Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Toivottavasti olisi manuaalinen esilämmityksen päällelaitto, ettei tarvitse aina kikkailla kuten ilmeisesti Teslalla pitää (eli käyttää navigaattoria mennäkseen latauspaikalle, ja systeemi sitten päättää milloin aloitetaan esilämmitys... tuo ei kai sitten edes toimi jos menet latauspaikalle jota Teslan navi ei tunne?).

Mun puolesta saisi itse päättää vaikka puoli tuntia ennemmin että nyt ala lämmittää, riippumatta siitä käyttääkö navia latauspaikalle menemiseen vai ei.

Offtopic seis ja takaisin aiheeseen
 
Ohjaus väärällä puolella, pixeli vika mittaristossa ja toi navigaattori kruunaa kokonaisuuden :facepalm:
ja tietenkin etuveto manuaalivaihteistolla :D

E: ajattelin toista ja kirjoitin toista... eli siis automaattivaihteisto tuossa on (IMO huonontaa siis tilannetta ennestään).
 
Viimeksi muokattu:
"Ryssäveneen" (V-Boats Voyager 700) omistajana miettinyt, miten Venäjän maineteko vaikuttaa veneen jälleenmyyntiarvoon. Vaikka tilanne ei itse venettä huononna, silti hieman vaivaa, että vene on "ryssävene". En silti tiedä, tuodaanko veneitä vielä maahan. Vaikka tuotaisiin, lienee suosio laskenut. Jos tuonti loppuu, vaikuttaako käytettyjen hintoihin nostaen vai laskien? Siinä mielessä tilanne ei silti ole merkityksellinen, että myynti ei ole ajankohtaista. Ainakin Walticin liikevaihtoon tehnee melkoisen loven, jos V-Boatsin ja Masterin maahantuonti loppuu.

Hieno vene, tosin pilalla. Moottori(t) lienee länsimaisia, joten ongelmia ei pitäisi olla!
 
voihan tuo olla aika arvokas keräilykappale joku päivä. Ei pitäisi toista löytyä maailmasta..
 
Saiskohan tota millään järjellä liikenteeseen?

Jos tyyppihyväksynnät puuttuvat, niin kilpiin saamisen voi käytännössä unohtaa, vaikka auton saisi liikkumaan. Sähköautojen tekniikkakin on kehittynyt, että liekö enää kukaan autonvalmistajakaan kiinnostunut. Ainakaan hinta ei ole silloin este.

Aasinsiltana Tukholman Tekniikan museossa esillä on saman kohtalon kokenut sähköauto Solon vuodelta 1994.
 
Jos tyyppihyväksynnät puuttuvat, niin kilpiin saamisen voi käytännössä unohtaa, vaikka auton saisi liikkumaan. Sähköautojen tekniikkakin on kehittynyt, että liekö enää kukaan autonvalmistajakaan kiinnostunut.

Tukholman Tekniikan museossa esillä on saman kohtalon kokenut sähköauto Solon vuodelta 1994.

Nuo toki totta ainakin Suomessa. Saksassa olisi varmaan helpompi juttu kerta onnistuu saada mikroautokin tieliikennekäyttöön.
 
Aika uskomaton kötöstys - mutta toki prototyyppi. Webasto lämmittimenä :cool:
 
kieltämättä ei tuo mikään Koenigsegg hiilikuidun viimeistelyn osalta ole, on voinut olla haastavaa myydä tuon näköistä autoa maailmalle. Tulee vähän mieleen entisen opinahjoni Helsingin Ammattisurkean silloisen Stadian Raceabout


Sittemmin tekivät sähköisen version joka näytti jo varsin hyvältä ja tekniikkaa tai jotain siitä on jopa mennyt eteenpäin tuotantoon:

 
kieltämättä ei tuo mikään Koenigsegg hiilikuidun viimeistelyn osalta ole, on voinut olla haastavaa myydä tuon näköistä autoa maailmalle. Tulee vähän mieleen entisen opinahjoni Helsingin Ammattisurkean silloisen Stadian Raceabout


Sittemmin tekivät sähköisen version joka näytti jo varsin hyvältä ja tekniikkaa tai jotain siitä on jopa mennyt eteenpäin tuotantoon:


Voin iloksesi kertoa, että myös Electric Raceaboutin hiilikuitutyöt ( ja muu viimeistely ) olivat samalla tasolla, kuin tuossa Toroidionin prototyypissä.

Tosin tämä on aivan ymmärrettävää, kun kyseessä oli ( ilmaisin ) opiskelijavoimin tavoitteeseen nähden melko pienellä budjetilla toteutettu one-off prototyyppi, eikä miljoonia maksava loppuunsa hierottu superauto.

Itse sekaannuin tuon ERA projektin alkuvaiheisiin ( esimerkiksi rungon hiilikuituhommiin ) joskus silloin, kun Stadia muutti nimensä trendikkääksi Metropoliaksi.
 
Umpiot jo niin sameat, ettei varmaan paljoa valoa tule läpi :D https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/12683283
Ilmoituksessahan mainitaan "sumuvalot". Tuohon sillä kai viitataan, tosi sumuiset valot.

No, toki voihan noiden valojen päällä olla jotain alijäähtyneestä vedestä muodostunutta jäätä, mutta outoa olisi jos eivät olisi tajunneet niitä poistaa kuvausta varten, kun auto muuten on ihan puhdas lumesta yms.
 
No, toki voihan noiden valojen päällä olla jotain alijäähtyneestä vedestä muodostunutta jäätä, mutta outoa olisi jos eivät olisi tajunneet niitä poistaa kuvausta varten, kun auto muuten on ihan puhdas lumesta yms.

Taitaa olla tuonikäisissä volkkareissa tyyppivika, että nuo muoviset umpiot menevät sameiksi. Kiillottamalla koneellisesti voi saada vielä kirkkaammiksi
 
Taitaa olla tuonikäisissä volkkareissa tyyppivika, että nuo muoviset umpiot menevät sameiksi. Kiillottamalla koneellisesti voi saada vielä kirkkaammiksi
Kaikissa missä muovia umpiot niin käy sama homma...
 

Liitteet

  • deliboy.jpg
    deliboy.jpg
    80 KB · Luettu: 45
Villi veikkaus että tuo Deliboy-paku on ainakin yrityksen omassa käytössä. Eli siis pidetään myynnissä, jos joku hullu vaikka tuon summan maksaisi (ja miksei joku täysjärkinenkin toisaalta).
 
Siellä on F5 käynyt kuumana.

Sekään ei selitä noita kysymysmääriä. Niistä lähtee oikea viesti myyjälle, puhelumäärät tulevat ilman soittamista kunhan katsoo puhelinnumeron.

Katsottu: 21212 kertaa
Suosikkilistattu: 289 kertaa
Viestit:32 kpl
Puhelut:60 kpl
 
Sekään ei selitä noita kysymysmääriä. Niistä lähtee oikea viesti myyjälle, puhelumäärät tulevat ilman soittamista kunhan katsoo puhelinnumeron.

Katsottu: 21212 kertaa
Suosikkilistattu: 289 kertaa
Viestit:32 kpl
Puhelut:60 kpl
Kyllähän sitä alkaa amisviiksi väpättämään kun tuollaisen tehokkaan bemmin nettiautossa näkee. /S

hintakin alkaa olemaan sellainen ettei jää rahoitettavaksi kun 8 tonnia…
 
Toyota Corolla KE20 1720 €

Plussana varmaan ehyen näköinen takapuskuri, joka on vaikeasti saatavilla.

Miinukset:
- Keula ajettu tolppaa. Korjaus tehty tökerösti
- Useita ruostevaurioita pohjassa. Ehdollinen hyväksyntä katsastuksessa
- Maalipinta mallia "tilkkutäkki" ja pellit enemmän tai vähemmän lommoilla

Corolla KE20 Huutokaupat.com
 
Punakilpisellähän (siis ns. esittelykilvillä) ei saisi ajaa "omia" ajoja. Väliaikaiseen autoverottomaan käyttöön on aika tarkat säännöt ja huonolla tuurilla seuraamukset ikävät jos asiansa ymmärtävä konsta-aapeli pysäyttää.



Outoa kun tälläinen bemari ei ole mennyt kaupaksi vaikka on yli 20 000 katsojaa ja 32 viestiäkin laitettu :rolleyes: https://www.nettiauto.com/bmw/328/11628670

Mikäli auto on ylihintainen peruskottero niin miksi sitä on katsottu noin pirusti...

Valoista päätellen USA -importti ja se on jo todettu mitä suurin osa noista USA -tuonneista on. Eiköhän siellä ole moni pettynyt kun on selvinnytkin että on koottu 5 eri autosta tmv. Ihan spekuloiden siis.
Niin ja ei 328 ole tainnut mallinakaan olla EU tuontiohjelmassa, niin siitäkin voi jo osan päätellä.
 
Punakilpisellähän (siis ns. esittelykilvillä) ei saisi ajaa "omia" ajoja. Väliaikaiseen autoverottomaan käyttöön on aika tarkat säännöt ja huonolla tuurilla seuraamukset ikävät jos asiansa ymmärtävä konsta-aapeli pysäyttää.

Eikös tuossa videolla oli ihan normaalit siirtokilvet?
Eli autosta on pantu veroilmoitus vetämään ja sitä voi käyttää noilla kilvillä normaalisti autoveropäätöksen eräpäivään asti.

Toki jos tarkkoja ollaan, ei liikkeen henkilökunta saisi käyttää autoa omiin ajoihinsa, koska tästä syntyy heille verotettava autoetu joka "kuolettaa" samalla autosta tullauksen yhteydessä maksetun arvonlisäveron.
 
Yleensä liikkeiden punakilpiset on 9kk väliaikaisessa verottomassa "esittelykäytössä". Luulisin että nuokin verotetaan vasta kun ostaja on löytynyt. Turha maksaa veroja etukäteen. Varmaksi emme tietysti tätä tiedä, kunhan ajattelin ääneen. Tarrakilvet on kuitenkin fyysisesti ihan samat riippumatta käyttötarkoituksesta.

Ks:

Yrityksen henkilökunta voi siirtää autoverottomaan esittelykäyttöön ilmoitettua ajoneuvoa ilman, että ajoneuvon veroton esittelykäyttö päättyy seuraavissa tilanteissa:

  • ajoneuvoliikkeen henkilöstön tutustuminen työaikana uuteen automalliin, korkeintaan 12 tunnin ajan;
  • ajoneuvojen tankkaus, huolto ja pesu;
  • ajoneuvon vienti asiakkaalle autoverottomaan esittelykäyttöön sekä ajoneuvon haku asiakkaalta myös silloin, kun kolmen päivän määräaika on ylittynyt;
  • autoverottomassa esittelykäytössä olevien ajoneuvojen siirtäminen toimipisteiden välillä sekä siirtoajo markkinointitilaisuuksiin.
 
On kyllä ruma auto listan kärkipäätä,lisäksi karmeat päästöt ja litrateho onneton,joutuu kyllä ihmettelemään miksi tämä kötös on tehty.
 

Ja siellä näyttää olevan kylmälaukku!

 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 759
Viestejä
4 495 203
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom