Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllähän useimmilla on kykyä tommoinen porsse pihaan ostaa. Harvemmilla enää sen jälkeen on varaa korjata sitä.

Joskus lueskelin netistä tuollaisen, kun suomalainen käyttöharrasteena tuollaista 15v vanhaa turboa pajoitteli. Taisi moottorin irroitus olla pari kertaa ekana vuonna ohjelmassa pari kertaa, tonnit vain vilisi ja lavetilla kotiin tuli tutuksi.

Toinen ostajakunta on taas nämä joista saa lukea kuluttajariitalautakunnan tapauksista.
 
Kyllähän useimmilla on kykyä tommoinen porsse pihaan ostaa. Harvemmilla enää sen jälkeen on varaa korjata sitä.

No ethän sä saisi +500hv maasturia reilulla kympillä, jollei siinä olisi sellainen pikku juttu kuin, että pirun kallista korjata. :rofl: Jos et pysty itse 95% korjaamaan, niin ei kannata ostaa.
 
nuo vanhojen cayennejen v8 koneet on ainakin ihan paskoja, saa laittaa 20k heti alkuun koneenvaihtoon kun alkaa kalkattamaan, 300k asti et varmasti pääse alkuperäisellä koneella :dead:
Porsche Cayenne Turbo 4.8 5d TipTronic TEHDASUUSI MOOTTORI PORSCHELTA 20k€ kuitti! Maastoauto 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
Porsche Cayenne 4.5 Turbo 5d 450hv TipTronic Maastoauto 2003 - Vaihtoauto - Nettiauto
Muistelinkin että oli joskus aikaisemminkin samasta aiheesta puhetta. Kyllä se vähän kylmäisi jos joutuisi kymppitonnin autoon lyömään 20t€ rempparahaa :D
 
Jos oma talous ja pää kestäisi tuollaisen, niin olisi sillä kiva elättää paikallinen korjaamo. Hoovie’s Garagelle ja Wizardille olisi hyvä työmaa, jos ei ole jo sattunut Cayennea olemaan.
 
Nauratti tuo viimeisen kuvan muhkea kuittipino! :D https://www.nettiauto.com/audi/a5/12599094
Sen näköinen pinkka, että onkohan jopa tankkaukset ja pesut tulostettu A4 paperille?
No tietysti osa papereista varmaan jotaan jonniinjoutavaa.
Päälimmäisessä lapussa alustava korjausarvio 3000e, eli 1/3 auton arvosta.
No voi olla halpoja kilometrejä tiedossa, jos kaikki korjattu. Tai sitten kalliita, jos tohon tahtiin pitää huoltaa/korjata.
 
No voi olla halpoja kilometrejä tiedossa, jos kaikki korjattu. Tai sitten kalliita, jos tohon tahtiin pitää huoltaa/korjata.

No öljynsyöntirempasta ei mainintaa vaikka koskeekin enemmän 2.0 TFSI. Ja vissiin joku softa sisässä, kun eihän tossa normaalisti ole kuin 170hv joka on tosi nuhainen painavalle korille
 
No öljynsyöntirempasta ei mainintaa vaikka koskeekin enemmän 2.0 TFSI. Ja vissiin joku softa sisässä, kun eihän tossa normaalisti ole kuin 170hv joka on tosi nuhainen painavalle korille
Joo en siis tiedä noiden "ominaisuuksista" mitään, iso pinkka vaan näyttää olevan kuitteja.
Ja vaikka en tosiaan noista tyyppivioista tiedä, niin ton pinkan perusteella jo skippaisin auton, masokisti kun en ole.
Autot tehty ajettaviksi, ei korjattaviksi jne.
Toki muutenkin jo vanha, eikä mitenkään erikoinen, joten ostohalut menee miinuksen puolelle.
 
Joo en siis tiedä noiden "ominaisuuksista" mitään, iso pinkka vaan näyttää olevan kuitteja.
Ja vaikka en tosiaan noista tyyppivioista tiedä, niin ton pinkan perusteella jo skippaisin auton, masokisti kun en ole.
Autot tehty ajettaviksi, ei korjattaviksi jne.
Toki muutenkin jo vanha, eikä mitenkään erikoinen, joten ostohalut menee miinuksen puolelle.

K-Caaran tai Audi-centerin huolloista taitaa saada työmäärästä riippuen 5-10 A4 sivua selitettä tavan huollosta matkaan plus kuitti. Katsastuksistakin taitaa pari sivua tulla per kerta. Näiden päälle mahdollisista korjauksista ja luultavasti jokaisesta autoon tehdystä muutoksesta löytyy pinosta lappu S5 jne.

Ei pelkästä pinosta kannata säikähtää monessa tuon ikäisessä jokainen omistaja on unohtanut antaa osansa lapuista ja auton mukana on pelkkä huoltokirja leimoineen.
 
K-Caaran tai Audi-centerin huolloista taitaa saada työmäärästä riippuen 5-10 A4 sivua selitettä tavan huollosta matkaan plus kuitti. Katsastuksistakin taitaa pari sivua tulla per kerta. Näiden päälle mahdollisista korjauksista ja luultavasti jokaisesta autoon tehdystä muutoksesta löytyy pinosta lappu S5 jne.

Ei pelkästä pinosta kannata säikähtää monessa tuon ikäisessä jokainen omistaja on unohtanut antaa osansa lapuista ja auton mukana on pelkkä huoltokirja leimoineen.
No tietysti osa papereista varmaan jotaan jonniinjoutavaa.
Kannattaisi lukea ketjua pidemmälle, kuin omaa napaa.

EDIT: Pieni taustatutkimus, kuten esim. edellisen sivun avaus säästäisi monelta turhanpäiväiseltä postaukselta.
 
Kannattaisi lukea ketjua pidemmälle, kuin omaa napaa.

EDIT: Pieni taustatutkimus, kuten esim. edellisen sivun avaus säästäisi monelta turhanpäiväiseltä postaukselta.

Tuomitsit pinkan sisällön näkemättä, avasin vain minkä verran ihan normaaleja dokumenttejä auton mukana kertyy. Etenkin muutosten osalta helpompi löytää oikeat osanumerot mukana tulevista lapuista vs netistä etsimällä.
 
Mites tuo vaurioituneena poisto 2017 ja kuitenkin vain 1% madallusjousista otteessa? Ilmeisesti jotain pientä pintavauriota eikä osia ole vaihdettu?

Huoltokirja: Ei ole
 
En nyt ole varma, mutta eikö nuo ole muutettujen osien prossat eikä mitkään korjauksissa vaihdetut..
 
En nyt ole varma, mutta eikö nuo ole muutettujen osien prossat eikä mitkään korjauksissa vaihdetut..

Olen nähnyt jotain ilmoja, joissa on kolarikorjauksien jälkeen otteessa on esim 3% kun on vaihdettu etupuskuri, ajovalo ja etulokasuoja. Meniskö niin, että jos on ehdolinen korjaus lunastuksen jälkeen (täytyy käydä näyttämässä korjauksen jälkeen) niin sitten tulee myös merkinnät otteisiin?
 
Olen nähnyt jotain ilmoja, joissa on kolarikorjauksien jälkeen otteessa on esim 3% kun on vaihdettu etupuskuri, ajovalo ja etulokasuoja. Meniskö niin, että jos on ehdolinen korjaus lunastuksen jälkeen (täytyy käydä näyttämässä korjauksen jälkeen) niin sitten tulee myös merkinnät otteisiin?
Itselleni kävi joskus yli kymmenen vuotta sitten katsastuksessa niin että katsastusmies huomasi selvästi uuden sivuvilkun ja peilin, katsastuksen jälkeen oli sitten merkattu vaihdettujen osien määräksi 3% tjms...autoa ei oltu kolaroitu tai mitään muutakaan, hajonneiden tilalle vain vaihdettu ehjät.
 
" Auton markkinahintaa selvästi alhaisempi pyyntihinta johtuu auton historiasta. Auto on USA:sta käytettynä tuotu keulakolaroituna." :D

bmw-335-i-2011-wbapm5c57ba745121-img1.jpg


Reilua toisaalta edes sanoa se, ja antaa VIN jotta voi itse ihmetellä tuhoja
 
Mietin vain, että mikä se oikea markkinahinta sitten olisi ilman kolarihistoriaa, 27000e?
 
Veteleekö amispojut nykypäivänä 15k€ autoilla?

Vetelee. Täällä suunnalla ainakin tollaset 2010-luvun, 300-sarjan bemmit ja napsun vamhemmat subarun wrx:t on 18-20v ikäsillä alla. Hintaluokka just se 15000€ ja ei nuo kyllä päivätöissä käy, kun samat autot ajelee vastaan, oli ite vapaalla tai töissä..
 
bmw-335-i-2011-wbapm5c57ba745121-img1.jpg


Reilua toisaalta edes sanoa se, ja antaa VIN jotta voi itse ihmetellä tuhoja
Tuollainen mälli ei jää usein mihinkään historiaan kun ei ole lunarikamaa jos vähän tuoreempi. Näyttää pahalta joo mutta jos tuo olisi uusi auto niin korjattaisiin 100% varmuudella.
Suomessa/euroopassa mällätystä pelistä jos ei ole lunariin mennyt niin ei saa mitään historiatietoja kolarista. Voit ostaa "kolaroimattoman" 1000km ajetun lähes uuden merkkiliikkeestä missä ei heilläkään ole hajua että se mällätty aivan tuhannen paskaksi.
 
Ei varmaan mutta hintaan luulisi vaikuttavan. Jo parisen vuotta sitten olin hieromassa tuollaisesta kauppaa 8000e hintaan.
Toki mutta nuo halot on paljon pienempi homma kuin jokin bemarin latviassa korjattu mälli lunari,josta voi löytyä ihan mitä tahansa kivaa.
 
Toki mutta nuo halot on paljon pienempi homma kuin jokin bemarin latviassa korjattu mälli lunari,josta voi löytyä ihan mitä tahansa kivaa.
Täysin samaa mieltä. Ammattilainen hankkiutuu niistä eroon muutamalla huntilla.
Toisekseen musta väri on aika armoton kaikenlaisten halojen/naarmujen suhteen.
 
Bemarimiehelle tai -naiselle joka haluaa mainostaa röökiä :D https://www.nettiauto.com/bmw/328/12833390
On muuten mielenkiintoinen seurata, että nouseeko ilmoitukseen lueteltujen vaihdettujen osien määrä jos auto ei ennen 5.5 mene kaupaksi (väitetysti siis leimalle ei olisi muuta laittoa kuin alustan nosto). Omasta mielestä auto on jollain "perverssillä" tavalla jopa hieno! En silti arkiautona haluaisi sillä ajella.
 
Viimeksi muokattu:
Tuollainen mälli ei jää usein mihinkään historiaan kun ei ole lunarikamaa jos vähän tuoreempi. Näyttää pahalta joo mutta jos tuo olisi uusi auto niin korjattaisiin 100% varmuudella.
Suomessa/euroopassa mällätystä pelistä jos ei ole lunariin mennyt niin ei saa mitään historiatietoja kolarista. Voit ostaa "kolaroimattoman" 1000km ajetun lähes uuden merkkiliikkeestä missä ei heilläkään ole hajua että se mällätty aivan tuhannen paskaksi.
Ruotsalaisista autoista carfaxsin kautta löytyy osa, vaikkei lunariksi mennyt. Suomalaisista ja saksalaisista vakuutusyhtiön maksamista löytyy rekisteri, ei tosin julkinen. Ammattilaisilla käytössä.
Baltian kautta menneistä mahdoton kaivella.

Mutta jos mahdollista saada auto iltapäiväksi koeajoon, niin esim Toyotaan ja Mersuun löytyy maalinpaksuus tietoja helposti. Esim konehuoneeseen. Tunnistaa helposti hyvinkin tehdyn korjauksen. Ja komponenttien valmistenumerot auttaa asiaa jos epäilee että koottu varastetuista latvian romuista.
Mutta vaatii tutkijalta laitteita ja tietoa.
 
Suomalaisista ja saksalaisista vakuutusyhtiön maksamista löytyy rekisteri, ei tosin julkinen. Ammattilaisilla käytössä.
Baltian kautta menneistä mahdoton kaivella.
Suomessa ei ainakaan autoliikkeitä kiinnosta ollenkaan onko mällätty jos ei ole ollut lunari.
Erittäin harvoin löytyy mistään myynti-ilmoituksesta tietoja kolareista vaikka kohtuullisen iso prosentti autoista on enemmän tai vähemmän kolaroitu.
Ihan uudestakaan autosta et faktaa saa jos on vähän sattunut ja tapahtunut matkalla tehtaalta asiakkaalle, fiksaavat kuntoon ja se siitä.
 
Suomessa ei ainakaan autoliikkeitä kiinnosta ollenkaan onko mällätty jos ei ole ollut lunari.
Erittäin harvoin löytyy mistään myynti-ilmoituksesta tietoja kolareista vaikka kohtuullisen iso prosentti autoista on enemmän tai vähemmän kolaroitu.
Ihan uudestakaan autosta et faktaa saa jos on vähän sattunut ja tapahtunut matkalla tehtaalta asiakkaalle, fiksaavat kuntoon ja se siitä.
Ihan uudessa tuo maalinpaksuus mittaus helppo tehdä. Jos epäilyä.
 
Ihan uudessa tuo maalinpaksuus mittaus helppo tehdä. Jos epäilyä.
Jos se on uudenveroiseksi fiksattu ni miksi vaivautua? Eihän ne nyt mitään rekan kyydistä katolleen ojaan lentäneitä ala asiakkaalle tarjoamaan vaan näitä vähän osumaa ottaneita.
 
On muuten mielenkiintoinen seurata, että nouseeko vaihdettujen osien määrä jos auto ei ennen 5.5 mene kaupaksi (väitetysti siis leimalle ei olisi muuta laittoa kuin alustan nosto). Omasta mielestä auto on jollain "perverssillä" tavalla jopa hieno! En silti arkiautona haluaisi sillä ajella.

Miksi nousisi (olettaen että tuo on jo joskus noilla palikoilla käynyt leimalla)
 
Jos se on uudenveroiseksi fiksattu ni miksi vaivautua? Eihän ne nyt mitään rekan kyydistä katolleen ojaan lentäneitä ala asiakkaalle tarjoamaan vaan näitä vähän osumaa ottaneita.
Henkilökohtaisesti en huolisi uutta mikä hiukan korjausmaalattu esim 55 ke hintaluokassa. Kertomattahan se tietenkin jätetään.
 
Pelkkiä korjausmaalauksiahan tehdään joskus jo ihan maalausrobotissa tapahtuneiden häiriöiden vuoksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 091
Viestejä
4 589 388
Jäsenet
75 563
Uusin jäsen
KrisuHoo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom