Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt ois edessä systerille auton hommaminen päivittäiseen ajoon. Hintaluokka mahdollisimman halpa. Ehdotusta toisen ketjun sijaan?

Jo ehdotettu Getzi, Fiat Punto ilman herkkuja, 206 pösö tai joku mk4 tai mk5 Fiesta bensakoneella.

Yksinkertaisia perusautoja, eivät kuluta paljon ja remontit ovat halpoja.

Getzi on hyvä auto, kerran nyppäsin pitsakuskin Getzin ojasta Linhain nelivetomönkijällä, kun pitsapeku toi pitsat ja kaahasi sileillä kumeilla talvikeleillä pihasta suoraan tien yli ojaan.
Vaikka Getzissa oli keula ojan pohjalla ja toinen takapyörä ilmassa, niin ei tarvinnut kuin laittaa köysi Linhaista Getzin vetolenkkiin ja nyppästä neliveto päällä, niin Getzi oli taas tiellä. :rofl2:
 
Ne on niitä joilla on ollut 11 sek auto. Eipä noita vanhoja navejakaan käytä muut kuin masokistit. Kerran huvikseni katselin millasta hommaa on osoitteen räpläys tommoseen, niin kyllä se puheohjattu Google Maps on aika pitkälti se ainoa oikea valinta.
Puhumattakaan miten huonosti noihin saa Kameratolpat - joka ainakin allekirjoittaneella 90% ajasta se syy läyttää navia...
 

Liitteet

  • Screenshot_20210430-162336.jpg
    Screenshot_20210430-162336.jpg
    910,6 KB · Luettu: 359

Ruosteet vaan peitelty maalilla ilman mitään pohjatöitä ja kittiä :D

Toisaalta kukapa tuonhintaiseen ja noilla kllsoilla olevaan autoon oikein kunnollista ruostekorjausta alkaisi tekemään. Jos ei itse jaksa tai pysty hinkaamaan niin äkkiä menee pari tonnia, kun kaikki kaaret hiotuttaa ja maalauttaa ammattilaisella. Eikä yli 400 000km ajetun auton arvo siitä enää mihinkään nouse.
 
Ruosteet vaan peitelty maalilla ilman mitään pohjatöitä ja kittiä :D

Toisaalta kukapa tuonhintaiseen ja noilla kllsoilla olevaan autoon oikein kunnollista ruostekorjausta alkaisi tekemään. Jos ei itse jaksa tai pysty hinkaamaan niin äkkiä menee pari tonnia, kun kaikki kaaret hiotuttaa ja maalauttaa ammattilaisella. Eikä yli 400 000km ajetun auton arvo siitä enää mihinkään nouse.
Saksalaista laatua kun maalit rapisee tielle
 
Ne on niitä joilla on ollut 11 sek auto. Eipä noita vanhoja navejakaan käytä muut kuin masokistit. Kerran huvikseni katselin millasta hommaa on osoitteen räpläys tommoseen, niin kyllä se puheohjattu Google Maps on aika pitkälti se ainoa oikea valinta.
Audi on vielä kertaa vanhempi, mutta itse taas tykkään ehdottomasti tuosta integroidusta, ihan vaan sen takia ettei tarvitse käyttää puhelinta ja olla telinettä vain "last mile" ohjausta varten.
Vaikka on halvin malli ja pieni näyttö, niin ihan kohtuu helppo ohjelmoida, uusimmat kartat taitaa olla viime syksyltä ja tolpat myös jne.
Pidempääkin matkaa jos ajelee, niin kartta voi olla aina auki ilman navigointia, mutta näkee silti mitä on ympärillä.
No joo, makuasioita. Android autot yms. hoitaa varmaan saman tulevaisuudessa.

wVXfhAh.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ihan hieno DS, ei tarvi tunkkia ja voi ajaa kolmellakin pyörällä. Eipä taida kovin monessa muussa tuon ikäluokan autossa olla kaarrevaloja.

https://www.nettiauto.com/citroen/ds/11523935
Halvaltahan tuo jopa tuntuu... Jotenkin kun järjellä ajattelee niin ei nuiden hinta voi enään kuin nousta. Faija aikoinaan oli aivan mehuissaan DS:stä ja myöhemmin myös CX:istä. Jopa niin paljon että jälkikasvu nykyään pysyttelee hyvin kaukana ranskalaisista autoista.

PS. Muuten tieto tuosta "kolmella renkaalla ajamisesta", on nykyään häviävää kansanperintöä. Onnistunee muistaakseni myös CX:llä? Ainakaan DougDemuro Videossaan ei asiasta mitään maininnut, vaikka vähän odottelin.
 
Noiden jarrupoljin on kuulemma mielenkiintoinen käyttää

Jos yhtään samanmoinen bx:ssä, niin sitä käytetään _varovaisesti_. Nimimerkillä nenä tuulilasissa ensimmäisellä jarrutuksella. Kaveri varoitti, mutta kun ladalla aikanaan ajoin, niin totuin käyttämään voimaa..
 
Halvaltahan tuo jopa tuntuu... Jotenkin kun järjellä ajattelee niin ei nuiden hinta voi enään kuin nousta. Faija aikoinaan oli aivan mehuissaan DS:stä ja myöhemmin myös CX:istä. Jopa niin paljon että jälkikasvu nykyään pysyttelee hyvin kaukana ranskalaisista autoista.

PS. Muuten tieto tuosta "kolmella renkaalla ajamisesta", on nykyään häviävää kansanperintöä. Onnistunee muistaakseni myös CX:llä? Ainakaan DougDemuro Videossaan ei asiasta mitään maininnut, vaikka vähän odottelin.
Ranskiksia on mielestäni turha pelätä jos budjettiluokan autoa hakee. Itsellä ollut 20v käytettyjä Relluja ja missä on hinta-laatusuhde ollut kohdallaan. Kaksi kertaa on 20 vuodessa pompannut katsastuksessa, toinen oli väljä raidetangon pää (Motonetissa luokkaa 20 €) ja toinen oli talvirenkaiden liian suuri "nastapaoikkeama", joka ei kyllä ollut auton vaan kuskin vika.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, tulihan sieltä eka kaveri joka vaahtoaa että joka leimalla on jotain sanomista mutta kun on halpoja pikkuosia niin mieluummin niitä vaihtelee kun bemareiden ja volkkareiden moottoreita ja vaihdelaatikkoja :D
 
Noniin, tulihan sieltä eka kaveri joka vaahtoaa että joka leimalla on jotain sanomista mutta kun on halpoja pikkuosia niin mieluummin niitä vaihtelee kun bemareiden ja volkkareiden moottoreita ja vaihdelaatikkoja :D
Kuka sanoi että joka leimalla jotain?

Saa olla kyllä aika merkkiuskollinen että vuodesta toiseen katsoo saksalaisten perseilyä ja vittuilua asiakasta kohtaan...
 
Kuka sanoi että joka leimalla jotain?

Saa olla kyllä aika merkkiuskollinen että vuodesta toiseen katsoo saksalaisten perseilyä ja vittuilua asiakasta kohtaan...
Eipä kai kukaan, huvittaa vaan kun näitä shit tier -tason vehkeitä aina joku tulee puolustelemaan tällä samalla sloganilla.
Sen kummemmin Ranskalaisia väheksymättä, itsehän ajelen vähintään yhtä paskalla italialaisella ja voisin varmasti ranellakin ajella esim työmatkat - yhtä kaikki, pelkkä luotettavuus tai halvat korjauskulut ei kaikille ole se syy pitää jotakin merkkiä parempana :)

Vittuilu asiakasta kohtaan... Joo jos olet pertsa Suomesta ja ostat viimeisillä rahoilla jonkun 318d:n josta laukeaa jakopää 10v vanhana niin voihan sen niinkin ajatella kun ei enää maksetakaan sen korjausta tehtaan puolesta.
 
Pientä fiksausta on kyllä sen luokan varoitusmerkki, että parempi siirtyä seuraavaan.

Noh, tuon ikäluokan vehkeissä on poikkeuksetta jotain laitettavaa. Tosin tuossa ilmoituksessa on kyllä aika pelottavasti laitettu tuo heti sen perään että auto on ollut projektiauto, eli se näyttää siltä että siitä syystä olisi tullut "pientä fiksattavaa".
 
Vaikee sanoo mikä tollaselle ois realistinen arvo, kyllähä kori ja ehjä pata jotain maksaa, mut kauhee työmaa tollanen on jollekin ostaa.

Hmm no joo, harrastuneisuutta vaatii. Toki ei noi täysin vakionakaan ihan helpoimpia pideltäviä ole. Hinta tuossa ei nyt kauhean paha omaan silmään ole (tosin ei ole aikoihin tullut noiden hintoja katseltua) varsinkaan jos vähäsen tinkaisee, saa melkein palasista omansa pois jos ihan vituiksi menee.

Hauska autohan tollanen on, itsellä oli gt-4 wrc vähän kutiteltuna ja oli kyllä varsin hauska laite varsinkin talviautona.
 
OIsko ollu vaan teipattuna nois toisissa kuvissa ja ne revitty sit pois.
 
Ilmoitukseen lisätty, että ottaa maksun vastaan myös Bitcoineina. Tätä harvemmin näkee autojen myynti-ilmoissa.....
Vaikuttaa aika hyväkuntoiselta hot-hatchilta Renault Clio RS 197 2.0-16V Viistoperä 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

"Hot hatch (shortened from hot hatchback) is a high-performance version of a mass-produced hatchback car. "
Käy nyt ostaan pois, kun noin polttelee... :)

Edit: Siis zet tätä jo hehkuttanut huhtikuussa 2020
 
Viimeksi muokattu:
Käy nyt ostaan pois, kun noin polttelee... :)
Johonkin hävisi tällä välillä jo...

IMO noi pikku-Cliot on ihan hauskoja autoja, mutta hinnat on hieman "out there" varmaan tarjonnan takia (ei siksi etteikö noita uutena olisi myyty, mutta taitaa mennä romarille kiihtyvää tahtia kun katsoo miten nopeasti nuo Nettiautosta häviävät vuosi vuodelta).
 
Johonkin hävisi tällä välillä jo...

IMO noi pikku-Cliot on ihan hauskoja autoja, mutta hinnat on hieman "out there" varmaan tarjonnan takia (ei siksi etteikö noita uutena olisi myyty, mutta taitaa mennä romarille kiihtyvää tahtia kun katsoo miten nopeasti nuo Nettiautosta häviävät vuosi vuodelta).
Linkki taitaa vaan olla rikkoutunut, kyllä se Nettiautosta löytyy.
Toi auto on sellaisella low-key myynnillä ollut AutoStadiumilla ehkä pari vuotta, taisi olla jotain 11k alkuperäinen hinta
 
Siinä on Renault jonka minäkin voisin ostaa, jos olisi tilaa pitää :hmm:
 
Siis linkki varmasti rikki, koska @zet tätä jo hehkutti vuosi sitten. Ja mitä sen aikaista keskustelua seurasi, niin ei helppo paikka myydä vaikka kuinka hellisi.
 
Siis linkki varmasti rikki, koska @zet tätä jo hehkutti vuosi sitten.

No en nyt varsinaisesti hehkuttanut, kirjoitin vain että vaikuttaa ilmoituksen perusteella poikkeuksellisen hyväkuntoiselta Rellulta :D Ja oli tosiaan talven poissa myynnistä

Hyvin on jäänyt @typer asia mieleen kun jaksoi kaivaa vanhoja viestejä.... :geek:
 
Lähinnä vaan, ettei aina jaksais noita samoja autoja katella (sarkasmi) + sitten ne jatkuvat linkit top katsotuimmista. Eiköhän tän ketjun seuraajat ne ainakin osaa huomioida ilman erillistä mainintaa. Ja rellu ja Mikkeli jäi mieleen, ihmettelen että miksi edelleen hakee paikkaansa.
 
Lähinnä vaan, ettei aina jaksais noita samoja autoja katella (sarkasmi) + sitten ne jatkuvat linkit top katsotuimmista. Eiköhän tän ketjun seuraajat ne ainakin osaa huomioida ilman erillistä mainintaa. Ja rellu ja Mikkeli jäi mieleen, ihmettelen että miksi edelleen hakee paikkaansa.
Pitäähän sitä omaa ilmoitusta hehkutella.
 
Ranskalaisissa autoissa on yleensä hinta-laatusuhde ihan ylivoimainen.

Nuo vanhat ranskikset on oma lukunsa.. joku DS vaikka justiin esimerkkinä, onhan se nyt ihan eri tasolla oleva laite kuin esim saman ikäiset saksalaiset, vaikkei se nyt luotettava tietysti olekaan.. tosin eipä sitä ole mikään tuon ikäinen laite.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 722
Viestejä
4 496 755
Jäsenet
74 274
Uusin jäsen
Antenni ja sähkö

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom