Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Huomaa että nuorisolla on nykyään rahaa, kun omien tuttujen autot oli tyyliin kaljakorilla ostettu sierra ja mk2 golffi.
 
Huomaa että nuorisolla on nykyään rahaa, kun omien tuttujen autot oli tyyliin kaljakorilla ostettu sierra ja mk2 golffi.

Lainarahaa varmaan ja sitten jossain vaiheessa huomataan, että kk-erät ovatkin liian kovat ja rahaa ei riitä muuhun kuin auton seisottamiseen pihalla :D
 
Joo, mutta jollain rahalla noi tuunauksetkin ostetaan. Kallista hilpettä kun vanteita myöden oltava merkkitavaraa kaiken ja lisäksi enenevässä määrin nämä tuunaukset teetään muilla -> sekin maksaa.

Ei varmaan rahulointi nykypäivänä paljon jonneja jännitä.
 
Yhden kaverin poikien autojuttuja seurannut sivusta. Ostellaan tosi preemiumia, eli puoli miljoonaa ajettua audia, bmw, volvo... eihän ne montaa tonnia maksa, rempat ja tulevat sellaiset sitten maksaakin. Moni kakku päältä kaunis mutta. Yhdenkin myynti-ilmoituksen bongasin, niin siinä oli jo ihan riittävästi vikoja lueteltava, mutta eikun ostohousut jalkaan. Eihän siitä ehjää saanut, mutta toinen teini sitten osti sen. Ja näitä autoja nyt on tullut ja mennyt aika paljon.
Toki omilla kesätyörahoilla ostettu, vanhemmat vähän auttaneet muissa asioissa jollain tavoin. Kaveripiirikin samanlaisia bensalenkkareita ja autot vaihtuu.

Yhtään ei tunnu tulevan mieleen, että mitä hienompi, niin sitä kalliimaat ongelmat voi olla edessä.
Ei minun nuoruudessa, tosin eipä ollut valinnanvaraakaan samalla tavalla mitä nyt:og::psmoke:
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Yhden kaverin poikien autojuttuja seurannut sivusta. Ostellaan tosi preemiumia, eli puoli miljoonaa ajettua audia, bmw, volvo... eihän ne montaa tonnia maksa, rempat ja tulevat sellaiset sitten maksaakin. Moni kakku päältä kaunis mutta. Yhdenkin myynti-ilmoituksen bongasin, niin siinä oli jo ihan riittävästi vikoja lueteltava, mutta eikun ostohousut jalkaan. Eihän siitä ehjää saanut, mutta toinen teini sitten osti sen. Ja näitä autoja nyt on tullut ja mennyt aika paljon.
Toki omilla kesätyörahoilla ostettu, vanhemmat vähän auttaneet muissa asioissa jollain tavoin. Kaveripiirikin samanlaisia bensalenkkareita ja autot vaihtuu.

Yhtään ei tunnu tulevan mieleen, että mitä hienompi, niin sitä kalliimaat ongelmat voi olla edessä.
Ei minun nuoruudessa, tosin eipä ollut valinnanvaraakaan samalla tavalla mitä nyt:og::psmoke:

En tiedä minkä verran ennen ulkomailta uittamisen buumia liikenteessä muutenkaan oli esim 3/5-sarjan bemareita. Epäilen että uusienkin myynnit Suomessa ovat lisääntyneet jonkun verran 2000-luvulla.
 
Arvon io-techiläiset!

Tällä hetkellä taloudessamme on yksi auto. Jos ilmenee syksyn mittaan, että toinen auto pitää olla niin se olisi joku pienempi auto.
Silmiini osui juuri nyt myynnissä oleva Peugeot 207 täällä Mikkelissä. Eli sama paikkakunta missä asun.
Alla linkki tuohon autoon. Siinä olisi ketjukone. En sen tarkemmin tiedä miten kestävä auto on kyseessä. Mutta kommentoikaa toki jos tiedätte asiasta.
https://www.nettiauto.com/peugeot/207/12349062
 
Arvon io-techiläiset!

Tällä hetkellä taloudessamme on yksi auto. Jos ilmenee syksyn mittaan, että toinen auto pitää olla niin se olisi joku pienempi auto.
Silmiini osui juuri nyt myynnissä oleva Peugeot 207 täällä Mikkelissä. Eli sama paikkakunta missä asun.
Alla linkki tuohon autoon. Siinä olisi ketjukone. En sen tarkemmin tiedä miten kestävä auto on kyseessä. Mutta kommentoikaa toki jos tiedätte asiasta.
https://www.nettiauto.com/peugeot/207/12349062

Ketjukoneen huolettomuus on suhteellista. Ketjuja on jouduttu vaihtamaan, niin vti-, Kuin thp-koneisiin. Hyvällä huollolla ja ajoissa vaihdetulla jakoketjusarjalla on luotettava moottori.

Wanhanajan ketjukoneet (merseedes ym) oli niitä missä puolenmiljoonan huollossa kirrattiin ketju, nykyisin on eri tilanne.
 
Arvon io-techiläiset!

Tällä hetkellä taloudessamme on yksi auto. Jos ilmenee syksyn mittaan, että toinen auto pitää olla niin se olisi joku pienempi auto.
Silmiini osui juuri nyt myynnissä oleva Peugeot 207 täällä Mikkelissä. Eli sama paikkakunta missä asun.
Alla linkki tuohon autoon. Siinä olisi ketjukone. En sen tarkemmin tiedä miten kestävä auto on kyseessä. Mutta kommentoikaa toki jos tiedätte asiasta.
https://www.nettiauto.com/peugeot/207/12349062
Jos autolla ei oikeasti ole mitään väliä ja tulee puhtaasti vain pakosta mahdollisimman edullinen niin suosittelen c1, 107 tai aygo, kaikki samoja Toyotan tekniikalla olevia pomminvarmoja mihin osat ei juuri mitään maksa, kulutus on kohtuullinen ja ilmastoituja saa alle 3k€ 150tkm ajettuina...
 
Pilaamisesta en tiedä kun on orkkisteltavissa helposti mutta aika tehokkaasti kebaboitu ulkonäön puolesta. Tai korrektisti sanottuna "Nuoreen etniseen makuun laitettu".
Mustat valot edessä ja takana, kemal special vanteet, mustat mallimerkinnät, maski. Eiköhän muutakin vielä löydy kun tarkkaan katsoo. Tuon kun orkkistelisi niin olisi aika paljon paremman näköinen. Asuin härmälässä pari kuukautta missä tuo näkyy pyörivän ja katselin että nyt on pizzamiehet päässeet toteuttamaan itseään, mutta yllätys oli suuri kun kuskina olikin nuori valkoihoinen kaveri.
 
Kivoja nää jotka ilmoitaa nettiautossa 100tkm ajetuksi, mutta tekstissä selviää että mittari vaihdettu kun 200tkm ajettuja. Joo, voisi heti filtteröidä halvimmat pois, koska jos jokin on liian halpaa ollakseen totta, niin se ei ole totta.
 
Kivoja nää jotka ilmoitaa nettiautossa 100tkm ajetuksi, mutta tekstissä selviää että mittari vaihdettu kun 200tkm ajettuja. Joo, voisi heti filtteröidä halvimmat pois, koska jos jokin on liian halpaa ollakseen totta, niin se ei ole totta.
Lisänä vielä noi "moottori vaihdettu 200tkm kohdalla", ilmoituksessa 100tkm kun todellisuus 300tkm mittarissa. Vielä kun ei aina ole edes ilmoitettu edes siinä tekstissä.
 
Kivoja nää jotka ilmoitaa nettiautossa 100tkm ajetuksi, mutta tekstissä selviää että mittari vaihdettu kun 200tkm ajettuja. Joo, voisi heti filtteröidä halvimmat pois, koska jos jokin on liian halpaa ollakseen totta, niin se ei ole totta.

Joskus katsonut ensivilkaisulla, että voisi olla kiinnostava esimerkiksi joku 1970-luvun klassikkoauto kun ilmoituksessa lukee, että ajettu joku 12 tkm ja hinta erittäin kohtuullinen niillä kilometreillä. Kun ilmoituksen avaa, niin autolla on ajettu luokkaa sata kertaa enemmän tai mittari pyörinyt vähintään viisi kertaa ympäri eikä tarkempaa tietoa monestikko ja tehty joku koneremontti tms. 12 tkm sitten ja auto on kilometreihin ja kuntoon ja "tuunamisten" vuoksi murto-osan arvoinen siitä mitä se olisi ollut alkuperäiskunnossa 12 tkm ajettuna.

Joskus jotain käyttöautoa etsin käytettynä nettiautosta ja kiinnostavan näköinen ilmoitus oli nettiautossa. Kilometrejä kysyin viisi vuotta vanhasta niin oli poistanut mitään vastaamatta koko kysymyksen. Ajattelin että joku virhe tapahtunut myyjällä, niin kysyin uudelleen nettiauton kautta ja taas sama homma. Joku oli kysynyt sitten soittamalla kilometrejä samalta myyjältä, niin oli vastannut niitä oli yli 400 tkm viisi vuotta vanhassa autossa. Siihen oli loppunut kiinnostus kun hinta oli vielä sellainen että ihan asiallinen hinta olisi ollut kymmenen kertaa vähemmän ajetusta autosta ja ajetuilla kilometreillä hintapyyntö oli varmaan triplaten sen mitä sellaisen arvo on.

Kyllähän niitä vuosikymmeniä vanhoja autoa tulee satunneisesti vastaan myytävänä joilla on ajettu oikeasti muutama tuhat kilometriä yhteensä ja auto on jotain penkin suojamuoveja lähtien samassa kunnossa kuin uutena autoliikkeestä luovuttaessa. Hintaakin niillä voi olla sitten enemmän mitä ihan upouudella uudella autolla jos kyseessä on joku keräilijöiden himoitsema klassikkomalli.
 
Vanhempien autojen kohdalla nuo pienet mittarilukema johtuvat siitä ettei niiden mittareissa monesti näy sadat tuhannet.

Esimerkiksi kuplallani on ajettu 108tkm ja mittari näyttää 08428km

Kaverin huippusiistin valiantin mittari näyttää 82tkm ja todellisuudessa on jo 682tkm ajettu (ex -taksi, uudesta lähtien samassa suvussa)
 
Piti oikein käydä Nettiautosta tarkastamassa ja kyllä siellä lukee "Mittarilulema", joka sitten johtaa tuohon perseilyyn että viisi kertaa ympäri pyörähtäneen mittarin lukemaksi ilmoitetaan 10 000 km ja ihmisille tulee siitä kuitenkin assosiaatio ajomäärästä.

Helppo korjaus olisi muuttaa teksti muotoon "Ajomäärä".
 
Sitten ongelmana olisi se että on aika suuri osa autoja joista sitä ajomäärää et mitenkään selvitä.
 
Sitten ongelmana olisi se että on aika suuri osa autoja joista sitä ajomäärää et mitenkään selvitä.

Voisihan siinä lukea kahdet tiedot. Ajomäärä ja sitten mittarilukema. Molempiin normaalisti sama lukema. Sitten taas jos on mittari pyörinyt ympäri tms. eikä ajomäärästä ole mitään tietoa, niin ajomäärän kohdalla lukisi että ei tietoa.

Toki niitä idiootteja silti riittäisi, jotka pistävät molempiin ruutuihin vaikka 12 tkm, kun kyseessä on joku puoli miljoonaa poljettu pommi, mihin on tehty koneremontti tai muuta 12 tkm sitten.
 
Niin, ei se kuitenkaan ratkaisisi mitään. Ne jotka eivät halua syystä tai toisesta ilmoittaa oikeaa mittarilukemaa, eivät sitä kyllä siihen "ajomäärä" slottiinkaan kyllä laita.
 
Niin, ei se kuitenkaan ratkaisisi mitään. Ne jotka eivät halua syystä tai toisesta ilmoittaa oikeaa mittarilukemaa, eivät sitä kyllä siihen "ajomäärä" slottiinkaan kyllä laita.

Nyt vielä venkulayrittäjät käyttävät tekosyynä virheellisen tiedon levittämiseen tuota termiä "mittarilukema".

Olen sitä mieltä, että ainakin ammattimaisille automyyjille termin vaihto pakottaisi selvittämään tai arvioimaan ilmoitettavan ajomäärän, eikä pelkästään mittarin vilkaisu enää riittäisi.

Tässä yksi esimerkki autokaupan peruutuksesta, kun jälkeenpäin selvisi, että ajomäärä eroaa oleellisesti myyntihetkellä ilmoitetusta --> Auton mittarilukema - Kilpailu- ja kuluttajavirasto (kkv.fi)

Mittarilukeman merkittävä poikkeaminen ilmoitetusta
Kaupanteon jälkeen selvisi, että pakettiautolla oli ajettu 668 000 kilometriä. Myyntihetkellä matkamittari oli näyttänyt 308 000 kilometriä. Myyjän mukaan kuluttajalle oli kerrottu kaupantekohetkellä, että auton todellisesta ajomäärästä ei ole tietoa. Autossa ei myöskään ollut huoltokirjaa.
Ilmoitetun ja todellisen ajomäärän ero oli yli 350 000 kilometriä. Ottaen huomioon auton kauppahinta (4 990 euroa), ikä (12 vuotta) ja todellisten kilometrien eroavuus ilmoitetusta, auto ei vastannut sitä mitä kuluttajalla oli kaupantekohetkellä perustellusti aihetta olettaa.
Kuluttajariitalautakunta suositti kaupanpurkua, koska virhe ei ollut vähäinen. Myyjän tuli palauttaa kuluttajalle kauppahinta ja kuluttajan auto myyjälle.
 
Onhan noita kaikenlaisia liikkeellä. Yksi jonne ruuvasi vanhasta volvon paskasta 300tkm pois, sikäli mitä väliä kun ei siinä ollut mitään alkuperäistä, ja vähän vaikea sanoa mitä milläkin osalla on ajettu. Yksi totaali idiootto ruuvasi loppuunajetusta audin paskasta 400tkm -->350tkm, niin kun tonnin pommissa se nyt vaikuttaisi mihinkään.
Kaverin toyotasta hajosi mittari, uusi kiinni ja nyt siellä on pienet kilsat. Oikeasti menty 300tkm ja yli. Se kyllä ajaa sen paaliin saakka joten ei tule ikinä markkinoille.

Sitten yksi tuoreampaa kalustoa edustava tulee kaupoille jossain kohtaa, ellei hajoa niin totaalisesti ettei edes kannata korjata. Mutta jos vaihtuu uuteen niin, niin huutokaupoista löytyy. Huoltokirjahan on, ja huollettu on. Todelliset kilsat lähemmäs 400tkm, mittaristo vaihdettu satkun kohdalla takuuna.

Näkeehän ne trafista mitä viimeisissä katsastuksissa ollut, jos jaksaa kattoa. On sitä itelläkin ollut autoja minkä kilsoista ei ihan tarkkaa varmuutta, mutta se myydessä mainittu osapuilleen oikein.
 
Uudemmissa autoissa mittarin ruuvaaminen jälkikäteen on onneksi melko vaikeaa mutta ei mahdotonta. Harmi vain että auton tietokone näyttää oikeat kilometrit niin kauan kunnes se on keksitty koodata kaikkiin ohjausyksikköihin mihin se tallentuu, tai vaihtaa toinen boksi missä on pienemmät kilometrit. Saksalaisiin autoihin saa tilattua kaikenlaisia huijausbokseja jotka tulevat auton mittariston johtosarjaan ja huijaavat signaaleja niin että auto luulee liikkuvansa puolet hitaammin ja siten matkamittari pyörii puolet hitaammin, sitähän on helppo kompensoida kun ajaa viisarin mukaan puolet nopeusrajoitusta. Varmin tapa nähdä onko autoa ruuvattu (mutta ei kuinka paljon) olisi tutkia onko auton mittaristoon ja sen ympäristöön kajottu, se tietty vaatii hieman perehtymistä eikä onnistu keneltä tahansa. Se perinteinen että bemarin sisusta näyttää 300tkm piereskellyltä ei ole nykyään enää luotettava mittari koska laatu on mennyt niin paskaksi että sitä tapahtuu ilman ruuvaamistakin.

Löytyy vaikka kuinka paljon CAN filter ja odometer adjustment kiertoilmaisuilla.

Jännästi niitä löytyy vaan bmw, mercedes ja volkkari. Onkohan muilla valmistajilla sitten tiukempi turvallisuus vai eivätkö ne ole yhtä suosittuja? Varmaankin turvallisinta että sellaisen automerkin tai mallin mittaria ei ole ruuvattu, mihin ei löydy keinoja pienellä googlauksella.
 
Viimeksi muokattu:
Joskus katsonut ensivilkaisulla, että voisi olla kiinnostava esimerkiksi joku 1970-luvun klassikkoauto kun ilmoituksessa lukee, että ajettu joku 12 tkm ja hinta erittäin kohtuullinen niillä kilometreillä. Kun ilmoituksen avaa, niin autolla on ajettu luokkaa sata kertaa enemmän tai mittari pyörinyt vähintään viisi kertaa ympäri eikä tarkempaa tietoa monestikko ja tehty joku koneremontti tms. 12 tkm sitten ja auto on kilometreihin ja kuntoon ja "tuunamisten" vuoksi murto-osan arvoinen siitä mitä se olisi ollut alkuperäiskunnossa 12 tkm ajettuna.

Joskus jotain käyttöautoa etsin käytettynä nettiautosta ja kiinnostavan näköinen ilmoitus oli nettiautossa. Kilometrejä kysyin viisi vuotta vanhasta niin oli poistanut mitään vastaamatta koko kysymyksen. Ajattelin että joku virhe tapahtunut myyjällä, niin kysyin uudelleen nettiauton kautta ja taas sama homma. Joku oli kysynyt sitten soittamalla kilometrejä samalta myyjältä, niin oli vastannut niitä oli yli 400 tkm viisi vuotta vanhassa autossa. Siihen oli loppunut kiinnostus kun hinta oli vielä sellainen että ihan asiallinen hinta olisi ollut kymmenen kertaa vähemmän ajetusta autosta ja ajetuilla kilometreillä hintapyyntö oli varmaan triplaten sen mitä sellaisen arvo on.

Kyllähän niitä vuosikymmeniä vanhoja autoa tulee satunneisesti vastaan myytävänä joilla on ajettu oikeasti muutama tuhat kilometriä yhteensä ja auto on jotain penkin suojamuoveja lähtien samassa kunnossa kuin uutena autoliikkeestä luovuttaessa. Hintaakin niillä voi olla sitten enemmän mitä ihan upouudella uudella autolla jos kyseessä on joku keräilijöiden himoitsema klassikkomalli.
Ja mitä väliä jos jollain 70-luvun autolla ajettu paljon, sehän enemmän sääntö kuin poikkeus...
 
Ja mitä väliä jos jollain 70-luvun autolla ajettu paljon, sehän enemmän sääntö kuin poikkeus...
Tämähän se. Enemmän ratkaisee yleiskunto. Plussana alkuperäisyys ja että autossa on osat suurin piirtein tallella, kun niitä ei enää ihan niin helposti saakaan.
Omassa -76 Escortissa oli muistaakseni 6000km mittarissa, kun se minulle tuli. Pohjautuen historiaan suht varma veikkaus, että autolla oli takana joko 106000 tai 206000km, mutta sillä nyt ei tosiaan sen suurempaa merkitystä ollut ostopäätöstä tehdessä. Harvemmin näissä mitään huoltokirjojakaan on enää tallella.
 
mittarin ruuvailuun liittyen, mulla oli pari vuotta sitten Kia Rio josta mittari meni takuuvaihtoon ja uusi mittari alkoi 0km, jostain syystä eivät osanneet Deltan huollossa ohjelmoida vanhaa lukemaa siihen joka tuntui perin amatöörimäiseltä kun tietää miten helposti mittareita voi manipuloida. Huoltokirjaan tietty tuli merkintä tästä mutta voi olla, että tuokin auto aikanaan kiertää ilman huoltokirjaa vähän ajettuna. 1.4 CRDi eli dieselkoneisena menee kuitenkin sellasille jotka ajelee enemmän kuin sunnuntaina kirkkoon.
 
Joskus katsonut ensivilkaisulla, että voisi olla kiinnostava esimerkiksi joku 1970-luvun klassikkoauto kun ilmoituksessa lukee, että ajettu joku 12 tkm ja hinta erittäin kohtuullinen niillä kilometreillä. Kun ilmoituksen avaa, niin autolla on ajettu luokkaa sata kertaa enemmän tai mittari pyörinyt vähintään viisi kertaa ympäri eikä tarkempaa tietoa monestikko ja tehty joku koneremontti tms. 12 tkm sitten ja auto on kilometreihin ja kuntoon ja "tuunamisten" vuoksi murto-osan arvoinen siitä mitä se olisi ollut alkuperäiskunnossa 12 tkm ajettuna.
Toihan on jo ihan hyvä, jos kerran tiedetään monta kertaa se mittari on pyörähtänyt ympäri. Varmaan aika monesta 70-luvun autosta on ajan saatossa tuollainen tieto hukkunut.
 
Noista mittarinruuvailuista, niin ei se huoltokirja sieltä hanskalokerosta minnekään itsestään katoa, kyllä se otetaan.pois. Olettaisin että siinä vaiheessa kun auton historiassa on jotain poikkeavaa. Maksaisin kyllä itse saman hinnan vähän enemmän ajetusta josta näkisin mustaa valkoisella että remmit ja filtterit vaihdettu, eikä tarvitse edes olla merkkikorjaamo.
Mulla meni pyörästä mittari uusiksi. Ilmoitin oikeat kilsat ilmoituksessa, mainitsin myyjälle ja tieto oli myös huoltokirjassa jos olisin "unohtanut".
 
Kiinnostava yksilö mutta miten voisi varmistua auton historiasta ja mittarilukemasta? Mielipiteitä/kokemuksia saa myös kertoa 330d vs 335d.
https://www.nettiauto.com/bmw/335/12172419

Jostain kumman syystä myyjältä on varustelistaus hieman katkennut:


S855​
Language Version, Italian​
S863​
Dealer List Europe​
S884​
On-Board Literature Italian​

Tuon ikäisessä ja hintaisessa en kyllä pitäisi Italia historiaa esteenä todennäköisesti jostain on pitänyt hieman uudestaan joskus maalailla mutta harvemmassa taitaa olla 13v 250tkm ajetut joita ei ole tarvinnut. Vakio mankka on vaihtunut johonkin isommalla näytöllä olevaan ja toivottavasti samalla kaiuttimille tehty jotain e90 ovat auton uudishintaan nähden huonot.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 787
Viestejä
4 499 078
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom