Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä mahtaa olla tämän halvan hinnan takana: https://www.nettiauto.com/peugeot/407/12815246
Paljon ajettu ranskatar, ihan kai tuo sopiva hinta. Toki vähintään pari tonnia on hyvä varailla huolto - ja korjaustoimenpiteisiin.

Kummallisen näköinen tuo takapää. Onko se jotenkin korkeammalla? Ja rengas ei osu keskelle tuota takakaarta? edit. Samannäköisiä on muissakin 407:ssa :rolleyes:

1653741416218.png
 
Mikä mahtaa olla tämän halvan hinnan takana: https://www.nettiauto.com/peugeot/407/12815246
Aidosti loppuunajettu pösö niin en tiedä onko tonni mikään halpa. yksi vähänkin isompi korjaus niin on suoraan paalikamaa. Ranskiksissa vähän sellanen että ne päätyy aika nuorina paaliin vs. tyyliin toyota/bmw/mersu joilla ton ikäsenä ja kilsoilla on vielä ihan arvoakin.
 
Aidosti loppuunajettu pösö niin en tiedä onko tonni mikään halpa. yksi vähänkin isompi korjaus niin on suoraan paalikamaa. Ranskiksissa vähän sellanen että ne päätyy aika nuorina paaliin vs. tyyliin toyota/bmw/mersu joilla ton ikäsenä ja kilsoilla on vielä ihan arvoakin.
Hintahan sen paaliin lähtemisen sanoo
 
Hintahan sen paaliin lähtemisen sanoo
no jos ostat tonnilla auton mihin tulee 1500€ korjaus niin aika kovalla prosentillahan se menee paaliin?
Välillä miettinyt kun on jengiä jotka ostaa 1000-2000e auton kerran vuodessa ja sit paaliin kun tulee ongelmaa eikä mene leimasta läpi. Tolla rahalla saa autoverkkokaupasta uusi vuodeksi diililla pakasta vedetyn auton minkä saa vaihdettua uuteen aina vuoden välein eikä tartte ajella millään ihan just hajoavalla pommilla.
 
no jos ostat tonnilla auton mihin tulee 1500€ korjaus niin aika kovalla prosentillahan se menee paaliin?
Välillä miettinyt kun on jengiä jotka ostaa 1000-2000e auton kerran vuodessa ja sit paaliin kun tulee ongelmaa eikä mene leimasta läpi. Tolla rahalla saa autoverkkokaupasta uusi vuodeksi diililla pakasta vedetyn auton minkä saa vaihdettua uuteen aina vuoden välein eikä tartte ajella millään ihan just hajoavalla pommilla.
Sori, ymmärsin tekstistä että pösöä vähän halveksutaan samoilla kilsoilla.
 
Sori, ymmärsin tekstistä että pösöä vähän halveksutaan samoilla kilsoilla.
No kyllähän niitä vähän halveksutaan. joku takaveto volvo/bmw/mersu/saati sitten quattro pitää hintansa vaikka olisi miten paskana, niille on aina kysyntää ja ei päädy paaliin jos on jotenki järkevästi pelastettavissa.
 
Välillä miettinyt kun on jengiä jotka ostaa 1000-2000e auton kerran vuodessa ja sit paaliin kun tulee ongelmaa eikä mene leimasta läpi. Tolla rahalla saa autoverkkokaupasta uusi vuodeksi diililla pakasta vedetyn auton minkä saa vaihdettua uuteen aina vuoden välein eikä tartte ajella millään ihan just hajoavalla pommilla.
Toiset harrastaa pitkävetoa ja toiset tonnipommeja. Halvin #melkeinuusi (kympin kuussa halvempi kuin uusi) on pikkusta auki kolme tonnia per vuosi. Kyllä tolla hintaa jo voi saada kulkineen joka kestää liikenteessä bensaa-tankkiin-ja-kohti-auringonlaskua mentaliteetilla hyvinkin pari-kolme vuotta. Tai sitten ei. Kuka mitenkin paljon luottaa tuuriinsa. Ja toki kun ostaa auton käteisellä, niin ei jää siitä kiinni että rahoituslaitos pitää liian suurena riskinä...
 
Välillä miettinyt kun on jengiä jotka ostaa 1000-2000e auton kerran vuodessa ja sit paaliin kun tulee ongelmaa eikä mene leimasta läpi. Tolla rahalla saa autoverkkokaupasta uusi vuodeksi diililla pakasta vedetyn auton minkä saa vaihdettua uuteen aina vuoden välein eikä tartte ajella millään ihan just hajoavalla pommilla.
Vaikken noilla pommeilla ajelekaan, niin on siinä nyt vähän eroa, kun saat vapaammin valita auton (tyyppi, merkki jne.), kuin esim. tuolta ottaa noita hinnat alkaen pikku kinnereitä. Halvinkin näyttää kuitenkin olevan 3600€ vuodessa (1000-2000€?), kun siihen on pakko ottaa kasko.
Tämäkin tojo jos kestää vuoden, niin sen saa kuitenkin pitää ja päättää mitä tekee sen kanssa. Vielä halvempi kuin Dacia tuolta verkkokaupasta. Harvoin noita romuja on kuitenkaan pakko paalata vuoden päästä 0€ arvolla.
Jokainen tavallaan.
 
Nämä "tonnin pommi" kauhistelijat on ilmeisesti niitä jotka ei ymmärrä autoista muutakuin että niissä ratti ja 4 rengasta. Yleensä vielä niin, että vian ilmetessä ollaan kiikuttamassa sitä kohta 20 vuotta vanhaa ajoneuvoa merkkiliikkeeseen korjattavaksi missä kuluu satasia jo kun ihmettelevät missä vika. Vähänkään jos omaa ongelmaratkaisukykyä ja pysyy työkalut käsissä, niin noitahan korjailee itse kädenkäänteessä. Sitten jos omat taidot loppuu, niin kiikuttaa jollekkin paikalliselle pikkukorjaamolle. Niissä yleensä osataan korjatakin, eikä vaihdeta esim. koko ovea kun on keskuslukossa alle euron osa porsinut.
 
Vaikken noilla pommeilla ajelekaan, niin on siinä nyt vähän eroa, kun saat vapaammin valita auton (tyyppi, merkki jne.), kuin esim. tuolta ottaa noita hinnat alkaen pikku kinnereitä. Halvinkin näyttää kuitenkin olevan 3600€ vuodessa (1000-2000€?), kun siihen on pakko ottaa kasko.
Tämäkin tojo jos kestää vuoden, niin sen saa kuitenkin pitää ja päättää mitä tekee sen kanssa. Vielä halvempi kuin Dacia tuolta verkkokaupasta. Harvoin noita romuja on kuitenkaan pakko paalata vuoden päästä 0€ arvolla.
Jokainen tavallaan.
Näköjään on hinnat noussut. viimeksi kun tuolta kattelin niin jonku tyyliin clion sai 149€/kk.
Tosin nuo uudet pikku kinnerit on paljon parempia autoja kaikinpuolin kuin nää 20v vanhat rotiskot.
Joku uusi clio kaikessa parempi ku vanha megane/laguna.
 
Nämä "tonnin pommi" kauhistelijat on ilmeisesti niitä jotka ei ymmärrä autoista muutakuin että niissä ratti ja 4 rengasta. Yleensä vielä niin, että vian ilmetessä ollaan kiikuttamassa sitä kohta 20 vuotta vanhaa ajoneuvoa merkkiliikkeeseen korjattavaksi missä kuluu satasia jo kun ihmettelevät missä vika. Vähänkään jos omaa ongelmaratkaisukykyä ja pysyy työkalut käsissä, niin noitahan korjailee itse kädenkäänteessä. Sitten jos omat taidot loppuu, niin kiikuttaa jollekkin paikalliselle pikkukorjaamolle. Niissä yleensä osataan korjatakin, eikä vaihdeta esim. koko ovea kun on keskuslukossa alle euron osa porsinut.
Toki nuo tonnin pommit ei sovellu niille joilla on peukalo keskellä kämmentä eikä ole kaveria joka homman hoitaisi.Muutenkin jos autolla on joka työpäivä pakko päästä töihin eikä perheestä löydy toista autoa varalle niin kyllähän tuo pommi rassaa hermoja kun aina saa jännätä lähteekö käyntiin tai jättääkö välille.
 
Muutenkin jos autolla on joka työpäivä pakko päästä töihin eikä perheestä löydy toista autoa varalle niin kyllähän tuo pommi rassaa hermoja kun aina saa jännätä lähteekö käyntiin tai jättääkö välille.
No tuota, ihan sama se uudellakin autolla. On käynyt nimittäin niinkin, jotta ei se uuden karhea paske pihasta aamulla starttaa... Taksi piti tilata, vaan eipä silläkään enään lennolle ehtinyt.
Vara-auto siis tulisi olla. Mutta kukapa noita pihassaan huvikseen pitelee ja makselee vakuutukset, verot, katsastukset jne.
 
No tuota, ihan sama se uudellakin autolla. On käynyt nimittäin niinkin, jotta ei se uuden karhea paske pihasta aamulla starttaa... Taksi piti tilata, vaan eipä silläkään enään lennolle ehtinyt.
Vara-auto siis tulisi olla. Mutta kukapa noita pihassaan huvikseen pitelee ja makselee vakuutukset, verot, katsastukset jne.
No ihan kaikessa elämässä on mahdollista että menee vituiks, liittyen ihan mihin vaan.
Voisin kuitenkin varmana veikata että todennäköisesti jäät parkkiruutuun vanhalla romulla ku uudehkolla autolla.
 
No tuota, ihan sama se uudellakin autolla. On käynyt nimittäin niinkin, jotta ei se uuden karhea paske pihasta aamulla starttaa... Taksi piti tilata, vaan eipä silläkään enään lennolle ehtinyt.
Vara-auto siis tulisi olla. Mutta kukapa noita pihassaan huvikseen pitelee ja makselee vakuutukset, verot, katsastukset jne.
Omalla uutena ostetulla Kia en ole 15 vuoden aikana kertaakaan jäänyt pihaan töihin lähtiessä,kerran jäin viikonloppureissulla kohteeseen kun akku kuoli kerrasta,lisävirralla siitäkin selvittiin ja tietenkin uusi akku tilalle.
Edit: toki harraste Alfa Romeo ja vaimon auto löytyy pihasta pahinpaan hätään.
 
Välillä miettinyt kun on jengiä jotka ostaa 1000-2000e auton kerran vuodessa ja sit paaliin kun tulee ongelmaa eikä mene leimasta läpi. Tolla rahalla saa autoverkkokaupasta uusi vuodeksi diililla pakasta vedetyn auton minkä saa vaihdettua uuteen aina vuoden välein eikä tartte ajella millään ihan just hajoavalla pommilla.

Olen ostanut elämäni aikana kaksi autoa, kummastakin maksoin 1100€. Näillä ajettu yhteensä 10+ vuotta ja 100k+ kilometriä. Pois myydessä sai lähes huolto- ja korjauskulut takaisin. Kyllähän noiden kanssa sai tallissa välillä kirota ja hyvä tuurikin kävi ostosten suhteen, mutta taisi sitä osata ostaessakin katsoa vähän mitä on ostamassa. Nykyisin ei tarvetta autolle, mutta eiköhän mahdollinen seuraavakin tule olemaan pommiksi laskettava kinneri.
Postauksen pointtina siis se, että meitä on siis autojenkin suhteen moneen junaan.
 
Mä ostin viime kesänä väliaikaisautoksi V70 D5:n, olikohan 2006. Ocean race ihan hyvillä kamppeilla. Ajettu oli joku 350tkm. Ajelin sillä 15-20tkm työmatkaa ja myin käytännössä samalla rahalla pois.

Jos nyt vähän katsoo mitä ostaa eikä aivan järjettömän paska tuuri käy, niin ihan järkevääkin noita jokusen tonnin kippoja on käyttää.
Paljon mieluummin ajelin tuollaisella kuin uudella Cliolla tmv. tätä motarisiirtymää. Jollain litraisella bensaturbolla (joka mulla nyt valitettavasti on alla tällä hetkellä) ne kulutkaan ei ole käytössä yhtään sen pienemmät kuin dieselillä. 3-5te kun viitsii laittaa niin saa oikeasti ihan hyvän matkalehmän kivoilla herkuilla, eikä tarvitse olla kuin sillit suolassa sillä jollain aygolla.

Itse ajattelen asian niin että jollain 300tkm ajetulla Volvolla on vielä kilometrejä enemmän jäljellä kuin uudella litraisella ecoboostilla tmv.

Muuttoakin ko. autolla tehtiin pariinkin kertaan, niin ei jollain cliolla vedetä kyllä juuri minkään kokoista kärryä, saati että sinne itse autoon vielä mahtuisi kyytiinkin joku lipasto tai iso telkkari.

Tässä keskustelussa tuntuu jotenkin kauhean yksioikoisilta ihmisten näkemys auton käyttötarpeelle. Onko tälläkin foorumilla tosiaan näin paljon cityihmisiä, että se auto on käytössä vain pari kertaa kesässä siirtymässä sukutilalle "skutsiin", kun näin moni pitää tuollaista pikkukinnerin leasingia vaihtoehtona? Meillä se toimisi ehkä kolmosautona kun molemmilla tulee se 25-30tkm vuoteen kilometrejä.

Hauskinta tässä vielä on se että ostin uuden Polon kun ajattelin että rouva voisi ruveta sillä jossain kohtaa ajelemaan. No rouva totesi että oma 250tkm ajettu diesel farkkubemari on niin paljon kivempi ja mukavampi että hän ajelee mieluummin sillä. Nyt ajelen itse sitten tuollaisella pikkukinnerillä. Käytännössä OKT:ssa asuessa on ihan väkisin pidettävä pakettiautoa myös liikennekäytössä koko kesä, kun tuntuu aina olevan tarvetta jotain kuskailla. Polo on sinänsä positiivinen yllätys, koska sillä on ihan mukava ajella motariakin vaikka pieni auto onkin. Silti takaraivossa kolkuttelee että tällä rahalla saisi kyllä aika paljon mukavampaakin siirtymää, mutta toiselta kantilta ajateltuan sain auton mielestäni niin edukkaasti että sitä ei nyt kannata heti myydä vaan ottaa käyttöhyöty pois ja myydä pienellä arvonalenemalla vuoden tai parin päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Trafi kertoo, että tuosta saa maksaa 650€/vuosi veroja ja ilmoituksessa ei mainita iskarin vuodosta kuljettajan puolesta edessä eli tulee lisää kuluja etuiskareiden vaihdosta.



Jeps, jäi jotenkin sellainen kuva ilmoituksesta, että onko siellä jotain muutakin sellaista, mistä omistaja ei halua kertoa etukäteen. Kuitenkin hinta nousee 12000€
"-eteen hydraulikka letku + tasosäädin

Bruttolasku Veholla 4600€"

Eiköhän tuolla tullut etuiskarit kuntoon
 
Viimeksi muokattu:
Eipä nuo tonnin pommit jatkuvasti aamulla jätä käynnistymättä. Mun kokemusten mukaan vanhoissa halvoissa paskoissa viat ovat kuitenkin sellaisia että ne eivät välittömästi estä ajamista.
 
Näköjään on hinnat noussut. viimeksi kun tuolta kattelin niin jonku tyyliin clion sai 149€/kk.
Tosin nuo uudet pikku kinnerit on paljon parempia autoja kaikinpuolin kuin nää 20v vanhat rotiskot.
Joku uusi clio kaikessa parempi ku vanha megane/laguna.
Itsellä tonninpommina pösön 206, "melkein uusi leasing" tarjous pösön 208 vastaavasta 338€/kk (korotetut kilsat ja kasko).
Nyt kun 206:lla ajettu vuosi ja hankinta "kuoletettu" niin päivitys liisariin tuottaisi lisäkuluja 4000€/vuodessa.
 
Yleensä noissa liisareissa on lisäksi kilometrit niin pieneksi rajattu ettei ne oikein sovellu jollekkin joka autoa oikeasti tarvii, vaan lähinnä niille "viikonlopuksi maalle" tyypeille.
 
Ei kyllä ihan mitään persaukisen hommaa kyllä muutenkaan ylläpitää tuollaista, samalla rahalla ajaisi uutta, parempaa autoa.

Vaikka vanhan luksusauton saisi ilmaiseksi, niin luksusauton ylläpitokulut eivät ainakaan putoa, kun auto ikääntyy.

Ässä mersuista on sanottu, että ainoastaan auton ensimmäisellä omistajalla on rahaa huoltaa sitä, toinen omistaja vain ajaa, kolmas korjaa akuuteimmat viat ja neljännelle jää pommi parsittavaksi.
Eihän tuollainen auto sovi ihmiselle, jolla ei ole aikaa/intoa/taitoa/valuuttaa pitää sitä kunnossa.

Silti tuollainen on kunnossa olleessaan sen verran juhlallinen kampe ajaa, että et taatusti aja "uutta ja parempaa" auto samalla rahalla.

Välillä miettinyt kun on jengiä jotka ostaa 1000-2000e auton kerran vuodessa ja sit paaliin kun tulee ongelmaa eikä mene leimasta läpi. Tolla rahalla saa autoverkkokaupasta uusi vuodeksi diililla pakasta vedetyn auton minkä saa vaihdettua uuteen aina vuoden välein eikä tartte ajella millään ihan just hajoavalla pommilla.

Se autoverkkokaupan noin 3000 € vuodessa maksava kinneri ei täytä kaikkien autotarpeita ja kaikki eivät voi tai halua olla velkasuhteessa autonsa kanssa.

Itsekkin olen ajanut vuodessa lähes 60 000 kilometriä työajoa ympäri suomea eri työmailla 3000 € maksaneella Hiacella, enkä todellakaan olisi voinut ajaa näitä ajoja tuollaisella #uusivuodeksi kipolla.
Olisi varmasti tullut sanomista, jos autoverkkokaupan kinnerissä olisi ollut samat työmailta tulleet vauriot, mitä Hiacessa oli.

Lisäksi möin Hiacen pois 5500 € hintaan, tosin laitoinhan siihen ainakin uuden jarrusatulan, jarrupääsylinterin, laturin, kesärenkaat ja lisävalot, sekä tein muuta pientä sipistelyä, mutta kyllä siitä silti pieni voitto ja työpalkka jäi, varsinkin kun kilometrikorvauksista jäi jonkinmoinen potti.

Vielä parempi diili oli 700 € maksanut -04 iso Ducato vuoden leimalla, jolla ajelin reilut 6 kk työmaalla ja nostin kilometrikorvaukset.
Sitten käytin autoa leimalla, tuloksena hylsy ja tarve hitsata kaksi pientä paikkaa pohjaan, täppäilin migillä millin pellit mätäpaikkojen tilalle sekä sipaisin sinkkimaalit ja massat päälle.
Jälkitarkastuksesta vuoden leima paperiin ja möin auton pois parin viikon sisään 2500 € hintaan.
 
https://www.nettiauto.com/toyota/starlet/12907508 Vähän vaikuttaa tyyriiltä yli 20 vuotiaaksi Starletiksi, vaikka ei tuo mikään joka mummon kauppakassi olekkaan.

On tuossa ehkä vähän JDM lisää, tosin tuollaisten turbo Starlettien saatavuus on vähän heikkoa.

Kunnossa olevasta takaveto Starletista tuo on ihan normi hinta.

Tosin on vastaavalla turbo Yariksellakin melkein saman verran hintaa, mutta kilometrejä takana melkein 100 000 enemmän.

Noista kahdesta ostaisin ennemmin tuon Glanzan harrasteautoksi.
 
On tuossa ehkä vähän JDM lisää, tosin tuollaisten turbo Starlettien saatavuus on vähän heikkoa.

Kunnossa olevasta takaveto Starletista tuo on ihan normi hinta.

Tosin on vastaavalla turbo Yariksellakin melkein saman verran hintaa, mutta kilometrejä takana melkein 100 000 enemmän.
Voihan tietysti olla, että noillakin Starleteilla on hinnat lähtenyt nousuun. Erikoista vain nähdä tuollaisia autoja jo suurinpiirtein samassa hintaluokassa kuin vähän 'paremmat' Altezzat, MR2 ja 200sx jne.

Nuo T-Sport Turbo Yarikset ovat varmaan aina olleet hieman hintavia ja pysyvätkin sellaisina, kun niitä on valmistettu aikoinaan erittäin rajallinen määrä. Taisi jopa olla jotain käsin valmistettuja malleja, mutta kuitenkin ns. Keräilyharvinausuuksia.
 
https://www.nettiauto.com/toyota/starlet/12907508 Vähän vaikuttaa tyyriiltä yli 20 vuotiaaksi Starletiksi, vaikka ei tuo mikään joka mummon kauppakassi olekkaan.
Hyvät muistot tuli mieleen tuosta Starlet nimestäkin jo, kun itsellä oli kolme eri vuosien (79-81) takaveto starlettia nuoruusvuosina. Vaikka tehokkaimmassa niistä oli vain 1.3L kone weber korvauskaasarilla + peltipakosarja jne, ni eihän siinä tehoja paljoa ollut mutta se mikroautomainen ajettavuus/ohjaus ja muutenkin leikkisä luonne lyhyen akselivälin myötä teki noista niin erikoisia. Kun oli talvi tai edes märkä asfaltti alla ni niin kivasti mentiin kylki edellä kurveissa :). Ne oli paljon siis hauskempia vehkeitä kuin esim mun kolme 2.0L (yksi oli ruiskukoneella) b-asconaa, mitä niihin aikoihin myös harrastin. Motarilla sitten asia oli ihan eri tietenkin, johtuen tehoista ja välityksistä.
Kaikki kolme starlettia myin silloin voitolla f-cup ralli/sprint käyttöön
Sorry ot

Edit. Sopivasta takaveto aihiostakin näköjään pyydetään 2300€ nykyään, ja kunnossa olevissa hintaa onkin sitten jo se lähes 10K€, siviili/sprint
https://www.nettiauto.com/toyota/starlet/12886017
https://www.nettiauto.com/toyota/starlet/12849128
https://www.nettiauto.com/toyota/starlet/12814253
 
Viimeksi muokattu:
Viimeinen väri päällä, silti hintaa kuin näyttelyvehkeessä. :hmm:

En kyllä olisi väitettyjen +100 tunnin pohjien päälle suihkuttanut matta... eikun siis satiinimustaa vaan jonkun hieman iloisemman värin lipakoilla pinnoilla ja viimeistellyt sen kunnon peilikiillolla.
 
Käyttöönhän tuo on tehty. Ei sitä maalia katsella sisältä päin eikä tuolla mennä muutenkaan mihinkään concoursiin omia pieruja haistelemaan.
 
Se on jokaisen oma asia millaisen maalin laittaa ja paljonko siitä haluaa maksaa, eikä sitä tarvitse kritisoida vaikka itse tekisikin ihan erilaiset valinnat. Mutta voi tuosta Suprasta kuitenkin lopuksi todeta että onpa ruma.
 
Toki nuo tonnin pommit ei sovellu niille joilla on peukalo keskellä kämmentä eikä ole kaveria joka homman hoitaisi.Muutenkin jos autolla on joka työpäivä pakko päästä töihin eikä perheestä löydy toista autoa varalle niin kyllähän tuo pommi rassaa hermoja kun aina saa jännätä lähteekö käyntiin tai jättääkö välille.

Itsellä ollu nyt parin vuoden aikana 475tkm ajettu mk4 mondeo ostohinta 1200e....seuraavalle leimalle meni alle satku remppoihin eikä tarvinnu muutenkaan korjata.....nyt on alla 465tkm ajettu c vectra jonka ostin talvella 700e ja on toiminu kun junan vessa.....molemmat 2 litrasia dieseleitä....jos jotain isompaa tulee niin muutamalla satasella myy sitten varaosiks ja uutta leimattua tilalle.

Yhden tutun autoilua kattonu niin muutaman kuukauden sisään volvoon uus bensapumppu 650e ja vika ei poistunu...sit ML mersuun taka sam yksikkö 1200e laittoineen....eli pari pikkuosaa teki saman verran kun omat autohankinnat.
 
Viimeksi muokattu:
Kokemuksen syvällä rintäänellä voin sanoa että hyväkuntoinen 20v vanha auto voi ihan hyvin olla teknisesti huolettomampi kuin uusi =D
Kulutusosia voi toki joutua enemmän jumppaamaan, mutta kaikki järjettömät yleisestä ekoilusta johtuvat ongelmat loistavat poissaolollaan. Tuuripeliä pitkälti.
 
Kokemuksen syvällä rintäänellä voin sanoa että hyväkuntoinen 20v vanha auto voi ihan hyvin olla teknisesti huolettomampi kuin uusi =D
Kulutusosia voi toki joutua enemmän jumppaamaan, mutta kaikki järjettömät yleisestä ekoilusta johtuvat ongelmat loistavat poissaolollaan. Tuuripeliä pitkälti.
Jos valitse 20v vanhasta sen helmen ja uudesta pommin, niin ehdottomasti.

Vanhan eduksi valintaa helpottaa vähän se että mallin ja yksilön on pitänyt olla aika poikkeuksellinen että on tuohon ikään saakka päässyt ilman paalausta. Uuden vaikeudeksi menee se että uusimalli ja yksilö on historiaton.

Eli jos kyse omasta vanhasta helmestä joka on kestänyt 10vuotta kausihuolloilla, niin joku tuntuma , mutta helmelläkin tuppaa tulee se mittari täyteen joskus. Monesti 20v alkaa ikänäkyy, mutta silloin oli jo malleja joissa sinänsä kohtuu modernit perusjutut. navigoinnit sun muut käsiin vanhentuneita, jos sattunut oleen. ne korvattavissa erillisjutuilla. Ajoavustimet vanhunteneita, jos ollut.


Lisätään vielä, että 20v vanhaan autoon varaosien saanti vaikeutuu lähes eksponentiaalisesti joka vuosi. Kulutusosia voi jotenkin löytyä ulkomailta, mutta erikoisosat kuten korjauspellit tai alkuperäiset valmistajan osat, niitä ei enää saa. Ja autopurkaamotkin paalaavat jo tuon ikäisiä, että käytettyjä osiakaan ei välttämättä löydy.
Tämä hyvä nosto, jos se itsellä ollut 10v, niin paaliin, mutta jos lähtee markkinoilta hankkimaan jo tuollaista, niin jo lähtökohta on jo se että joutuu heti kohta jumppaan vaihtoa, niin helppous vähän kärsii. Niin ja vanhoilla on se vuotuinen katsastus, voi sen toki ulkoistaa, mutta uuteen verrattuna rapisee ne edut huolettomuudesta.
 
Viimeksi muokattu:
Jos valitse 20v vanhasta sen helmen ja uudesta pommin, niin ehdottomasti.

Vanhan eduksi valintaa helpottaa vähän se että mallin ja yksilön on pitänyt olla aika poikkeuksellinen että on tuohon ikään saakka päässyt ilman paalausta. Uuden vaikeudeksi menee se että uusimalli ja yksilö on historiaton.

Lisätään vielä, että 20v vanhaan autoon varaosien saanti vaikeutuu lähes eksponentiaalisesti joka vuosi. Kulutusosia voi jotenkin löytyä ulkomailta, mutta erikoisosat kuten korjauspellit tai alkuperäiset valmistajan osat, niitä ei enää saa. Ja autopurkaamotkin paalaavat jo tuon ikäisiä, että käytettyjä osiakaan ei välttämättä löydy.
Jossakin vaiheessa se vanhan käyttöauton korjaaminen ei vain kannata. Harrasteautot sitten erikseen.
 
Lisätään vielä, että 20v vanhaan autoon varaosien saanti vaikeutuu lähes eksponentiaalisesti joka vuosi. Kulutusosia voi jotenkin löytyä ulkomailta, mutta erikoisosat kuten korjauspellit tai alkuperäiset valmistajan osat, niitä ei enää saa. Ja autopurkaamotkin paalaavat jo tuon ikäisiä, että käytettyjä osiakaan ei välttämättä löydy.
Jossakin vaiheessa se vanhan käyttöauton korjaaminen ei vain kannata. Harrasteautot sitten erikseen.
Riippuu myös auton merkistä ja mallista, esim johonkin 90-luvun lopun/2000-luvun alun golffiin tai passattiin saa vielä osia varsin hyvin, kun niitä on myyty sen verran että niitä on edelleen liikenteessä paljonkin kun ovat aika kestäviä vehkeitä
 
Riippuu myös auton merkistä ja mallista, esim johonkin 90-luvun lopun/2000-luvun alun golffiin tai passattiin saa vielä osia varsin hyvin, kun niitä on myyty sen verran että niitä on edelleen liikenteessä paljonkin kun ovat aika kestäviä vehkeitä

Ja joitain vanhoja malleja valmistetaan tai on valmistettu pitkälle 2010 luvullakin kehitysmaissa ja kiinassa edelleenkin joten osien saatavuus ei ole huonontunut juuri mitenkään.


Eikös kuplavolkkarin valmistus päättynyt viimevuonna? :)

Japseihin ja muihin aasian ihmeisiin on aina surkeasti saatavilla varaosia tänne asti, euroautoihin yleensäkin paljon paremmin.
 
Jos nimenomaan puhutaan kuplavolkkarista, täytyy sitten puhua eri mallisarjoista. Volkswagen Kuplaa tehtiin 1938-2003, New Beetle-mallia 1997-2010 ja Beetle-mallia 2011-2019.
Miten paljon mahtaa samat varaosat käy vuoden 63 ja 2003 kuplaan? Moottoria on taidettu uusia ainakin jonkun verran matkan varrella... Miten lie jarrut ja alustan "kulutusosat"
 
Miten paljon mahtaa samat varaosat käy vuoden 63 ja 2003 kuplaan? Moottoria on taidettu uusia ainakin jonkun verran matkan varrella... Miten lie jarrut ja alustan "kulutusosat"
1968 muuttuu kupla hieman isommalti eikä noissa viimeisissä, 2000 -luvulla etelä Amerikassa valmistuneissa mitenkään järisyttävän suuria eroja ole.
 
Joskus 60-luvun lopussa volkkari mainosti että orkkismallin kanssa oli enää yksi yhteensopiva osa, muistaakseni jokin etuluukun tiivisteen reuna tjsp.
 
Ja joitain vanhoja malleja valmistetaan tai on valmistettu pitkälle 2010 luvullakin kehitysmaissa ja kiinassa edelleenkin joten osien saatavuus ei ole huonontunut juuri mitenkään.

En rehellisesti usko, että Suomessa mikään varaosaliike hankkii kehitysmaihin tarkoitettuja osia vanhoihin autoihin. Kehitysmaiden mallit ovat usein ihan erilaisia ulkonäöltä ja tekniikkakin eri. Osia tuskin on edes tyyppihyväksytty, että niitä saa maahantuoda.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
265 067
Viestejä
4 588 317
Jäsenet
75 560
Uusin jäsen
Danakuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom