Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu

Mikäköhän tuo ilmoituksessa mainittu "Armstrong" mahtaa olla? Ainakaan google ei antanut mitään järkevää tulosta, että onko kyseessä jokin "modifirma", tarvikeosavalmistaja vai ratin verhoilija :D

Hintapyyntiähän tuolla kyseisellä Model 3 perffillä on reippaasti enemmän kuin muilla vastaavilla vuoden 2021/2020 performance malleilla... (taitaa tosin olla ainoa tehdasmusta).
En tiedä mutta totisesti toivon ettei tämä ole Teslan käsitys jostain lisähintaisesta sportti / sisustusoptio -paketista:

f8fd2f0e9c72e232-large.jpg


-Jumalatonta ämpärimuovia ja halvinta nahkaa. Bonarina tuo ratti, siis mitä aktuaalista helvettiä käytettynäkin ~70te autossa :D :D :D


Jos lapinpolttajan arvostelusta Youtuben automaattikäännöksillä selkoa oikeasti saa, niin ilmeisesti juuri tuo alcantara-ratti ja a-pilarien verhous on se Armstrong :rofl2:
 
En tiedä mutta totisesti toivon ettei tämä ole Teslan käsitys jostain lisähintaisesta sportti / sisustusoptio -paketista:

f8fd2f0e9c72e232-large.jpg


-Jumalatonta ämpärimuovia ja halvinta nahkaa. Bonarina tuo ratti, siis mitä aktuaalista helvettiä käytettynäkin ~70te autossa :D :D :D

Äläs nyt onhan tuossa jotain hiilikuitu dcfixiä mukikaukaloiden ympärillä.
 


Jos lapinpolttajan arvostelusta Youtuben automaattikäännöksillä selkoa oikeasti saa, niin ilmeisesti juuri tuo alcantara-ratti ja a-pilarien verhous on se Armstrong :rofl2:

Videolta löytyi linkki tälläiselle sivulle josta voi näitä kebabtuning-settejä tilata:

Nettiautossa olevan Teslan paketti on siis maksanut 3000€...

Mitä ilmeisimmin taitaa olla tuon kaverin oma firma. Verkkosivut eivät ainkaan anna hirveän vakavasti otettavaa vaikutelmaa.

Tüning-settien lisäksi sivuilta voi ostaa myös mm. aurinkolasit ja pilottitakin, joiden kanssa kelpaakin ajella seuraavan kerran Tesla clubin renkaanpotkijaisiin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo Tesla näyttää kyllä siltä, että omistaja on hieman innostunut liikaa ebayssa ja päättänyt tilata kaikkea universaali krääsää. Ei ole Teslat kovin hyvän näköisiä omaan silmään, mutta ei nuo muutokset sitä ainakaan ole parantaneet.
 

Pisti silmään noissa esillenostetuissa. Kuinkahan vaikeaa tuollaisen auton myyminen on, tuo vaikuttaa juuri semmoiselta millä pääsee iltalehteen kuluttajariitalautakuntauutiseen kun kalliista huippuautosta lahosi kaikki 100km ajon jälkeen ja kauppaa pitäisi päästä purkamaan.
 
Tuo Tesla näyttää kyllä siltä, että omistaja on hieman innostunut liikaa ebayssa ja päättänyt tilata kaikkea universaali krääsää. Ei ole Teslat kovin hyvän näköisiä omaan silmään, mutta ei nuo muutokset sitä ainakaan ole parantaneet.
No onhan se S nätti. Ei pidä yleistää näihin muihin saippualaatikoihin mitä sieltä tulee :)
 

Pisti silmään noissa esillenostetuissa. Kuinkahan vaikeaa tuollaisen auton myyminen on, tuo vaikuttaa juuri semmoiselta millä pääsee iltalehteen kuluttajariitalautakuntauutiseen kun kalliista huippuautosta lahosi kaikki 100km ajon jälkeen ja kauppaa pitäisi päästä purkamaan.
Tutulla on tommonen, ihan hyvin se on Volkkariksi pelannut. Kone siitä meni vaihtoon ja vaihteistossa oli jotain remppaa.
 
Onko +10v käytettyjen hinnat nousseet reippaasti? Sen suuntaista juttua lukenut ja pikaisella vilkaisulla nettiautoon näytti pitävän paikkaansa..
 
Onko +10v käytettyjen hinnat nousseet reippaasti? Sen suuntaista juttua lukenut ja pikaisella vilkaisulla nettiautoon näytti pitävän paikkaansa..

Hinnat ovat nousseet kautta linjan, tonnin romut ovat nykyisin kahden tonnin romuja ja lähes sama nousu jatkuu uusiin asti.
 
Mikä tuon aiheuttaa? Ottaen huomioon polttoaineen hinnan nousun ja tiettyjen alojen etätöiden lisääntymisen, niin voisi kuvitella myynti-ilmoitusten määrän kasvaneet juuri tuon hintaluokan autoista, koska tarvetta ei ole esim. perheen kakkosautoille ja suosittaisiin julkista liikennettä mielummin.

Ja tiedän että esim. Nakkilalaisella hitsarilla ei ole mahdollisuutta tehdä etätöitä tai kulkea julkisilla, mutta puhunkin tässä nyt yleisesti.
 
Mikä tuon aiheuttaa? Ottaen huomioon polttoaineen hinnan nousun ja tiettyjen alojen etätöiden lisääntymisen, niin voisi kuvitella myynti-ilmoitusten määrän kasvaneet juuri tuon hintaluokan autoista, koska tarvetta ei ole esim. perheen kakkosautoille ja suosittaisiin julkista liikennettä mielummin.

Ja tiedän että esim. Nakkilalaisella hitsarilla ei ole mahdollisuutta tehdä etätöitä tai kulkea julkisilla, mutta puhunkin tässä nyt yleisesti.

Ihmiset eivät suosi julkisia koronan pelossa, eli jos työpaikalle tai muualle pitää päästä, niin valitaan oma auto.
Tämä on taas aiheuttanut sen, että vuoroja on karsittu, jolloin osalle ihmisistä autolla kulkeminen töihin ja takaisin on jäänyt ainoaksi mahdollisuudeksi.

Lisäksi uusien autojen toimitusvaikeuksien takia osa normaalisti uuden auton ostavasta porukasta on myynyt uudehkon autonsa pois autovexin tai vastaavan palvelun kautta hyvään hintaan ja ostanut tilalle jonkun 3000-10000 € auton, jolla on tarkoitus ajaa siihen asti että uusia autoja saa järkevällä toimitusajalla.

Toki tuo uusien autojen toimitusvaikeuksista johtuva hinnan nousu uudehkoissa vaihtoautoissa on nyt mennyt läpi koko tarjonnan sinne "tonnin pommiin" asti, kun ihmiset ovat hintojen noustessa siirtyneetkin katsomaan suunnittelemaansa edullisempaa autoa.

Myös uusien autojen hinnat ovat nousseet, jolloin jonkinlainen korotus tapahtuu myös käytetyissä.
 
Vielä yhtenä syynä käytettyjen kysynnän nousulle näkisin sen, että monet autoa vaihtavat, joista osa normaalisti hakisi vaan rivistä uuden polttiksen, ovatkin jo kääntäneet katseensa täyssähköautoihin ja niiden hintojen laskua odotellessa ottavatkin nyt väliaikaiseksi ratkaisuksi vielä yhden käytetyn polttiksen.
 
Tutulla on tommonen, ihan hyvin se on Volkkariksi pelannut. Kone siitä meni vaihtoon ja vaihteistossa oli jotain remppaa.
Kyllä hyvin pelannut kun moottori vaihdettu ja laatikko hajonnut

:srofl:

Vain todellinen idiootti ostaa vag-konsernin laitteita, varsinkaan käytettynä. Takuunalainen ja uusi nyt ehkä joten kuten ymmärrän.

Toki silloin kun nämä surullisen kuuluisat tuplaturbo tsi tuli niin kaverilla hajosi ketju kuukauden takuun umpeutumisen jälkeen alle 60tkm ajettuna, maahantuoja kaikessa viisaudessaan alkoi tappelemaan että ei kuulu takuun piiriin, auto huollettu aina maahantuojalla ajallaan ja hyvin pidetty ja 6kk väännön jälkeen meni takuun piiriin, oli viimeinen volkkari siinä taloudessa.
 
Vain todellinen idiootti ostaa vag-konsernin laitteita, varsinkaan käytettynä. Takuunalainen ja uusi nyt ehkä joten kuten ymmärrän.

Suomessa on sitten vissiin hirveästi idiootteja, koska VAG:eja on liikenteessä todella paljon ja esim Golffit ja A3 ovat käytettyinä kysyttyjä pikkuautoja :D
 
Kyllä hyvin pelannut kun moottori vaihdettu ja laatikko hajonnut

:srofl:

Vain todellinen idiootti ostaa vag-konsernin laitteita, varsinkaan käytettynä. Takuunalainen ja uusi nyt ehkä joten kuten ymmärrän.

Toki silloin kun nämä surullisen kuuluisat tuplaturbo tsi tuli niin kaverilla hajosi ketju kuukauden takuun umpeutumisen jälkeen alle 60tkm ajettuna, maahantuoja kaikessa viisaudessaan alkoi tappelemaan että ei kuulu takuun piiriin, auto huollettu aina maahantuojalla ajallaan ja hyvin pidetty ja 6kk väännön jälkeen meni takuun piiriin, oli viimeinen volkkari siinä taloudessa.
Volkswagenin myynti oli 9,31 miljoonaa autoa vuonna 2020 joten kyllä on idiootteja maailma pullollaan
 
Suomessa on sitten vissiin hirveästi idiootteja, koska VAG:eja on liikenteessä todella paljon ja esim Golffit ja A3 ovat käytettyinä kysyttyjä pikkuautoja :D
Volkswagenin myynti oli 9,31 miljoonaa autoa vuonna 2020 joten kyllä on idiootteja maailma pullollaan

Jos asiaa miettii, niin eihän se tee asiaa välttämättä hyväksi/laadukkaaksi, jos joku myy paljon. Melkein päinvastoin, myyhän esim. monet ostos-tv:n idioottimaiset tuotteet miljoonia.

Ja se nyt on myös tilastollinen fakta, että Suomessa / maailmassa on paljon idiootteja, ei senkään pitäisi olla mitenkään toimiva vasta-argumentti.

Paitsi, että fiksut voi tehdä tyhmiä/huonoja päätöksiä, niin sitten on vielä kaikki ÄO alle keskiverron sakki, jotka jo päätyy helposti "idiootti" kategoriaan.

Pisti vaan silmään tuo teidän molempien päättelyketju, siis että luulette, ettei Suomessa/maailmassa riittäisi idiootteja ostamaan huonoja tuotteita? :D (parempi argumentti olisi ollut vaikka "totta, mutta ei kaikki mallit kärsi noista ongelmista")

Turha se on asiaa ottaa henkilökohtaisesti, jos itse omistaa kyseisen auton. Ei tietenkään kaikki mallit/yksilöt ole huonoja, mutta kyllä kun tilastoja katsoo niin tietyt merkit/mallit nyt vaan on muita huonompia.

Ja jotta ne sinne tilastoihin päätyy -> on jonkun pitänyt ne ostaa.

Tästä kaikesta voidaan päätellä, että maailmassa on miljardeja idiootteja, ja kyllä niistä nyt 10 miljoonaa helposti vuodessa löytyisi asiaan kuin asiaan.

Moni ei jaksa ottaa asioista mitään selvää, edes kalliiden hankintojen osalta, joten on täysin mahdollista että ihmiset ostaa auton esim. sen perusteella, että vaikka joku fanaattinen fani sitä suosittelee, tai on joku mielikuva ilman faktoja.

Miksi edes ostaa esim. kuuluisa moottorivikamerkkiä oleva auto jos ei jaksa asiaan perehtyä, kun pääsee helpommalla jos ostaa tekniikaltaan laadukkaamman auton, esim japsit/korealaiset?

Koska asioista ei oteta selvää/ei kiinnosta, ja se ei kovin fiksua ole.

Siis jos on huonosti autoista perillä, ja kuulee merkillä x olevan paljon huonosti kestäviä malleja, niin onhan se nyt vaan tyhmää ostaa väkisin sitä merkkiä oleva auto ilman laajaa taustatyötä, sen sijaan että hommaa luotettavaa ja halvalla ylläpidettävän auton.

Eli fiksu ottaa asioista selvää, ja etsii sellaisen VAG:n jossa ei ole näitä kalliita vikoja, tai sitten ostaa muum merkkisen.

Moni nyt valitettavasti ostaa sian säkissä "kun se näyttää kivalta" tai on kuullut jotain essonbaarijuttuja miten vaan x-maalaiset on hyviä.

Näin teki yksi tuttu nainenkin, suorastaan suuttui, kun puhuin miten vaikeaa on löytää sopiva uusi auto. Kuulemma pitää vaan mennä ja ostaa kiva, eikä jahkailla.

No, tämä "kivan punainen volkkari" hänellä sitten levisi reilussa puolessa vuodessa :D
 
No joo vaikka vag "umpipaska" onkin, niin niitä ostetaan niin helvetisti niin totta kai niitä ongelmia myös tulee enemmän esiin. Ei toki silti millään tapaa hyväksyttävää.
 
Hommahan lähti ihan asiallisesta nostosta liikkeelle, 15k€ 13v vanhasta V6:lla varustetusta 222tkm rullatusta premiumautosta on melkoinen riski. Auton vaihdossa antanut on huokaissut helpotuksesta kun auto on jäänyt liikkeen pihaan.
 
Jos asiaa miettii, niin eihän se tee asiaa välttämättä hyväksi/laadukkaaksi, jos joku myy paljon. Melkein päinvastoin, myyhän esim. monet ostos-tv:n idioottimaiset tuotteet miljoonia.

Ja se nyt on myös tilastollinen fakta, että Suomessa / maailmassa on paljon idiootteja, ei senkään pitäisi olla mitenkään toimiva vasta-argumentti.

Paitsi, että fiksut voi tehdä tyhmiä/huonoja päätöksiä, niin sitten on vielä kaikki ÄO alle keskiverron sakki, jotka jo päätyy helposti "idiootti" kategoriaan.

Pisti vaan silmään tuo teidän molempien päättelyketju, siis että luulette, ettei Suomessa/maailmassa riittäisi idiootteja ostamaan huonoja tuotteita? :D (parempi argumentti olisi ollut vaikka "totta, mutta ei kaikki mallit kärsi noista ongelmista")

Turha se on asiaa ottaa henkilökohtaisesti, jos itse omistaa kyseisen auton. Ei tietenkään kaikki mallit/yksilöt ole huonoja, mutta kyllä kun tilastoja katsoo niin tietyt merkit/mallit nyt vaan on muita huonompia.

Ja jotta ne sinne tilastoihin päätyy -> on jonkun pitänyt ne ostaa.

Tästä kaikesta voidaan päätellä, että maailmassa on miljardeja idiootteja, ja kyllä niistä nyt 10 miljoonaa helposti vuodessa löytyisi asiaan kuin asiaan.

Moni ei jaksa ottaa asioista mitään selvää, edes kalliiden hankintojen osalta, joten on täysin mahdollista että ihmiset ostaa auton esim. sen perusteella, että vaikka joku fanaattinen fani sitä suosittelee, tai on joku mielikuva ilman faktoja.

Miksi edes ostaa esim. kuuluisa moottorivikamerkkiä oleva auto jos ei jaksa asiaan perehtyä, kun pääsee helpommalla jos ostaa tekniikaltaan laadukkaamman auton, esim japsit/korealaiset?

Koska asioista ei oteta selvää/ei kiinnosta, ja se ei kovin fiksua ole.

Siis jos on huonosti autoista perillä, ja kuulee merkillä x olevan paljon huonosti kestäviä malleja, niin onhan se nyt vaan tyhmää ostaa väkisin sitä merkkiä oleva auto ilman laajaa taustatyötä, sen sijaan että hommaa luotettavaa ja halvalla ylläpidettävän auton.

Eli fiksu ottaa asioista selvää, ja etsii sellaisen VAG:n jossa ei ole näitä kalliita vikoja, tai sitten ostaa muum merkkisen.

Moni nyt valitettavasti ostaa sian säkissä "kun se näyttää kivalta" tai on kuullut jotain essonbaarijuttuja miten vaan x-maalaiset on hyviä.

Näin teki yksi tuttu nainenkin, suorastaan suuttui, kun puhuin miten vaikeaa on löytää sopiva uusi auto. Kuulemma pitää vaan mennä ja ostaa kiva, eikä jahkailla.

No, tämä "kivan punainen volkkari" hänellä sitten levisi reilussa puolessa vuodessa :D

Kaikki ei osta autoja niiden "faktojen" perusteella. Auton ostaminenhan on hyvin pitkälle imagojuttu suurelle osalle vaikka eivät sitä myönnäkään. Sitten on erikseen nämä superinsinöörit jotka laskeskelee excelissä todennäköisyydet että millä vehkeellä pääsee halvimmalla.
 
Vaikuttaa kyllä vähän räpellykseltä tuo Plymouth. Halvat kuppipenkit ja johtoja roikkumassa kojelaudan alta, toisaalta tekniikkaan varmaankin uponnut muutama kultakolikko.

Aika erikoista, että noin tehokkaaseen ''kiihdytysautoon'' ei ole tehty turvakaaria. Noilla tehoilla luulisi pääsevän sellaisiin nopeuksiin, ettei pieni häkki ympärillä olisi pahitteeksi.
 
Kyllä hyvin pelannut kun moottori vaihdettu ja laatikko hajonnut

:srofl:

Vain todellinen idiootti ostaa vag-konsernin laitteita, varsinkaan käytettynä. Takuunalainen ja uusi nyt ehkä joten kuten ymmärrän.

Toki silloin kun nämä surullisen kuuluisat tuplaturbo tsi tuli niin kaverilla hajosi ketju kuukauden takuun umpeutumisen jälkeen alle 60tkm ajettuna, maahantuoja kaikessa viisaudessaan alkoi tappelemaan että ei kuulu takuun piiriin, auto huollettu aina maahantuojalla ajallaan ja hyvin pidetty ja 6kk väännön jälkeen meni takuun piiriin, oli viimeinen volkkari siinä taloudessa.
Missä on Volkswagenin maahantuojan huolto?
 
Ei oo vissiin liikkeellä kiirettä myydä Plymouth Dusteria
Tuolla hinnalla olisi suotavaa että auto olisi yleisilmeeltään edustava, mutta kun ei. Miten vaikea niitä paneeleita on saada kohdalleen. Katsokaan vaikka oikeanpuolen oven ja etulokarin väliä :thumbsdown: Ja onko tuo konepelti maalattu jollain plastidipillä vai kilikoli maalilla? Konepellin etureuna ainakin on täynnä valumia.
 
Vaikuttaa kyllä vähän räpellykseltä tuo Plymouth. Halvat kuppipenkit ja johtoja roikkumassa kojelaudan alta, toisaalta tekniikkaan varmaankin uponnut muutama kultakolikko.

Aika erikoista, että noin tehokkaaseen ''kiihdytysautoon'' ei ole tehty turvakaaria. Noilla tehoilla luulisi pääsevän sellaisiin nopeuksiin, ettei pieni häkki ympärillä olisi pahitteeksi.
Pientä mutuilua, mutta eikö se häkki ole ihan pakollinen varuste kisoissa, jos 1/4 mailin aika on tarpeeksi pieni?
 
Tuolla hinnalla olisi suotavaa että auto olisi yleisilmeeltään edustava, mutta kun ei. Miten vaikea niitä paneeleita on saada kohdalleen. Katsokaan vaikka oikeanpuolen oven ja etulokarin väliä :thumbsdown: Ja onko tuo konepelti maalattu jollain plastidipillä vai kilikoli maalilla? Konepellin etureuna ainakin on täynnä valumia.

Keula on vaihdettu lasikuituiseen, jotta tekniikkaan pääsee helpommin käsiksi, joten epäilen ettei sitä ole jaksettu hieroa kauheasti paikoilleen, kunhan jotenkin istuu.
Huonolla muotilla tai muuten vaan hutiloiden tehty lasikuituosa kun saattaa välillä vaatia reilusti töitä, että se istuu edes joten kuten nätisti.

Kuituosia Dusteriin.

Tuollaisessa autossa et osta ulkonäköä, vaan lähinnä tekniikan, jonka voi tarvittaessa siirtää uuteen koriin.

En osaa noilla nettiauton spekseillä sanoa, onko tuo kallis vaiko halpa, äkkiseltään kallistuisin kalliin puolelle.
Toki peilaan tuota kaverin jokunen vuosi sitten myymään perus siistiin -73 Cudaan, jossa oli otettu tuollaisesta "vanhan liiton" tekniikasta vähän enemmän ulos ja se lähti ruotsinkieliselle pohjanmaalle 70 k€ hintaan.

Kyllähän tuollaisen "katukilpurin" voisi tehdä viimeisen päälle siistiksi, jos ja kun sillä ei ole tarkoitus kisata missään.
 
Tuolla hinnalla olisi suotavaa että auto olisi yleisilmeeltään edustava, mutta kun ei. Miten vaikea niitä paneeleita on saada kohdalleen. Katsokaan vaikka oikeanpuolen oven ja etulokarin väliä :thumbsdown: Ja onko tuo konepelti maalattu jollain plastidipillä vai kilikoli maalilla? Konepellin etureuna ainakin on täynnä valumia.

Vieressä olevasta sonderklassesta voi hakea edustavuutta.
 
Keula on vaihdettu lasikuituiseen, jotta tekniikkaan pääsee helpommin käsiksi, joten epäilen ettei sitä ole jaksettu hieroa kauheasti paikoilleen, kunhan jotenkin istuu.
Huonolla muotilla tai muuten vaan hutiloiden tehty lasikuituosa kun saattaa välillä vaatia reilusti töitä, että se istuu edes joten kuten nätisti.

Kuituosia Dusteriin.

Tuollaisessa autossa et osta ulkonäköä, vaan lähinnä tekniikan, jonka voi tarvittaessa siirtää uuteen koriin.

En osaa noilla nettiauton spekseillä sanoa, onko tuo kallis vaiko halpa, äkkiseltään kallistuisin kalliin puolelle.
Toki peilaan tuota kaverin jokunen vuosi sitten myymään perus siistiin -73 Cudaan, jossa oli otettu tuollaisesta "vanhan liiton" tekniikasta vähän enemmän ulos ja se lähti ruotsinkieliselle pohjanmaalle 70 k€ hintaan.

Kyllähän tuollaisen "katukilpurin" voisi tehdä viimeisen päälle siistiksi, jos ja kun sillä ei ole tarkoitus kisata missään.

Olen jonkin verran seuraillut aiemmin mainitsemiani amerikan huutokauppoja, joissa tuommoisia autoja menee kaupaksi samankaltaisilla hinnoilla. Erona niisä on, että ne amerikan auton ovat ulkoisesti ja sisustaltaan viimeisen päälle viimeisteltyjä.

Varmaan tämän nettiauton sisällä on joku semmoinen erikoistekniikka jota ei amerikasta saa. Muuten tuota hintaa on vaikea ymmärtää.

Toki, jos tyhjästä lähtee hylsystä rakentamaan tuommoista autoa ja laittaa siihen työtä esimerkisi 1000 tuntia ja laskee niille kaikille tunneille tuntihinnat, ja lisäksi hylsyn hinta+tekniikka+mahdolliset maalaukset, niin äkkiä se myyntihinta kipuaa tuonne yli sataan tonniin.
 
Olen jonkin verran seuraillut aiemmin mainitsemiani amerikan huutokauppoja, joissa tuommoisia autoja menee kaupaksi samankaltaisilla hinnoilla. Erona niisä on, että ne amerikan auton ovat ulkoisesti ja sisustaltaan viimeisen päälle viimeisteltyjä.

Varmaan tämän nettiauton sisällä on joku semmoinen erikoistekniikka jota ei amerikasta saa. Muuten tuota hintaa on vaikea ymmärtää.

Toki, jos tyhjästä lähtee hylsystä rakentamaan tuommoista autoa ja laittaa siihen työtä esimerkisi 1000 tuntia ja laskee niille kaikille tunneille tuntihinnat, ja lisäksi hylsyn hinta+tekniikka+mahdolliset maalaukset, niin äkkiä se myyntihinta kipuaa tuonne yli sataan tonniin.

En usko, että tuossa on sisällä mitään niin erikoista, mutta paha sanoa, kun ei ole konehuoneesta kuvia.
Toki jos on ostanut reilusti hipo osaa suomihinnoilla ja maksanut vielä jollekkin tekniikan kasaamisesta sekä muista töistä, niin kyllähän tuollaiselle tulee hintaa.

Luulen että tuon auton hinta olisi harrastajalta harrastajelle kaupassa jotain 70-90 k€ välillä riippuen siitä, mitä pellin alla oikeasti on, nyt autokauppias on laittanut siihen vähän preemiota ja tinkivaraa, jos vaikka sattuisi tulemaan joku asiaan vihkiytymätön rahakas ostaja ovesta sisään.
 
Luulen että tuon auton hinta olisi harrastajalta harrastajelle kaupassa jotain 70-90 k€ välillä riippuen siitä, mitä pellin alla oikeasti on, nyt autokauppias on laittanut siihen vähän preemiota ja tinkivaraa, jos vaikka sattuisi tulemaan joku asiaan vihkiytymätön rahakas ostaja ovesta sisään.
Kyllä siinä saa olla aika optimistinen, että 70k meinaa tuommoisesta saada.
Dusterien hinnat alkaa olemaan nousussa, mutta se ei silti ole koskaan ollut SE auto. Jos vaikka nyt pikaisesti katsoo nettiautosta, niin 60-luvun Corvettea ja Camaroa sekä 70-luvun alusta esim. Challengeria ja GTO Judgea saa reilusti alle puoleen hintaan tuosta.
Tuon tekniikan pitää olla kyllä päällystetty kullalla ja timanteilla, että tuota hintapyyntöä voi mitenkään oikeuttaa.

Moparin aftermarket osien saatavuutta koneisiin en tiedä, mutta itselläni on Fordin kone rakentumassa tallissa. Vaparina 500-600hv. Remmillä se 800hv (mihin tuo sentrifugaali kykenee virtaamaan) tai sitten turboilla 1500hv, minkä uudet sisuskalut kestää.
Jos laskee stroukkikitin, kaikki muut koneen osat, koneistukset yms, niin alveinee, tulleineen yms veroineen tuo menee johonkin 10k tietämille. Saattaa mennä himppusen ylikin (ilman remmiä ja bensapuolta).

Tietenkin tuohon päälle tulee sitten vaihdelaatikko, kardaani, perä jne, mutta jos ne on vaikka toisen 10k, niin aika kaukana vieläkin ollaan 100k hinnoista.
 
Kyllä siinä saa olla aika optimistinen, että 70k meinaa tuommoisesta saada.
Dusterien hinnat alkaa olemaan nousussa, mutta se ei silti ole koskaan ollut SE auto. Jos vaikka nyt pikaisesti katsoo nettiautosta, niin 60-luvun Corvettea ja Camaroa sekä 70-luvun alusta esim. Challengeria ja GTO Judgea saa reilusti alle puoleen hintaan tuosta.
Tuon tekniikan pitää olla kyllä päällystetty kullalla ja timanteilla, että tuota hintapyyntöä voi mitenkään oikeuttaa.

Moparin aftermarket osien saatavuutta koneisiin en tiedä, mutta itselläni on Fordin kone rakentumassa tallissa. Vaparina 500-600hv. Remmillä se 800hv (mihin tuo sentrifugaali kykenee virtaamaan) tai sitten turboilla 1500hv, minkä uudet sisuskalut kestää.
Jos laskee stroukkikitin, kaikki muut koneen osat, koneistukset yms, niin alveinee, tulleineen yms veroineen tuo menee johonkin 10k tietämille. Saattaa mennä himppusen ylikin (ilman remmiä ja bensapuolta).

Tietenkin tuohon päälle tulee sitten vaihdelaatikko, kardaani, perä jne, mutta jos ne on vaikka toisen 10k, niin aika kaukana vieläkin ollaan 100k hinnoista.

Paljon mahdollista, en niin seuraa amerikkalaisten muskeliautojen hintakehitystä.

Mopariin hipo osat tuppaavat maksamaan vähän enemmän, kuin GM:ään tai Fordiin.

Naapuritallin poijaat ovat tässä reilun vuoden rakennelleet moparin 440 isolohkoa, josta olisi tarkoitus ottaa isolla Prochargerin ahtimella reilut 1000 hv irti.
Tekniikka on nyt siinä pisteessä, että siitä saatiin ennen joulua Sämpy Santalan penkissä 700 hv irti, mutta nyt ahtimen hihnapyörien kokoa täytyy muuttaa, kun ahtaa liikaa.

Tuo tekniikka on tähän päivään mennessä maksanut noin 25 k€ ja siinäkin on säästöä 3000-5000 €, kun saivat ostettua Prochargerin ahtimen ja CSU:n kaasarin parilla tonnilla yhdeltä lopettaneelta kiihdytystiimiltä.
Myöskin lohko oli kohtuu halpa, kun ostivat sen yhdeltä harrastajalta, joka oli luvannut vaimolleen, että myy sen jos ei saa 25 vuodessa valmiiksi ja kiinni autoon. :rofl2:
Kyseiseen lohkoon oli joskus 90-luvun puolivälissä sovitettu uudet männät ja veivit, mutta ne menivät nyt uusiksi, kun poijaat tarvitsivat ahtokäyttöön hieman erilaiset.

Meinaavat lykätä tekniikan nelioviseen -65 Belvedereen ( hankintahinta 4000 € ), joka on alunperin ollut slant six:illä, josta siitäkin aiheutui jonkun tonnin kulut uuden etuakselin tukipalkin / moottorikehdon muodossa.
Tuohon sitten päälle perä, kardaani, vahvistettu laatikko, jarrut ja muuta pikku hilpettä sekä korin siistintä + maalaus ja sisustan siistintä + verhoilu, niin tuonkin auton budjetti on siellä 50 k€ luokassa, minkä poijaat ovat varanneet.
 
Mikähän homma tää on, kun ennen lähetti viestiä myyjälle tuon nettisivun kautta, niin ne myös näkyi siellä nettiauton viestit osioissa. Enää ei ole näkynyt.
 
Mikähän homma tää on, kun ennen lähetti viestiä myyjälle tuon nettisivun kautta, niin ne myös näkyi siellä nettiauton viestit osioissa. Enää ei ole näkynyt.

Ei ole pitkään aikaan enää näkynyt vaan viestit menevät suoraan privaboxiin. Toimii kyllä hyvin, olen pari autoa myynyt ja ostanut sitä kautta. Kuviakin pystyy liittämään keskusteluihin
 
Ei nettiautosta mutta Ruotsin puolella huutokaupataan Suomessa valmistettu Saab 96 V4 Super. Navetassa säilytetty ja mittarissa kilometrejä vain 7 km.





- Susikuutonen
- Matteenpää
- Nelostien meloja
- Kajakkikaksikko
- Viidakkorumpu
- Peräpuikko
 
Viimeksi muokattu:
Eihän toi ole 2-tahti?

Toi on vuodelta 1980, 2-tahdit loppui 1967, niissä on pyöreät etulamput.

Aika ruosteen syömä moottori, en keksi muuta kuin akkuhapot haihtuneet ja muhineet pellin alla. Mutta outoa kun moottoritilan kori on ruosteeton, ehkä moottorista ehti maali palaa sen 7 km aikana. Aivan kuin Salama-akussa näyttäisi olevan nestettä jäljellä.
Tuskin on niin, että moottoria on käytetty paikallaan, niin kuin jossain SA-autoissa 24/7 päivystyksissä. Tulipahan nähtyä hyväkuntoisiakin autoja joiden mittarissa ehkä 10 tkm ja moottori loppu.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 717
Viestejä
4 493 795
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom