Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Vel Satis

Tuota Rellua saa varmaan myydä aika kauan, on niin jäätävän rumakin. Sellainen Aventime olis kiva ja erikoinen auto tallin täytteeksi, ei tosin ole yhtäkään myynnissä. Tai Citroen C6, joka on hieno sekin, mutta Vel Satis on jotain ihan ranskalaista logikkaa, ei voi ymmärtää.
 
Vel Satis

Tuota Rellua saa varmaan myydä aika kauan, on niin jäätävän rumakin. Sellainen Aventime olis kiva ja erikoinen auto tallin täytteeksi, ei tosin ole yhtäkään myynnissä. Tai Citroen C6, joka on hieno sekin, mutta Vel Satis on jotain ihan ranskalaista logikkaa, ei voi ymmärtää.
On tuo tainnut pari vuotta jo ollakin myynnissä samalla omistajalla.
 
Vähän mennyt tämän otsikon viestit ohitse.

Onko siis tarkoitus vain "vittuilla" tms löytää nettiautosta ne paskimmat/hauskimmat ilmoitukset?

vai...

Voisiko tästä tehdä oikeasti hyödyllisen alustan ja postailla oikeasti niitä löytöjä?
 
Vähän mennyt tämän otsikon viestit ohitse.

Onko siis tarkoitus vain "vittuilla" tms löytää nettiautosta ne paskimmat/hauskimmat ilmoitukset?

vai...

Voisiko tästä tehdä oikeasti hyödyllisen alustan ja postailla oikeasti niitä löytöjä?
Kai täällä on ideana löytää tuollaisia poikkeamia, oli sitten erikoisempi auto, tai huvittava myyntiteksti tai todella kallis tai jenkeistä tuotu kyseenalaisesti korjattu mällipeli tms. Saahan tänne linkata varmasti kohtuuhintaisiakin autolöytöjä nettiautosta, mutta siinä taitaa olla isommin ongelmana se, että sopivan kohderyhmän tavoittaminen voi silti olla hankalaa täällä ja toisaalta todella kohtuullisiksi ilmoitetut autot löytänevät nettiautosta ostajansa sen verran nopeasti, että tämän topikin selaaminen aika harvassa tapauksessa ehkä autoa etsivälle mahdollistaisi sen edullisen ostoksen sitten kuitenkaan. Että päättele tuosta sitten mielesi mukaan, että mitä katsot aiheelliseksi postata tänne.
 
Ketjun sisältö on ainakin omaan makuun juuri sopiva. En autoa etsi ja jos etsisin niin osaisin kyllä itse laittaa nettiauton hakukriteerit kohdalleen.

Juuri edellä olleet Pontiac Aztek ja Peugeotin (edit: Renaultin) presidenttimalli on olleet mielenkiintoisia löytöjä jota tullut katsottua ja vähän lisätietoakin etsittyä ketjun innoittamana.
 
Viimeksi muokattu:
https://www.nettiauto.com/toyota/markii/12795358

Ei ilmeisesti kiire ole myydä, mutta voi olla tuostakin joku ton verran on valmis maksamaan

Hinta voisi olla kohdillaan jos auto olisi ~40v vanhempi

a4acd2f07f0d7fe086e53467b994a4dc--eccentric-toyota-corona.jpg
 
Kannattaa tutustua noiden markkien hintoihin japanissa niin selviää, että hintapyynti on ihan linjassa siihen mitä tuonti maksaisi. Jos ei autosta syty niin tuntuuhan se kalliilta, mutta näkyy porukka noita rahtaavan.
 
Kannattaa tutustua noiden markkien hintoihin japanissa niin selviää, että hintapyynti on ihan linjassa siihen mitä tuonti maksaisi. Jos ei autosta syty niin tuntuuhan se kalliilta, mutta näkyy porukka noita rahtaavan.
No ei se kyllä oikeastaan edes ole linjassa. Realistinen pyynti se olisi JOS olisi hyvässä kunnossa ja manuaali, mutta tollaisessa kunnossa ovat silti japanissa alkaen 8kUSD
 
Miksi autossa on kitkarenkaat, jos mainostetaan ettei ole ajettu talvella. :hmm:
Olisiko välikausirenkaat, eli syksyn mustaajäätä ja kevään varjopaikkoja varten. Talvella varmaan tarkoitetaan siis pahimpia loskakelejä, suolattuja teitä ja kovia pakkasia.
 
Eiks tollasella Sierralla just talvella olis kaikkein lystikkäintä ajella , ihmettelen vaan kun talvella seisotetaan:hmm:
 
Halvempi Porsche:
Havaittuja vikoja on moottorista tietyllä lämmöllä kuuluva pieni sivuääni, Ilmeisesti venttiilin nostimesta kuuluu vasemmalta puolelta.

Korjaaminen varmasti hyvin edullista.
 
Kulutusosat noihin ovat kyllä halpoja ja hyvin saatavilla (Touareg/Q7/Cayanne, jossain määrin jopa Transporter T5), no ehkä poislukien tehomallien jarrut. Jostain syystä esim. kardaanin tukilaakeri löytyy googlella motonetin valikoimista, mutta autokohtaisella haulla ei millään :)
 
Kyllähän useimmilla on kykyä tommoinen porsse pihaan ostaa. Harvemmilla enää sen jälkeen on varaa korjata sitä.

Joskus lueskelin netistä tuollaisen, kun suomalainen käyttöharrasteena tuollaista 15v vanhaa turboa pajoitteli. Taisi moottorin irroitus olla pari kertaa ekana vuonna ohjelmassa pari kertaa, tonnit vain vilisi ja lavetilla kotiin tuli tutuksi.

Toinen ostajakunta on taas nämä joista saa lukea kuluttajariitalautakunnan tapauksista.
 
Kyllähän useimmilla on kykyä tommoinen porsse pihaan ostaa. Harvemmilla enää sen jälkeen on varaa korjata sitä.

No ethän sä saisi +500hv maasturia reilulla kympillä, jollei siinä olisi sellainen pikku juttu kuin, että pirun kallista korjata. :rofl: Jos et pysty itse 95% korjaamaan, niin ei kannata ostaa.
 
nuo vanhojen cayennejen v8 koneet on ainakin ihan paskoja, saa laittaa 20k heti alkuun koneenvaihtoon kun alkaa kalkattamaan, 300k asti et varmasti pääse alkuperäisellä koneella :dead:
Porsche Cayenne Turbo 4.8 5d TipTronic TEHDASUUSI MOOTTORI PORSCHELTA 20k€ kuitti! Maastoauto 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
Porsche Cayenne 4.5 Turbo 5d 450hv TipTronic Maastoauto 2003 - Vaihtoauto - Nettiauto
Muistelinkin että oli joskus aikaisemminkin samasta aiheesta puhetta. Kyllä se vähän kylmäisi jos joutuisi kymppitonnin autoon lyömään 20t€ rempparahaa :D
 
Jos oma talous ja pää kestäisi tuollaisen, niin olisi sillä kiva elättää paikallinen korjaamo. Hoovie’s Garagelle ja Wizardille olisi hyvä työmaa, jos ei ole jo sattunut Cayennea olemaan.
 
Nauratti tuo viimeisen kuvan muhkea kuittipino! :D https://www.nettiauto.com/audi/a5/12599094
Sen näköinen pinkka, että onkohan jopa tankkaukset ja pesut tulostettu A4 paperille?
No tietysti osa papereista varmaan jotaan jonniinjoutavaa.
Päälimmäisessä lapussa alustava korjausarvio 3000e, eli 1/3 auton arvosta.
No voi olla halpoja kilometrejä tiedossa, jos kaikki korjattu. Tai sitten kalliita, jos tohon tahtiin pitää huoltaa/korjata.
 
No voi olla halpoja kilometrejä tiedossa, jos kaikki korjattu. Tai sitten kalliita, jos tohon tahtiin pitää huoltaa/korjata.

No öljynsyöntirempasta ei mainintaa vaikka koskeekin enemmän 2.0 TFSI. Ja vissiin joku softa sisässä, kun eihän tossa normaalisti ole kuin 170hv joka on tosi nuhainen painavalle korille
 
No öljynsyöntirempasta ei mainintaa vaikka koskeekin enemmän 2.0 TFSI. Ja vissiin joku softa sisässä, kun eihän tossa normaalisti ole kuin 170hv joka on tosi nuhainen painavalle korille
Joo en siis tiedä noiden "ominaisuuksista" mitään, iso pinkka vaan näyttää olevan kuitteja.
Ja vaikka en tosiaan noista tyyppivioista tiedä, niin ton pinkan perusteella jo skippaisin auton, masokisti kun en ole.
Autot tehty ajettaviksi, ei korjattaviksi jne.
Toki muutenkin jo vanha, eikä mitenkään erikoinen, joten ostohalut menee miinuksen puolelle.
 
Joo en siis tiedä noiden "ominaisuuksista" mitään, iso pinkka vaan näyttää olevan kuitteja.
Ja vaikka en tosiaan noista tyyppivioista tiedä, niin ton pinkan perusteella jo skippaisin auton, masokisti kun en ole.
Autot tehty ajettaviksi, ei korjattaviksi jne.
Toki muutenkin jo vanha, eikä mitenkään erikoinen, joten ostohalut menee miinuksen puolelle.

K-Caaran tai Audi-centerin huolloista taitaa saada työmäärästä riippuen 5-10 A4 sivua selitettä tavan huollosta matkaan plus kuitti. Katsastuksistakin taitaa pari sivua tulla per kerta. Näiden päälle mahdollisista korjauksista ja luultavasti jokaisesta autoon tehdystä muutoksesta löytyy pinosta lappu S5 jne.

Ei pelkästä pinosta kannata säikähtää monessa tuon ikäisessä jokainen omistaja on unohtanut antaa osansa lapuista ja auton mukana on pelkkä huoltokirja leimoineen.
 
K-Caaran tai Audi-centerin huolloista taitaa saada työmäärästä riippuen 5-10 A4 sivua selitettä tavan huollosta matkaan plus kuitti. Katsastuksistakin taitaa pari sivua tulla per kerta. Näiden päälle mahdollisista korjauksista ja luultavasti jokaisesta autoon tehdystä muutoksesta löytyy pinosta lappu S5 jne.

Ei pelkästä pinosta kannata säikähtää monessa tuon ikäisessä jokainen omistaja on unohtanut antaa osansa lapuista ja auton mukana on pelkkä huoltokirja leimoineen.
No tietysti osa papereista varmaan jotaan jonniinjoutavaa.
Kannattaisi lukea ketjua pidemmälle, kuin omaa napaa.

EDIT: Pieni taustatutkimus, kuten esim. edellisen sivun avaus säästäisi monelta turhanpäiväiseltä postaukselta.
 
Kannattaisi lukea ketjua pidemmälle, kuin omaa napaa.

EDIT: Pieni taustatutkimus, kuten esim. edellisen sivun avaus säästäisi monelta turhanpäiväiseltä postaukselta.

Tuomitsit pinkan sisällön näkemättä, avasin vain minkä verran ihan normaaleja dokumenttejä auton mukana kertyy. Etenkin muutosten osalta helpompi löytää oikeat osanumerot mukana tulevista lapuista vs netistä etsimällä.
 
Mites tuo vaurioituneena poisto 2017 ja kuitenkin vain 1% madallusjousista otteessa? Ilmeisesti jotain pientä pintavauriota eikä osia ole vaihdettu?

Huoltokirja: Ei ole
 
En nyt ole varma, mutta eikö nuo ole muutettujen osien prossat eikä mitkään korjauksissa vaihdetut..
 
En nyt ole varma, mutta eikö nuo ole muutettujen osien prossat eikä mitkään korjauksissa vaihdetut..

Olen nähnyt jotain ilmoja, joissa on kolarikorjauksien jälkeen otteessa on esim 3% kun on vaihdettu etupuskuri, ajovalo ja etulokasuoja. Meniskö niin, että jos on ehdolinen korjaus lunastuksen jälkeen (täytyy käydä näyttämässä korjauksen jälkeen) niin sitten tulee myös merkinnät otteisiin?
 
Olen nähnyt jotain ilmoja, joissa on kolarikorjauksien jälkeen otteessa on esim 3% kun on vaihdettu etupuskuri, ajovalo ja etulokasuoja. Meniskö niin, että jos on ehdolinen korjaus lunastuksen jälkeen (täytyy käydä näyttämässä korjauksen jälkeen) niin sitten tulee myös merkinnät otteisiin?
Itselleni kävi joskus yli kymmenen vuotta sitten katsastuksessa niin että katsastusmies huomasi selvästi uuden sivuvilkun ja peilin, katsastuksen jälkeen oli sitten merkattu vaihdettujen osien määräksi 3% tjms...autoa ei oltu kolaroitu tai mitään muutakaan, hajonneiden tilalle vain vaihdettu ehjät.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 775
Viestejä
4 496 068
Jäsenet
74 291
Uusin jäsen
MinikuiOni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom