Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Kuten esimerkiksi katon takaisin paikalleen :D
Saisikos tuon ikäisessä sen katon räimästä vaan sähkölinnun kakalla paikalleen vai vaatiiko jotain lujuuslaskelmia tmv. valmistajan ohjeiden mukaan tehtyjä korjauksia?

Kattohan ei ole pakollinen. Pohjaan palkkia ja ovien kohdalle lisää palkkia pitämään korin suorassa. Turvakaaren vaatii, ja noita lujuuslaskemia vissii kait.

Aikaa sitten tehtiin kavereitten kanssa laikka cabrio, halpiksesta, lupa-asiat kuntoon ja leimalle. Katsuri sanoi että vähempikin rauta olisi riittänyt, no olihan se tukevampi kun orkkis.

Yhdestä omasta tein avon, koska rungollinen auto, niin turvakaari vaan. Katto pulttaamalla kiinni, ei tullut muutoskatsastettua ikinä kun jäi vähän vaiheeseen, eipä tuohon ihme kyllä poliisit puuttuneet. Lopulta paska lakkasi käymästä ja vaihtui päikseen hiluxiin.
 
Kattohan ei ole pakollinen. Pohjaan palkkia ja ovien kohdalle lisää palkkia pitämään korin suorassa. Turvakaaren vaatii, ja noita lujuuslaskemia vissii kait.

Aikaa sitten tehtiin kavereitten kanssa laikka cabrio, halpiksesta, lupa-asiat kuntoon ja leimalle. Katsuri sanoi että vähempikin rauta olisi riittänyt, no olihan se tukevampi kun orkkis.

Yhdestä omasta tein avon, koska rungollinen auto, niin turvakaari vaan. Katto pulttaamalla kiinni, ei tullut muutoskatsastettua ikinä kun jäi vähän vaiheeseen, eipä tuohon ihme kyllä poliisit puuttuneet. Lopulta paska lakkasi käymästä ja vaihtui päikseen hiluxiin.
Ei mielestäni nykypäivänä enää saa tehtyä näitä laikka-avoja edes rungollisista autoista.
 
Ei mielestäni nykypäivänä enää saa tehtyä näitä laikka-avoja edes rungollisista autoista.

Hyvin todennäköistä että näin on.

Kaverilla taisi olla ihan muutoskatsastettu suzuki SJ samoihin aikoihin, mutta tästä nyt on paljon aikaa.


Siinä nyt yksi aikansa tuotos, vilkaisin vaan nopeasti halvimmat avot.

Korinvaihtoautojahan oli kanssa aikanaan, ei mahtane onnistua sellainenkaan enää.
 
Eikös tuo turvavöidenkin ylempi kiinnitys (tai sen puute) ole hiukan kyseenalainen yksityiskohta.. :think:

2f9a3a9869ca2885-large.jpg
 
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/clk/12128163

Jotenkin huvittaa minua tuo myynti-ilmoitus. Hintaa on riittävästi, katto ei toimi ja auto ei lähde välttämättä käyntiin ja vielä teippauskin siihen päälle. Avoauto, jossa katto ei toimi kunnolla on aika hankala myytävä ja hinta on niin pielessä kuin vain olla ja voi. Ei ole järkevää ostaa ongelmia autokaupoissa.

Jos nyt vertaa vaikka tähän:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/clk/12182684

Tosin jos noiden autojen hintoja katselee, niin enpä taida edes viitsiä myydä omaa CLK:ta, eipä sen tilalle oikein mitään muutakaan mielenkiintoista avoa ole tarjolla.
 
Nettiautossa tuli vastaan CarNext.com. Onko kyseisellä puljulla oikeasti ns. apteekin hinnat? Toisin sanoen eivät tingi hinnoista? Jännä konsepti jos näin.

"Voiko auton hinnasta tinkiä?
Autolla on vain yksi kilpailukykyinen hinta. Ilmoitettuun hintaan lisätään toimituskulut 120 € (sis. ALV 24%)."
 
Nettiautossa tuli vastaan CarNext.com. Onko kyseisellä puljulla oikeasti ns. apteekin hinnat? Toisin sanoen eivät tingi hinnoista? Jännä konsepti jos näin.

"Voiko auton hinnasta tinkiä?
Autolla on vain yksi kilpailukykyinen hinta. Ilmoitettuun hintaan lisätään toimituskulut 120 € (sis. ALV 24%)."
Näyttää olevan leaseplanin yritysleasingista palautuneille myyntikanava, kaikissa alv tallella. Vaihtoautoa eivät varmaa ainakaan huoli.
Voivathan hinnatkin olla tarkkoja, mutta harva tinkii itse omasta pyynnistä. Tarjoamalla hintaa, mihin on itse valmis, saa yleensä parhaan alennukset.
 
Näyttää olevan leaseplanin yritysleasingista palautuneille myyntikanava, kaikissa alv tallella. Vaihtoautoa eivät varmaa ainakaan huoli.
Voivathan hinnatkin olla tarkkoja, mutta harva tinkii itse omasta pyynnistä. Tarjoamalla hintaa, mihin on itse valmis, saa yleensä parhaan alennukset.

Pari kaveria on 3-4 vuotta vanhat passatit tuolta ostanut.

Eivät huolineet vaihdokkeja, koska myyvät ainoastaan vanhoja liisareita, joiden historian tietävät.
Toimivat kuitenkin yhteistyössä muutaman sulantien jobbarin kanssa, jotka ainakin näissä tapauksissa antoivat heti CarNextin myyjän soittaessa puhelimitse ihan samantasoisen ostotarjouksen, kun muutkin liikkeet autoa vaihtaessa.
Sen verran tuolla kauppaa tehdessä joutuu jumppaamaan enemmän, että se oma vaihdokki pitää kiikuttaa itse sinne sulantielle ja mennä sitten erikseen hakemaan "uusi" auto CarNextiltä.

Hinnoista ei kuulemma voinut tinkiä yhtään, vaan se oli ota tai jätä, muutenkaan mitään extraa ei saanut ja huolloista, uusista renkaista yms. oli turha neuvotella.
 
Nekin meni vähän ohi silmien, kun noita kuviahan oli aika monta, ja nopsaan vaan vilkaisin läpi.

Viimeksi kun oli poliisin huutokauppa, niin mielenkiinnosta seurasin mihin hintaan vanhat portterit lähtee, vaikka niillä mitään keräilyarvoa ole, niin hyvin hinnoissaan oli kyllä. Olikohan viime kesänä, linkin heitin tännekin mutta se nyt on niin vanhentunut ettei kannata vaivaa etsiä.

Tosiaan noita kampeita mitä Jarkki mainitsi, niin en niidenkään arvoa olisi tiennyt mitenkään.

Harmi kun ei nyt noita lopullisia hintoja näe mistään, saamarin kokoontumisrajoitusten poisto....

Tölkkifoorumilta luin että tuo puolustusvoimien huutokaupan VW T3 Syncro oli mennyt 16100€ hintaan ulkomaille. Aivan järjetön summa, mutta ne ostaa jolla on rahaa ja tarvetta moiselle. :)
 
Tölkkifoorumilta luin että tuo puolustusvoimien huutokaupan VW T3 Syncro oli mennyt 16100€ hintaan ulkomaille. Aivan järjetön summa, mutta ne ostaa jolla on rahaa ja tarvetta moiselle. :)

Mikä ihme näissä maksaa vai löytyykö niin vahva harrastajakunta Saksasta? Nopea mobile.de selauskaan ei antanut selkeätä vastausta, kun tuohon 30k€ luokkaankin saa aikapaljon entisöidä.
 
Mikä ihme näissä maksaa vai löytyykö niin vahva harrastajakunta Saksasta? Nopea mobile.de selauskaan ei antanut selkeätä vastausta, kun tuohon 30k€ luokkaankin saa aikapaljon entisöidä.

En varsinaisesti tiedä mikä maksaa, mutta nämä alkuperäiset 16" rattailla olevat ovat kulttisuosion lisäksi todella harvinaisia ja haluttuja euroopassa. Niissähän on rengaskoon lisäksi "merkittäviä muutoksia alustassa" normimalliin verrattuna. En kylläkään tiedä mitä eroa on takapyöränripustuksen lisäksi, mutta nimenomaan maastokelpoisuutta niillä muutoksilla on haettu. 16" Syncroja ei ole myyty koskaan yksityisille uutena, vaan pelkästään valtioiden (=julkishallinnon?) käyttöön, joka tekee niistä harvinaisempia. 2136 kpl pisti jostain silmään valmistusmääränä, voi olla ihan huttuakin tämä arvio.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi ihmeessä porukka myy autojaan tuolla TORI.FI:ssä kun nettiauto on 10x selvempi ja järkevämpi, näkyvyyskin on parempi kun sitä nyt yleisesti pidetään "default" paikkana myydä autoa.
 
Samaa ihmetellyt mutta torin kautta näkyy tulevan lähes tuplasti katsontakertoja ilmoitukselle.

Kai se on vain se että sieltä on helppo nopeasti vilkaista mitä kaikkea on tullutkaan tänään myyntiin vaikkei varsinaisesti olisi autoa etsimässäkään.
 
Samaa ihmetellyt mutta torin kautta näkyy tulevan lähes tuplasti katsontakertoja ilmoitukselle.

Tämä on totta. Joskus kun myin autoani niin nettiautossa päivässä tuli katsojakertoja keskimäärin 20-30 kun taas torissa ensimmäisinä päivinä 200-300. Mutta siellä autot painuvat nopeasti alaspäin ja joskus parin viikon päästä katsojakertoja olikin enää 15-20 per päivä.
 
Miksi ihmeessä porukka myy autojaan tuolla TORI.FI:ssä kun nettiauto on 10x selvempi ja järkevämpi, näkyvyyskin on parempi kun sitä nyt yleisesti pidetään "default" paikkana myydä autoa.
Itse oon myynyt myös Torinkin kautta. Saa esim puhelinnumeron piiloon. Ja hyvin tuntuu kauppa käyvän tuon Torinkin kautta.

Itse en kyllä ole tainnut ainuttakaan autoa ostaa Torin kautta, mutta jotain muuta tavaraa kyllä.
 
OK, ei tulisi heti mieleen alkaa piilottelemaan puhelinnumeroa jos olisi tarkoitus auto myydä. Ehkä jossain edullisemmissa autoissa joita hakevat lähennä nääperit, vähemmistökansalaiset, feministit yms. maanvaivat.
 
OK, ei tulisi heti mieleen alkaa piilottelemaan puhelinnumeroa jos olisi tarkoitus auto myydä. Ehkä jossain edullisemmissa autoissa joita hakevat lähennä nääperit, vähemmistökansalaiset, feministit yms. maanvaivat.

Onhan nettiautossakin tuo "näytä numero", ettei kaikenmaailman numeronkeräilijä botit imuroi niitä. Näköjään Torissakin, nyt kun vilkaisin, en tosin ollut kirjautunut sisään - niin en nähnyt.

Torin sysipaskuus on tai ainakin oli, että ennen ei tarvinut numeroa laittaa ollenkaan näkyviin. Yhtä huonekalua olisin ostanut, laitoin viestiä ja siihen ei vastattu. Tuosta muutama vuosi aikaa.

Itsellä aina numero näkyvillä jos jotain myyn, tai ostan - niin numero syytä olla näkyvillä. Muuten haiskahtaa.

Ettei OT niin, tuostapa avoa, en nyt tiedä onko kallis vai mikä, ruma kun helvetti, vaan silti viehettävä kaikesta kauheudesta johtuen:D

 
Aika siistin oloinen Bemari. Säästynyt jonnejen räpellyksiltä.


Mikähän härpäke tuo radion vieressä mahtaa olla?

Samanlaisen virheettömän näin eilen, maininta toisessa ketjussa ilman kuvaa tosin. Eksept ei ollut 320.
 
Saa aika reippaasti ottaa hinnasta pois, kun se koneremontti maksaa jonki verran tuohon eli jos meinaa ostaja saada vähänkään voittoa

Pitääkö voittoa saada jos ostaa omaan käyttöön? Mäntäremppa maksaa halvimmillaan vajaa 2000e, jos tekee itse niin pääsee puolella

Ja voihan sitä ajaa vaikka vähän öljyä menisikin, Audin mukaan ei ole vika vaan ominaisuus! :D

Ja tässä muut vastaavilla kilsoilla olevat 2.0 TFSI farkut, niin näkee että seuraavaksi halvin on jo yli 10 000e hintainen

 
Viimeksi muokattu:
Pitääkö voittoa saada jos ostaa omaan käyttöön? Mäntäremppa maksaa halvimmillaan vajaa 2000e, jos tekee itse niin pääsee puolella

Ja voihan sitä ajaa vaikka vähän öljyä menisikin, Audin mukaan ei ole vika vaan ominaisuus! :D

Ja tässä muut vastaavilla kilsoilla olevat 2.0 TFSI farkut, niin näkee että seuraavaksi halvin on jo yli 10 000e hintainen


Mistä saa laitettuna 2000e?
Netistä yleisesti katseltuna hinta aina 4,5-5ke. Kaverilla seisoo -12 TSFI öljysyöppö tallissa. 5ke hyvittäisivät autoliikkeet koska "5ke remppa tehtävä". Voisi vinkata kaverille jos öljynkulutuksen saisi jossain parilla tonnilla hoidettua.
 
Mistä saa laitettuna 2000e?

Olen nähnyt jonkun pienen korjaamon seinällä tarjouksen 1950e olikohan noin vuosi sitten? Siis siihen rahaan vaihdetaan vain uudet männät jotka korjaavat öljynsyönti ongelman, usein kun motti avataan laitetaan samalla kertaa mm. jakoketju, kiristimet, kiertokanki yms niin silloin hinta menee sinne 3500e luokille. Uusi mäntäsatsi maksoi muistaakseni noin 800e joten jos itse pystyy sen tekemään niin silloin sen saa noin tonnilla hilppeineen, kun ei laske omalle ajalle mitään hintaa :D

Merkkiliikkeessä toki hinnat ovat ihan eri tasolla.

Pyydä kaveriasi kilpailuttamaan remppa https://autojerry.fi/pyyda-tarjous/ ei maksa mitään pyytää tarjouksia :D
 
Viimeksi muokattu:
Paljonkohan tuonne nordicille mennessä on pettynyttä poikaa liikkeellä kun nuo kuvat on aika rajusti muokattu, tai ainakin otettu niin että todellisuus ei ole 100% varmasti lähelläkään noita. Muistan joskus jotain estoril blau bmw:n ilmoa katselleeni ja ihmettelin että autohan on ihan turkoosi kuvissa vaikka livenä onkin normaali sininen.
 
Paljonkohan tuonne nordicille mennessä on pettynyttä poikaa liikkeellä kun nuo kuvat on aika rajusti muokattu, tai ainakin otettu niin että todellisuus ei ole 100% varmasti lähelläkään noita. Muistan joskus jotain estoril blau bmw:n ilmoa katselleeni ja ihmettelin että autohan on ihan turkoosi kuvissa vaikka livenä onkin normaali sininen.
mä pidän autonordicin kuvista. Autot on puhtaita. Mulla muutes on ollut e46 estoril blue ja se on vaikea väri kuvata. Mutta ei se mikään normaali sininen todellakaan ole. Ilta-auringossa varsin vaalea ja hieman turkoosiin päin.
 
No mielestäni se on kyllä ihan selvä sininen väri. Ei turkoosia nähnytkään. Suhteellisen yleinen väri kuitenkin f30 kopassa niin kyllähän niitä tuolla liikenteessäkin näkee jatkuvasti.
 
Paljonkohan tuonne nordicille mennessä on pettynyttä poikaa liikkeellä kun nuo kuvat on aika rajusti muokattu, tai ainakin otettu niin että todellisuus ei ole 100% varmasti lähelläkään noita. Muistan joskus jotain estoril blau bmw:n ilmoa katselleeni ja ihmettelin että autohan on ihan turkoosi kuvissa vaikka livenä onkin normaali sininen.
Mitäs erikoista noissa kuvissa? Näin valokuvauksesta tietämättömän mielestä näyttäisi olevan aika laadukkaalla kameralla ja valaistuksessa otetuilta. Valaistus vaikuttaa väreihin tosi paljon.

Minusta myös aika normaalia, että se auto näyttää kuvissa erilaiselta kuin livenä. Kuvat tietysti otetaan mahdollisimman edustavasti. Sen takiahan niitä autojan mennään paikan päälle katsomaan.
 
mä pidän autonordicin kuvista. Autot on puhtaita. Mulla muutes on ollut e46 estoril blue ja se on vaikea väri kuvata. Mutta ei se mikään normaali sininen todellakaan ole. Ilta-auringossa varsin vaalea ja hieman turkoosiin päin.
No mielestäni se on kyllä ihan selvä sininen väri. Ei turkoosia nähnytkään. Suhteellisen yleinen väri kuitenkin f30 kopassa niin kyllähän niitä tuolla liikenteessäkin näkee jatkuvasti.

Tarkoittikohan herra Laguna Seca Blauta? Se on kieltämättä vaikeahko kuvata, ja näyttää usein livenä erilaiselta kuin kuvissa, myös auringosta riippuen.

Estoril Blau puolestaan minunkin mielestä ihan selkeä väri.
 
Mitäs erikoista noissa kuvissa? Näin valokuvauksesta tietämättömän mielestä näyttäisi olevan aika laadukkaalla kameralla ja valaistuksessa otetuilta. Valaistus vaikuttaa väreihin tosi paljon.

Minusta myös aika normaalia, että se auto näyttää kuvissa erilaiselta kuin livenä. Kuvat tietysti otetaan mahdollisimman edustavasti. Sen takiahan niitä autojan mennään paikan päälle katsomaan.
Kyllä noita kuvia jonkin verran on muokattu, kontrastia lisätty tms.
Voi verrata toisen autoliikkeen kuviin jossa käytetty laadukasta kameraa ilman isompia kikkailuja
 
Kyllä noita kuvia jonkin verran on muokattu, kontrastia lisätty tms.
Voi verrata toisen autoliikkeen kuviin jossa käytetty laadukasta kameraa ilman isompia kikkailuja
En kyllä näe mitään kovin merkittävää eroa noissa. Hieman erilainen valaistus ehkä, mistä tuo lisäkontrasti voisi tulla. Tai vaikka olisivat photoshopissa hieman kontrastia lisänneetkin, niin en silti näe mitä niin erikoista noissa Nordicin kuvissa on. Joku kännykän kamerakin tekee tuollaisia pieniä parannuksia kuviin, joten aika kohtuutonta odottaa että liikketkään suoraan laittais niitä kuvien alkuperäisiä RAWeja nettiautoon.
 
Vielä enemmän vedättää uusien autojen mainoskuvat joissa lukee pienellä että kuvan auto erikoisvarustein. Jos pettyy editoituihin ja korostettuihin autoliikkeen kuviin niin hesessä asiointi mahtaa olla ihan kamalaa.
e: Lisätääs vielä että arvostan jdm outletin kuvia koska näyttävät myös ruosteita tai kulumia. Ei tule siinäkään sitten pettymyksiä. Mutta yleisesti myyjän tarkoitus on tehdä tuotteen mainoksesta myyvä.
 
Noin 1l/1000km eli ei mitään normaalista poikkeavaa :facepalm: oli vastaus

Mitä helvettiä? Litra ja kymppitonni voisi olla vielä hyväksyttävää mutta litra ja tonni? Saa joka tankilla lisätä purkillisen öljyä moottoriin :thumbsup:

Epäilen, ettei tämäkään sentään 1L/1000km vie vaikka öljynsyönnistä mainitaankin....https://www.nettiauto.com/audi/a4/12222358
 
Noin 1l/1000km eli ei mitään normaalista poikkeavaa :facepalm: oli vastaus

Juuh, ehkä volkkarille normaalia mutta tuossa ei ole mitään normaalia enää

Mulla on 16-17v vanha 185000km ajettu fiat punto johon ei ole öljynvaihtoja lukuunottamatta tehty mitään huoltoa moottorin puolella yli viiteen vuoteen

Ja öljyt vaihdetaan noin 30000km välein, eli about joka toinen vuosi.

Kertaakaan ei ole tarvinnut lisätä öljyä, alarajan lähelle, mutta selvästi yläpuolelle kuitenkin on tuossa ajassa vain vajunut.

Vaikka tuo auto onkin "kasa paskaa", niin kyllähän noi audit yms on Fiatiakin huonompaa tekniikkaa tietyiltä osin, mikä on melkoinen saavutus :D

Kyllähän tuollaisen 1l/1000km auton paikka on joko romuttamo tai korjaamo, arvoa en itse paria satasta moottorivikaisesta autosta laskisi
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 300
Viestejä
4 595 738
Jäsenet
75 590
Uusin jäsen
Antsuli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom