Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Mieluummin sen auton näkee heti vaikka likaisena kuin odottaa kolme viikkoa puunattuja kuvia. Tämä ainakin itsellä kun on noita aktiivisia hakuagentteja nettiautossa hieman harvinaisemmista autoista.
 
Se voi olla joillekkin yllätys, että jollain voi olla auto joskus likaisena sisältä tai päältä, joskus jopa muutaman päivänkin.
 
SAKA:n ja KAMUX:n koko toiminta perustuu pääoman nopeaan kiertoon, lisäturva ja korkomyyntiin joten luonnollisesti kaikki konstit otetaan käyttöön millä ne varastopäivät saadaan mahdollisimman pieniksi. Ei tuossa nyt sitä ajatellen mitään kauhean kummallista ole että kuvataan kuraiset autot. Normaali ihminen varmaan tajuaa että se auto on tullut käytöstä ja puhdistetaan kyllä.

Ihmettelen vain, että miksi niitä autoja ei voi ensin ajaa edes pikapesun kautta (n. 10-15min) ja ottaa sitten ensikuvat? Voihan sitä fiksata ja hinkata sen jälkeen lisää jos auto ei liiku myyntivarastosta

Monesti autoliikkeiden ympärillä on pesuautomaatteja ja joillain jopa samassa rakennuksessa.
 
@zet veikkaan että 720m liikevaihdon omaavassa firmassa on tätä mietitty kerran jos toisenkin ja päädytty nyt käytössä olevaan ratkaisuun ihan syystä.

Jos myyvät sen 60 000 autoa vuodessa, niin jos lähdetään tekemään se 10e extrapesu joka autoon niin kuluja tulee yllättävän paljon. Koko ketjun toiminta perustuu kulujen minimointiin ja suureen volyymiin niin se aiheuttaa varmasti perinteisestä poikkeavia ratkaisuja. Ja sillä linjalla näyttävät pärjänneen oikein hyvin.
 
SAKA:n ja KAMUX:n koko toiminta perustuu pääoman nopeaan kiertoon, lisäturva ja korkomyyntiin joten luonnollisesti kaikki konstit otetaan käyttöön millä ne varastopäivät saadaan mahdollisimman pieniksi. Ei tuossa nyt sitä ajatellen mitään kauhean kummallista ole että kuvataan kuraiset autot. Normaali ihminen varmaan tajuaa että se auto on tullut käytöstä ja puhdistetaan kyllä.

Ei ne aina kovin nopeasti siltikään kierrä. Kävin huhtikuussa SAKA:lla koeajamassa yhtä, joka oli tullut helmikuun alussa myyntiin. Hinta oli liian kova siihen yksilöön nähden, mutta lupasivat tulla vain 500 € vastaan vaikka suora kauppa. Ko. auto oli myynnissä vielä heinäkuussakin samalla hinnalla.

Samoin yksi huhtikuussa katsomani auto on edelleen Vaasassa myynnissä samalla hinnalla, myyjänä tosin Automaa.
 
Ok, tosiaan kuten yllä mainitsin, Kamux myy 60 000 autoa vuodessa, saka ei taida tulla ihan kovin kaukana perässä näistä luvuista. Ihan varmasti on muitakin pitkäpäiväisiä autoja kuin ne kaksi mitä satuit kyttäämään, sitä ei varmaan kukaan kiellä.
 
"Kuvan auto esimerkkivarustein. " Myydään Mersu. Ei just tätä naapurin Mersua, mutta vähän samanlainen...
No se on hyvä jos AMG Brabuksia nurkat täynnä kun tuolla hintaa ostajia on kuitenkin jonossa... :D

Näkyi olevan 2018 mallia ~320 tonniin myynnissä (AMG nyt ainakin) - joten ALV vähennyskelpoisenahan tuo on halpaa kuin saippua.
 

Sen pahemmin tietämättä, onko tuollaista koskaan edes tuotu suomeen, paitsi tuo yksi. Miten kohdillaan hinta sitten on kun vertailukohteita ei pahemmin ole tai ainakaan tule mieleen.
Ilmeisesti on virallisen maahantuojan kautta tullut, koska autoveropäätöstietokannasta (onko tuo edes sana?) Fiat Panda- haulla näyttäisi tulleen vain kolme diisseli Pandaa maahan ja nekin vuosimalleja 2005, 2006 ja 2007.
 
@zet veikkaan että 720m liikevaihdon omaavassa firmassa on tätä mietitty kerran jos toisenkin ja päädytty nyt käytössä olevaan ratkaisuun ihan syystä.

Jos myyvät sen 60 000 autoa vuodessa, niin jos lähdetään tekemään se 10e extrapesu joka autoon niin kuluja tulee yllättävän paljon. Koko ketjun toiminta perustuu kulujen minimointiin ja suureen volyymiin niin se aiheuttaa varmasti perinteisestä poikkeavia ratkaisuja. Ja sillä linjalla näyttävät pärjänneen oikein hyvin.
Ne autoliikkeet joille itse tehnyt kuskin hommia niin saattaa olla useampi auto pesujonossa. Myyjät / kuski pesee ne mieluummin itse myymälän tiloissa kuin että maksaisi pesufirmalle tai automaattipesuun. Myyjä saa toki fiksauttaa ja pesettää autoa niin paljon kuin haluaa ja se on pois omasta katteesta. Auton saattaa myös ostaa heti pois toinen autoliike sopivan yksilön satuttua kohdalle eikä siinä jäädä odottelemaan pestyjä kuvia.
 
Varmasti näinkin, toimintamalleja on monia eikä nämä sulje toisiaan pois. Saati että olisi yhtä ainoaa oikeaa tapaa toimia.
 

Miksi ihmeessä nämä "erikois-sisustat" ovat lähes poikkeuksetta aivan järkyttävän näköisiä?

Hyvänä esimerkkinä ks. Teslan lisäksi on ainakin Mersujen tai Bemareiden kalliit designo/individual verhoilut, jotka vanhemmissa malleissa (W210 & E38) on todella koomisen näköisiä

W210:
unnamed.jpg

E38:
unnamed (1).jpg

E: bemarin korimallissa tuli huti
 
Viimeksi muokattu:

Miksi ihmeessä nämä "erikois-sisustat" ovat lähes poikkeuksetta aivan järkyttävän näköisiä?

Hyvänä esimerkkinä ks. Teslan lisäksi on ainakin Mersujen tai Bemareiden kalliit designo/individual verhoilut, jotka vanhemmissa malleissa (W210 & E39) on todella koomisen näköisiä

W210:
unnamed.jpg

E39:
unnamed (1).jpg

Ainakin noiden saksalaisten exclusive sisustoiden värikartoista taitaa löytyä väri kuin väri jos ostajalla löytyy maksuhalua. Sitä joka laittaa 10k lisävaruste sisustaan tuskin kiinnostaa muiden mielipide. Alemmassa kuvassa e38 7er eikä e39 5er. Tesla taas jonkun verhoomon tuotos ei orginal.
 
Mansory taitaa tehdä sisustojen lisäksi ainakin korisarjoja. Suht mielenkiintoisen näköisiä vehkeitä, jotka varmasti jakaa mielipiteitä :D
 
Mansoryn tuuningit ( sekä hinnat ) on kyllä vedetty nuorison kielellä ns. nextille levelille, eivätkä ne sovi ujoille tai perinteistä tyylikkyyttä arvostaville.
Toki maksukykyisiä ostajia kyseisille tuotoksille tuntuu löytyvän ainakin slaavilaisista maista, kaakkois-aasiasta ja lähi-idästä.
 

Kai tosta bouncesta ylimääräisen satkun voi maksaa, mutta muuten aika rapsakka hinta kyllä


Kaiken kukkuraks tämä löytyy myös esim GLE:stä joka ei maksa lähellekään samoja jenejä. Melkonen arabimalli kyllä tuo Maybach ylipäätään. Ökyautojen pierutuningia.
 
Tuon voisi kyllä Veho lahjoittaa suoraan museoitavaksi ajanjaksosta joka oli ja meni. Ehkä tosiaan vielä löytyy jotakin öljysheikkejä arabimaista, joille tuommoisia, tuolla hinnalla menee, mutta en kyllä näen oikein muita markkinoita tuolle.

Hintahan on suomihinta, täytyy muistaa tuo pikkuinen juttu. Ei sillä etteikö tuo ole auto johon ei varmasti moni koskisi pitkällä tikullakaan mutta nopeasti katottuna esim. jenkeissä tuon MSRP on 160500$. Niin eiköhän tuolla hinnalla jo ostajia kumminkin löydy.
 
Mikähän tuossa meisselissä jutun juoni on, outo rekkari, sekä pitää varmistaa auton saatavuus jotain... huhtikuussa ensi vuonna. Eikö perkele heti maanantaina saa jos iskee massit tiskiin?

"samanlaisista kohteista" iski silmään heti


Tuollainen bensa Hiace on ollut sekä työautona, ja omanakin. Näköjään hinnat vähän pompanneet mutta pienet kilsat ja kuvissa näyttää hyvälle <3
 
Mikähän tuossa meisselissä jutun juoni on, outo rekkari, sekä pitää varmistaa auton saatavuus jotain... huhtikuussa ensi vuonna. Eikö perkele heti maanantaina saa jos iskee massit tiskiin?

"samanlaisista kohteista" iski silmään heti


Tuollainen bensa Hiace on ollut sekä työautona, ja omanakin. Näköjään hinnat vähän pompanneet mutta pienet kilsat ja kuvissa näyttää hyvälle <3

Olisikohan maahantuojan tai jopa tehtaan showroom auto mikä on jo hankittaessa sovittu olevan esillä ajan X samaa olen kuullut tavallisemmistakin autoista.

Takapenkillä matkustavalle onhan tossa jotain upeata, Suomeen pitäisi löytyä vähäpäästöinen töpseliversio ja neutraalimpi väri niin isomman firman edustusautoksi. Omaan silmään sopivan eurooppalaista jenkki meininkiä, kuin tv sarjasta mutta escaladen tai GMC yukonin sijaan Saksan laatua.
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän tuossa meisselissä jutun juoni on, outo rekkari, sekä pitää varmistaa auton saatavuus jotain... huhtikuussa ensi vuonna. Eikö perkele heti maanantaina saa jos iskee massit tiskiin?
Siirtokilvissähän on ainakin tuo 2+4 merkkiä, vientirekisteristä en ole varma onko 1+4 vai 2+4.
Jokatapauksessa tulee mieleen että auto on Suomessa jotain edustuskäyttöä varten, Mersun tai Vehon perkeleen tärkeille vieraille, ja samalla kokeillaan kepillä jäätä jos joku hölmö sen ostaisi pois kuleksimasta kun tarve on päättynyt Huhtikuussa[/QUOTE]
 
Olisikohan maahantuojan tai jopa tehtaan showroom auto mikä on jo hankittaessa sovittu olevan esillä ajan X samaa olen kuullut tavallisemmistakin autoista.

Takapenkillä matkustavalle onhan tossa jotain upeata, Suomeen pitäisi löytyä vähäpäästöinen töpseliversio ja neutraalimpi väri niin isomman firman edustusautoksi. Omaan silmään sopivan eurooppalaista jenkki meininkiä, kuin tv sarjasta mutta escaladen tai GMC yukonin sijaan Saksan laatua.

Jos tosiaan valmistajan pakottama liisarilla otettu auto mikä pakko pitää näköjään edes jossain kilvissä että saa sen esittelyauto alen, mikä on aikaan sidottu ihan halpismerkeilläkin. Yleensä maahantuojat pakottaa, no miksei tehdaskin sitten.

Siirtokilvissähän on ainakin tuo 2+4 merkkiä, vientirekisteristä en ole varma onko 1+4 vai 2+4.
Jokatapauksessa tulee mieleen että auto on Suomessa jotain edustuskäyttöä varten, Mersun tai Vehon perkeleen tärkeille vieraille, ja samalla kokeillaan kepillä jäätä jos joku hölmö sen ostaisi pois kuleksimasta kun tarve on päättynyt Huhtikuussa
[/QUOTE]

Voi olla tarve mikä hyvänsä. 5000km kuitenkin mittarissa eli ajettu on. Itse en ainakaan muista mitään koeajoa lehdistössä, tosin en niin paljoa seuraa että voi olla ohi silmien helposti.

Eikä tuosta edes kehtaa soittaa Veholle, että mikä juttu kyseessä - T: tosi ostaja :rofl:
 
Onpa hienossa kunnossa tämäkin valkoinen gti golf https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/12593185

- helmat,kaaret ja takaluukku ruosteessa. varsinkin valkoisessa autossa aina nättiä
- etupuskuri ajettu halki
- etuvaloista ei näe edes läpi, riittääkö edes kova hionta saamaan niitä enää kiiltäviksi :hmm:
Hauska kun seuraa noita jenkkiläisiä tai britti youtube kanavoita niin siellä tuollainen maksaa sen 1000€, mutta suomessa joku edes kehtaa pyytää tuollaisia summia :srofl:
 
Onpa hienossa kunnossa tämäkin valkoinen gti golf https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/12593185

- helmat,kaaret ja takaluukku ruosteessa. varsinkin valkoisessa autossa aina nättiä
- etupuskuri ajettu halki
- etuvaloista ei näe edes läpi, riittääkö edes kova hionta saamaan niitä enää kiiltäviksi :hmm:

Onhan tuossa kuitenkin legendaarinen DSG vaihteisto 2000-luvun ensimmäiseltä vuosikymmeltä. Ja sitten FSI moottori jossa on ollut niitä venyviä ketjuja.
 
Miten se edes voi olla noin ruosteessa? Onko joku ruuvattu tuontiauto vai mitä ihmettä.

Hinnasta sen verran, että siistejä vastaavilla kilometreillä olevia Mk5 GTI kolopalloja on myynnissä 7500€ paikkeilla. Kuvista vähän hankala sanoa meneekö ruosteiden laittaminen, jopa peltihommiksi, mutta ainakin tuhannen euroa saisi varmasti siihen laittaa (ammattimiehellä tuskin edes riittää..). Tämän jälkeen olisi vielä nuo hiekkapuhalletut umpiot ja haljennut puskuri laittamatta. Jos itselläni olisi ko. kampe myynnissä, niin heittäisin varmaan hintalapun 5500€ ja antaisin ruosteiden olla seuraavan omistajan ongelma.
 
Miten se edes voi olla noin ruosteessa? Onko joku ruuvattu tuontiauto vai mitä ihmettä.

Varmaan 95% tuonikäisistä V-kopan Golffeista on ruostetta joko etukaarissa, takaluukussa, helmoissa tai kaikissa näissä.

Pari vuotta sitten kävin katsomassa kolmea eri GTi Golffia ja kysyin lisäksi kuvia varmaan viidestä niin kaikissa sama juttu, valkoisessa tietysti näkyy rumemmin kuin vaikkapa mustassa.
 
~2005+ malliset volkkarithan on korroosionkestoltaan kaikkeista huonoimmasta päästä, ikinä. Ei pelkästään ole sinkitystä vähennetty (varsinkin kattoa kohden vielä enemmän), surkeaa vesiliukoista maalia, mutta myös lähes kaikki suunnittelumokat löytyy ovien listojen reikäkiinnityksistä, peitettyihin, pehmeisiin ja kosteutta hyvin pitäviin sisälokarin suojiin löytyy melkein jokaisesta. Kaupan päälle vielä yleensä tiivisteet, ym jotka hankaavat maalit pois tai tiputtelevat vedet aina samaan paikkaan josta pelkkä vesi kuluttaa maalit pois...
 
~2005+ malliset volkkarithan on korroosionkestoltaan kaikkeista huonoimmasta päästä, ikinä. Ei pelkästään ole sinkitystä vähennetty (varsinkin kattoa kohden vielä enemmän), surkeaa vesiliukoista maalia, mutta myös lähes kaikki suunnittelumokat löytyy ovien listojen reikäkiinnityksistä, peitettyihin, pehmeisiin ja kosteutta hyvin pitäviin sisälokarin suojiin löytyy melkein jokaisesta. Kaupan päälle vielä yleensä tiivisteet, ym jotka hankaavat maalit pois tai tiputtelevat vedet aina samaan paikkaan josta pelkkä vesi kuluttaa maalit pois...


Jos nyt vaikka aloitat faktoilla ja katsotaan sitten sitä ruostumisherkyyttä uudestaan.
On totta että Golfissa oli jonkin verran ongelmia ruosteen kanssa etenkin mk5 korimallissa.
On kuitenkin aikamoista oikomista julistaa tuon perusteella kaikki volkkarit ruosteherkiksi.
Ps. Tietyissä ikäryhmissä "ruostuva" golf on kärkikahinoissa mitä tulee ruostesuojaukseen.
Sori ot mutta oli pakko.

Edit. Typo, Mk4 - >mk5
 
~2005+ malliset volkkarithan on korroosionkestoltaan kaikkeista huonoimmasta päästä, ikinä. Ei pelkästään ole sinkitystä vähennetty (varsinkin kattoa kohden vielä enemmän), surkeaa vesiliukoista maalia, mutta myös lähes kaikki suunnittelumokat löytyy ovien listojen reikäkiinnityksistä, peitettyihin, pehmeisiin ja kosteutta hyvin pitäviin sisälokarin suojiin löytyy melkein jokaisesta. Kaupan päälle vielä yleensä tiivisteet, ym jotka hankaavat maalit pois tai tiputtelevat vedet aina samaan paikkaan josta pelkkä vesi kuluttaa maalit pois...
Maalien vesiliukoisuus ja paska laatu tuntuu olevan myytti. Autot maalataan niin, että pohjamaalatulle (ei vesiliukoinen vaan yleensä epoksi) maalille ruiskutetaan värimassa, joka toki nykyään on vesiohenteinen, mutta siinä ideana on lähinä, että vesi on haihtuva komponentti samoin kuin voisi olla joku liuotin tms. Lopuksi päälle vedetään 2k lakka. Aika vähän eroa siis ei vesivärimaalaukseen kun se ero on vain siinä sävyssä.
 
Maalien vesiliukoisuus ja paska laatu tuntuu olevan myytti. Autot maalataan niin, että pohjamaalatulle (ei vesiliukoinen vaan yleensä epoksi) maalille ruiskutetaan värimassa, joka toki nykyään on vesiohenteinen, mutta siinä ideana on lähinä, että vesi on haihtuva komponentti samoin kuin voisi olla joku liuotin tms. Lopuksi päälle vedetään 2k lakka. Aika vähän eroa siis ei vesivärimaalaukseen kun se ero on vain siinä sävyssä.
No sanotaanko että esim. 3B ja 3C Passattien korroosionkeston ero oli kuin yö ja päivä. Vanhemmassa ei mielestäin vielä ollut samoja maaleja / lakkoja käytössä. Toki muitakin eroja on, kuten sanoin.
 
Mistähän johtuu, että useimmat ranskalaiset autot vastustavat ruostetta paljon saksalaisia vastineitaan paremmin? Koittakaapa vaikka etsiä ruosteinen 407 (autot nyt kaikki yli 10 mutta alle 20v ikäisiä)...kaikki saman ikäluokan passatit ja golfit vaikkapa on täysin ruosteen raiskaamia ellei ole poikkeuksellisen hyvin pidetty (ruosteet korjattu).
 
Mistähän johtuu, että useimmat ranskalaiset autot vastustavat ruostetta paljon saksalaisia vastineitaan paremmin? Koittakaapa vaikka etsiä ruosteinen 407 (autot nyt kaikki yli 10 mutta alle 20v ikäisiä)...kaikki saman ikäluokan passatit ja golfit vaikkapa on täysin ruosteen raiskaamia ellei ole poikkeuksellisen hyvin pidetty (ruosteet korjattu).

Samoten C5 Citikka. Ei oikein ruosteisia yksilöitä tahdo löytyä. Ranskalaisilla taisi aikoinaan olla huono maine herkästi ruostuvina autoina (rapeat ranskalaiset) niin olisivatko sitten petranneet ruostesuojauksen suhteen ja tehneet suojauksen kunnolla. Meillä oli perheessä monta Renault Sceniciä aikoinaan ja niissä ainakin etulokarit oli kokonaan muovista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 228
Viestejä
4 593 006
Jäsenet
75 579
Uusin jäsen
Jerbp

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom