Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noitahan nimenomaan nykyään tuntuu tulevan joka kylällä vastaan. Tai jotain A3, A4 sisarmalleja, jotka nyt ei ulkonäöstä paljoo eroa.
No onhan tuo nyt vähän massasta erottuva väriltään ja tuunauksiltaan, en vertaisi johonkin karvalakki A3 tai A4 joita on sata kpl joka pitäjässä
On kyllä todella massasta erottuva. Mitä massasta erottuvaa on sinisessä värissä?
Onkohan nuo A5 vanteet aidot Fefen vanteet, en ole nähnyt että noista olisi replicoita tehty (joka ei tietysti tarkoita etteikö sellaisia voisi olla olemassa).
Tuo harmaa GTI taitaa olla sama legendaarinen vehje joka on ollut skenessä jo varmaan ainakin sen 15v. Joskus jonkun omistajan kanssa koitin jotain vaihtokauppaa silloiseen omaan autoonkin hieroa varmaan 15-16v sitten. Tästä samasta autosta on muistaakseni jossain tuben syövereissä perunalla kuvattua videota kun painetaan +300kmh motarilla.
Edit: olisikohan tämä sama
Lataaja on joku eri, mutta tämä pyöri joskus aikanaan foorumeilla ahkerastikin =)
Isolla työllä ja vaivalla laitettu pieniäkin detaljeja myöden laitettu viimeisen päälle. Ei lommon lommoaSuottanutkohan tulla nolla liikaa hintapyyntiin?
tuossahan on pakko olla ihan kaikki alustasta solmussa
Vai suti ympäri Ihan silleen itsestään, vähän liikennevaloista lähdön jälkeen... Mitäs romuraudan kilohinta on? 0,1e/kg? Siinä on sopiva lähtötaso.
Suottanutkohan tulla nolla liikaa hintapyyntiin?
tuossahan on pakko olla ihan kaikki alustasta solmussa
Aika kovalta tuntuu tuo hintapyyntö vaikka olisi kolaroimaton auto:
- 4900 eur
- 18 vuotta ikää, 2003
- 266 000 km
- Katsasastamaton
- Dieselvero 950 eur / vuosi
- Kaikki renkaat sojottavat mihin sattuu
- Ajettu betoniporsaaseen tai ties mihin
Onkohan nuo A5 vanteet aidot Fefen vanteet, en ole nähnyt että noista olisi replicoita tehty (joka ei tietysti tarkoita etteikö sellaisia voisi olla olemassa).
No ei se kyllä mikään kovin epatavanomainen puute japsiautoissa ole ja silti sieltä tulee hyväkuntosta kamaa.Jos huoltokirjaa tai dokumentaatiota ei ole, niin lähtökohtaisesti kaikki huollot on laiminlyöty.
No ei se kyllä mikään kovin epatavanomainen puute japsiautoissa ole ja silti sieltä tulee hyväkuntosta kamaa.
Tää Typerä on sahannut varmaan vuoden 8000-9500e pyynnin välillä. Nyt on taas menossa 8000e vaihe..........
Puhelut 120 kpl
Otteessa todennäköisesti lukee korinvaihto, noitahan tehtailtiin Suomessa aikoinaan ihan urakalla. Triumph heraldeista tuli spitfirejä, ambulanssimersuista sedaneita, opel asconasta mantoja jne...
Puhelinnumeron katsominen lasketaan puheluksi - kun klikkaa sitä kysymysmerkkiä ? näytä numero kohdalla.
Niinhän siinä ilmoituksessa lukeekin. Mutta prosenteista ei lue mitään. Ja koria, moottoria ja vaihteistoa ei kyllä mitenkään saa kaikkia vaihdettua alle 50% prosenteilla. Ja yli 50% ei nykyaikana voi mitenkään mennä, koska auton pitää silloin täyttää uusimmat määräykset.
Eli luultavasti auto on pompannut prosenteista katsastuksessa pari vuotta tekniikan vaihdon jälkeen ja jäänyt seisomaan. Ainut tapa saada laillisesti ajoon on vaihtaa chevelle alkuperäistä vastaava kone ja laatikko.
Se on leimattu hyväksytysti 1.7.2021 ja leima voimassa 3.7.2023. Eli toistaiseksi tieliikenteeseen hyväksytty, mulla milloin vain voi toki pompata.... ...
Eli luultavasti auto on pompannut prosenteista katsastuksessa pari vuotta tekniikan vaihdon jälkeen ja jäänyt seisomaan. Ainut tapa saada laillisesti ajoon on vaihtaa chevelle alkuperäistä vastaava kone ja laatikko.
Ei prosenttipeliä saa käytännössä mitenkään lailliseksi sen jälkeen, jos prosentit todetaan menneen yli. Ei riitä, että vaihdetaan alkuperäistä vastaavia osia vaan niiden osien tulee olla samat mitkä sinne on tehtaalta alunperin kiinni pultattu.
Mielestäni kyllä saa lailliseksi maksamalla uudelleen autoveron. Ei se taida mahdoton summa olla tuommoiseen museoautoon?
Se olisi uuden vastaavan vero. Ja siinä pitäisi olla euro 6, turvatyynyt, törmäystestit yms. Eli ei.
Ei vaan vertailukohtana toimii vastaava samanikäinen auto Suomen markkinoilla. Tilanne verotuksen suhteen on sama kuin käytetyn auton maahantuonnissa.
Autovero - Veronmaksajain Keskusliitto ry (veronmaksajat.fi)
Auton rakenteen ja käyttötarkoituksen muutos
Autoveroa voi joutua maksamaan myös silloin, kun aikaisemmin verotetun ajoneuvon rakennetta tai käyttötarkoitusta on muutettu. Tällaisessa tapauksessa ajoneuvo verotetaan uudelleen. Autovero on maksettava uudelleen mikäli 50 % tai enemmän ajoneuvon osista on vaihdettu.
Jos esimerkiksi kuorma-autoksi rekisteröidyn, autoverottoman (N2-luokka) auton rakennetta muutetaan siten, että se tulisi rekisteröidä pakettiautoksi, autovero joudutaan maksamaan vastaavalla tavalla kuin tilanteessa, jossa auto tuotaisiin käytettynä pakettiautona maahan. Vero laskettaisiin auton yleisen vähittäismyyntiarvon ja hiilidioksidipäästöjen/kokonaismassan perusteella.
Autovero ajoneuvon rakenteen muuttuessa | Traficom
Autoveroa on maksettava ajoneuvosi ensirekisteröinnin jälkeen, jos sen rakennetta muutetaan verotukseen vaikuttavalla tavalla. Tällöin verotuksesta vastaa Traficom.www.traficom.fi
Jos osia on vaihdettu yli 50 % tai ajoneuvoon on vaihdettu itsekantava kori, se verotetaan kuten uusi ajoneuvo.
Autovero ajoneuvon rakenteen muuttuessa | Traficom
Autoveroa on maksettava ajoneuvosi ensirekisteröinnin jälkeen, jos sen rakennetta muutetaan verotukseen vaikuttavalla tavalla. Tällöin verotuksesta vastaa Traficom.www.traficom.fi
Jos osia on vaihdettu yli 50 % tai ajoneuvoon on vaihdettu itsekantava kori, se verotetaan kuten uusi ajoneuvo.
Jos viittasit tuohon japanin tuonti aiheeseen, niin mielipiteitä täällä on varmasti yhtä paljon kuin kirjoittajiakin. En itse ole todellakaan mikään suuri autotietäjä, mutta hauskahan se on omia mielipiteitä tuoda esille.
Sinulla on monesta aiheesta todella hyviä näkemyksiä, joten kommentoi rohkeasti jatkossakin vaan
Niinhän siinä ilmoituksessa lukeekin. Mutta prosenteista ei lue mitään. Ja koria, moottoria ja vaihteistoa ei kyllä mitenkään saa kaikkia vaihdettua alle 50% prosenteilla. Ja yli 50% ei nykyaikana voi mitenkään mennä, koska auton pitää silloin täyttää uusimmat määräykset.
Eli luultavasti auto on pompannut prosenteista katsastuksessa pari vuotta tekniikan vaihdon jälkeen ja jäänyt seisomaan. Ainut tapa saada laillisesti ajoon on vaihtaa chevelle alkuperäistä vastaava kone ja laatikko.
Eikös kaikki huotovihot ala olemaan jo sähköisiä muutenkin. Isäukon Mazdassakin oli jo vuonna 2005 pelkkä sähköinen, ei paperia ollenkaan. Mielestäni yli 10v sitten bemarin huollossa riitti kun vei avaimen tiskille niin saatiin auton tiedot pihalle eikä kukaan vihkoja huoltoon viedessä kysellyt?Mikä tarve sitä huoltovihkoa on vähätellä? Kirjallinen dokumentaatio tukee myös myyjän väitteitä paremmin auton pidosta.
EDIT:
Ihan vaan, että sen paskankin voi meikata näyttämään hyvältä.
Sama se on esim. Lexuksella, ettei Kaivoksela näe tietokoneelta mitä Tallinnan merkkihuollossa on tehty.Luulisi että tuosta bemaristakin saisi vähintään runkonumerolla tiedot irti merkkitiskillä - vai onko Japanin BMW jotenkin irrallinen organisaatio?
Mistä tiedät, että nykyinen omistaja edes tietää tuosta?Ei turhaan mainintaa pikku kolaroinnista
Mistä tiedät, että nykyinen omistaja edes tietää tuosta?
Omiin kokemuksiini perustuen Japanissa pidetään autoista keskimäärin erittäin hyvää huolta ja ne öljytkin käydään vaihtamassa säännöllisesti (6kk väli tuntuu olevan melko yleinen). Tyhjäkäyntitunteja noille suurten kaupunkien autoille toki kertyy väkisinkin.Japanin tuonti taas on ehkä ollut heikolla huollolla, mutta keskimäärin käyttö on muuten aika kevyttä (poislukien tuning vehkeet) ja ajo olosuhteet Suomi-autoon verrattuna helpot.
Mistä tiedät, että nykyinen omistaja edes tietää tuosta?
Miksi ja mitä ne suuret panostukset on?