Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Aikoinaan pääsin rallin rakennetun Sunny GTI-R:n kyytin harjoitusvetoon. Melko villi laite, muistaakseni noin 400hp. Eräällä kaverilla oli harrastepelin japseista tuotu Pulsar, mutta siinäpä on ne GTI-R:t, mihin on törmännyt. Melko harvinainen laite.

Noista japsikoneista otetaan/revitään aivan sairaita teholukemia ulos ja kummasti moottorit "kestää" tuollaista rääkkiä
 
oha ne kovia motteja kestämään.

sr20det 230hp / +600hp
rb26dett 280hp / +1200hp
2jz-gte 325hp / +1200hp

noi on kai ne yleisimmät virimotit, löytyy 200sx, skylinestä, suprasta.

sitten tietty vielä bokserit ja wankelit.

Selvähän on että noista ei ole käytännössä kuin lohkot jäljellä kun otetaan kaikki tehot irti, mutta ilmeisen hyviä kestämään myös melko vakio sisuskaluilla.
 
Muutama vuosi sitten tuollainen 600h maksoi 100k käytettynä, että on nuo siinä mielessä rahamiesten ja naisten autoja, aika rajut pääomakulut. Itselle kyllä kelpaisi tuo tai 460 malli. Upean näköinen auto. Ilmoitus on kyllä melkoisen surkea.
 
Muutama vuosi sitten tuollainen 600h maksoi 100k käytettynä, että on nuo siinä mielessä rahamiesten ja naisten autoja, aika rajut pääomakulut. Itselle kyllä kelpaisi tuo tai 460 malli. Upean näköinen auto. Ilmoitus on kyllä melkoisen surkea.
Jos tuo on ollut 100K uutena, niin joko aikalailla ylihinnoiteltu tai sitten pitää huomattavasti paremmin arvonsa kuin esim. Bemarin X6 joka lienee uutena samassa hintaluokassa (hinnat alkaen 110K), mutta nyt samoilla vuosilla ja kilsoilla 6-8 tonnia halvempi...
 
Ei riitä tuo 100k uuden hintaan, mielestäni se on ollut reilusti enemmän. Piti ihan googlettaa, ja hinta löytyi vuodelta 2014.

Hinta alkaen:
Lexus LS 600h Hybrid 4WD A: 178 060 €
 
Ei riitä tuo 100k uuden hintaan, mielestäni se on ollut reilusti enemmän. Piti ihan googlettaa, ja hinta löytyi vuodelta 2014.

Hinta alkaen:
Lexus LS 600h Hybrid 4WD A: 178 060 €
Nyt alkaa kuulostamaan hieman oikeammalta.

Toki myös sellaiselta ylläpidettävältä ettei välttis 20 tonnin hintaluokan asiakkaiden kannata koskea pitkällä tikullakaan (noh, maksoi omakin auto 80 tonnia uutena jollekin ja halpahan tuo on ollut ylläpitää... :hmm::rofl: )
 
Nyt alkaa kuulostamaan hieman oikeammalta.

Toki myös sellaiselta ylläpidettävältä ettei välttis 20 tonnin hintaluokan asiakkaiden kannata koskea pitkällä tikullakaan (noh, maksoi omakin auto 80 tonnia uutena jollekin ja halpahan tuo on ollut ylläpitää... :hmm::rofl: )
Uutena sellaista 140k€ hintaluokkaa olleet nuo 2007 mallit. Itellä on 600h käyttöautona. Juoksevat kustannukset näissä on kalliit, huollot ja polttoaine. Marmorin määräaikaishuollot kalliita koska premiumlisä ja hybridissä+neliveto on enemmän huoltokohteita. Huomattavasti paljon vähemmän missään vanhassakaan Lexuksessa on vikoja ja korjattavaa, kuin 20 tonnin volkkareissa. Edellinen volkkari oli viimeinen vaggine.
 
Uutena sellaista 140k€ hintaluokkaa olleet nuo 2007 mallit. Itellä on 600h käyttöautona. Juoksevat kustannukset näissä on kalliit, huollot ja polttoaine. Marmorin määräaikaishuollot kalliita koska premiumlisä ja hybridissä+neliveto on enemmän huoltokohteita. Huomattavasti paljon vähemmän missään vanhassakaan Lexuksessa on vikoja ja korjattavaa, kuin 20 tonnin volkkareissa. Edellinen volkkari oli viimeinen vaggine.
Kai nuo pysyy ihan hanskassa "toyota laadulla" jos ei mitään ihmeitä tapahdu. Tyyliin "toinen invertteri paskana" kuten tutulla Lexuksen hybridimaasturissa, niin heti menee se touhutonni osiin ja 500 töihin.
 
Kai nuo pysyy ihan hanskassa "toyota laadulla" jos ei mitään ihmeitä tapahdu. Tyyliin "toinen invertteri paskana" kuten tutulla Lexuksen hybridimaasturissa, niin heti menee se touhutonni osiin ja 500 töihin.
Taisi käydä hyvä tuuri ja löysi jostain purkuosan. Invertteri on akun jälkeen toiseksi kallein osa mikä voi hajota. Touhutonnin on saanut kulumaan jokaiseen volkkarin remppaan kun on ollut öljyvuoto vaihteistossa, webaston, jakohihnan ja dieselsuuttimien uusimista.
 
Aikoinaan pääsin rallin rakennetun Sunny GTI-R:n kyytin harjoitusvetoon. Melko villi laite, muistaakseni noin 400hp. Eräällä kaverilla oli harrastepelin japseista tuotu Pulsar, mutta siinäpä on ne GTI-R:t, mihin on törmännyt. Melko harvinainen laite.

Itselläni oli Pulsar GTi-R -90. Oli heräteostos aikanaan erään työpäivän päätteeksi. Jälkeenpäin harmittaa että tuli myytyä Pulsar pois.
Autossahan oli melkoisen roimasti vetoja. Ahtopaineita 1,5bar ja penkitettynä 398hv.
Autossa oli ostaessa D2 alusta, Black Diamond jarrulevyt punaisilla EBC jarrupaloilla.
Ajettavuus oli lyhyesti "tähtää ja laukaise"-meininkiä.

271332_10150264979902699_365420_o.jpg287810_10150264980492699_6517131_o.jpg288710_10150264981292699_187428_o.jpg
 

Siitä museo meisseli kohtuu kilsoilla. Takaovia kun katsoo, niin epäilys taksihistoriasta hiipii mieleen. Kunnon tuhkakupit kun löytyy. Koelautaahan noihin on aikoinaan vaihdettu siviilimmäksi, rattivaihteitakin siirretty takaisin konsoliin.
Takuulla poljettu ihan pirusti - kun kiihtyvyys 0-100kmh 27 sekuntia.
 
Oma 17v mulla ollut A6 meni 1800€:llä. Tappio 1350€/v. Taino tankki oli täynnä, että 1700€ kai sain siitä.

Pari viikkoa oli kaupan. Toka kyselijä ja heti osti pois. Parkkipaikalla huomasin illalla öljyä, ja rupesin kuumottelemaan että ei perkele rupesko Audi vuotaan seisonnassa, vaikka mainostin ettei vuoda mitään.

Faija tiesi sanoa, että ostajan Mondeo vuosi :D Se oli parkissa mun ruudussa koeajon ajan. Ilmakos olikin tarvetta tiiviille autolle...
 
Vaikka lukot olisi ilmalla niin ne käyttää alipainetta ja jousituksessa taas on oma kompuransa ja paineet pusseissa. Viat ei sinänsä oikein mätsää siis toisiinsa.
 
On lukot ilmalla. Meillä olisi tuollainen saman ikäinen S500L 4matic odottamassa inspiraatiota korjata vuotava alusta. Saisihan siitä ihan mukavan kolmosauton vielä, kun varusteina on lähes kaikki sen ajan varusteet mitä autoon on saanut.
 
On lukot ilmalla. Meillä olisi tuollainen saman ikäinen S500L 4matic odottamassa inspiraatiota korjata vuotava alusta. Saisihan siitä ihan mukavan kolmosauton vielä, kun varusteina on lähes kaikki sen ajan varusteet mitä autoon on saanut.

Miksiköhän mersu käyttää lukkoja ilmalla eikä sähköllä?
 
Miksiköhän mersu käyttää lukkoja ilmalla eikä sähköllä?

Mullakin on Audin kasissa ilmalukot. Niitä varten on kyllä oma kompura takakontissa, pakko mersullakin olla sama. Ovet pitävät vaan sivistyneen naksauksen, kun salpa aukeaa, eikä mitään jäätävää rutinaa sähkölukkojen tapaan. Varmaan pumppu sökö tai putkissa vikaa.

Alustassa todnäk pussi (t) vuotaa ja kompurakin voi olla entinen. Oma veikkaus 4000€+ laittoon, audiin noi tolpat ainakin on pari tonnia kappale. Hyviä pusseja ei oikein saa yksittäin, ehkä mersulle saisi?
 
Eikö Mersuun voi vaihtaa perinteisiä jousia ja iskareita tilalle? Sais ajoon eikä tarvis miettiä ilma-alustan murheita.
 
Parempi sekin kuin pistoolin ammukset ovipahvin sisällä :facepalm:
Kuulostaa jotenkin tutulta...

Veikkaan että mersun merkkari saa käydä aika tarkkaan läpi yhden oman sukulaisen auton aina kun menee vaihtoon; sen verran paljon kaikkia ammuksia 12 kaliiberisesta .222:n kautta 9,3mm:n pitkin autoa, ovitaskuissa, matoilla, jne että varmasti jää autoon jotain kun menee vaihtoon 3-4 vuoden välein. Autoahan ei siivota kertaakaan tuolla välllä... :D
 
Kai tossa on vaan haluttu auto mukaan sinne alle 200tkm hakuihin kun ylittänyt sen vasta muutamalla sadalla kilsalla.

199 999 olisi ajanut saman asian ja antanut heti kuvan mitä siinä haetaan. Onhan noita välillä ollut, että porukka on "unohtanut" päivittää ilmoitusta (vaikka muuten päivittelisi viikoittain) ja jossain 225tkm ajetussakin on vielä 195tkm ilmoituksessa. Siinä on jo aikamoinen ero vaikka käytännössä ihan sama.
 
199 999 olisi ajanut saman asian ja antanut heti kuvan mitä siinä haetaan. Onhan noita välillä ollut, että porukka on "unohtanut" päivittää ilmoitusta (vaikka muuten päivittelisi viikoittain) ja jossain 225tkm ajetussakin on vielä 195tkm ilmoituksessa. Siinä on jo aikamoinen ero vaikka käytännössä ihan sama.
Minun 8tkm vuodessa ajoilla tuo unohdus voi tarkoittaa kärjistäen kolmen vuoden eroa vaikka jakohihnarempassa. Ei ole käytännössä sama.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 272
Viestejä
4 595 021
Jäsenet
75 585
Uusin jäsen
fran

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom