Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Tuo oli aikoinaan ihan oikea rakennussarja kupliin, jossain huomasin vastikään tuollaisen sarjan myynnissäkin.

Vaikka kuplaharrastaja olenkin niin onhan tuo rollswagen jo vähän liikaa...
 
Kupla kuplana tai jos jotakin on pakko rakentaa niin Beetle buggy.
 
Nämä ei sitten ole nettiautosta eikä edes Suomesta. Ruotsissa 15-vuotiaat saavat ajaa EPA- ja A-traktoreilla joiden suurin sallittu nopeus on 30km/h. Siellä on melko mielenkiintoisia autoja rekisteröity kyseisiin ajoneuvoluokkiin.

Vanha Porsche Cayenne S, 4.5l v8

Chevrolet Silverado 3500, 6.6l v8

Vanha Mustang

VW Touareg, 5l v10
 
30kmh?? Mikä järki ne on tuohon rajoittaa? Eikö nuo ole ruuhkauttamassa joka paikassa liikenteen?
 
Nämä ei sitten ole nettiautosta eikä edes Suomesta. Ruotsissa 15-vuotiaat saavat ajaa EPA- ja A-traktoreilla joiden suurin sallittu nopeus on 30km/h. Siellä on melko mielenkiintoisia autoja rekisteröity kyseisiin ajoneuvoluokkiin.

Onko Ruotsin lainsäädäntö noiden kanssa muuttunut?

Ennenhän noiden "traktoreiden" piti olla kaksipaikkaisia ja mekaanisesti 30 km/h nopeuteen rajoitettuja, esimerkiksi 240, 740 ja 940 Volvoista kyhättyjä avolavoja ja typistettyjä "coupeja" näki paljon, jos ajeli ruotsin maaseudulla.

Tuossa yksi esimerkki.
 
Onko Ruotsin lainsäädäntö noiden kanssa muuttunut?

Ennenhän noiden "traktoreiden" piti olla kaksipaikkaisia ja mekaanisesti 30 km/h nopeuteen rajoitettuja, esimerkiksi 240, 740 ja 940 Volvoista kyhättyjä avolavoja ja typistettyjä "coupeja" näki paljon, jos ajeli ruotsin maaseudulla.

Tuossa yksi esimerkki.

Joku porsaanreijän porsaanreikä, joka on nyt jo tukittu
"Jonkin aika sitten oli mahdollista jättää katto lyhentämättä ja täyttää takapenkin tila esimerkiksi subwooferilla tai väliseinällä. Tämä johtui silloisesta laintulkinnasta.
Samanlaista häilyvyyttä on ollut myös kattamattoman tavaratilan suhteen, sillä monesti lyhentämättömän katon seurana on muokkaamaton tavaratilan kansi.
Enää uusia tällaisia lyhentämättömiä (ruots. okapad) autoja ei voi rekisteröidä, mutta vanhoilla saa edelleen ajaa ja niiden jälleenmyyntiarvo on yleensä lyhennettyä mallia korkeampi."

 
Jotenkin jokainen noista MX-5:sta kaipaisi mun silmään alustasarjaa. Liian pieni auto maavaraan nähden.
Kyllä, alemmas ja kivat vanteet, silloin vois vielä käyttääkin klassikko tagia. Itsellehän näitä aina tehdään, mutta en kyllä noita kaaria ymmärrä millään.
 
Tuosta ei saa klassikkoa, vaikka miten yrittäisi.
Syystä että? MX5 on melko varmasti kyllä tulevaisuuden klassikko :) Yksilönä tuo nyt on vielä todella helposti pelastettavissa. Tosin jos auton "rakentelu" rajoittuu renkaanvaihtoihin niin silloin on tietty kynnys varmaan alkaa tuota ehjäämään.
 
MX5 on kyllä helposti klassikko, mutta tuo yksilö on valitettavasti pilattu aika pahasti. Parhaimmillaan MX5 näyttää todella hyvältä, ihan siis niin vanhat kuin uudetkin mallit, mutta näköjään niilläkin saa pahaa jälkeä aikaan.
 
Eihän tohon oo tehty muuta kun vaihdettu vanteet ja isketty niittikaaret lokareihin? Ihmiset rakentelee tällaisista näyttelyautoja niin meinaatko että tollasen matukan vakioksi muuttaminen on pahakin homma?

5778787393.jpg


Edit: Video liittyy.

 
Viimeksi muokattu:
Syystä että? MX5 on melko varmasti kyllä tulevaisuuden klassikko :) Yksilönä tuo nyt on vielä todella helposti pelastettavissa. Tosin jos auton "rakentelu" rajoittuu renkaanvaihtoihin niin silloin on tietty kynnys varmaan alkaa tuota ehjäämään.
Se että ykköskoppainen voisi olla niin eihän se tarkoita, että kaikki olisi. Miten juuri tuon korimallin MX5 tekee siitä mitenkään legendaarisen?
 
Avainsana oli "tulevaisuuden". Ei se nyt vielä mitenkään legendaarinen ole, mutta ei noita pieniä mekaanisen tuntuisia avoja kauheasti ole tarjolla. NA koppaisten aikakaudella höpistiin että NB ei tule koskaan saavuttamaan lähellekään samaa suosiota mutta kummasti niitäkin alkaa näkymään harrastelaitteina.
 
Avainsana oli "tulevaisuuden". Ei se nyt vielä mitenkään legendaarinen ole, mutta ei noita pieniä mekaanisen tuntuisia avoja kauheasti ole tarjolla. NA koppaisten aikakaudella höpistiin että NB ei tule koskaan saavuttamaan lähellekään samaa suosiota mutta kummasti niitäkin alkaa näkymään harrastelaitteina.
NA on kuitenkin aina NA, ei nuo myöhemmät koskaan tuu olemaan yhtä klassikoita kuin ensimmäinen. Kai noita NB:täkin on harrastepeleinä ollut aina, sitä vartenhan tollaset autot on. NA:t alkaa olemaan jo niin vanhoja nyt ja niitä hyväkuntoisia (ja tuunattomia) on enää vähän ja hinnat ovat nousseet, sen takia monilla on katseet kääntynyt NB:hen ja NC:hen. Taitaa noita NB:tä, myös vielä löytyä aika hyvin orkkiskuntoisena, että en näe mitään pointtia tollasen tuunatun ostamisessa sillä tarkoituksella että palauttaisi sen orkkiskuntoon. Helpompi vaan suoraan ostaa orkkiskuntoinen.
 
avoautoja oon taas katellu muttei mitään järkevää ole tullu vastaan ja samanlaista en halua kun aikasemmin ollu ellei hinta sitten ole erittäin halpa (barchetta, 307cc ja tigra twintop on jo ollu) joku triumph spitfire voils olla kiva vaihteeks
 
Miten porukka jaksaa ihmetellä avojen hintoja keväällä. Eikö se nyt ole ihan itsestään selvää että keväällä avoista maksetaan "avolisää". Jos hinta ahdistaa niin osta sitten umpiversio?
 
Eikö se nyt ole ihan itsestään selvää että keväällä avoista maksetaan "avolisää".

Harva juu ostaa avoautoa syys-lokakuussa ja se näkyy hinnoissakin. Tosin moni taitaa ottaa jo loppukesästä auton pois myynnistä ja yrittää seuraavana keväänä uudestaan.....
 
Kyllähän täällä taivastellaan joidenkin amistuninkibemarienkin hintoja. Niin miten avojen hintaihmettely eroaa siitä? Ja vielä kun täysin päättömiä nuo hinnat osassa ilmoituksissa.
 
Keskustelufoorumilla, nettiauto -ketjussa, saa varmaan keskustella myös hinnoista, oli kyseessä sitten avoauto tai traktori.

Väsynyttä meininkiä kun joka ikiseen ilmoitukseen mitä linkitetään jaksetaan aina taivastella niitä hintoja. Oli kyseessä sitten 50 donan e30 tai 3000e avopösö. Kaikki ei elä sossulla tai ole kommareita, ihmiset käyttää rahaa haluamiinsa asioihin ja on ihan turha kommentoida mitään hintoja kalliiksi ennen kun laite on ollut pidemmän aikaa markkinoilla. Ei se silloin ole kallis jos myyntiaika on vaikka 30 pvä. Harvemmin vaan näkee että nää ihmettelijät olisi tutkineet jälkeenpäin että menikö kaupaksi vaiko eikö. Vuodesta toiseen samaa nillitystä ja kaikki mielenkiintoinen hukkuu tähän samaan skeidan jauhamiseen.
 
Analyysiä saa ja pitää tehdä mutta märinä hinnasta ilman mitään sisältöä ja seurantaa on mielestäni turhaa.
 
Itse taas tykkään hintakeskustelusta. Kun olen autojen suhteen aika täysi kädetön hessu, niin helpottaa suuresti tätä puolitotista ketjun seuraamista, kun jokaisen kiesin kohdalla jokainen kommentoi hinnasta jotakin - vaikka yhtä mahdollisesti kommentoija onkin toinen tapaiseni kädetön hessu.

Jos tänne joku siis pamauttaa ruostelaatikon, johon monet kommentoi että vau onpas tuo halpa hintaisekseen, tiedän ainakin että joko tähän on kissa haudattuna tai kohdalleni saattaa osua kultamuna, tai jopa molemmat.
 
Mitä hyötyä siitä keskustelusta on jos esitetyille näkemyksille ole mitään pohjaa?

Sama sitten kommentoida tyyliin "reliant Robin on nopein auto nyrren kiertämiseen".
 
On ilmeisesti sama moottori kuin 265hp versiossa. Br-performance sivuilla lukee: "Same engine as the 3.0i 265HP, simply electronically limited in the engine management unit."
 
On ilmeisesti sama moottori kuin 265hp versiossa. Br-performance sivuilla lukee: "Same engine as the 3.0i 265HP, simply electronically limited in the engine management unit."

Olihan noissa imusarjoissa ja jossain muussakin vähän eroa, veikkaan että joku 240-245hv voi tuosta pelkällä softalla irrota maksimissaan. Eipä ole tuostakaan 270hv penkkipapereita vain pelkkä persdyno :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 718
Viestejä
4 496 641
Jäsenet
74 273
Uusin jäsen
Aloittelija6271

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom