Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
On. Ja huumoriahan meille muille tuommoinen vaahto suupielessä vänkääminen tuo.

Ja omasta mielestä Volvon myyjä on semmoinen "katsokaa mitä mulla on myynnissä"-tyyppi. Eli ei ole edes oikeasti myymässä autoa. Taisi yksi samanlainen sankari aiemmin tähän ketjuun ilmoittautua.
Omasta mielestäni Volvon myyjä on semmoinen "Ostin unelmieni yksisarvisen ja huomasin työntäneeni käteni paskaan ja nyt yritän pelastaa mitä pelastettavissa on yliampuvilla myyntipuheilla ja yliampuvalla pyyntihinnalla, jotta välttäisin useampien tuhansien eurojen turpaanoton jo näiden tähän asti laitettujen tonnien lisäksi" -tyyppi. Mutta mitäpä minä näistä ammattiin opiskelleena automyyjänä tajuaisin.

Siitä huolimatta täällä olisi tarkoitus keskustella ketjun aiheesta, eli nettiauton ilmoituksista, eikä yrittää spekuloida auttavilla avuilla kanssakeskustelijoiden motiiveja käydä keskustelua. Mä käyn keskustelua yksinkertaisesti siitä syytä, että aihe tulee aika lähelle ammatillista ja harrastuksellista puolta elämässä.
 
Kaunistellaan nettiauton hintapyyntejä, jotta saa auton lunariin mennessä paremman katteen :tup:

Siitähän täällä oli jo keskustelua aiemminkin:
No esim mun tilanteessa kyse on siitä, että jos myyn niin korvaavan ostaminen on niin vaikeaa, että turha liian halvallakaan on hyvin pidettyä myydä.
 
Tämähän oli keskustelu-threadi?

En nyt lähtisi ihan tuohon termiin vertaamaan, mua ei haittaa ollenkaan jos joku hullu tuohon autoon sen 27K + rempat sijoittaa. Enemmänkin aiheuttaa suurta ihmetystä, että joku pitää tuota hintaa millään tavalla oikeana. Omatpahan on rahansa toki.
Kunhan löytyy tarpeeksi hulluja niin kyllä se ensimmäinen hullu sitten rahansa pois saa. Turha näitä on ihmetellä kun hinta perustuu ihan puhtaasti fiilikseen. Ei näillä nyt edes ole niin isoa keräilijäpohjaa että saataisiin määritettyä joku tietty hintataso kuten vaikka vanhoille mersuille ja bemareille.

Ketjussa S6:tta kehuneet ei varmaan ole kyllä seuranneet näiden autojen ongelmia ja sitä kautta paskaa haluttavuutta millään tapaa, tai sitten itsellä on sellainen myynnissä kun jaksaa sitä epätoivoisesti puolustella.

Mutta mitäpä minä näistä ammattiin opiskelleena automyyjänä tajuaisin.

Melkoset meriitit. Varmaan ketjun voi sulkea kun ammattiin opiskellut automyyjä tuli kertomaan miten asiat on.
 
Kunhan löytyy tarpeeksi hulluja niin kyllä se ensimmäinen hullu sitten rahansa pois saa. Turha näitä on ihmetellä kun hinta perustuu ihan puhtaasti fiilikseen. Ei näillä nyt edes ole niin isoa keräilijäpohjaa että saataisiin määritettyä joku tietty hintataso kuten vaikka vanhoille mersuille ja bemareille.

Hulluja kyllä kai on mutta toivottavasti ei kukaan tuollaiseen romuun haksahda, tuolla hinnalla.

Melkoset meriitit. Varmaan ketjun voi sulkea kun ammattiin opiskellut automyyjä tuli kertomaan miten asiat on.

Kieltämättä nyt tuli sellaiset meriitit et oksat pois :rofl:

Ps. Onko siis jossain oikeasti koijarikoulu? Ei hitto.
 
Hulluja kyllä kai on mutta toivottavasti ei kukaan tuollaiseen romuun haksahda, tuolla hinnalla.



Kieltämättä nyt tuli sellaiset meriitit et oksat pois :rofl:

Ps. Onko siis jossain oikeasti koijarikoulu? Ei hitto.

Tottai on.


Tosiasiassa alalle voi mennä kuka vaan joka vaan on edes vähän kiinnostunut, ja on sen verran supliikkimies että handlaa homman. Käytännössä nykyään se joko toimii tai sitten ei. Tiedän juttuja että eläkkeellä olevia automyyjiä kosiskellaan töihin, ei kyllä sikäli onnistu että ko. tyypit ei todellakaan lähde samaan rumbaan pilaamaan vapaa-aikaa mistään hinnasta. Ja ne palkatkin on hanurista.

Vanhat myyjät kellä on jo asikaskunta valmiina, saa melkein sanella palkkansa millä tekee - eikä todellakaan ole ensimmäisiä jotka yt-neukkareissa saa kenkää.
 
Ps. Onko siis jossain oikeasti koijarikoulu? Ei hitto.
On on, eikä ne edes opeta siellä myymistä vaan 1+1 tasoista yhteenlaskua ja vaihtoautojen ostamista. Siinä hommassa kun firma ottaa kuokkaan, jos ottaa. Hyvä tuotehan taas myy itse itsensä. Automyyntialahan on tosiaan ihan perseestä tulokkaille ja itekin lähdin tuota kautta ihan muihin autoalan hommiin.

Niitä mainittuja 1+1 laskuja voi kuitenkin joutua laskemaan tilanteessa, jossa on viimeisien päivityksien perustella lähdetty tutkimaan auton öljyvuotoja tarkemmin ja sitten tuleekin hiljaista ja unelmien yksisarvinen ilmestyy kohta nettiautoon kovilla myyntipuheilla. Aika outoa, että joku tuossa kohtaa ajattelee auton laitetun myyntiin flexailun vuoksi ilman oikeaa myyntitarvetta.
 
Katselin joku aika sitten, kun joku myi halvalla C55 Mersua

Mutta se näköjään meni hyvään tarkoitukseen :)

No voi voi. Paljonkohan oli pyynti ennen kolaria?

Ei tuosta tee enää kukaan autoa (etuturvatyynyt, etupalkit ja koko kori rupelilla). Ainut miksi tuo kannattaisi ostaa, on moottori ja koko voimalinja, jonka voi laittaa vaikka putkirunkoiseen hupiautoon.
 

Pistä suomalainen verrokki. Suomalaisella työnhinnalla ei kukaan lähde tuommoisesta 4000 euron autosta leipomaan isolla työmäärällä 6000-10000 euron autoa.

Kyllä me kaikki tiedämme että Venäjällä leivotaan vaikka minkälaisista rusinoista vielä auton näköisiä ja jotkut niitä yrittää vielä uittaa eurooppaankin.
 
Kuiteissa yli 1300 euroa pelkästään tiivisteistä ja o-renkaista :dead:
Minäkin huvitin itseäni ilmoituksella ja kuiteilla. Kovista puheista huolimatta olikin kuitenkin vaihdettu vain puoli moottori. Kannet ovat siis alkuperäiset. 19€/l maksavaa moottoriöljyä on kuitenkin jonnekin kaadettu 17l.
 
Lisäisin vielä tämän V70R hintapyyntökeskusteluun. Miksi kukaan maksaisi vanhasta tojotan shitboxista kymmeniä tuhansia, enemmän kuin V10 meisseliaudista? :love2:
 
Näissä on vähän se kysynnän ja tarjonnan laki. Jostakin autosta tulee enemmän haluttu, kuin niitä on saatavilla, niin hinta voi kivuta kummallisiin lukemiin.

Esimerkiksi tuo Lancia Stratos on oiva esimerkki siitä. Ei kovin kummoinen auto, mutta toteutuneet hinnat ovat 300 000 - 400 000 $ --> Lancia Stratos HF Market - CLASSIC.COM
 
No tuo Sprinter Trueno, Hachiroku lempinimelläkin tunnettu Toyota on saavuttanut melkoisen kulttimaineen ja alkaa jo kotimaasaankin olemaan melkoisen harvinainen yksilö.

Varmasti jo 80-luvulla oli suorituskyvyltään ja ajettavuudeltaan suosittu auto, ja lisää mainetta lisäsi drift king:nä tunnettu Keiichi Tsuchiya ja animesarja Initial D
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin pidetty Mersu, kaveri oli kerennyt ajaa alle 1000km ennen kolaria, kai se jossain siinä välissä oli sitten hyvin pidetty, ennen osumaa siis. Paljonkohan oli tosiaan alkuperäinen myyntihinta ja ilmeisesti ei ole uudella ostajalla kaskoa ollut, kun itse myy kolaroituna.
 
Mietin tuota vakuutushommaa itsekin. Voihan se olla, että on ottanut kertakorvauksen ja pitäny hylyn. Kaipa nyt jokainen kaskon ottaisi tuon hintaiseen autoon...
Aina tulee väkisin mieleen, et liekkö hölmöilty vaikutuksen alaisena, jolloin vakuutus ei korvaa mitään.
 
Pistä suomalainen verrokki. Suomalaisella työnhinnalla ei kukaan lähde tuommoisesta 4000 euron autosta leipomaan isolla työmäärällä 6000-10000 euron autoa.

Kyllä me kaikki tiedämme että Venäjällä leivotaan vaikka minkälaisista rusinoista vielä auton näköisiä ja jotkut niitä yrittää vielä uittaa eurooppaankin.

Ei kai nyt kukaan tuon ikäisiä ulkopuolisella työllä teetä. Suomessakin on vaikka kuinka tekijöitä, jotka itse tekevät kolariautoja. Ammattitaidoltaan tämä porukka taas vaihtelee huippuammattilaisen ja totaalisen ranen välillä ja myös rehellisyyden suhteen löytyy avoimen rehellisistä aina sinne täydellisiin koijareihin.

Valitettavasti tuollainen kiinnostaa juuri niitä koijareita, koska auton historia on "puhdas" ja tuostakaan kolarista ei jää mitään jälkiä minnekkään. Tuossakaan peltiosat, bägit, jne ei maksa juuri mitään kun ne saa tavallisesta 203 korisesta hyödynnettya, puskuri yms. Amg-spesiaalit osat on ne kalleimmat ja vaikeimmat löytää.
 
Kerrankin rehellinen myyjä.

"-puhallin välillä ääntää (ei aina vaan silloin kun olet puhelimessa)" :lol:
"+katsastettu juuri viikko sitten!!!!!!!!!!!!"

Ihme, että on kuitenkin leiman saanut eikä ole vikavaloja ollut kuin joulukuusessa vaikka on pitkään seisonut.......
 
Tietyille ihmisille tuo 2+3 paikkaisuus on se juttu, säästöä katsos kun pakun verot mutta monipaikkainen. Alkavat olla noin hyväkuntoisena jo harvassa. Eikä tuollakaan pakuverolla enää tänäpäivänä ole niin isoa merkitystä kun perusvero on jo niin korkea.

Reilusti ylihintainen siltikin.
 
Onkohan tuossa mk2 V70R:ssä neliveto samalla tavalla toteutettu kuin ekassa korimallissa, missä se kulmavaihde oli heikko lenkki?
Tuossa on Haldex. Ekassa korimallissa ja mahdollisesti ekoissa kakkoskoppaisissa oli visko. Mahdollisesti tuossa vm. 2006 on jo Haldex Gen. 3 joka on jo toiminnaltaan hyvä, ei vaadi etupyörän nelikon kytkeytymiseen toisin kuin ykkös- ja kakkossukupolven Haldexit.
 
Kyllähän se on toki kannattavaa että saa nuo kiinalaiset halpa vanteet mahtumaan alle.
Niin no voihan sinne laittaa sitten tulevaisuudessa leveämpää vannetta tms. Ei tollanen bulkkiauto japanista nyt sentään niin harvinainen ole, että tuomitsisin jotenkin käyttäjän haluamat muutokset korin pelteihin. Joku voi olla sitä mieltä että toi on pilalla ja sitten vaan jättää ostamatta. Eipä noi omaakaan silmää tuollaisenaan hivele, mutta esim maalattuna korin väriin ja timmimmin istuvilla vanteilla voisi olla ihan kivan näkönen peli sitten taas.
 
Ei siinä kyllä joku noista varmaankin tykkää, mutta omasta mielestä rumat. Itse olisin kuitenkin kaarenlevitykseen ostanut ihan kyseiseen malliin tehdyt levikkeet, kun uzs161 on kumminkin niin yleinen et siihen kyllä löytää ns. mallikohtaisia levikkeitä suhteellisen edullisesti. Tietysti jos 50€ budjetilla tekee niin asia on eri, voisi kyllä kuvitella et jos autoon on rahaa laittaa useampi tonnin niin olisi rahaa muuhunkin.
 
Pidän kyllä vanhoista mersuista, mutta tuo linkin yksilö ei jostain syystä innosta yhtään. Vielä manuaalivaihteisto, sekään ei vanhaan mersuun sovi.
 
Tuhannen hepan diudi, luulisi tehojen riittävän :lol: https://www.nettiauto.com/audi/rs6/12509752
Helpottaa myyntiä kun mainos saatu maan suurimman sanomalehden sivuille
 
Helpottaa myyntiä kun mainos saatu maan suurimman sanomalehden sivuille

Auton perässä lukee mallimerkintä 2.0 TDI :D
 
Helpottaa myyntiä kun mainos saatu maan suurimman sanomalehden sivuille
Lehtijutussa repsikan etuovi ei oikein istu kiilloltaan muuhun koriin. Lienee maalattu?
 
Helpottaa myyntiä kun mainos saatu maan suurimman sanomalehden sivuille
Aiheutti kyllä melkoisen myötähäpeän tuo lehtijuttu.
 
Aiheutti kyllä melkoisen myötähäpeän tuo lehtijuttu.
Pihassa onkin sitten oikea kokoelma noita ongelmajätteitä:
"Vaikka pääosa Kiviojan autoista ei ole huippukalliita, ne ovat valikoituja yksilöitä: e46-korimallin BMW M3, BMW 850, Audi 200 Turbo Quattro, Mercedes-Benz CLS 55, Audi R8 ja niin edespäin."
Epäilen että ne "huippukalliit" autot ovatkin sitten ihan eri omistajien tallissa.

Tuo Helsingin Sanomien juttu on kyllä kaikkineen loistava, meinasi useamman kerran mennä kahvit väärään kurkkuun:
"Hän on päässyt autoihin käsiksi sen jälkeen, kun perusti firman kuutisen vuotta sitten. Sitä ennen Kivioja oli palkkatöissä 1 650 euron kuukausipalkalla. ”Tulin yksi ilta kotiin ja vitutti.." :rofl:

"Jännittää, koska Kivioja on luvannut, että vastoin periaatteitaan hän antaa auton testattavaksi." :cigarbeye:

"Kivioja sanoo, että on tullut maalaisjärkeä – kunnes mahassa taas muljahtaa ja adrenaliini ryöppyää, kun Kivioja painaa kaasun pohjaan." :facepalm:

"Kerran lähdin vähän kisaamaan Lamborghini Gallardon kanssa. Sillä ei ollut mahdollisuuksia" :facepalm::facepalm::facepalm:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 797
Viestejä
4 499 150
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom