Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu

Hinta kohdillaan -07vm 300tkm ajetussa amislintassa.
"Uniikki", "täysin läpikäyty" ja kauheat määrät rahaa kaadettu osiin. Eikö nää ole sellasia asioita mitkä lähinnä laskee auton hintaa tälleen kaikki yhdessä paketissa. :confused:
 

Hinta kohdillaan -07vm 300tkm ajetussa amislintassa.

Kovasti pitää tahtoa juuri tuo yksilö, jos joku tuon ostaa, kun hintaa on tuplat tai ylikin vastaavalla tekniikalla ja kilometreillä tarjolla oleviin yksilöihin.

Korin levitykset vielä ihan siistit, mutta ei toi E92 keula oikein farkkukoriin istu.
 
Kovasti pitää tahtoa juuri tuo yksilö, jos joku tuon ostaa, kun hintaa on tuplat tai ylikin vastaavalla tekniikalla ja kilometreillä tarjolla oleviin yksilöihin.

Korin levitykset vielä ihan siistit, mutta ei toi E92 keula oikein farkkukoriin istu.
Samaa mieltä, kyljet, perä ja keula eivät tunnu sopivan yhteen sivuprofiilissa, kaikki haluavat eri kohtaan. Muutenkaan en lämpene näille "Diesel-M3" ja "M3D" virityksille, siitä ei M-bemaria tule tunaroimalla korisarjoja, piste. Se on tappiin viritetty Diesel 3-sarjalainen, ja varmaan hyvä sellaisenaan.
Orastavaa kiertopalkintoutta on tosin huomattavissa kun nettiauton pari edellistä ilmoa ovat puolen vuoden sisältä
 
Totta. Itse en tarkalleen tiedä miten tuota tulee lukea, mutta kovasti on joka tapauksessa ollut omistajia.

Todistuksen teknisenosan järjestysnumero
37
Todistuksen ilmoitusosan järjestysnumero
29

Ei noi järjestysnumerot oo enää aikoihin juuri omistajien määrästä kertoneet mitään.
 
Aikaa kaukaa haettu skenaario. Jos ja kun tuota möhköä on reippaasti viritetty (löytyy enemmän hepoja kuin ilmoituksessa) niin hyvinkin voi liikkua alle 4sek 0-100
Jos ei myös painosta ole muutama sata kiloa pois, niin ei kiihdy alle 4sek jollei tehoa ole 600hv luokkaa. Ja sitä ei tuossa motissa ole niin ratkaisu on se että mitatut arvot toisesta autosta tai jollain 1hz perunalla kellotettu. 80-120 kiihtyvyyskin on sama mikä reilusti viritetyllä 400kg kevyemmällä 3-sarjan coupella...
 
Ja sitä ei tuossa motissa ole niin ratkaisu on se että mitatut arvot toisesta autosta tai jollain 1hz perunalla kellotettu

En kyllä ymmärrä mitä järkeä olisi ilmoitukseen laittaa tuloksia jostain toisesta autosta, eiköhän se koeajolla selviä aika helposti meneekö se 4sek 0-100km/h vai 6sek......
 
En kyllä ymmärrä mitä järkeä olisi ilmoitukseen laittaa tuloksia jostain toisesta autosta, eiköhän se koeajolla selviä aika helposti meneekö se 4sek 0-100km/h vai 6sek......
Edelleen, todennäköisesti kuskin tekninen osaaminen on tasoa amis, ja uskoo muna pystyssä sen iPhonen 0-60 äpin tuloksia, jotka yksinkertaisesti liian hitaasta sirusta johtuen ovat enintään suuntaa-antavia, jos edes sitä.
 
En kyllä ymmärrä mitä järkeä olisi ilmoitukseen laittaa tuloksia jostain toisesta autosta, eiköhän se koeajolla selviä aika helposti meneekö se 4sek 0-100km/h vai 6sek......
Jollei ole kokemusta niin ei peruspena huomaa eroa 6 ja 4 sekunnin välillä, varsinkin kun kyse isosta dieselistä mikä vetää rajusti penkkiin jo pieniltä kierroksilta lähtien = tuntuu hurjemmalta kuin onkaan. Ja ei kai kukaan sekkari kädessä koeajolla kellottele, eihän?
 
Viimeksi muokattu:
Jollei ole kokemusta niin ei peruspena huomaa eroa 6 ja 4 sekunnin välillä, varsinkin kun kyse isosta dieselistä mikä vetää rajusti penkkiin jo pieniltä kierroksilta lähtien = tuntuu hurjemmalta kuin onkaan. Ja ei kai kukaan sekkari kädessä koeajolla kellottele, eihän?

Eikai tuollaista autoa lähde mikään peruspena edes ostamaan vaan sellainen joka hakee tehokasta peliä ja todennäköisesti on ajellut niillä aiemminkin. Peruspenoille riittäää tavallinen X3
 
Nyt ois edessä systerille auton hommaminen päivittäiseen ajoon. Hintaluokka mahdollisimman halpa. Ehdotusta toisen ketjun sijaan?
 
Kovasti pitää tahtoa juuri tuo yksilö, jos joku tuon ostaa, kun hintaa on tuplat tai ylikin vastaavalla tekniikalla ja kilometreillä tarjolla oleviin yksilöihin.

Korin levitykset vielä ihan siistit, mutta ei toi E92 keula oikein farkkukoriin istu.

Taitaa E90 M3 peräisin olla korisarja ja keula, sopivuudesta ja hienoudesta voi olla montaa mieltä mutta on tohon rakentamiseen rahaa ja vaivaa mennyt. Ei tavan E90 M3 liikaa ole muutenkaan coupeja enemmän.
 
Eihän sitä tiedä vaikka korjaantuisi halvalla, tulppien ja sytytyspuolien vaihto? Ja jos mahdollisimman halpaa etsii niin varmasti jotain vikaa löytyy :D
 
Eihän sitä tiedä vaikka korjaantuisi halvalla, tulppien ja sytytyspuolien vaihto? Ja jos mahdollisimman halpaa etsii niin varmasti jotain vikaa löytyy :D
voi korjaantua, voi olla korjaantumatta mutta tätä se on ku hinta on se vain ja ainoa kriteeri. :)
 
Nyt ois edessä systerille auton hommaminen päivittäiseen ajoon. Hintaluokka mahdollisimman halpa. Ehdotusta toisen ketjun sijaan?

Jo ehdotettu Getzi, Fiat Punto ilman herkkuja, 206 pösö tai joku mk4 tai mk5 Fiesta bensakoneella.

Yksinkertaisia perusautoja, eivät kuluta paljon ja remontit ovat halpoja.

Getzi on hyvä auto, kerran nyppäsin pitsakuskin Getzin ojasta Linhain nelivetomönkijällä, kun pitsapeku toi pitsat ja kaahasi sileillä kumeilla talvikeleillä pihasta suoraan tien yli ojaan.
Vaikka Getzissa oli keula ojan pohjalla ja toinen takapyörä ilmassa, niin ei tarvinnut kuin laittaa köysi Linhaista Getzin vetolenkkiin ja nyppästä neliveto päällä, niin Getzi oli taas tiellä. :rofl2:
 
Ne on niitä joilla on ollut 11 sek auto. Eipä noita vanhoja navejakaan käytä muut kuin masokistit. Kerran huvikseni katselin millasta hommaa on osoitteen räpläys tommoseen, niin kyllä se puheohjattu Google Maps on aika pitkälti se ainoa oikea valinta.
Puhumattakaan miten huonosti noihin saa Kameratolpat - joka ainakin allekirjoittaneella 90% ajasta se syy läyttää navia...
 

Liitteet

  • Screenshot_20210430-162336.jpg
    Screenshot_20210430-162336.jpg
    910,6 KB · Luettu: 359

Ruosteet vaan peitelty maalilla ilman mitään pohjatöitä ja kittiä :D

Toisaalta kukapa tuonhintaiseen ja noilla kllsoilla olevaan autoon oikein kunnollista ruostekorjausta alkaisi tekemään. Jos ei itse jaksa tai pysty hinkaamaan niin äkkiä menee pari tonnia, kun kaikki kaaret hiotuttaa ja maalauttaa ammattilaisella. Eikä yli 400 000km ajetun auton arvo siitä enää mihinkään nouse.
 
Ruosteet vaan peitelty maalilla ilman mitään pohjatöitä ja kittiä :D

Toisaalta kukapa tuonhintaiseen ja noilla kllsoilla olevaan autoon oikein kunnollista ruostekorjausta alkaisi tekemään. Jos ei itse jaksa tai pysty hinkaamaan niin äkkiä menee pari tonnia, kun kaikki kaaret hiotuttaa ja maalauttaa ammattilaisella. Eikä yli 400 000km ajetun auton arvo siitä enää mihinkään nouse.
Saksalaista laatua kun maalit rapisee tielle
 
Ne on niitä joilla on ollut 11 sek auto. Eipä noita vanhoja navejakaan käytä muut kuin masokistit. Kerran huvikseni katselin millasta hommaa on osoitteen räpläys tommoseen, niin kyllä se puheohjattu Google Maps on aika pitkälti se ainoa oikea valinta.
Audi on vielä kertaa vanhempi, mutta itse taas tykkään ehdottomasti tuosta integroidusta, ihan vaan sen takia ettei tarvitse käyttää puhelinta ja olla telinettä vain "last mile" ohjausta varten.
Vaikka on halvin malli ja pieni näyttö, niin ihan kohtuu helppo ohjelmoida, uusimmat kartat taitaa olla viime syksyltä ja tolpat myös jne.
Pidempääkin matkaa jos ajelee, niin kartta voi olla aina auki ilman navigointia, mutta näkee silti mitä on ympärillä.
No joo, makuasioita. Android autot yms. hoitaa varmaan saman tulevaisuudessa.

wVXfhAh.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ihan hieno DS, ei tarvi tunkkia ja voi ajaa kolmellakin pyörällä. Eipä taida kovin monessa muussa tuon ikäluokan autossa olla kaarrevaloja.

https://www.nettiauto.com/citroen/ds/11523935
Halvaltahan tuo jopa tuntuu... Jotenkin kun järjellä ajattelee niin ei nuiden hinta voi enään kuin nousta. Faija aikoinaan oli aivan mehuissaan DS:stä ja myöhemmin myös CX:istä. Jopa niin paljon että jälkikasvu nykyään pysyttelee hyvin kaukana ranskalaisista autoista.

PS. Muuten tieto tuosta "kolmella renkaalla ajamisesta", on nykyään häviävää kansanperintöä. Onnistunee muistaakseni myös CX:llä? Ainakaan DougDemuro Videossaan ei asiasta mitään maininnut, vaikka vähän odottelin.
 
Noiden jarrupoljin on kuulemma mielenkiintoinen käyttää

Jos yhtään samanmoinen bx:ssä, niin sitä käytetään _varovaisesti_. Nimimerkillä nenä tuulilasissa ensimmäisellä jarrutuksella. Kaveri varoitti, mutta kun ladalla aikanaan ajoin, niin totuin käyttämään voimaa..
 
Halvaltahan tuo jopa tuntuu... Jotenkin kun järjellä ajattelee niin ei nuiden hinta voi enään kuin nousta. Faija aikoinaan oli aivan mehuissaan DS:stä ja myöhemmin myös CX:istä. Jopa niin paljon että jälkikasvu nykyään pysyttelee hyvin kaukana ranskalaisista autoista.

PS. Muuten tieto tuosta "kolmella renkaalla ajamisesta", on nykyään häviävää kansanperintöä. Onnistunee muistaakseni myös CX:llä? Ainakaan DougDemuro Videossaan ei asiasta mitään maininnut, vaikka vähän odottelin.
Ranskiksia on mielestäni turha pelätä jos budjettiluokan autoa hakee. Itsellä ollut 20v käytettyjä Relluja ja missä on hinta-laatusuhde ollut kohdallaan. Kaksi kertaa on 20 vuodessa pompannut katsastuksessa, toinen oli väljä raidetangon pää (Motonetissa luokkaa 20 €) ja toinen oli talvirenkaiden liian suuri "nastapaoikkeama", joka ei kyllä ollut auton vaan kuskin vika.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, tulihan sieltä eka kaveri joka vaahtoaa että joka leimalla on jotain sanomista mutta kun on halpoja pikkuosia niin mieluummin niitä vaihtelee kun bemareiden ja volkkareiden moottoreita ja vaihdelaatikkoja :D
 
Noniin, tulihan sieltä eka kaveri joka vaahtoaa että joka leimalla on jotain sanomista mutta kun on halpoja pikkuosia niin mieluummin niitä vaihtelee kun bemareiden ja volkkareiden moottoreita ja vaihdelaatikkoja :D
Kuka sanoi että joka leimalla jotain?

Saa olla kyllä aika merkkiuskollinen että vuodesta toiseen katsoo saksalaisten perseilyä ja vittuilua asiakasta kohtaan...
 
Kuka sanoi että joka leimalla jotain?

Saa olla kyllä aika merkkiuskollinen että vuodesta toiseen katsoo saksalaisten perseilyä ja vittuilua asiakasta kohtaan...
Eipä kai kukaan, huvittaa vaan kun näitä shit tier -tason vehkeitä aina joku tulee puolustelemaan tällä samalla sloganilla.
Sen kummemmin Ranskalaisia väheksymättä, itsehän ajelen vähintään yhtä paskalla italialaisella ja voisin varmasti ranellakin ajella esim työmatkat - yhtä kaikki, pelkkä luotettavuus tai halvat korjauskulut ei kaikille ole se syy pitää jotakin merkkiä parempana :)

Vittuilu asiakasta kohtaan... Joo jos olet pertsa Suomesta ja ostat viimeisillä rahoilla jonkun 318d:n josta laukeaa jakopää 10v vanhana niin voihan sen niinkin ajatella kun ei enää maksetakaan sen korjausta tehtaan puolesta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 372
Viestejä
4 598 065
Jäsenet
75 596
Uusin jäsen
maro889

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom