Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Joka tapauksessa melko "pro" kuljettaja ollut kun pitänyt repiä auto väkisin pois kärrystä. Tietty aikataulut painaa, mutta kuvittelisi autonkuljetusrekkaa kuskaavan tietävän mitä käy jos maahanpudotettuna väkisin siirtää autoa...
 
emmekä myöskään sitä, mikä on tuon tekstin kirjoittaneen kamuxin myyjän teknisen osaamisen taso ja onko hän käynyt tutkimassa autoa kuljetuksen jälkeen.
Jos veikata pitäisi sillä kokemuksella mitä autokorjaamon edustajana Kamuxin kanssa asioinut, niin myyjä lainaa ihan suoraan korjaamolta tulleesta diagnoosista. Ei välttis ole edes nähnyt autoa vahingon jälkeen.
 
https://www.nettiauto.com/audi/a1/11842586
Kamuxin kautta oli myyty tällainen madallus tuotos hintaan 9280e

Huutokaupat.com
Ja kuinka ollakkaan auto palautunut Kamuxille ja nyt huutokaupattavana melkoisen pitkällä vikalistalla, josta osa tosin trailerikuskin aikaansaamia.
Kuvastaa kyllä hyvin tuota Kamuxin toimintatapaa olla tarkastamatta autoja mitä sisään otetaan.
On tosiaan pari katsastuksen ajokieltoa ja muuten hylättyjä ja korjauskehotuksia merkintöjä rek. otteessa. On siis yritetty katsastaa joulukuussa.

Screenshot_2021-03-30-14-42-26-78_0311c9f6806a66343c45622522faa000.jpg
 
Oletan, että kuskin paikalla olisit? Tunnin etappi vaikka A--->B, niin kuinka monta sekunttia ihailet sitä sisätilaa vaikka loskasäässä?
Tuo lause on kyllä niin type-r että jäi ihan mieleen. Esim ratti on sitä sisätilaa. Itsellä ollut tapana jopa koskea sitä, kuten muitakin hallintalaitteita.
Edit. Lisätään nyt vielä, että katson idrivesta sään ja luen/kuuntelen uutiset.
 
Eikös noi pikkuAudit ole aina jotain 1.8 bensarohjoja?

Ei nelonen ole mikään pikkuaudi vaan ihan keskisegmentin auto. Vaatii tosin vähintään sen yli 200hv (2.0i) turbomoottorin, että sillä on mukavempi ajella eikä tarvitse vinguttaa koneesta viimeisiä koko aikaa
 
Viimeksi muokattu:
A4 (-13) 125kW riittää minulle , pituutta +4,7m ja painoakin +1600kg. Edellinen oli Saab 9-5 2,3T. Kulutus n.3L/100km vähemmän, vakuutukset 300€/v vähemmän. Ulkonäkö on jokaisen mielipide, minä pidän molemmista.
 
Ei taida saada variaattorilla jos moottorissa on vääntöä enemmän kuin mopoautossa, eli kyllä se isompi kone aika paljon pelastaa vaikkei mitään muuta autosta tietäisi.
 
Variaattorilla riittävästi. 125kW/320Nm, eikä öljykään kelpaa. Mutta, paskan ostin, nauttikaa siitä (minä nautin). Ei Saabisti voi ostaa Volvoa.
 
Viimeksi muokattu:
https://www.nettiauto.com/audi/a1/11842586
Kamuxin kautta oli myyty tällainen madallus tuotos hintaan 9280e

Huutokaupat.com
Ja kuinka ollakkaan auto palautunut Kamuxille ja nyt huutokaupattavana melkoisen pitkällä vikalistalla, josta osa tosin trailerikuskin aikaansaamia.
Kuvastaa kyllä hyvin tuota Kamuxin toimintatapaa olla tarkastamatta autoja mitä sisään otetaan.
On kyllä hullu pommi. Jos tietoisesti ovat ensimmäisellä kerralla myyneet ilman tietoa vioista nikn kysehän on rikoksesta.
 
Onpas vähän ajettu 13v vanha pikkubemari. Vaparista raavittu kovat tehot (+50hv) pelkällä softalla, ei tietenkään dynopapruja löydy :hmm:


Noissa N52 -koneisissa tosiaan tehoerot toteutettu lähestulkoon pelkästään ohjelmallisesti. Joitain pieniä eroja saattoi olla esim. imusarjojen välillä. Mutta on kyllä säästeliäästi ajeltu jos kilsat pitää paikkansa.
 
Noissa N52 -koneisissa tosiaan tehoerot toteutettu lähestulkoon pelkästään ohjelmallisesti. Joitain pieniä eroja saattoi olla esim. imusarjojen välillä. Mutta on kyllä säästeliäästi ajeltu jos kilsat pitää paikkansa.

Muistaisin jostain lukeneeni aiemmin, että pelkällä softalla ei päästä 130i 265hv lukemaan vaan se vaatii myös rautamuutoksia (imusarja + jotain muutakin) :hmm:
 


Heh.. nyttehän tää on vielä halvemmalla.

Skoda Superb 2,0 TSI 280 4x4 Ambition BsnLine DSG(18) Porrasperä 2018 - Vaihtoauto - Nettiauto

Onkohan löytynyt jotain ja sit sen takia laitetaan takaisin kiertoon, rupesin tuota äsken aluksi tutkimaan kun vaikutti hintansa puolesta kiinnostavalta mutta rekkarilla etsimällä pamahti tämä ketju bingistä.

Rek.nro KTE-794
Valmistenumero TMBCE7NP8J7568552


Edit:

Itseasiassa vaikuttaa siltä että tuo samainen taksiyrittäjä jolla meni tuo Skoda alunperin lunariin tilasi itselleen tismalleen samanlaisen auton joka on nyt kanssa myynnissä. :D

Skoda Superb 2,0 TSI 272 4x4 Ambition DSG Autom. Porrasperä 2019 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Viimeksi muokattu:
No nyt on kyllä jo niin halvalla myynnissä, että ei oo tainnu ihan sattua jalka lankulle kun on korjattu niitä kolarivaurioita. Ei todellakaan ehjän auton hintapyynti tuo. :asif:
 
Kolarikorjauksetkin on vähän että mitä pitänyt korjata, toki jos ei ole korjattu kunnolla niin sitten mutta jos joku ovi, lokasuoja, puskuri tai konepelti pitää vaihtaa niin tekeekö se autosta huonomman? Ei ainakaan mun mielestä jos korjaus ja maalaus on tehty hyvin.

Sitten kun aletaan puhumaan koripenkistä ja että puoli autoa pitää purkaa kun koko b-pilari pitää vaihtaa ja lattiat niin kiitos, mutta ei kiitos.
 
Kolarikorjauksetkin on vähän että mitä pitänyt korjata, toki jos ei ole korjattu kunnolla niin sitten mutta jos joku ovi, lokasuoja, puskuri tai konepelti pitää vaihtaa niin tekeekö se autosta huonomman? Ei ainakaan mun mielestä jos korjaus ja maalaus on tehty hyvin.

Sitten kun aletaan puhumaan koripenkistä ja että puoli autoa pitää purkaa kun koko b-pilari pitää vaihtaa ja lattiat niin kiitos, mutta ei kiitos.
Itse yritän välttää kaikkia muita paitsi noita missä suoraan vaihdettava osa on korjattu. Eli jos alkaa olemaan katossa, palkeissa tai esim. takakyljissä jälkeä, varsinkin sellaista joka vaatii leikkausta ja hitsausta niin täysin "no-no".

Katselin vierestä Audin merkkiliikkeessä kun yksi tuttu purki lähes uutta A6:sta jossa takakulma käynyt tolpassa ja totesi ettei itse koskisi pitkällä tikullakaan virallisen maahantuojankaan (eli heidän :D) korjauksen jälkeen kun 100% varmuudella alkaa maali- ja/tai korroosio-ongelmat vuosia aikaisemmin kuin korjaamattomissa yksilöissä. Puhumattakaa nyt muista sovitus-, jne ongelmista mitä noissa voi olla...
 
vähän OT mutta aika erikoinen moottorivalinta taksikäyttöön, ei tuo 280hp TSI taida ihan säästeliäin moottori olla kaupunkipyörityksessä, ja kun katsoo kantakaupungin taksisuhareita ja niiden ajotapaa, niin en antaisi rengille muuta kuin hinnat alkaen auto mopomoottorilla..
 
vähän OT mutta aika erikoinen moottorivalinta taksikäyttöön, ei tuo 280hp TSI taida ihan säästeliäin moottori olla kaupunkipyörityksessä, ja kun katsoo kantakaupungin taksisuhareita ja niiden ajotapaa, niin en antaisi rengille muuta kuin hinnat alkaen auto mopomoottorilla..
Taitaa firman jefessä virrata senverran tota bensalenkkarin verta, että valkkailee autoja oman mielenkiintonsa ja fun factorin pohjalta, kun tuota FB-sivua katselee. Uutena tulokkaana kleinbus ja Skoda Kodiaq RS
 
Moni isäntä kun ostaa auton millä ajelee itsekin, ja varsinkin jos ajelee "siviilissä", ostaa sellaisen minkä haluaa eikä sitä halvinta ja pienikulutuksisinta.

Onhan noita ajan saatossa nähty vaikka millaisia, T5 Volvoista V8:n. Ennen ostettiin ihan veroedun takia ja siirrettiin auto sitten omaan käyttöön kun aika täysi - nykyään ei ilmeisesti veroistakaan saa kovin paljon säästettyä (poistoista tietty jonkin verran).
 
Ei nelonen ole mikään pikkuaudi vaan ihan keskisegmentin auto. Vaatii tosin vähintään sen yli 200hv (2.0i) turbomoottorin, että sillä on mukavempi ajella eikä tarvitse vinguttaa koneesta viimeisiä koko aikaa

No hoh, kyllä noi alle 5m autot on kaikki pikkuautoja. Ei ehkä EU mittatikulla, mutta joku E-sarjailainenkin on hiinä ja hiinä kuskin ja takatilojen suhteen, että en kyllä millään mittapuulla puhuisi isosta autosta.
 
No hoh, kyllä noi alle 5m autot on kaikki pikkuautoja. Ei ehkä EU mittatikulla, mutta joku E-sarjailainenkin on hiinä ja hiinä kuskin ja takatilojen suhteen, että en kyllä millään mittapuulla puhuisi isosta autosta.
Taitaa toi binääriajattelu olla vähän liian yksinkertainen lähestymistapa tässä kohtaa. :whistling:
Ei nelonen ole mikään pikkuaudi vaan ihan keskisegmentin auto. Vaatii tosin vähintään sen yli 200hv (2.0i) turbomoottorin, että sillä on mukavempi ajella eikä tarvitse vinguttaa koneesta viimeisiä koko aikaa
 
No hoh, kyllä noi alle 5m autot on kaikki pikkuautoja. Ei ehkä EU mittatikulla, mutta joku E-sarjailainenkin on hiinä ja hiinä kuskin ja takatilojen suhteen, että en kyllä millään mittapuulla puhuisi isosta autosta.
Luullut aina että ässä mersu olisi iso auto mutta näköjään just ja just ylittää pikkuauton rajan 10 sentillä. (onneks saa langina ettei litisty takapenkille).
Jenkeiltä saa sentään vaikka escaladen joka on sentään jo 30cm pidempi ku joku pikkuauto, tää ilmeisesti sitten muu kuin EU mittatikulla golf kokoluokan auto?
 
Heh.. nyttehän tää on vielä halvemmalla.

Skoda Superb 2,0 TSI 280 4x4 Ambition BsnLine DSG(18) Porrasperä 2018 - Vaihtoauto - Nettiauto

Onkohan löytynyt jotain ja sit sen takia laitetaan takaisin kiertoon, rupesin tuota äsken aluksi tutkimaan kun vaikutti hintansa puolesta kiinnostavalta mutta rekkarilla etsimällä pamahti tämä ketju bingistä.

Rek.nro KTE-794
Valmistenumero TMBCE7NP8J7568552


Edit:

Itseasiassa vaikuttaa siltä että tuo samainen taksiyrittäjä jolla meni tuo Skoda alunperin lunariin tilasi itselleen tismalleen samanlaisen auton joka on nyt kanssa myynnissä. :D

Skoda Superb 2,0 TSI 272 4x4 Ambition DSG Autom. Porrasperä 2019 - Vaihtoauto - Nettiauto

Näyttää myyjä olevan tällaisessa firmassa: LIT-Auto - Y-tunnus: 3171034-7 - Yritystiedot, taloustiedot, päättäjät & hallituksen jäsenet
 
Johan tuo on yli 3v vanha. Ekana vuonna tuollaisen arvokkaamman erikoisauton arvo laskee äkkiä sen 20% ja siitä sitten seuraavan 10-15% ja tasaantuu siihen 10% tietämille. Mielestäni ei mitään poikkeavaa nähtävillä tässä.
 
Ei paljon haittaisi jos ei sähköpenkkejä löydy tuollaisessa, väri sais sentään olla pohjamaalin päällä :beye:
 
Enpä itsekkään anna sähkötuoleille paljon mitään arvoa (nykyisessä kärryssä on sähkösäädöt). Nopeampi se on manuaalipenkki siirtää. Enkä ikimaailmassa enää ota nahkapenkkejä. Ehkä jos on hyvin ilmastoidut. Nätit ja haisee hyvälle, mutta mukavuudeltaan kalsaripenkit ovat vaan ylivoimaisen hyvät.
 
Enpä itsekkään anna sähkötuoleille paljon mitään arvoa (nykyisessä kärryssä on sähkösäädöt). Nopeampi se on manuaalipenkki siirtää. Enkä ikimaailmassa enää ota nahkapenkkejä. Ehkä jos on hyvin ilmastoidut. Nätit ja haisee hyvälle, mutta mukavuudeltaan kalsaripenkit ovat vaan ylivoimaisen hyvät.
Itellä ekaa kertaa nyt sähköpenkit ja onhan se upeaa kun autolla useampi kuski niin penkki on valmiiksi oikeassa asennossa kun tulee autolle asetuksiin sidottujen avainten kanssa.
Lisäksi on kanssa nahat ja vaikka ei ole ilmastoidut niin en näe oikeastaan mitään negatiivista niissä. tosi paljon helpommat pitää puhtaana ja miellyttävämmät istuakin.
 
Muistaisin jostain lukeneeni aiemmin, että pelkällä softalla ei päästä 130i 265hv lukemaan vaan se vaatii myös rautamuutoksia (imusarja + jotain muutakin) :hmm:
Vaatii ainakin kolmivaiheisen imusarjan (330i, 2x Disa) + softan ym. muutokset. 2000-2500e osat töineen, jos ei itse osaa, 250-260hp. Pelkällä softalla ei 272hp onnistu.
 
Ei paljon haittaisi jos ei sähköpenkkejä löydy tuollaisessa, väri sais sentään olla pohjamaalin päällä :beye:

Joku perus A3 menisi manuaalikahvoilla mutta kun auton hintalappu on yli satkun niin sähköpenkit pitäisi kuulua vakiovarustukseen. Mielipideasioita tietty nämäkin
 
Enpä itsekkään anna sähkötuoleille paljon mitään arvoa (nykyisessä kärryssä on sähkösäädöt). Nopeampi se on manuaalipenkki siirtää. Enkä ikimaailmassa enää ota nahkapenkkejä. Ehkä jos on hyvin ilmastoidut. Nätit ja haisee hyvälle, mutta mukavuudeltaan kalsaripenkit ovat vaan ylivoimaisen hyvät.
Manuaalipenkit ovat vain niin mahdottoman paskat säätää kesken ajon.

Itsellä ainakin pitää olla joko sähköt tai hieronta kun pitkillä matkoilla alkaa (kolarissa murrettu) selkä väsymään yhteen asentoon oli penkki miten hyvä tahansa...
 
Vanhan liiton performance -ukot ei halunneet sähköpenkkejä eikä kattoluukkua kun ratahommissa niistä tulee vain turhaa painoa. Ilmastointikin oli monesta vehkeestä otettu kuikkaan jos sellainen oli alun perin ollut. Tosin en tiedä mikä järki siinä oli kun painonsäästö on aika marginaalinen ja monessa autossa ilmastoinnin kompura putoaa pois täyskaasuvedolla jolloin ei tehohävikkiäkään ole. Tulenkestävässä ajopuvussa kesäkuumalla runnoessa luulisi sen ilmastoinnin parantavan kierrosaikoja kuljettajan parempien työskentelyolojen kautta.
 
En tiedä millainen matikkapää siellä on mutta 11/18 on mielestäni vasta noin 2.5v vanha laite :cool:
Ok, en katsonut tarkkaa käyttöönottopäivää, ainoastaan vuosimallin mutta pointti varmaan on kuitenkin about sama.
 
Manuaalipenkit ovat vain niin mahdottoman paskat säätää kesken ajon.

Itsellä ainakin pitää olla joko sähköt tai hieronta kun pitkillä matkoilla alkaa (kolarissa murrettu) selkä väsymään yhteen asentoon oli penkki miten hyvä tahansa...

Omalla kohdalla välillä koen tarpeelliseksi säätää selkänojaa ja korkeutta. Omissa on noi manuaaliset mutta silti varsin helpot ja nopeat säätää ajossakin. Tosin esim. jotkut Volvot sellasia joissa selkänojan manuaalisäätö on niin ahtaassa välissä ettei sitä mielellään säädä edes parkissa.
 
Omalla kohdalla välillä koen tarpeelliseksi säätää selkänojaa ja korkeutta. Omissa on noi manuaaliset mutta silti varsin helpot ja nopeat säätää ajossakin. Tosin esim. jotkut Volvot sellasia joissa selkänojan manuaalisäätö on niin ahtaassa välissä ettei sitä mielellään säädä edes parkissa.
Useissa manuaaleissa on just esim. ristiselän säätö tai jopa kallistuksen säätö jossain käsinojan välissä (juuri Volvo / Mersu -akselilla tullut vastaan). Etäisyyden säätö ajossa on yleensä se mikä helpoiten menee pieleen jos vähänkään joutuu jarruttamaan tai kiihdyttämään samalla. :D

Itsellä tulee pitkillä matkoilla säädettyä lähinnä selkänojan lisäksi juuri ristiselän tukea välillä aika "radikaalistikin" päästä päähän, ja penkin kaltevuutta.

Omat lempparipenkit on kyllä nuo E-mersun ilmastoidut muisti -alcantarat joissa pidempikin matka taipuu mukavasti (mukavammin kuin niissä ilmapussi-säädettävissä, sporttisemmissa).
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
265 392
Viestejä
4 598 753
Jäsenet
75 599
Uusin jäsen
Aarnio_1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom