Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Kieltämättä, varmaan siksi kun koneeseen on tehty 40tkm sitten iso koneremppa. Mikä on hassua, kun varmasti edelliselle omistajalle on sanottu auton vaihtokaupan yhteydessä että ”onhan ne isoja remontteja, mutta niitä sattuu eikä ne vaikuta auton arvoon mitenkään”. Ja melkein voisin veikata, että tuossa auton hintapyynnössä on n. 6k€ (ainakin) puhdasta voittoa hankintahintaan nähden.

Samat kommentit kuin ylläolevilla käyttäjillä myös täältä.
 
Jopa on hintaa normi perheautotehoisella postinjakoon soveltuvalla 15v vanhalla etuvetoisella riisikipolla.

Mutta jos se on uniikki eikä mikään Kia joita tulee vastaan kymmenen päivässä? Kyllä Honda-miehet/naiset tietää :D
 

Tollanen ja Integra on ollut mun haaveissa jo pitkän aikaa. Harmi että ei ole sattunut silloin koskaan olemaan mitään järkihintaan tarjolla kun olen autoja vaihdellut. Vaikea kuvitella itselle mieluisampaa kesäautoa kuin tuollainen FD2 ärrä. Tätä ei ymmärrä ellei tykkää noiden ajotuntumasta ja moottori / vaihteistokombosta. Dieselimiehet varmaan tajuaa näiden päälle vielä vähemmän.
 
Tollanen ja Integra on ollut mun haaveissa jo pitkän aikaa. Harmi että ei ole sattunut silloin koskaan olemaan mitään järkihintaan tarjolla kun olen autoja vaihdellut. Vaikea kuvitella itselle mieluisampaa kesäautoa kuin tuollainen FD2 ärrä. Tätä ei ymmärrä ellei tykkää noiden ajotuntumasta ja moottori / vaihteistokombosta. Dieselimiehet varmaan tajuaa näiden päälle vielä vähemmän.
Noissa vanhemmissa vapari civiceissä on kyllä oma hohtonsa. Itselle kiinnostavin olisi ensimmäinen ahdetulla koneella varustettu Type R, eli FK2. Ulkonäkö siinä jakaa mielipiteitä, ja itselle se toimii. Sellainen ”sopivasti överi” :D

Kerran päässyt sellaista ajamaan, niin ristus että olisi makea kesä/harrastelu auto. Mikään mukavin kyyti siinä ei ole enkä ihan vähässä tingassa lähtisi mitään +200km pätkää ajamaan Suomen teillä, mutta sellaiseen lyhyeen ajon oikein maukas vehje!
 
Kun haetaan jotain harrastepeliä, ja ajettavuutta, niin ei kyllä tulisi ikinä mieleen hankkia etuvetoa. Tuo tappaa kaiken mielenkiinnon mistä vain kulkineesta.

Toki jos kiertää toria, niin saa varmaan respectiä jonneilta, kun on hienot typeR merkit.
 
Kun haetaan jotain harrastepeliä, ja ajettavuutta, niin ei kyllä tulisi ikinä mieleen hankkia etuvetoa. Tuo tappaa kaiken mielenkiinnon mistä vain kulkineesta.

Toki jos kiertää toria, niin saa varmaan respectiä jonneilta, kun on hienot typeR merkit.

W124 superturbo sututututtuututttut ja muut mouhijärven parhaat jutut.

Noh, onhan Hondalla sitten takapotkujakin vaikka S2000 ja NSX jos liekkipipokaverit ei anna etuvedolle rispektiä.
 
W124 superturbo sututututtuututttut ja muut mouhijärven parhaat jutut.

Noh, onhan Hondalla sitten takapotkujakin vaikka S2000 ja NSX jos liekkipipokaverit ei anna etuvedolle rispektiä.
Heh, jos jotain ajettavaa autoa haetaan, niin hyvä joku superturbo vetää mukaan, jossa viivettä katsotaan minuuttikellosta.

On noissa riiseissäkin takavetoja/nelivetoja.

Itse en mitenkään merkkiriippuvainen, mutta ikinä en etuvetoon ole tykästynyt. Rata-ajossa se takavetoinen vaan tarjoaa parempaa kokemusta. Kyllähän etuvedollakin vasemman jalan jarrulla pelaa mutkissa, ja ihan mukavaa sekin, mutta ei ole itsellä ikinä nin iskenyt.
 
Molemmilla jokusen kerran tullut radalla ajettua ja grippiajossa itselle ainakin ihan sama mikä se vetotapa on. Kaikki tarjoaa omat hauskat puolensa. Sivuvedolla en ole koskaan ajanut enkä varmaan haluaisi kokeillakaan. Joku voisi sellaisenkin vielä rakentaa.
Sen nyt ymmärrän että on vähän pakko olla takapotku jos jotain doridori hommia meinaa vetää.
 

Ei taida ihan Suomen ainoa olla vaikka ilmoituksessa lukee. Muistelen että noita pyöri jossain vaiheessa useampikin Suomessa, oli myös ratti vasemmalla versio.

Hondaa ei ole koskaan ollut mutta NSX on oma unelma-auto. Siis se ysäri versio. En tiedä kuinka harvinainen on mutta ei niitä alle sadantonnin varmaan enää saa.
 
Kyllä etuvedollakin on hauska ajaa radalla jos on kunnon alusta. Kieltämättä kiinnostaa kevyt tehokas etuveto leikkikaluksi edullisuuden vuoksi. M sarjan bemarit ja Mb:n amgt tuppaa olemaan turhan painavia ja sen huomaa ratin takana, eikä niillä viitsi törmätä kaiteeseen. Sen verran hintavia.

Joku taika noissa hondissa on kun type r:llä ajetaan niin kovia kierrosaikoja vs tehokkaammat takavetosportit.
Honda on tehnyt jo vuosikymmeniä pirteitä vapareita. Harmi kun crx:n valmistus lopetettiin.
 
Noissa vanhemmissa vapari civiceissä on kyllä oma hohtonsa. Itselle kiinnostavin olisi ensimmäinen ahdetulla koneella varustettu Type R, eli FK2. Ulkonäkö siinä jakaa mielipiteitä, ja itselle se toimii. Sellainen ”sopivasti överi” :D

Kerran päässyt sellaista ajamaan, niin ristus että olisi makea kesä/harrastelu auto. Mikään mukavin kyyti siinä ei ole enkä ihan vähässä tingassa lähtisi mitään +200km pätkää ajamaan Suomen teillä, mutta sellaiseen lyhyeen ajon oikein maukas vehje!
Toyotan kun saisi 4A-GE padalla... Vapari kierroskone on kyllä ilo korvalle...
 
Hondaa ei ole koskaan ollut mutta NSX on oma unelma-auto. Siis se ysäri versio. En tiedä kuinka harvinainen on mutta ei niitä alle sadantonnin varmaan enää saa.

Kyllä noita löytyy ulkomailta (Saksa/Ruotsi) hyväkuntoisia reilusti alle 100 k€, esim. https://home.mobile.de/KULLABYGDENSBILAB#des_322389614

Autovero päälle ehkä 10 000 € ja vähän hakukustannuksia, niin siinä 70 k€. Kohta noita NSX:ia saa museorekisteröityä, niin kulutkin pienenevät.
 
Viimeksi muokattu:
Ei taida ihan Suomen ainoa olla vaikka ilmoituksessa lukee. Muistelen että noita pyöri jossain vaiheessa useampikin Suomessa, oli myös ratti vasemmalla versio.

Voin olla väärässäkin mutta mielestäni FD2 R:ää ei ole LHD:nä ollenkaan.


Kyllä noita löytyy ulkomailta (Saksa/Ruotsi) hyväkuntoisia reilusti alle 100 k€, esim. https://home.mobile.de/KULLABYGDENSBILAB#des_322389614

Autovero päälle ehkä 10 000 € ja vähän hakukustannuksia, niin siinä 70 k€. Kohta noita NSX:ia saa museorekisteröityä, niin kulutkin pienenevät.

Ei taida olla auton hengen mukaista katsella noita automaattivaihteisia. En laske sitä NSX:ksi ollenkaan, vaikka mallinimi sama onkin... Käytännössä pilalla koko auto tuollaisella askilla.
 
Millä perusteella Nettiauton myydyt osasto oikein säilyttää autot? Sieltä löytyy esimkerkiksi myydyistä auto jonka tietoja päivitetty 2019 , mutta en löydä ilmoitusta eräästa toisesta saman mallin autosta joka myytiin loppukesästä? Saako sieltä rahalla jobbarit hukattua vanhat ilmoitukset ettei kukaan näe että kuinka halvalla ja millä vikalistalla nyt myytävä auto on ostettu :cool:.
 
Millä perusteella Nettiauton myydyt osasto oikein säilyttää autot? Sieltä löytyy esimkerkiksi myydyistä auto jonka tietoja päivitetty 2019 , mutta en löydä ilmoitusta eräästa toisesta saman mallin autosta joka myytiin loppukesästä? Saako sieltä rahalla jobbarit hukattua vanhat ilmoitukset ettei kukaan näe että kuinka halvalla ja millä vikalistalla nyt myytävä auto on ostettu :cool:.
Muistaakseni 6kk säilyy, mutta tuo on menny rikki jossakin kohtaa ja välissä löytyy useamman vuoden vanhoja ilmoituksia.
 
Ei taida olla auton hengen mukaista katsella noita automaattivaihteisia. En laske sitä NSX:ksi ollenkaan, vaikka mallinimi sama onkin... Käytännössä pilalla koko auto tuollaisella askilla.

Jokaisella omat mieltymykset. Saksasta löytyy manuaalejakin samaan 60 k€ hintaan.

Paha sanoa onko autolla arvoa tulevaisuudessa, kun valmistusmäärä on aika iso ~18 000 (v. 1990-2005). Mutta jos haluaa 1.gen, ratin vasemmalla ja manuaalilla, niitä on arviolta 1000 kpl, kun päämarkkinat olivat Japanissa ja USAssa.
 
Oikealla istuminen on itseasiassa kaupunkiliikenteessä ehdottomasti parempi, kuin vasemmalla istuminen. Ensinnäkin kapeissa paikoissa, on helpompi havainnoida ajoneuvon oikea laita ja pysyä lähellä oman kaistansa reunaa tai siihen pysäköityjä ajoneuvoja näin esimerkkinä. Lisäksi oikealle kääntyminen pyörätienjatkeen yli on helpompaa, koska takaviistoon näkee siitä viereisestä ikkunasta reilusti helpommin. Vasemmalle kääntyessä istuminen etäämmällä puolella ei ole niin paha, koska sitä jatketta lähestyessä auto on lähempänä 90 asteen kulmaa loppuviimein. Toki joissain paikoissa esimerkiksi viereen pysäköidyn autojonon vierestä suojatielle näkeminen hankaloituu hieman, mutta toki sellaisissa paikoissa, missä suojatielle ei lähtökohtaisesti ole erinomainen näkyvyys, tulee suojatietä lähestyä varoen.

Toki ohittaessa ottaa sitten aika reilusti takkiin tuossa näkyvyysasiassa, joten en itsekään ajaisi mielelläni suurinta osaa ajoistani oikealta istuen, jos asuisin jossain maakunnassa. Makuasioita, mutta itselleni ei niin suurta väliä kummalla jakkaralla istuu. Omistan molemmat ohjausvaihtoehdot sisältävät autot.
 
5sek nollasta sataan ja huiput 300km/h jossei jää pohjasta kiinni :D https://www.nettiauto.com/bmw/540/12668079
Onkohan se tuo merkitön maski yhdistettynä puskuriin, tulee ihan Volvo mieleen,

Screenshot_20220128-193613.jpg
Screenshot_20220128-193703.jpg
 
Pösö poistettu myynnistä heti kun linkattu tänne, ostiko joku? :hmm:
 
Niin, eikös tämä jenkeissä ollu suht kohtuuhintanen muistaakseni? Ite en vanhana jenkkifanina tuota toki vettenä pidä, mutta sepä on asia erikseen. Suolanen on ainaki tuo suomi-hinta.
Jenkeissä kyseiset mallit alkaen 73 000usd, että kyllä siihen vähän lisää Suomessa tulee.






Mikä järki tuossa pakettiautoksi rekisteröinnissä on tuollaisessa autossa?
Varmaan halvemmat vakuutukset kun on pakettiauto. Ei kai muuta järkevää syytä ole.
 
Vaikuttanee kyllä joo, että on ihan tutulla katsurilla käyty muuttelemassa pakuksi kun penkit jätetty paikoilleen, eikä vaikuta olevan mitään muutoksia tehty.

e. Paitsi että nyt kun tsekkasin Trafista, niin ihan M1/Henkilöautoksi tuo sanoo.
 
Oon ollut siinä käsityksessä, että noi pakumuutokset on enemmänkin dieselautopuolen hommia, kun käyttövoimavero putoaa merkittävästi enkä oo ihan perillä hyödystä bensa-auton kohdalla muutenkaan.
 

Mikä järki tuossa pakettiautoksi rekisteröinnissä on tuollaisessa autossa?

Suurin syy tuollaisen rekisteröinnissä pakuksi on se, että silloin auton voi ostaa "firman piikkiin" ja vähentää siitä alvit, lisäksi kaikki auton kulutkin voi maksaa suoraan firman kassasta ja vähentää niistäkin alvit.

Tällöin osto kurittaa lompakkoa paljon vähemmän kuin se, että ensin tekisit firmalla tulosta, maksaisit siitä yhteisöverot 20% ja jakaisit voiton itsellesi osinkona, josta maksat 32% pääomatuloveroa ja maksaisit vielä autosta muhkean 89 k€ autoveron päälle pyöreät 24 k€ arvonlisäveroa, jonka firma voi pakettiautosta vähentää.
 
Apparin kylkeä tai ovea maalattu
Alkuperäisessä ilmoituksessa luki että taisi olla kokonaan maalattu, merkit tallessa mutta kiinnittämättä.
Tuon kaltaisessa ja hintaisessa autossa liian siisti ulkonäkö laskee kierrosaikoja useita sekunteja jos käy harrastepäivillä ajamassa. :cool: Drive it like you stole it!
 

Statistiikka

Viestiketjuista
254 694
Viestejä
4 426 655
Jäsenet
73 410
Uusin jäsen
OliTheExplorer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom