Poppamies
Que pasa, ese?
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 853
Vanteetkin sisältyvät tähän hintaan..
Väänsin tässä väsyksissä töitä viinilasi kädessä ja aivan täys repeeminen. Well played.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vanteetkin sisältyvät tähän hintaan..
Kamuxille sattunut käsiin melkoinen pommi saksasta. Tuosta olisi saanut melkoiset otsikot, jos liikenteeseen päätynyt. Kunnon tein itse ja säästin korjaus.
Vähän maistiasta...
Cabas-laskelma tuo on, ei autolle tuon mukaista korjausta ole tehty.Nuo kuvat ovat kuvia ennen Suomessa tehtyjä korjauksia. Autoklinikan kuitti n. 5000€ ja työselosteet kuvien kanssa on liitetty kuviin.
Tuosta saa joku vielä hyvän auton kohtuullisen edullisesti.
Kamuxille sattunut käsiin melkoinen pommi saksasta. Tuosta olisi saanut melkoiset otsikot, jos liikenteeseen päätynyt. Kunnon tein itse ja säästin korjaus.
. K-Caaran myyjän mukaan puhelin oli soinut puoli aamua tästä nimenomaisesta autosta, varmaan puoliksi paskapuhetta mutta en halunnut jättää kortteja arvailujen varaan joten kaupat.
Yritetääs täällä kun ei kysymys osiosta kukaan sano mitään. Onko copart ainoa osoite mistä VIN numerolla voi etsiä mahdollista miinaa? vincheckup.com näyttää punaista yhden auton kohdalla, ei viittis maksaa 10 dollaria jostain mitä en ole itse ostanut.
CarVertical tuo on ilmeisen pätevä auton historian selvittämiseen, 16€ / haku, mutta löytyy monesti alennuskoodeja.
Kuka maksaa 16 vuotta vanhasta Volvosta 27000 Euroa?
Joku joka tekee nettipankissa pilkkuvirheen.Kuka maksaa 16 vuotta vanhasta Volvosta 27000 Euroa?
Postiautossakin jota täällä ihmeteltiin, näköjään vähän hinnannousua
Siinä ollaan niin ylpeitä siitä, että on saatu rengaskulmat vituiksi laittamalla renkaan yläreuna juuri ja juuri holvin sisäpuolelle. Joustoakin on varmaan melkein 3 senttiä sisäänpäin ja rengassarjalla voi ajaa ainakin 1500 kilometriä ennen kuin ne on sisäreunoilta kaljut.Vielä jäi vähän epäselväksi se, että mitä vikaa tuossa kyljessä on, kun siitä on niin monta kuvaa.
Toivottavasti tuon tekeleen ostaja tajuaa pyytää auton itse suunnittelijan signeeraamanaMä aloin googlailemaan ton myyntiesittelyn perusteella Ras Majuria kuvitellen, että se on joku väärin ymmärretty Raymond Loewy, eli arvostettu muotoilija joka välillä teki aivan oksettavia autoja lähinnä omaan käyttöön ja omaan makuun. Eipä löytynyt mitään ja sitten huomasin myyjän nimen, Risto Majuri a.k.a Ras Majur(i) kait
Onko tuo joku uusi villitys, että rekisterikilpien pitää olla "harmaat"?
Ennenhän tuunasivat "finnittömät" kilvet ja nyt noita harmaita näkee täällä peräkylälläkin.
Finnittömiä kilpiä ei tarvi tuunailla. Kunhan hakee konttorilta semmoiset.Onko tuo joku uusi villitys, että rekisterikilpien pitää olla "harmaat"?
Ennenhän tuunasivat "finnittömät" kilvet ja nyt noita harmaita näkee täällä peräkylälläkin.
Finnittömiä kilpiä ei tarvi tuunailla. Kunhan hakee konttorilta semmoiset.
Ja harmaita kilpiä ei ole minun silmiini osunut. Onko se valkoinen osuus kilvestä siis harmaa vai millaiset ne ovat?
Siinä ollaan niin ylpeitä siitä, että on saatu rengaskulmat vituiksi laittamalla renkaan yläreuna juuri ja juuri holvin sisäpuolelle. Joustoakin on varmaan melkein 3 senttiä sisäänpäin ja rengassarjalla voi ajaa ainakin 1500 kilometriä ennen kuin ne on sisäreunoilta kaljut.
Itellä on ollut lähinnä harmaita, mustia ja punaisia autoja ja täytyy sanoa, ettei ole kyllä kertaakaan tullut mieleen, että rekisterikilvin finniosa loistaisi silmään liikaa normisinisenä. O tempora, o mores...Varmaan tarkoitus ettei se sininen sieltä loista niin kirkkaana. Esim. tuo Lexus kun on muutenkin harmaa niin se sininen erottuisi sieltä aika helposti. Varmasti myös pienenmpi vaiva ja halvempi laittaa harmaa tarra päälle verrattuna siihen että vaihtaisi finnittömiin kilpiin.
Prätkän renkaan sivuvallit ottavat silti tasaisesti kuormituksen vastaan, vaikka konktaktipinnan profiili on pyöreähkö ja kuormitus on yleensä noin 150-200 kg per rengas ajossa. Ja ovat siuunniteltu sitä silmällä pitäen. Vahva negatiivinen camper taas siirtää autossa rasituksen lähes kokonaan renkaan sisäpuolen sivuvallille ja kontaktiosiolle ja painoa on ajossa yleensä noin 400-500 kg per rengas sitä rasittamassa. On sitä itekin tullut joskus pidettyä autoa rata-ajoharrastelun vuoksi vielä kuitenkin suht miedoilla -1,5 ... -2 camperkulmilla myös arkiajossa, kun ei ole jaksanut olla niitä jatkuvasti säätelemässä ja kyllä jo se on vaikuttanut 255 leveän renkaan käyttöikään merkittävästi. Nuo vulvan negatiiviset kamppeerit on vielä aika paljon isommat mitä tuosta nyt silmämääräisesti pystyy sanomaan.Negatiivinen camper ei vielä itsessään syö rengasta kaljuksi 1500km aikana, muuten kukaan ei ajaisi prätkällä 20tkm samalla renkaalla...
Mutta siitä olen samaa mieltä että mitään järkeä tuossa ei ole, ainakaan käyttöautossa.
Eli laittomat tarrat 13,90€ ja finnittömät kilvet muistaakseni 16€ luokkaa. Jokainen päättäkööt itse mitä tekee.
Eli laittomat tarrat 13,90€ ja finnittömät kilvet muistaakseni 16€ luokkaa. Jokainen päättäkööt itse mitä tekee.
Ja kuten totesin, jokainen päättäkööt itse mitä tekee.Poliisia tuskin kiinnostaa, kaverin pojan autosta tuli maininta tarrasta, no tuli sitä mainintaa monesta muustakin jutusta.
Todella hieno, rahamies tai Volvofani voi tuosta mokoman maksaakin. Tuskinpa insinööripertsa joka on ostamassa "tilavaa vähäkulutuksista farkkua" perheen arkiajoihin.Kuka maksaa 16 vuotta vanhasta Volvosta 27000 Euroa?
Ehkäpä joku vähän realistisempi vertailukohde voisi olla vaikkapa: https://www.nettiauto.com/audi/s6/12362113Todella hieno, rahamies tai Volvofani voi tuosta mokoman maksaakin. Tuskinpa insinööripertsa joka on ostamassa "tilavaa vähäkulutuksista farkkua" perheen arkiajoihin.
Ehkäpä joku vähän realistisempi vertailukohde voisi olla vaikkapa: https://www.nettiauto.com/audi/s6/12362113
Mutta mielelläänhän sitä laittaa yli kympin pinkkaa enemmän, että saa S6:n sijaan kolmatta vuotta vanhemman ja huomattavasti hitaamman Volvon pihalle. Saa siinä tosiaan fanaatikko jo olla.
No viattomia 15-vuotiaita autoja ei muutenkaan ole olemassa, edes Volvolla. Mutta kun katsoo mitä tuohon Volvoon verrattuna saa samaan käyttötarkoitukseen suunnilleen saman verran ajettuna, pienemmillä ikävuosilla ja 10 tonnia halvemmalla, niin on ihan selvää, että hintapyynti on jostain toisesta todellisuudesta. Tuon Audin lisäksi voisi mainita vaikka Mersun ja Porschen.Noissa C6 S6 taisi olla jonkun verran tyyppivikoja ja kuten saksalaiselta V10 voi odottaa ne ovat todella kalliita. Jos siis käyttönä oli muutakin kun säilöä tallissa ja odottaa arvon nousua.
No viattomia 15-vuotiaita autoja ei muutenkaan ole olemassa, edes Volvolla. Mutta kun katsoo mitä tuohon Volvoon verrattuna saa samaan käyttötarkoitukseen suunnilleen saman verran ajettuna, pienemmillä ikävuosilla ja 10 tonnia halvemmalla, niin on ihan selvää, että hintapyynti on jostain toisesta todellisuudesta. Tuon Audin lisäksi voisi mainita vaikka Mersun ja Porschen.
Ja jos sinne Volvon pyynteihin asti luisutaan niin samalla rahalla alkaa saada jo yli 5 vuotta tuoreempaa ja selvästi vähemmän ajettua S4:ää.
Siihen ei tarvitse vikaisuuden liittyä mitenkään, ihan tavalliset käyttökustannukset riittävät tässä pitkien etäisyyksien maassa. Mutta enemmän tuolla silti näkyi noita saman ikäisiä R-volvoja kuin S6:ia myynnissä mitkä omaan hakuhaarukkaan putosi, joten tiedä sitten niistä ostajien löytymisien vaikeudesta. Ensin pitäisi tietysti tietää paljonko kumpiakin on ylipäätään rekisteröity tänne.Ei ole mutta siihen on syynsä miksi noita uutena kalliita Saksalaisia saa ihan pikkurahalla 200tkm ajettuina, eivätkä ne siltikään taida löytää ostajia. Jos ei löydy tiloja, laitteita ja osaamista ollaan hyvin nopeasti Volvon hintaluokassa jo toisena vuonna. Vastaavat tavalliset dieselit maksavat saman verran tai enemmän vaikka olleet uutena huomattavasti halvempia.
nuo vanhojen cayennejen v8 koneet on ainakin ihan paskoja, saa laittaa 20k heti alkuun koneenvaihtoon kun alkaa kalkattamaan, 300k asti et varmasti pääse alkuperäisellä koneellaNo viattomia 15-vuotiaita autoja ei muutenkaan ole olemassa, edes Volvolla. Mutta kun katsoo mitä tuohon Volvoon verrattuna saa samaan käyttötarkoitukseen suunnilleen saman verran ajettuna, pienemmillä ikävuosilla ja 10 tonnia halvemmalla, niin on ihan selvää, että hintapyynti on jostain toisesta todellisuudesta. Tuon Audin lisäksi voisi mainita vaikka Mersun ja Porschen.
Ja jos sinne Volvon pyynteihin asti luisutaan niin samalla rahalla alkaa saada jo yli 5 vuotta tuoreempaa ja selvästi vähemmän ajettua S4:ää.
Jep. Verrattuna muihin sivuihin, niin lataa pirun kauan.Vähän asian vierestä, mutta jumitteleeko muilla Nettiauto tällä hetkellä? Linkkien avautuminen kestää tautisen kauan ja hakuja ei saa tehtyä.
Ehkäpä joku vähän realistisempi vertailukohde voisi olla vaikkapa: https://www.nettiauto.com/audi/s6/12362113
Mutta mielelläänhän sitä laittaa yli kympin pinkkaa enemmän, että saa S6:n sijaan kolmatta vuotta vanhemman ja huomattavasti hitaamman Volvon pihalle. Saa siinä tosiaan fanaatikko jo olla.
Tarvinnee hieman normaalia enemmän harrastusmieltä V10 audi tai sitten useampia touhutonneja odottamassa ylläpitotöitä varten. Vähemmän yllättäen noita saa "halvalla" nettiautosta kun on pelästytty kun parin euron osan takia tulee nosta moottori irti autosta eikä tuo ole mikään ihan pienitöisin moottorimalli. Tämä tuon muutenkin enemmän ylläpitoa vaativan luokan pelin tuomana lisänä.Eikö edes V10 innosta Audissa? Luulisin ainakin, että äänet pitäs olla kohdallaan.
Yhtälailla nätti ääni on 5 mukisessa, ellei jopa nätimpi.Eikö edes V10 innosta Audissa? Luulisin ainakin, että äänet pitäs olla kohdallaan.
Kuiteissa yli 1300 euroa pelkästään tiivisteistä ja o-renkaista
Ei varmaan, jos mm. suorituskyvyllä, ajo-ominaisuuksilla, tiloilla, varusteilla ja muilla ei ole merkitystä. Sitten on tietty aina nää design-asiat, jotka voi pistää makuasioiden piikkiin, mutta kylmä fakta on, että kun aletaan vertaamaan 90-luvulla suunniteltua faceliftattua vulvaa vähän tuoreempaan S6:een, niin eroja alkaa näkyä mm. sähköllä toimivien takaluukkujen, avaimettomien käynnistyksien ja vastaavien arkipäiväisten mukavuusvarusteidenkin muodossa.MIelestäni tollasessa S6:ssa ei ole oikeastaan mitään parempaa kuin Ärrävolvossa.
Minimaalinen ero suorituskyvyssä? V70R Geartronic on hidas. Suorastaan nolostuttavan hidas. Ja sen nolostumisen olen nähnyt omin silmin, kun kaverin uusi V70R automaatti ei pysynyt edes silloisen '07 3.2 VG DSG-Passattini rinnalla, vaikka tehoeroa piti olla 50 hevosvoimaa Volvon eduksi. Volvo on legendaarisen huono saamaan tehoa järjestettyä kiihtyvyydeksi asti noilla automaateilla, pari päivää ajossa ollut S80 T6 oli 272 hevosellaan tästä myös loistava esimerkki: en saanut sitä kiihtymään edes alle 8 sekunnissa sataseen useista yrityksistä huolimatta.Yhtälailla nätti ääni on 5 mukisessa, ellei jopa nätimpi.
Kumpikaan noista ei edes ole nykymittapuulla mikään raketti joten joku minimaalinen ero suorituskyvyssäkään ei oikein jaksa kiinnostaa, kun molemmat on kuitenkin isoja painavia losseja. Tämä on minulle ainakin ihan puhdas maku / fiilisasia enkä ainakaan omassa tuttavapiirissä ole mitenkään harvinainen siitä että tykkään Ärrävolvosta enemmän kuin S6 Audista. Varmaan tekniikan taidonnäytteenä Audi on parempi, mutta so what.
Audista tulee jotenkin sellainen kynäniskaisen kirjanpitäjän auto mieleen joka pyörittelee exceliä että missäs kaikessa se audi onkin parempi kun vaikka naapurin auto.
RS6 on sitten taas jo ihan eri maata.
Ei varmaan, jos mm. suorituskyvyllä, ajo-ominaisuuksilla, tiloilla, varusteilla ja muilla ei ole merkitystä. Sitten on tietty aina nää design-asiat, jotka voi pistää makuasioiden piikkiin, mutta kylmä fakta on, että kun aletaan vertaamaan 90-luvulla suunniteltua faceliftattua vulvaa vähän tuoreempaan S6:een, niin eroja alkaa näkyä mm. sähköllä toimivien takaluukkujen, avaimettomien käynnistyksien ja vastaavien arkipäiväisten mukavuusvarusteidenkin muodossa.
Minimaalinen ero suorituskyvyssä? V70R Geartronic on hidas. Suorastaan nolostuttavan hidas. Ja sen nolostumisen olen nähnyt omin silmin, kun kaverin uusi V70R automaatti ei pysynyt edes silloisen '07 3.2 VG DSG-Passattini rinnalla, vaikka tehoeroa piti olla 50 hevosvoimaa Volvon eduksi. Volvo on legendaarisen huono saamaan tehoa järjestettyä kiihtyvyydeksi asti noilla automaateilla, pari päivää ajossa ollut S80 T6 oli 272 hevosellaan tästä myös loistava esimerkki: en saanut sitä kiihtymään edes alle 8 sekunnissa sataseen useista yrityksistä huolimatta.
Jos S6 C6 ei olekaan kaikkein ripein lähtemään makuulta LC:n puuttumisen vuoksi saavuttaa se silti satasen lähes 2 sekuntia tuota V70R:ää nopeammin. Varttimailin suhteen puhutaan myös parin sekunnin eroista. Noilla trappinopeuksilla 2 sekuntia alkaa olla 100 metriä varttimailin päässä, eli neljäsosa koko matkasta. Se ei ole mikään minimaalinen ero, joka pitäisi tarkistaa videonauhalta vaan totaalinen nöyryytys kahdessa aivan eri luokassa painivan auton välillä. Ja mutkiin menemisistä ja jarruista ei välttämättä kannata alkaa edes puhua Volvon suunnalta, vaikka mitään rata-autoja nuo eivät olekaan.
Itsepetos on jännä laji, kun aletaan miettiä näitä juttuja tunnetasolla. Lopulta pitääkin sitten jo arvioida väärän automerkin kuskien niskojen oletettua jämäkkyyttä, kun speksit ovat omalle leirille epäedulliset. Itse en kuitenkaan valitsisi S6:tta minkään paperivertailun perusteella, vaan sen vuoksi, että se on noista kahdesta huomattavasti modernimpi ja parempi auto ajaa. V70 oli ajodynamiikaltaan vanhahtavan oloinen jo syntyessään ja sieltä puskee sen suhteen 850:n kummitus alta vielä kakkosgeneraatiossakin. Ja huollattaahan sillä 11 tonnin hintaerolla sitä Audia jo jokusen hetken ja tankkaa menovettä, vaikka ylläpitokustannukset ovatkin korkeat.