Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä aika meni jo ohi tuollaisesta möhköstä. Sitäpaitsi ainakin omasta mielestäni Lexus LS on se hienoin Lexus ja sellainen on mulla ollutkin. Sekin vei kyllä kaupungissa 18l ja tuo maasturi vie varmasti yli 20l, joten ehkä ei enää jatkoon.
 
Näitä saisi olla useammin myynnissä ja sopivampaan hintaan. LX on sen verran vielä harvinaisempi herkku Nettiautossa, että sitä ei edes löydy Nettiauton mallivalikoimasta.

Eikös tuo ole Pohjois-Amerikan malli eli ei varmaan edes tuotu virallisesti Eurooppaan? Euroopan vastine lienee Land Cruiser 200/V8 joka siis diesel V8. En ole kyllä näistä niin perillä, haaveilen ja ihailen vaan :)
 
Eikö tuollainen nyt ole joku 15k auto? Kuka maksaa tuollaisesta 30te. Land Cruisenina tuo olis sentään jotenkin järkevällä voimalinjalla.
Niin aika hankala hinnoiteltava tuo on. Jos olisi vastaava pienempi Land Cruiser yhtä vähän ajettuna ja saman ikäisenä, olisi arvo ehkä 15k€ luokassa. Suhteessa siihen pitäisin perusteltuna, että Lexus on huomattavasti arvokkaampi. Kiinnostus markkinoilla tietysti määrittää arvon, mutta yksi harvinainen auto ei tarvitse kuin yhden ostajan. Ymmärrän toki sen, että Suomessa ollaan keskimäärin sen verran lähellä luolamiesaikaa, että nokivasarana olisi haluttavampi. Itseäni kiinnostaisi nimenomaan käyttövoiman suhteen Lexus LX.

Eikös tuo ole Pohjois-Amerikan malli eli ei varmaan edes tuotu virallisesti Eurooppaan? Euroopan vastine lienee Land Cruiser 200/V8 joka siis diesel V8. En ole kyllä näistä niin perillä, haaveilen ja ihailen vaan :)
Tuo vastaa pikku Lantikkaa. LX vastaa sitten isompaa.
 
Näitä saisi olla useammin myynnissä ja sopivampaan hintaan. LX on sen verran vielä harvinaisempi herkku Nettiautossa, että sitä ei edes löydy Nettiauton mallivalikoimasta.

Näissä taitaa olla nuo ikikestävät motit. Toihan on vasta sisäänajettu. :) En tosin tiedä aivan satavarmasti onko V8 versio yhtä kova kuin V6.

Aika arvokas on kyllä parikymmentävuotta vanhaksi möhköksi.
 
Onhan noissa erilaiset suunnittelunäkökohdat kuin Vaginoissa tai paremmissakaan Eurooppalaisissa. 1UZ-FE on samalta aikakaudelta alumiinilohkoinen rimpula, joka palvelee matalammissa Lexuksissa ja isoissa Toyotoissa murheitta keskimäärin 1000 000km:ä. Koska maasturissa ei vastaavaa luotettavuutta olisi saavutettu, tehtiin moottorista valurautalohkoinen versio isommalla iskutilavuudella ja pienemmällä huipputeholla.
 
Onkohan tuossakin versiossa jakohihna? Ei ole nimittäin ihan halpa vaihtaa ainakaan LS malliin. Nyt on Mersussa kaksirivinen ketju ja siinä on paljon enemmän järkeä.
 
Toi 4.7 on 2UZ-FE eli sukua juuri tuolle LS400 (1UZ-FE) koneelle ja molemmat ovat siis jakohihnalla
 
Jenkkiautojen hintakehitys on ollut suhteettoman rajua jo muutaman vuoden. Harrastajapiireissä ihmetellään miksi ei tule uusia nuoria harrastajia...mikähän tuo voisi olla syynä kun perus -80 luvun linttafarmarikin maksaa leima ummessa sen 4k€:rolleyes: saati sitten ne vanhat "parin tonnin" dartit ja valiantit. Ei noihin enää perus amisjätkän opintotuet riitä.
 
Poliisiautossa taitaa olla sinistä ja tuossa mustaa. Viimeistään teksti paljastaa että on vitsi. Muistan jonkun vastaavan casen kun joku oli laittanut samanväriset teipit kuin poliisilla mutta siinä kävi niin että poliisi pysäytti ja vaati poistamaan ne heti.

Varmaan rasittava ajaa tuollaista liikenteessä kun jengi reagoi kuin poliisiin (ajaa alinopeutta jos tuollainen näkyy peilissä).

edit: jenkkipoliisi taitaa olla sallittu: Sheriff LTD 2001 - Koskenkorva West Ranch - Jari Mäki Oy

Nythän poliisihallitus otti kantaa asiaan eli ei saa noita "teippauksia"

Poliisihallitus ärähti: ”Rosvoauto” on lainvastainen
 
Jenkkiautojen hintakehitys on ollut suhteettoman rajua jo muutaman vuoden. Harrastajapiireissä ihmetellään miksi ei tule uusia nuoria harrastajia...mikähän tuo voisi olla syynä kun perus -80 luvun linttafarmarikin maksaa leima ummessa sen 4k€:rolleyes: saati sitten ne vanhat "parin tonnin" dartit ja valiantit. Ei noihin enää perus amisjätkän opintotuet riitä.

Ja se, että nuo vanhat jenkit eivät ole niitä ihan pieniruokaisempia autoja eli näillä polttoainehinnoilla karsii aika hyvin tuollaisen auton pitoa + verottaja muistuttaa aika hyvin. Ja nykyään autokoulut ovat aikalailla asenteita muuttaneet eli kun noissa ei ole niitä turvallisuusjuttuja kuten uudemmissa autoissa.
 
Oho, eikös sitten käytöstä poistetut virka-autotkin ois lähes laittomia?
Itellä ainakin liikenteessä tulee säikähdys kun katolla on valkoiset valot.
"Poliisiautoa muistuttavat valot"

Käytöstä poistettujen poliisiautojen vilkut ovat nykyään maalattuja: Huutokaupat.com - Suomen kiinnostavin huutokauppa
Paremmin ne erottaa, kuin em. auton kirkkaat vilkut oikeasta.

Joskus 20v sitten pelkkä valkoinen väri oikeassa automallissa riitti pelon levittämiseen. Minulla oli vuosituhannen taitteessa valkoinen Mondeo, silloin yleinen siviili-auto ja huomasi kun moni polki jarrua tai hidasteli edessä.
 
Viimeksi muokattu:
Joskus 20v sitten pelkkä valkoinen väri oikeassa automallissa riitti pelon levittämiseen. Minulla oli vuosituhannen taitteessa valkoinen Mondeo, silloin yleinen siviili-auto ja huomasi kun moni polki jarrua tai hidasteli edessä.
Olen myös kuullut, että palovakuutuksen oli syytä olla kunnossa, jos liikkui säännöllisesti suositulla siviiliautomallilla. Vastaava tilanne oli muistaakseni jonkin valkoisen BMW-merkkisen matkamoottoripyörän kanssa.
 
Katsurin nyt tietää, mutta mitenkäs tienpäällä poliisit suhtautuu jos huomaa bagittömän ratin? Jääkö matkanteko siihen vai ruuvaillaanko sitten kiinni kun jaksetaan?
 
Katsurin nyt tietää, mutta mitenkäs tienpäällä poliisit suhtautuu jos huomaa bagittömän ratin? Jääkö matkanteko siihen vai ruuvaillaanko sitten kiinni kun jaksetaan?
Aika pirun huono tuuri saa olla jos poliisi alkaa tuosta valittamaan.

Toki pahimmillaan ottavat kilvet pois, ja joutuu käydä konttorilla bägillisen ratin kanssa näyttämässä, että saa takas.

Ei tuo taida muutenkaan olla täysin sääntöjen mukainen, mutta harrasteet harvoin on. Muuta kuin leimalla.
 
Toki pahimmillaan ottavat kilvet pois, ja joutuu käydä konttorilla bägillisen ratin kanssa näyttämässä, että saa takas.

Teippaa sen alkuperäisen bagin tohon tuning ratin päälle ja katsoo katsurin tonnin seteli ilmettä.
 
Millon on poliisi viimeksi kurkkinut autosi sisään?
En hänestä tiedä, mutta tienpäällä tapahtuvaa valvontaa jossa kuskeja (autoja) pysäytetään järjestäin, tai "satunnaisena" poimintana, vaikka ei olisi tehnyt mitään virhettä. Omilla virheillä voi sitten nostaa pysäytys riskiä.

Silläkin merkitystä koska ja missä ajalee, osalla voi olla pitkä historia ettei yhtään pysäytystä.
 
En hänestä tiedä, mutta tienpäällä tapahtuvaa valvontaa jossa kuskeja (autoja) pysäytetään järjestäin, tai "satunnaisena" poimintana, vaikka ei olisi tehnyt mitään virhettä. Omilla virheillä voi sitten nostaa pysäytys riskiä.

Silläkin merkitystä koska ja missä ajalee, osalla voi olla pitkä historia ettei yhtään pysäytystä.

auto millä liikkeellä vaikuttaa maksimit. Jos tuoreehko auto missä kaikki viranomaisen silmiin kunnossa ni ei kyllä ikinä pysäytetä kuin korkeintaan ratsiassa missä puhallutetaan kaikki.
 
Katsurin nyt tietää, mutta mitenkäs tienpäällä poliisit suhtautuu jos huomaa bagittömän ratin? Jääkö matkanteko siihen vai ruuvaillaanko sitten kiinni kun jaksetaan?

Laillistakin tietä voi käyttää, eli muutoskatsastaa ilman airbag:ia. Jos autoa on tehty ilman, tai saa todistuksen maahantuojalta, niin ei mitään ongelmaa. Tietääkseni invalidit voivat myös hakea poikkeusluvan.
Kiinnittää huomiota auton turvakaari, se ei välttämättä ole hyvä asia maantiellä, koska jos vyöt ovat löysällä ja kypärä puuttuu, niin kolarissa voi iskeä päänsä. Kaari muuttaa korin kolarikäyttäytymistä, kun se imee energiaa vähemmän muodonmuutokseen.
 
Eiköhän ne jo lennossa lue sen rekkarin ja katso tiedoista onko ylipäätään syytä pysäytellä. Ei sillä autolla niinkään ole asian kanssa tekemistä, pikemminkin auton omistajalla/haltijalla.
 
Ainahan ne kurkkii kun erikoisemmalla autolla ajaa, jos taas ajaa arjen harmaalla corollalla niin varmaan poliisikin kääntää katseensa pois ennenkuin apatia iskee kun lasket ikkunan alas esim. puhallutusta varten.

Varmasti kurkkii joo, jos vähän erikoisemmalla sattuu ajelemaan.

-free-candy-funny-sayings.jpg
 
Vaan riittääkö korkeus retkeily/matkailuautoksi? Suomalaisia ongelmia... Toki jos trafista kaivaisi niin selviäsi, odotin että joku muu olisi vaivautunut :)
Tuollainen poliisi portteri kiinnostaisi itseä ihan siksi että näyttää siltä itteltään, vaikka olisi vain valkoinen pelote. Toki kilsat hirvittää, vaan hyvinhän nuo lienee yleensä huollettuja koska työkalut täytyy pitää kunnossa. Sitten taas WV ongelmat ei niinkään kiinnostele.
Ne korkeusmääräykset koskevat autoverottomia matkailuautoja. Vanha poliisiauto on henkilöauto, joten autovero on siten "maksettu" eikä sitä tarvitse maksaa jos muutoskatsastaa matkailuautoksi, vain vuode, keittomahdollisuus, pöytä ja säilytystila pitää löytyä.
 
Samalla kaverilla myynnissä myös vähän ajettu mersu, eiköhän nämä ole japanintuonteja https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/12784255

Mä en välttämättä ostaisi näitä japanintuonteja, vaikka halvalla saisi.

Erikois- tai luksusauto käytettynä? Ota nämä 10 asiaa huomioon | Autotalli.com

Olen ostanut toistakymmentä Japanista tuotua erikoisautoa ja koeajanut moninkertaisen määrän. Yhteistä kaikille niille on ollut pieni ajomäärä auton ikään nähden ja ettei yksikään auto ole ollut edes ostohetkellä kunnossa. Japanista tuoduilla autoilla on ajettu yleensä poikkeuksellisen vähän, mutta toisaalta autossa vietetty aika on lähes kolminkertainen kilometrimäärän verrattuna - ruuhkassa tyhjäkäynnillä seistessä ja se yleensä näkyy sisustuksessa.

Tämän lisäksi Japanissa erikoisimmat vaihtoautot seisovat ensin pitkään liikkeissä myymättöminä ja vasta sitten ne huutokaupataan. Tähän saattaa mennä hyvinkin vuosia. Myös rahtaus Suomeen kestää muutaman kuukauden. Pitkä ajamattomuus ja seisonta on yksi suurimmista vikojen aiheuttajista erikoisautoille.

Japanin tuontiautoja on myös monesti huollettu puutteellisesti. Viidentoista vuoden ikäinen auto on yleensä huollettu kilometrien mukaan, ei vuosien, eli esim. 60 000km ajettua autoa on huollettu yleensä vain kahdesti 15 vuoden aikana. Tästä johtuvat monet sähkö ja alustan viat. Japanista tuodut autoni ovat viettäneet korjaamoilla neljä kertaa enemmän aikaa kuin muut autot. Tämä on ollut erittäin harmillista, sillä kaukaa katsottuna Japanin tuonneissa näyttää hinta-laatusuhde olevan erinomaisessa kunnossa. Vaikka pettymyksiä on tullut runsaasti, löytynee tallistani jatkossakin Japanin tuontiautoja - eihän huono tuurini niiden suhteen voi loputtomiin jatkua?
 
aivan täyttä paskaa.
Melko lailla samaa mieltä. Vaikuttaa siltä että asioihin täysin perehtymätön on ostanut sieltä jonkun 20v vanhan ökylotjan ja pettynyt kun joutuu harrastamaan. Kirjoittaja on varmasti automiehiä, mutta tuntuu ettei ole ihan. sisäistänyt sitä ideaa minkä taika tuolta roudataan paljon nimenomaan harrasteautoja.
 
Ne korkeusmääräykset koskevat autoverottomia matkailuautoja. Vanha poliisiauto on henkilöauto, joten autovero on siten "maksettu" eikä sitä tarvitse maksaa jos muutoskatsastaa matkailuautoksi, vain vuode, keittomahdollisuus, pöytä ja säilytystila pitää löytyä.

Ehdin ajatella että autoverottomana rekattu vaikka miksi. Mutta ertyistapauksia nuo valtion autot tietenkin, eihän niissä ole ollut edes vakuutuksia.
 
Melko lailla samaa mieltä. Vaikuttaa siltä että asioihin täysin perehtymätön on ostanut sieltä jonkun 20v vanhan ökylotjan ja pettynyt kun joutuu harrastamaan. Kirjoittaja on varmasti automiehiä, mutta tuntuu ettei ole ihan. sisäistänyt sitä ideaa minkä taika tuolta roudataan paljon nimenomaan harrasteautoja.
Niin sanoo, että sähköviat ja alustan ongelmat johtuvat vain kilometrien mukaisesta huolto-ohjelmasta. Missäköhän huolto-ohjelmassa niille jotain tehdään? Alusta ehkä tarkastetaan.
 
Taitaa tuo nettiauto tehdä automaattisesti tuon kw-hv laskutoimituksen, jos sen tehon syöttää väärään kentään sieltä sitten häviää tai tulee lisää.

Sinänsä tuo bemari nyt on ihan peruspommi, kyllä se vielä tovin kulkee ennen kuin rutistetaan. Jollain kilometrilukemalla ei ole minkään valtakunnan merkitystä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 795
Viestejä
4 496 795
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom