Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
" Auton markkinahintaa selvästi alhaisempi pyyntihinta johtuu auton historiasta. Auto on USA:sta käytettynä tuotu keulakolaroituna." :D

bmw-335-i-2011-wbapm5c57ba745121-img1.jpg


Reilua toisaalta edes sanoa se, ja antaa VIN jotta voi itse ihmetellä tuhoja
 
Mietin vain, että mikä se oikea markkinahinta sitten olisi ilman kolarihistoriaa, 27000e?
 
Veteleekö amispojut nykypäivänä 15k€ autoilla?

Vetelee. Täällä suunnalla ainakin tollaset 2010-luvun, 300-sarjan bemmit ja napsun vamhemmat subarun wrx:t on 18-20v ikäsillä alla. Hintaluokka just se 15000€ ja ei nuo kyllä päivätöissä käy, kun samat autot ajelee vastaan, oli ite vapaalla tai töissä..
 
bmw-335-i-2011-wbapm5c57ba745121-img1.jpg


Reilua toisaalta edes sanoa se, ja antaa VIN jotta voi itse ihmetellä tuhoja
Tuollainen mälli ei jää usein mihinkään historiaan kun ei ole lunarikamaa jos vähän tuoreempi. Näyttää pahalta joo mutta jos tuo olisi uusi auto niin korjattaisiin 100% varmuudella.
Suomessa/euroopassa mällätystä pelistä jos ei ole lunariin mennyt niin ei saa mitään historiatietoja kolarista. Voit ostaa "kolaroimattoman" 1000km ajetun lähes uuden merkkiliikkeestä missä ei heilläkään ole hajua että se mällätty aivan tuhannen paskaksi.
 
Ei varmaan mutta hintaan luulisi vaikuttavan. Jo parisen vuotta sitten olin hieromassa tuollaisesta kauppaa 8000e hintaan.
Toki mutta nuo halot on paljon pienempi homma kuin jokin bemarin latviassa korjattu mälli lunari,josta voi löytyä ihan mitä tahansa kivaa.
 
Toki mutta nuo halot on paljon pienempi homma kuin jokin bemarin latviassa korjattu mälli lunari,josta voi löytyä ihan mitä tahansa kivaa.
Täysin samaa mieltä. Ammattilainen hankkiutuu niistä eroon muutamalla huntilla.
Toisekseen musta väri on aika armoton kaikenlaisten halojen/naarmujen suhteen.
 
Bemarimiehelle tai -naiselle joka haluaa mainostaa röökiä :D https://www.nettiauto.com/bmw/328/12833390
On muuten mielenkiintoinen seurata, että nouseeko ilmoitukseen lueteltujen vaihdettujen osien määrä jos auto ei ennen 5.5 mene kaupaksi (väitetysti siis leimalle ei olisi muuta laittoa kuin alustan nosto). Omasta mielestä auto on jollain "perverssillä" tavalla jopa hieno! En silti arkiautona haluaisi sillä ajella.
 
Viimeksi muokattu:
Tuollainen mälli ei jää usein mihinkään historiaan kun ei ole lunarikamaa jos vähän tuoreempi. Näyttää pahalta joo mutta jos tuo olisi uusi auto niin korjattaisiin 100% varmuudella.
Suomessa/euroopassa mällätystä pelistä jos ei ole lunariin mennyt niin ei saa mitään historiatietoja kolarista. Voit ostaa "kolaroimattoman" 1000km ajetun lähes uuden merkkiliikkeestä missä ei heilläkään ole hajua että se mällätty aivan tuhannen paskaksi.
Ruotsalaisista autoista carfaxsin kautta löytyy osa, vaikkei lunariksi mennyt. Suomalaisista ja saksalaisista vakuutusyhtiön maksamista löytyy rekisteri, ei tosin julkinen. Ammattilaisilla käytössä.
Baltian kautta menneistä mahdoton kaivella.

Mutta jos mahdollista saada auto iltapäiväksi koeajoon, niin esim Toyotaan ja Mersuun löytyy maalinpaksuus tietoja helposti. Esim konehuoneeseen. Tunnistaa helposti hyvinkin tehdyn korjauksen. Ja komponenttien valmistenumerot auttaa asiaa jos epäilee että koottu varastetuista latvian romuista.
Mutta vaatii tutkijalta laitteita ja tietoa.
 
Suomalaisista ja saksalaisista vakuutusyhtiön maksamista löytyy rekisteri, ei tosin julkinen. Ammattilaisilla käytössä.
Baltian kautta menneistä mahdoton kaivella.
Suomessa ei ainakaan autoliikkeitä kiinnosta ollenkaan onko mällätty jos ei ole ollut lunari.
Erittäin harvoin löytyy mistään myynti-ilmoituksesta tietoja kolareista vaikka kohtuullisen iso prosentti autoista on enemmän tai vähemmän kolaroitu.
Ihan uudestakaan autosta et faktaa saa jos on vähän sattunut ja tapahtunut matkalla tehtaalta asiakkaalle, fiksaavat kuntoon ja se siitä.
 
Suomessa ei ainakaan autoliikkeitä kiinnosta ollenkaan onko mällätty jos ei ole ollut lunari.
Erittäin harvoin löytyy mistään myynti-ilmoituksesta tietoja kolareista vaikka kohtuullisen iso prosentti autoista on enemmän tai vähemmän kolaroitu.
Ihan uudestakaan autosta et faktaa saa jos on vähän sattunut ja tapahtunut matkalla tehtaalta asiakkaalle, fiksaavat kuntoon ja se siitä.
Ihan uudessa tuo maalinpaksuus mittaus helppo tehdä. Jos epäilyä.
 
Ihan uudessa tuo maalinpaksuus mittaus helppo tehdä. Jos epäilyä.
Jos se on uudenveroiseksi fiksattu ni miksi vaivautua? Eihän ne nyt mitään rekan kyydistä katolleen ojaan lentäneitä ala asiakkaalle tarjoamaan vaan näitä vähän osumaa ottaneita.
 
On muuten mielenkiintoinen seurata, että nouseeko vaihdettujen osien määrä jos auto ei ennen 5.5 mene kaupaksi (väitetysti siis leimalle ei olisi muuta laittoa kuin alustan nosto). Omasta mielestä auto on jollain "perverssillä" tavalla jopa hieno! En silti arkiautona haluaisi sillä ajella.

Miksi nousisi (olettaen että tuo on jo joskus noilla palikoilla käynyt leimalla)
 
Jos se on uudenveroiseksi fiksattu ni miksi vaivautua? Eihän ne nyt mitään rekan kyydistä katolleen ojaan lentäneitä ala asiakkaalle tarjoamaan vaan näitä vähän osumaa ottaneita.
Henkilökohtaisesti en huolisi uutta mikä hiukan korjausmaalattu esim 55 ke hintaluokassa. Kertomattahan se tietenkin jätetään.
 
Pelkkiä korjausmaalauksiahan tehdään joskus jo ihan maalausrobotissa tapahtuneiden häiriöiden vuoksi.
 
Henkilökohtaisesti en huolisi uutta mikä hiukan korjausmaalattu esim 55 ke hintaluokassa. Kertomattahan se tietenkin jätetään.

Tuskin sitä edes huomaat jos hyvin tehty maalaus. Uusia kun vedetään sata lasissa laivasta ulos, sitte kuljetusrekkaan, hanko jne niin siinä voi kaikkea sattua matkalla. Ihan sama onko halpa vai kallis.
 
Ei muakaan haittaa jos autoon on vaihdettu lokari tai ovi ja maalailtu, lähinnä se että työ on tehty hyvin.

Lunastuspelit sitten ei ei...
 
Bemarimiehelle tai -naiselle joka haluaa mainostaa röökiä :D https://www.nettiauto.com/bmw/328/12833390

Taitaa vähän jännittää tuo katsastus: Seuraava katsastusaikaväli 5.5.2021 - 5.5.2022

" M52B28 vaihdettu. Alkujaan M50B25 " <-- Ei ole muutoskatsastettu

"Enne leimaa pyynti hinta 8500€/järkevä tarjous mutta leiman jälkee hinta nousee"

Jos auto olisi katsastuskunnossa niin varmasti olisi myös myynnissä katsastettuna.
 
Miksi nousisi (olettaen että tuo on jo joskus noilla palikoilla käynyt leimalla)
Heh valitsin sanat vähän huonosti. Tuosta viestistäni olisi voinut saada käsityksen että tarkoitan sitä prosenttimäärää joka tulee rekisteriotteeseen :D

Tarkoitin siis että mahtaako mennä laakista läpi, vaikka sitä kovin tuossa uhotaan.
 
Alkavat nämä e36 olla hinnoissaan https://www.nettiauto.com/bmw/328/12818030

M3:sten hinnat on jo suomessakin karanneet 20-25te tasolle, ja vastaavankuntoisten 328 coupejen pyyntihinnat ovat Saksassa 15te tasolla. Pyyntikin siis pitäisi olla aikalailla linjassa. Hyviä ja alkuperäiskuntoisia ei enää tahdo löytyä, pääsääntöisesti kaikki on aina jostain pilattu.

Tämä ei ole.
 
Veteleekö amispojut nykypäivänä 15k€ autoilla?

Varsinkin isoissa kaupungeissa on paljon näitä vanhemmillaan asuvia 18v töissäkäyviä junnuja jotka ostaa pätkällä sen 40 000e m240 bemarin tmv. vehkeen. Ei ole kovin harvinaista.

Henkilökohtaisesti en huolisi uutta mikä hiukan korjausmaalattu esim 55 ke hintaluokassa. Kertomattahan se tietenkin jätetään.

Olisi kiva tietää millä logiikalla. Ota maalinpaksuusmittari käteen ja ala tutkimaan autoliikkeissä vaikka 5tkm ajettujen autojen peltejä. 100% varmasti löydät korjausmaalattuja autoja ison nipun joiden korjauksella ei ole mitään merkitystä minkään kannalta, muuta kuin ehkä joku tuollainen periaatekysymys.

Sitten jos puhutaan vähän enemmän ajetuista, niin oletko tosissasi että esimerkiksi korjausmaalattu etupuskuri/nokkapelti on ikävämpi vaihtoehto kuin hiekkapuhallettu keula?
 
Viimeksi muokattu:
Eikö tämä ole aika edullinen. Nyt kun inflaatio syö säästöt ja rahastot tuottaa miten sattuu niin tällaisessahan olisi aivan varmasti rahat tallessa ja tuottokin todennäköisesti parempi kuin keskimääräisessä indeksirahastossa :D
Aidossa Cossussa ehdottomasti, tollasessa 1,6i mihin survottu Scorpion motti, tuskin se hinta tosta kauheasti raketoi.
 
Ei saakeli tuohan oli tosiaan v-motilla. Ei tullut katsottua kuvaa konehuoneesta sen kummemmin ajatuksella. Ohi.
 
Aidossa Cossussa ehdottomasti, tollasessa 1,6i mihin survottu Scorpion motti, tuskin se hinta tosta kauheasti raketoi.

Siinä olisi vertailun vuoksi aito Cossu, ja hintaakin sen mukaisesti. Tällaisessa ehkä voisi arvo pysyäkin, en niin skenessä ole että osaisin heittää onko 47k korkea tuon kuntoiselle, vai onko jo lähtöhinnassa ilmaa
 

Siinä olisi vertailun vuoksi aito Cossu, ja hintaakin sen mukaisesti. Tällaisessa ehkä voisi arvo pysyäkin, en niin skenessä ole että osaisin heittää onko 47k korkea tuon kuntoiselle, vai onko jo lähtöhinnassa ilmaa

Tuo vanhempi kolmiovinen vuoteen -87? valmistettu takavetoinen "televisiolamppu" Cossu taitaa olla hieman kalliimpi, kuin uudempi neliovinen facelift versio.
Jos tuo valkoinen on keräilykunnossa tai lähellä sitä, niin hinta on ihan linjassaan.

Neliovinen neliveto facelift on sitten jossain 20-35 k€ välillä.

Tutulla olisi tallissa romun alle hautautuneena hieman keskeneräinen -90 mallinen neliveto Cosworth Moonstone Blue värissä.
Tuohon autoon on tehty kone kokonaan uusiksi joskus 8 vuotta sitten ja se kaipaisi vielä uutta johtosarjaa moottoriin sekä aikoinaan pienen kolarin seurauksena uusittujen konepellin, etulokarin ja etupuskurin maalausta, toki jos koko auton vetäisi yli, niin tulisi viimeisen päälle hyvä.

Aina välillä tuota raatoa joku yrittää ostatella jollain 5-10 k€ hinnalla, mutta vielä ei tuttu ole raaskinut tuosta luopua, vaikka aika, rahat ja motivaatio ovat kuulemma kateissa.
Hieman innostaisi ostaa tuo pois ja laittaa kuntoon, mutta kun on vielä muita projekteja työn alla, ehkä sitten kun ne valmistuvat.
 
Tuo vanhempi kolmiovinen vuoteen -87? valmistettu takavetoinen "televisiolamppu" Cossu taitaa olla hieman kalliimpi, kuin uudempi neliovinen facelift versio.
Jos tuo valkoinen on keräilykunnossa tai lähellä sitä, niin hinta on ihan linjassaan.

Neliovinen neliveto facelift on sitten jossain 20-35 k€ välillä.

Tutulla olisi tallissa romun alle hautautuneena hieman keskeneräinen -90 mallinen neliveto Cosworth Moonstone Blue värissä.
Tuohon autoon on tehty kone kokonaan uusiksi joskus 8 vuotta sitten ja se kaipaisi vielä uutta johtosarjaa moottoriin sekä aikoinaan pienen kolarin seurauksena uusittujen konepellin, etulokarin ja etupuskurin maalausta, toki jos koko auton vetäisi yli, niin tulisi viimeisen päälle hyvä.

Aina välillä tuota raatoa joku yrittää ostatella jollain 5-10 k€ hinnalla, mutta vielä ei tuttu ole raaskinut tuosta luopua, vaikka aika, rahat ja motivaatio ovat kuulemma kateissa.
Hieman innostaisi ostaa tuo pois ja laittaa kuntoon, mutta kun on vielä muita projekteja työn alla, ehkä sitten kun ne valmistuvat.
Hinnat näissä sanellaan mobile.de kautta. Museokilvet ja virallinen kuntoluokitus. Voi nousta euro markkinoilla huomattavan kovaksi hinta.
Esim m sarjan bemarit 80 luvulta kaikki haalittu Saksaan täältä.
 
Hinnat näissä sanellaan mobile.de kautta. Museokilvet ja virallinen kuntoluokitus. Voi nousta euro markkinoilla huomattavan kovaksi hinta.
Esim m sarjan bemarit 80 luvulta kaikki haalittu Saksaan täältä.

Tavarahan vaihtaa omistajaa sillä hinnalla, johon sekä ostaja että myyjä ovat tyytyväisiä.

Mobile.de:tä kun katsoo, niin siihen nähden tuo valkoinen on ihan linjassa, toki kalliimpiakin sieltä löytyy, mutta todellinen kauppahinta voi olla jotain muuta kuin pyynti.
Ei tuollainen Cossu Sierra ihan vielä E30 M3:sen hinnoissa ole, mutta toki ei kaukanakaan.
 

Hiukan haiskahtaa kilometrilukema (35tkm). Mahtaako auton historia kestää päivänvaloa?

Koska kyse on savuxin myymästä sahasta, niin historia ei varmasti kestä päivänvaloa.

Muuten tuollainen 35 000 km 13 vuoden aikana on kaksipaikkaiselle kesäautolle täysin mahdollinen lukema.
Jos ajaa avolla pelkästään hyvällä ilmalla ja lyhyempiä reissuja, niin vajaa 3000 km per kesä on ihan mahdollinen lukema.

Omiin avoihini on tullut se 1000-5000 km per kesä ja niitä on yleensä ulkoilutettu ainoastaan hyvällä kelillä.
 
Vanha 1995 Mersun sotaratsu alkaa olla korin puolesta niin heikossa hapessa että pitänee alkaa katsoa uutta autoa. Ysikasi-bensaakin tuo syö omassa kaupunkipyörinnässä liikaa omaan makuun.

Autoihin perehtymättömänä en oikein tiedä mistä aloittaa auton katsominen? Käyttötarkoitus on pääkaupunkiseudulla pyörimistä 90% (about 500km kuukaudessa tulee mittariin) ja sitten pari pidempää maantiereissua vuodessa alle 300km säteellä pääkaupungista. Hirmuista tavaratilaa ei tarvita.

Budu palttiarallaa 5000 € ja jonkinverran omaa roplaustaitoa on eli pikkuvikojen korjaus onnaa. Hybridit epäilyttävät kun sitten on kaksi vetojärjestelmää joista jommankumman hajoaminen estää ajamisen, korjatkaa jos olen väärässä. Fiksut täyssähköt taitaa mennä ihan liikaa budusta yli.

Mikä olisi auto + malli + vuosimalli jota kannattaisi lähteä väijymään?

Ps. Saako muuten tuollaisesta 11/2022 asti leimatusta vm.1995 C180 Mersusta mitään järkevää vaihtoa aikaiseksi liikkeissä tai romutuspalkkiota tms.?

Kiitti tietäjille.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä tarkoitat tällä? Erittäin siistissä kunnossahan tuo on ollakseen 13 vuotias avoauto.

Minunkin mielestä, ei ole edes nahka mennyt pahasti ruttuun penkissä. Kyllä tuollainen kelpaisi jos on ehjä peli. Kuulemma hyvä ajettava Z4, ainakin erään radiossakin kuultavan autotoimittajan mukaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 773
Viestejä
4 495 976
Jäsenet
74 291
Uusin jäsen
MinikuiOni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom