Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Ensin olin toista mieltä kunnes tajusin että pono on tosiaan oikeasti kutoskoneella... Melkoinen häpäisy, ei sentään etuveto kuitenkaan.
 
Kyllä tuo minun mielestä eroaa Nissan Sunnystä niin kuin yö päisvästä: Ilmastointi, automaattilaatikko, tehokas V6 moottori, siisti coupe-kori, huoltohistoria, toimiva auto.

Ei taida sunnystä löytä tuommoista.

1987 Yhdysvalloissa tuo oli juuri se Nissan Sunny, perusauto. Tehokas V6 moottorikin on itseasiassa hinnat alkaen malaise-era nuhapumppu jossa on hurjat 110hv. Myyjän vertailut Barret Jacksonin myymään $250k Buick GNX:ään on jo aika huvittavaa/säälittävää. Mutta onhan tuo tosi hienossa kunnossa ikäisekseen, mikään haluttava klassikko se ei ole.
 
1987 Yhdysvalloissa tuo oli juuri se Nissan Sunny, perusauto. Tehokas V6 moottorikin on itseasiassa hinnat alkaen malaise-era nuhapumppu jossa on hurjat 110hv. Myyjän vertailut Barret Jacksonin myymään $250k Buick GNX:ään on jo aika huvittavaa/säälittävää. Mutta onhan tuo tosi hienossa kunnossa ikäisekseen, mikään haluttava klassikko se ei ole.

Ei sillä väliä. Minulla on ollut parikin Nissan Sunnyä ja ne olivat niin huonoja perseaukisen autoja että en varmasti ottaisi semmoista enää harrasteautoksi.

Löytyyko sitä Nissan Sunny coupea jossa on ilmastointilaite ja automaattilaatikko niin verrataan hinnat ja ominaisuudet?
 
Ei sillä väliä. Minulla on ollut parikin Nissan Sunnyä ja ne olivat niin huonoja perseaukisen autoja että en varmasti ottaisi semmoista enää harrasteautoksi.

Löytyyko sitä Nissan Sunny coupea jossa on ilmastointilaite ja automaattilaatikko niin verrataan hinnat ja ominaisuudet?

Ei sillä väliä. Tuo Grand Prix on juuri samanlainen huono persaukisen auto sen kotimaassa kun sun Sunnyt täällä. Maksaakohan jenkeissä kukaan priima 1987 euro Sunnystä $10k?
 
$13k -22k näyttäisi olevan jenkeissä nuo 87 Grand Prix coupet. Siihen tullit ja rahdit päälle niin ei taida Suomeen saada alle 20k euron.

Muuten ei kiinnostaisi vängätä mutta kun verailukohdaksi laitetaan Nissan Sunny niin laittakaa linkkejä niistä Nissan Sunny coupeista.
 
Hyvä ja tärkeä vänkäyksen aihe kyllä.

Noiden autojen, joita ei montaa kappaletta suomesta löydy, hinnat ovat täysin sattumanvaraisia. Eli ne riippuu siitä, kuinka paljon joku "harrastaja" tai nostalgianiilo sitä sattuu haluamaan. Ja siihen kun laitetaan vielä auton kunnosta historiasta jnejne. aiheutuvat hinnan vaihtelut, niin se on melko turha niitä nettivertailla.

Ei, en itsekkään maksaisi tosta 9ke, en tosin maksaisi Sunnystäkään. Mutta joku voi maksaakkin.
 
Jenkeissä noista tosiaan pyydetään tuossa kunnossa se $10k ja yli. En näe tuossa nettiauton hinnassa kyllä mitään väärää. Verrataan yhtäläisenä johonkin Sunnyyn, jota se ei selvästi hinnan puolesta ole.
 
Hieno on tuo valkoinen jenkki, toki moottorikin olisi kiva olla mukana, mutta varmasti tuolla maantiellä ajelee ihan mieluusti ja todella siistissä kunnossa + auton alkuperäinen historia myös mukana, joka voi olla jollekkin ostajalle todella tärkeää. Hankala noita on muutekin hinnoitella, ehkä jos tuota kävis katsomassa ja tarjoaisi vaikka 8000e niin voisi saada kaupat syntymäänkin. Sunny on taas karmea rumilus, jos jotain japsia haluaisi säilyttää niin olisi parempiakin vaihtoehtoja. Itse haluaisin japseista Toyota Landcruiserin, 55 mallia bensakoneella. Hinnat on niissäkin jo aika rajut, toki varmaan kaikki on jo ruostekorjattu. Se on tuossa jenkissä vielä hienoa, että kaikki tuntuu olevan tallella ja pohjakin on täysin moitteeton. Työ myös maksaa, jos itsellä ei ole tiloja tai osaamista, niin moitteeton yksilö olisi paras idea.
 
Tuli muuten mieleen että eikö pulsar gti-r myyty johonkin päin maailmaa myös sunnyn nimellä, semmonen saattaisi jossain vaiheessa mint kuntoisena helposti 9ke ollakkin
 
Tuli muuten mieleen että eikö pulsar gti-r myyty johonkin päin maailmaa myös sunnyn nimellä, semmonen saattaisi jossain vaiheessa mint kuntoisena helposti 9ke ollakkin
Ranskassa ois myynnissä. 32500€. Ja ei saa tuon halvemmalla mistään muualtakaan euroopasta. Suomessa oli noita myös mutta taitaa olla aika pitkälti tuhottu ralleissa. Oulussa pyöri yks tuommonen 2000luvun puolivälissä, sen auton tie pääty kuusakoskelle kylkieellä valotolppaan. Kone meni 200sx:sään, ja kori rouheeksi. Toki silloin ei niin arvossaan vielä ollut, mutta oli se kympin auto sillonkin.
 
Ranskassa ois myynnissä. 32500€. Ja ei saa tuon halvemmalla mistään muualtakaan euroopasta. Suomessa oli noita myös mutta taitaa olla aika pitkälti tuhottu ralleissa. Oulussa pyöri yks tuommonen 2000luvun puolivälissä, sen auton tie pääty kuusakoskelle kylkieellä valotolppaan. Kone meni 200sx:sään, ja kori rouheeksi. Toki silloin ei niin arvossaan vielä ollut, mutta oli se kympin auto sillonkin.

Aikoinaan pääsin rallin rakennetun Sunny GTI-R:n kyytin harjoitusvetoon. Melko villi laite, muistaakseni noin 400hp. Eräällä kaverilla oli harrastepelin japseista tuotu Pulsar, mutta siinäpä on ne GTI-R:t, mihin on törmännyt. Melko harvinainen laite.
 
Pyöri noita pulsuina ainakin pari vuotta sitten useampia suomenmaalla ja siinä vajaassa kympissä oli hinnat silloin. Yhtä kävin kokeilemassakin mutta oli kori "vähän" turhan rapea itselle
 

Miten tämä voi maksaa näin paljon, ei ole edes pakasta vedetty? Eikö tossa oo 100k liikaa hintaa?

Hinnat alkaen ~220k€, muutama hullu ruksi lisävarusteissa nostaa hintaa helposti sen 50k€, jo pelkästään toi dynamic-paketti on ~32k€.
 
Aikoinaan pääsin rallin rakennetun Sunny GTI-R:n kyytin harjoitusvetoon. Melko villi laite, muistaakseni noin 400hp. Eräällä kaverilla oli harrastepelin japseista tuotu Pulsar, mutta siinäpä on ne GTI-R:t, mihin on törmännyt. Melko harvinainen laite.

Noista japsikoneista otetaan/revitään aivan sairaita teholukemia ulos ja kummasti moottorit "kestää" tuollaista rääkkiä
 
oha ne kovia motteja kestämään.

sr20det 230hp / +600hp
rb26dett 280hp / +1200hp
2jz-gte 325hp / +1200hp

noi on kai ne yleisimmät virimotit, löytyy 200sx, skylinestä, suprasta.

sitten tietty vielä bokserit ja wankelit.

Selvähän on että noista ei ole käytännössä kuin lohkot jäljellä kun otetaan kaikki tehot irti, mutta ilmeisen hyviä kestämään myös melko vakio sisuskaluilla.
 
Muutama vuosi sitten tuollainen 600h maksoi 100k käytettynä, että on nuo siinä mielessä rahamiesten ja naisten autoja, aika rajut pääomakulut. Itselle kyllä kelpaisi tuo tai 460 malli. Upean näköinen auto. Ilmoitus on kyllä melkoisen surkea.
 
Muutama vuosi sitten tuollainen 600h maksoi 100k käytettynä, että on nuo siinä mielessä rahamiesten ja naisten autoja, aika rajut pääomakulut. Itselle kyllä kelpaisi tuo tai 460 malli. Upean näköinen auto. Ilmoitus on kyllä melkoisen surkea.
Jos tuo on ollut 100K uutena, niin joko aikalailla ylihinnoiteltu tai sitten pitää huomattavasti paremmin arvonsa kuin esim. Bemarin X6 joka lienee uutena samassa hintaluokassa (hinnat alkaen 110K), mutta nyt samoilla vuosilla ja kilsoilla 6-8 tonnia halvempi...
 
Ei riitä tuo 100k uuden hintaan, mielestäni se on ollut reilusti enemmän. Piti ihan googlettaa, ja hinta löytyi vuodelta 2014.

Hinta alkaen:
Lexus LS 600h Hybrid 4WD A: 178 060 €
 
Ei riitä tuo 100k uuden hintaan, mielestäni se on ollut reilusti enemmän. Piti ihan googlettaa, ja hinta löytyi vuodelta 2014.

Hinta alkaen:
Lexus LS 600h Hybrid 4WD A: 178 060 €
Nyt alkaa kuulostamaan hieman oikeammalta.

Toki myös sellaiselta ylläpidettävältä ettei välttis 20 tonnin hintaluokan asiakkaiden kannata koskea pitkällä tikullakaan (noh, maksoi omakin auto 80 tonnia uutena jollekin ja halpahan tuo on ollut ylläpitää... :hmm::rofl: )
 
Nyt alkaa kuulostamaan hieman oikeammalta.

Toki myös sellaiselta ylläpidettävältä ettei välttis 20 tonnin hintaluokan asiakkaiden kannata koskea pitkällä tikullakaan (noh, maksoi omakin auto 80 tonnia uutena jollekin ja halpahan tuo on ollut ylläpitää... :hmm::rofl: )
Uutena sellaista 140k€ hintaluokkaa olleet nuo 2007 mallit. Itellä on 600h käyttöautona. Juoksevat kustannukset näissä on kalliit, huollot ja polttoaine. Marmorin määräaikaishuollot kalliita koska premiumlisä ja hybridissä+neliveto on enemmän huoltokohteita. Huomattavasti paljon vähemmän missään vanhassakaan Lexuksessa on vikoja ja korjattavaa, kuin 20 tonnin volkkareissa. Edellinen volkkari oli viimeinen vaggine.
 
Uutena sellaista 140k€ hintaluokkaa olleet nuo 2007 mallit. Itellä on 600h käyttöautona. Juoksevat kustannukset näissä on kalliit, huollot ja polttoaine. Marmorin määräaikaishuollot kalliita koska premiumlisä ja hybridissä+neliveto on enemmän huoltokohteita. Huomattavasti paljon vähemmän missään vanhassakaan Lexuksessa on vikoja ja korjattavaa, kuin 20 tonnin volkkareissa. Edellinen volkkari oli viimeinen vaggine.
Kai nuo pysyy ihan hanskassa "toyota laadulla" jos ei mitään ihmeitä tapahdu. Tyyliin "toinen invertteri paskana" kuten tutulla Lexuksen hybridimaasturissa, niin heti menee se touhutonni osiin ja 500 töihin.
 
Kai nuo pysyy ihan hanskassa "toyota laadulla" jos ei mitään ihmeitä tapahdu. Tyyliin "toinen invertteri paskana" kuten tutulla Lexuksen hybridimaasturissa, niin heti menee se touhutonni osiin ja 500 töihin.
Taisi käydä hyvä tuuri ja löysi jostain purkuosan. Invertteri on akun jälkeen toiseksi kallein osa mikä voi hajota. Touhutonnin on saanut kulumaan jokaiseen volkkarin remppaan kun on ollut öljyvuoto vaihteistossa, webaston, jakohihnan ja dieselsuuttimien uusimista.
 
Aikoinaan pääsin rallin rakennetun Sunny GTI-R:n kyytin harjoitusvetoon. Melko villi laite, muistaakseni noin 400hp. Eräällä kaverilla oli harrastepelin japseista tuotu Pulsar, mutta siinäpä on ne GTI-R:t, mihin on törmännyt. Melko harvinainen laite.

Itselläni oli Pulsar GTi-R -90. Oli heräteostos aikanaan erään työpäivän päätteeksi. Jälkeenpäin harmittaa että tuli myytyä Pulsar pois.
Autossahan oli melkoisen roimasti vetoja. Ahtopaineita 1,5bar ja penkitettynä 398hv.
Autossa oli ostaessa D2 alusta, Black Diamond jarrulevyt punaisilla EBC jarrupaloilla.
Ajettavuus oli lyhyesti "tähtää ja laukaise"-meininkiä.

271332_10150264979902699_365420_o.jpg287810_10150264980492699_6517131_o.jpg288710_10150264981292699_187428_o.jpg
 

Siitä museo meisseli kohtuu kilsoilla. Takaovia kun katsoo, niin epäilys taksihistoriasta hiipii mieleen. Kunnon tuhkakupit kun löytyy. Koelautaahan noihin on aikoinaan vaihdettu siviilimmäksi, rattivaihteitakin siirretty takaisin konsoliin.
Takuulla poljettu ihan pirusti - kun kiihtyvyys 0-100kmh 27 sekuntia.
 
Oma 17v mulla ollut A6 meni 1800€:llä. Tappio 1350€/v. Taino tankki oli täynnä, että 1700€ kai sain siitä.

Pari viikkoa oli kaupan. Toka kyselijä ja heti osti pois. Parkkipaikalla huomasin illalla öljyä, ja rupesin kuumottelemaan että ei perkele rupesko Audi vuotaan seisonnassa, vaikka mainostin ettei vuoda mitään.

Faija tiesi sanoa, että ostajan Mondeo vuosi :D Se oli parkissa mun ruudussa koeajon ajan. Ilmakos olikin tarvetta tiiviille autolle...
 
Vaikka lukot olisi ilmalla niin ne käyttää alipainetta ja jousituksessa taas on oma kompuransa ja paineet pusseissa. Viat ei sinänsä oikein mätsää siis toisiinsa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 781
Viestejä
4 498 960
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom