Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Tarvittaisiin joku robotti kahlaamaan kaikki torin, nettiauton, huutokauppasivujen, copartin ja muiden sivustojen ilmoitukset ja tallentaa tulokset tietokantaan. Näin voisi helposti tarkistaa auton aiemmat myyntihinnat(edit:tai hintapyynnöt) ja kilometrit rekisterinumerolla tai runkonumerolla. Mieluusti tuo nappaisi kuvat vielä talteen, mutta se ei taida olla luvallista.

Sitten toki alkaisi ilmoituksista katoamaan rekisterinumerot ja muut tunnistetiedot.

Vanha viesti, mutta; Noin juuri tekee vakuutusyhtiöt. Ainakin tekstitietoa keräävät, kuvista en sano varmaksi.

Uskon että on vähän harmaalla alueella tuo touhu.
 
Jep, vakuutusyhtiöillä menee jollainkeinoin talteen myyntihinnat jos käy jollain yleisellä sivulla myynnissä.

Naapurin muutaman satasen corollaan ajoi joku parkkipaikalla etulokariin ja hän ilmoitti vakuutusyhtiölle maalauksen+lokarin maksavan 700€. Paria päivää myöhemmin vakuutusyhtiöstä otettiin yhteyttä ja koittivat tarjota korvaussummaksi 250€ koska kahdella aiemmalla myyntikerralla auton hinta on ollut 350€ ja 250€, naapuri ei suostunut tähän ja maksoivat sen 700€ mutta eivät sen tarkemmin ruvenneet kuulemma kertomaan mistä ovat hinnat saaneet tietoonsa.
 
Aika erikoinen Golffi. Itse kyllä ottaisin mieluummin orkkiksen.


Vähän ot...mietin, että millainen markkina näille rakennetuille autoille mahtaa suomessa olla? Eli kuka noita lopulta oikein ostaa? Kaikki liputtaa aina orginaalin puolesta.
 
Vähän ot...mietin, että millainen markkina näille rakennetuille autoille mahtaa suomessa olla? Eli kuka noita lopulta oikein ostaa? Kaikki liputtaa aina orginaalin puolesta.
Ei varmaan kovin kummoinen markkina. Rata-ajoon tai vastaavaan tuo näkyy olevan rakennettu, ja varmaan sellaiseen käyttöön menee kaupaksi.
 
Vanha viesti, mutta; Noin juuri tekee vakuutusyhtiöt. Ainakin tekstitietoa keräävät, kuvista en sano varmaksi.

Uskon että on vähän harmaalla alueella tuo touhu.

Autovista Oy ( entinen Greyhen Oy ) myy tuollaista VIS-softaa, joka kerää autojen hintatietoja ympäri internettiä ( ja autoliikkeistä / leasing yhtiöistä ).
Tuolla heidän softallaan lähes kaikki toimijat ( autoliikkeet, leasing yhtiöt, vakuutusyhtiöt, tulli, verohallinto ) hinnoittelevat autoja.
 
Ei varmaan kovin kummoinen markkina. Rata-ajoon tai vastaavaan tuo näkyy olevan rakennettu, ja varmaan sellaiseen käyttöön menee kaupaksi.

Eiköhän tuo ole vain jonkun tavan harrastelijan rakennelma vailla sen kummempaa käyttötarkoitusta. Rata-ajoon auton tekevä ainakin luulisi osaavan kiinnittää turvavyöt oikeaoppisesti toisin kuin tuossa Golfissa.
 

No nyt on komee auto! Sorry jos on ollut aikaisemmin ketjussa.

Eipä liene ollut, mutta todella söpö auto. Hinta vaan hirvittävä, en kyllä tosin ole seurannut noiden jmd vehkeiden hintoja muutenkaan.


Siitä nopsempaa kulkinetta. Pinkiksi teipattu, alkuperäinen väri valkoinen.

Kuvia jos ihan tarkkaan katsoo niin oviaukko jotain keltaista, peilit vihreät...

Tässä taas Suomalaista autoverotusta kunnolla, 140k tax free, yli tuplat veroilla. Muutenkin ahdas, epäkäytännöllinen bensakrematoria jonka huollotkin maksaa hunajaa:cigarbeye:
 
Eipä liene ollut, mutta todella söpö auto. Hinta vaan hirvittävä, en kyllä tosin ole seurannut noiden jmd vehkeiden hintoja muutenkaan.


Siitä nopsempaa kulkinetta. Pinkiksi teipattu, alkuperäinen väri valkoinen.

Kuvia jos ihan tarkkaan katsoo niin oviaukko jotain keltaista, peilit vihreät...

Tässä taas Suomalaista autoverotusta kunnolla, 140k tax free, yli tuplat veroilla. Muutenkin ahdas, epäkäytännöllinen bensakrematoria jonka huollotkin maksaa hunajaa:cigarbeye:

Sisäkuvat ovat Raikun omassa käytössä olevasta / olleesta vihreästä yksilöstä, eivät tuosta teipatusta tapauksesta.
 
1631900322658.png
 
Tää on kyl upea :D

Mikä tuo partakonee tuossa keulassa on olevinaan.. voiko sillä ajaa perskarvat :D

Mä aloin googlailemaan ton myyntiesittelyn perusteella Ras Majuria kuvitellen, että se on joku väärin ymmärretty Raymond Loewy, eli arvostettu muotoilija joka välillä teki aivan oksettavia autoja lähinnä omaan käyttöön ja omaan makuun. Eipä löytynyt mitään ja sitten huomasin myyjän nimen, Risto Majuri a.k.a Ras Majur(i) kait :rofl::rofl:
 
Rata-ajoon auton tekevä ainakin luulisi osaavan kiinnittää turvavyöt oikeaoppisesti toisin kuin tuossa Golfissa.

Huomasin saman. Ohje on muistaakseni että tuollaiset vyöt tulevat vaakasuoraan taakse, eli vaatisi jonkun poikkitangon tuohon lisää. En kyllä muista tai keksi minkä takia ei saa laittaa alas?
 
Kylläpä nuo Volvo V70 R tuppaa olemaan arvokkaita. Kilsoihin nähden ihan ok järkevä pyynti, mutta aika rajusti menty pilaamaan lyömällä linttaan ja laittamalla joku lirpake etupuskuriin.
Japanintuonti taitaa vaan meinata postiautoa. jos olisi LHD sonic blue+atacama combolla niin noilla kilsoilla voisi ollakkin tuon arvoinen.
 
Japanintuonti taitaa vaan meinata postiautoa. jos olisi LHD sonic blue+atacama combolla niin noilla kilsoilla voisi ollakkin tuon arvoinen.

Olet oikeassa. Näyttää tosiaan olevan ratti väärällä puolella. Aika usein varsinkin saksalaiset japsituonnit on ratti vasurilla, joten en tuota huomannut katsoa.
 
Kuvien perusteella voisi erehtyä ilmoituksen koskevan vanteita. Mitä sitä suotta kuvaaamaan sisustaa tai mitään muutakaan. Hinnasta ei viitsi edes aloittaa.
Ei sentään löytynyt sitä klassikkoa että vanteet ei kuulu hintaan. Olisi kruunannut ilmoituksen.
 
Aika klassisesti jätetty mainitsematta kiihtyvyys minkä tuo automaatti pilaa täysin. Manuaalina tuo kulkeekin johonkin. Automaattina kiihtyvyys on perus perheauto -tasoa koska vanhan tekniikan laatikko ei kestä ja ahdot rajoitettu (ellen väärin muista, toki riittää se vanha laatikkokin pilaamaan)... :facepalm:

Noh, plussana on että R on ainoa malli josta saa oikeasti pois kaikki ajonhallinnat ja sutimisenestot...
 
Japanintuonti taitaa vaan meinata postiautoa. jos olisi LHD sonic blue+atacama combolla niin noilla kilsoilla voisi ollakkin tuon arvoinen.
Ei automaattisesti, vaikka suurin osa Japanista tuotuja tietysti onkin oikealta ajettavia. Esim Mersuja ja Bmw:tä on Japanissa usein myynnissä vasemmanpuoleisella ohjauksella.
 
Aika klassisesti jätetty mainitsematta kiihtyvyys minkä tuo automaatti pilaa täysin. Manuaalina tuo kulkeekin johonkin. Automaattina kiihtyvyys on perus perheauto -tasoa koska vanhan tekniikan laatikko ei kestä ja ahdot rajoitettu (ellen väärin muista, toki riittää se vanha laatikkokin pilaamaan)... :facepalm:

Noh, plussana on että R on ainoa malli josta saa oikeasti pois kaikki ajonhallinnat ja sutimisenestot...
On kai se nyt aavistuksen karvalakkia parempi. Mitä se nyt kiihtyy 6,9s?
 
On kai se nyt aavistuksen karvalakkia parempi. Mitä se nyt kiihtyy 6,9s?
Olisko paperilla 7,1?

Mun saman ikäluokan 233hv dieselkrematoriolle on luvattu about samat arvot. Kuitenkin melkein se 70hv vähemmän (taitaa toki olla 1 vaihde enemmän ja laatikko kestää luvatut 450Nm)...

Muoks: mulla ollut myös tuonikäluokan 2.5T V70:nen joka ei ole 210hv:llä kuin aika tasan sekunnin hitaampi. Etuvedolla... :D
Taitaa T5 mennä jo noihin lukemiin mitä R automaatilla?

Muoks2: nyt kun katsoin tuon hinnan kunnolla, niin tuollaisella autolla ei ole mitään järkeä kuin jollekin Volvo-keräilijälle ja sillekin alkaa olemaan kilsoja 100tkm liikaa. Nykyään alkaa aika lähelle tuota hintaluokkaa saamaan juuri niitä "perusperhefarkkuja" jotka menee ohi oikealta ja vasemmalta - myös siitä ~6sek manuaali versiosta. Esim. 530/535 tai A6 3.0TDI/biturbo hyviä esimerkkejä kun pistää muutaman tonnin tai hieman kilsoja lisää (jos vertaa automaatti R/manuaali R arvot alkaa olemaan identtiset).

Eikä nyt edes verrata johonkin hybridiin tai täyssähköön - no ne on kaukana tosta hintaluokasta, mutta yleisenä pointtina siis ettei tuollainen R enää kovin ripeä kulkine ole nykypäivänä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo 0-100 mittaus on vähän tyhmä, varsinkin kun tuon ikäisissä Volvoissa vaihdetta pitää vaihtaa kolmesti kun saksalaiset sprinttaa sinne kahdella vaihdolla.
 
Susirumat vanteet ja rahat ei ole riittäny ostaa tarpeeksi leveitä gummeja edes niille. Hienosti näyttää siltä et just ja just kumpat venyy vanteelle.

Kaipa tuohon joku huntalo syttyy.
 
Tuo 0-100 mittaus on vähän tyhmä, varsinkin kun tuon ikäisissä Volvoissa vaihdetta pitää vaihtaa kolmesti kun saksalaiset sprinttaa sinne kahdella vaihdolla.
No on se > sekunti pois vs manuaalikin ihan perse muutos. Käsittääkseni kun tuo ei ole mikään raketti satasen yläpuolellakaan?

Nykyajan sakemanneissa kun on 7 tai 8 vaihdetta, niin tuskin kakkosella mennään - ne vaan on niin paljon nopeampia kuin noi vanhat soppavehkeet.
 
Susirumat vanteet ja rahat ei ole riittäny ostaa tarpeeksi leveitä gummeja edes niille. Hienosti näyttää siltä et just ja just kumpat venyy vanteelle.

Kaipa tuohon joku huntalo syttyy.
Näimpä.
Vakiona taas:love2::hungry::drool:,
ihan sama vaikka joku diisselivagi/mikä ikinä on sataseen nopeampi, ärrä on ärrä.
 
Samaa katsoin tunti sitten ja ei ton arvo tossa kunnossa ole kuin 5-7te....
Ottaen huomioon, että ehjät maksaa parikytä tonnia siistikuntoset pikkuhiljaa jo ylikin, niin toi 5-7 tonnia nyt on aika rankasti alakanttiin, ottaen huomioon, että jos siel nyt on laakeri pyörähtänyt, niin pahimmillaankin tonne isketään parilla tonnilla uutta romua kellariin ja se sisältää jo uuden kampurankin ja sitte toki maalataan, joka on kulujen puolesta aika pitkälti riippuvaista siitä millaset kontaktit ja mahdollisuudet on itse osallistua siihen prosessiin.
 
Ottaen huomioon, että ehjät maksaa parikytä tonnia siistikuntoset pikkuhiljaa jo ylikin, niin toi 5-7 tonnia nyt on aika rankasti alakanttiin, ottaen huomioon, että jos siel nyt on laakeri pyörähtänyt, niin pahimmillaankin tonne isketään parilla tonnilla uutta romua kellariin ja se sisältää jo uuden kampurankin ja sitte toki maalataan, joka on kulujen puolesta aika pitkälti riippuvaista siitä millaset kontaktit ja mahdollisuudet on itse osallistua siihen prosessiin.


Juu. Mutta tossa laitteessa on ilmeisesti enemmänkin työn sarkaa kun kyselin tutulta...
 
Paljon on hinta noussut skylleillä. Viime kesänä sai järkevän noin 13t€
Joo on kyl noussut suht tuntuvasti. Jenkit saaneet alkaa hankkimaan ja sit tietysti hyviä on suomessakin vähemmän ja vähemmän ja painetta jopa ulkomailta asti. Esim ite kun makuutin omaa skylleä myynnissä ihan vaan siitä syystä et jos sattuu joku lunarikeissi ni on vakuutusyhtiöllä joku referenssi myynnissäolosta, ni tuli ulkomailta paljo tiedusteluja ja halusivat ostaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 794
Viestejä
4 499 108
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom