Ei kai tuo mitenkään poikkeuksellisen halpa ole kilsoihin nähden.Mikä mahtaa olla tämän halvan hinnan takana: https://www.nettiauto.com/peugeot/407/12815246
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei kai tuo mitenkään poikkeuksellisen halpa ole kilsoihin nähden.Mikä mahtaa olla tämän halvan hinnan takana: https://www.nettiauto.com/peugeot/407/12815246
Paljon ajettu ranskatar, ihan kai tuo sopiva hinta. Toki vähintään pari tonnia on hyvä varailla huolto - ja korjaustoimenpiteisiin.Mikä mahtaa olla tämän halvan hinnan takana: https://www.nettiauto.com/peugeot/407/12815246
Itse maksoin vastaavasta, aavistuksen vähemmän ajetusta bensasta 800€ joku kolme vuotta sitten joten aikalailla "oikea" hinta.Mikä mahtaa olla tämän halvan hinnan takana: https://www.nettiauto.com/peugeot/407/12815246
Aidosti loppuunajettu pösö niin en tiedä onko tonni mikään halpa. yksi vähänkin isompi korjaus niin on suoraan paalikamaa. Ranskiksissa vähän sellanen että ne päätyy aika nuorina paaliin vs. tyyliin toyota/bmw/mersu joilla ton ikäsenä ja kilsoilla on vielä ihan arvoakin.Mikä mahtaa olla tämän halvan hinnan takana: https://www.nettiauto.com/peugeot/407/12815246
Hintahan sen paaliin lähtemisen sanooAidosti loppuunajettu pösö niin en tiedä onko tonni mikään halpa. yksi vähänkin isompi korjaus niin on suoraan paalikamaa. Ranskiksissa vähän sellanen että ne päätyy aika nuorina paaliin vs. tyyliin toyota/bmw/mersu joilla ton ikäsenä ja kilsoilla on vielä ihan arvoakin.
no jos ostat tonnilla auton mihin tulee 1500€ korjaus niin aika kovalla prosentillahan se menee paaliin?Hintahan sen paaliin lähtemisen sanoo
Sori, ymmärsin tekstistä että pösöä vähän halveksutaan samoilla kilsoilla.no jos ostat tonnilla auton mihin tulee 1500€ korjaus niin aika kovalla prosentillahan se menee paaliin?
Välillä miettinyt kun on jengiä jotka ostaa 1000-2000e auton kerran vuodessa ja sit paaliin kun tulee ongelmaa eikä mene leimasta läpi. Tolla rahalla saa autoverkkokaupasta uusi vuodeksi diililla pakasta vedetyn auton minkä saa vaihdettua uuteen aina vuoden välein eikä tartte ajella millään ihan just hajoavalla pommilla.
No kyllähän niitä vähän halveksutaan. joku takaveto volvo/bmw/mersu/saati sitten quattro pitää hintansa vaikka olisi miten paskana, niille on aina kysyntää ja ei päädy paaliin jos on jotenki järkevästi pelastettavissa.Sori, ymmärsin tekstistä että pösöä vähän halveksutaan samoilla kilsoilla.
Toiset harrastaa pitkävetoa ja toiset tonnipommeja. Halvin #melkeinuusi (kympin kuussa halvempi kuin uusi) on pikkusta auki kolme tonnia per vuosi. Kyllä tolla hintaa jo voi saada kulkineen joka kestää liikenteessä bensaa-tankkiin-ja-kohti-auringonlaskua mentaliteetilla hyvinkin pari-kolme vuotta. Tai sitten ei. Kuka mitenkin paljon luottaa tuuriinsa. Ja toki kun ostaa auton käteisellä, niin ei jää siitä kiinni että rahoituslaitos pitää liian suurena riskinä...Välillä miettinyt kun on jengiä jotka ostaa 1000-2000e auton kerran vuodessa ja sit paaliin kun tulee ongelmaa eikä mene leimasta läpi. Tolla rahalla saa autoverkkokaupasta uusi vuodeksi diililla pakasta vedetyn auton minkä saa vaihdettua uuteen aina vuoden välein eikä tartte ajella millään ihan just hajoavalla pommilla.
Vaikken noilla pommeilla ajelekaan, niin on siinä nyt vähän eroa, kun saat vapaammin valita auton (tyyppi, merkki jne.), kuin esim. tuolta ottaa noita hinnat alkaen pikku kinnereitä. Halvinkin näyttää kuitenkin olevan 3600€ vuodessa (1000-2000€?), kun siihen on pakko ottaa kasko.Välillä miettinyt kun on jengiä jotka ostaa 1000-2000e auton kerran vuodessa ja sit paaliin kun tulee ongelmaa eikä mene leimasta läpi. Tolla rahalla saa autoverkkokaupasta uusi vuodeksi diililla pakasta vedetyn auton minkä saa vaihdettua uuteen aina vuoden välein eikä tartte ajella millään ihan just hajoavalla pommilla.
Näköjään on hinnat noussut. viimeksi kun tuolta kattelin niin jonku tyyliin clion sai 149€/kk.Vaikken noilla pommeilla ajelekaan, niin on siinä nyt vähän eroa, kun saat vapaammin valita auton (tyyppi, merkki jne.), kuin esim. tuolta ottaa noita hinnat alkaen pikku kinnereitä. Halvinkin näyttää kuitenkin olevan 3600€ vuodessa (1000-2000€?), kun siihen on pakko ottaa kasko.
Tämäkin tojo jos kestää vuoden, niin sen saa kuitenkin pitää ja päättää mitä tekee sen kanssa. Vielä halvempi kuin Dacia tuolta verkkokaupasta. Harvoin noita romuja on kuitenkaan pakko paalata vuoden päästä 0€ arvolla.
Jokainen tavallaan.
Toyota RAV4, 2005, Turku | Huutokaupat.com
huutokaupat.com
Toki nuo tonnin pommit ei sovellu niille joilla on peukalo keskellä kämmentä eikä ole kaveria joka homman hoitaisi.Muutenkin jos autolla on joka työpäivä pakko päästä töihin eikä perheestä löydy toista autoa varalle niin kyllähän tuo pommi rassaa hermoja kun aina saa jännätä lähteekö käyntiin tai jättääkö välille.Nämä "tonnin pommi" kauhistelijat on ilmeisesti niitä jotka ei ymmärrä autoista muutakuin että niissä ratti ja 4 rengasta. Yleensä vielä niin, että vian ilmetessä ollaan kiikuttamassa sitä kohta 20 vuotta vanhaa ajoneuvoa merkkiliikkeeseen korjattavaksi missä kuluu satasia jo kun ihmettelevät missä vika. Vähänkään jos omaa ongelmaratkaisukykyä ja pysyy työkalut käsissä, niin noitahan korjailee itse kädenkäänteessä. Sitten jos omat taidot loppuu, niin kiikuttaa jollekkin paikalliselle pikkukorjaamolle. Niissä yleensä osataan korjatakin, eikä vaihdeta esim. koko ovea kun on keskuslukossa alle euron osa porsinut.
No tuota, ihan sama se uudellakin autolla. On käynyt nimittäin niinkin, jotta ei se uuden karhea paske pihasta aamulla starttaa... Taksi piti tilata, vaan eipä silläkään enään lennolle ehtinyt.Muutenkin jos autolla on joka työpäivä pakko päästä töihin eikä perheestä löydy toista autoa varalle niin kyllähän tuo pommi rassaa hermoja kun aina saa jännätä lähteekö käyntiin tai jättääkö välille.
No ihan kaikessa elämässä on mahdollista että menee vituiks, liittyen ihan mihin vaan.No tuota, ihan sama se uudellakin autolla. On käynyt nimittäin niinkin, jotta ei se uuden karhea paske pihasta aamulla starttaa... Taksi piti tilata, vaan eipä silläkään enään lennolle ehtinyt.
Vara-auto siis tulisi olla. Mutta kukapa noita pihassaan huvikseen pitelee ja makselee vakuutukset, verot, katsastukset jne.
Omalla uutena ostetulla Kia en ole 15 vuoden aikana kertaakaan jäänyt pihaan töihin lähtiessä,kerran jäin viikonloppureissulla kohteeseen kun akku kuoli kerrasta,lisävirralla siitäkin selvittiin ja tietenkin uusi akku tilalle.No tuota, ihan sama se uudellakin autolla. On käynyt nimittäin niinkin, jotta ei se uuden karhea paske pihasta aamulla starttaa... Taksi piti tilata, vaan eipä silläkään enään lennolle ehtinyt.
Vara-auto siis tulisi olla. Mutta kukapa noita pihassaan huvikseen pitelee ja makselee vakuutukset, verot, katsastukset jne.
Välillä miettinyt kun on jengiä jotka ostaa 1000-2000e auton kerran vuodessa ja sit paaliin kun tulee ongelmaa eikä mene leimasta läpi. Tolla rahalla saa autoverkkokaupasta uusi vuodeksi diililla pakasta vedetyn auton minkä saa vaihdettua uuteen aina vuoden välein eikä tartte ajella millään ihan just hajoavalla pommilla.
"-eteen hydraulikka letku + tasosäädinTrafi kertoo, että tuosta saa maksaa 650€/vuosi veroja ja ilmoituksessa ei mainita iskarin vuodosta kuljettajan puolesta edessä eli tulee lisää kuluja etuiskareiden vaihdosta.
Jeps, jäi jotenkin sellainen kuva ilmoituksesta, että onko siellä jotain muutakin sellaista, mistä omistaja ei halua kertoa etukäteen. Kuitenkin hinta nousee 12000€
Itsellä tonninpommina pösön 206, "melkein uusi leasing" tarjous pösön 208 vastaavasta 338€/kk (korotetut kilsat ja kasko).Näköjään on hinnat noussut. viimeksi kun tuolta kattelin niin jonku tyyliin clion sai 149€/kk.
Tosin nuo uudet pikku kinnerit on paljon parempia autoja kaikinpuolin kuin nää 20v vanhat rotiskot.
Joku uusi clio kaikessa parempi ku vanha megane/laguna.
Ei kyllä ihan mitään persaukisen hommaa kyllä muutenkaan ylläpitää tuollaista, samalla rahalla ajaisi uutta, parempaa autoa.
Välillä miettinyt kun on jengiä jotka ostaa 1000-2000e auton kerran vuodessa ja sit paaliin kun tulee ongelmaa eikä mene leimasta läpi. Tolla rahalla saa autoverkkokaupasta uusi vuodeksi diililla pakasta vedetyn auton minkä saa vaihdettua uuteen aina vuoden välein eikä tartte ajella millään ihan just hajoavalla pommilla.
https://www.nettiauto.com/toyota/starlet/12907508 Vähän vaikuttaa tyyriiltä yli 20 vuotiaaksi Starletiksi, vaikka ei tuo mikään joka mummon kauppakassi olekkaan.
Voihan tietysti olla, että noillakin Starleteilla on hinnat lähtenyt nousuun. Erikoista vain nähdä tuollaisia autoja jo suurinpiirtein samassa hintaluokassa kuin vähän 'paremmat' Altezzat, MR2 ja 200sx jne.On tuossa ehkä vähän JDM lisää, tosin tuollaisten turbo Starlettien saatavuus on vähän heikkoa.
Kunnossa olevasta takaveto Starletista tuo on ihan normi hinta.
Tosin on vastaavalla turbo Yariksellakin melkein saman verran hintaa, mutta kilometrejä takana melkein 100 000 enemmän.
Hyvät muistot tuli mieleen tuosta Starlet nimestäkin jo, kun itsellä oli kolme eri vuosien (79-81) takaveto starlettia nuoruusvuosina. Vaikka tehokkaimmassa niistä oli vain 1.3L kone weber korvauskaasarilla + peltipakosarja jne, ni eihän siinä tehoja paljoa ollut mutta se mikroautomainen ajettavuus/ohjaus ja muutenkin leikkisä luonne lyhyen akselivälin myötä teki noista niin erikoisia. Kun oli talvi tai edes märkä asfaltti alla ni niin kivasti mentiin kylki edellä kurveissa . Ne oli paljon siis hauskempia vehkeitä kuin esim mun kolme 2.0L (yksi oli ruiskukoneella) b-asconaa, mitä niihin aikoihin myös harrastin. Motarilla sitten asia oli ihan eri tietenkin, johtuen tehoista ja välityksistä.https://www.nettiauto.com/toyota/starlet/12907508 Vähän vaikuttaa tyyriiltä yli 20 vuotiaaksi Starletiksi, vaikka ei tuo mikään joka mummon kauppakassi olekkaan.
Viimeinen väri päällä, silti hintaa kuin näyttelyvehkeessä.
Viimeinen väri päällä, silti hintaa kuin näyttelyvehkeessä.
No mitä järkeä on sitten käyttää 100h pohjien hieromiseen?Käyttöönhän tuo on tehty. Ei sitä maalia katsella sisältä päin eikä tuolla mennä muutenkaan mihinkään concoursiin omia pieruja haistelemaan.
Ei mitään.No mitä järkeä on sitten käyttää 100h pohjien hieromiseen?
Pinta karheaksi ja kiiltävän punainen väri päälle.Jos toi on tehtaan turbomanuaali niin se on silti aika kohtuuhintanen, vaikka mattamusta onkin.
ennemmin pitäisin mattamustana kuin punaisena. yök.Pinta karheaksi ja kiiltävän punainen väri päälle.
Toki nuo tonnin pommit ei sovellu niille joilla on peukalo keskellä kämmentä eikä ole kaveria joka homman hoitaisi.Muutenkin jos autolla on joka työpäivä pakko päästä töihin eikä perheestä löydy toista autoa varalle niin kyllähän tuo pommi rassaa hermoja kun aina saa jännätä lähteekö käyntiin tai jättääkö välille.
Jos valitse 20v vanhasta sen helmen ja uudesta pommin, niin ehdottomasti.Kokemuksen syvällä rintäänellä voin sanoa että hyväkuntoinen 20v vanha auto voi ihan hyvin olla teknisesti huolettomampi kuin uusi =D
Kulutusosia voi toki joutua enemmän jumppaamaan, mutta kaikki järjettömät yleisestä ekoilusta johtuvat ongelmat loistavat poissaolollaan. Tuuripeliä pitkälti.
Tämä hyvä nosto, jos se itsellä ollut 10v, niin paaliin, mutta jos lähtee markkinoilta hankkimaan jo tuollaista, niin jo lähtökohta on jo se että joutuu heti kohta jumppaan vaihtoa, niin helppous vähän kärsii. Niin ja vanhoilla on se vuotuinen katsastus, voi sen toki ulkoistaa, mutta uuteen verrattuna rapisee ne edut huolettomuudesta.Lisätään vielä, että 20v vanhaan autoon varaosien saanti vaikeutuu lähes eksponentiaalisesti joka vuosi. Kulutusosia voi jotenkin löytyä ulkomailta, mutta erikoisosat kuten korjauspellit tai alkuperäiset valmistajan osat, niitä ei enää saa. Ja autopurkaamotkin paalaavat jo tuon ikäisiä, että käytettyjä osiakaan ei välttämättä löydy.
Jos valitse 20v vanhasta sen helmen ja uudesta pommin, niin ehdottomasti.
Vanhan eduksi valintaa helpottaa vähän se että mallin ja yksilön on pitänyt olla aika poikkeuksellinen että on tuohon ikään saakka päässyt ilman paalausta. Uuden vaikeudeksi menee se että uusimalli ja yksilö on historiaton.
Riippuu myös auton merkistä ja mallista, esim johonkin 90-luvun lopun/2000-luvun alun golffiin tai passattiin saa vielä osia varsin hyvin, kun niitä on myyty sen verran että niitä on edelleen liikenteessä paljonkin kun ovat aika kestäviä vehkeitäLisätään vielä, että 20v vanhaan autoon varaosien saanti vaikeutuu lähes eksponentiaalisesti joka vuosi. Kulutusosia voi jotenkin löytyä ulkomailta, mutta erikoisosat kuten korjauspellit tai alkuperäiset valmistajan osat, niitä ei enää saa. Ja autopurkaamotkin paalaavat jo tuon ikäisiä, että käytettyjä osiakaan ei välttämättä löydy.
Jossakin vaiheessa se vanhan käyttöauton korjaaminen ei vain kannata. Harrasteautot sitten erikseen.
Riippuu myös auton merkistä ja mallista, esim johonkin 90-luvun lopun/2000-luvun alun golffiin tai passattiin saa vielä osia varsin hyvin, kun niitä on myyty sen verran että niitä on edelleen liikenteessä paljonkin kun ovat aika kestäviä vehkeitä
Eikös kuplavolkkarin valmistus päättynyt viimevuonna?
Miten paljon mahtaa samat varaosat käy vuoden 63 ja 2003 kuplaan? Moottoria on taidettu uusia ainakin jonkun verran matkan varrella... Miten lie jarrut ja alustan "kulutusosat"Jos nimenomaan puhutaan kuplavolkkarista, täytyy sitten puhua eri mallisarjoista. Volkswagen Kuplaa tehtiin 1938-2003, New Beetle-mallia 1997-2010 ja Beetle-mallia 2011-2019.
1968 muuttuu kupla hieman isommalti eikä noissa viimeisissä, 2000 -luvulla etelä Amerikassa valmistuneissa mitenkään järisyttävän suuria eroja ole.Miten paljon mahtaa samat varaosat käy vuoden 63 ja 2003 kuplaan? Moottoria on taidettu uusia ainakin jonkun verran matkan varrella... Miten lie jarrut ja alustan "kulutusosat"
Ja joitain vanhoja malleja valmistetaan tai on valmistettu pitkälle 2010 luvullakin kehitysmaissa ja kiinassa edelleenkin joten osien saatavuus ei ole huonontunut juuri mitenkään.