Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Lisänä vielä noi "moottori vaihdettu 200tkm kohdalla", ilmoituksessa 100tkm kun todellisuus 300tkm mittarissa. Vielä kun ei aina ole edes ilmoitettu edes siinä tekstissä.

Lainaan nyt tätä vanhaa viestiä..

Aikanaan oli tapana että mittariin kerättiin moottorin kilometrit. Meillä oli joskus volvo 245 johon oli ihan Volvolla laitettu uusi moottori. Samassa yhteydessä oli matkamittari nollattu, ja tästä oli huoltovihossa tiedot ja jokin moottorin mukana tullut takuulappu niitattu korjaan.

Mittarissa luki siis jotain reilut 60tkm, ja huoltovihosta näki että muussa autossa oli jotain 1xxtkm enemmän ajoa.

Voikohan tuo KM-määrä pitää paikkaansa edes?
Mulla on yksi sukulaistäti jolla on allaan ~5 vuotias mini jossa ei vielä kesällä ollut mennyt 10tkm rikki.

Tosin BMW:n huipputekniikkaa kun on niin kone on jo kertaalleen avattu, mutta oli se takuuseen mennyt kun serkkupoika oli hieman asiasta keskustellut, vaikka takuuaika olikin jo ummessa.
 
"Luotettava 2.0 tfsi" ja vielä oikeen softattuna :srofl:
Varustelistauskin niin karvalakki kun olla ja voi
 
Viimeksi muokattu:
Audin ostaminen etuvetona on kyllä tyhmintä mitä voi tehdä. Näin muutaman kaverin kokemuksella sivusta seuranneena kun se valaistumisen hetki iskee jälkeenpäin.
 
Audin ostaminen etuvetona on kyllä tyhmintä mitä voi tehdä. Näin muutaman kaverin kokemuksella sivusta seuranneena kun se valaistumisen hetki iskee jälkeenpäin.
Pakko kysyä että mikäs etuveto-Audeissa on sitä tyhmintä? Kysyn siis ihan tosissani kun autoa ei ole ollut aikoihin ja itse lähinnä etuvedoilla ajanut, toki myös jollain nelikoilla. Ainakaan Etelä-Suomessa ei ole ollut ensimmäistäkään paikkaa mihin ei etuveto olisi vienyt (myös etuveto A6 joka oli joskus tovin ajossa). :)
 
Pakko kysyä että mikäs etuveto-Audeissa on sitä tyhmintä? Kysyn siis ihan tosissani kun autoa ei ole ollut aikoihin ja itse lähinnä etuvedoilla ajanut, toki myös jollain nelikoilla. Ainakaan Etelä-Suomessa ei ole ollut ensimmäistäkään paikkaa mihin ei etuveto olisi vienyt (myös etuveto A6 joka oli joskus tovin ajossa). :)
Ilmeisesti se että kun siihen saa rahalla hyvän nelivedon niin sen poisjättäminen on sitä tyhmintä.
Suurin osa audeista kummiskin myydään etuvetoina, ja pienitehoisissa malleissa muualla ku pohjoismaissa ei siitä saa oikeastaan edes mitään iloa.
 
Ilmeisesti se että kun siihen saa rahalla hyvän nelivedon niin sen poisjättäminen on sitä tyhmintä.
Suurin osa audeista kummiskin myydään etuvetoina, ja pienitehoisissa malleissa muualla ku pohjoismaissa ei siitä saa oikeastaan edes mitään iloa.
Audeja on paljon tarjolla nelivetoina. Torsen on niiden juttu. Esim. A6 etuvetona niin melkein sama ottaa sitten Passat. Mulla ollut vaan yksi audi, se oli A6 tdi quattro ja vaikka etuvedolla ajaa 90% ja pääsee "joka paikkaan" niin kyllä se on niin huomaamattoman hyvä apu arjessa että nyt kyrsii ajella takavetobemarilla e91 330.
Lisätään vielä että kyllä, oli myös tyhmää ottaa takaveto eikä xdrive.
 
Audeja on paljon tarjolla nelivetoina. Torsen on niiden juttu. Esim. A6 etuvetona niin melkein sama ottaa sitten Passat. Mulla ollut vaan yksi audi, se oli A6 tdi quattro ja vaikka etuvedolla ajaa 90% ja pääsee "joka paikkaan" niin kyllä se on niin huomaamattoman hyvä apu arjessa että nyt kyrsii ajella takavetobemarilla e91 330.
Lisätään vielä että kyllä, oli myös tyhmää ottaa takaveto eikä xdrive.
Alkaa olemaan aika vähissä torsenitkin audilla. Kytkeytyvää ultraa A4 isommissa taitaa olla ainakin kaikki bensat ja osa dieseleistäkin. (ehkä S/RS voi olla vielä ihan torsenilla).
 
Alkaa olemaan aika vähissä torsenitkin audilla. Kytkeytyvää ultraa A4 isommissa taitaa olla ainakin kaikki bensat ja osa dieseleistäkin. (ehkä S/RS voi olla vielä ihan torsenilla).
Aivan olet oikeassa. Ei budjetti riitä niin uusiin joten elin vielä 2010 luvun alkua näissä kuvitelmissa. Jokatapauksessa nyt on hyvin lähellä että bemari menee vaihdossa vaikkapa legacyyn tai e61 xdrive. Harmi että tosi monessa kiinnostavassa koneessa on kalliita ja tuhoisia vikoja. Jakopäitä menee, ynm. Mersun ML500 M113 koneella olisi aika varma paketti.
 
Tuossa se tärkein pointti on tehty koneremontti, jota ilman en uskaltaisi tuon ikäluokan 1.8/2.0tfsi Audia ostaa.

3.0tfsi on männänrenkailtaan parempi, mutta kyllä sielläkin kallista tyyppivikaa on korjattavaksi.
Yhden 3.0tfsi omistaneena tuli seikkailtua lukemassa ongelmakohdista. Ei mitään dramaattista tai liian yleistä ollut moottoriin liittyen. Tyyppivioista vittumaisin PCV, mikä hajoaa. Osa ja osan vaihto itsessään on halpaa kuin makkara, mutta sitä ennen pitää purkaa remmiahdin, polttoaineen syöttö ja valuttaa jäähdytin nesteet pois. Karstottuu tietty kuten muutkin tfsi moottorit, mutta pähkinäpuhallus ei nyt mikään kallis operaatio ole.

Moottori ainakin S4:ssa on mitä mukavin ja itse pidin kovasti. Samaa moottoria on käytetty A6 sekä A7, ja en muista tarkalleen, mutta eroja ei tainnut olla paljoa ja potentiaalia siis löytyy kun S4:kin on ohjelmallisesti kuristettu todella paljon siihen nähden, mitä siitä tehdassäädöillä saa.
 
Yhden 3.0tfsi omistaneena tuli seikkailtua lukemassa ongelmakohdista. Ei mitään dramaattista tai liian yleistä ollut moottoriin liittyen. Tyyppivioista vittumaisin PCV, mikä hajoaa. Osa ja osan vaihto itsessään on halpaa kuin makkara, mutta sitä ennen pitää purkaa remmiahdin, polttoaineen syöttö ja valuttaa jäähdytin nesteet pois. Moottori ainakin S4:ssa on mitä mukavin ja itse pidin kovasti. Sama moottoria on käytetty A6 sekä A7, ja en muista tarkalleen, mutta eroja ei tainnut olla paljoa ja potentiaalia siis löytyy kun S4:nenkin on ohjelmallisesti kuristettu todella paljon siihen nähden, mitä siitä tehdassäädöillä saa.
Omaan kulkineeseen teetätin huohotinrempan juuri syksyllä ja osat tosiaan muutama hassu satku termostaatin kanssa, mutta työtä kertyi muistaakseni n. 8h edestä. Huohottimen lisäksi jakopään kiristimet on edelleen herkät hajoamaan ja pahimmassa tapauksessa päästävät ketjun venähtämään.
 
Omaan kulkineeseen teetätin huohotinrempan juuri syksyllä ja osat tosiaan muutama hassu satku termostaatin kanssa, mutta työtä kertyi muistaakseni n. 8h edestä. Huohottimen lisäksi jakopään kiristimet on edelleen herkät hajoamaan ja pahimmassa tapauksessa päästävät ketjun venähtämään.
Kiristimistä onneksi ne yläpäät, mitkä pystyy vaihtamaan ilman koneen irroitusta. Omakätistä kokemusta ei ole, mutta itseä viisaammat näin ohjeistaa jenkkifoorumeilla.
 
"Luotettava 2.0 tfsi" ja vielä oikeen softattuna :srofl:
Varustelistauskin niin karvalakki kun olla ja voi

Ei nuo siitä softasta hajoa yhtään sen enempää tai vähempää kuin ilmankaan. (Edit: Olettaen tietenkin ettei siellä ole tehty jotain todella tyhmää)

Toki en tota konetta kyllä muuten tosiaan kehuis.
 

Siinä on kyllä myyntimies-Akilla auennut pari kaljaa ja ei muuta kuin Passattia myyntiin.

Monista hupaisista nyansseista lempparini oli kuitenkin alun "maksanut uutena 52 tonnia". Vau. Otettu selvästikin vaikutteita bemarin 7-sarjalaisten myynti-ilmoista, jossa tuo on mainittuna aina. Toki sillä hinnalla saa yleensä neljä passattia.
Kromi kaaret ja matkalahjakortti kaupan päälle. Tuossa on käytetty kaikki nyanssit, jotta yli 400k rullatusta on saatu edes jotain perusteita hintapyynnille.
 
Siinä on kyllä myyntimies-Akilla auennut pari kaljaa ja ei muuta kuin Passattia myyntiin.

Ja on lahjakorttiakin myynnissä sopuhintaan :D

ps- jos ketä matkustelu kiinostaisi , minulla olisi ylimääräinen 700 - euron matka lahja kortti. voimassa juhannukseen 2022. käy , mm - apollo , detur, jne. myyn sen tiukkaan 400 euron hintaa. tai jos kuka lyö 8000 tonnia rahaa näppiin , annan kaupan päälle.
 
Ja on lahjakorttiakin myynnissä sopuhintaan :D

ps- jos ketä matkustelu kiinostaisi , minulla olisi ylimääräinen 700 - euron matka lahja kortti. voimassa juhannukseen 2022. käy , mm - apollo , detur, jne. myyn sen tiukkaan 400 euron hintaa. tai jos kuka lyö 8000 tonnia rahaa näppiin , annan kaupan päälle.

Ihan reilu tarjoushan tuo on auton ostajalle. Passattikin on ihan siisti, mitä nyt kromikaarten alta varmaan pientä yllätystä on odotettavissa.
 
Ja on lahjakorttiakin myynnissä sopuhintaan :D

ps- jos ketä matkustelu kiinostaisi , minulla olisi ylimääräinen 700 - euron matka lahja kortti. voimassa juhannukseen 2022. käy , mm - apollo , detur, jne. myyn sen tiukkaan 400 euron hintaa. tai jos kuka lyö 8000 tonnia rahaa näppiin , annan kaupan päälle.
Kannattaa maksaa 8 miljoonaa tuosta, että saa 700 euron lahjakortin kaupanpäälle.
 
On tainnut olla jo aiemmin jollain toisella myynnissä, muistaakseni. Asiallisesti rakennettu mutta ilman asiallista tasauspyörästön lukkoa piirtelee vain pitkää mustaa viivaa.

Onhan tuo ulkoa "erilainen", mutta sisustan viimeistely, sitä ei ole ja jesari konehuoneessa herättää aina luottamusta :tup:

Miten se meni, se viimeinen 10% rakentelusta vaatii eniten aikaa ja vaivaa
 
Onhan tuo ulkoa "erilainen", mutta sisustan viimeistely, sitä ei ole ja jesari konehuoneessa herättää aina luottamusta :tup:
Jesarillahan korjaa mitä vain, paitsi sen sähkövian jonka takia ei voi pitää akkukaapelia kiinni...
 
Onhan tuo ulkoa "erilainen", mutta sisustan viimeistely, sitä ei ole ja jesari konehuoneessa herättää aina luottamusta :tup:

Miten se meni, se viimeinen 10% rakentelusta vaatii eniten aikaa ja vaivaa
Onkohan sillä jesarilla koitettu flektin lämpötunnistin saada jotenkin toimimaan ja lopulta laitettu pakkokäyttö takalasin lämppärin katkaisijalla... :hmm: .

Tuo 10% loppusuora pitää ihan paikkansa ja juuri noita "kelpaa itselle" tason juttuja jää siivottavaksi. Ilmoituksessa ei kuvailla onko esim. kantta paranneltu niin kyseessä taitaa olla perinteinen "joku virinokka ja jonkun avartama".

Hintapyynti on rouhea, mitähän liike oikeasti ajattelee tuosta saavansa?
 
Miten se meni, se viimeinen 10% rakentelusta vaatii eniten aikaa ja vaivaa
Taitaa maalipinnan viimeistelykin mennä näihin prosentteihin. Näkyy olevan valumia siellä täällä. Parhaiten ehkä näkyy kuvassa jossa kuvataan vasenta etupyörää/lokasuojaa. Se oven ja lokarin välinen sauma on tyylikäs...
 
Jos väriin viittaat niin meilläpäin postiautot ovat valkoisia. Huoneistokeskuskin taitaa olla jo luopunut oransseista autoistaan.
Kappas, tuli ajatuskatkos. Huoneistokeskusta tarkoitin, mutta postia ajattelin jostain syystä vaikka valkoisiahan ne on joo...
 
Tälläinen tehokas pikkunelikko olisi talvella kiva peli. Mutta tämäkin on halvimmasta päästä, muuten hinnat pyörivät vieläkin siellä 15000e nurkissa alle 200 000km ajettuina :rolleyes:

Pistä R-kirjain vielä ton S:n eteen alkaa noi vaikuttamaan jo halvoilta. :D
Toki joutuu hiukan uudemman ottamaan myös.

edit: olihan siellä yksi 14tkm vähemmän ajettu vain 90€ kalliimmalla?
 
Tollainen laite on yksi upeimmista ajaa kovaa jo ihan vakionakin. Olen ajanut Ferrarilla joka tuntuu tylsemmältä :D
 
Tollainen laite on yksi upeimmista ajaa kovaa jo ihan vakionakin. Olen ajanut Ferrarilla joka tuntuu tylsemmältä :D

Ilmoituksessa en oikein tykkää tuosta, ettei ilmoiteta auton kokonaiskilsoja vaan se mikä on moottorirempan jäljiltä. Toisaalta tuskin kukaan uskoo, että tuollaisella olisi vain 5000km ajettukaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: TKR
Siinä saa ainakin palan historiaa kun lienee ainoa auto jonka Tommi Aura on joskus oikeasti maksanut

Voisitko selventää tätä? Tiedän Tommy Auran autolainailut 2000-luvun alun vuosilta mutta ymmärtääkseni tämä ei liity siihen jantteriin mitenkään. Sillä oli sellainen oranssi-musta kolarikorjattu latvian romu kyllä joskus ... 2010 tms.

:confused:
 
Voisitko selventää tätä? Tiedän Tommy Auran autolainailut 2000-luvun alun vuosilta mutta ymmärtääkseni tämä ei liity siihen jantteriin mitenkään. Sillä oli sellainen oranssi-musta kolarikorjattu latvian romu kyllä joskus ... 2010 tms.

:confused:

Taitaa liittyä kyseisen ajoneuvon ilmoituksessa mainittuun ajankohtaan:


Se myytiin helsinkiläiselle Oy Delicatering Ab -yritykselle maaliskuussa 2015.


4. maaliskuuta 2015 autoa huollettiin vain 265 km: n mittarilukemalla.


Suomen poliisi takavarikoi auton 26. kesäkuuta 2015 (syy: konkurssi), ja se pysyi poliisivarastossa 4. huhtikuuta 2018 asti.

Kyseisen firman googlaamalla löytyy yhteys.
 
Kiitos. Autosta on tarinaa muulla internetsissä, mutta missään ei mainita legendaarista Tommy Auraa. Siksi hämmentää.
 
Voisitko selventää tätä? Tiedän Tommy Auran autolainailut 2000-luvun alun vuosilta mutta ymmärtääkseni tämä ei liity siihen jantteriin mitenkään. Sillä oli sellainen oranssi-musta kolarikorjattu latvian romu kyllä joskus ... 2010 tms.

:confused:
Taitaa liittyä kyseisen ajoneuvon ilmoituksessa mainittuun ajankohtaan:


Se myytiin helsinkiläiselle Oy Delicatering Ab -yritykselle maaliskuussa 2015.


4. maaliskuuta 2015 autoa huollettiin vain 265 km: n mittarilukemalla.


Suomen poliisi takavarikoi auton 26. kesäkuuta 2015 (syy: konkurssi), ja se pysyi poliisivarastossa 4. huhtikuuta 2018 asti.

Kyseisen firman googlaamalla löytyy yhteys.
Offtopiciksi menee mutta juuri näin kuten @irspa mainitsi.
Tommi oli kyseisen firman takana, ja jos pitkän tarinan tiivistää jotenkin miten auto hänelle päätyi niin ensin hän väärensi kuitin siitä että hän olisi maksanut Helsingin kaupungin myymän asunnon Arabianrannassa, sitten hän väärensi kuitin verohallinnolle varainsiirtoveron maksusta, hän sai asunnon osakekirjat, haki niitä vastaan pankista lainaa samalla uskotellen että hän on voittanut lotossa ja maksanut niillä rahoilla velkansa sekä ostanut kyseisen asunnon, pankki myönsi lainaa 45k osakekirjoja vastaan ja siitä 40k hän käytti kyseisen auton ostamiseen, ja tottakai viisaana miehenä firman nimiin.

E: tuossa uutinen tapauksesta Mäntsälän kokoomuksen ex-vaalipäällikkö tuomittiin taas vankeuteen - huijasi itselleen asunnon, esitti lottovoittajaa ja ratikkakuskia ja tässä mukana maininta Subarusta Mäntsälän kokoomuksen vaalipäällikön hurja huijaustausta - uhri kertoo: "Haki univormulla vain uskottavuutta"
 
Viimeksi muokattu:

Mikäköhän tuo ilmoituksessa mainittu "Armstrong" mahtaa olla? Ainakaan google ei antanut mitään järkevää tulosta, että onko kyseessä jokin "modifirma", tarvikeosavalmistaja vai ratin verhoilija :D

Hintapyyntiähän tuolla kyseisellä Model 3 perffillä on reippaasti enemmän kuin muilla vastaavilla vuoden 2021/2020 performance malleilla... (taitaa tosin olla ainoa tehdasmusta).

E: listahinta uudelle mustalle M3 P:lle ilman autopilottia ja yksillä vanteilla 67.790 € (toimitusarvio Teslan mukaan 3/22)
 
Viimeksi muokattu:

Mikäköhän tuo ilmoituksessa mainittu "Armstrong" mahtaa olla? Ainakaan google ei antanut mitään järkevää tulosta, että onko kyseessä jokin "modifirma", tarvikeosavalmistaja vai ratin verhoilija :D

Hintapyyntiähän tuolla kyseisellä Model 3 perffillä on reippaasti enemmän kuin muilla vastaavilla vuoden 2021/2020 performance malleilla... (taitaa tosin olla ainoa tehdasmusta).

En tiedä mutta totisesti toivon ettei tämä ole Teslan käsitys jostain lisähintaisesta sportti / sisustusoptio -paketista:

f8fd2f0e9c72e232-large.jpg


-Jumalatonta ämpärimuovia ja halvinta nahkaa. Bonarina tuo ratti, siis mitä aktuaalista helvettiä käytettynäkin ~70te autossa :D :D :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 703
Viestejä
4 492 977
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
mdfds

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom