Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Pientä fiksausta on kyllä sen luokan varoitusmerkki, että parempi siirtyä seuraavaan.

Noh, tuon ikäluokan vehkeissä on poikkeuksetta jotain laitettavaa. Tosin tuossa ilmoituksessa on kyllä aika pelottavasti laitettu tuo heti sen perään että auto on ollut projektiauto, eli se näyttää siltä että siitä syystä olisi tullut "pientä fiksattavaa".
 
Vaikee sanoo mikä tollaselle ois realistinen arvo, kyllähä kori ja ehjä pata jotain maksaa, mut kauhee työmaa tollanen on jollekin ostaa.

Hmm no joo, harrastuneisuutta vaatii. Toki ei noi täysin vakionakaan ihan helpoimpia pideltäviä ole. Hinta tuossa ei nyt kauhean paha omaan silmään ole (tosin ei ole aikoihin tullut noiden hintoja katseltua) varsinkaan jos vähäsen tinkaisee, saa melkein palasista omansa pois jos ihan vituiksi menee.

Hauska autohan tollanen on, itsellä oli gt-4 wrc vähän kutiteltuna ja oli kyllä varsin hauska laite varsinkin talviautona.
 
OIsko ollu vaan teipattuna nois toisissa kuvissa ja ne revitty sit pois.
 
Ilmoitukseen lisätty, että ottaa maksun vastaan myös Bitcoineina. Tätä harvemmin näkee autojen myynti-ilmoissa.....
Vaikuttaa aika hyväkuntoiselta hot-hatchilta Renault Clio RS 197 2.0-16V Viistoperä 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

"Hot hatch (shortened from hot hatchback) is a high-performance version of a mass-produced hatchback car. "
Käy nyt ostaan pois, kun noin polttelee... :)

Edit: Siis zet tätä jo hehkuttanut huhtikuussa 2020
 
Viimeksi muokattu:
Käy nyt ostaan pois, kun noin polttelee... :)
Johonkin hävisi tällä välillä jo...

IMO noi pikku-Cliot on ihan hauskoja autoja, mutta hinnat on hieman "out there" varmaan tarjonnan takia (ei siksi etteikö noita uutena olisi myyty, mutta taitaa mennä romarille kiihtyvää tahtia kun katsoo miten nopeasti nuo Nettiautosta häviävät vuosi vuodelta).
 
Johonkin hävisi tällä välillä jo...

IMO noi pikku-Cliot on ihan hauskoja autoja, mutta hinnat on hieman "out there" varmaan tarjonnan takia (ei siksi etteikö noita uutena olisi myyty, mutta taitaa mennä romarille kiihtyvää tahtia kun katsoo miten nopeasti nuo Nettiautosta häviävät vuosi vuodelta).
Linkki taitaa vaan olla rikkoutunut, kyllä se Nettiautosta löytyy.
Toi auto on sellaisella low-key myynnillä ollut AutoStadiumilla ehkä pari vuotta, taisi olla jotain 11k alkuperäinen hinta
 
Siinä on Renault jonka minäkin voisin ostaa, jos olisi tilaa pitää :hmm:
 
Siis linkki varmasti rikki, koska @zet tätä jo hehkutti vuosi sitten. Ja mitä sen aikaista keskustelua seurasi, niin ei helppo paikka myydä vaikka kuinka hellisi.
 
Siis linkki varmasti rikki, koska @zet tätä jo hehkutti vuosi sitten.

No en nyt varsinaisesti hehkuttanut, kirjoitin vain että vaikuttaa ilmoituksen perusteella poikkeuksellisen hyväkuntoiselta Rellulta :D Ja oli tosiaan talven poissa myynnistä

Hyvin on jäänyt @typer asia mieleen kun jaksoi kaivaa vanhoja viestejä.... :geek:
 
Lähinnä vaan, ettei aina jaksais noita samoja autoja katella (sarkasmi) + sitten ne jatkuvat linkit top katsotuimmista. Eiköhän tän ketjun seuraajat ne ainakin osaa huomioida ilman erillistä mainintaa. Ja rellu ja Mikkeli jäi mieleen, ihmettelen että miksi edelleen hakee paikkaansa.
 
Lähinnä vaan, ettei aina jaksais noita samoja autoja katella (sarkasmi) + sitten ne jatkuvat linkit top katsotuimmista. Eiköhän tän ketjun seuraajat ne ainakin osaa huomioida ilman erillistä mainintaa. Ja rellu ja Mikkeli jäi mieleen, ihmettelen että miksi edelleen hakee paikkaansa.
Pitäähän sitä omaa ilmoitusta hehkutella.
 
Ranskalaisissa autoissa on yleensä hinta-laatusuhde ihan ylivoimainen.

Nuo vanhat ranskikset on oma lukunsa.. joku DS vaikka justiin esimerkkinä, onhan se nyt ihan eri tasolla oleva laite kuin esim saman ikäiset saksalaiset, vaikkei se nyt luotettava tietysti olekaan.. tosin eipä sitä ole mikään tuon ikäinen laite.
 
Tuo oli aikoinaan ihan oikea rakennussarja kupliin, jossain huomasin vastikään tuollaisen sarjan myynnissäkin.

Vaikka kuplaharrastaja olenkin niin onhan tuo rollswagen jo vähän liikaa...
 
Kupla kuplana tai jos jotakin on pakko rakentaa niin Beetle buggy.
 
Nämä ei sitten ole nettiautosta eikä edes Suomesta. Ruotsissa 15-vuotiaat saavat ajaa EPA- ja A-traktoreilla joiden suurin sallittu nopeus on 30km/h. Siellä on melko mielenkiintoisia autoja rekisteröity kyseisiin ajoneuvoluokkiin.

Vanha Porsche Cayenne S, 4.5l v8

Chevrolet Silverado 3500, 6.6l v8

Vanha Mustang

VW Touareg, 5l v10
 
30kmh?? Mikä järki ne on tuohon rajoittaa? Eikö nuo ole ruuhkauttamassa joka paikassa liikenteen?
 
Nämä ei sitten ole nettiautosta eikä edes Suomesta. Ruotsissa 15-vuotiaat saavat ajaa EPA- ja A-traktoreilla joiden suurin sallittu nopeus on 30km/h. Siellä on melko mielenkiintoisia autoja rekisteröity kyseisiin ajoneuvoluokkiin.

Onko Ruotsin lainsäädäntö noiden kanssa muuttunut?

Ennenhän noiden "traktoreiden" piti olla kaksipaikkaisia ja mekaanisesti 30 km/h nopeuteen rajoitettuja, esimerkiksi 240, 740 ja 940 Volvoista kyhättyjä avolavoja ja typistettyjä "coupeja" näki paljon, jos ajeli ruotsin maaseudulla.

Tuossa yksi esimerkki.
 
Onko Ruotsin lainsäädäntö noiden kanssa muuttunut?

Ennenhän noiden "traktoreiden" piti olla kaksipaikkaisia ja mekaanisesti 30 km/h nopeuteen rajoitettuja, esimerkiksi 240, 740 ja 940 Volvoista kyhättyjä avolavoja ja typistettyjä "coupeja" näki paljon, jos ajeli ruotsin maaseudulla.

Tuossa yksi esimerkki.

Joku porsaanreijän porsaanreikä, joka on nyt jo tukittu
"Jonkin aika sitten oli mahdollista jättää katto lyhentämättä ja täyttää takapenkin tila esimerkiksi subwooferilla tai väliseinällä. Tämä johtui silloisesta laintulkinnasta.
Samanlaista häilyvyyttä on ollut myös kattamattoman tavaratilan suhteen, sillä monesti lyhentämättömän katon seurana on muokkaamaton tavaratilan kansi.
Enää uusia tällaisia lyhentämättömiä (ruots. okapad) autoja ei voi rekisteröidä, mutta vanhoilla saa edelleen ajaa ja niiden jälleenmyyntiarvo on yleensä lyhennettyä mallia korkeampi."

 
Jotenkin jokainen noista MX-5:sta kaipaisi mun silmään alustasarjaa. Liian pieni auto maavaraan nähden.
Kyllä, alemmas ja kivat vanteet, silloin vois vielä käyttääkin klassikko tagia. Itsellehän näitä aina tehdään, mutta en kyllä noita kaaria ymmärrä millään.
 
Tuosta ei saa klassikkoa, vaikka miten yrittäisi.
Syystä että? MX5 on melko varmasti kyllä tulevaisuuden klassikko :) Yksilönä tuo nyt on vielä todella helposti pelastettavissa. Tosin jos auton "rakentelu" rajoittuu renkaanvaihtoihin niin silloin on tietty kynnys varmaan alkaa tuota ehjäämään.
 
MX5 on kyllä helposti klassikko, mutta tuo yksilö on valitettavasti pilattu aika pahasti. Parhaimmillaan MX5 näyttää todella hyvältä, ihan siis niin vanhat kuin uudetkin mallit, mutta näköjään niilläkin saa pahaa jälkeä aikaan.
 
Eihän tohon oo tehty muuta kun vaihdettu vanteet ja isketty niittikaaret lokareihin? Ihmiset rakentelee tällaisista näyttelyautoja niin meinaatko että tollasen matukan vakioksi muuttaminen on pahakin homma?

5778787393.jpg


Edit: Video liittyy.

 
Viimeksi muokattu:
Syystä että? MX5 on melko varmasti kyllä tulevaisuuden klassikko :) Yksilönä tuo nyt on vielä todella helposti pelastettavissa. Tosin jos auton "rakentelu" rajoittuu renkaanvaihtoihin niin silloin on tietty kynnys varmaan alkaa tuota ehjäämään.
Se että ykköskoppainen voisi olla niin eihän se tarkoita, että kaikki olisi. Miten juuri tuon korimallin MX5 tekee siitä mitenkään legendaarisen?
 
Avainsana oli "tulevaisuuden". Ei se nyt vielä mitenkään legendaarinen ole, mutta ei noita pieniä mekaanisen tuntuisia avoja kauheasti ole tarjolla. NA koppaisten aikakaudella höpistiin että NB ei tule koskaan saavuttamaan lähellekään samaa suosiota mutta kummasti niitäkin alkaa näkymään harrastelaitteina.
 
Avainsana oli "tulevaisuuden". Ei se nyt vielä mitenkään legendaarinen ole, mutta ei noita pieniä mekaanisen tuntuisia avoja kauheasti ole tarjolla. NA koppaisten aikakaudella höpistiin että NB ei tule koskaan saavuttamaan lähellekään samaa suosiota mutta kummasti niitäkin alkaa näkymään harrastelaitteina.
NA on kuitenkin aina NA, ei nuo myöhemmät koskaan tuu olemaan yhtä klassikoita kuin ensimmäinen. Kai noita NB:täkin on harrastepeleinä ollut aina, sitä vartenhan tollaset autot on. NA:t alkaa olemaan jo niin vanhoja nyt ja niitä hyväkuntoisia (ja tuunattomia) on enää vähän ja hinnat ovat nousseet, sen takia monilla on katseet kääntynyt NB:hen ja NC:hen. Taitaa noita NB:tä, myös vielä löytyä aika hyvin orkkiskuntoisena, että en näe mitään pointtia tollasen tuunatun ostamisessa sillä tarkoituksella että palauttaisi sen orkkiskuntoon. Helpompi vaan suoraan ostaa orkkiskuntoinen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 352
Viestejä
4 597 341
Jäsenet
75 596
Uusin jäsen
maro889

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom