Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Oikealla istuminen on itseasiassa kaupunkiliikenteessä ehdottomasti parempi, kuin vasemmalla istuminen. Ensinnäkin kapeissa paikoissa, on helpompi havainnoida ajoneuvon oikea laita ja pysyä lähellä oman kaistansa reunaa tai siihen pysäköityjä ajoneuvoja näin esimerkkinä. Lisäksi oikealle kääntyminen pyörätienjatkeen yli on helpompaa, koska takaviistoon näkee siitä viereisestä ikkunasta reilusti helpommin. Vasemmalle kääntyessä istuminen etäämmällä puolella ei ole niin paha, koska sitä jatketta lähestyessä auto on lähempänä 90 asteen kulmaa loppuviimein. Toki joissain paikoissa esimerkiksi viereen pysäköidyn autojonon vierestä suojatielle näkeminen hankaloituu hieman, mutta toki sellaisissa paikoissa, missä suojatielle ei lähtökohtaisesti ole erinomainen näkyvyys, tulee suojatietä lähestyä varoen.

Toki ohittaessa ottaa sitten aika reilusti takkiin tuossa näkyvyysasiassa, joten en itsekään ajaisi mielelläni suurinta osaa ajoistani oikealta istuen, jos asuisin jossain maakunnassa. Makuasioita, mutta itselleni ei niin suurta väliä kummalla jakkaralla istuu. Omistan molemmat ohjausvaihtoehdot sisältävät autot.
 
5sek nollasta sataan ja huiput 300km/h jossei jää pohjasta kiinni :D https://www.nettiauto.com/bmw/540/12668079
Onkohan se tuo merkitön maski yhdistettynä puskuriin, tulee ihan Volvo mieleen,

Screenshot_20220128-193613.jpg
Screenshot_20220128-193703.jpg
 
Pösö poistettu myynnistä heti kun linkattu tänne, ostiko joku? :hmm:
 
Niin, eikös tämä jenkeissä ollu suht kohtuuhintanen muistaakseni? Ite en vanhana jenkkifanina tuota toki vettenä pidä, mutta sepä on asia erikseen. Suolanen on ainaki tuo suomi-hinta.
Jenkeissä kyseiset mallit alkaen 73 000usd, että kyllä siihen vähän lisää Suomessa tulee.






Mikä järki tuossa pakettiautoksi rekisteröinnissä on tuollaisessa autossa?
Varmaan halvemmat vakuutukset kun on pakettiauto. Ei kai muuta järkevää syytä ole.
 
Vaikuttanee kyllä joo, että on ihan tutulla katsurilla käyty muuttelemassa pakuksi kun penkit jätetty paikoilleen, eikä vaikuta olevan mitään muutoksia tehty.

e. Paitsi että nyt kun tsekkasin Trafista, niin ihan M1/Henkilöautoksi tuo sanoo.
 
Oon ollut siinä käsityksessä, että noi pakumuutokset on enemmänkin dieselautopuolen hommia, kun käyttövoimavero putoaa merkittävästi enkä oo ihan perillä hyödystä bensa-auton kohdalla muutenkaan.
 

Mikä järki tuossa pakettiautoksi rekisteröinnissä on tuollaisessa autossa?

Suurin syy tuollaisen rekisteröinnissä pakuksi on se, että silloin auton voi ostaa "firman piikkiin" ja vähentää siitä alvit, lisäksi kaikki auton kulutkin voi maksaa suoraan firman kassasta ja vähentää niistäkin alvit.

Tällöin osto kurittaa lompakkoa paljon vähemmän kuin se, että ensin tekisit firmalla tulosta, maksaisit siitä yhteisöverot 20% ja jakaisit voiton itsellesi osinkona, josta maksat 32% pääomatuloveroa ja maksaisit vielä autosta muhkean 89 k€ autoveron päälle pyöreät 24 k€ arvonlisäveroa, jonka firma voi pakettiautosta vähentää.
 
Apparin kylkeä tai ovea maalattu
Alkuperäisessä ilmoituksessa luki että taisi olla kokonaan maalattu, merkit tallessa mutta kiinnittämättä.
Tuon kaltaisessa ja hintaisessa autossa liian siisti ulkonäkö laskee kierrosaikoja useita sekunteja jos käy harrastepäivillä ajamassa. :cool: Drive it like you stole it!
 
THP-moottori tuossakin. Jos yhtään on itsesuojeluvaistoa, kiertäisin kaukaa. Tuo taitaa (onko?) vielä olla lähempää sukua THP156 koneelle kuin THP200:lle.
206 RC oli EW10J4S moottorilla joka kestää sen verran kuin tuollaista gti-rassia poljetaan. 207 RC:n THP-moottorissa sen sijaan kallista korjattavaa tulee ajotavasta riippumatta eteen yllättävänkin vähillä kilometreillä.
 
Suurin syy tuollaisen rekisteröinnissä pakuksi on se, että silloin auton voi ostaa "firman piikkiin" ja vähentää siitä alvit, lisäksi kaikki auton kulutkin voi maksaa suoraan firman kassasta ja vähentää niistäkin alvit.

Tällöin osto kurittaa lompakkoa paljon vähemmän kuin se, että ensin tekisit firmalla tulosta, maksaisit siitä yhteisöverot 20% ja jakaisit voiton itsellesi osinkona, josta maksat 32% pääomatuloveroa ja maksaisit vielä autosta muhkean 89 k€ autoveron päälle pyöreät 24 k€ arvonlisäveroa, jonka firma voi pakettiautosta vähentää.
Tuossa hämmentää se ettei myyjä mainosta ALVista hintaa (ALV vähennys kelpoista hintaa), no ei se silti tarkoita etteikö alkuperäinen ajatus olisi ollut kertomasi, tulee mielikuvia.

Suurin syy tuollaisen rekisteröinnissä pakuksi on se, että silloin auton voi ostaa "firman piikkiin" ja vähentää siitä alvit, lisäksi kaikki auton kulutkin voi maksaa suoraan firman kassasta ja vähentää niistäkin alvit.

Tällöin osto kurittaa lompakkoa paljon vähemmän kuin se, että ensin tekisit firmalla tulosta, maksaisit siitä yhteisöverot 20% ja jakaisit voiton itsellesi osinkona, josta maksat 32% pääomatuloveroa ja maksaisit vielä autosta muhkean 89 k€ autoveron päälle pyöreät 24 k€ arvonlisäveroa, jonka firma voi pakettiautosta vähentää.
Henkilöautonkin voi ostaa "firman piikkiin", juju taitaa olla siinä että jos myös yksityiskäyttöä, niin pakettiautostoa se ALV menee vain yksityiskäyttö osuudesta. Ja vielä suurempi juttu että pakettiautolla ei niin tarkkaa, ainakaan oikealla pakettiautolla jota uskottavasti käyttää pääasiassa firman ajoihin. Henkilöautolla pitäisi olla uskottavat selvitykset, mokaamisen riski aivan liian suuri.


Tällöin osto kurittaa lompakkoa paljon vähemmän kuin se, että ensin tekisit firmalla tulosta, maksaisit siitä yhteisöverot 20% ja jakaisit voiton itsellesi osinkona, josta maksat 32% pääomatuloveroa ja maksaisit vielä autosta muhkean 89 k€ autoveron päälle pyöreät 24 k€ arvonlisäveroa, jonka firma voi pakettiautosta vähentää.
Jos tuon veroton hinta on ollut satatonnia niin isosta rahasta kyse, pienillä koroilla ei niin raju, jos esim leasing rahoitusta käyttää.
Turhaan maksettu ALV on toki yrityksen omien rahojen poisheittämistä.

Uteliaisuus heräsi miksei ALVia mainosteta, eikä ole vähennyskelpoinen, vai ilmoituskesta unohtunut.

(Maksetulla ALV, ALV menee jne. sun muilla epämääräisyyksillä viittaan maksettuihin ALV joita ei ole voitu vähentää ALV verotuksessa)
 
Tuossa hämmentää se ettei myyjä mainosta ALVista hintaa (ALV vähennys kelpoista hintaa), no ei se silti tarkoita etteikö alkuperäinen ajatus olisi ollut kertomasi, tulee mielikuvia.

En nyt suoraan kommentoinut tuota autoa, vaan vastasin lähinnä kysymykseen, miksi tuollainen auto rekisteröitäisiin pakettiautoksi.

Henkilöautonkin voi ostaa "firman piikkiin", juju taitaa olla siinä että jos myös yksityiskäyttöä, niin pakettiautostoa se ALV menee vain yksityiskäyttö osuudesta. Ja vielä suurempi juttu että pakettiautolla ei niin tarkkaa, ainakaan oikealla pakettiautolla jota uskottavasti käyttää pääasiassa firman ajoihin. Henkilöautolla pitäisi olla uskottavat selvitykset, mokaamisen riski aivan liian suuri.

Kyllä henkilöautonkin voi ostaa "firman piikkiin", mutta sitten sen on parasta liittyä liiketoimintaan ( taksi, vuokraus, tuotekehitys yms. ) tai ainakin sinulla pitää olla todella hyvä selitys sille, että ostat jollekkin "Pulatunnuksen PC-puljulle" 200 k€ Audi RS6:sen ja väität kirkkain silmin, ettei autolla ajeta yksityisajoja.

Verottaja seuraa yritysten hankkimia autoja melko tarkasti ja joku kalliimman henkilöauton hankinta ilman pätevää syytä johtaa taatusti verotarkastukseen tai ainakin lisäkysymyksiin alv vähennysten osalta.
Jotkut 15 k€ pizzamicrat tai siivousduunareiden liikkutteluun tarkoitetut kia riot menevät yleensä läpi ilman mutinoita, mutta silti tietyt firmat pelaavat varman päälle ja ostavat pelkkiä pakettiautoja tai jättävät henkilöautojen alvit vähentämättä.

Jos tuon veroton hinta on ollut satatonnia niin isosta rahasta kyse, pienillä koroilla ei niin raju, jos esim leasing rahoitusta käyttää.
Turhaan maksettu ALV on toki yrityksen omien rahojen poisheittämistä.

Uteliaisuus heräsi miksei ALVia mainosteta, eikä ole vähennyskelpoinen, vai ilmoituskesta unohtunut.

(Maksetulla ALV, ALV menee jne. sun muilla epämääräisyyksillä viittaan maksettuihin ALV joita ei ole voitu vähentää ALV verotuksessa)

Uuden RS6:sen autoveroton hinta on noin 120 k€, johon tulee päälle tuo 89 k€ autovero, jolla päädytään reilun 200 k€ hintalappuun.
Eli täysin veroton hinta on josssain alle 100 k€ korvilla.
 
Aina välillä saa lukea, kuinka jossain autossa ratti on kulunut sileäksi tai polkimissa kulumia, mutta tässä tapauksessa on ainakin kunnolla hämmennetty vaihdekeppiä :D

Toivottavasti on vaihtanut automaattiin. ..

no parinviimevuoden aikana autoissa on kärsinyt paikat mitä käsin käytellään riippuen käytetyistä litkuista ja pinnoista. (koriste merkin pinta kestävämpää)
 
Aina välillä saa lukea, kuinka jossain autossa ratti on kulunut sileäksi tai polkimissa kulumia, mutta tässä tapauksessa on ainakin kunnolla hämmennetty vaihdekeppiä :D

Jos on vaan tosi karheat kädet...
Mutta varmaan todennäköisempää jotain sormuksia kuin sutenöörillä/naiskuski ja ajotyyli missä oikea käsi lepää vaihdekepillä koko ajan
 
jäätävä kivireki, mahtaa olla alusta hyvässä kunnossa ja muovit tallessa. Kesällä näille lippalakkipäät nauraa, mutta nyt on kadut siinä kunnossa, että muistaa miksi suomen tiestölle ei tollanen tontitus sovi alkuunkaan.
 
Puuttuko tästä nyt joku linkki vai mihin viittasit?
Vai tarkoitatko tuota valkoista E60:iä?
 
Ok, kyllähän nuo määräänsä enemmän tontitetut tahtoo ainakin orkkisvanteilla näyttää vähän "rikkinäisiltä".
Siitä on paha sanoa millainen ajotuntuma on, jos alusta on ajatuksella laatuosilla tehty niin matalakin voi olla oikein asiallinen ajaa. Tosin ko. auton tapauksessa ei tuo bc racing ole kovin vakuuttava vaihtoehto :D
 
Joo tuossa on sellaseen hyvällä maulla tehtyyn "alustaan" 5cm liian matala ja 5cm liian sisällä kaaressa pyörät ja 1-2" liian pieni halkaisija pyörissä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 106
Viestejä
4 589 857
Jäsenet
75 563
Uusin jäsen
Junssi1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom