Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Kylläpä nuo Volvo V70 R tuppaa olemaan arvokkaita. Kilsoihin nähden ihan ok järkevä pyynti, mutta aika rajusti menty pilaamaan lyömällä linttaan ja laittamalla joku lirpake etupuskuriin.
Japanintuonti taitaa vaan meinata postiautoa. jos olisi LHD sonic blue+atacama combolla niin noilla kilsoilla voisi ollakkin tuon arvoinen.
 
Japanintuonti taitaa vaan meinata postiautoa. jos olisi LHD sonic blue+atacama combolla niin noilla kilsoilla voisi ollakkin tuon arvoinen.

Olet oikeassa. Näyttää tosiaan olevan ratti väärällä puolella. Aika usein varsinkin saksalaiset japsituonnit on ratti vasurilla, joten en tuota huomannut katsoa.
 
Kuvien perusteella voisi erehtyä ilmoituksen koskevan vanteita. Mitä sitä suotta kuvaaamaan sisustaa tai mitään muutakaan. Hinnasta ei viitsi edes aloittaa.
Ei sentään löytynyt sitä klassikkoa että vanteet ei kuulu hintaan. Olisi kruunannut ilmoituksen.
 
Aika klassisesti jätetty mainitsematta kiihtyvyys minkä tuo automaatti pilaa täysin. Manuaalina tuo kulkeekin johonkin. Automaattina kiihtyvyys on perus perheauto -tasoa koska vanhan tekniikan laatikko ei kestä ja ahdot rajoitettu (ellen väärin muista, toki riittää se vanha laatikkokin pilaamaan)... :facepalm:

Noh, plussana on että R on ainoa malli josta saa oikeasti pois kaikki ajonhallinnat ja sutimisenestot...
 
Japanintuonti taitaa vaan meinata postiautoa. jos olisi LHD sonic blue+atacama combolla niin noilla kilsoilla voisi ollakkin tuon arvoinen.
Ei automaattisesti, vaikka suurin osa Japanista tuotuja tietysti onkin oikealta ajettavia. Esim Mersuja ja Bmw:tä on Japanissa usein myynnissä vasemmanpuoleisella ohjauksella.
 
Aika klassisesti jätetty mainitsematta kiihtyvyys minkä tuo automaatti pilaa täysin. Manuaalina tuo kulkeekin johonkin. Automaattina kiihtyvyys on perus perheauto -tasoa koska vanhan tekniikan laatikko ei kestä ja ahdot rajoitettu (ellen väärin muista, toki riittää se vanha laatikkokin pilaamaan)... :facepalm:

Noh, plussana on että R on ainoa malli josta saa oikeasti pois kaikki ajonhallinnat ja sutimisenestot...
On kai se nyt aavistuksen karvalakkia parempi. Mitä se nyt kiihtyy 6,9s?
 
On kai se nyt aavistuksen karvalakkia parempi. Mitä se nyt kiihtyy 6,9s?
Olisko paperilla 7,1?

Mun saman ikäluokan 233hv dieselkrematoriolle on luvattu about samat arvot. Kuitenkin melkein se 70hv vähemmän (taitaa toki olla 1 vaihde enemmän ja laatikko kestää luvatut 450Nm)...

Muoks: mulla ollut myös tuonikäluokan 2.5T V70:nen joka ei ole 210hv:llä kuin aika tasan sekunnin hitaampi. Etuvedolla... :D
Taitaa T5 mennä jo noihin lukemiin mitä R automaatilla?

Muoks2: nyt kun katsoin tuon hinnan kunnolla, niin tuollaisella autolla ei ole mitään järkeä kuin jollekin Volvo-keräilijälle ja sillekin alkaa olemaan kilsoja 100tkm liikaa. Nykyään alkaa aika lähelle tuota hintaluokkaa saamaan juuri niitä "perusperhefarkkuja" jotka menee ohi oikealta ja vasemmalta - myös siitä ~6sek manuaali versiosta. Esim. 530/535 tai A6 3.0TDI/biturbo hyviä esimerkkejä kun pistää muutaman tonnin tai hieman kilsoja lisää (jos vertaa automaatti R/manuaali R arvot alkaa olemaan identtiset).

Eikä nyt edes verrata johonkin hybridiin tai täyssähköön - no ne on kaukana tosta hintaluokasta, mutta yleisenä pointtina siis ettei tuollainen R enää kovin ripeä kulkine ole nykypäivänä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo 0-100 mittaus on vähän tyhmä, varsinkin kun tuon ikäisissä Volvoissa vaihdetta pitää vaihtaa kolmesti kun saksalaiset sprinttaa sinne kahdella vaihdolla.
 
Susirumat vanteet ja rahat ei ole riittäny ostaa tarpeeksi leveitä gummeja edes niille. Hienosti näyttää siltä et just ja just kumpat venyy vanteelle.

Kaipa tuohon joku huntalo syttyy.
 
Tuo 0-100 mittaus on vähän tyhmä, varsinkin kun tuon ikäisissä Volvoissa vaihdetta pitää vaihtaa kolmesti kun saksalaiset sprinttaa sinne kahdella vaihdolla.
No on se > sekunti pois vs manuaalikin ihan perse muutos. Käsittääkseni kun tuo ei ole mikään raketti satasen yläpuolellakaan?

Nykyajan sakemanneissa kun on 7 tai 8 vaihdetta, niin tuskin kakkosella mennään - ne vaan on niin paljon nopeampia kuin noi vanhat soppavehkeet.
 
Susirumat vanteet ja rahat ei ole riittäny ostaa tarpeeksi leveitä gummeja edes niille. Hienosti näyttää siltä et just ja just kumpat venyy vanteelle.

Kaipa tuohon joku huntalo syttyy.
Näimpä.
Vakiona taas:love2::hungry::drool:,
ihan sama vaikka joku diisselivagi/mikä ikinä on sataseen nopeampi, ärrä on ärrä.
 
Samaa katsoin tunti sitten ja ei ton arvo tossa kunnossa ole kuin 5-7te....
Ottaen huomioon, että ehjät maksaa parikytä tonnia siistikuntoset pikkuhiljaa jo ylikin, niin toi 5-7 tonnia nyt on aika rankasti alakanttiin, ottaen huomioon, että jos siel nyt on laakeri pyörähtänyt, niin pahimmillaankin tonne isketään parilla tonnilla uutta romua kellariin ja se sisältää jo uuden kampurankin ja sitte toki maalataan, joka on kulujen puolesta aika pitkälti riippuvaista siitä millaset kontaktit ja mahdollisuudet on itse osallistua siihen prosessiin.
 
Ottaen huomioon, että ehjät maksaa parikytä tonnia siistikuntoset pikkuhiljaa jo ylikin, niin toi 5-7 tonnia nyt on aika rankasti alakanttiin, ottaen huomioon, että jos siel nyt on laakeri pyörähtänyt, niin pahimmillaankin tonne isketään parilla tonnilla uutta romua kellariin ja se sisältää jo uuden kampurankin ja sitte toki maalataan, joka on kulujen puolesta aika pitkälti riippuvaista siitä millaset kontaktit ja mahdollisuudet on itse osallistua siihen prosessiin.


Juu. Mutta tossa laitteessa on ilmeisesti enemmänkin työn sarkaa kun kyselin tutulta...
 
Paljon on hinta noussut skylleillä. Viime kesänä sai järkevän noin 13t€
Joo on kyl noussut suht tuntuvasti. Jenkit saaneet alkaa hankkimaan ja sit tietysti hyviä on suomessakin vähemmän ja vähemmän ja painetta jopa ulkomailta asti. Esim ite kun makuutin omaa skylleä myynnissä ihan vaan siitä syystä et jos sattuu joku lunarikeissi ni on vakuutusyhtiöllä joku referenssi myynnissäolosta, ni tuli ulkomailta paljo tiedusteluja ja halusivat ostaa.
 
Mersu on hieno ulkoa, toki vähän yliampuva ja hieno tekniikka myös, mutta sitten sisusta on jo jotain toista ja popit on aika turhat, melkein kannattaisi irrottaa äänentoisto ja myydä erikseen.
 
Nivalla olisi kyllä mukava rymytä metsässä. Nyt ei tulisi edes kuuma, kun ilmastointikin on.
 
Nivalla olisi kyllä mukava rymytä metsässä. Nyt ei tulisi edes kuuma, kun ilmastointikin on.

Juu, mahtaako ohjaustehostinta olla, luulisi että on. Oliskohan hinta veroinoineen alta 20ke, tai jos repisi takapenkin vittuun ja pakuksi. Niinkun Suzuki Jimnyssä kävi, päästösyistä ilmeisesti.
Kyllähän Nivalla ajelisi, vielä tuo maastoväritys:p
 
Esim ite kun makuutin omaa skylleä myynnissä ihan vaan siitä syystä et jos sattuu joku lunarikeissi ni on vakuutusyhtiöllä joku referenssi myynnissäolosta
Ai tämä on se syy miksi monessa hieman erikoisemmassa harrasteauton myynti-ilmoituksessa on se legendaarinen lausahdus "Ei pakkomyynnissä"?
 
Ai tämä on se syy miksi monessa hieman erikoisemmassa harrasteauton myynti-ilmoituksessa on se legendaarinen lausahdus "Ei pakkomyynnissä"?
Multa ei tota klausuulia löytynyt mutta voihan se olla. Laitoin hinnan niin korkealle että harkitsisin myyntiä, sain pari yhteydenottoa mutten viitsinyt myydä kuitenkaan.
 
Eikös maalipinnan pitäisi kuitenkin asetoni kestää, jos on tehtaan maalissa. Juu, aika karmea ilmestys on Lexus.
 
Eikös maalipinnan pitäisi kuitenkin asetoni kestää, jos on tehtaan maalissa. Juu, aika karmea ilmestys on Lexus.

"Auto on puhdistettu asetonilla ja siitä jäi tuon ruman näköinen pinta. Peilit lasit ymm lähti hyvin puhtaaksi, mutta uudelleen maalattu maali otti itseensä ja sulatti myös sen pois."
Sain käsityksen että on maalailtu itse uudelleen jossain välissä. Tehtaan maalit on yleensä kyllä asetonin kestänyt
 
Kyllä on viimeisen päälle hyvin pidetty ja maalattu Lexus. Yleensä vanteet ravistaa koska siellä on väärät spacerit, ei spacereiden puutteesta. Ellei sitten ole väärällä keskireijällä olevat vanteet. Kuuluisan edellisen omistajan maalauskin on aika ammattimainen, ihan varmuuden vuoksi oli vielä mallannut rekisterikilvetkin... Auto on ostettu vakuutusyhtiöltä, eli mällipeli. Kuitenkin myyjä väittää että olisi jossain vaiheessa puhunut edellisen omistajan kanssa.
 
Kyllä on viimeisen päälle hyvin pidetty ja maalattu Lexus. Yleensä vanteet ravistaa koska siellä on väärät spacerit, ei spacereiden puutteesta. Ellei sitten ole väärällä keskireijällä olevat vanteet. Kuuluisan edellisen omistajan maalauskin on aika ammattimainen, ihan varmuuden vuoksi oli vielä mallannut rekisterikilvetkin... Auto on ostettu vakuutusyhtiöltä, eli mällipeli. Kuitenkin myyjä väittää että olisi jossain vaiheessa puhunut edellisen omistajan kanssa.
Oisko kadunvarressa joku oman elämänsä Van Gogh päättänyt kilikolilla suihkutella pitkin autoa (eli siis ilkivallan vuoksi mennyt lunariin). Kilikolia yritetty varmaankin asetonilla irroittaa, mutta vanha ylimaalaus on ottanut siinä samalla myös itseensä. Periaatteessa yliteippaamalla tuon voisi saada pelastettua "helposti".

Ja miksei muka olisi voinut olla vanhan omistajan kanssa yhteyksissä? Trafilta saa omistajuushistorian tietoon ja numerotiedustelusta puhelinnumeron (jos siis kumpaakaan ei ole salattu).
 
Voi olla tuo Lexus ehjänäkin vaikea myydä, kun ei tuollaisille perusautoille ole kovasti kysyntää oikealta ohjattavina
 
Kamuxille sattunut käsiin melkoinen pommi saksasta. Tuosta olisi saanut melkoiset otsikot, jos liikenteeseen päätynyt. Kunnon tein itse ja säästin korjaus.

Vähän maistiasta...
afc2f0f7-1685-4489-b2fa-af5e3048f7fd-large::r:0.jpg
 
Aika kosmeettinen kolari kuvien perusteella. Enemmän kiinnostaisi nähdä mattojen yms alle onko siellä jotain kolarijälkiä, voimia kulkeutunut taaemmas jne. Puskurin korjaaminen laskikuidulla on jotain mitä kuka vaan tekee kun tarkistaa mitä uusi puskuri maksaa kaupassa ja ymmärtää kuinka turha kapine se on nykyautoissa.
 
Eipä tuossa päällisin puolin mitään vakavempaa ole, robotissa voi tietysti selvitä että kori kiero kuin korkkiruuvi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 253
Viestejä
4 594 295
Jäsenet
75 585
Uusin jäsen
fran

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom