Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Katsurin nyt tietää, mutta mitenkäs tienpäällä poliisit suhtautuu jos huomaa bagittömän ratin? Jääkö matkanteko siihen vai ruuvaillaanko sitten kiinni kun jaksetaan?

Laillistakin tietä voi käyttää, eli muutoskatsastaa ilman airbag:ia. Jos autoa on tehty ilman, tai saa todistuksen maahantuojalta, niin ei mitään ongelmaa. Tietääkseni invalidit voivat myös hakea poikkeusluvan.
Kiinnittää huomiota auton turvakaari, se ei välttämättä ole hyvä asia maantiellä, koska jos vyöt ovat löysällä ja kypärä puuttuu, niin kolarissa voi iskeä päänsä. Kaari muuttaa korin kolarikäyttäytymistä, kun se imee energiaa vähemmän muodonmuutokseen.
 
Eiköhän ne jo lennossa lue sen rekkarin ja katso tiedoista onko ylipäätään syytä pysäytellä. Ei sillä autolla niinkään ole asian kanssa tekemistä, pikemminkin auton omistajalla/haltijalla.
 
Ainahan ne kurkkii kun erikoisemmalla autolla ajaa, jos taas ajaa arjen harmaalla corollalla niin varmaan poliisikin kääntää katseensa pois ennenkuin apatia iskee kun lasket ikkunan alas esim. puhallutusta varten.

Varmasti kurkkii joo, jos vähän erikoisemmalla sattuu ajelemaan.

-free-candy-funny-sayings.jpg
 
Vaan riittääkö korkeus retkeily/matkailuautoksi? Suomalaisia ongelmia... Toki jos trafista kaivaisi niin selviäsi, odotin että joku muu olisi vaivautunut :)
Tuollainen poliisi portteri kiinnostaisi itseä ihan siksi että näyttää siltä itteltään, vaikka olisi vain valkoinen pelote. Toki kilsat hirvittää, vaan hyvinhän nuo lienee yleensä huollettuja koska työkalut täytyy pitää kunnossa. Sitten taas WV ongelmat ei niinkään kiinnostele.
Ne korkeusmääräykset koskevat autoverottomia matkailuautoja. Vanha poliisiauto on henkilöauto, joten autovero on siten "maksettu" eikä sitä tarvitse maksaa jos muutoskatsastaa matkailuautoksi, vain vuode, keittomahdollisuus, pöytä ja säilytystila pitää löytyä.
 
Samalla kaverilla myynnissä myös vähän ajettu mersu, eiköhän nämä ole japanintuonteja https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/12784255

Mä en välttämättä ostaisi näitä japanintuonteja, vaikka halvalla saisi.

Erikois- tai luksusauto käytettynä? Ota nämä 10 asiaa huomioon | Autotalli.com

Olen ostanut toistakymmentä Japanista tuotua erikoisautoa ja koeajanut moninkertaisen määrän. Yhteistä kaikille niille on ollut pieni ajomäärä auton ikään nähden ja ettei yksikään auto ole ollut edes ostohetkellä kunnossa. Japanista tuoduilla autoilla on ajettu yleensä poikkeuksellisen vähän, mutta toisaalta autossa vietetty aika on lähes kolminkertainen kilometrimäärän verrattuna - ruuhkassa tyhjäkäynnillä seistessä ja se yleensä näkyy sisustuksessa.

Tämän lisäksi Japanissa erikoisimmat vaihtoautot seisovat ensin pitkään liikkeissä myymättöminä ja vasta sitten ne huutokaupataan. Tähän saattaa mennä hyvinkin vuosia. Myös rahtaus Suomeen kestää muutaman kuukauden. Pitkä ajamattomuus ja seisonta on yksi suurimmista vikojen aiheuttajista erikoisautoille.

Japanin tuontiautoja on myös monesti huollettu puutteellisesti. Viidentoista vuoden ikäinen auto on yleensä huollettu kilometrien mukaan, ei vuosien, eli esim. 60 000km ajettua autoa on huollettu yleensä vain kahdesti 15 vuoden aikana. Tästä johtuvat monet sähkö ja alustan viat. Japanista tuodut autoni ovat viettäneet korjaamoilla neljä kertaa enemmän aikaa kuin muut autot. Tämä on ollut erittäin harmillista, sillä kaukaa katsottuna Japanin tuonneissa näyttää hinta-laatusuhde olevan erinomaisessa kunnossa. Vaikka pettymyksiä on tullut runsaasti, löytynee tallistani jatkossakin Japanin tuontiautoja - eihän huono tuurini niiden suhteen voi loputtomiin jatkua?
 
aivan täyttä paskaa.
Melko lailla samaa mieltä. Vaikuttaa siltä että asioihin täysin perehtymätön on ostanut sieltä jonkun 20v vanhan ökylotjan ja pettynyt kun joutuu harrastamaan. Kirjoittaja on varmasti automiehiä, mutta tuntuu ettei ole ihan. sisäistänyt sitä ideaa minkä taika tuolta roudataan paljon nimenomaan harrasteautoja.
 
Ne korkeusmääräykset koskevat autoverottomia matkailuautoja. Vanha poliisiauto on henkilöauto, joten autovero on siten "maksettu" eikä sitä tarvitse maksaa jos muutoskatsastaa matkailuautoksi, vain vuode, keittomahdollisuus, pöytä ja säilytystila pitää löytyä.

Ehdin ajatella että autoverottomana rekattu vaikka miksi. Mutta ertyistapauksia nuo valtion autot tietenkin, eihän niissä ole ollut edes vakuutuksia.
 
Melko lailla samaa mieltä. Vaikuttaa siltä että asioihin täysin perehtymätön on ostanut sieltä jonkun 20v vanhan ökylotjan ja pettynyt kun joutuu harrastamaan. Kirjoittaja on varmasti automiehiä, mutta tuntuu ettei ole ihan. sisäistänyt sitä ideaa minkä taika tuolta roudataan paljon nimenomaan harrasteautoja.
Niin sanoo, että sähköviat ja alustan ongelmat johtuvat vain kilometrien mukaisesta huolto-ohjelmasta. Missäköhän huolto-ohjelmassa niille jotain tehdään? Alusta ehkä tarkastetaan.
 
Taitaa tuo nettiauto tehdä automaattisesti tuon kw-hv laskutoimituksen, jos sen tehon syöttää väärään kentään sieltä sitten häviää tai tulee lisää.

Sinänsä tuo bemari nyt on ihan peruspommi, kyllä se vielä tovin kulkee ennen kuin rutistetaan. Jollain kilometrilukemalla ei ole minkään valtakunnan merkitystä.
 
Ihan mielenkiinnosta asiantuntijoilta kysyn että onko tuolla mitään keräily-arvoa mikä oikeuttaisi moisen hinnan. Auto on kuitenkin 21v. vanha.

Olisiko tuo auton historia nyt sitten jonkin arvoinen. Auton tai kaksi autoa hankkivat alunperin Rytsölän it-veljekset jotka olivat kovasti pinnalla tuolloin 21 vuotta sitten. Eikä tuommoisia autoja silloin muuten ollut Suomessa juuri nähty.
 
Ihan mielenkiinnosta asiantuntijoilta kysyn että onko tuolla mitään keräily-arvoa mikä oikeuttaisi moisen hinnan. Auto on kuitenkin 21v. vanha.

Voi tuossa nykyhetkellä olla jonkun verran ilmaa hinnassa, mutta voi olla potentiaalia noustakin arvossa. Vanhat superautot ovat nousseet hurjiin hintoihin. Näitäkään ei ole hirveän montaa valmistettu ja taitaa olla viimeisiä Lamborghineja ennen Audin astumista mukaan kuvioihin.

Onhan nämä maailmallakin hinnoissa: Lamborghini Diablo for sale | Classic Driver

SV-mallit kai halutuimpia, mutta kai tuollainen loppupään VT Roadsterkin voi käydä kaupaksi hyvään hintaan.
 
Diablo on vaan väliinputoaja malli. Testarossa ja F40 on paljon halutumpia ja myöskin hienompia. Lambolta sitte countach
 
Diablo on vaan väliinputoaja malli. Testarossa ja F40 on paljon halutumpia ja myöskin hienompia. Lambolta sitte countach

Voi olla näinkin. Itselle Diablo on se ysärin THE poster car. Jahka nuo halutuimmat autot päätyy keräilijöiden holveihin ja arvot kiipeää ylöspäin, niin eiköhän ns väliinputoajatkin kiri hinnoissa. Toki voi olla, että tämä taloustilanteen kehittyminen osuu keräilijämarkkinoihinkin aika kovaa.
 
Kovin haluasin tietää,että mitä sille siniselle Diablolle kuuluu. Nämä kaverithan kävi ihan telkkarissa asti autojaan esittelemässä.
 
Asiasta kolmanteen, miksiköhän mustassa/mustissa on valkoinen pohjamaali?
Eiköhän se ole väristä huolimatta aina sama pohjamaali. Itse en kyllä keksi miten tuotantolinjalla auton lopullisen värin mukaan vaihdeltaisi pohjamaalia järkevästi.
Mitä tulee tuohon 18k€ Audiin ja keulan kiveniskemiin - Sehän ei ole kuin noin 300€ per pinta kun laittaa maalaukseen. Ei hirveästi tuossa konkurssissa. Tietysti tuo musta väri voi tuoda lisähintaa. Ja jos vedellään koko keula, eli puskuri, lokasuojat ja konepelti, niin sehän on jo toistatonnia.
 
Mitä tulee tuohon 18k€ Audiin ja keulan kiveniskemiin - Sehän ei ole kuin noin 300€ per pinta kun laittaa maalaukseen. Ei hirveästi tuossa konkurssissa. Tietysti tuo musta väri voi tuoda lisähintaa. Ja jos vedellään koko keula, eli puskuri, lokasuojat ja konepelti, niin sehän on jo toistatonnia.

Niin, pelkän konepellin maalaus tuskin riittää. Ollut joskus itsellä B8 Audi mustana ja yli 200 000km ajettu, ei läheskään noin paljon kiveniskuja keulassa kuin tuossa uudemmassa ja paljon vähemmän ajetussa.
 
Muutenkaan mitään järkeä tuollaista paaliin menossa olevaa käyttö-A4:sta maalauttaa, pari kesää ja samat jäljet uudestaan. Osan voi saada myllyttämällä veke, pahimpiin sutii jotain kynsilakkaa.
 
Asiasta kolmanteen, miksiköhän mustassa/mustissa on valkoinen pohjamaali?

Useampi auto ollut eri väreillä, niin suunnilleen kaikissa ollut valkoinen pohjamaali.

Eiköhän se ole väristä huolimatta aina sama pohjamaali. Itse en kyllä keksi miten tuotantolinjalla auton lopullisen värin mukaan vaihdeltaisi pohjamaalia järkevästi.

Jeps, ei tehtaan kannata kuin yhtä pohjaväriä käyttää, kun varsinkin useampi eri pohjaväri kuitenkin toisi lisäkustannuksia autotehtaalle ja he koittavat juuri säästää "kaikesta".
 
Muutenkaan mitään järkeä tuollaista paaliin menossa olevaa käyttö-A4:sta maalauttaa, pari kesää ja samat jäljet uudestaan. Osan voi saada myllyttämällä veke, pahimpiin sutii jotain kynsilakkaa.

Höpöjä paaliesi kanssa. Suomessa tuolla ajetaan vielä 20 vuotta. :D Myllyttämällä ei kuoppaisia kiveniskuja korjata, hiusnaarmut ovat eri asia.
 
Muutenkin tuntuu suorastaan tyhmältä jos ei näillä polttoainehinnoilla kukaan hae pois, oli sitten hinta kumpi tahansa. Niin kuin ilmoituksessakin todetaan, Pelimies hakee pois.

Trafi kertoo, että tuosta saa maksaa 650€/vuosi veroja ja ilmoituksessa ei mainita iskarin vuodosta kuljettajan puolesta edessä eli tulee lisää kuluja etuiskareiden vaihdosta.

Jos olisi vain tuo vikana niin eiköhän olisi laittanut kuntoon ja myynyt ehjänä.
Ei kyllä ihan mitään persaukisen hommaa kyllä muutenkaan ylläpitää tuollaista, samalla rahalla ajaisi uutta, parempaa autoa.

Jeps, jäi jotenkin sellainen kuva ilmoituksesta, että onko siellä jotain muutakin sellaista, mistä omistaja ei halua kertoa etukäteen. Kuitenkin hinta nousee 12000€.
 
Kovin haluasin tietää,että mitä sille siniselle Diablolle kuuluu. Nämä kaverithan kävi ihan telkkarissa asti autojaan esittelemässä.
Käsittääkseni on tällä hetkellä Mobiliassa. Eli olisiko edelleen suomalaisessa omistuksessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 072
Viestejä
4 588 782
Jäsenet
75 561
Uusin jäsen
Huvimaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom