Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Varmaan tarkoitus ettei se sininen sieltä loista niin kirkkaana. Esim. tuo Lexus kun on muutenkin harmaa niin se sininen erottuisi sieltä aika helposti. Varmasti myös pienenmpi vaiva ja halvempi laittaa harmaa tarra päälle verrattuna siihen että vaihtaisi finnittömiin kilpiin.
Itellä on ollut lähinnä harmaita, mustia ja punaisia autoja ja täytyy sanoa, ettei ole kyllä kertaakaan tullut mieleen, että rekisterikilvin finniosa loistaisi silmään liikaa normisinisenä. :D O tempora, o mores...


Negatiivinen camper ei vielä itsessään syö rengasta kaljuksi 1500km aikana, muuten kukaan ei ajaisi prätkällä 20tkm samalla renkaalla...

Mutta siitä olen samaa mieltä että mitään järkeä tuossa ei ole, ainakaan käyttöautossa.
Prätkän renkaan sivuvallit ottavat silti tasaisesti kuormituksen vastaan, vaikka konktaktipinnan profiili on pyöreähkö ja kuormitus on yleensä noin 150-200 kg per rengas ajossa. Ja ovat siuunniteltu sitä silmällä pitäen. Vahva negatiivinen camper taas siirtää autossa rasituksen lähes kokonaan renkaan sisäpuolen sivuvallille ja kontaktiosiolle ja painoa on ajossa yleensä noin 400-500 kg per rengas sitä rasittamassa. On sitä itekin tullut joskus pidettyä autoa rata-ajoharrastelun vuoksi vielä kuitenkin suht miedoilla -1,5 ... -2 camperkulmilla myös arkiajossa, kun ei ole jaksanut olla niitä jatkuvasti säätelemässä ja kyllä jo se on vaikuttanut 255 leveän renkaan käyttöikään merkittävästi. Nuo vulvan negatiiviset kamppeerit on vielä aika paljon isommat mitä tuosta nyt silmämääräisesti pystyy sanomaan.
 
Eli laittomat tarrat 13,90€ ja finnittömät kilvet muistaakseni 16€ luokkaa. Jokainen päättäkööt itse mitä tekee.

Ei poliisia tuollaiset kiinnosta, itse ajanut nyt useamman vuoden pikku kilvellä eikä kukaan ole sanonut mitään, eikä mulla ole kuin yksi peilikään:whistling:
 

Liitteet

  • gfdh.JPG
    gfdh.JPG
    72,4 KB · Luettu: 518
Eli laittomat tarrat 13,90€ ja finnittömät kilvet muistaakseni 16€ luokkaa. Jokainen päättäkööt itse mitä tekee.

Poliisia tuskin kiinnostaa, kaverin pojan autosta tuli maininta tarrasta, no tuli sitä mainintaa monesta muustakin jutusta.

EDIT: siis katsastuksessa pomppasi.
 
Viimeksi muokattu:
Todella hieno, rahamies tai Volvofani voi tuosta mokoman maksaakin. Tuskinpa insinööripertsa joka on ostamassa "tilavaa vähäkulutuksista farkkua" perheen arkiajoihin.
Ehkäpä joku vähän realistisempi vertailukohde voisi olla vaikkapa: https://www.nettiauto.com/audi/s6/12362113

Mutta mielelläänhän sitä laittaa yli kympin pinkkaa enemmän, että saa S6:n sijaan kolmatta vuotta vanhemman ja huomattavasti hitaamman Volvon pihalle. Saa siinä tosiaan fanaatikko jo olla.
 
Ehkäpä joku vähän realistisempi vertailukohde voisi olla vaikkapa: https://www.nettiauto.com/audi/s6/12362113

Mutta mielelläänhän sitä laittaa yli kympin pinkkaa enemmän, että saa S6:n sijaan kolmatta vuotta vanhemman ja huomattavasti hitaamman Volvon pihalle. Saa siinä tosiaan fanaatikko jo olla.

Noissa C6 S6 taisi olla jonkun verran tyyppivikoja ja kuten saksalaiselta V10 voi odottaa ne ovat todella kalliita. Jos siis käyttönä oli muutakin kun säilöä tallissa ja odottaa arvon nousua.
 
Noissa C6 S6 taisi olla jonkun verran tyyppivikoja ja kuten saksalaiselta V10 voi odottaa ne ovat todella kalliita. Jos siis käyttönä oli muutakin kun säilöä tallissa ja odottaa arvon nousua.
No viattomia 15-vuotiaita autoja ei muutenkaan ole olemassa, edes Volvolla. Mutta kun katsoo mitä tuohon Volvoon verrattuna saa samaan käyttötarkoitukseen suunnilleen saman verran ajettuna, pienemmillä ikävuosilla ja 10 tonnia halvemmalla, niin on ihan selvää, että hintapyynti on jostain toisesta todellisuudesta. Tuon Audin lisäksi voisi mainita vaikka Mersun ja Porschen.

Ja jos sinne Volvon pyynteihin asti luisutaan niin samalla rahalla alkaa saada jo yli 5 vuotta tuoreempaa ja selvästi vähemmän ajettua S4:ää.
 
No viattomia 15-vuotiaita autoja ei muutenkaan ole olemassa, edes Volvolla. Mutta kun katsoo mitä tuohon Volvoon verrattuna saa samaan käyttötarkoitukseen suunnilleen saman verran ajettuna, pienemmillä ikävuosilla ja 10 tonnia halvemmalla, niin on ihan selvää, että hintapyynti on jostain toisesta todellisuudesta. Tuon Audin lisäksi voisi mainita vaikka Mersun ja Porschen.

Ja jos sinne Volvon pyynteihin asti luisutaan niin samalla rahalla alkaa saada jo yli 5 vuotta tuoreempaa ja selvästi vähemmän ajettua S4:ää.

Ei ole mutta siihen on syynsä miksi noita uutena kalliita Saksalaisia saa ihan pikkurahalla 200tkm ajettuina, eivätkä ne siltikään taida löytää ostajia. Jos ei löydy tiloja, laitteita ja osaamista ollaan hyvin nopeasti Volvon hintaluokassa jo toisena vuonna. Vastaavat tavalliset dieselit maksavat saman verran tai enemmän vaikka olleet uutena huomattavasti halvempia.
 
Ei ole mutta siihen on syynsä miksi noita uutena kalliita Saksalaisia saa ihan pikkurahalla 200tkm ajettuina, eivätkä ne siltikään taida löytää ostajia. Jos ei löydy tiloja, laitteita ja osaamista ollaan hyvin nopeasti Volvon hintaluokassa jo toisena vuonna. Vastaavat tavalliset dieselit maksavat saman verran tai enemmän vaikka olleet uutena huomattavasti halvempia.
Siihen ei tarvitse vikaisuuden liittyä mitenkään, ihan tavalliset käyttökustannukset riittävät tässä pitkien etäisyyksien maassa. Mutta enemmän tuolla silti näkyi noita saman ikäisiä R-volvoja kuin S6:ia myynnissä mitkä omaan hakuhaarukkaan putosi, joten tiedä sitten niistä ostajien löytymisien vaikeudesta. Ensin pitäisi tietysti tietää paljonko kumpiakin on ylipäätään rekisteröity tänne.
 
No viattomia 15-vuotiaita autoja ei muutenkaan ole olemassa, edes Volvolla. Mutta kun katsoo mitä tuohon Volvoon verrattuna saa samaan käyttötarkoitukseen suunnilleen saman verran ajettuna, pienemmillä ikävuosilla ja 10 tonnia halvemmalla, niin on ihan selvää, että hintapyynti on jostain toisesta todellisuudesta. Tuon Audin lisäksi voisi mainita vaikka Mersun ja Porschen.

Ja jos sinne Volvon pyynteihin asti luisutaan niin samalla rahalla alkaa saada jo yli 5 vuotta tuoreempaa ja selvästi vähemmän ajettua S4:ää.
nuo vanhojen cayennejen v8 koneet on ainakin ihan paskoja, saa laittaa 20k heti alkuun koneenvaihtoon kun alkaa kalkattamaan, 300k asti et varmasti pääse alkuperäisellä koneella :dead:
Porsche Cayenne Turbo 4.8 5d TipTronic TEHDASUUSI MOOTTORI PORSCHELTA 20k€ kuitti! Maastoauto 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
Porsche Cayenne 4.5 Turbo 5d 450hv TipTronic Maastoauto 2003 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Viimeksi muokattu:
Niinhän se on, ettei köyhällä ole varaa kuin mersuun, kun noihin muihin vanhoihin autoihin joutuu vaihamaan kulutusosia.
 
Vähän asian vierestä, mutta jumitteleeko muilla Nettiauto tällä hetkellä? Linkkien avautuminen kestää tautisen kauan ja hakuja ei saa tehtyä.
 
Ehkäpä joku vähän realistisempi vertailukohde voisi olla vaikkapa: https://www.nettiauto.com/audi/s6/12362113

Mutta mielelläänhän sitä laittaa yli kympin pinkkaa enemmän, että saa S6:n sijaan kolmatta vuotta vanhemman ja huomattavasti hitaamman Volvon pihalle. Saa siinä tosiaan fanaatikko jo olla.

MIelestäni tollasessa S6:ssa ei ole oikeastaan mitään parempaa kuin Ärrävolvossa.
 
Eikö edes V10 innosta Audissa? Luulisin ainakin, että äänet pitäs olla kohdallaan.
Tarvinnee hieman normaalia enemmän harrastusmieltä V10 audi tai sitten useampia touhutonneja odottamassa ylläpitotöitä varten. Vähemmän yllättäen noita saa "halvalla" nettiautosta kun on pelästytty kun parin euron osan takia tulee nosta moottori irti autosta eikä tuo ole mikään ihan pienitöisin moottorimalli. Tämä tuon muutenkin enemmän ylläpitoa vaativan luokan pelin tuomana lisänä.

Muuten varmasti tosi kivasti soiva peli. Itsekin olisin ostanut S6 V10:llä, mutta puuttuu omat harrastetilat.
 
Oikeastaan minkä tahansa tuollaisen vanhemman ja/tai erikoisemman tehomallin pitäminen vaatii joko omat tilat, hyvät välineet ja innostusta ropata tai hyvän pajan ja vielä vähän paksumman lompakon.

Toki lähes minkä tahansa harrasteauton pitäminen ja ehostaminen ohentaa lompakkoa.

Eikä se ole harrastamista eikä mitään, jos ei kerran vuodessa nosta harrasteautosta konetta pois. :rofl2:
 
Eikö edes V10 innosta Audissa? Luulisin ainakin, että äänet pitäs olla kohdallaan.
Yhtälailla nätti ääni on 5 mukisessa, ellei jopa nätimpi.
Kumpikaan noista ei edes ole nykymittapuulla mikään raketti joten joku minimaalinen ero suorituskyvyssäkään ei oikein jaksa kiinnostaa, kun molemmat on kuitenkin isoja painavia losseja. Tämä on minulle ainakin ihan puhdas maku / fiilisasia enkä ainakaan omassa tuttavapiirissä ole mitenkään harvinainen siitä että tykkään Ärrävolvosta enemmän kuin S6 Audista. Varmaan tekniikan taidonnäytteenä Audi on parempi, mutta so what.

Audista tulee jotenkin sellainen kynäniskaisen kirjanpitäjän auto mieleen joka pyörittelee exceliä että missäs kaikessa se audi onkin parempi kun vaikka naapurin auto.
RS6 on sitten taas jo ihan eri maata.
 
MIelestäni tollasessa S6:ssa ei ole oikeastaan mitään parempaa kuin Ärrävolvossa.
Ei varmaan, jos mm. suorituskyvyllä, ajo-ominaisuuksilla, tiloilla, varusteilla ja muilla ei ole merkitystä. Sitten on tietty aina nää design-asiat, jotka voi pistää makuasioiden piikkiin, mutta kylmä fakta on, että kun aletaan vertaamaan 90-luvulla suunniteltua faceliftattua vulvaa vähän tuoreempaan S6:een, niin eroja alkaa näkyä mm. sähköllä toimivien takaluukkujen, avaimettomien käynnistyksien ja vastaavien arkipäiväisten mukavuusvarusteidenkin muodossa.

Yhtälailla nätti ääni on 5 mukisessa, ellei jopa nätimpi.
Kumpikaan noista ei edes ole nykymittapuulla mikään raketti joten joku minimaalinen ero suorituskyvyssäkään ei oikein jaksa kiinnostaa, kun molemmat on kuitenkin isoja painavia losseja. Tämä on minulle ainakin ihan puhdas maku / fiilisasia enkä ainakaan omassa tuttavapiirissä ole mitenkään harvinainen siitä että tykkään Ärrävolvosta enemmän kuin S6 Audista. Varmaan tekniikan taidonnäytteenä Audi on parempi, mutta so what.

Audista tulee jotenkin sellainen kynäniskaisen kirjanpitäjän auto mieleen joka pyörittelee exceliä että missäs kaikessa se audi onkin parempi kun vaikka naapurin auto.
RS6 on sitten taas jo ihan eri maata.
Minimaalinen ero suorituskyvyssä? V70R Geartronic on hidas. Suorastaan nolostuttavan hidas. Ja sen nolostumisen olen nähnyt omin silmin, kun kaverin uusi V70R automaatti ei pysynyt edes silloisen '07 3.2 VG DSG-Passattini rinnalla, vaikka tehoeroa piti olla 50 hevosvoimaa Volvon eduksi. Volvo on legendaarisen huono saamaan tehoa järjestettyä kiihtyvyydeksi asti noilla automaateilla, pari päivää ajossa ollut S80 T6 oli 272 hevosellaan tästä myös loistava esimerkki: en saanut sitä kiihtymään edes alle 8 sekunnissa sataseen useista yrityksistä huolimatta.

Jos S6 C6 ei olekaan kaikkein ripein lähtemään makuulta LC:n puuttumisen vuoksi saavuttaa se silti satasen lähes 2 sekuntia tuota V70R:ää nopeammin. Varttimailin suhteen puhutaan myös parin sekunnin eroista. Noilla trappinopeuksilla 2 sekuntia alkaa olla 100 metriä varttimailin päässä, eli neljäsosa koko matkasta. Se ei ole mikään minimaalinen ero, joka pitäisi tarkistaa videonauhalta vaan totaalinen nöyryytys kahdessa aivan eri luokassa painivan auton välillä. Ja mutkiin menemisistä ja jarruista ei välttämättä kannata alkaa edes puhua Volvon suunnalta, vaikka mitään rata-autoja nuo eivät olekaan.

Itsepetos on jännä laji, kun aletaan miettiä näitä juttuja tunnetasolla. Lopulta pitääkin sitten jo arvioida väärän automerkin kuskien niskojen oletettua jämäkkyyttä, kun speksit ovat omalle leirille epäedulliset. Itse en kuitenkaan valitsisi S6:tta minkään paperivertailun perusteella, vaan sen vuoksi, että se on noista kahdesta huomattavasti modernimpi ja parempi auto ajaa. V70 oli ajodynamiikaltaan vanhahtavan oloinen jo syntyessään ja sieltä puskee sen suhteen 850:n kummitus alta vielä kakkosgeneraatiossakin. Ja huollattaahan sillä 11 tonnin hintaerolla sitä Audia jo jokusen hetken ja tankkaa menovettä, vaikka ylläpitokustannukset ovatkin korkeat.
 
Ei varmaan, jos mm. suorituskyvyllä, ajo-ominaisuuksilla, tiloilla, varusteilla ja muilla ei ole merkitystä. Sitten on tietty aina nää design-asiat, jotka voi pistää makuasioiden piikkiin, mutta kylmä fakta on, että kun aletaan vertaamaan 90-luvulla suunniteltua faceliftattua vulvaa vähän tuoreempaan S6:een, niin eroja alkaa näkyä mm. sähköllä toimivien takaluukkujen, avaimettomien käynnistyksien ja vastaavien arkipäiväisten mukavuusvarusteidenkin muodossa.


Minimaalinen ero suorituskyvyssä? V70R Geartronic on hidas. Suorastaan nolostuttavan hidas. Ja sen nolostumisen olen nähnyt omin silmin, kun kaverin uusi V70R automaatti ei pysynyt edes silloisen '07 3.2 VG DSG-Passattini rinnalla, vaikka tehoeroa piti olla 50 hevosvoimaa Volvon eduksi. Volvo on legendaarisen huono saamaan tehoa järjestettyä kiihtyvyydeksi asti noilla automaateilla, pari päivää ajossa ollut S80 T6 oli 272 hevosellaan tästä myös loistava esimerkki: en saanut sitä kiihtymään edes alle 8 sekunnissa sataseen useista yrityksistä huolimatta.

Jos S6 C6 ei olekaan kaikkein ripein lähtemään makuulta LC:n puuttumisen vuoksi saavuttaa se silti satasen lähes 2 sekuntia tuota V70R:ää nopeammin. Varttimailin suhteen puhutaan myös parin sekunnin eroista. Noilla trappinopeuksilla 2 sekuntia alkaa olla 100 metriä varttimailin päässä, eli neljäsosa koko matkasta. Se ei ole mikään minimaalinen ero, joka pitäisi tarkistaa videonauhalta vaan totaalinen nöyryytys kahdessa aivan eri luokassa painivan auton välillä. Ja mutkiin menemisistä ja jarruista ei välttämättä kannata alkaa edes puhua Volvon suunnalta, vaikka mitään rata-autoja nuo eivät olekaan.

Itsepetos on jännä laji, kun aletaan miettiä näitä juttuja tunnetasolla. Lopulta pitääkin sitten jo arvioida väärän automerkin kuskien niskojen oletettua jämäkkyyttä, kun speksit ovat omalle leirille epäedulliset. Itse en kuitenkaan valitsisi S6:tta minkään paperivertailun perusteella, vaan sen vuoksi, että se on noista kahdesta huomattavasti modernimpi ja parempi auto ajaa. V70 oli ajodynamiikaltaan vanhahtavan oloinen jo syntyessään ja sieltä puskee sen suhteen 850:n kummitus alta vielä kakkosgeneraatiossakin. Ja huollattaahan sillä 11 tonnin hintaerolla sitä Audia jo jokusen hetken ja tankkaa menovettä, vaikka ylläpitokustannukset ovatkin korkeat.

Sekin on melko jännä homma, että puhtaasti mielikuviin ja makuaioihin perustuvia mieltymyksiä, kuten esimerkiksi mikä auto kutittelee kikkelissä ja mikä ei, täytyy alkaa väitellen vertailemaan internetsissä.

Vähänkään harvinaisempien autojen hinnathan ei perustu mihinkään keskinäisiin paremmuusjärjestyksiin tai ominaisuusluetteloihin, vaan puhtaasti siihen miten paljon joku haluaa sellaisen eri syistä ostaa. Syitä voi olla esimerkiksi merkkifanitus, nostalgia, mieltymys auton ulkonäköön ja desingniin, ajatukset jatkojalostuksesta, puhtaasti sen harvinaisuus jnejne.

Edit: En toki sano että kyseisen vulvan hinta olisi oikea tai että itselläni kyseinen auto kiinnostaisi millään tavalla, vaan ihan näin yleisenä huomiona tämä.
 
Vähänkään harvinaisempien autojen hinnathan ei perustu mihinkään keskinäisiin paremmuusjärjestyksiin tai ominaisuusluetteloihin, vaan puhtaasti siihen miten paljon joku haluaa sellaisen eri syistä ostaa. Syitä voi olla esimerkiksi merkkifanitus, nostalgia, mieltymys auton ulkonäköön ja desingniin, ajatukset jatkojalostuksesta, puhtaasti sen harvinaisuus jnejne.
Tämä on tiettyyn pisteeseen asti ihan totta. Mutta niin on sekin, ettei V70R ole mikään erityisen erikoinen tai harvinainen auto.
 
No tuo Sonic blue + acama combo on ilmeisesti aika harvinainen nopealla googletuksella, mut ei sitä varmaan moni tavan tallaaja ajattele sellaisena. Volvo fanaatikot voi pitää jonkunlaisena päiväunena sitä, ja semmoinen voi tuosta maksaa itsensä kipeäksi.
 
Täyty oikein käydä kattomassa että mistä volvosta puhutaan ja kyllä tosiaan yllätti, että parisataa tonnia rullattu 15 vuotias volvo on 27 tonnia. En toki tiedä volvoista tai sen paremmin audeistakaan niin paljoa, että voisin verrata noita, mutta en ehkä ostais yli kymmenvuotiasta v10 koneista audia farmarina myöskään vaikka sekin olis 15 tonnia. Itse näen, että kumpikin noista autoista alkaa menemään sinne harrastelijakategoriaan, joten lopultahan se on se harrastelijoiden mielenkiinto, mikä autossa sitten maksaa. Itse ajelen taivaanranta nisukalla, jonka hinta on nykyään sellanen, että jos myydä pitäisi niin ei volvon hintakaan riitä, eikä sitäkään järjellä perustella. Itselle tosin tuossa tekee harrastepelinä mielekkääksi ruosteeton pohja japsihistorian ja kesäkäytön takia (toki japseista voi ruosteisiakin saada), manuaali, runsas tehomäärä, sen verran vanha ikä, ettei rakentelua hirveästi rajoiteta, kaksiovisuus jne. Että kai se on lopulta just se mikä kenenkin kikkeliä kutittaa :D
 
No tuo Sonic blue + acama combo on ilmeisesti aika harvinainen nopealla googletuksella, mut ei sitä varmaan moni tavan tallaaja ajattele sellaisena. Volvo fanaatikot voi pitää jonkunlaisena päiväunena sitä, ja semmoinen voi tuosta maksaa itsensä kipeäksi.
Jos siitä olisi jotain faktaa paperilla, että se on erittäin harvinainen yhdistelmä niin voisihan se jotain arvolle tehdä. Mutta se on mun mielestä aika huono myyntiargumentti 10+ kiloeuron lisähinnalle, että myyjä ei ole nähnyt toista vastaavaa Suomessa. Mutta saahan sitä toki pyytää ja maksaa, ei se meikäläiseltä ole pois. Ne faktat suorituskykyasioista kannattaa kuitenkin tiedostaa tollaseen S6:eenkin verrattuna, koska ne eivät ole mitättömät.

Vähän hämärä setti tää kuitenkin on, koska tuo auto löytyy täältä ja kaveri haluaa myydä tuon tänä vuonna hankitun pitkään etsimänsä yksisarvisen jostain syystä pois jo alle 10tkm ajon jälkeen. Paljon on rahaa tuntunut menevän ja viimeisimpien päivitysten perusteella autossa on öljyvuotoa vaihteistossa sekä moottorissa ainakin jakopään ja öljypumpun osalta. Kovasti onnea mahdolliselle ostajalle, itse lähtisin ennemmin kokeilemaan onneani sen Porssen naputtavan venttiilinnostimen kanssa. :D
 
Ei varmaan, jos mm. suorituskyvyllä, ajo-ominaisuuksilla, tiloilla, varusteilla ja muilla ei ole merkitystä. Sitten on tietty aina nää design-asiat, jotka voi pistää makuasioiden piikkiin, mutta kylmä fakta on, että kun aletaan vertaamaan 90-luvulla suunniteltua faceliftattua vulvaa vähän tuoreempaan S6:een, niin eroja alkaa näkyä mm. sähköllä toimivien takaluukkujen, avaimettomien käynnistyksien ja vastaavien arkipäiväisten mukavuusvarusteidenkin muodossa.


Minimaalinen ero suorituskyvyssä? V70R Geartronic on hidas. Suorastaan nolostuttavan hidas. Ja sen nolostumisen olen nähnyt omin silmin, kun kaverin uusi V70R automaatti ei pysynyt edes silloisen '07 3.2 VG DSG-Passattini rinnalla, vaikka tehoeroa piti olla 50 hevosvoimaa Volvon eduksi. Volvo on legendaarisen huono saamaan tehoa järjestettyä kiihtyvyydeksi asti noilla automaateilla, pari päivää ajossa ollut S80 T6 oli 272 hevosellaan tästä myös loistava esimerkki: en saanut sitä kiihtymään edes alle 8 sekunnissa sataseen useista yrityksistä huolimatta.

Jos S6 C6 ei olekaan kaikkein ripein lähtemään makuulta LC:n puuttumisen vuoksi saavuttaa se silti satasen lähes 2 sekuntia tuota V70R:ää nopeammin. Varttimailin suhteen puhutaan myös parin sekunnin eroista. Noilla trappinopeuksilla 2 sekuntia alkaa olla 100 metriä varttimailin päässä, eli neljäsosa koko matkasta. Se ei ole mikään minimaalinen ero, joka pitäisi tarkistaa videonauhalta vaan totaalinen nöyryytys kahdessa aivan eri luokassa painivan auton välillä. Ja mutkiin menemisistä ja jarruista ei välttämättä kannata alkaa edes puhua Volvon suunnalta, vaikka mitään rata-autoja nuo eivät olekaan.

Itsepetos on jännä laji, kun aletaan miettiä näitä juttuja tunnetasolla. Lopulta pitääkin sitten jo arvioida väärän automerkin kuskien niskojen oletettua jämäkkyyttä, kun speksit ovat omalle leirille epäedulliset. Itse en kuitenkaan valitsisi S6:tta minkään paperivertailun perusteella, vaan sen vuoksi, että se on noista kahdesta huomattavasti modernimpi ja parempi auto ajaa. V70 oli ajodynamiikaltaan vanhahtavan oloinen jo syntyessään ja sieltä puskee sen suhteen 850:n kummitus alta vielä kakkosgeneraatiossakin. Ja huollattaahan sillä 11 tonnin hintaerolla sitä Audia jo jokusen hetken ja tankkaa menovettä, vaikka ylläpitokustannukset ovatkin korkeat.
Tätä juuri tarkoitin sillä insinöörimäisyydellä. Ei paperilla näkyvät faktat valitettavasti vaikuta fiilispuoleen. Ottaisin silti ennemmin volvon.
 
Kuten vähän koetin jo varovasti vihjata, niin makuasioitahan nuo on. Se ei toki sitä poista että hinta voi olla järjetön, mutta noita "harraste" kategorian pelejä on turha vertailla toiseen "harraste" kategorian autoon. Ainoa järkevä on vertailu toiseen samanlaiseen.
 
Ei varmaan, jos mm. suorituskyvyllä, ajo-ominaisuuksilla, tiloilla, varusteilla ja muilla ei ole merkitystä. Sitten on tietty aina nää design-asiat, jotka voi pistää makuasioiden piikkiin, mutta kylmä fakta on, että kun aletaan vertaamaan 90-luvulla suunniteltua faceliftattua vulvaa vähän tuoreempaan S6:een, niin eroja alkaa näkyä mm. sähköllä toimivien takaluukkujen, avaimettomien käynnistyksien ja vastaavien arkipäiväisten mukavuusvarusteidenkin muodossa.


Minimaalinen ero suorituskyvyssä? V70R Geartronic on hidas. Suorastaan nolostuttavan hidas. Ja sen nolostumisen olen nähnyt omin silmin, kun kaverin uusi V70R automaatti ei pysynyt edes silloisen '07 3.2 VG DSG-Passattini rinnalla, vaikka tehoeroa piti olla 50 hevosvoimaa Volvon eduksi. Volvo on legendaarisen huono saamaan tehoa järjestettyä kiihtyvyydeksi asti noilla automaateilla, pari päivää ajossa ollut S80 T6 oli 272 hevosellaan tästä myös loistava esimerkki: en saanut sitä kiihtymään edes alle 8 sekunnissa sataseen useista yrityksistä huolimatta.

Jos S6 C6 ei olekaan kaikkein ripein lähtemään makuulta LC:n puuttumisen vuoksi saavuttaa se silti satasen lähes 2 sekuntia tuota V70R:ää nopeammin. Varttimailin suhteen puhutaan myös parin sekunnin eroista. Noilla trappinopeuksilla 2 sekuntia alkaa olla 100 metriä varttimailin päässä, eli neljäsosa koko matkasta. Se ei ole mikään minimaalinen ero, joka pitäisi tarkistaa videonauhalta vaan totaalinen nöyryytys kahdessa aivan eri luokassa painivan auton välillä. Ja mutkiin menemisistä ja jarruista ei välttämättä kannata alkaa edes puhua Volvon suunnalta, vaikka mitään rata-autoja nuo eivät olekaan.

Itsepetos on jännä laji, kun aletaan miettiä näitä juttuja tunnetasolla. Lopulta pitääkin sitten jo arvioida väärän automerkin kuskien niskojen oletettua jämäkkyyttä, kun speksit ovat omalle leirille epäedulliset. Itse en kuitenkaan valitsisi S6:tta minkään paperivertailun perusteella, vaan sen vuoksi, että se on noista kahdesta huomattavasti modernimpi ja parempi auto ajaa. V70 oli ajodynamiikaltaan vanhahtavan oloinen jo syntyessään ja sieltä puskee sen suhteen 850:n kummitus alta vielä kakkosgeneraatiossakin. Ja huollattaahan sillä 11 tonnin hintaerolla sitä Audia jo jokusen hetken ja tankkaa menovettä, vaikka ylläpitokustannukset ovatkin korkeat.

Itse en ole taas ikinä ymmärtänyt tätä audi/bmw-fanitusta.

Siis sitä, että autohan nyt vaan on yksinkertaisesti ja objektiivisesti huono, mikäli sitä joutuu huoltamaan tonneilla/hinaamaan/kuumottelemaan jotain pahoja tyyppivikoja jne. (Varmasti on luotettaviakin malleja, mutta nekin on täysin turhia jos joutuu tekemään salapoliisin lailla töitä, että ne riskittömät sieltä seasta löytyy)

Joten miksi kukaan haluaa väen väkisin ostaa huonon auton? Ihan älytöntä.

Ei ne kiihtyvyydet ja sähköiset lelut merkitse mitään, jos kosla leviää vähän väliä ja/tai ylläpitoon menee tonneja vuodessa. Tuohan se on lähes täysin tunneperäistä fanaattisuutta, jos riskeistä huolimatta haluaa huonoon auton.

Sama kuin ostaisi taskujen määrästä ja ulkonäkösyistä farkut jotka repeää perseestä istuessa 40x normaaleja suuremmalla todennäköisyydellä, ja sitten väittäisi niiden olevan hyvät :D

Ja toihan on vielä huonompi kauppa, jos sen 11k halvemman auton korjauksiin menee about se erotus, kuin sen ylihintaisen suoraan ostoon.
Huvinsa kullakin, vaikea vaan ymmärtää ihmisiä jotka tarkoituksella ostaa huonoa laatua.

Töissäkin yksi käytti 4-5 tonnia vuodessa viiden vuoden ajan bemarin huoltoon, ja silti osti uuden bemarin. Siis vaikka vuodessa meni enemmän rahaa huoltoon, kun laadukkaassa autossa viidessä vuodessa.

En kyllä Volvoakaan ostaisi. Jos budjetti olisi tuon 15-30k niin kyllähän sillä saa vaikka minkälaisen valikoiman, itse ostaisin luultavasti type-r:n jos sporttista ja käytännöllistä kaipaa. Ja huollosta säästyisi ne tonnit
 
Alkaa ehkä vähän mennä jo offtopiciksi jos kaikki aletaan listaamaan mitä 30ke budjetilla ostettaisiin..
 
Todella hieno, rahamies tai Volvofani voi tuosta mokoman maksaakin. Tuskinpa insinööripertsa joka on ostamassa "tilavaa vähäkulutuksista farkkua" perheen arkiajoihin.

Tuskin, mutta ei kovin fiksu yksilö kyllä tuota osta tuolla hinnalla vaikka kuinka Volvo-fani on.
 
Itse en ole taas ikinä ymmärtänyt tätä audi/bmw-fanitusta.

Siis sitä, että autohan nyt vaan on yksinkertaisesti ja objektiivisesti huono, mikäli sitä joutuu huoltamaan tonneilla/hinaamaan/kuumottelemaan jotain pahoja tyyppivikoja jne. (Varmasti on luotettaviakin malleja, mutta nekin on täysin turhia jos joutuu tekemään salapoliisin lailla töitä, että ne riskittömät sieltä seasta löytyy)

Joten miksi kukaan haluaa väen väkisin ostaa huonon auton? Ihan älytöntä.

Ei ne kiihtyvyydet ja sähköiset lelut merkitse mitään, jos kosla leviää vähän väliä ja/tai ylläpitoon menee tonneja vuodessa. Tuohan se on lähes täysin tunneperäistä fanaattisuutta, jos riskeistä huolimatta haluaa huonoon auton.

Sama kuin ostaisi taskujen määrästä ja ulkonäkösyistä farkut jotka repeää perseestä istuessa 40x normaaleja suuremmalla todennäköisyydellä, ja sitten väittäisi niiden olevan hyvät :D

Ja toihan on vielä huonompi kauppa, jos sen 11k halvemman auton korjauksiin menee about se erotus, kuin sen ylihintaisen suoraan ostoon.
Huvinsa kullakin, vaikea vaan ymmärtää ihmisiä jotka tarkoituksella ostaa huonoa laatua.

Töissäkin yksi käytti 4-5 tonnia vuodessa viiden vuoden ajan bemarin huoltoon, ja silti osti uuden bemarin. Siis vaikka vuodessa meni enemmän rahaa huoltoon, kun laadukkaassa autossa viidessä vuodessa.

En kyllä Volvoakaan ostaisi. Jos budjetti olisi tuon 15-30k niin kyllähän sillä saa vaikka minkälaisen valikoiman, itse ostaisin luultavasti type-r:n jos sporttista ja käytännöllistä kaipaa. Ja huollosta säästyisi ne tonnit
Vähän tää sun viestis nyt lähti porsimaan tangentin suuntaan. Ton Audin vikaisuudesta ei ole minkäänlaista näyttöä, mutta tuon Volvon vikaisuudesta ja pommimaisuudesta sitä on paljonkin. Sitten lähinnä mutuilua ja kauhukuvia Audin oletetusta vikaisuudesta ja lopuksi mun syyttäminen fanaattiudesta? Oolrait. :D

Mulla ei ole ollut ensimmäistäkään Bimmeriä ja se ainoa Audi mikä mulla aikoinaan oli, oli parin tonnin 1.8 litranen A4, jonka hommasin hätäratkaisuna kuukauden ajaksi, kun edelliselle autolle löytyi ostaja samoin tein kun laitoin myynti-ilmon nettiautoon, mutta uusi kiinnostuksenkohde osoittautuikin pommiksi.
 
Välillä pistää mietityttämään, miten joku myynnissä oleva auto haittaa jotakuta niin paljon, että samasta aiheesta tykittää tänne toistakymmentä viestiä.
Kait sekin on jotain vitutuksen sekaista kateutta, mitä ei vaan osaa itselleen myöntää?

Jos ois 30k ylimääräisenä ni ei tarttis miettiä mihin sen sijoittaisin.
 
Välillä pistää mietityttämään, miten joku myynnissä oleva auto haittaa jotakuta niin paljon, että samasta aiheesta tykittää tänne toistakymmentä viestiä.
Kait sekin on jotain vitutuksen sekaista kateutta, mitä ei vaan osaa itselleen myöntää?
Tää on keskustelupalsta.
 
Välillä pistää mietityttämään, miten joku myynnissä oleva auto haittaa jotakuta niin paljon, että samasta aiheesta tykittää tänne toistakymmentä viestiä.
Kait sekin on jotain vitutuksen sekaista kateutta, mitä ei vaan osaa itselleen myöntää?

Jos ois 30k ylimääräisenä ni ei tarttis miettiä mihin sen sijoittaisin.

Tämähän oli keskustelu-threadi?

En nyt lähtisi ihan tuohon termiin vertaamaan, mua ei haittaa ollenkaan jos joku hullu tuohon autoon sen 27K + rempat sijoittaa. Enemmänkin aiheuttaa suurta ihmetystä, että joku pitää tuota hintaa millään tavalla oikeana. Omatpahan on rahansa toki.
 
Onkohan tuossa mk2 V70R:ssä neliveto samalla tavalla toteutettu kuin ekassa korimallissa, missä se kulmavaihde oli heikko lenkki?
 
Tää on keskustelupalsta.
On. Ja huumoriahan meille muille tuommoinen vaahto suupielessä vänkääminen tuo.

Ja omasta mielestä Volvon myyjä on semmoinen "katsokaa mitä mulla on myynnissä"-tyyppi. Eli ei ole edes oikeasti myymässä autoa. Taisi yksi samanlainen sankari aiemmin tähän ketjuun ilmoittautua.
 
Kaunistellaan nettiauton hintapyyntejä, jotta saa auton lunariin mennessä paremman katteen :tup:

Siitähän täällä oli jo keskustelua aiemminkin:
Esim ite kun makuutin omaa skylleä myynnissä ihan vaan siitä syystä et jos sattuu joku lunarikeissi ni on vakuutusyhtiöllä joku referenssi myynnissäolosta, ni tuli ulkomailta paljo tiedusteluja ja halusivat ostaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 795
Viestejä
4 499 134
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom