On ollut Kona Electric (isommalla akulla) ja sisarmalli Kia Niro useamman kerran vuokralla työmatkalla.
Ei noilla oikeasti pääse, kuin reilu 300km jos ajaa "nuukailematta" tai vauhtia yli 100km/h, edes + keleillä saatikka oikealla talvella.
20-24kWh/100km kuluttaa reippaammassa kyydissä. Nuukaillen pääsee 16-17 nurkille ja taajamassa oikein yrittäen alle 15.
Ei kannata huijata itseään ja sitten pettyä.
ps. Niro on omasta mielestä huomattavasti parempi autona, kuin Kona.
Nyt noin 3kk ja 4tkm omistaneena huomiot Hyundai Kona 64kwh -22.
Yhteiskulutus 19,6kwh/100km. On sisältänyt niin -20 pakkasia, kuin +4 lämpöjä - mitä täällä pääkaupunkiseudulla onkaan esiintynyt joulu-maaliskuu välillä. Ei tallia, ei katosta, pääosa ajoista lähdetty kylmiltään liikenteeseen pl. kabiini lämmitetty aina lämpöiseksi.
100km/h motariajossa kulutus ollut 18,0-20kwh/100km, riippuen hieman ajokelistä ja onko ollut loskapaskaa/sadetta/pakkasasteita kuinka paljon. -5 ja selkeällä, hyvällä kelillä n. 19kwh/100. Sisälämmön pyynti 21,5.
Kaupungissa kulutus pakkasella 20-22kwh, ja 0- +5 15,5-17kwh. Latailujen jälkeen kovemmallakin pakkasella toki kulutus sen 17kwh/100km, koska akku lämmin.
Kokonaisuudessaan olen hyvinkin tyytyväinen hankintaan. Neliveto puuttuu, mutta päässyt kinoksissakin eteenpäin ihan jees, koska alusta hieman korkeampi kuin normi autossa. Tehoa riittävästi, tilaa riittävästi ainakin lapsettomalle pariskunnalle (koira on). Pakkasilla lataus hieman vituttaa, pikalaturilla mennään ensimmäinen vartti sillä 22kwh nopeudella, sitten vasta nousee 50+ jos laturi sallii. Itse latailen kuitenkin pääosin kerrostalon tolpasta, josta irtoaa sen 2,1kwh, hyvin on riittänyt. 11kwh type2:lla kotona olisi ihan erinomainen kulkuväline about kenelle tahansa. Jos minkäänlaista kotilatausta ei ole, en kyllä suosittele - julkisten latinkien varassa talvella menee hermot ja aika, ainakin niin kauan kun akun esilämmitystä ei saada ohjelmoitua...