Heh, nyt on markkinamiesten propaganda mennyt hyvin läpi. Fakta kuitenkin on se, että Volkswagen-Group käyttää samaa tekniikkaa kaikissa kansanmalleissaan Seat, Audi, Skoda, Volkswagen.
Toki mainituissa A6 ja Passat malleissa on eroja, mutta se on ihan bullshittiä, että uudemmissa malleissa ei käytettäisi samaa tekniikkaa konsernin eri merkkien välillä.
Esim. Quattro tai 4motion ei sinänsä kerro mitään käytetystä neliveto tekniikasta vaikka esim. Audin leirissä näin usein uskotaankin.
Ei kristus... Ei kukaan edes uudemmista malleista puhunut tässä yhteydessä, mutta koska otit aiheen esille niin näytä minulle nyt vaikka uusi Volkkari tai Skoda jossa on jakuva neliveto tai moottori pitkittäin?? Ainoa lähihistorian malli on Seatin valmistukseen ottama vanha 2005 esitelty A4:nen johon siihenkään ei tainnut saada kovin montaa tehoversiota / nelaria kaupasta.
Volkkarin säästöbudjetti on viimeisen kymmenen vuoden aikana vienyt ylemmän kokoluokan VW:t lähemmäs alemman kokoluokan autoja tekniikassa (Haldexit, poikittaismoottorit, 1.4TSI Passatit) ja erottanut Audin isompia malleja (A4/A6/A8) selvästi "kansanautoista" (Pitkittäismoottorit, Tipit/multitronicit, Torsenit ja nyt Audin oma mekaaninen neliveto) ja yleensä tunkenut moottori-innovaatiot ensin niihin "koeajettaviksi" ja sitten VW/Skoda/Seat -malleihin.
Näissä nimenomaisissa malleissa joista oli puhe, mekaaniset erot on enemmän kuin selvät:
Passat 3C:
- 3.2 VR6 kone (15 asteen kulma sylintereissä, jatkokehitetty kone Golf-, ym. VR6 koneista)
- surullisen kuuluisa DSG (6v iirc)
- kytkeytyvä Haldex-neliveto, sähköisellä ohjauksella
Audi A6 4F:
- 3.2 V6 (sylinterit oikeassa "V-kulmassa")
- ZF:n TipTronic laatikko
- Torsenin jatkuva, mekaaninen neliveto
Vanhaan aikaan 3B(G) Passat ja 4B A6 olivat teknisesti lähes samoja - nyt niissä ei ole ollut viimeiseen kymmeneen vuoteen edes moottori samoin päin.
En tiedä mihin omat "tietosi" perustuvat, mutta itse on kuitenkin tullut omistettua sekä Passattia ja A6:sta aidoilla V6-koneilla (2.8 sekä 3.0TDI)...