Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Ei ole auto mutta mitähän ihmettä liike tuolla kommentilla tarkoittaa.. ettäkö ei ole pakko ottaa luottoa :hmm:

Kawasaki ULTRA 300 X vesijetti 2013 - Kankaanpää - Nettivene


1616665759771.png
 
Ottavat rahan myös vastaan käteisenä seteleinä yms.

Todennäköisesti näin, monikaan liike ei enää kelpuuta muovikassillista rahaa maksuksi autosta tai muusta laitteesta, koska rahanpesua estävät säädökset vaativat melkoisen selvityksen tekemisen.

Eräässä koko maan kattavassa merkkiliikkeessä tekivät uusien rahanpesu säädösten takia 2016 tai 2017 päätöksen, ettei käteistä rahaa enää hyväksytä maksuksi, tällöin noin puolet ko. konsernin automyyjistä protestoi tätä vastaan, koska kuulemma myynnit laskisivat radikaalisti kun esimerkiksi rehdeiltä ( etnisten ) ravintoloiden yrittäjiltä ei voisi ottaa käteismaksuja vastaan.
 
Todennäköisesti näin, monikaan liike ei enää kelpuuta muovikassillista rahaa maksuksi autosta tai muusta laitteesta, koska rahanpesua estävät säädökset vaativat melkoisen selvityksen tekemisen.

Eräässä koko maan kattavassa merkkiliikkeessä tekivät uusien rahanpesu säädösten takia 2016 tai 2017 päätöksen, ettei käteistä rahaa enää hyväksytä maksuksi, tällöin noin puolet ko. konsernin automyyjistä protestoi tätä vastaan, koska kuulemma myynnit laskisivat radikaalisti kun esimerkiksi rehdeiltä ( etnisten ) ravintoloiden yrittäjiltä ei voisi ottaa käteismaksuja vastaan.
Tarkkaa on tosiaan. Mullakin kysyivät pankista kahden auton traficomin tietoja, kun siirtelin vähän enempi rahoja tilien välillä. Samalla kysyttiin esim että missä paikassa on ollut töissä.

Voin kuvitella miten hankalaa olisi käteisen kanssa :) 3000€ pystyy tallettamaan ainakin Nordean automaattiin per kk.
 
Missä maassa ikkunanrikkomisvasarat on pakollisia nykyään, vai onko jollain vain ollut huono maku noitten oranssien "koristeiden" kanssa? :D

Jos oot yhtään Volkkareita omistanut niin tiedät, että ne lukot ja ikkunat ei välttis talvella aukea. Noi on hyvä olla siinä käden ulottuvilla, että autosta pääsee ulos jos sen ajaa johonkin pöpelikköön. Tai ihan vaikka siinä marketin pihalla.
 
Jos oot yhtään Volkkareita omistanut niin tiedät, että ne lukot ja ikkunat ei välttis talvella aukea. Noi on hyvä olla siinä käden ulottuvilla, että autosta pääsee ulos jos sen ajaa johonkin pöpelikköön. Tai ihan vaikka siinä marketin pihalla.
Edellisessä VAGineessa brakasi kyllä ovien mikrokytkimet, mutta niiden kanssa ongelmat olivat lähinnä päinvastaisia (joku ovi ei mennyt lukkoon). Nykyisessä ei taas ole brakannut vielä (kop, kop) mikään vaikka ikää alkaa olemaan kuniottavasti.

Mutta noissa pienemmissä noita ongelmia on kuulunut olevan, joo...

Edit: ylläolevan huutokauppa-jäniksenkolon kautta bongattu sisään ajettu Avensis (747tkm).


... sen verran huollettu että huoltokirjastakin sivut jo loppu. 30 min ennen huutokaupan loppua oli tarjous huimat 420 eur. :D
 
Viimeksi muokattu:
https://www.nettiauto.com/audi/a1/11842586
Kamuxin kautta oli myyty tällainen madallus tuotos hintaan 9280e

Huutokaupat.com
Ja kuinka ollakkaan auto palautunut Kamuxille ja nyt huutokaupattavana melkoisen pitkällä vikalistalla, josta osa tosin trailerikuskin aikaansaamia.
Kuvastaa kyllä hyvin tuota Kamuxin toimintatapaa olla tarkastamatta autoja mitä sisään otetaan.

Jätän kyl kamuxit, sakat yms. heti pois laskuista kun edes haaveilen auton vaihdosta. En siis tän perusteella pelkästään mut sellanen yleinen fiilis vaan on että ei kannata. Mut kai niistä joku autoja ostaakin. Ja varmaan ihan hyviäkin siel on.
 
Jätän kyl kamuxit, sakat yms. heti pois laskuista kun edes haaveilen auton vaihdosta. En siis tän perusteella pelkästään mut sellanen yleinen fiilis vaan on että ei kannata. Mut kai niistä joku autoja ostaakin. Ja varmaan ihan hyviäkin siel on.
No minkä perusteella sitten pääosin?
 
Mitä kauppaa suosittelet tai on vähintään "ok"?
Autolle comilta saapui vuosia sitten kuntotarkistettu BMW kotiin toimituksella, oli ihan A-katsastuksessa käynyt. Siltikin moottorivalo paloi ja öljyä tiputteli. Tiivisteitä ja valvetronicin uusivat vasta tappelun jälkeen vaikka lupasivat kuntoon laittaa. Renkaistakin sanomista..
Harvaa autolle comin ilmoitusta sen jälkeen vilkaissutkaan.
 
Tuo Audi on jälleen kerran hyvä muistutus siitä, että kuinka varovainen noiden tuunattujen autojen kanssa kannattaa olla.
 
Tuossa Audissa suurimman osan vaurioista on todennäköisesti aiheuttanut "ei kiinnosta v*ttuakaan" autonkuljetusauton kuski, joka on ilmeisesti toimittanut auton asiakkaalle.
Tokihan tuollaisen laitetun ilma-alusta vehkeen kanssa saa olla pientä harrastuneisuutta ja on parempi ettei peukalo ole keskellä kämmentä.
 
Tuossa Audissa suurimman osan vaurioista on todennäköisesti aiheuttanut "ei kiinnosta v*ttuakaan" autonkuljetusauton kuski, joka on ilmeisesti toimittanut auton asiakkaalle.
Tokihan tuollaisen laitetun ilma-alusta vehkeen kanssa saa olla pientä harrastuneisuutta ja on parempi ettei peukalo ole keskellä kämmentä.

"taka-akselilla on tehty omia viritelmiä hitsaamalla eli en tiedä saako enää mitenkään leimalle....Ilmajousituksen kompr. rikki....Takana ilmajousituksen kiinnitys puutteellinen ja jousilautanen vaurioitunut....Jousitusta ei ole muutoskatsastettu ja dokumentit puuttuu....Muutoskatsastus saattaa vaatia, että autoon asennetaan alkuperäinen alusta takaisin. Tätä ei ole kuitenkaan saatavilla."

Taisi olla vain kirsikka kakun päälle tuo kuljettajan sekoilu, jossa poltti kytkimen ja rikkoi sisälokarit. Epäilisin, että järjestelemässä on ollut vettä ja se jäätyessään rikkonut alustan ja tipputanut paineet. Olisikohan alusta hajonnut kuljetuksen aikana, koska autohan on ehjänä saatu tuonne kyytiin?
 
Jätän kyl kamuxit, sakat yms. heti pois laskuista kun edes haaveilen auton vaihdosta. En siis tän perusteella pelkästään mut sellanen yleinen fiilis vaan on että ei kannata. Mut kai niistä joku autoja ostaakin. Ja varmaan ihan hyviäkin siel on.
Kamuxilla tuntuu olevan nopea tyyli kierrättää noita autoja. Eivät kovin tarkasti tutki mitä tulee sisään, mahdollisimman nopeasti vaan myyntiin. Mutta toisaalta parin tutun kokemuksen mukaan tulevat kyllä hyvin vastaan jos jotain vikaa löytyy.
 
"taka-akselilla on tehty omia viritelmiä hitsaamalla eli en tiedä saako enää mitenkään leimalle....Ilmajousituksen kompr. rikki....Takana ilmajousituksen kiinnitys puutteellinen ja jousilautanen vaurioitunut....Jousitusta ei ole muutoskatsastettu ja dokumentit puuttuu....Muutoskatsastus saattaa vaatia, että autoon asennetaan alkuperäinen alusta takaisin. Tätä ei ole kuitenkaan saatavilla."

Taisi olla vain kirsikka kakun päälle tuo kuljettajan sekoilu, jossa poltti kytkimen ja rikkoi sisälokarit. Epäilisin, että järjestelemässä on ollut vettä ja se jäätyessään rikkonut alustan ja tipputanut paineet. Olisikohan alusta hajonnut kuljetuksen aikana, koska autohan on ehjänä saatu tuonne kyytiin?

Sitähän emme toki tiedä millainen turopetteri tuon alustan on asentanut, emmekä myöskään sitä, mikä on tuon tekstin kirjoittaneen kamuxin myyjän teknisen osaamisen taso ja onko hän käynyt tutkimassa autoa kuljetuksen jälkeen.

Uskoisin auton olleen ainakin ajettavassa kunnossa, kun kamux on ottanut sen vaihdossa, joten jotain on tapahtunut siinä välissä, kun auto on ollut kamuxilla.
On myös mahdollista, ettei tuo kuljettaja ole osannut/jaksanut/viitsinyt odotella että pussit täyttyvät tai ole osannut laittaa kompuraa päälle/säätää ajokorkeutta, vaan on ajanut auton väkisin pois.
Jäätyminen tai vuoto alustassa ja tästä johtuva pumpun ( tai sulakkeen ) palaminen ovat myös mahdollisia.

Hiukan on vaikea sanoa, kun ei ole nähnyt autoa, eikä tiedä miten alusta on asennettu.
 
Viimeksi muokattu:
Joka tapauksessa melko "pro" kuljettaja ollut kun pitänyt repiä auto väkisin pois kärrystä. Tietty aikataulut painaa, mutta kuvittelisi autonkuljetusrekkaa kuskaavan tietävän mitä käy jos maahanpudotettuna väkisin siirtää autoa...
 
emmekä myöskään sitä, mikä on tuon tekstin kirjoittaneen kamuxin myyjän teknisen osaamisen taso ja onko hän käynyt tutkimassa autoa kuljetuksen jälkeen.
Jos veikata pitäisi sillä kokemuksella mitä autokorjaamon edustajana Kamuxin kanssa asioinut, niin myyjä lainaa ihan suoraan korjaamolta tulleesta diagnoosista. Ei välttis ole edes nähnyt autoa vahingon jälkeen.
 
https://www.nettiauto.com/audi/a1/11842586
Kamuxin kautta oli myyty tällainen madallus tuotos hintaan 9280e

Huutokaupat.com
Ja kuinka ollakkaan auto palautunut Kamuxille ja nyt huutokaupattavana melkoisen pitkällä vikalistalla, josta osa tosin trailerikuskin aikaansaamia.
Kuvastaa kyllä hyvin tuota Kamuxin toimintatapaa olla tarkastamatta autoja mitä sisään otetaan.
On tosiaan pari katsastuksen ajokieltoa ja muuten hylättyjä ja korjauskehotuksia merkintöjä rek. otteessa. On siis yritetty katsastaa joulukuussa.

Screenshot_2021-03-30-14-42-26-78_0311c9f6806a66343c45622522faa000.jpg
 
Oletan, että kuskin paikalla olisit? Tunnin etappi vaikka A--->B, niin kuinka monta sekunttia ihailet sitä sisätilaa vaikka loskasäässä?
Tuo lause on kyllä niin type-r että jäi ihan mieleen. Esim ratti on sitä sisätilaa. Itsellä ollut tapana jopa koskea sitä, kuten muitakin hallintalaitteita.
Edit. Lisätään nyt vielä, että katson idrivesta sään ja luen/kuuntelen uutiset.
 
Eikös noi pikkuAudit ole aina jotain 1.8 bensarohjoja?

Ei nelonen ole mikään pikkuaudi vaan ihan keskisegmentin auto. Vaatii tosin vähintään sen yli 200hv (2.0i) turbomoottorin, että sillä on mukavempi ajella eikä tarvitse vinguttaa koneesta viimeisiä koko aikaa
 
Viimeksi muokattu:
A4 (-13) 125kW riittää minulle , pituutta +4,7m ja painoakin +1600kg. Edellinen oli Saab 9-5 2,3T. Kulutus n.3L/100km vähemmän, vakuutukset 300€/v vähemmän. Ulkonäkö on jokaisen mielipide, minä pidän molemmista.
 
Ei taida saada variaattorilla jos moottorissa on vääntöä enemmän kuin mopoautossa, eli kyllä se isompi kone aika paljon pelastaa vaikkei mitään muuta autosta tietäisi.
 
Variaattorilla riittävästi. 125kW/320Nm, eikä öljykään kelpaa. Mutta, paskan ostin, nauttikaa siitä (minä nautin). Ei Saabisti voi ostaa Volvoa.
 
Viimeksi muokattu:
https://www.nettiauto.com/audi/a1/11842586
Kamuxin kautta oli myyty tällainen madallus tuotos hintaan 9280e

Huutokaupat.com
Ja kuinka ollakkaan auto palautunut Kamuxille ja nyt huutokaupattavana melkoisen pitkällä vikalistalla, josta osa tosin trailerikuskin aikaansaamia.
Kuvastaa kyllä hyvin tuota Kamuxin toimintatapaa olla tarkastamatta autoja mitä sisään otetaan.
On kyllä hullu pommi. Jos tietoisesti ovat ensimmäisellä kerralla myyneet ilman tietoa vioista nikn kysehän on rikoksesta.
 
Onpas vähän ajettu 13v vanha pikkubemari. Vaparista raavittu kovat tehot (+50hv) pelkällä softalla, ei tietenkään dynopapruja löydy :hmm:


Noissa N52 -koneisissa tosiaan tehoerot toteutettu lähestulkoon pelkästään ohjelmallisesti. Joitain pieniä eroja saattoi olla esim. imusarjojen välillä. Mutta on kyllä säästeliäästi ajeltu jos kilsat pitää paikkansa.
 
Noissa N52 -koneisissa tosiaan tehoerot toteutettu lähestulkoon pelkästään ohjelmallisesti. Joitain pieniä eroja saattoi olla esim. imusarjojen välillä. Mutta on kyllä säästeliäästi ajeltu jos kilsat pitää paikkansa.

Muistaisin jostain lukeneeni aiemmin, että pelkällä softalla ei päästä 130i 265hv lukemaan vaan se vaatii myös rautamuutoksia (imusarja + jotain muutakin) :hmm:
 


Heh.. nyttehän tää on vielä halvemmalla.

Skoda Superb 2,0 TSI 280 4x4 Ambition BsnLine DSG(18) Porrasperä 2018 - Vaihtoauto - Nettiauto

Onkohan löytynyt jotain ja sit sen takia laitetaan takaisin kiertoon, rupesin tuota äsken aluksi tutkimaan kun vaikutti hintansa puolesta kiinnostavalta mutta rekkarilla etsimällä pamahti tämä ketju bingistä.

Rek.nro KTE-794
Valmistenumero TMBCE7NP8J7568552


Edit:

Itseasiassa vaikuttaa siltä että tuo samainen taksiyrittäjä jolla meni tuo Skoda alunperin lunariin tilasi itselleen tismalleen samanlaisen auton joka on nyt kanssa myynnissä. :D

Skoda Superb 2,0 TSI 272 4x4 Ambition DSG Autom. Porrasperä 2019 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Viimeksi muokattu:
No nyt on kyllä jo niin halvalla myynnissä, että ei oo tainnu ihan sattua jalka lankulle kun on korjattu niitä kolarivaurioita. Ei todellakaan ehjän auton hintapyynti tuo. :asif:
 
Kolarikorjauksetkin on vähän että mitä pitänyt korjata, toki jos ei ole korjattu kunnolla niin sitten mutta jos joku ovi, lokasuoja, puskuri tai konepelti pitää vaihtaa niin tekeekö se autosta huonomman? Ei ainakaan mun mielestä jos korjaus ja maalaus on tehty hyvin.

Sitten kun aletaan puhumaan koripenkistä ja että puoli autoa pitää purkaa kun koko b-pilari pitää vaihtaa ja lattiat niin kiitos, mutta ei kiitos.
 
Kolarikorjauksetkin on vähän että mitä pitänyt korjata, toki jos ei ole korjattu kunnolla niin sitten mutta jos joku ovi, lokasuoja, puskuri tai konepelti pitää vaihtaa niin tekeekö se autosta huonomman? Ei ainakaan mun mielestä jos korjaus ja maalaus on tehty hyvin.

Sitten kun aletaan puhumaan koripenkistä ja että puoli autoa pitää purkaa kun koko b-pilari pitää vaihtaa ja lattiat niin kiitos, mutta ei kiitos.
Itse yritän välttää kaikkia muita paitsi noita missä suoraan vaihdettava osa on korjattu. Eli jos alkaa olemaan katossa, palkeissa tai esim. takakyljissä jälkeä, varsinkin sellaista joka vaatii leikkausta ja hitsausta niin täysin "no-no".

Katselin vierestä Audin merkkiliikkeessä kun yksi tuttu purki lähes uutta A6:sta jossa takakulma käynyt tolpassa ja totesi ettei itse koskisi pitkällä tikullakaan virallisen maahantuojankaan (eli heidän :D) korjauksen jälkeen kun 100% varmuudella alkaa maali- ja/tai korroosio-ongelmat vuosia aikaisemmin kuin korjaamattomissa yksilöissä. Puhumattakaa nyt muista sovitus-, jne ongelmista mitä noissa voi olla...
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 669
Viestejä
4 495 554
Jäsenet
74 270
Uusin jäsen
Jautio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom