Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
vähän OT mutta aika erikoinen moottorivalinta taksikäyttöön, ei tuo 280hp TSI taida ihan säästeliäin moottori olla kaupunkipyörityksessä, ja kun katsoo kantakaupungin taksisuhareita ja niiden ajotapaa, niin en antaisi rengille muuta kuin hinnat alkaen auto mopomoottorilla..
 
vähän OT mutta aika erikoinen moottorivalinta taksikäyttöön, ei tuo 280hp TSI taida ihan säästeliäin moottori olla kaupunkipyörityksessä, ja kun katsoo kantakaupungin taksisuhareita ja niiden ajotapaa, niin en antaisi rengille muuta kuin hinnat alkaen auto mopomoottorilla..
Taitaa firman jefessä virrata senverran tota bensalenkkarin verta, että valkkailee autoja oman mielenkiintonsa ja fun factorin pohjalta, kun tuota FB-sivua katselee. Uutena tulokkaana kleinbus ja Skoda Kodiaq RS
 
Moni isäntä kun ostaa auton millä ajelee itsekin, ja varsinkin jos ajelee "siviilissä", ostaa sellaisen minkä haluaa eikä sitä halvinta ja pienikulutuksisinta.

Onhan noita ajan saatossa nähty vaikka millaisia, T5 Volvoista V8:n. Ennen ostettiin ihan veroedun takia ja siirrettiin auto sitten omaan käyttöön kun aika täysi - nykyään ei ilmeisesti veroistakaan saa kovin paljon säästettyä (poistoista tietty jonkin verran).
 
Ei nelonen ole mikään pikkuaudi vaan ihan keskisegmentin auto. Vaatii tosin vähintään sen yli 200hv (2.0i) turbomoottorin, että sillä on mukavempi ajella eikä tarvitse vinguttaa koneesta viimeisiä koko aikaa

No hoh, kyllä noi alle 5m autot on kaikki pikkuautoja. Ei ehkä EU mittatikulla, mutta joku E-sarjailainenkin on hiinä ja hiinä kuskin ja takatilojen suhteen, että en kyllä millään mittapuulla puhuisi isosta autosta.
 
No hoh, kyllä noi alle 5m autot on kaikki pikkuautoja. Ei ehkä EU mittatikulla, mutta joku E-sarjailainenkin on hiinä ja hiinä kuskin ja takatilojen suhteen, että en kyllä millään mittapuulla puhuisi isosta autosta.
Taitaa toi binääriajattelu olla vähän liian yksinkertainen lähestymistapa tässä kohtaa. :whistling:
Ei nelonen ole mikään pikkuaudi vaan ihan keskisegmentin auto. Vaatii tosin vähintään sen yli 200hv (2.0i) turbomoottorin, että sillä on mukavempi ajella eikä tarvitse vinguttaa koneesta viimeisiä koko aikaa
 
No hoh, kyllä noi alle 5m autot on kaikki pikkuautoja. Ei ehkä EU mittatikulla, mutta joku E-sarjailainenkin on hiinä ja hiinä kuskin ja takatilojen suhteen, että en kyllä millään mittapuulla puhuisi isosta autosta.
Luullut aina että ässä mersu olisi iso auto mutta näköjään just ja just ylittää pikkuauton rajan 10 sentillä. (onneks saa langina ettei litisty takapenkille).
Jenkeiltä saa sentään vaikka escaladen joka on sentään jo 30cm pidempi ku joku pikkuauto, tää ilmeisesti sitten muu kuin EU mittatikulla golf kokoluokan auto?
 
Heh.. nyttehän tää on vielä halvemmalla.

Skoda Superb 2,0 TSI 280 4x4 Ambition BsnLine DSG(18) Porrasperä 2018 - Vaihtoauto - Nettiauto

Onkohan löytynyt jotain ja sit sen takia laitetaan takaisin kiertoon, rupesin tuota äsken aluksi tutkimaan kun vaikutti hintansa puolesta kiinnostavalta mutta rekkarilla etsimällä pamahti tämä ketju bingistä.

Rek.nro KTE-794
Valmistenumero TMBCE7NP8J7568552


Edit:

Itseasiassa vaikuttaa siltä että tuo samainen taksiyrittäjä jolla meni tuo Skoda alunperin lunariin tilasi itselleen tismalleen samanlaisen auton joka on nyt kanssa myynnissä. :D

Skoda Superb 2,0 TSI 272 4x4 Ambition DSG Autom. Porrasperä 2019 - Vaihtoauto - Nettiauto

Näyttää myyjä olevan tällaisessa firmassa: LIT-Auto - Y-tunnus: 3171034-7 - Yritystiedot, taloustiedot, päättäjät & hallituksen jäsenet
 
Johan tuo on yli 3v vanha. Ekana vuonna tuollaisen arvokkaamman erikoisauton arvo laskee äkkiä sen 20% ja siitä sitten seuraavan 10-15% ja tasaantuu siihen 10% tietämille. Mielestäni ei mitään poikkeavaa nähtävillä tässä.
 
Ei paljon haittaisi jos ei sähköpenkkejä löydy tuollaisessa, väri sais sentään olla pohjamaalin päällä :beye:
 
Enpä itsekkään anna sähkötuoleille paljon mitään arvoa (nykyisessä kärryssä on sähkösäädöt). Nopeampi se on manuaalipenkki siirtää. Enkä ikimaailmassa enää ota nahkapenkkejä. Ehkä jos on hyvin ilmastoidut. Nätit ja haisee hyvälle, mutta mukavuudeltaan kalsaripenkit ovat vaan ylivoimaisen hyvät.
 
Enpä itsekkään anna sähkötuoleille paljon mitään arvoa (nykyisessä kärryssä on sähkösäädöt). Nopeampi se on manuaalipenkki siirtää. Enkä ikimaailmassa enää ota nahkapenkkejä. Ehkä jos on hyvin ilmastoidut. Nätit ja haisee hyvälle, mutta mukavuudeltaan kalsaripenkit ovat vaan ylivoimaisen hyvät.
Itellä ekaa kertaa nyt sähköpenkit ja onhan se upeaa kun autolla useampi kuski niin penkki on valmiiksi oikeassa asennossa kun tulee autolle asetuksiin sidottujen avainten kanssa.
Lisäksi on kanssa nahat ja vaikka ei ole ilmastoidut niin en näe oikeastaan mitään negatiivista niissä. tosi paljon helpommat pitää puhtaana ja miellyttävämmät istuakin.
 
Muistaisin jostain lukeneeni aiemmin, että pelkällä softalla ei päästä 130i 265hv lukemaan vaan se vaatii myös rautamuutoksia (imusarja + jotain muutakin) :hmm:
Vaatii ainakin kolmivaiheisen imusarjan (330i, 2x Disa) + softan ym. muutokset. 2000-2500e osat töineen, jos ei itse osaa, 250-260hp. Pelkällä softalla ei 272hp onnistu.
 
Ei paljon haittaisi jos ei sähköpenkkejä löydy tuollaisessa, väri sais sentään olla pohjamaalin päällä :beye:

Joku perus A3 menisi manuaalikahvoilla mutta kun auton hintalappu on yli satkun niin sähköpenkit pitäisi kuulua vakiovarustukseen. Mielipideasioita tietty nämäkin
 
Enpä itsekkään anna sähkötuoleille paljon mitään arvoa (nykyisessä kärryssä on sähkösäädöt). Nopeampi se on manuaalipenkki siirtää. Enkä ikimaailmassa enää ota nahkapenkkejä. Ehkä jos on hyvin ilmastoidut. Nätit ja haisee hyvälle, mutta mukavuudeltaan kalsaripenkit ovat vaan ylivoimaisen hyvät.
Manuaalipenkit ovat vain niin mahdottoman paskat säätää kesken ajon.

Itsellä ainakin pitää olla joko sähköt tai hieronta kun pitkillä matkoilla alkaa (kolarissa murrettu) selkä väsymään yhteen asentoon oli penkki miten hyvä tahansa...
 
Vanhan liiton performance -ukot ei halunneet sähköpenkkejä eikä kattoluukkua kun ratahommissa niistä tulee vain turhaa painoa. Ilmastointikin oli monesta vehkeestä otettu kuikkaan jos sellainen oli alun perin ollut. Tosin en tiedä mikä järki siinä oli kun painonsäästö on aika marginaalinen ja monessa autossa ilmastoinnin kompura putoaa pois täyskaasuvedolla jolloin ei tehohävikkiäkään ole. Tulenkestävässä ajopuvussa kesäkuumalla runnoessa luulisi sen ilmastoinnin parantavan kierrosaikoja kuljettajan parempien työskentelyolojen kautta.
 
En tiedä millainen matikkapää siellä on mutta 11/18 on mielestäni vasta noin 2.5v vanha laite :cool:
Ok, en katsonut tarkkaa käyttöönottopäivää, ainoastaan vuosimallin mutta pointti varmaan on kuitenkin about sama.
 
Manuaalipenkit ovat vain niin mahdottoman paskat säätää kesken ajon.

Itsellä ainakin pitää olla joko sähköt tai hieronta kun pitkillä matkoilla alkaa (kolarissa murrettu) selkä väsymään yhteen asentoon oli penkki miten hyvä tahansa...

Omalla kohdalla välillä koen tarpeelliseksi säätää selkänojaa ja korkeutta. Omissa on noi manuaaliset mutta silti varsin helpot ja nopeat säätää ajossakin. Tosin esim. jotkut Volvot sellasia joissa selkänojan manuaalisäätö on niin ahtaassa välissä ettei sitä mielellään säädä edes parkissa.
 
Omalla kohdalla välillä koen tarpeelliseksi säätää selkänojaa ja korkeutta. Omissa on noi manuaaliset mutta silti varsin helpot ja nopeat säätää ajossakin. Tosin esim. jotkut Volvot sellasia joissa selkänojan manuaalisäätö on niin ahtaassa välissä ettei sitä mielellään säädä edes parkissa.
Useissa manuaaleissa on just esim. ristiselän säätö tai jopa kallistuksen säätö jossain käsinojan välissä (juuri Volvo / Mersu -akselilla tullut vastaan). Etäisyyden säätö ajossa on yleensä se mikä helpoiten menee pieleen jos vähänkään joutuu jarruttamaan tai kiihdyttämään samalla. :D

Itsellä tulee pitkillä matkoilla säädettyä lähinnä selkänojan lisäksi juuri ristiselän tukea välillä aika "radikaalistikin" päästä päähän, ja penkin kaltevuutta.

Omat lempparipenkit on kyllä nuo E-mersun ilmastoidut muisti -alcantarat joissa pidempikin matka taipuu mukavasti (mukavammin kuin niissä ilmapussi-säädettävissä, sporttisemmissa).
 
Sähköpenkit ilman muistitoimintoa on ikävä keksintö, aina joutuu odottelemaan ikuisuuden kun sähkömoottori veivailee penkkiä, kun saman asian olisi jo hoitanut alta aikayksikön manuaalisäädöillä.
 
Joku perus A3 menisi manuaalikahvoilla mutta kun auton hintalappu on yli satkun niin sähköpenkit pitäisi kuulua vakiovarustukseen. Mielipideasioita tietty nämäkin

Näin kärjistetysti, toiset maksavat sen satkun ylimääräistä, että saavat kevyemmän ja riisutun kisamallin ilman mitään turhia mukavuusvarusteita.

Tämä toki koskee lähinnä superautoja, mutta on näitä kalliimpia riisuttuja sport malleja ollut halvemmissakin autoissa, muistaakseni esimerkiksi EP3:sesta Civic Type R:stä oli joku ilmastoimaton ja takapenkitön spesiaali malli, joka maksoi useamman tonnin vakiota enemmän.
 
Vanhan liiton performance -ukot ei halunneet sähköpenkkejä eikä kattoluukkua kun ratahommissa niistä tulee vain turhaa painoa. Ilmastointikin oli monesta vehkeestä otettu kuikkaan jos sellainen oli alun perin ollut. Tosin en tiedä mikä järki siinä oli kun painonsäästö on aika marginaalinen ja monessa autossa ilmastoinnin kompura putoaa pois täyskaasuvedolla jolloin ei tehohävikkiäkään ole. Tulenkestävässä ajopuvussa kesäkuumalla runnoessa luulisi sen ilmastoinnin parantavan kierrosaikoja kuljettajan parempien työskentelyolojen kautta.

Kaverin katulaillisesta drifting Datsunistakin napattiin aikoinaan ilmastoinnin hilut pois, kun kone rakennettiin uudestaan ja sisustalle pidettiin laihdutuskuuri.
Ilmastoinniksi vaihtui tuollainen kevyempi ja toimintavarmempi malli. :rofl2:
 
Näin kärjistetysti, toiset maksavat sen satkun ylimääräistä, että saavat kevyemmän ja riisutun kisamallin ilman mitään turhia mukavuusvarusteita.

Tämä toki koskee lähinnä superautoja, mutta on näitä kalliimpia riisuttuja sport malleja ollut halvemmissakin autoissa, muistaakseni esimerkiksi EP3:sesta Civic Type R:stä oli joku ilmastoimaton ja takapenkitön spesiaali malli, joka maksoi useamman tonnin vakiota enemmän.
EP3 Type-Rässä ei ollut ilmastointia vakiona - muistan koeajolla kironneeni tätä ja osasyy miksi jäi otamatta (mielestäni ihan ekoihin ei saanut rahallakaan ilmastointia?). :D
 
EP3 Type-Rässä ei ollut ilmastointia vakiona - muistan koeajolla kironneeni tätä ja osasyy miksi jäi otamatta (mielestäni ihan ekoihin ei saanut rahallakaan ilmastointia?). :D
Mä taas ostin kaks melkein peräkkäin näitä nimenomaan ilman ilmastointia. halvempia, kevyempiä ja ilmastointi Suomessa aivan turha varuste kun ikkunat aukeaa. Oli kyllä siellä top10 omistamistani autoista nämä molemmat. Se vtecin soundi, Hondan vaihdelaatikko ja muutennin sellainen mekaaninen tuntuma oli jotain mitä moniin autoihin ei saa rahallakaan.
 
muistaakseni esimerkiksi EP3:sesta Civic Type R:stä oli joku ilmastoimaton ja takapenkitön spesiaali malli, joka maksoi useamman tonnin vakiota enemmän.

Kyllä siinä Race-mallissakin mielestäni takapenkit oli, ilmastointi tosiaan puuttui ja muutenkin esim. eristeitä ja muita sisustamateriaalia oli karsittu painon vähentämiseksi.
 
Kyllä siinä Race-mallissakin mielestäni takapenkit oli, ilmastointi tosiaan puuttui ja muutenkin esim. eristeitä ja muita sisustamateriaalia oli karsittu painon vähentämiseksi.

Jotenkin on jäänyt mieleen, että siitä olisi ollut joku takapenkitön todella kevennetty sporttimalli, kun Veholla töissä oleva kaveri sellaisella joskus viikonlopun kurvaili.
 
Rellusta oli ainakin R25R ja Ministä JCW GP joissa molemmissa oli vain 2 etupenkkiä.
 
Sopinee parhaiten tänne: sanokaapas nettiautoa, mobile.de tms. vastaava sivusto espanjasta (aurinkorannikko). Tarttis yrittää yhtä muutaman vuoden vanhaa autoa myydä. Osuu vaan silmiiin sivustoja joissa kaikki autot on liikkeiden myymiä, kait tuolla nyt yksityisetkin jossain myy...
 
Sopinee parhaiten tänne: sanokaapas nettiautoa, mobile.de tms. vastaava sivusto espanjasta (aurinkorannikko). Tarttis yrittää yhtä muutaman vuoden vanhaa autoa myydä. Osuu vaan silmiiin sivustoja joissa kaikki autot on liikkeiden myymiä, kait tuolla nyt yksityisetkin jossain myy...

 
En löydä yhtäkään yksityistä myyjää tuolta(kaan). Tässäkin melkein 20v vanha yli 300tkm rullattu rapea SDI ibiza alle tonnin ja liikkeessä.

no tuossa on yksityisen auto. melkein 30v vanha

Eli joko tuossa maassa ei sitten yksityiset myy autoja tai se oikea sivusto on edelleen löytymättä. Näiden osumien perusteella ~25ke auto ei kyllä tule vaihtamaan omistajaa... Liike tarjosi tuosta 20,5ke ja myyvät 25k-27k, ajatus olisi että yrittäisi jollain 23k:lla kaupata, kun Suomeen ei kannata tuoda oikein missään tapauksessa kiitos 9ke veron.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Sopinee parhaiten tänne: sanokaapas nettiautoa, mobile.de tms. vastaava sivusto espanjasta (aurinkorannikko). Tarttis yrittää yhtä muutaman vuoden vanhaa autoa myydä. Osuu vaan silmiiin sivustoja joissa kaikki autot on liikkeiden myymiä, kait tuolla nyt yksityisetkin jossain myy...

Nämä löytyivät parilla käännöskoneen avulla, näyttää kaikista saavan rajoitettua liikkeen vai yksityisen myyjän välillä.
 
Viimeksi muokattu:
No nyt muuten on. En tiedä muistaako kukaan, mutta tulee ihan "Jynneli" (Anneli/Jyrki Kuusikko) mieleen, jonka autojen fiksailuja kymmenisen vuotta sitten murossa ihmeteltiin. Tosin hänen korikorjaukset edes näytti auttavasti siistiltä, vaikkei varmasti yhtään kestävämpiä olleetkaan.

Sattui silmään viikko-pari sitten kohtuuhintainen, mutta vähän laittoa vaativa väyrys-nelimatikki: https://www.nettiauto.com/en/mercedes-benz/e/12036434. Kuten kuvista selviää, vaatii aikamoisia ruostekorjauksia, esim. uudet etulokarit ja tuo tyypillinen paikka takapuskurin alla (epäilemättä molemmin puolin), jonka korjaaminen aikamoista askartelua. Lisäksi joitain muita mainittuja vikoja. 1900 hintapyynti.

Vaan kuinkas ollakaan, johan se on saatu "korjattua", ja ei muuta kun kohtuuhintaan myyntiin uudelleen "koriltaan ikäisekseen ok:na": https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/12050804 :rofl:
 
Sattui silmään viikko-pari sitten kohtuuhintainen, mutta vähän laittoa vaativa väyrys-nelimatikki: https://www.nettiauto.com/en/mercedes-benz/e/12036434. Kuten kuvista selviää, vaatii aikamoisia ruostekorjauksia, esim. uudet etulokarit ja tuo tyypillinen paikka takapuskurin alla (epäilemättä molemmin puolin), jonka korjaaminen aikamoista askartelua. Lisäksi joitain muita mainittuja vikoja. 1900 hintapyynti.

Vaan kuinkas ollakaan, johan se on saatu "korjattua", ja ei muuta kun kohtuuhintaan myyntiin uudelleen "koriltaan ikäisekseen ok:na": https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/12050804 :rofl:
Hinta siis pompsahti 1900€ -> 4300€.
 
Sille luvataan paperilla 30d versiolle 5,9sek, ja tuossa olisi siis 80hp/120Nm lisää löylyä, ja sillä pitäisi lähteä pari sekkaa, epäilemme.

Viimeisessä kuvassa on lappu todisteeksi. Neljännesmailikin mennyt 13.35sek
 
Ilmeisesti jollain puhelinohjelmalla laskettu. Todellisuus ei välttämättä ole kovin kaukana, mutta virhemarginaaleja noissa kyllä on.
Vanha kunnon DragRacer ja 1Hz GPS sirut, niillä nyt saa just sellaisen tuloksen kuin haluaa. Lähinnä kuitenkin kyseenalaistan tämän yhtälön missä 80hp/120Nm liipasee 2sek/40% 0-100 kiihtyvyydestä, ja sen kyseenalaistan edelleen. Joko Bemarin alkuperäinen paperiaika on yläkanttiin, tehoja on nostettu enemmän tai, kuten epäilen, uudet tulokset ovat luokkaa essonbaari. Olisi edes mitannut vakion tiedot pohjille niin olisi periaatteessa edes vertailukelpoista dataa tuolle apille
 
Viimeisessä kuvassa on lappu todisteeksi. Neljännesmailikin mennyt 13.35sek
Niin siis siellä on kuva jossa on aikoja mutta ei se mikään "todiste" ole koska voi olla vaikka kuva kaverin ajoista. Mikäänhän ei tuossa kuvassa todista, että ne oli vedetty tuolla autolla. Ihan hyvin voi olla vedetty mutta mikään hyvä "todiste" tuo ei ole.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 693
Viestejä
4 496 103
Jäsenet
74 271
Uusin jäsen
Esa.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom