Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
ei saatana, tollanen kone ja automaatti. Mulla oli joskus 10v sitten h22a2 mosalla tollanen prelude ja pitkällä manuaalillakin välillä harmitti, saati sitten tuolla jumalattoman vanhalla kuminauhalaatikolla. Tuollainen pitäisi olla lyhyellä lukkolaatikolla ehdottomasti.

Voihan siihen toki swapin tehdä. Muutenhan tuo on ihan pomminvarmaa tekniikkaa. Osta pois jos pääset yli siitä automaatin kamaluudesta. Eikai tuollaista kukaan osta "normaaliin" ajeluun. Poljettavaksihan toi on tehty.
 
Juuri tuon tomaattilaatikon takia kiinnostaa, ei ole riisituunerit polkenu tai tuunannu pilalle. :lol:
 
Juuri tuon tomaattilaatikon takia kiinnostaa, ei ole riisituunerit polkenu tai tuunannu pilalle. :lol:

Virilista ja auton yleisolemus taas jokseenkin ristiriidassa tuon kanssa. No, kukin tehköön ja näkeköön asiat miten tahtoo. Olisi tuolla tarjolla musta, omaan silmään paljon vähemmän riisituunerin omistuksessa olleen näköinen Prelude vähemmillä kilsoilla ja hinnalla - ja sillä oikealla vaihteistolla. Honda Prelude 2.2 VTi 2d Coupé 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Juuri tuon tomaattilaatikon takia kiinnostaa, ei ole riisituunerit polkenu tai tuunannu pilalle. :lol:

Ei kai nuita ole paljon tomaatteina tarjolla, en nyt jaksanut vilkaista. Jos ei ole ruostetta - kuitenkin 20v vanha auto, ja honda. Niin käy katsomassa ja kokeilemassa. Väri nyt on mitä on. Jos se on ok, niin tarjoa röyhkeän vähän, ei noille montaa ostajaa ole joten ostajan markkinat. Tuunattu on, no aina tuunattu. Tekniikkahan lienee aika luotettavaa. Taustatutkimuksia ja huolellinen tarkastelu. Tjaa, tässä nurkilla pyörii samanlainen prelude joka on sen verran mätä joka nurkasta ja muutenkin sen näköinen ettei siitä ole pahemmin huolta pidetty. Seuraava osoite on Stena luulisin.
Toki jokainen tuon ikäinen on yksilö, joten varovasti, eikä liian kalliisti.
 
Virilista ja auton yleisolemus taas jokseenkin ristiriidassa tuon kanssa. No, kukin tehköön ja näkeköön asiat miten tahtoo. Olisi tuolla tarjolla musta, omaan silmään paljon vähemmän riisituunerin omistuksessa olleen näköinen Prelude vähemmillä kilsoilla ja hinnalla - ja sillä oikealla vaihteistolla. Honda Prelude 2.2 VTi 2d Coupé 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto
Ei kyseinen yksilö omasta mielestä täytä riisi-statusta, vaikka viripalikkaa on asennettu. Honda Prelude 2.2 VTi 2d Coupé 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto Tätä voi jo kutsua riisituunatuksi. :wtf:

edit. Urban Dictionary: Rice car tämä kertoo mistä riisiautoissa on kyse.
 
^ "Auto on kuin uusi sisältä ja ulkoa."

Niin että joo.

Edit:

"osta tyttärellesi valmistujaislahjaksi tai laita orkkis osat paikalleen ja nauti itse ajosta."

:D
 
Öö, miten olisi vaikka coupe? Samanikäiset normaali Civicit ovat aina 4-ovisia. Type-R/S 2-ovisia.

No ei tuo mikään coupe ole vaan 3-ovinen malli. Samalla kaavalla myös mun vanha 206 GTI oli coupe, kun siinäkään ei ollut takaovia.

Mutta teknisesti tuo ei eroa perus 5-ovisesta mitenkään? Joku "urheilullinen" alusta näemmä on.
 

Tai sitten samalta myyjältä

Lincoln Town Car excalibur limo Porrasperä 1986 - Vaihtoauto - Nettiauto

OT, nuo on tax free kärryjä. Yks tuttu jobbari jollain hemmetin keinolla onnistuu myymään limoja niin ettei ne makaa edes kuukausikaupalla pihalla. No tax freeta nekin on ollut jossain vaiheessa, mutta suomen kilvissä aina olleet myynnissä. Joku noitakin ostaa. X5 tai Excalibur voisi kyllä pistää jo haastetta;)
 
sekä ostaja ehdokkaan täytyy mahdollisesti tyytyä "ajelemaan" apparin penkiltä ennen ku paperit on hoidettu.

Ei kai kaveri tosissaan esitä ettei autoa saisi koeajaa ratin takaa :facepalm:

Tilastoista päätellen ei hirveää jonoa ole ollut, ja lienee jo vähän aikaa ollut myynnissä.

Katsottu:
12134 kertaa

Suosikkilistattu:
31 kertaa

Yhteydenotot:
2 kpl

Jostain syystä nettiauto tarjosi paljon edullisemman ja fiksumman vaihtoehdon "samankaltaisia" kategoriassa:tup:

Volvo 343 DL 1.4 Viistoperä 1979 - Vaihtoauto - Nettiauto

Pitkä mutta ihan hyvä myyntipuhe.
 
sekä ostaja ehdokkaan täytyy mahdollisesti tyytyä "ajelemaan" apparin penkiltä ennen ku paperit on hoidettu.

Ei kai kaveri tosissaan esitä ettei autoa saisi koeajaa ratin takaa :facepalm:
Jos jostain syystä olisin moista viritystä myymässä niin en heti antaisi justiinsa kortin saanen ajella moista vaikka olisii miten ostamassa.
"oho auto lapasesta ja sitten ostaja ei ostakkaan autoa"

Mutta veikkaan että aika kauan saa myydä moista tuolla hinnalla.
 
Yritä löytää oikeasti hyvä ja siisti e30 ja siihen päälle tekniikka, onhan tuossa ilmaa mutta niinhän näissä aina on.
 
Aina välillähän näissä viritetymmissä näkee näitä "ajat itse kuhan paperit tehty" ehtoja.

Itse en autoa silleen ostaisi. Toki omiakkaan kamppeita en ihan joka jannun antaisi ajaa, mutta en mä sitä jo ilmoitukseen laittaisi.
 
Varmaan jostain japanista parilla tonnilla uitettu ja nyt yritetään tehdä tiliä :D
Japanissa myydään eri nimellä (SUV -jotain), ja tosiaan ohjaus vasemmalla.

Jos nyt katsoo että tuo "erikoismalli" on vähän samanlainen kuin Golfeissa jotkut Manhattanit, tjsp:t niin en välttämättä sitä ihan nyt lähes kymppitonniin arvostaisi.

Alle 50tkm ajetun X-90:n saa saksasta alle kolmeen tonniin, joten hakukustannukset ja verot päälle niin tuossa "erikoismallissa" on äkkiä se 8000-9000 tonnia liikaa hintaa.
 
Olen monta kertaa nähnyt ettei kuvan vanteet kuulu kauppaan, mutta nyt ei saa enää rattiakaan mukaan... :D

Mercedes-Benz 200 Porrasperä 1982 - Vaihtoauto - Nettiauto

Joo, mulla oli kerran S-mese vaihdokkina missä oli törkeän ruma puuratti. Paksissa oli alkuperäinen ruori mukana, joku taksikuski olisi väkisinkin halunnut ostaa sen alkuperäisen. En myynyt.

Tuosta vähän parempaa mersua alle

Mercedes-Benz 200 123 Porrasperä 1977 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Nätti kuin sika pienenä, mutta niin on hintaakin.

Ihan siistejä, tosin 250-400tkm ajettuja, saa sinne 4000 tonnin alle. Jää korjaus- / ehostusbudjettiakin hieman. Ja pitäisi vielä olla "käyttöharraste", joten museoautostatus on oikeastaan negatiivinen asia.o_O

(Kunhan unelmoin, ei mulla ole edes tallia tuollaiselle kun katoksessa on jo käyttis...)
 
Nätti kuin sika pienenä, mutta niin on hintaakin.

Ihan siistejä, tosin 250-400tkm ajettuja, saa sinne 4000 tonnin alle. Jää korjaus- / ehostusbudjettiakin hieman. Ja pitäisi vielä olla "käyttöharraste", joten museoautostatus on oikeastaan negatiivinen asia.o_O

(Kunhan unelmoin, ei mulla ole edes tallia tuollaiselle kun katoksessa on jo käyttis...)

Onhan noita museovehkeitä joka hintaluokkaan. Eikä se MR ole mikään este, normaali vakuutus vaan ja ajelua vuoden ympäri. Jos raaskii, ja en kyllä raaskisi ainakaan itse.

Toyota Corolla 1,3 dx , museoajoneuvo Porrasperä 1986 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tuota voisi sanoa jo käyttikseksi. Nyt kun noita museovehkeitä tullut selailtua niin aika hämmentävää nähdä että nuoruuden autot on jo museoiässä:itku:
 
Onhan noita museovehkeitä joka hintaluokkaan. Eikä se MR ole mikään este, normaali vakuutus vaan ja ajelua vuoden ympäri. Jos raaskii, ja en kyllä raaskisi ainakaan itse.

Toyota Corolla 1,3 dx , museoajoneuvo Porrasperä 1986 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tuota voisi sanoa jo käyttikseksi. Nyt kun noita museovehkeitä tullut selailtua niin aika hämmentävää nähdä että nuoruuden autot on jo museoiässä:itku:
Nissan Sunny alkaa olla kanssa aika vanha auto. Tuossa 1989. Tuttu ehkä myisi katsastamattoman Sunnyn 150-200 €. Täytyisi oikein kysyä sitä auton hintaa huvikseen.
Nissan Sunny Porrasperä 1989 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Nissan Sunny alkaa olla kanssa aika vanha auto. Tuossa 1989. Tuttu ehkä myisi katsastamattoman Sunnyn 150-200 €. Täytyisi oikein kysyä sitä auton hintaa huvikseen.
Nissan Sunny Porrasperä 1989 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mulla on ollut tuollainen Sunny

Datsun Sunny 140Y GL museoajoneuvo Porrasperä 1980 - Vaihtoauto - Nettiauto

Vuosimallista en ihan tarkkaan muista, taisi olla -81, mutta otteessa luki Nissan-Datsun, tai toisinpäin. Kuitenkin viimeisiä missä Datsun nimi oli vielä mukana.
Hemmetin mukava takavetoinen, bensaa ei mennyt paljon mitään, öljynkulutus sitten uudehkon audin luokkaa:D 1500 markkaa siitä maksoin...
 
Mulla on ollut tuollainen Sunny

Datsun Sunny 140Y GL museoajoneuvo Porrasperä 1980 - Vaihtoauto - Nettiauto

Vuosimallista en ihan tarkkaan muista, taisi olla -81, mutta otteessa luki Nissan-Datsun, tai toisinpäin. Kuitenkin viimeisiä missä Datsun nimi oli vielä mukana.
Hemmetin mukava takavetoinen, bensaa ei mennyt paljon mitään, öljynkulutus sitten uudehkon audin luokkaa:D 1500 markkaa siitä maksoin...
No nyt. Harrasteautoja näistä on tullut näköjään.
 
Onhan noita museovehkeitä joka hintaluokkaan. Eikä se MR ole mikään este, normaali vakuutus vaan ja ajelua vuoden ympäri. Jos raaskii, ja en kyllä raaskisi ainakaan itse.
Ymmärsin että saa ajaa 30 päivää vuodessa ja katsastukset on joka toinen vuosi (jälkeen v. 1960 rek), ei käyttömaksuja ja auton pitää pysyä museokunnossa?

Kiinnostaa lähinnä tuonikäiset sakemannit.
 
Mulla on ollut tuollainen Sunny

Datsun Sunny 140Y GL museoajoneuvo Porrasperä 1980 - Vaihtoauto - Nettiauto

Vuosimallista en ihan tarkkaan muista, taisi olla -81, mutta otteessa luki Nissan-Datsun, tai toisinpäin. Kuitenkin viimeisiä missä Datsun nimi oli vielä mukana.
Hemmetin mukava takavetoinen, bensaa ei mennyt paljon mitään, öljynkulutus sitten uudehkon audin luokkaa:D 1500 markkaa siitä maksoin...
Muistan hämärästi kun tutulla oli joku vastaava Nissan-Datsun Sunny, mutta setä ajoi sen katolleen :) Ruskea Datsun 100A oli sitten myöhemmin peltoautona.

Itse muistan Peugeot 205. Tuossa museorekisteröitynä.
Peugeot 205 205 La Coste Viistoperä 1985 - Vaihtoauto - Nettiauto

Eka auto oli Opel Kadett 1989, eli ei ihan vielä museoiässä. Oli vain 5 ovinen ja valkoinen.
Opel Kadett Lähes museoiässä * Hieno* 1.6 S * TIUKKAHINTA * EI vaihtoa * Viistoperä 1989 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärsin että saa ajaa 30 päivää vuodessa ja katsastukset on joka toinen vuosi (jälkeen v. 1960 rek), ei käyttömaksuja ja auton pitää pysyä museokunnossa?

Kiinnostaa lähinnä tuonikäiset sakemannit.

Jep, tuosta 30pv säännöstä oli vääntöä täällä tai toisaalla. Kuitenkin jos unohtaa sen MR vakuutuksen ja ottaa tavan vakuutuksen, niin saa tosiaan ajaa ympäri vuoden. Museokunnossa toki pitää olla, ei käyttömaksuja. Katsastukset suunnilleen noin kuten mainitsit. Ennen 1960 valmistetut katsastus neljän vuoden välein. Käyttömaksuja ei ole, ei siis dieselveroakaan.

Tuo dieselvero jäi vähän kaivelemaan ja tuli vähän ristiriitaista tietoa

Museoajoneuvo

Tuolla väitetään edelleen sitä 30 päivää. Enempää en nyt jaksa penkoa, mutta vakuutusten puolesta museoauton voi vakuuttaa normivakuutuksella, ja nuo käyttömaksut pitäisi olla luokkaa 0€.
Ennenhän noissa oli ajopäiväkirja, mutta sekin on poistunut jonkun lainviilauksen myötä.
 
Muistan hämärästi kun tutulla oli joku vastaava Nissan-Datsun Sunny, mutta setä ajoi sen katolleen :) Ruskea Datsun 100A oli sitten myöhemmin peltoautona.

Itse muistan Peugeot 205. Tuossa museorekisteröitynä.
Peugeot 205 205 La Coste Viistoperä 1985 - Vaihtoauto - Nettiauto

Eka auto oli Opel Kadett 1989, eli ei ihan vielä museoiässä. Oli vain 5 ovinen ja valkoinen.
Opel Kadett Lähes museoiässä * Hieno* 1.6 S * TIUKKAHINTA * EI vaihtoa * Viistoperä 1989 - Vaihtoauto - Nettiauto

Kerran meinasin ostaa 205 GT:n, joku 5 ovinen malli ja vuosimalliltaan samaa luokkaa, en muista kun en ostanut, oli hapan jo silloin...

Oma eka auto oli

Toyota Corolla 1.2 DL 2d ke 30 MUSEOREKISTERISSÄ Porrasperä 1977 - Vaihtoauto - Nettiauto

Eri värinen tosin. Meni sitten eteenpän, myöhemmin lehdestä luin että oli varastettu ja varmaan paskottu romuksi. Sen corollan meinasin vaihtaa W123 200 automaatti meseen. Edelleen harmittaa etten vaihtanut, oli aika timantti yksilö ja halvalla sen ajan mittapuulla. Ja mersustahan tämä OT alkoikin:lol:
 
Tuo dieselvero jäi vähän kaivelemaan ja tuli vähän ristiriitaista tietoa

Museoajoneuvo

Tuolla väitetään edelleen sitä 30 päivää. Enempää en nyt jaksa penkoa, mutta vakuutusten puolesta museoauton voi vakuuttaa normivakuutuksella, ja nuo käyttömaksut pitäisi olla luokkaa 0€.
Ennenhän noissa oli ajopäiväkirja, mutta sekin on poistunut jonkun lainviilauksen myötä.
Ilmeisesti 30 pv raja on poistunut 30v muutoksen yhteydessä kun sitä ei mainita.

Vapautuksen saa Trafi mukaan vain perusosasta, ei polttoaineen osasta.

"Vapautus myönnetään ajoneuvoveron perusverosta. Mikäli käyttövoimana on esim. diesel, maksuunpannaan aina kuitenkin käyttövoimaveron osuus."
 
Ilmeisesti 30 pv raja on poistunut 30v muutoksen yhteydessä kun sitä ei mainita.

Vapautuksen saa Trafi mukaan vain perusosasta, ei polttoaineen osasta.

"Vapautus myönnetään ajoneuvoveron perusverosta. Mikäli käyttövoimana on esim. diesel, maksuunpannaan aina kuitenkin käyttövoimaveron osuus."

Ok, boldasin osuuden - ja siis tuo tarkoittanee että dsl-veroa maksetaan sen 30pv mukaan. Nopsaan kävin itsekin ennen tätä trafin sivuilla, mutta ei pikaluvulla silmään sattunut.

Kaverin isä on museoautoharrastaja, silloin harvoin kun näen niin eipä sitä koskaan muista kysyä, kun kerhon puheenjohtajana yms. varmasti tietää kaikki tälläiset. Jos ensi kerralla muistais kysyä kun näkee.
Netistä on yllättävän vaikea löytää ajantasaista tietoa, toki tämä on niin marginaalissa ettei ihmekään.

Jos olis oma parkkihalli ja massia, niin miksei sitä 12+ museoautoa omistaisi, ajelee sitten sillä miltä tuntuu, ja 30 pv sääntö varmasti pitää:cigar2:
 
Noita harrastepelejä selatessa osui silmään tällainen, hieman kalliimpi, vaihtoehto joka taitaa olla hiukan yli budjetin... :D

Mercedes-Benz SL 300 Roadster Avoauto 1957 - Vaihtoauto - Nettiauto

Edit: ja samassa löytyi Trafin osastopäällikkö Otto Lahden kommentti 30 päivästä (joka koskee tosiaan vain vakuutusta):
Hauska porsaanreikä Uber-ajan laissa: museoauto ei tarvitse taksilupaa

Otto Lahti sanoi:
Museoauton vain pitää olla virallisesti museoautoksi rekisteröity auto. Auto on silloin yli 30 vuotias ja se on erikseen katsastettu museoautoksi.

Yleisen käsityksen mukaan museoautolla ei saa ajaa kuin 30 päivää vuodessa, mutta Trafin osastopäällikkö Otto Lahden mukaan tämä ei pidä paikkaansa.

- Usein oletetaan, että johtuu laista, mutta se on vakuutus, joka rajaa ajamisen 30 päivään. Jos autoon ottaa tavallisen kalliimman vakuutuksen, niin sillä saa ajaa vaikka joka päivä.

- Teoreettisesti sille ei siis ole estettä, mutta käytännössä olisi kai hankala pyörittää museoautolla 100 000 kilometriä vuodessa.
 
Viimeksi muokattu:
@jm82 Kunnon kirjanpitäjän porsche tuo 944, ulkoa beigeharmaa, sisältä ruskea :D ja vauhtikaan ei päätä huimaa. Kieltämättä siistissä kunnossa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 780
Viestejä
4 565 555
Jäsenet
75 020
Uusin jäsen
Juhee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom