Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Ainiin ja papereihin ei ole tullut ojaanajosta edes prosentteja vaihdetuista osista. Eli mikään aivan tolkuton paukku se ei ole millään voinut olla. (vai tuleeko prosentteja edes muihin kuin lunastetttuihin/muutoskatsastettuihin autoihin?)

Ei niitä kolariautojen prosentteja kirjata ylös, ellei hae korvauksia vakuutusyhtiöltä.
Eli jos fiksaa kolariauton omaan piikkiin, niin rekisteriote pysyy täysin puhtaana. Tuo on hyvinkin yleistä ja itsekin olen muutaman 0% kolariauton omistanut, tietämättä vaurioista. Ja myynyt yhden ympäriajetun varaosiksi, mutta muutaman viikon päästä näkyi netissä "virheettömänä" :) - oli kyllä hienosti laitettu, vaikka kaikki pellit meni mutkalle ja katto kasaan.
Olisi silti reilua kertoa vaurioista, vaikka miten hyvin korjattu.
 
Viimeksi muokattu:
Ykstyinen myyjä, ei mitään meikkikuvia vaan "tämmönen se suurin piirtein on".. Imho herättää luottamusta ja voisin olla jopa kiinnostunutkin, harmi että tuskin ottaa mitään vaihdossa..

Kyllä yksityinenkin voi ottaa parempia kuvia muutaman minuutin vaivalla, esimerkiksi tuosta sisäkuvasta ei saa mitään käsitystä sisustasta.
 
Onko tolla jotain sukulaisuussuhteita allanteen kun on noin saman oloinen auto.
 
No juu, onhan ne. Kunhan mietin onko kaksi leiriä tehneet jotain yhteistyötä keskenään. Ei kai Saab ja Fiatkaan samaa firmaa olleet ja silti Croma ja 9000 on "sama" auto...?
Kyllähän nuo jenkit on toisiaan yleensä apinoineet eikä aina hyvällä tavalla.
 
No juu, onhan ne. Kunhan mietin onko kaksi leiriä tehneet jotain yhteistyötä keskenään. Ei kai Saab ja Fiatkaan samaa firmaa olleet ja silti Croma ja 9000 on "sama" auto...?

Unohtamatta Lancia Thema ja Alfa 164 tuosta qvartetista. Noita em. en ole koskaan ajanut, mutta 9000 oli mielestäni hyvä auto, Cromasta ei taas tullut edes mieleen että olisi suunnilleen sama auto.

Villi arvaus että ysitonnareita löytyisi vielä myytävänä, noita muita ei juurikaan jos yhtään. Nyt ei jaksa etsiä kun pitäisi olla nukkumassa jo.... mutta hyviä pointteja.

Toisaalta nykyautoja kun katsoo niin samat pohjalevyt yms reippaasti sekaisin.
 
Verot tällaiseen on korkeintaan satasia.
Edit: oho väärä lainaus... No samasta autosta puhuttiin.
kontti jenkeistä maksaa nykyisin ehkä sen 18 tonnia. pari v sitten se oli 6 tonnia. 2-3 autoa mahtuu. Kannattaa ilm vielä hakea sieltä
 

Poliisiautossa taitaa olla sinistä ja tuossa mustaa. Viimeistään teksti paljastaa että on vitsi. Muistan jonkun vastaavan casen kun joku oli laittanut samanväriset teipit kuin poliisilla mutta siinä kävi niin että poliisi pysäytti ja vaati poistamaan ne heti.

Varmaan rasittava ajaa tuollaista liikenteessä kun jengi reagoi kuin poliisiin (ajaa alinopeutta jos tuollainen näkyy peilissä).

edit: jenkkipoliisi taitaa olla sallittu: Sheriff LTD 2001 - Koskenkorva West Ranch - Jari Mäki Oy
 
Mitehän tuo on rekattu, paku mutta 5 hengelle, ja takana vielä penkki vai pari. Sootanan isolla dsl verolla kai onnistuu.

Voi olla matkailuautoksi rekisteröity. Ainakin jälkiasenteiset pöydät (matkustamossa) ja säilytystilat/lokerot (takaosastossa kylmäsäilytyslaatikko) mahdollistaa sen.
 
Voi olla matkailuautoksi rekisteröity. Ainakin jälkiasenteiset pöydät (matkustamossa) ja säilytystilat/lokerot (takaosastossa kylmäsäilytyslaatikko) mahdollistaa sen.

Vaan riittääkö korkeus retkeily/matkailuautoksi? Suomalaisia ongelmia... Toki jos trafista kaivaisi niin selviäsi, odotin että joku muu olisi vaivautunut :)
Tuollainen poliisi portteri kiinnostaisi itseä ihan siksi että näyttää siltä itteltään, vaikka olisi vain valkoinen pelote. Toki kilsat hirvittää, vaan hyvinhän nuo lienee yleensä huollettuja koska työkalut täytyy pitää kunnossa. Sitten taas WV ongelmat ei niinkään kiinnostele.
 
Eikö tuollainen nyt ole joku 15k auto? Kuka maksaa tuollaisesta 30te. Land Cruisenina tuo olis sentään jotenkin järkevällä voimalinjalla.
 
Kyllä aika meni jo ohi tuollaisesta möhköstä. Sitäpaitsi ainakin omasta mielestäni Lexus LS on se hienoin Lexus ja sellainen on mulla ollutkin. Sekin vei kyllä kaupungissa 18l ja tuo maasturi vie varmasti yli 20l, joten ehkä ei enää jatkoon.
 
Näitä saisi olla useammin myynnissä ja sopivampaan hintaan. LX on sen verran vielä harvinaisempi herkku Nettiautossa, että sitä ei edes löydy Nettiauton mallivalikoimasta.

Eikös tuo ole Pohjois-Amerikan malli eli ei varmaan edes tuotu virallisesti Eurooppaan? Euroopan vastine lienee Land Cruiser 200/V8 joka siis diesel V8. En ole kyllä näistä niin perillä, haaveilen ja ihailen vaan :)
 
Eikö tuollainen nyt ole joku 15k auto? Kuka maksaa tuollaisesta 30te. Land Cruisenina tuo olis sentään jotenkin järkevällä voimalinjalla.
Niin aika hankala hinnoiteltava tuo on. Jos olisi vastaava pienempi Land Cruiser yhtä vähän ajettuna ja saman ikäisenä, olisi arvo ehkä 15k€ luokassa. Suhteessa siihen pitäisin perusteltuna, että Lexus on huomattavasti arvokkaampi. Kiinnostus markkinoilla tietysti määrittää arvon, mutta yksi harvinainen auto ei tarvitse kuin yhden ostajan. Ymmärrän toki sen, että Suomessa ollaan keskimäärin sen verran lähellä luolamiesaikaa, että nokivasarana olisi haluttavampi. Itseäni kiinnostaisi nimenomaan käyttövoiman suhteen Lexus LX.

Eikös tuo ole Pohjois-Amerikan malli eli ei varmaan edes tuotu virallisesti Eurooppaan? Euroopan vastine lienee Land Cruiser 200/V8 joka siis diesel V8. En ole kyllä näistä niin perillä, haaveilen ja ihailen vaan :)
Tuo vastaa pikku Lantikkaa. LX vastaa sitten isompaa.
 
Näitä saisi olla useammin myynnissä ja sopivampaan hintaan. LX on sen verran vielä harvinaisempi herkku Nettiautossa, että sitä ei edes löydy Nettiauton mallivalikoimasta.

Näissä taitaa olla nuo ikikestävät motit. Toihan on vasta sisäänajettu. :) En tosin tiedä aivan satavarmasti onko V8 versio yhtä kova kuin V6.

Aika arvokas on kyllä parikymmentävuotta vanhaksi möhköksi.
 
Onhan noissa erilaiset suunnittelunäkökohdat kuin Vaginoissa tai paremmissakaan Eurooppalaisissa. 1UZ-FE on samalta aikakaudelta alumiinilohkoinen rimpula, joka palvelee matalammissa Lexuksissa ja isoissa Toyotoissa murheitta keskimäärin 1000 000km:ä. Koska maasturissa ei vastaavaa luotettavuutta olisi saavutettu, tehtiin moottorista valurautalohkoinen versio isommalla iskutilavuudella ja pienemmällä huipputeholla.
 
Onkohan tuossakin versiossa jakohihna? Ei ole nimittäin ihan halpa vaihtaa ainakaan LS malliin. Nyt on Mersussa kaksirivinen ketju ja siinä on paljon enemmän järkeä.
 
Toi 4.7 on 2UZ-FE eli sukua juuri tuolle LS400 (1UZ-FE) koneelle ja molemmat ovat siis jakohihnalla
 
Jenkkiautojen hintakehitys on ollut suhteettoman rajua jo muutaman vuoden. Harrastajapiireissä ihmetellään miksi ei tule uusia nuoria harrastajia...mikähän tuo voisi olla syynä kun perus -80 luvun linttafarmarikin maksaa leima ummessa sen 4k€:rolleyes: saati sitten ne vanhat "parin tonnin" dartit ja valiantit. Ei noihin enää perus amisjätkän opintotuet riitä.
 
Poliisiautossa taitaa olla sinistä ja tuossa mustaa. Viimeistään teksti paljastaa että on vitsi. Muistan jonkun vastaavan casen kun joku oli laittanut samanväriset teipit kuin poliisilla mutta siinä kävi niin että poliisi pysäytti ja vaati poistamaan ne heti.

Varmaan rasittava ajaa tuollaista liikenteessä kun jengi reagoi kuin poliisiin (ajaa alinopeutta jos tuollainen näkyy peilissä).

edit: jenkkipoliisi taitaa olla sallittu: Sheriff LTD 2001 - Koskenkorva West Ranch - Jari Mäki Oy

Nythän poliisihallitus otti kantaa asiaan eli ei saa noita "teippauksia"

Poliisihallitus ärähti: ”Rosvoauto” on lainvastainen
 
Jenkkiautojen hintakehitys on ollut suhteettoman rajua jo muutaman vuoden. Harrastajapiireissä ihmetellään miksi ei tule uusia nuoria harrastajia...mikähän tuo voisi olla syynä kun perus -80 luvun linttafarmarikin maksaa leima ummessa sen 4k€:rolleyes: saati sitten ne vanhat "parin tonnin" dartit ja valiantit. Ei noihin enää perus amisjätkän opintotuet riitä.

Ja se, että nuo vanhat jenkit eivät ole niitä ihan pieniruokaisempia autoja eli näillä polttoainehinnoilla karsii aika hyvin tuollaisen auton pitoa + verottaja muistuttaa aika hyvin. Ja nykyään autokoulut ovat aikalailla asenteita muuttaneet eli kun noissa ei ole niitä turvallisuusjuttuja kuten uudemmissa autoissa.
 
Oho, eikös sitten käytöstä poistetut virka-autotkin ois lähes laittomia?
Itellä ainakin liikenteessä tulee säikähdys kun katolla on valkoiset valot.
"Poliisiautoa muistuttavat valot"

Käytöstä poistettujen poliisiautojen vilkut ovat nykyään maalattuja: Huutokaupat.com - Suomen kiinnostavin huutokauppa
Paremmin ne erottaa, kuin em. auton kirkkaat vilkut oikeasta.

Joskus 20v sitten pelkkä valkoinen väri oikeassa automallissa riitti pelon levittämiseen. Minulla oli vuosituhannen taitteessa valkoinen Mondeo, silloin yleinen siviili-auto ja huomasi kun moni polki jarrua tai hidasteli edessä.
 
Viimeksi muokattu:
Joskus 20v sitten pelkkä valkoinen väri oikeassa automallissa riitti pelon levittämiseen. Minulla oli vuosituhannen taitteessa valkoinen Mondeo, silloin yleinen siviili-auto ja huomasi kun moni polki jarrua tai hidasteli edessä.
Olen myös kuullut, että palovakuutuksen oli syytä olla kunnossa, jos liikkui säännöllisesti suositulla siviiliautomallilla. Vastaava tilanne oli muistaakseni jonkin valkoisen BMW-merkkisen matkamoottoripyörän kanssa.
 
Katsurin nyt tietää, mutta mitenkäs tienpäällä poliisit suhtautuu jos huomaa bagittömän ratin? Jääkö matkanteko siihen vai ruuvaillaanko sitten kiinni kun jaksetaan?
 
Katsurin nyt tietää, mutta mitenkäs tienpäällä poliisit suhtautuu jos huomaa bagittömän ratin? Jääkö matkanteko siihen vai ruuvaillaanko sitten kiinni kun jaksetaan?
Aika pirun huono tuuri saa olla jos poliisi alkaa tuosta valittamaan.

Toki pahimmillaan ottavat kilvet pois, ja joutuu käydä konttorilla bägillisen ratin kanssa näyttämässä, että saa takas.

Ei tuo taida muutenkaan olla täysin sääntöjen mukainen, mutta harrasteet harvoin on. Muuta kuin leimalla.
 
Millon on poliisi viimeksi kurkkinut autosi sisään?
En hänestä tiedä, mutta tienpäällä tapahtuvaa valvontaa jossa kuskeja (autoja) pysäytetään järjestäin, tai "satunnaisena" poimintana, vaikka ei olisi tehnyt mitään virhettä. Omilla virheillä voi sitten nostaa pysäytys riskiä.

Silläkin merkitystä koska ja missä ajalee, osalla voi olla pitkä historia ettei yhtään pysäytystä.
 
En hänestä tiedä, mutta tienpäällä tapahtuvaa valvontaa jossa kuskeja (autoja) pysäytetään järjestäin, tai "satunnaisena" poimintana, vaikka ei olisi tehnyt mitään virhettä. Omilla virheillä voi sitten nostaa pysäytys riskiä.

Silläkin merkitystä koska ja missä ajalee, osalla voi olla pitkä historia ettei yhtään pysäytystä.

auto millä liikkeellä vaikuttaa maksimit. Jos tuoreehko auto missä kaikki viranomaisen silmiin kunnossa ni ei kyllä ikinä pysäytetä kuin korkeintaan ratsiassa missä puhallutetaan kaikki.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 085
Viestejä
4 589 224
Jäsenet
75 562
Uusin jäsen
transvest

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom