Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Facepuukin puolella kerrotaan varmana tietona, että nämä kaksi autoa olisi sama yksilö.
www.nettiauto.com/chevrolet/camaro/12632802
273908050_3237917026530555_7188983328900556590_n.jpg
Onhan se ainakin alustanumeron mukaan.

edit: jos linkki lakkaa toimimasta:
1644825149808.png
 
Eipä edes yllätä. Mustangia katselin, sitä vm 2005 eteenpäin olevaa mallia ja niissäkin oli aika monessa epäselvyyksiä taustoissa ja kolarihistoriaa myös.
 
siitä sitten vaan huutamaan ja sitten palauttaa 14vrk sisällä koska jätetty olennainen asia, eli kolaritausta kertomatta..
 
Näköjään tämä myyjä on näihin erikoistunut:
Myydään
Malli: Chevrolet Camaro
Valmistenumero: 2G1FS1EW3E9215515
Vuosimalli: 2014
Käyttöönottokuukausi: 1/2011
Mittarilukema: 84 000 km
Moottori: 6.2l Bensiini
Vetotapa: Takaveto
Vaihteisto: Manuaali

1644826411318.png

1644826570616.png


Koko VIN ei näy tuossa kuvakaappauksessa, mutta tässä näkyy
1644826614119.png
 
Paljonko tuon Camaron todellinen hinta pitäisi olla?
Vaikea varmaankin on sanoa, kun noi mällipelit on aina niin yksilöitä, mutta kannattaa huomioida sellanen seikka, että suomessa on aika tarkkaa tollaset kolarikorjaukset, mitkä muualla ei välttämättä niin tarkkoja juttuja ole ja kun moottoritila on kuitenkin täynnä moottoria jne niin eipä täällä katsastusmies mitään runkopalkkia välttämättä edes näe ja jos kolarihistoria ei ole suomessa tiedossa, niin sellaista ei osatakaan katsoa. Sitten kun se päivä koittaa, että mahdollisesti joku erikoisuus löydetään ja aletaan tutkia tarkemmin, niin pahimmillaan todetaan, että runko on vääntynyt tms ja autoa ei enää tieliikenteeseen saakaan, niin kehotan kyllä tollasissa mällipeleissä olemaan todella tarkka ja mieluiten vaan välttämään niitä. Jos jotain peltiosaa on selkeästi mennyt vaan, niin homma on erilainen, mutta onhan toi keulamälli aika rajun näköinen tuossakin.
 
Noista huutokaupat.comissa myynnissä olevista kolaripeleistä ilman mainintaa tuosta historiasta kannattaa vinkata heille suoraan että jokin ilmoittaja harrastaa tälläistä.
Kaveri bongasi oman lunariin menneen pakettiautonsa tuolta myynnistä, ja ilmoituksessa ei oltu mainittu tuosta lunastuksesta mitään, kaveri ilmoitti tästä huutokaupat.comille niin ilmoitus poistui hyvin äkkiä ja sanoivat että ilmoittajalle tulee tästä jonkinlainen sanktio/porttikielto tuonne palveluun jos eivät korjaa ilmoituksen tietoja oikeiksi tai jatkavat ilmoittelua virheellisillä tiedoilla.
 
Unohdettu mainita, että on kaksivärimaalaus tai sitten kuvat hämää.
Mitä mainitsemista sellaisessa on? Tuon ikäisiä ja noilla kilsoilla on varmaan 90% maalailtu enemmän tai vähemmän?
Eihän korjausmaalausta mainita vaikka ihan upouuden auton ostaisit ja matkalla tehtaalta käy pikku hups. (Niitä käy paljon enemmän ku uskoisikaan).
 
CAPS-LOCKILLA OLEN JÄRKYTTYNYT

JÄRKYTTÄVILLÄ VARUSTEILLA LADATTU TEHOKAS NELIVETO AUDI JA VIELÄ VALKOISENA!! HARVOIN TARJOLLA VASTAAVILLA VARUSTEILLA TOIMI NOPEASTI!!

En kyllä ymmärrä ”caps lockin” käyttöä autojen myynti-ilmoituksessa. En tiedä kuulunko jotenkin harvinaiseen autoilijalajiin, mutta varmin tapa saada minut skippaamaan myynti-ilmoitus on kirjoittaa otsikko ja osa tekstistä isoilla kirjaimilla.
 
Ja tuossakin tapauksessa "JÄRKYTTÄVÄT VARUSTEET" ei sisällä kuitenkaan adaptiivista vakkaria, muistipenkkejä tai peruutuskameraa. Periaatteessahan tuossa ei ole muuta erikoista kuin B&O hifit ja kessy.
 

Siitä Merssu, leimaakin on jäljellä, osa varusteistakin toimii. lähtee myös käyntiin.

Nyt on kyllä mersu päässyt sen näköiseen kuntoon, että on vähän enemmän kuin "pientä laittoa".

Katsastuksessa pitäsi olla yhtenä kohteena ulkoisen ja sisäisen siisteyden ja kunnon arviointi asteikolla 4-10. Jos tulee 4, niin hylätään ja korjauskehotus niin että leiman saa vasta kuin auto siistitty.

Kyllä tuolla markettien parkkipaikoilla kyllä silloin tällöin näkee autoja, jotka muistuttavat sisustaltaa kaatopaikkaa.
 
Siitä Merssu, leimaakin on jäljellä, osa varusteistakin toimii. lähtee myös käyntiin.
Toisaalta yllättävän hyväpeltinen tuo on (näkee hyvin puskureiden ja listojenkin alle mahdolliset mätäpesäkkeet :D ). Eipä se paljoa silti lohduta, kun taitaa jokainen mahdollinen peltiosa olla kunnolla klommolla..

Katsastuksessa pitäsi olla yhtenä kohteena ulkoisen ja sisäisen siisteyden ja kunnon arviointi asteikolla 4-10. Jos tulee 4, niin hylätään ja korjauskehotus niin että leiman saa vasta kuin auto siistitty.

Kyllä tuolla markettien parkkipaikoilla kyllä silloin tällöin näkee autoja, jotka muistuttavat sisustaltaa kaatopaikkaa.
Helpommalla pääsee kun ei kurki toisten autojen ikkunoista sisälle ja keskittyy vain sen oman auton siistinä pitämiseen. Pesukinnasfoorumilta saa vertaistukea, jos alkaa esim.harjapesussa käytetyt autot nyppimään :kahvi:
 
Nyt on kyllä mersu päässyt sen näköiseen kuntoon, että on vähän enemmän kuin "pientä laittoa".

Katsastuksessa pitäsi olla yhtenä kohteena ulkoisen ja sisäisen siisteyden ja kunnon arviointi asteikolla 4-10. Jos tulee 4, niin hylätään ja korjauskehotus niin että leiman saa vasta kuin auto siistitty.

Kyllä tuolla markettien parkkipaikoilla kyllä silloin tällöin näkee autoja, jotka muistuttavat sisustaltaa kaatopaikkaa.
Kyllä katsuri voi hylätä liian likaisista sisätiloista. Joku pieni pölykerros tai ölkyläikkä penkissä ei kuitenkaan vielä tähän oikeuta.
 
Kyllä katsuri voi hylätä liian likaisista sisätiloista. Joku pieni pölykerros tai ölkyläikkä penkissä ei kuitenkaan vielä tähän oikeuta.
Kaveri sai joskus aikanaan vuosia sitten katsastuksesta hylsyn likasen tuulilasin takia... Hän ei sitä itse ymmärtänyt, mutta tuo kyllä oli järkeenkäypä hylsyn syy ku tuulilasi oli niin tervassa sisäpuolelta että siittä ei auringonpaisteessa nähnyt läpi mitään.
 
Huvittava kontrasti siistin konehuoneen ja koko muun auton välillä :D
 
Näyttäs mersu ihan siltä että se on ollut jollain jäärataräpsyttelylaitteena tai vastaavassa hassuttelussa.. Sillon ei paljon kiinnosta pölyt sisustassa.
 
Ei tuo Mersu näytä millään tavalla kolariturvalliselta, joku voisi kaivaa pykälät esiin, omasta mielestäni jos autossa on tehtaalta puskuri se pitäisi olla katsastuksessa ehjähkö, ihan ottamassa mahdollista iskua vastaan
 
Ei tuo Mersu näytä millään tavalla kolariturvalliselta, joku voisi kaivaa pykälät esiin, omasta mielestäni jos autossa on tehtaalta puskuri se pitäisi olla katsastuksessa ehjähkö, ihan ottamassa mahdollista iskua vastaan

Eiköhän tuo ole ottanut kaikenlaista iskua jo vastaan joka suunnasta. Leimalle tuota ei kannata edes viedä...
 
Eiköhän tuo ole ottanut kaikenlaista iskua jo vastaan joka suunnasta. Leimalle tuota ei kannata edes viedä...

Ei kosmeettiset lommot katsastusta pitäisi haitata. Jos ihan minimityöllä haluaa leimaan, niin vikalistalla näytti olevan pakoputkea, jotain puslia ja niveliä. Ehkä jarrut ja takapuskuri, sekin riippuu inssistä, ei saa olla teräviä kulmia jalankulkijalle. Mutta puskurin vaihto on niitä helpoimpia hommia ja edullinenkin romikselta haettuna.

Ruma toi Mese on mutta paljon pahempia lunastusautoja olen nähnyt laitettavan kuntoon.
 
Ei kosmeettiset lommot katsastusta pitäisi haitata. Jos ihan minimityöllä haluaa leimaan, niin vikalistalla näytti olevan pakoputkea, jotain puslia ja niveliä. Ehkä jarrut ja takapuskuri, sekin riippuu inssistä, ei saa olla teräviä kulmia jalankulkijalle. Mutta puskurin vaihto on niitä helpoimpia hommia ja edullinenkin romikselta haettuna.

Ruma toi Mese on mutta paljon pahempia lunastusautoja olen nähnyt laitettavan kuntoon.

Auto on alunperin papan silmäterä, joka on mennyt pilalle joko papan sekoiltua muistihäiriöissä ja/tai rattajuopomukseen ja muihin päihteisiin mieltyneen sukulaispojam tuhottua auton.

Takapää on mällätty niin isolla voimalla, että takapuskurin runko on liikkunut useamman sentin eteen päin. Samoin koko perän alaosa. Ruostetta tunkee näkyville kaikkien jäljellä olevien paneelien välistä. Kaikki pellit mutkalla. Sisätilat sikamaisessa kunnossa ja sistusmateriaalit loppuun kuluneet.

Ei tuosta ole mitään järkeä enää alkaa rakentamaan katsastusautoa. Käyttövoimavero jotakin 600 eur/vuosi. Tuon pahasti rutatun auto arvo on romumetallihinnan tasolla.
 
Tehoa on sen verran, että etupyörät saavat kaiken tiehen vasta +100-nopeuksissa. Toisaalta, mahtaako voida ajaa yli 200, vai hajoavatko sitten somisteet. Jos spoileri kestää, siirtää se melkoisen määrän voimia alustalle +200-nopeuksissa. Sisäänjoustoa ei näyttäisi muutenkaan olevan montaa senttiä jäljellä. Mutta kieltämättä olisi mielenkiintoinen laite päästä testaamaan.

Kävin joskus ostohousut jalassa koeajamassa V6-moottorista Accordia ja jo sekin löi helposti tyhjää. En keksi mitään positiivista etuvetoisen ruopimisessa, eli vähempikin teho riittää.
 
Riittääköhän tuo takasiipi vai pitäisikö laittaa vielä isompi? :hmm: https://www.nettiauto.com/honda/civic/12366699

Tämä taitaa olla aiemmin Vantaalla/Helsingissä pyörinyt yksilö, en ainakaan usko että kovin montaa samannäköistä on rakenneltu.

Jos kyseessä on sama auto, niin edellinen omistaja on etniseltä taustaltaan vietnamilainen tai thaimaalainen ja rakentelutyyli edustaa siellä suunnalla vallalla olevaa suuntausta, samalla porukalla on/oli myös tässäkin topicissa esillä ollut melkoisen rajulla siivellä ja "blingeillä" varustettu CLA 45 AMG sekä useampi samaan malliin rakennettu JDM Subaru.
 
Tehoa on sen verran, että etupyörät saavat kaiken tiehen vasta +100-nopeuksissa. Toisaalta, mahtaako voida ajaa yli 200, vai hajoavatko sitten somisteet. Jos spoileri kestää, siirtää se melkoisen määrän voimia alustalle +200-nopeuksissa. Sisäänjoustoa ei näyttäisi muutenkaan olevan montaa senttiä jäljellä. Mutta kieltämättä olisi mielenkiintoinen laite päästä testaamaan.

Kävin joskus ostohousut jalassa koeajamassa V6-moottorista Accordia ja jo sekin löi helposti tyhjää. En keksi mitään positiivista etuvetoisen ruopimisessa, eli vähempikin teho riittää.
Melko paska alusta ja renkaat kyllä olleet jos vapari v6 accordissa on liikaa tehoa.
 
Tuntuu että joissain autoissa hintaa ei olla päivitetty siinä mielessä, että bensan hinta on 2€/litra ja sähköautot valtaa alaa.

Varsinkin noita kalliita saksalaisia isolla koneella tuntuu olevan kovalla pyynnillä. Jossain kohdassa tulee varmaan se tilanne, että niistä pitää oikeasti päästä eroon.

Esimerkkinä nyt vaikka tämä: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10834816

Vaikea kuvitella kovaa ostoryntäystä näihin ~12 vuotta vanhoihin >200tkm ajettuihin yli 10 litraa /100 km kuluttaviin ei-neliveto, ei-AMG yksilöihin. Tämä on vain esimerkki, mut voisin kuvitella että noista olisi kiire päästä eroon kun pääomaa varmasti kiinni yli 20t€.
 
Tuollaha on aika paljonki isolla koneella olevia autoja :hmm: Sekin vähän riippuu onko tuo 2€/L paha kun jos tulee ajoa vähän ja halua isolla koneella auton yms...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 099
Viestejä
4 589 649
Jäsenet
75 564
Uusin jäsen
Junssi1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom