Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
On lukot ilmalla. Meillä olisi tuollainen saman ikäinen S500L 4matic odottamassa inspiraatiota korjata vuotava alusta. Saisihan siitä ihan mukavan kolmosauton vielä, kun varusteina on lähes kaikki sen ajan varusteet mitä autoon on saanut.
 
On lukot ilmalla. Meillä olisi tuollainen saman ikäinen S500L 4matic odottamassa inspiraatiota korjata vuotava alusta. Saisihan siitä ihan mukavan kolmosauton vielä, kun varusteina on lähes kaikki sen ajan varusteet mitä autoon on saanut.

Miksiköhän mersu käyttää lukkoja ilmalla eikä sähköllä?
 
Miksiköhän mersu käyttää lukkoja ilmalla eikä sähköllä?

Mullakin on Audin kasissa ilmalukot. Niitä varten on kyllä oma kompura takakontissa, pakko mersullakin olla sama. Ovet pitävät vaan sivistyneen naksauksen, kun salpa aukeaa, eikä mitään jäätävää rutinaa sähkölukkojen tapaan. Varmaan pumppu sökö tai putkissa vikaa.

Alustassa todnäk pussi (t) vuotaa ja kompurakin voi olla entinen. Oma veikkaus 4000€+ laittoon, audiin noi tolpat ainakin on pari tonnia kappale. Hyviä pusseja ei oikein saa yksittäin, ehkä mersulle saisi?
 
Eikö Mersuun voi vaihtaa perinteisiä jousia ja iskareita tilalle? Sais ajoon eikä tarvis miettiä ilma-alustan murheita.
 
Parempi sekin kuin pistoolin ammukset ovipahvin sisällä :facepalm:
Kuulostaa jotenkin tutulta...

Veikkaan että mersun merkkari saa käydä aika tarkkaan läpi yhden oman sukulaisen auton aina kun menee vaihtoon; sen verran paljon kaikkia ammuksia 12 kaliiberisesta .222:n kautta 9,3mm:n pitkin autoa, ovitaskuissa, matoilla, jne että varmasti jää autoon jotain kun menee vaihtoon 3-4 vuoden välein. Autoahan ei siivota kertaakaan tuolla välllä... :D
 
Kai tossa on vaan haluttu auto mukaan sinne alle 200tkm hakuihin kun ylittänyt sen vasta muutamalla sadalla kilsalla.

199 999 olisi ajanut saman asian ja antanut heti kuvan mitä siinä haetaan. Onhan noita välillä ollut, että porukka on "unohtanut" päivittää ilmoitusta (vaikka muuten päivittelisi viikoittain) ja jossain 225tkm ajetussakin on vielä 195tkm ilmoituksessa. Siinä on jo aikamoinen ero vaikka käytännössä ihan sama.
 
199 999 olisi ajanut saman asian ja antanut heti kuvan mitä siinä haetaan. Onhan noita välillä ollut, että porukka on "unohtanut" päivittää ilmoitusta (vaikka muuten päivittelisi viikoittain) ja jossain 225tkm ajetussakin on vielä 195tkm ilmoituksessa. Siinä on jo aikamoinen ero vaikka käytännössä ihan sama.
Minun 8tkm vuodessa ajoilla tuo unohdus voi tarkoittaa kärjistäen kolmen vuoden eroa vaikka jakohihnarempassa. Ei ole käytännössä sama.
 
Noitahan nimenomaan nykyään tuntuu tulevan joka kylällä vastaan. Tai jotain A3, A4 sisarmalleja, jotka nyt ei ulkonäöstä paljoo eroa.

No onhan tuo nyt vähän massasta erottuva väriltään ja tuunauksiltaan, en vertaisi johonkin karvalakki A3 tai A4 joita on sata kpl joka pitäjässä
 
No onhan tuo nyt vähän massasta erottuva väriltään ja tuunauksiltaan, en vertaisi johonkin karvalakki A3 tai A4 joita on sata kpl joka pitäjässä

On kyllä todella massasta erottuva. Mitä massasta erottuvaa on sinisessä värissä?
 
Onkohan nuo A5 vanteet aidot Fefen vanteet, en ole nähnyt että noista olisi replicoita tehty (joka ei tietysti tarkoita etteikö sellaisia voisi olla olemassa).

Tuo harmaa GTI taitaa olla sama legendaarinen vehje joka on ollut skenessä jo varmaan ainakin sen 15v. Joskus jonkun omistajan kanssa koitin jotain vaihtokauppaa silloiseen omaan autoonkin hieroa varmaan 15-16v sitten. Tästä samasta autosta on muistaakseni jossain tuben syövereissä perunalla kuvattua videota kun painetaan +300kmh motarilla.

Edit: olisikohan tämä sama

Lataaja on joku eri, mutta tämä pyöri joskus aikanaan foorumeilla ahkerastikin =)
 
On kyllä todella massasta erottuva. Mitä massasta erottuvaa on sinisessä värissä?

Monta prosenttia liikenteessä olevista A5 on juuri tuolla sinisellä värillä? Ei montaa. Valkoisia, punaisia ja mustia suurin osa.
 
Onkohan nuo A5 vanteet aidot Fefen vanteet, en ole nähnyt että noista olisi replicoita tehty (joka ei tietysti tarkoita etteikö sellaisia voisi olla olemassa).

Tuo harmaa GTI taitaa olla sama legendaarinen vehje joka on ollut skenessä jo varmaan ainakin sen 15v. Joskus jonkun omistajan kanssa koitin jotain vaihtokauppaa silloiseen omaan autoonkin hieroa varmaan 15-16v sitten. Tästä samasta autosta on muistaakseni jossain tuben syövereissä perunalla kuvattua videota kun painetaan +300kmh motarilla.

Edit: olisikohan tämä sama

Lataaja on joku eri, mutta tämä pyöri joskus aikanaan foorumeilla ahkerastikin =)


Tuo harmaa Golffi näyttää kyllä pahasti juurikin tuolta mainitsemaltasi legendaariselta yksilöltä, joka on pyörinyt rakenneltuna pitkin Etelä-Suomea sen 15-20 vuotta.
Tietääkseni tuo yksilö on joskus 90-luvun lopulla tai 2000-luvun alussa Valtonen Motorsportin rakentama ja käsittääkseni tuo peruna videokin on kuvattu silloin, kun auto oli Cridde Valtosen omistuksessa.
 
Vai suti ympäri :D Ihan silleen itsestään, vähän liikennevaloista lähdön jälkeen... Mitäs romuraudan kilohinta on? 0,1e/kg? Siinä on sopiva lähtötaso.
 
Vai suti ympäri :D Ihan silleen itsestään, vähän liikennevaloista lähdön jälkeen... Mitäs romuraudan kilohinta on? 0,1e/kg? Siinä on sopiva lähtötaso.

Älä nyt, romurauta on nykyisin hinnoissaan, noin 300 € / tonni, kun aiemmin oli pitkään 140-170 € / tonni.

Eli kyllä tuosta saa romuna jo useamman satasen, toki osina myymällä useamman tonnin, tuolla hinnalla ei kyllä kiinnosta korjaajia tai romuna myyjiä, ehkä tonnin tai kaksi voi saada.
 
Suottanutkohan tulla nolla liikaa hintapyyntiin?
tuossahan on pakko olla ihan kaikki alustasta solmussa:rofl:


Aika kovalta tuntuu tuo hintapyyntö vaikka olisi kolaroimaton auto:
- 4900 eur
- 18 vuotta ikää, 2003
- 266 000 km
- Katsasastamaton
- Dieselvero 950 eur / vuosi
- Kaikki renkaat sojottavat mihin sattuu
- Ajettu betoniporsaaseen tai ties mihin
 
Viimeksi muokattu:
Aika kovalta tuntuu tuo hintapyyntö vaikka olisi kolaroimaton auto:
- 4900 eur
- 18 vuotta ikää, 2003
- 266 000 km
- Katsasastamaton
- Dieselvero 950 eur / vuosi
- Kaikki renkaat sojottavat mihin sattuu
- Ajettu betoniporsaaseen tai ties mihin

Ei tuu myyjä tuollaista tonnin arvoista kolaroidusta bemarista saamaan melkein 5000€.
 
Onkohan nuo A5 vanteet aidot Fefen vanteet, en ole nähnyt että noista olisi replicoita tehty (joka ei tietysti tarkoita etteikö sellaisia voisi olla olemassa).

On tehty replicana, löytyy ainakin sellasina kuin "River R4". Tosin sillä merkillä en löytäny 20-tuumasina.
 
Viimeksi muokattu:
En välttämättä jaksaisi siitä stressata tuollaisessa, varsinkin japsituonneissa valitettavasti melko yleistä ettei huoltokirjaa ole samaan tapaan kuin Euroopassa tunnetaan. Jos kunto on hyvä eikä osta sitä flipattavaksi niin mitä sitten.

5v päästä myydessä Suomihistoriaakin on takana jo niin paljon että nekin jotka pelkäävät kirjatonta japsituontia ovat jo rauhoittuneet.
 
Otteessa todennäköisesti lukee korinvaihto, noitahan tehtailtiin Suomessa aikoinaan ihan urakalla. Triumph heraldeista tuli spitfirejä, ambulanssimersuista sedaneita, opel asconasta mantoja jne...
 
Otteessa todennäköisesti lukee korinvaihto, noitahan tehtailtiin Suomessa aikoinaan ihan urakalla. Triumph heraldeista tuli spitfirejä, ambulanssimersuista sedaneita, opel asconasta mantoja jne...

Niinhän siinä ilmoituksessa lukeekin. Mutta prosenteista ei lue mitään. Ja koria, moottoria ja vaihteistoa ei kyllä mitenkään saa kaikkia vaihdettua alle 50% prosenteilla. Ja yli 50% ei nykyaikana voi mitenkään mennä, koska auton pitää silloin täyttää uusimmat määräykset.

Eli luultavasti auto on pompannut prosenteista katsastuksessa pari vuotta tekniikan vaihdon jälkeen ja jäänyt seisomaan. Ainut tapa saada laillisesti ajoon on vaihtaa chevelle alkuperäistä vastaava kone ja laatikko.
 
Puhelinnumeron katsominen lasketaan puheluksi - kun klikkaa sitä kysymysmerkkiä ? näytä numero kohdalla.

Jep mutta harvalla sitä numeroakaan on katsottu noin monta kertaa, yleensä sellainen mielenkiinto johtaa myös joihinkin puheluihin
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
254 551
Viestejä
4 422 343
Jäsenet
73 400
Uusin jäsen
Tepukka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom