Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Henkilökohtaisesti en huolisi uutta mikä hiukan korjausmaalattu esim 55 ke hintaluokassa. Kertomattahan se tietenkin jätetään.

Tuskin sitä edes huomaat jos hyvin tehty maalaus. Uusia kun vedetään sata lasissa laivasta ulos, sitte kuljetusrekkaan, hanko jne niin siinä voi kaikkea sattua matkalla. Ihan sama onko halpa vai kallis.
 
Ei muakaan haittaa jos autoon on vaihdettu lokari tai ovi ja maalailtu, lähinnä se että työ on tehty hyvin.

Lunastuspelit sitten ei ei...
 
Bemarimiehelle tai -naiselle joka haluaa mainostaa röökiä :D https://www.nettiauto.com/bmw/328/12833390

Taitaa vähän jännittää tuo katsastus: Seuraava katsastusaikaväli 5.5.2021 - 5.5.2022

" M52B28 vaihdettu. Alkujaan M50B25 " <-- Ei ole muutoskatsastettu

"Enne leimaa pyynti hinta 8500€/järkevä tarjous mutta leiman jälkee hinta nousee"

Jos auto olisi katsastuskunnossa niin varmasti olisi myös myynnissä katsastettuna.
 
Miksi nousisi (olettaen että tuo on jo joskus noilla palikoilla käynyt leimalla)
Heh valitsin sanat vähän huonosti. Tuosta viestistäni olisi voinut saada käsityksen että tarkoitan sitä prosenttimäärää joka tulee rekisteriotteeseen :D

Tarkoitin siis että mahtaako mennä laakista läpi, vaikka sitä kovin tuossa uhotaan.
 
Alkavat nämä e36 olla hinnoissaan https://www.nettiauto.com/bmw/328/12818030

M3:sten hinnat on jo suomessakin karanneet 20-25te tasolle, ja vastaavankuntoisten 328 coupejen pyyntihinnat ovat Saksassa 15te tasolla. Pyyntikin siis pitäisi olla aikalailla linjassa. Hyviä ja alkuperäiskuntoisia ei enää tahdo löytyä, pääsääntöisesti kaikki on aina jostain pilattu.

Tämä ei ole.
 
Veteleekö amispojut nykypäivänä 15k€ autoilla?

Varsinkin isoissa kaupungeissa on paljon näitä vanhemmillaan asuvia 18v töissäkäyviä junnuja jotka ostaa pätkällä sen 40 000e m240 bemarin tmv. vehkeen. Ei ole kovin harvinaista.

Henkilökohtaisesti en huolisi uutta mikä hiukan korjausmaalattu esim 55 ke hintaluokassa. Kertomattahan se tietenkin jätetään.

Olisi kiva tietää millä logiikalla. Ota maalinpaksuusmittari käteen ja ala tutkimaan autoliikkeissä vaikka 5tkm ajettujen autojen peltejä. 100% varmasti löydät korjausmaalattuja autoja ison nipun joiden korjauksella ei ole mitään merkitystä minkään kannalta, muuta kuin ehkä joku tuollainen periaatekysymys.

Sitten jos puhutaan vähän enemmän ajetuista, niin oletko tosissasi että esimerkiksi korjausmaalattu etupuskuri/nokkapelti on ikävämpi vaihtoehto kuin hiekkapuhallettu keula?
 
Viimeksi muokattu:
Eikö tämä ole aika edullinen. Nyt kun inflaatio syö säästöt ja rahastot tuottaa miten sattuu niin tällaisessahan olisi aivan varmasti rahat tallessa ja tuottokin todennäköisesti parempi kuin keskimääräisessä indeksirahastossa :D
Aidossa Cossussa ehdottomasti, tollasessa 1,6i mihin survottu Scorpion motti, tuskin se hinta tosta kauheasti raketoi.
 
Ei saakeli tuohan oli tosiaan v-motilla. Ei tullut katsottua kuvaa konehuoneesta sen kummemmin ajatuksella. Ohi.
 
Aidossa Cossussa ehdottomasti, tollasessa 1,6i mihin survottu Scorpion motti, tuskin se hinta tosta kauheasti raketoi.

Siinä olisi vertailun vuoksi aito Cossu, ja hintaakin sen mukaisesti. Tällaisessa ehkä voisi arvo pysyäkin, en niin skenessä ole että osaisin heittää onko 47k korkea tuon kuntoiselle, vai onko jo lähtöhinnassa ilmaa
 

Siinä olisi vertailun vuoksi aito Cossu, ja hintaakin sen mukaisesti. Tällaisessa ehkä voisi arvo pysyäkin, en niin skenessä ole että osaisin heittää onko 47k korkea tuon kuntoiselle, vai onko jo lähtöhinnassa ilmaa

Tuo vanhempi kolmiovinen vuoteen -87? valmistettu takavetoinen "televisiolamppu" Cossu taitaa olla hieman kalliimpi, kuin uudempi neliovinen facelift versio.
Jos tuo valkoinen on keräilykunnossa tai lähellä sitä, niin hinta on ihan linjassaan.

Neliovinen neliveto facelift on sitten jossain 20-35 k€ välillä.

Tutulla olisi tallissa romun alle hautautuneena hieman keskeneräinen -90 mallinen neliveto Cosworth Moonstone Blue värissä.
Tuohon autoon on tehty kone kokonaan uusiksi joskus 8 vuotta sitten ja se kaipaisi vielä uutta johtosarjaa moottoriin sekä aikoinaan pienen kolarin seurauksena uusittujen konepellin, etulokarin ja etupuskurin maalausta, toki jos koko auton vetäisi yli, niin tulisi viimeisen päälle hyvä.

Aina välillä tuota raatoa joku yrittää ostatella jollain 5-10 k€ hinnalla, mutta vielä ei tuttu ole raaskinut tuosta luopua, vaikka aika, rahat ja motivaatio ovat kuulemma kateissa.
Hieman innostaisi ostaa tuo pois ja laittaa kuntoon, mutta kun on vielä muita projekteja työn alla, ehkä sitten kun ne valmistuvat.
 
Tuo vanhempi kolmiovinen vuoteen -87? valmistettu takavetoinen "televisiolamppu" Cossu taitaa olla hieman kalliimpi, kuin uudempi neliovinen facelift versio.
Jos tuo valkoinen on keräilykunnossa tai lähellä sitä, niin hinta on ihan linjassaan.

Neliovinen neliveto facelift on sitten jossain 20-35 k€ välillä.

Tutulla olisi tallissa romun alle hautautuneena hieman keskeneräinen -90 mallinen neliveto Cosworth Moonstone Blue värissä.
Tuohon autoon on tehty kone kokonaan uusiksi joskus 8 vuotta sitten ja se kaipaisi vielä uutta johtosarjaa moottoriin sekä aikoinaan pienen kolarin seurauksena uusittujen konepellin, etulokarin ja etupuskurin maalausta, toki jos koko auton vetäisi yli, niin tulisi viimeisen päälle hyvä.

Aina välillä tuota raatoa joku yrittää ostatella jollain 5-10 k€ hinnalla, mutta vielä ei tuttu ole raaskinut tuosta luopua, vaikka aika, rahat ja motivaatio ovat kuulemma kateissa.
Hieman innostaisi ostaa tuo pois ja laittaa kuntoon, mutta kun on vielä muita projekteja työn alla, ehkä sitten kun ne valmistuvat.
Hinnat näissä sanellaan mobile.de kautta. Museokilvet ja virallinen kuntoluokitus. Voi nousta euro markkinoilla huomattavan kovaksi hinta.
Esim m sarjan bemarit 80 luvulta kaikki haalittu Saksaan täältä.
 
Hinnat näissä sanellaan mobile.de kautta. Museokilvet ja virallinen kuntoluokitus. Voi nousta euro markkinoilla huomattavan kovaksi hinta.
Esim m sarjan bemarit 80 luvulta kaikki haalittu Saksaan täältä.

Tavarahan vaihtaa omistajaa sillä hinnalla, johon sekä ostaja että myyjä ovat tyytyväisiä.

Mobile.de:tä kun katsoo, niin siihen nähden tuo valkoinen on ihan linjassa, toki kalliimpiakin sieltä löytyy, mutta todellinen kauppahinta voi olla jotain muuta kuin pyynti.
Ei tuollainen Cossu Sierra ihan vielä E30 M3:sen hinnoissa ole, mutta toki ei kaukanakaan.
 

Hiukan haiskahtaa kilometrilukema (35tkm). Mahtaako auton historia kestää päivänvaloa?

Koska kyse on savuxin myymästä sahasta, niin historia ei varmasti kestä päivänvaloa.

Muuten tuollainen 35 000 km 13 vuoden aikana on kaksipaikkaiselle kesäautolle täysin mahdollinen lukema.
Jos ajaa avolla pelkästään hyvällä ilmalla ja lyhyempiä reissuja, niin vajaa 3000 km per kesä on ihan mahdollinen lukema.

Omiin avoihini on tullut se 1000-5000 km per kesä ja niitä on yleensä ulkoilutettu ainoastaan hyvällä kelillä.
 
Vanha 1995 Mersun sotaratsu alkaa olla korin puolesta niin heikossa hapessa että pitänee alkaa katsoa uutta autoa. Ysikasi-bensaakin tuo syö omassa kaupunkipyörinnässä liikaa omaan makuun.

Autoihin perehtymättömänä en oikein tiedä mistä aloittaa auton katsominen? Käyttötarkoitus on pääkaupunkiseudulla pyörimistä 90% (about 500km kuukaudessa tulee mittariin) ja sitten pari pidempää maantiereissua vuodessa alle 300km säteellä pääkaupungista. Hirmuista tavaratilaa ei tarvita.

Budu palttiarallaa 5000 € ja jonkinverran omaa roplaustaitoa on eli pikkuvikojen korjaus onnaa. Hybridit epäilyttävät kun sitten on kaksi vetojärjestelmää joista jommankumman hajoaminen estää ajamisen, korjatkaa jos olen väärässä. Fiksut täyssähköt taitaa mennä ihan liikaa budusta yli.

Mikä olisi auto + malli + vuosimalli jota kannattaisi lähteä väijymään?

Ps. Saako muuten tuollaisesta 11/2022 asti leimatusta vm.1995 C180 Mersusta mitään järkevää vaihtoa aikaiseksi liikkeissä tai romutuspalkkiota tms.?

Kiitti tietäjille.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä tarkoitat tällä? Erittäin siistissä kunnossahan tuo on ollakseen 13 vuotias avoauto.

Minunkin mielestä, ei ole edes nahka mennyt pahasti ruttuun penkissä. Kyllä tuollainen kelpaisi jos on ehjä peli. Kuulemma hyvä ajettava Z4, ainakin erään radiossakin kuultavan autotoimittajan mukaan.
 
Kovin on kiiltävä ratti noille kilometreille :whistling:

Ratin kiillottumiseen ei tarvita kuin se yksi lihiskäsi ajamaan 100 km ja ratti kiiltää kuin turkkilaisessa taksissa.
Lisäksi vielä savuxin meikkari on vetänyt siihen jotkut pika silikonit päälle, niin johan kiiltää.

Ratti pitää putsata oikein, niin sitten näkee miten pahasti se on kulunut.

Penkit ovat kohtuullisen rypyttömät, vaikkakin kuivat, niin ei tuossa ihan älyttömästi ole löhötty.
 
Mitä tarkoitat tällä? Erittäin siistissä kunnossahan tuo on ollakseen 13 vuotias avoauto.
Muuten kyllä siistin näköinen peli, jopa penkit näyttää hyvin vähän kuluneilta, mutta ratin kiiltävyys indikoi paljon suurempia kilometrejä. Vaikka olisi miten vedetty jotain kiillotusainetta, niin tuo ratin tekstuurin kuluminen kertoo että rattia on veivattu aika paljon.
 
Muuten kyllä siistin näköinen peli, jopa penkit näyttää hyvin vähän kuluneilta, mutta ratin kiiltävyys indikoi paljon suurempia kilometrejä. Vaikka olisi miten vedetty jotain kiillotusainetta, niin tuo ratin tekstuurin kuluminen kertoo että rattia on veivattu aika paljon.

Ratti kiillottuu helposti tuollaiseksi jo muutaman tuhat km ajoilla, etenkin kun on tälläinen rasvanäppi kuin minä. Kokemusta on.

Tuo "tekstuurin kuluminen" / halkeilu on tyypillistä noille bemarin rateille, ja ei sitä ainakaan yhtään auta se kun on mustaa nahkaa ja alttiina suoralle auringonvalolle. Huomioi nimenomaan tuo 13 vuoden ikä.
 
Onko muuten avoautossa jotain ns. normiautoon eroavia kulumispaikkoja juuri suorasta auringonpaisteesta johtuen? Entä onko esim. pöly, vesi ja siitepöly kuinka suuria ongelmia kun ajelee kattoauki?
 
Ratti kiillottuu helposti tuollaiseksi jo muutaman tuhat km ajoilla, etenkin kun on tälläinen rasvanäppi kuin minä. Kokemusta on.

Tuo "tekstuurin kuluminen" / halkeilu on tyypillistä noille bemarin rateille, ja ei sitä ainakaan yhtään auta se kun on mustaa nahkaa ja alttiina suoralle auringonvalolle. Huomioi nimenomaan tuo 13 vuoden ikä.
En usko. Itselläni oli vielä pari vuotta sitten noin samanikäinen Bemari paljon suuremmilla kilometreillä ja ratti nyt vaan ei ollut lähellekään tuollainen. Halkeilun ymmärrän ja kiilottumisen, mutta se pintakuviointi siloittuu vain kulumalla.
 
Onko muuten avoautossa jotain ns. normiautoon eroavia kulumispaikkoja juuri suorasta auringonpaisteesta johtuen? Entä onko esim. pöly, vesi ja siitepöly kuinka suuria ongelmia kun ajelee kattoauki?
Etenkin lämpimissä maissa kojetaulun halkeilu ja muoviosien haalistuminen on aika tyypillistä.
 
Mitä tarkoitat tällä? Erittäin siistissä kunnossahan tuo on ollakseen 13 vuotias avoauto.
Miten 35tkm ajettu bemarin ratti näyttää kuin 200tkm ajettu.

Tässä 40tkm ajettu toyotan ratti ja on virheetön

Screenshot_20220512-181222_Photos.jpg
 
Miten 35tkm ajettu bemarin ratti näyttää kuin 200tkm ajettu.

Tässä 40tkm ajettu toyotan ratti ja on virheetön

Screenshot_20220512-181222_Photos.jpg
TÄhän liittyen niin kangaspenkit kestää paljon paremmin kuin nahkaiset. Ei veny eikä rutistu. 270tkm ajettu ja ratti kiiltää.
1652370698060.png
 
Miten 35tkm ajettu bemarin ratti näyttää kuin 200tkm ajettu.

Tässä 40tkm ajettu toyotan ratti ja on virheetön

Screenshot_20220512-181222_Photos.jpg
Makuasioita varmaan, mutta tuo tojotan ratti aiheuttaa kyllä oksennusrefleksin. On vaan niin helvatan halvan näköinen. Nuo tikkaukset, hyi helkkari.
Jos bemarin kuluneen näköinen ratti ahdistaa, niin Motonetistä/Tokmannilta jne saa tuollaisia tojotamallin ratinsuojuksia.
 
Makuasioita varmaan, mutta tuo tojotan ratti aiheuttaa kyllä oksennusrefleksin. On vaan niin helvatan halvan näköinen. Nuo tikkaukset, hyi helkkari.
Jos bemarin kuluneen näköinen ratti ahdistaa, niin Motonetistä/Tokmannilta jne saa tuollaisia tojotamallin ratinsuojuksia.
Mikä toyotan tikkauksessa on väärin?
 
Mikä toyotan tikkauksessa on väärin?
Ne on siniset. Vai onko, kuva hämää? No anyway, halvalta näyttää koko ratti muutoinkin.
Sori vain kritiikistä, mutta itselle ratti on yksi tärkeimmistä asioista autoa ajaessa. Jotkut esim. koeajoilla hipistelee, puristelee ja tökkii jotain koelautaa, mutta mitä väliä, eihän sitä tarvii koskaan arkiajoissa kosketella.
Voi sitä kärsimystä aina kun joutuu työnpuolesta vuokra-autoilla ajelemaan ja sattuu joku hinnat alkaen malli alle missä ei ole edes nahkarattia, vaan sellainen muovinen kova rimpula. Saisi melkein olla TES:ssä joku "iljettävän työn lisä" kun niin teettää oksennusrefleksiä joka kerta kun kätensä sellaiseen kovaan muoviin iskee. Vähän vastaava efekti kuin jos joku hinkkaisi stryroksin palasia yhteen siinä vänkärin paikalla :P
 
Ne on siniset. Vai onko, kuva hämää? No anyway, halvalta näyttää koko ratti muutoinkin.
Sori vain kritiikistä, mutta itselle ratti on yksi tärkeimmistä asioista autoa ajaessa. Jotkut esim. koeajoilla hipistelee, puristelee ja tökkii jotain koelautaa, mutta mitä väliä, eihän sitä tarvii koskaan arkiajoissa kosketella.
Voi sitä kärsimystä aina kun joutuu työnpuolesta vuokra-autoilla ajelemaan ja sattuu joku hinnat alkaen malli alle missä ei ole edes nahkarattia, vaan sellainen muovinen kova rimpula. Saisi melkein olla TES:ssä joku "iljettävän työn lisä" kun niin teettää oksennusrefleksiä joka kerta kun kätensä sellaiseen kovaan muoviin iskee. Vähän vastaava efekti kuin jos joku hinkkaisi stryroksin palasia yhteen siinä vänkärin paikalla :p
Kyllä, ne on siniset kuten kaikki tikkaukset autossa koska menee ulkovärin mukaan, kuuluu Style varustepakettiin kuten se että auto on kaksivärinen (sininen alhaalta, musta katto) sekä musta sisäkatto, takaspoileri, kiiltävän mustat tehosteet ja 16" kiiltävä mustat aluvanteet + mitä muuta tuohon kuuluu.

Itse tykkään tuosta kun mustassa sisustassa jotain väriä ja se että auto muutenkin erilainen kuin pelkkä musta, meillä on toinen auto pelkkä musta, missä harmaa nahkasisustus ja se vasta tylsä on.

20220428_072331~2.jpg
 
Kyllä, ne on siniset kuten kaikki tikkaukset autossa koska menee ulkovärin mukaan, kuuluu Style varustepakettiin kuten se että auto on kaksivärinen (sininen alhaalta, musta katto) sekä musta sisäkatto, takaspoileri, kiiltävän mustat tehosteet ja 16" kiiltävä mustat aluvanteet + mitä muuta tuohon kuuluu.

Itse tykkään tuosta kun mustassa sisustassa jotain väriä ja se että auto muutenkin erilainen kuin pelkkä musta, meillä on toinen auto pelkkä musta, missä harmaa nahkasisustus ja se vasta tylsä on.

20220428_072331~2.jpg
Vielä kun oppisi ottamaan kuvia niin että aurinko ei paista suoraan kameran linssiin :rolleyes: Yllättävän hyvä kuva silti.
 

Hiukan haiskahtaa kilometrilukema (35tkm). Mahtaako auton historia kestää päivänvaloa?

Muutama vuosi sitten ollut huutokaupassa myynnissä jolloin kilsat 11512km. Tuontiauto ilmeisesti.
Samassa ilmoituksessa oli mainittu et "2012 ajettu ojaan jonka jälkeen seisonut muutaman vuoden jonka aikana vaihdettu keulan osat ". Ei lunariin mennyt eli ei kaks kilpisen historiaa ole tullut...

bemmi.jpg
 
Muutama vuosi sitten ollut huutokaupassa myynnissä jolloin kilsat 11512km. Tuontiauto ilmeisesti.
Samassa ilmoituksessa oli mainittu et "2012 ajettu ojaan jonka jälkeen seisonut muutaman vuoden jonka aikana vaihdettu keulan osat ". Ei lunariin mennyt eli ei kaks kilpisen historiaa ole tullut...

bemmi.jpg
Tuontiauto, lyön vasemman kivekseni vetoa ettei kilometrit pidä paikkansa...
 
Tuontiauto, lyön vasemman kivekseni vetoa ettei kilometrit pidä paikkansa...
Pöyhäisin Trafin maksulliset rekisteritiedot autosta ja auto ollut seisonnassa 2013-2019 välisen ajan. Ei ulkomaalaista rekisteritunnusta, vaikka rekisteröintikatsastus tehty v.2012 ja ensirekisteröinti v.2009 (miten tämä mahdollista?).

Käytännössä tuo kilometrimäärä voi jopa pitää paikkaansa (harmillisesti ensimmäinen kirjattu mittarilukema on vuodelta 2019, 10tkm) ja vaikka se ei pitäisikään, eli autoon olisi vaihdettu ojaanajon jälkeen uusi mittari ja muut kilometrimäärän tallentavat ohjainlaitteet, niin ei tuossa 2009-2013 välissä järjettömiä määriä suhata.
Vähän outo juttu tuo toisaalta on, että auto on noin kauan seisonnassa ja nuo 3 ensimmäistä vuotta on hieman hämäränpeitossa. Toisaalta entinen omistaja on auton kanssa viihtynyt pari vuotta, joka kertoo siitä, ettei auto nyt aivan täysi pommi voi olla.

Ainiin ja papereihin ei ole tullut ojaanajosta edes prosentteja vaihdetuista osista. Eli mikään aivan tolkuton paukku se ei ole millään voinut olla. (vai tuleeko prosentteja edes muihin kuin lunastetttuihin/muutoskatsastettuihin autoihin?)
 
Viimeksi muokattu:
Makuasioita varmaan, mutta tuo tojotan ratti aiheuttaa kyllä oksennusrefleksin. On vaan niin helvatan halvan näköinen. Nuo tikkaukset, hyi helkkari.
Jos bemarin kuluneen näköinen ratti ahdistaa, niin Motonetistä/Tokmannilta jne saa tuollaisia tojotamallin ratinsuojuksia.
Muuten ratti ihan ok, mutta noi nappulat on kuin leikkikalusta. Aina ollut tojotassa budjetin raja siinä kohdassa.
 
Toyotahan ei ole mikään premium, ainakaan Yaris vaikka kallis auto tuo hybridi on. Kallis hinta muodostuu tekniikasta, hybrid ei ole halpa valmistaa.

Perheen kakkosautona kyllä lyömätön ja kahdelle tilaa enemmän kuin tarpeeksi, tuonne meni 26" maastopyörä sisään kun selkänojat kaatoi ja eturenkaan irroitti.
 
Minunkin mielestä, ei ole edes nahka mennyt pahasti ruttuun penkissä. Kyllä tuollainen kelpaisi jos on ehjä peli. Kuulemma hyvä ajettava Z4, ainakin erään radiossakin kuultavan autotoimittajan mukaan.
Vähän aliohjaavainen toi E89 on. Ja joutavan painava. Mutta ihan kiva kesärassi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 088
Viestejä
4 589 268
Jäsenet
75 563
Uusin jäsen
engh123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom