Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Paitsi että kiitos Tero Takamaan ja muiden perseilijöiden, tuo taksiautoilu museoautoilla tehtiin käytännössä mahdottomaksi.
Kyse ei ollut nyt tuosta taksi-hommelista, vaan liittyi ylempänä olevaan pohdiskeluun tuosta 30 päivän rajasta jota esim. lähes kaikki museoautoyhdistykset (tahallaan?) viljelevät totuutena.
 
Miten hitossa tolla ajetaan yli 600 heppasta autoa?
Ku vakio ei ole riittänyt..
Napista kääntyy jarrulle?

Jalalla ne oletettavastin jarrua painaa, olen nähnyt noita keppejä vain kaasupolkimissa. Kuskeina usein pyörätuoleilla matkustavat.
edit: Tai sitten muistan väärinpäin, mutta oli miten oli.
Älä kysy enempää, en osaa vastata.
 
Jalalla ne oletettavastin jarrua painaa, olen nähnyt noita keppejä vain kaasupolkimissa. Kuskeina usein pyörätuoleilla matkustavat.
edit: Tai sitten muistan väärinpäin, mutta oli miten oli.
Älä kysy enempää, en osaa vastata.
Naapurin kaverilla oli kytkin käsikäytöllä, kun ei vasen takajalka oikein pelannu. Kovin salamannopeita vaihtoja sillä ei syntyny, mutta kyllä sillä töissä kävi omatoimisesti. Eli varmaan aika tapauskohtaisesti.
 
Naapurin kaverilla oli kytkin käsikäytöllä, kun ei vasen takajalka oikein pelannu. Kovin salamannopeita vaihtoja sillä ei syntyny, mutta kyllä sillä töissä kävi omatoimisesti. Eli varmaan aika tapauskohtaisesti.

Miten hitossa tuo toimii:confused: Vetää hantaakista kytkimen pohjaan, kädet irti ratista ja pykälää silmään, käsi takas rattiin - ja samat uudestaa ja uudestaan.
Ensimmäinen kerta kun tuollaisesta kuulen, luulisi jo vaihtavan automaattivaihteiseen.

OT jatkuu. Eräs vanhempi mies jutteli että pitäis varmaan käsikaasu hankkia, kun pitkillä matkoilla oikea jalka puutuu, ehdotin että hankkii jälkiasennus vakkarin. Kun nuo invavarusteet ei ole mitään kovin halpoja.
 
Miten hitossa tuo toimii:confused: Vetää hantaakista kytkimen pohjaan, kädet irti ratista ja pykälää silmään, käsi takas rattiin - ja samat uudestaa ja uudestaan.
Ensimmäinen kerta kun tuollaisesta kuulen, luulisi jo vaihtavan automaattivaihteiseen.

Kuten sanottua, hitaanlaisesti =) Se vipu oli kyllä siis nivelöity ratin oikealle puolelle, jolloin toinen käsi pysyi ratissa. Mutta joo, vipu ala-asentoon johon se lukittui, vaihteen vaihto ja vipu ylös. Tämä siis oli siihen aikaan maailmanhistoriasta, että automaatteja ei kansanautoissa oikein ollu samalla lailla kun nykyisin.
 
Kuten sanottua, hitaanlaisesti =) Se vipu oli kyllä siis nivelöity ratin oikealle puolelle, jolloin toinen käsi pysyi ratissa. Mutta joo, vipu ala-asentoon johon se lukittui, vaihteen vaihto ja vipu ylös. Tämä siis oli siihen aikaan maailmanhistoriasta, että automaatteja ei kansanautoissa oikein ollu samalla lailla kun nykyisin.

Aaa.. no sitten. Jotenkin ajattelin hullusti että se vipu olisi ollut vasemmalla, no yhtä silti hidasta hommaa:) Ja jos automaatteja ei kerta pahemmin ollut tuolloin - järkevään hintaan - niin voihan sitä noinkin toteuttaa.
 
Olisin varmaan itse pyytänyt katsastustodistuksen ennen ostoa?
 
Audi A4 1.8 Turbo Quattro 4d Porrasperä 2000 - Vaihtoauto

Tämän onnellinen ostaja avautuu audifinnssillä, eihän sitä mitään leimattu oltu vaan tullu koneesta hylky. Myyjä vähemmän yllättävästi ei vastaa puhelimeen/mihinkään. Mielipiteitä tekkiläisillä :vihellys:
Ei ole ostajakaan kaikilla valoilla liikenteessä. Itse tarkistan aina trafin sivuilta jos näen jonkun mielenkiintoisen kohteen ja jos aion mennä kattoon autoa, tilaan rekkari.fi:stä tarkemmat tiedot. Yhden auton kohdalla ainakin selvisi verojen olevan maksamatta ja auto käyttökiellossa, vaikka myynti-ilmoituksessa mainittiin kaiken olevan kunnossa.

Nettiauto yms -thread - Sivu 207 - Audifinns
Tuolta löytyy keskustelu
 
Mullekin selvisi yhdestä ostoehdokkaasta että on mennyt lunariin kun tilasin rekkarin perusteella tiedot, jäi ostamatta.
 
Audi A4 1.8 Turbo Quattro 4d Porrasperä 2000 - Vaihtoauto

Tämän onnellinen ostaja avautuu audifinnssillä, eihän sitä mitään leimattu oltu vaan tullu koneesta hylky. Myyjä vähemmän yllättävästi ei vastaa puhelimeen/mihinkään. Mielipiteitä tekkiläisillä :vihellys:
Kannattaa näköjään katsoa noista räpelletyistä autoista, että räpellykset menee katsastuksesta läpi :D Tässä tapauksessa moottori oli hylätty.

Ja ihan noin muutenkin tulee tarkistaa. Tietokoneeltahan nuo näkyy, jos myyjä vain näyttää? Verot näkyy muutenkin, mutta ei ollut montaa euroa maksamatta.
18.7.2017 eteenpäin verot maksamatta, eli muutama päivä.
 

Jenkkimallin Civic Si:hän tuo on, eikä Type R. Samaa K20 moottoria tuo käyttää kuin Suomessa myydyt EP3 ja FN2 Civic Type R:t, mutta siihen ne yhtäläisyydet sitten pitkälti häviääkin. On tuosta sedan korimallista tehty myös Type R versio (FD2), mutta se on ollut ainoastaan Japanin markkinoilla. Euromaissa, tai missään muualla onkin sitten jo hyvin hyvin paljon harvinaisempi laitos.
 
eikös noita erikoiskilpiä välillä siirrellä autosta toiseen.
Mulla ainakin tulee työmatkalla monesti vastaan PJ-10 lapuilla oleva mekkeri ja olen nähnyt jokusen eri ässämersun niiden kilpien välissä. Eipä tartte jatkuvasti opetella uusia kilpiä kun auto vaihtuu =)
 
Audi A6 Sedan 3,2 V6 FSI 188 kW quattro tipt.-autom. aj. 70 tkm suomiauto Porrasperä 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto

Onko mitään pahaa sanottavaa 2006 vuoden Tiptronicista, kun vasta 70tkm ajettu?
3.2V varmasti parempi ostos kuin nämä (huoltamattomana) öljyä polttavat TFSI moottorit.
Neliveto ja automaatti ehdottomasti <3
Tuosta myös löytyy MMI (hallintapaneeli vaihteiston yhteydessä), monitoimiohjauspyörä ja kaikki herkut. Nämä usein uupuvat Suomi autoista.

Onko moittimisen sijaa?
Ehkä saisi olla muutaman vuoden uudempikin, mutta eipähän ole välttämättä niin kovat korjauskulut kaikkeen kuin uudemmissa malleissa?

Tiptronic on suht varma peli ja saman valmistajan loota kuin esim. BMW, Land Rover yms. (valmistaja ZF). Tuon aikaiset 1st gen TFSI:t ei vielä öljyä polttele, kuten 2008 esitelty 2gen EA888. TFSI taitaa tuon aikaisissa olla se helpompi laite ja kestää aika huolella "sikaa" ja tehoja. Ekan generaation tunnistaa siitä, että on jakohihnalla, toisin kuin uudempi on ketjulla.
 
Jakopää taitaa olla ketjulla. Sen kanssa tarkkana. Muutenhan noi on mukavia pelejä.


Edit: Jaahas. Eipä sitten näkynyt viimeisimpiä viestiä.
 
Viimeksi muokattu:
Puhuttiinkin tuosta justiinsa että miksi tuollainen korimuutos on tehty 220D:stä, joka ei neliovisenakaan mikään tykki ole, saatika kuusiovisena ja täyteen lastattuna.

20 vuotta vanha ruoska, niin ei se ollut niin tarkkaa silloin. Ja limousinellahan mennään hiljaa ja arvokkaasti:cigar2:
 
Neliveto ja automaatti ehdottomasti <3
Tuosta myös löytyy MMI (hallintapaneeli vaihteiston yhteydessä), monitoimiohjauspyörä ja kaikki herkut. Nämä usein uupuvat Suomi autoista.
Noissa on kaikissa napit kepin ympärillä. Tuossa on vain 4 nappia ja punaväri-LCD, eli MMI-low 2gen. Ei navia, puhelinta, jne.

Eikä saa mitenkään järkevästi puhelimia, audioliittimiä, jne kiinni (kaikki valokuidulla ja adapteri aux-inille useita satasia).
 
Jos joku ajellut enemmänkin 3.2 V6:lla niin kertokoot ihmeessä enempi kokemuksistaan tänne tai vaikkapa ihan privalla!

Mulla oli Passat 3.2FSI 4-motion aikanaan DSG:llä, ajoin reilut 50tkm. Tykkäsin kovasti, vaparin fiilis on vaan niin paljon parempi kuin esim. nykyisen pienen ahdetun vaikka suorituskyky onkin samaa luokkaa. Rouvan jalalla tuon sai kulkemaankin yllättävän pihisti. Ostin 22tkm ajettuna ja tosiaan meni kiertoon jossain 70tkm jälkeen, edelleen on tutulla ja hyvin pelannut pl. ajonesto kenkkuili ja meni boxi vaihtoon. Tosiaan noita ketjuvikoja niissä on ollut ja remontti aika arvokas.
 
Mulla oli Passat 3.2FSI 4-motion aikanaan DSG:llä, ajoin reilut 50tkm. Tykkäsin kovasti, vaparin fiilis on vaan niin paljon parempi kuin esim. nykyisen pienen ahdetun vaikka suorituskyky onkin samaa luokkaa. Rouvan jalalla tuon sai kulkemaankin yllättävän pihisti. Ostin 22tkm ajettuna ja tosiaan meni kiertoon jossain 70tkm jälkeen, edelleen on tutulla ja hyvin pelannut pl. ajonesto kenkkuili ja meni boxi vaihtoon. Tosiaan noita ketjuvikoja niissä on ollut ja remontti aika arvokas.
Mitä tekemistä Passatin 3.2 VR6:lla, DSG:llä ja Haldexilla on A6:n kanssa jossa on aito V6, TipTronic ja Torsenin neliveto??
 
Mitä tekemistä Passatin 3.2 VR6:lla, DSG:llä ja Haldexilla on A6:n kanssa jossa on aito V6, TipTronic ja Torsenin neliveto??

Kokemuksia kyseltiin koneesta, tuon vuotisen speksit aika lähellä joten kerroin omia fiiliksiä 3.2FSI:stä ja tarkensin vielä että itsellä oli DSG & 4-motion. Turha sun on siitä hiekkaa vakoon vetää :)
 
Jep, tosin siinäkin tällä hetkellä lähdettäisiin kiipimään sieltä kymppitonnin paikkeilta ylöspäin, ei neljästäkymmenestä :)

Joo sais olla kyllä aikamoinen minttikuntoinen autotallilöytö että 40 kiloo ois hintaa.
 
Nyt pojat puhutte paskaa.

Menkää katsomaan euroopan hintoja paljonko minttikuntoisista 635 csi pyydetään....hinnat on haarukassa 15-25K€, ihan orkkispelit.

Se että tuosta läjästä pyydetään 40K€ on taas aivan hupihommia vaikka jos lasketaan että olisi kaveri kaikki palikat uutena ostanut tuohon niin kyllä se 20K€ palaa kevyesti noihin kilkkeisiin.

Eri asia löytyykö suomesta ketään kenelle moinen edes iskee, itselle orkkis 635 olisi paljon parempi kun moinen sekasikiö.
 
Kokemuksia kyseltiin koneesta, tuon vuotisen speksit aika lähellä joten kerroin omia fiiliksiä 3.2FSI:stä ja tarkensin vielä että itsellä oli DSG & 4-motion. Turha sun on siitä hiekkaa vakoon vetää :)
Niin, mutta kun Passatin ja A6:n tekniikalla ei edelleenkään ole mitään tekemistä keskenään 3C:stä/4F:stä eteenpäin (toisin kuin esim. 3B aikakautena jolloin se aito V6 ja Torsen löytyi Passatistakin). 3C Passatissahan on motti ja neliveto lähempänä A3/Golfia.

Toisinsanoen samat "kokemukset" saa jos käy ajamassa vaikka Alfa Romeota tai Saabia - täysin eri autot kysymyksessä.
 
Niin, mutta kun Passatin ja A6:n tekniikalla ei edelleenkään ole mitään tekemistä keskenään 3C:stä/4F:stä eteenpäin (toisin kuin esim. 3B aikakautena jolloin se aito V6 ja Torsen löytyi Passatistakin). 3C Passatissahan on motti ja neliveto lähempänä A3/Golfia.

Toisinsanoen samat "kokemukset" saa jos käy ajamassa vaikka Alfa Romeota tai Saabia - täysin eri autot kysymyksessä.

Heh, nyt on markkinamiesten propaganda mennyt hyvin läpi. Fakta kuitenkin on se, että Volkswagen-Group käyttää samaa tekniikkaa kaikissa kansanmalleissaan Seat, Audi, Skoda, Volkswagen.

Toki mainituissa A6 ja Passat malleissa on eroja, mutta se on ihan bullshittiä, että uudemmissa malleissa ei käytettäisi samaa tekniikkaa konsernin eri merkkien välillä.

Esim. Quattro tai 4motion ei sinänsä kerro mitään käytetystä neliveto tekniikasta vaikka esim. Audin leirissä näin usein uskotaankin.
 
Heh, nyt on markkinamiesten propaganda mennyt hyvin läpi. Fakta kuitenkin on se, että Volkswagen-Group käyttää samaa tekniikkaa kaikissa kansanmalleissaan Seat, Audi, Skoda, Volkswagen.

Toki mainituissa A6 ja Passat malleissa on eroja, mutta se on ihan bullshittiä, että uudemmissa malleissa ei käytettäisi samaa tekniikkaa konsernin eri merkkien välillä.

Esim. Quattro tai 4motion ei sinänsä kerro mitään käytetystä neliveto tekniikasta vaikka esim. Audin leirissä näin usein uskotaankin.
Ei kristus... Ei kukaan edes uudemmista malleista puhunut tässä yhteydessä, mutta koska otit aiheen esille niin näytä minulle nyt vaikka uusi Volkkari tai Skoda jossa on jakuva neliveto tai moottori pitkittäin?? Ainoa lähihistorian malli on Seatin valmistukseen ottama vanha 2005 esitelty A4:nen johon siihenkään ei tainnut saada kovin montaa tehoversiota / nelaria kaupasta.

Volkkarin säästöbudjetti on viimeisen kymmenen vuoden aikana vienyt ylemmän kokoluokan VW:t lähemmäs alemman kokoluokan autoja tekniikassa (Haldexit, poikittaismoottorit, 1.4TSI Passatit) ja erottanut Audin isompia malleja (A4/A6/A8) selvästi "kansanautoista" (Pitkittäismoottorit, Tipit/multitronicit, Torsenit ja nyt Audin oma mekaaninen neliveto) ja yleensä tunkenut moottori-innovaatiot ensin niihin "koeajettaviksi" ja sitten VW/Skoda/Seat -malleihin.

Näissä nimenomaisissa malleissa joista oli puhe, mekaaniset erot on enemmän kuin selvät:

Passat 3C:
- 3.2 VR6 kone (15 asteen kulma sylintereissä, jatkokehitetty kone Golf-, ym. VR6 koneista)
- surullisen kuuluisa DSG (6v iirc)
- kytkeytyvä Haldex-neliveto, sähköisellä ohjauksella

Audi A6 4F:
- 3.2 V6 (sylinterit oikeassa "V-kulmassa")
- ZF:n TipTronic laatikko
- Torsenin jatkuva, mekaaninen neliveto

Vanhaan aikaan 3B(G) Passat ja 4B A6 olivat teknisesti lähes samoja - nyt niissä ei ole ollut viimeiseen kymmeneen vuoteen edes moottori samoin päin.

En tiedä mihin omat "tietosi" perustuvat, mutta itse on kuitenkin tullut omistettua sekä Passattia ja A6:sta aidoilla V6-koneilla (2.8 sekä 3.0TDI)...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 472
Viestejä
4 497 651
Jäsenet
74 212
Uusin jäsen
floppana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom