Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Mersu on hieno ulkoa, toki vähän yliampuva ja hieno tekniikka myös, mutta sitten sisusta on jo jotain toista ja popit on aika turhat, melkein kannattaisi irrottaa äänentoisto ja myydä erikseen.
 
Nivalla olisi kyllä mukava rymytä metsässä. Nyt ei tulisi edes kuuma, kun ilmastointikin on.
 
Nivalla olisi kyllä mukava rymytä metsässä. Nyt ei tulisi edes kuuma, kun ilmastointikin on.

Juu, mahtaako ohjaustehostinta olla, luulisi että on. Oliskohan hinta veroinoineen alta 20ke, tai jos repisi takapenkin vittuun ja pakuksi. Niinkun Suzuki Jimnyssä kävi, päästösyistä ilmeisesti.
Kyllähän Nivalla ajelisi, vielä tuo maastoväritys:p
 
Esim ite kun makuutin omaa skylleä myynnissä ihan vaan siitä syystä et jos sattuu joku lunarikeissi ni on vakuutusyhtiöllä joku referenssi myynnissäolosta
Ai tämä on se syy miksi monessa hieman erikoisemmassa harrasteauton myynti-ilmoituksessa on se legendaarinen lausahdus "Ei pakkomyynnissä"?
 
Ai tämä on se syy miksi monessa hieman erikoisemmassa harrasteauton myynti-ilmoituksessa on se legendaarinen lausahdus "Ei pakkomyynnissä"?
Multa ei tota klausuulia löytynyt mutta voihan se olla. Laitoin hinnan niin korkealle että harkitsisin myyntiä, sain pari yhteydenottoa mutten viitsinyt myydä kuitenkaan.
 
Eikös maalipinnan pitäisi kuitenkin asetoni kestää, jos on tehtaan maalissa. Juu, aika karmea ilmestys on Lexus.
 
Eikös maalipinnan pitäisi kuitenkin asetoni kestää, jos on tehtaan maalissa. Juu, aika karmea ilmestys on Lexus.

"Auto on puhdistettu asetonilla ja siitä jäi tuon ruman näköinen pinta. Peilit lasit ymm lähti hyvin puhtaaksi, mutta uudelleen maalattu maali otti itseensä ja sulatti myös sen pois."
Sain käsityksen että on maalailtu itse uudelleen jossain välissä. Tehtaan maalit on yleensä kyllä asetonin kestänyt
 
Kyllä on viimeisen päälle hyvin pidetty ja maalattu Lexus. Yleensä vanteet ravistaa koska siellä on väärät spacerit, ei spacereiden puutteesta. Ellei sitten ole väärällä keskireijällä olevat vanteet. Kuuluisan edellisen omistajan maalauskin on aika ammattimainen, ihan varmuuden vuoksi oli vielä mallannut rekisterikilvetkin... Auto on ostettu vakuutusyhtiöltä, eli mällipeli. Kuitenkin myyjä väittää että olisi jossain vaiheessa puhunut edellisen omistajan kanssa.
 
Kyllä on viimeisen päälle hyvin pidetty ja maalattu Lexus. Yleensä vanteet ravistaa koska siellä on väärät spacerit, ei spacereiden puutteesta. Ellei sitten ole väärällä keskireijällä olevat vanteet. Kuuluisan edellisen omistajan maalauskin on aika ammattimainen, ihan varmuuden vuoksi oli vielä mallannut rekisterikilvetkin... Auto on ostettu vakuutusyhtiöltä, eli mällipeli. Kuitenkin myyjä väittää että olisi jossain vaiheessa puhunut edellisen omistajan kanssa.
Oisko kadunvarressa joku oman elämänsä Van Gogh päättänyt kilikolilla suihkutella pitkin autoa (eli siis ilkivallan vuoksi mennyt lunariin). Kilikolia yritetty varmaankin asetonilla irroittaa, mutta vanha ylimaalaus on ottanut siinä samalla myös itseensä. Periaatteessa yliteippaamalla tuon voisi saada pelastettua "helposti".

Ja miksei muka olisi voinut olla vanhan omistajan kanssa yhteyksissä? Trafilta saa omistajuushistorian tietoon ja numerotiedustelusta puhelinnumeron (jos siis kumpaakaan ei ole salattu).
 
Voi olla tuo Lexus ehjänäkin vaikea myydä, kun ei tuollaisille perusautoille ole kovasti kysyntää oikealta ohjattavina
 
Kamuxille sattunut käsiin melkoinen pommi saksasta. Tuosta olisi saanut melkoiset otsikot, jos liikenteeseen päätynyt. Kunnon tein itse ja säästin korjaus.

Vähän maistiasta...
afc2f0f7-1685-4489-b2fa-af5e3048f7fd-large::r:0.jpg
 
Aika kosmeettinen kolari kuvien perusteella. Enemmän kiinnostaisi nähdä mattojen yms alle onko siellä jotain kolarijälkiä, voimia kulkeutunut taaemmas jne. Puskurin korjaaminen laskikuidulla on jotain mitä kuka vaan tekee kun tarkistaa mitä uusi puskuri maksaa kaupassa ja ymmärtää kuinka turha kapine se on nykyautoissa.
 
Eipä tuossa päällisin puolin mitään vakavempaa ole, robotissa voi tietysti selvitä että kori kiero kuin korkkiruuvi.
 
Kamuxille sattunut käsiin melkoinen pommi saksasta. Tuosta olisi saanut melkoiset otsikot, jos liikenteeseen päätynyt. Kunnon tein itse ja säästin korjaus.

Vähän maistiasta...
afc2f0f7-1685-4489-b2fa-af5e3048f7fd-large::r:0.jpg

Nuo kuvat ovat kuvia ennen Suomessa tehtyjä korjauksia. Autoklinikan kuitti n. 5000€ ja työselosteet kuvien kanssa on liitetty kuviin.

Tuosta saa joku vielä hyvän auton kohtuullisen edullisesti.
 
Kamuxille sattunut käsiin melkoinen pommi saksasta. Tuosta olisi saanut melkoiset otsikot, jos liikenteeseen päätynyt. Kunnon tein itse ja säästin korjaus.

Tuo on perinteinen auto nippuun ja äkkiä jobbarille korjaus, Kamuxin ostaja saksassa on ilmeisesti nielaissut syötin koukkuineen, kun on saanut tuoreen ja siistin auton edukkaasti.

Tosin tuon tasoisen korjauksen olisi voinut suorittaa useampikin kotimainen laadukasta työtä mainostava peltikorjaamo, vakuutusyhtiötä olisi toki laskutettu cabaksen mukaan.
Näistä on jonkin verran esimerkkejä, kun asiakasta ei kiinnosta tai asiakas ei ymmärrä, niin kiireessä ja voiton himossa oiotaan.

Noiden näkyvien vaurioiden perusteella auto ei ole saanut kovin kovaa tälliä, eivätkä nuo puutteet ole mitään kovin vakavia, uudella lokarilla ja muutamalla muoviosalla ihan soiva peli.
Toki on mahdollista, että siellä on jotain vakavampaakin, jota ei näy kuvissa, mutta vaatisi parempaa tutkimista.
 
Kun nettiautoon ilmaantui aamulla myyntiin tällainen, käytännössä täysin "teinijonneräpeltämätön" STI niin oli pakko toimia nopeasti:


-020202:sta auton historiatiedot ... epäilin että km-mittari maileina tai jotain muuta fuulia -> eipä ollut.
-020202:sta auton ed. omistajan tiedot ja sille soitto -> yli 50 vuotias tyyppi jolla auto ollut 11 vuotta käytännössä perheen 3. autona.

-> soitto liikkeeseen ja kaupat etänä. Eka auto minun 40 vuotisen elämäni aikana jonka ostan kirjaimellisesti näkemättä, koeajamatta. Mutta oli vähän pakko, näitä ei enää tule tällaisessa kunnossa & tällä historialla vastaan. K-Caaran myyjän mukaan puhelin oli soinut puoli aamua tästä nimenomaisesta autosta, varmaan puoliksi paskapuhetta mutta en halunnut jättää kortteja arvailujen varaan joten kaupat.

Toistaiseksi fiilis on erittäin :interested: vaan katsetaan kun LA pitää hakea tuo kotiin (Kuopio -> Kirkkonummi), eli sellainen 5h kotimatka niin hyytyykö hymy. Autossa on kuitenkin rakennettu kone, kytkin sekä ahdin eli käytettyjen autojen kohdalla about kaikki disasterin ainekset :hmm: :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
. K-Caaran myyjän mukaan puhelin oli soinut puoli aamua tästä nimenomaisesta autosta, varmaan puoliksi paskapuhetta mutta en halunnut jättää kortteja arvailujen varaan joten kaupat.

Vaikka onkin vähän menty Subaru niin vähän epäilen, että noissa yli 20 000e hinnoissa puhelin on laulanut urakalla. Ne Jonnet ostaa enemmin jonkun tälläisen edullisemman, heille ei pienet kilsat niin merkkaa vaan että on paukkua ja potkua! :D https://www.nettiauto.com/subaru/impreza/12358033
 
Yritetääs täällä kun ei kysymys osiosta kukaan sano mitään. Onko copart ainoa osoite mistä VIN numerolla voi etsiä mahdollista miinaa? vincheckup.com näyttää punaista yhden auton kohdalla, ei viittis maksaa 10 dollaria jostain mitä en ole itse ostanut.
 
Yritetääs täällä kun ei kysymys osiosta kukaan sano mitään. Onko copart ainoa osoite mistä VIN numerolla voi etsiä mahdollista miinaa? vincheckup.com näyttää punaista yhden auton kohdalla, ei viittis maksaa 10 dollaria jostain mitä en ole itse ostanut.

CarVertical tuo on ilmeisen pätevä auton historian selvittämiseen, 16€ / haku, mutta löytyy monesti alennuskoodeja.
 
Vielä jäi vähän epäselväksi se, että mitä vikaa tuossa kyljessä on, kun siitä on niin monta kuvaa.
Siinä ollaan niin ylpeitä siitä, että on saatu rengaskulmat vituiksi laittamalla renkaan yläreuna juuri ja juuri holvin sisäpuolelle. Joustoakin on varmaan melkein 3 senttiä sisäänpäin ja rengassarjalla voi ajaa ainakin 1500 kilometriä ennen kuin ne on sisäreunoilta kaljut.
 
Mä aloin googlailemaan ton myyntiesittelyn perusteella Ras Majuria kuvitellen, että se on joku väärin ymmärretty Raymond Loewy, eli arvostettu muotoilija joka välillä teki aivan oksettavia autoja lähinnä omaan käyttöön ja omaan makuun. Eipä löytynyt mitään ja sitten huomasin myyjän nimen, Risto Majuri a.k.a Ras Majur(i) kait :rofl::rofl:
Toivottavasti tuon tekeleen ostaja tajuaa pyytää auton itse suunnittelijan signeeraamana :D
 
Voisi kuvitella, että autoa myydessä perehtyy edes vähän auton arvoon.
Vastaavia saa samaan hintaan, mutta 100tkm vähemmän ajettuina ja ratti vasemmalla. Eikä kyllä nuo muokkauksetkaan hirveän näyttäviä ole.

Toisaalta ei kyllä joka päivä tule vastaan IS Lexusta oikealta ohjattavana.
 
Onko tuo joku uusi villitys, että rekisterikilpien pitää olla "harmaat"?
Ennenhän tuunasivat "finnittömät" kilvet ja nyt noita harmaita näkee täällä peräkylälläkin.
 
Onko tuo joku uusi villitys, että rekisterikilpien pitää olla "harmaat"?
Ennenhän tuunasivat "finnittömät" kilvet ja nyt noita harmaita näkee täällä peräkylälläkin.
Finnittömiä kilpiä ei tarvi tuunailla. Kunhan hakee konttorilta semmoiset.
Ja harmaita kilpiä ei ole minun silmiini osunut. Onko se valkoinen osuus kilvestä siis harmaa vai millaiset ne ovat?
 
Finnittömiä kilpiä ei tarvi tuunailla. Kunhan hakee konttorilta semmoiset.
Ja harmaita kilpiä ei ole minun silmiini osunut. Onko se valkoinen osuus kilvestä siis harmaa vai millaiset ne ovat?

eur-kilven sininen väri vaihdettu tarralla mustaksi/harmaaksi... kts. tuo ylempi lexus
 
Varmaan tarkoitus ettei se sininen sieltä loista niin kirkkaana. Esim. tuo Lexus kun on muutenkin harmaa niin se sininen erottuisi sieltä aika helposti. Varmasti myös pienenmpi vaiva ja halvempi laittaa harmaa tarra päälle verrattuna siihen että vaihtaisi finnittömiin kilpiin.
 
Siinä ollaan niin ylpeitä siitä, että on saatu rengaskulmat vituiksi laittamalla renkaan yläreuna juuri ja juuri holvin sisäpuolelle. Joustoakin on varmaan melkein 3 senttiä sisäänpäin ja rengassarjalla voi ajaa ainakin 1500 kilometriä ennen kuin ne on sisäreunoilta kaljut.

Negatiivinen camper ei vielä itsessään syö rengasta kaljuksi 1500km aikana, muuten kukaan ei ajaisi prätkällä 20tkm samalla renkaalla...

Mutta siitä olen samaa mieltä että mitään järkeä tuossa ei ole, ainakaan käyttöautossa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 795
Viestejä
4 499 114
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom