Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Volkkarin hinnastoa katsoin, niin tosiaan puuttuu 3.0 bensa ja diesel moottorit kokonaan. Passattia saa aika edullisesti, mutta jos haluaa lisää tehoa, niin aika paljon pitää laittaa lisää rahaa Audiin?

VW Passat, Highline 2,0 TDI Biturbo176 kW (240 hv) 4MOTION DSG-automaatti, 55 700 €

Audi A6, 3.0 V6 TDI 200 kW quattro S tronic, 272 hv, 73 600 €

----
VW Passat, Highline 2,0 TSI 206 kW (280 hv) 4MOTION DSG-automaatti, 52 100 €

Audi A6, 3.0 V6 TFSI 245 kW quattro S tronic, 333 hv, 89 800 €
 
Ei kristus... Ei kukaan edes uudemmista malleista puhunut tässä yhteydessä, mutta koska otit aiheen esille niin näytä minulle nyt vaikka uusi Volkkari tai Skoda jossa on jakuva neliveto tai moottori pitkittäin?? Ainoa lähihistorian malli on Seatin valmistukseen ottama vanha 2005 esitelty A4:nen johon siihenkään ei tainnut saada kovin montaa tehoversiota / nelaria kaupasta.

Volkkarin säästöbudjetti on viimeisen kymmenen vuoden aikana vienyt ylemmän kokoluokan VW:t lähemmäs alemman kokoluokan autoja tekniikassa (Haldexit, poikittaismoottorit, 1.4TSI Passatit) ja erottanut Audin isompia malleja (A4/A6/A8) selvästi "kansanautoista" (Pitkittäismoottorit, Tipit/multitronicit, Torsenit ja nyt Audin oma mekaaninen neliveto) ja yleensä tunkenut moottori-innovaatiot ensin niihin "koeajettaviksi" ja sitten VW/Skoda/Seat -malleihin.

Näissä nimenomaisissa malleissa joista oli puhe, mekaaniset erot on enemmän kuin selvät:

Passat 3C:
- 3.2 VR6 kone (15 asteen kulma sylintereissä, jatkokehitetty kone Golf-, ym. VR6 koneista)
- surullisen kuuluisa DSG (6v iirc)
- kytkeytyvä Haldex-neliveto, sähköisellä ohjauksella

Audi A6 4F:
- 3.2 V6 (sylinterit oikeassa "V-kulmassa")
- ZF:n TipTronic laatikko
- Torsenin jatkuva, mekaaninen neliveto

Vanhaan aikaan 3B(G) Passat ja 4B A6 olivat teknisesti lähes samoja - nyt niissä ei ole ollut viimeiseen kymmeneen vuoteen edes moottori samoin päin.

En tiedä mihin omat "tietosi" perustuvat, mutta itse on kuitenkin tullut omistettua sekä Passattia ja A6:sta aidoilla V6-koneilla (2.8 sekä 3.0TDI)...

Ok, tarkoitan yleisellä tasolla, kun kommentoit, että nykyään ei ko. konsernin tekniikkaa jaettaisi esim. VW, Audi, Seat tai Skodan brändien välillä.

Jos jätetään pois laskuista oikeat premium merkit kuten Porsche, Bentley yms. niin eikös näissä kaikissa kansanmalleissa mene tekniikka juurikin samalla tavalla eli pitkittäismoottin yhteydessä on Torsen ja poikittaiskoneisissa Haldex. Esim. Volkkarilla Amarok, Phaeton ja Touareg ovat torsen nelivetoja, joita pyysit minun ylempänä nimeämään.

Audilla taas A3 (pl. RS) on aina Haldex eli sama kuin useimmissa Seateissa, Skodassa ja Volkkarissa. Vaikka siihen A3 perään kirjoittaisi kissan kokoisin kirjaimin QUATTRO niin ei se Torsen nelivedoksi silti muutu. :)

Mutta näinhän se menee, että uusin teknologia on yleensä Audissa ja siitä valuu pikkuhiljaa muihin merkkeihin. Tosin tulihan esim. täysin digitaalinen mittaristo ensin tarjolle Passatiin ja vasta sen jälkeen Audi A4:än ja varmasti pian uudistuvaan A6:en?

Hyvin on minullakin kokemusta Audi A4 Avant Quattro, A6 Avant Quattro, VW CC, VW Passat Variant malleista. En tosin jaa näkemystäsi siitä, että esim. A6 ja Passat olisi nykyisellään kovinkaan erilaisia autoja, pikemminkin päinvastoin... ai niin ja meikäläisen CC volkkarissa oli nimenomaan Tiptronic vaihteisto.

Vertailu: Herkullinen luokkataistelu – Audi A6 vs. VW Passat - Teknavi
 
Viimeksi muokattu:
Volkkarin hinnastoa katsoin, niin tosiaan puuttuu 3.0 bensa ja diesel moottorit kokonaan. Passattia saa aika edullisesti, mutta jos haluaa lisää tehoa, niin aika paljon pitää laittaa lisää rahaa Audiin?
Ei taida olla samalle asiakaskunnalle kohdistettu, joten miksi hinnatkaan samat? Sieltä taitaa puuttua 4 litran V8 turbotkin. :P
Outoa että ihmisille on vieläkin epäselvää että VAGin merkit on kohdistettu erilaisille asiakkaille ja eripaksuisille lompakoille... :D

Eikä ainakaan minulle ei koskaan ole ollut mitenkään epäselvää viimeiseen 20 vuoteen että Quattro/4Motion on markkinointitermi; omassa Passatissa luki perseessä Syncro joka vaihtui faceliftissä 4Motioniksi. Sama Syncro muuten taisi aikoinaan lukea VW:n pakuissa joissa oli joku planeettapyörähärpäke, tjsp... :D
 
Ei taida olla samalle asiakaskunnalle kohdistettu, joten miksi hinnatkaan samat? Sieltä taitaa puuttua 4 litran V8 turbotkin. :p
Outoa että ihmisille on vieläkin epäselvää että VAGin merkit on kohdistettu erilaisille asiakkaille ja eripaksuisille lompakoille... :D
Joo. Sellainen 8 tonnia kalliimpi tuo Audi. Eihän noissa välttämättä kovin paljoa eroa ole, kuten tuossa ylemmässä testissäkin sanotaan.

Audi A6 2.0 TDI 110 kW ultra S tronic, 46 600 €
VW Passat Comfortline 2,0 TDI 110 kW (150 hv) DSG-automaatti, 38 900 €
Skoda Superb 2.0 TDI 150 Style DSG Autom, 39 200 €
 
Ei taida olla samalle asiakaskunnalle kohdistettu, joten miksi hinnatkaan samat? Sieltä taitaa puuttua 4 litran V8 turbotkin. :p
Outoa että ihmisille on vieläkin epäselvää että VAGin merkit on kohdistettu erilaisille asiakkaille ja eripaksuisille lompakoille... :D

Jos puhutaan esim. Audin RS malleista niin kyllä, mutta jos taas varustellaan esim. Skoda Superb, VW Passat ja Audi A6 about samalla tavalla ja kutakuinkin samalla moottorilla niin eipä niissä enää nykyään hullun paljon ole hintaeroa. Erityisesti Skodan hintoja on pikkuhiljaa muilutettu ylöspäin. Varmasti osittain lisääntyneen kaupallisen menestyksen myötä.

Kävin hiljattain koeajamassa Skoda Kodiaqin ja kun varustelin sen mieleiseksi (2.0TDI 4x4 Executive + lisävarusteet) niin hinta kipusi pikkuisen yli 60000€. Samalla olen myös katsellut A6 Avantia, josta on nyt ihan ok kampanjoita päällä, kun malli vaihtunee lähiaikoina. Siinä sekin pyörii 60000€ molemmin puolin. Erilaiset autot toki, mutta samalla lompakolla olen liikenteessä. :)
 
Joo. Sellainen 8 tonnia kalliimpi tuo Audi. Eihän noissa välttämättä kovin paljoa eroa ole, kuten tuossa ylemmässä testissäkin sanotaan.

Audi A6 2.0 TDI 110 kW ultra S tronic, 46 600 €
VW Passat Comfortline 2,0 TDI 110 kW (150 hv) DSG-automaatti, 38 900 €
Skoda Superb 2.0 TDI 150 Style DSG Autom, 39 200 €
Vakiomallit alkaa olla aika lähellä, mutta käy piruuttasi kokeilemassa mitä autojen hinnat on sitten kun ne varustelee. Siinä kai se ero "perus" ja "premium":n välillä tulee - ja on yksi syy miksi täällä autoverotuksen ihmemaassa on ne kuuluisat "karvalakit" niin suosittuja...

Passattiin kun tunkee, esim. 1.8TFSI:n, about kaiken mitä tarjotaan niin hinta on jotain yli 60 tonnia.

Audiin kun tekee saman niin ei ole ollenkaan vaikea päästä yli 100 tonnin (esim. "Audi koodi" AS1MQBH7, hintaa rapsakkaat 109 tonnia etuvetoisella 1.8 Audilla :D ).
 
Viimeksi muokattu:
Tuskin menee ikinä Suomessa kaupaksi. Haaveilijoita on jotka suosikkilistaavat mutta tosiostajia tuollaisella harvinaisuudella, joka näyttää ulospäin kohta 20v vanhalta perusbemulta, ei ehkä löydy sitä yhtäkään...

Ja varmaan kannattaisi ilmoitus opetella tekemään ja kuvaamaan kuvia.
 
Hieman tulee mieleen että nyt jätetään jotain kertomatta, vai onko kuinka yleistä avata 20k ajettua konetta joka ei ole edes mikään tehokone.
 
Tuontiauto (vaikka karvalakki varusteista olisi voinut kuvitella olevan aito suamiauto :D), mistä lie tuotu....
 
Ei ole huoltokirjaakaan, eli 28 tkm mittarilukema ei ole totta? Kuudessa vuodessa on ehditty ajaa esim 6 x 30 tkm = 180 tkm? Samalla jätetty huoltamatta, niin moottori on hajonnut?
 
Ei ole huoltokirjaakaan, eli 28 tkm mittarilukema ei ole totta? Kuudessa vuodessa on ehditty ajaa esim 6 x 30 tkm = 180 tkm? Samalla jätetty huoltamatta, niin moottori on hajonnut?
Muistaakseni jossain väleissä noissa N neloskoneissa oli jotain ketju/kiristys ongelmia mutta muistaakseni koski 2000 luvun puolenvälin koneita.

Joten tuossa on voitu tehdä se että ne "ongelma" osat päivitetty parempiin?

Mutta jatkettaan bemari linjalla ja erikoisemalla kombolla:
BMW 635 CSi 2JZ-GTE 820hv / 1020nm Coupé 1983 - Vaihtoauto - Nettiauto

Harvinainen 635csi e24 tehokkaalla 2jz-gte tekniikalla



Auto on rakennettu alusta loppuun saakka huomioiden, että siinä ajomukavuus ja kestävyys säilyy jokapäiväistä käyttöä varten. Auto on todella helppo ajaa ja käyttää koko tehoalueeltaan. Käytössäsi on kokoajan 820hv tehokokoonpano ilman mitään ylimääräisiä ruuvaamisia ja pystyt ajamaan sillä silti nätisti kauppaan, töhin tai kesälomareissun. Auto on myöskin katsastettu tälle tekniikalle ja kaikki muutokset löytyvät rekisteriotteesta



820hv / 1020nm / 1650kg



-2jz-gte Supran tekniikka

-Cp männät 9:1

-Eagle veivit

-Kcn toolox runkopukit (2jz heikko paikka 800hv jälkeen)

-Borg warner s369 ahdin

-2000cc suuttimet

-Crower nokat (272 pako /264 imu)

-Crower Ti retainerit

-Crower venajouset

-60mm hukkaportti

-Custom pakosarja jaetulla kollektorilla

-Custom jäähdytin ja välijäähdytin

-Custom kardaani

-Ecumaster-Emu täysi seqventiaali polttoainesuihkutusjäjestelmä

-Kansi kaivettu

-Alustasarja Bc-racing ja custom coiloverit

-Typ210 lukkoperä

-Sachs race-765 6-lapaisella sintterillä

-Etujarrut 4-mäntäiset e46 m3 levyt, takana e34 540 levyt

-OZ-Futura 8,5" ja 10,5" 17" 3-osaiset uusilla ulkokehillä

-Alkuperäiset Recarot ja takapenkit verhoiltu alcantralla



Ajoneuvo ei ole pakkomyynnissä, joten fiksuihin tarjouksiin otetaan kantaa. Kiinnostuneille saatavilla projektikuvia matkan varrelta. Jos hinta mietityttää niin kannattaa katsoa Euroopan markkinoilta mitä +800hv päivittäiseen ajoon soveltuvat ajoneuvot maksavat. Ajoneuvo on muutenkin malliarvoltaan vain nouseva ajansaatossa



Vaihtoehdotukset katsotaan tapauskohtaisesti, myös vaihto kalliimpaan huomioidaan
 
Muistaakseni jossain väleissä noissa N neloskoneissa oli jotain ketju/kiristys ongelmia mutta muistaakseni koski 2000 luvun puolenvälin koneita.

Joten tuossa on voitu tehdä se että ne "ongelma" osat päivitetty parempiin?

Mutta jatkettaan bemari linjalla ja erikoisemalla kombolla:
BMW 635 CSi 2JZ-GTE 820hv / 1020nm Coupé 1983 - Vaihtoauto - Nettiauto
Hienoja noi auto on katsastettu muutoksille, kaikki löytyy otteesta-maininnat, kun mitään 3 barin ahtoja ja +800hv ei todellakaan otteella ole vaan toi on jollain miniahdoilla penkitetty muutoskatsastusta varten.. ei siinä magea peli, mutta vois myyjä nyt siinä olla rehellinen että noi 800hp tolla konfiguraatiolla ei ole mikään arkiauto tai kauppakassi jossa on luotettava kone.. puolet pois ja pienempi puhallin hyvällä heräävyydellä niin olis takuulla kestävä ja nätti peli ajella
 
On varmaan haettu slant-nose tyyliä?

4d82f69e03b3c01434df216216b8153d--porsche--classic-porsche.jpg


Mutta ei ihan onnistunut

Porsche-911-268efdc9aebbf179-large.jpg


EDIT:

Eikun tuossa ilmossahan se lukikin et 935sta haettu. No ei kyllä ihan sekään samalta näytä:

Porsche_Moby_Dick_935-78-007-1200x750.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tuo targa jo itsessään on karsea. Juu flatnosehan se on ollut tarkoituksena tuossa, ei nyt ihan mennyt putken. Olis edes replica kupla, mutta ei...

Targa ei ole kyllä mikään nätein, mutta entisöimällä tuokin olisi ihan jees:
image-thumb
 
Hitto noi on järkkyjä. Ainoa replica minkä jotenkin ymmärrän on AC Cobra. Erittäin harvalla varaa aitoon, joten pakko ostaa replica. Ovat myös niin harvinaisia. Jenkeissähän on myös bisnestä tehdä esim. kalliita replicoita Porschen 550 Spyderistä, koska autot niin harvinaisia ja puhutaan miljoonista jos sellaisen edes löytää.
 
Mulle kelpais myös Porsche 356 Speedster replicana. Random-kuva aiheesta sen kunniaksi, kun on niin äärimmäisen kaunis auto:

3afbb4c3564a4bbfae4e7d7dbdc9cd7c.jpg
 
Mulle kelpais myös Porsche 356 Speedster replicana. Random-kuva aiheesta sen kunniaksi, kun on niin äärimmäisen kaunis auto:

3afbb4c3564a4bbfae4e7d7dbdc9cd7c.jpg


Samoilla linjoilla ollaan. Olisi itsellekin se "ykkösvalinta" harrasteeksi jos yhden saisi valita. Myös 911 ensimmäinen sukupolvi kelpaisi;

porsche-911-no-1.jpg

Ei onneksi näillä tuloilla (ja hinnoilla) tarvitse kumpaakaan miettiä :D
 
Speedstereille löytyy eu alueelta useampikin pulju jotka myy osia.
sellanen 20K jos itse kasaat, ja saa leimattuakin.

itseä himoittais vw scwimmwagen...
 
Toyota Land Cruiser Muu 1982 - Vaihtoauto - Nettiauto

Siinä on hieman harrasteltu.
Pääsisi toteuttamaan lapsuuden unelmia rekkamiehen urasta.
On siinä harrasteltu, hattu päästä sen suhteen.
Mutta tuo ilmoitusteksti, kai tuo on kirjoitettu viskipullon jälkeen? :confused:
Omavalmiste Tukki-Auto Rakensin Toyota Land Cruiserista HJ.60 VM.-82 4X4 Veto Kolmeakselinen Sisältää Auton. Nosturin .Kouran.ja Kärrin Ajettu paljon tänä kesänä puita ja Viime talvena on toiminut moiteitta Nosturi ei käänny tarpeeksi joten Kärin joutuu täytämään lempaamalla nupista käriin Tää Ei ole rekisterissä en ole edes yritänytkään saisko tän rekisteriin Myyn tarjousten perusteilla voin vaihtaakin johonkin esim Toyota maasturi.Joku lumikone .ym
 
On siinä harrasteltu, hattu päästä sen suhteen.
Mutta tuo ilmoitusteksti, kai tuo on kirjoitettu viskipullon jälkeen? :confused:
Omavalmiste Tukki-Auto Rakensin Toyota Land Cruiserista HJ.60 VM.-82 4X4 Veto Kolmeakselinen Sisältää Auton. Nosturin .Kouran.ja Kärrin Ajettu paljon tänä kesänä puita ja Viime talvena on toiminut moiteitta Nosturi ei käänny tarpeeksi joten Kärin joutuu täytämään lempaamalla nupista käriin Tää Ei ole rekisterissä en ole edes yritänytkään saisko tän rekisteriin Myyn tarjousten perusteilla voin vaihtaakin johonkin esim Toyota maasturi.Joku lumikone .ym
Nooh, monet ns. tekijämiehet eivät välttämättä ole mitään kirjallisia lahjakkuuksia. ;) Veikkaan lukihäiriötä. Vaan hienosti on kyllä rakenneltu.
 
Audi TT Coupe quattro 3.2 automatic-8J-4X4/246 Coupé 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mikä tosta voisi olla sellainen tarjous että liike pienen pohdinnan jälkeen sopisi kaupat?
Sähköpostilla kun kyselin, niin "nopee kauppa 22 880 euroa".
Tarjosin sähköpostitse 20000e, johon vastasivat että "4000e tinkivaroja ei valitettavasti ole pyynyyntihinnoissa. 1 omistaja. Vähän ajettu. Menee nopeesti kaupan".
Tuskin se nyt niin nopeesti menee, toi on vaan psykologiaa. En oo muihin vastaaviin hinnoiltaan perehtynyt, mutta kun yhdistetään sporttisuus ja vähän tehoja niin tollanen historia on aika jees.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 702
Viestejä
4 563 059
Jäsenet
75 010
Uusin jäsen
MrBrutalMachine

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom