Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Vähänkään harvinaisempien autojen hinnathan ei perustu mihinkään keskinäisiin paremmuusjärjestyksiin tai ominaisuusluetteloihin, vaan puhtaasti siihen miten paljon joku haluaa sellaisen eri syistä ostaa. Syitä voi olla esimerkiksi merkkifanitus, nostalgia, mieltymys auton ulkonäköön ja desingniin, ajatukset jatkojalostuksesta, puhtaasti sen harvinaisuus jnejne.
Tämä on tiettyyn pisteeseen asti ihan totta. Mutta niin on sekin, ettei V70R ole mikään erityisen erikoinen tai harvinainen auto.
 
No tuo Sonic blue + acama combo on ilmeisesti aika harvinainen nopealla googletuksella, mut ei sitä varmaan moni tavan tallaaja ajattele sellaisena. Volvo fanaatikot voi pitää jonkunlaisena päiväunena sitä, ja semmoinen voi tuosta maksaa itsensä kipeäksi.
 
Täyty oikein käydä kattomassa että mistä volvosta puhutaan ja kyllä tosiaan yllätti, että parisataa tonnia rullattu 15 vuotias volvo on 27 tonnia. En toki tiedä volvoista tai sen paremmin audeistakaan niin paljoa, että voisin verrata noita, mutta en ehkä ostais yli kymmenvuotiasta v10 koneista audia farmarina myöskään vaikka sekin olis 15 tonnia. Itse näen, että kumpikin noista autoista alkaa menemään sinne harrastelijakategoriaan, joten lopultahan se on se harrastelijoiden mielenkiinto, mikä autossa sitten maksaa. Itse ajelen taivaanranta nisukalla, jonka hinta on nykyään sellanen, että jos myydä pitäisi niin ei volvon hintakaan riitä, eikä sitäkään järjellä perustella. Itselle tosin tuossa tekee harrastepelinä mielekkääksi ruosteeton pohja japsihistorian ja kesäkäytön takia (toki japseista voi ruosteisiakin saada), manuaali, runsas tehomäärä, sen verran vanha ikä, ettei rakentelua hirveästi rajoiteta, kaksiovisuus jne. Että kai se on lopulta just se mikä kenenkin kikkeliä kutittaa :D
 
No tuo Sonic blue + acama combo on ilmeisesti aika harvinainen nopealla googletuksella, mut ei sitä varmaan moni tavan tallaaja ajattele sellaisena. Volvo fanaatikot voi pitää jonkunlaisena päiväunena sitä, ja semmoinen voi tuosta maksaa itsensä kipeäksi.
Jos siitä olisi jotain faktaa paperilla, että se on erittäin harvinainen yhdistelmä niin voisihan se jotain arvolle tehdä. Mutta se on mun mielestä aika huono myyntiargumentti 10+ kiloeuron lisähinnalle, että myyjä ei ole nähnyt toista vastaavaa Suomessa. Mutta saahan sitä toki pyytää ja maksaa, ei se meikäläiseltä ole pois. Ne faktat suorituskykyasioista kannattaa kuitenkin tiedostaa tollaseen S6:eenkin verrattuna, koska ne eivät ole mitättömät.

Vähän hämärä setti tää kuitenkin on, koska tuo auto löytyy täältä ja kaveri haluaa myydä tuon tänä vuonna hankitun pitkään etsimänsä yksisarvisen jostain syystä pois jo alle 10tkm ajon jälkeen. Paljon on rahaa tuntunut menevän ja viimeisimpien päivitysten perusteella autossa on öljyvuotoa vaihteistossa sekä moottorissa ainakin jakopään ja öljypumpun osalta. Kovasti onnea mahdolliselle ostajalle, itse lähtisin ennemmin kokeilemaan onneani sen Porssen naputtavan venttiilinnostimen kanssa. :D
 
Ei varmaan, jos mm. suorituskyvyllä, ajo-ominaisuuksilla, tiloilla, varusteilla ja muilla ei ole merkitystä. Sitten on tietty aina nää design-asiat, jotka voi pistää makuasioiden piikkiin, mutta kylmä fakta on, että kun aletaan vertaamaan 90-luvulla suunniteltua faceliftattua vulvaa vähän tuoreempaan S6:een, niin eroja alkaa näkyä mm. sähköllä toimivien takaluukkujen, avaimettomien käynnistyksien ja vastaavien arkipäiväisten mukavuusvarusteidenkin muodossa.


Minimaalinen ero suorituskyvyssä? V70R Geartronic on hidas. Suorastaan nolostuttavan hidas. Ja sen nolostumisen olen nähnyt omin silmin, kun kaverin uusi V70R automaatti ei pysynyt edes silloisen '07 3.2 VG DSG-Passattini rinnalla, vaikka tehoeroa piti olla 50 hevosvoimaa Volvon eduksi. Volvo on legendaarisen huono saamaan tehoa järjestettyä kiihtyvyydeksi asti noilla automaateilla, pari päivää ajossa ollut S80 T6 oli 272 hevosellaan tästä myös loistava esimerkki: en saanut sitä kiihtymään edes alle 8 sekunnissa sataseen useista yrityksistä huolimatta.

Jos S6 C6 ei olekaan kaikkein ripein lähtemään makuulta LC:n puuttumisen vuoksi saavuttaa se silti satasen lähes 2 sekuntia tuota V70R:ää nopeammin. Varttimailin suhteen puhutaan myös parin sekunnin eroista. Noilla trappinopeuksilla 2 sekuntia alkaa olla 100 metriä varttimailin päässä, eli neljäsosa koko matkasta. Se ei ole mikään minimaalinen ero, joka pitäisi tarkistaa videonauhalta vaan totaalinen nöyryytys kahdessa aivan eri luokassa painivan auton välillä. Ja mutkiin menemisistä ja jarruista ei välttämättä kannata alkaa edes puhua Volvon suunnalta, vaikka mitään rata-autoja nuo eivät olekaan.

Itsepetos on jännä laji, kun aletaan miettiä näitä juttuja tunnetasolla. Lopulta pitääkin sitten jo arvioida väärän automerkin kuskien niskojen oletettua jämäkkyyttä, kun speksit ovat omalle leirille epäedulliset. Itse en kuitenkaan valitsisi S6:tta minkään paperivertailun perusteella, vaan sen vuoksi, että se on noista kahdesta huomattavasti modernimpi ja parempi auto ajaa. V70 oli ajodynamiikaltaan vanhahtavan oloinen jo syntyessään ja sieltä puskee sen suhteen 850:n kummitus alta vielä kakkosgeneraatiossakin. Ja huollattaahan sillä 11 tonnin hintaerolla sitä Audia jo jokusen hetken ja tankkaa menovettä, vaikka ylläpitokustannukset ovatkin korkeat.
Tätä juuri tarkoitin sillä insinöörimäisyydellä. Ei paperilla näkyvät faktat valitettavasti vaikuta fiilispuoleen. Ottaisin silti ennemmin volvon.
 
Kuten vähän koetin jo varovasti vihjata, niin makuasioitahan nuo on. Se ei toki sitä poista että hinta voi olla järjetön, mutta noita "harraste" kategorian pelejä on turha vertailla toiseen "harraste" kategorian autoon. Ainoa järkevä on vertailu toiseen samanlaiseen.
 
Ei varmaan, jos mm. suorituskyvyllä, ajo-ominaisuuksilla, tiloilla, varusteilla ja muilla ei ole merkitystä. Sitten on tietty aina nää design-asiat, jotka voi pistää makuasioiden piikkiin, mutta kylmä fakta on, että kun aletaan vertaamaan 90-luvulla suunniteltua faceliftattua vulvaa vähän tuoreempaan S6:een, niin eroja alkaa näkyä mm. sähköllä toimivien takaluukkujen, avaimettomien käynnistyksien ja vastaavien arkipäiväisten mukavuusvarusteidenkin muodossa.


Minimaalinen ero suorituskyvyssä? V70R Geartronic on hidas. Suorastaan nolostuttavan hidas. Ja sen nolostumisen olen nähnyt omin silmin, kun kaverin uusi V70R automaatti ei pysynyt edes silloisen '07 3.2 VG DSG-Passattini rinnalla, vaikka tehoeroa piti olla 50 hevosvoimaa Volvon eduksi. Volvo on legendaarisen huono saamaan tehoa järjestettyä kiihtyvyydeksi asti noilla automaateilla, pari päivää ajossa ollut S80 T6 oli 272 hevosellaan tästä myös loistava esimerkki: en saanut sitä kiihtymään edes alle 8 sekunnissa sataseen useista yrityksistä huolimatta.

Jos S6 C6 ei olekaan kaikkein ripein lähtemään makuulta LC:n puuttumisen vuoksi saavuttaa se silti satasen lähes 2 sekuntia tuota V70R:ää nopeammin. Varttimailin suhteen puhutaan myös parin sekunnin eroista. Noilla trappinopeuksilla 2 sekuntia alkaa olla 100 metriä varttimailin päässä, eli neljäsosa koko matkasta. Se ei ole mikään minimaalinen ero, joka pitäisi tarkistaa videonauhalta vaan totaalinen nöyryytys kahdessa aivan eri luokassa painivan auton välillä. Ja mutkiin menemisistä ja jarruista ei välttämättä kannata alkaa edes puhua Volvon suunnalta, vaikka mitään rata-autoja nuo eivät olekaan.

Itsepetos on jännä laji, kun aletaan miettiä näitä juttuja tunnetasolla. Lopulta pitääkin sitten jo arvioida väärän automerkin kuskien niskojen oletettua jämäkkyyttä, kun speksit ovat omalle leirille epäedulliset. Itse en kuitenkaan valitsisi S6:tta minkään paperivertailun perusteella, vaan sen vuoksi, että se on noista kahdesta huomattavasti modernimpi ja parempi auto ajaa. V70 oli ajodynamiikaltaan vanhahtavan oloinen jo syntyessään ja sieltä puskee sen suhteen 850:n kummitus alta vielä kakkosgeneraatiossakin. Ja huollattaahan sillä 11 tonnin hintaerolla sitä Audia jo jokusen hetken ja tankkaa menovettä, vaikka ylläpitokustannukset ovatkin korkeat.

Itse en ole taas ikinä ymmärtänyt tätä audi/bmw-fanitusta.

Siis sitä, että autohan nyt vaan on yksinkertaisesti ja objektiivisesti huono, mikäli sitä joutuu huoltamaan tonneilla/hinaamaan/kuumottelemaan jotain pahoja tyyppivikoja jne. (Varmasti on luotettaviakin malleja, mutta nekin on täysin turhia jos joutuu tekemään salapoliisin lailla töitä, että ne riskittömät sieltä seasta löytyy)

Joten miksi kukaan haluaa väen väkisin ostaa huonon auton? Ihan älytöntä.

Ei ne kiihtyvyydet ja sähköiset lelut merkitse mitään, jos kosla leviää vähän väliä ja/tai ylläpitoon menee tonneja vuodessa. Tuohan se on lähes täysin tunneperäistä fanaattisuutta, jos riskeistä huolimatta haluaa huonoon auton.

Sama kuin ostaisi taskujen määrästä ja ulkonäkösyistä farkut jotka repeää perseestä istuessa 40x normaaleja suuremmalla todennäköisyydellä, ja sitten väittäisi niiden olevan hyvät :D

Ja toihan on vielä huonompi kauppa, jos sen 11k halvemman auton korjauksiin menee about se erotus, kuin sen ylihintaisen suoraan ostoon.
Huvinsa kullakin, vaikea vaan ymmärtää ihmisiä jotka tarkoituksella ostaa huonoa laatua.

Töissäkin yksi käytti 4-5 tonnia vuodessa viiden vuoden ajan bemarin huoltoon, ja silti osti uuden bemarin. Siis vaikka vuodessa meni enemmän rahaa huoltoon, kun laadukkaassa autossa viidessä vuodessa.

En kyllä Volvoakaan ostaisi. Jos budjetti olisi tuon 15-30k niin kyllähän sillä saa vaikka minkälaisen valikoiman, itse ostaisin luultavasti type-r:n jos sporttista ja käytännöllistä kaipaa. Ja huollosta säästyisi ne tonnit
 
Alkaa ehkä vähän mennä jo offtopiciksi jos kaikki aletaan listaamaan mitä 30ke budjetilla ostettaisiin..
 
Todella hieno, rahamies tai Volvofani voi tuosta mokoman maksaakin. Tuskinpa insinööripertsa joka on ostamassa "tilavaa vähäkulutuksista farkkua" perheen arkiajoihin.

Tuskin, mutta ei kovin fiksu yksilö kyllä tuota osta tuolla hinnalla vaikka kuinka Volvo-fani on.
 
Itse en ole taas ikinä ymmärtänyt tätä audi/bmw-fanitusta.

Siis sitä, että autohan nyt vaan on yksinkertaisesti ja objektiivisesti huono, mikäli sitä joutuu huoltamaan tonneilla/hinaamaan/kuumottelemaan jotain pahoja tyyppivikoja jne. (Varmasti on luotettaviakin malleja, mutta nekin on täysin turhia jos joutuu tekemään salapoliisin lailla töitä, että ne riskittömät sieltä seasta löytyy)

Joten miksi kukaan haluaa väen väkisin ostaa huonon auton? Ihan älytöntä.

Ei ne kiihtyvyydet ja sähköiset lelut merkitse mitään, jos kosla leviää vähän väliä ja/tai ylläpitoon menee tonneja vuodessa. Tuohan se on lähes täysin tunneperäistä fanaattisuutta, jos riskeistä huolimatta haluaa huonoon auton.

Sama kuin ostaisi taskujen määrästä ja ulkonäkösyistä farkut jotka repeää perseestä istuessa 40x normaaleja suuremmalla todennäköisyydellä, ja sitten väittäisi niiden olevan hyvät :D

Ja toihan on vielä huonompi kauppa, jos sen 11k halvemman auton korjauksiin menee about se erotus, kuin sen ylihintaisen suoraan ostoon.
Huvinsa kullakin, vaikea vaan ymmärtää ihmisiä jotka tarkoituksella ostaa huonoa laatua.

Töissäkin yksi käytti 4-5 tonnia vuodessa viiden vuoden ajan bemarin huoltoon, ja silti osti uuden bemarin. Siis vaikka vuodessa meni enemmän rahaa huoltoon, kun laadukkaassa autossa viidessä vuodessa.

En kyllä Volvoakaan ostaisi. Jos budjetti olisi tuon 15-30k niin kyllähän sillä saa vaikka minkälaisen valikoiman, itse ostaisin luultavasti type-r:n jos sporttista ja käytännöllistä kaipaa. Ja huollosta säästyisi ne tonnit
Vähän tää sun viestis nyt lähti porsimaan tangentin suuntaan. Ton Audin vikaisuudesta ei ole minkäänlaista näyttöä, mutta tuon Volvon vikaisuudesta ja pommimaisuudesta sitä on paljonkin. Sitten lähinnä mutuilua ja kauhukuvia Audin oletetusta vikaisuudesta ja lopuksi mun syyttäminen fanaattiudesta? Oolrait. :D

Mulla ei ole ollut ensimmäistäkään Bimmeriä ja se ainoa Audi mikä mulla aikoinaan oli, oli parin tonnin 1.8 litranen A4, jonka hommasin hätäratkaisuna kuukauden ajaksi, kun edelliselle autolle löytyi ostaja samoin tein kun laitoin myynti-ilmon nettiautoon, mutta uusi kiinnostuksenkohde osoittautuikin pommiksi.
 
Välillä pistää mietityttämään, miten joku myynnissä oleva auto haittaa jotakuta niin paljon, että samasta aiheesta tykittää tänne toistakymmentä viestiä.
Kait sekin on jotain vitutuksen sekaista kateutta, mitä ei vaan osaa itselleen myöntää?

Jos ois 30k ylimääräisenä ni ei tarttis miettiä mihin sen sijoittaisin.
 
Välillä pistää mietityttämään, miten joku myynnissä oleva auto haittaa jotakuta niin paljon, että samasta aiheesta tykittää tänne toistakymmentä viestiä.
Kait sekin on jotain vitutuksen sekaista kateutta, mitä ei vaan osaa itselleen myöntää?
Tää on keskustelupalsta.
 
Välillä pistää mietityttämään, miten joku myynnissä oleva auto haittaa jotakuta niin paljon, että samasta aiheesta tykittää tänne toistakymmentä viestiä.
Kait sekin on jotain vitutuksen sekaista kateutta, mitä ei vaan osaa itselleen myöntää?

Jos ois 30k ylimääräisenä ni ei tarttis miettiä mihin sen sijoittaisin.

Tämähän oli keskustelu-threadi?

En nyt lähtisi ihan tuohon termiin vertaamaan, mua ei haittaa ollenkaan jos joku hullu tuohon autoon sen 27K + rempat sijoittaa. Enemmänkin aiheuttaa suurta ihmetystä, että joku pitää tuota hintaa millään tavalla oikeana. Omatpahan on rahansa toki.
 
Onkohan tuossa mk2 V70R:ssä neliveto samalla tavalla toteutettu kuin ekassa korimallissa, missä se kulmavaihde oli heikko lenkki?
 
Tää on keskustelupalsta.
On. Ja huumoriahan meille muille tuommoinen vaahto suupielessä vänkääminen tuo.

Ja omasta mielestä Volvon myyjä on semmoinen "katsokaa mitä mulla on myynnissä"-tyyppi. Eli ei ole edes oikeasti myymässä autoa. Taisi yksi samanlainen sankari aiemmin tähän ketjuun ilmoittautua.
 
Kaunistellaan nettiauton hintapyyntejä, jotta saa auton lunariin mennessä paremman katteen :tup:

Siitähän täällä oli jo keskustelua aiemminkin:
Esim ite kun makuutin omaa skylleä myynnissä ihan vaan siitä syystä et jos sattuu joku lunarikeissi ni on vakuutusyhtiöllä joku referenssi myynnissäolosta, ni tuli ulkomailta paljo tiedusteluja ja halusivat ostaa.
 
On. Ja huumoriahan meille muille tuommoinen vaahto suupielessä vänkääminen tuo.

Ja omasta mielestä Volvon myyjä on semmoinen "katsokaa mitä mulla on myynnissä"-tyyppi. Eli ei ole edes oikeasti myymässä autoa. Taisi yksi samanlainen sankari aiemmin tähän ketjuun ilmoittautua.
Omasta mielestäni Volvon myyjä on semmoinen "Ostin unelmieni yksisarvisen ja huomasin työntäneeni käteni paskaan ja nyt yritän pelastaa mitä pelastettavissa on yliampuvilla myyntipuheilla ja yliampuvalla pyyntihinnalla, jotta välttäisin useampien tuhansien eurojen turpaanoton jo näiden tähän asti laitettujen tonnien lisäksi" -tyyppi. Mutta mitäpä minä näistä ammattiin opiskelleena automyyjänä tajuaisin.

Siitä huolimatta täällä olisi tarkoitus keskustella ketjun aiheesta, eli nettiauton ilmoituksista, eikä yrittää spekuloida auttavilla avuilla kanssakeskustelijoiden motiiveja käydä keskustelua. Mä käyn keskustelua yksinkertaisesti siitä syytä, että aihe tulee aika lähelle ammatillista ja harrastuksellista puolta elämässä.
 
Kaunistellaan nettiauton hintapyyntejä, jotta saa auton lunariin mennessä paremman katteen :tup:

Siitähän täällä oli jo keskustelua aiemminkin:
No esim mun tilanteessa kyse on siitä, että jos myyn niin korvaavan ostaminen on niin vaikeaa, että turha liian halvallakaan on hyvin pidettyä myydä.
 
Tämähän oli keskustelu-threadi?

En nyt lähtisi ihan tuohon termiin vertaamaan, mua ei haittaa ollenkaan jos joku hullu tuohon autoon sen 27K + rempat sijoittaa. Enemmänkin aiheuttaa suurta ihmetystä, että joku pitää tuota hintaa millään tavalla oikeana. Omatpahan on rahansa toki.
Kunhan löytyy tarpeeksi hulluja niin kyllä se ensimmäinen hullu sitten rahansa pois saa. Turha näitä on ihmetellä kun hinta perustuu ihan puhtaasti fiilikseen. Ei näillä nyt edes ole niin isoa keräilijäpohjaa että saataisiin määritettyä joku tietty hintataso kuten vaikka vanhoille mersuille ja bemareille.

Ketjussa S6:tta kehuneet ei varmaan ole kyllä seuranneet näiden autojen ongelmia ja sitä kautta paskaa haluttavuutta millään tapaa, tai sitten itsellä on sellainen myynnissä kun jaksaa sitä epätoivoisesti puolustella.

Mutta mitäpä minä näistä ammattiin opiskelleena automyyjänä tajuaisin.

Melkoset meriitit. Varmaan ketjun voi sulkea kun ammattiin opiskellut automyyjä tuli kertomaan miten asiat on.
 
Kunhan löytyy tarpeeksi hulluja niin kyllä se ensimmäinen hullu sitten rahansa pois saa. Turha näitä on ihmetellä kun hinta perustuu ihan puhtaasti fiilikseen. Ei näillä nyt edes ole niin isoa keräilijäpohjaa että saataisiin määritettyä joku tietty hintataso kuten vaikka vanhoille mersuille ja bemareille.

Hulluja kyllä kai on mutta toivottavasti ei kukaan tuollaiseen romuun haksahda, tuolla hinnalla.

Melkoset meriitit. Varmaan ketjun voi sulkea kun ammattiin opiskellut automyyjä tuli kertomaan miten asiat on.

Kieltämättä nyt tuli sellaiset meriitit et oksat pois :rofl:

Ps. Onko siis jossain oikeasti koijarikoulu? Ei hitto.
 
Hulluja kyllä kai on mutta toivottavasti ei kukaan tuollaiseen romuun haksahda, tuolla hinnalla.



Kieltämättä nyt tuli sellaiset meriitit et oksat pois :rofl:

Ps. Onko siis jossain oikeasti koijarikoulu? Ei hitto.

Tottai on.


Tosiasiassa alalle voi mennä kuka vaan joka vaan on edes vähän kiinnostunut, ja on sen verran supliikkimies että handlaa homman. Käytännössä nykyään se joko toimii tai sitten ei. Tiedän juttuja että eläkkeellä olevia automyyjiä kosiskellaan töihin, ei kyllä sikäli onnistu että ko. tyypit ei todellakaan lähde samaan rumbaan pilaamaan vapaa-aikaa mistään hinnasta. Ja ne palkatkin on hanurista.

Vanhat myyjät kellä on jo asikaskunta valmiina, saa melkein sanella palkkansa millä tekee - eikä todellakaan ole ensimmäisiä jotka yt-neukkareissa saa kenkää.
 
Ps. Onko siis jossain oikeasti koijarikoulu? Ei hitto.
On on, eikä ne edes opeta siellä myymistä vaan 1+1 tasoista yhteenlaskua ja vaihtoautojen ostamista. Siinä hommassa kun firma ottaa kuokkaan, jos ottaa. Hyvä tuotehan taas myy itse itsensä. Automyyntialahan on tosiaan ihan perseestä tulokkaille ja itekin lähdin tuota kautta ihan muihin autoalan hommiin.

Niitä mainittuja 1+1 laskuja voi kuitenkin joutua laskemaan tilanteessa, jossa on viimeisien päivityksien perustella lähdetty tutkimaan auton öljyvuotoja tarkemmin ja sitten tuleekin hiljaista ja unelmien yksisarvinen ilmestyy kohta nettiautoon kovilla myyntipuheilla. Aika outoa, että joku tuossa kohtaa ajattelee auton laitetun myyntiin flexailun vuoksi ilman oikeaa myyntitarvetta.
 
Katselin joku aika sitten, kun joku myi halvalla C55 Mersua

Mutta se näköjään meni hyvään tarkoitukseen :)

No voi voi. Paljonkohan oli pyynti ennen kolaria?

Ei tuosta tee enää kukaan autoa (etuturvatyynyt, etupalkit ja koko kori rupelilla). Ainut miksi tuo kannattaisi ostaa, on moottori ja koko voimalinja, jonka voi laittaa vaikka putkirunkoiseen hupiautoon.
 

Pistä suomalainen verrokki. Suomalaisella työnhinnalla ei kukaan lähde tuommoisesta 4000 euron autosta leipomaan isolla työmäärällä 6000-10000 euron autoa.

Kyllä me kaikki tiedämme että Venäjällä leivotaan vaikka minkälaisista rusinoista vielä auton näköisiä ja jotkut niitä yrittää vielä uittaa eurooppaankin.
 
Kuiteissa yli 1300 euroa pelkästään tiivisteistä ja o-renkaista :dead:
Minäkin huvitin itseäni ilmoituksella ja kuiteilla. Kovista puheista huolimatta olikin kuitenkin vaihdettu vain puoli moottori. Kannet ovat siis alkuperäiset. 19€/l maksavaa moottoriöljyä on kuitenkin jonnekin kaadettu 17l.
 
Lisäisin vielä tämän V70R hintapyyntökeskusteluun. Miksi kukaan maksaisi vanhasta tojotan shitboxista kymmeniä tuhansia, enemmän kuin V10 meisseliaudista? :love2:
 
Näissä on vähän se kysynnän ja tarjonnan laki. Jostakin autosta tulee enemmän haluttu, kuin niitä on saatavilla, niin hinta voi kivuta kummallisiin lukemiin.

Esimerkiksi tuo Lancia Stratos on oiva esimerkki siitä. Ei kovin kummoinen auto, mutta toteutuneet hinnat ovat 300 000 - 400 000 $ --> Lancia Stratos HF Market - CLASSIC.COM
 
No tuo Sprinter Trueno, Hachiroku lempinimelläkin tunnettu Toyota on saavuttanut melkoisen kulttimaineen ja alkaa jo kotimaasaankin olemaan melkoisen harvinainen yksilö.

Varmasti jo 80-luvulla oli suorituskyvyltään ja ajettavuudeltaan suosittu auto, ja lisää mainetta lisäsi drift king:nä tunnettu Keiichi Tsuchiya ja animesarja Initial D
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin pidetty Mersu, kaveri oli kerennyt ajaa alle 1000km ennen kolaria, kai se jossain siinä välissä oli sitten hyvin pidetty, ennen osumaa siis. Paljonkohan oli tosiaan alkuperäinen myyntihinta ja ilmeisesti ei ole uudella ostajalla kaskoa ollut, kun itse myy kolaroituna.
 
Mietin tuota vakuutushommaa itsekin. Voihan se olla, että on ottanut kertakorvauksen ja pitäny hylyn. Kaipa nyt jokainen kaskon ottaisi tuon hintaiseen autoon...
Aina tulee väkisin mieleen, et liekkö hölmöilty vaikutuksen alaisena, jolloin vakuutus ei korvaa mitään.
 
Pistä suomalainen verrokki. Suomalaisella työnhinnalla ei kukaan lähde tuommoisesta 4000 euron autosta leipomaan isolla työmäärällä 6000-10000 euron autoa.

Kyllä me kaikki tiedämme että Venäjällä leivotaan vaikka minkälaisista rusinoista vielä auton näköisiä ja jotkut niitä yrittää vielä uittaa eurooppaankin.

Ei kai nyt kukaan tuon ikäisiä ulkopuolisella työllä teetä. Suomessakin on vaikka kuinka tekijöitä, jotka itse tekevät kolariautoja. Ammattitaidoltaan tämä porukka taas vaihtelee huippuammattilaisen ja totaalisen ranen välillä ja myös rehellisyyden suhteen löytyy avoimen rehellisistä aina sinne täydellisiin koijareihin.

Valitettavasti tuollainen kiinnostaa juuri niitä koijareita, koska auton historia on "puhdas" ja tuostakaan kolarista ei jää mitään jälkiä minnekkään. Tuossakaan peltiosat, bägit, jne ei maksa juuri mitään kun ne saa tavallisesta 203 korisesta hyödynnettya, puskuri yms. Amg-spesiaalit osat on ne kalleimmat ja vaikeimmat löytää.
 
Kerrankin rehellinen myyjä.

"-puhallin välillä ääntää (ei aina vaan silloin kun olet puhelimessa)" :lol:
"+katsastettu juuri viikko sitten!!!!!!!!!!!!"

Ihme, että on kuitenkin leiman saanut eikä ole vikavaloja ollut kuin joulukuusessa vaikka on pitkään seisonut.......
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 250
Viestejä
4 594 174
Jäsenet
75 585
Uusin jäsen
fran

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom