Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Ihan kiva, vähän tylsä vaan sisältä verrattuna DS:n.
Oletan, että kuskin paikalla olisit? Tunnin etappi vaikka A--->B, niin kuinka monta sekunttia ihailet sitä sisätilaa vaikka loskasäässä? Mutta joo, autot on fiilispohjaisia. Jotenkin vaan, kun poimitaan jotain muka erikoista ja hienoa, niin olisi kiva kuulla, että miksi? "Siinä ois aika magea peli" <-- Tuon lauseen kirjoitan varmaan ainakin sata kertaa vuodessa, mutta vaan pään sisälläni. :D
 
Oletan, että kuskin paikalla olisit? Tunnin etappi vaikka A--->B, niin kuinka monta sekunttia ihailet sitä sisätilaa vaikka loskasäässä? Mutta joo, autot on fiilispohjaisia. Jotenkin vaan, kun poimitaan jotain muka erikoista ja hienoa, niin olisi kiva kuulla, että miksi? "Siinä ois aika magea peli" <-- Tuon lauseen kirjoitan varmaan ainakin sata kertaa vuodessa, mutta vaan pään sisälläni. :D

No tuleehan sitä mittaristoa ja sisustaa muutenkin autoillessa katseltua. Tuossa on komea näyttö, nahkaa kojelaudassa ja ovissa luomassa premium-fiilistä.

Ei mulla ole DS:ä koskaan ollut toisin kuin Bemari jolla ajelin vuoden, ennen kuin takuu loppuu ja myin pois. Ihan turhaan pahastut eriävästä mielipiteestä.
 
Pidätkö BMW:ä ja Audia laatuautoina mitä tekniseen luotettavuuteen tulee?
Mielipideasioilla tämän suhteen tässä keskustelussa nyt ei ole merkitystä kun kumpikaan meistä ei faktisesti sitä kuitenkaan tiedä onko esim Citroen sen laadukkaampi tai laaduttomampi.

Laatuautolla viittasin yleiseen imagoon. Citroen ei valtavirrassa tänäkään päivänä vielä nauti mitään erityisen laadukkaan valmistajan mainetta vaikka saattaa hyvin laadukkaampi ollakin kuin muut em. merkit.

Ihan kiva, vähän tylsä vaan sisältä verrattuna DS:n.

Mielestäni tuo on malliesimerkki ranskalaisten "supertrendikäs hip" tyyppisestä muotoilusta. Tavan tallaajalle näyttää hienolta tässä ja nyt. vanhentuu ennen aikojaan ja 2v päästä näyttää aivan karmealta. Joku konservatiivisempi sisusta ei näytä järkyttävälle vielä välttämättä 10 vuoden päästäkään - joskaan ei välttämättä saa kaikissa aikaan tällä hetkellä mitään "WOU SIISTI!112 KUI MODERNI!" riemunkiljahduksia.
 
Mielipideasioilla tämän suhteen tässä keskustelussa nyt ei ole merkitystä kun kumpikaan meistä ei faktisesti sitä kuitenkaan tiedä onko esim Citroen sen laadukkaampi tai laaduttomampi.

Laatuautolla viittasin yleiseen imagoon. Citroen ei valtavirrassa tänäkään päivänä vielä nauti mitään erityisen laadukkaan valmistajan mainetta vaikka saattaa hyvin laadukkaampi ollakin kuin muut em. merkit.
10-vuotias sitikka alkaa olemaan paalikamaa tai maksimissaan jäljellä käyttäarvo ja jos vähänkin isompaa niin romarille, ainakaan mitään jälleenmyyntiarvoa sillä ei ole.
Harvemmin varmaan 10-vuotias bemari tai mersu menee paaliin?
 
10-vuotias sitikka alkaa olemaan paalikamaa tai maksimissaan jäljellä käyttäarvo ja jos vähänkin isompaa niin romarille, ainakaan mitään jälleenmyyntiarvoa sillä ei ole.
Harvemmin varmaan 10-vuotias bemari tai mersu menee paaliin?
Niin, paljon on kiinni auton haluttavuudestakin. Mutta hyvä pointti.
 
10-vuotias sitikka alkaa olemaan paalikamaa tai maksimissaan jäljellä käyttäarvo ja jos vähänkin isompaa niin romarille, ainakaan mitään jälleenmyyntiarvoa sillä ei ole.
Harvemmin varmaan 10-vuotias bemari tai mersu menee paaliin?

Vaikka tämä pitäisikin paikkansa, niin onhan se huomattavasti ympäristöystävällisempi, että vanhat romut poistetaan liikenteestä ;)
 
En tiedä kuinka harvinainen tälläinen avo on mutta kilsoihin nähden tuntuu aika arvokkaalta :hmm:

Saksassa näyttävät olevan hinnat 15-22k haarukassa, toki satkun vähemmän ajettuna ja automaattiaskilla. Muutenkaan varsinaisesti osaa henk. koht. antaa mitään lisäarvoa manuaalille tuollaisessa GT-autossa, ellei ole joku täysi bensalenkkari Keravalta.

Saahan sitä sillä speksirajauksella tehtyä "harvinaiseksi" mutta toisaalta ei myynnissä montaa Fiat 127:aakaan ole, eikä se siitäkään hyvää hankintaa tee :rofl2:
 
Vaikka tämä pitäisikin paikkansa, niin onhan se huomattavasti ympäristöystävällisempi, että vanhat romut poistetaan liikenteestä ;)
Juu, uusien autojen valmistaminenhan on ihan ilmaista ja luonnon kannalta järkevää. Vettäkään ei tainnut mennä kuin 200000L per auto, vai miten se oli?
 
Saksassa näyttävät olevan hinnat 15-22k haarukassa, toki satkun vähemmän ajettuna ja automaattiaskilla. Muutenkaan varsinaisesti osaa henk. koht. antaa mitään lisäarvoa manuaalille tuollaisessa GT-autossa, ellei ole joku täysi bensalenkkari Keravalta.

Saahan sitä sillä speksirajauksella tehtyä "harvinaiseksi" mutta toisaalta ei myynnissä montaa Fiat 127:aakaan ole, eikä se siitäkään hyvää hankintaa tee :rofl2:
En mäkään tuollaista kyllä manuaalina oikein ymmärrä, mutta kyllä niitä vanhempiakin herrasmiehiä on jotka haluavat sen keppivaihteisen ihan vaan ajamisen ilosta.
 
Tuossa on myös apurungot alumiinia, ja ilmajouset. Tuskin on ihan älyttömän hapan kun ei ole paljoa ruostuvia osia. Alumiinikorin ei pitäisi ruostua.
 
Olisikin polttanut bensiiniä, mutta se on nakuttanut naftaa. En noilla kilometreillä uskaltaisi ostaa luksusta kuin Lexukselta. Lämmitysöljyn poltto autossa sotii silti sen verran luksusta vastaan, että ei kiinnostaisi pienemmilläkään kilometreillä.
 
Olisikin polttanut bensiiniä, mutta se on nakuttanut naftaa. En noilla kilometreillä uskaltaisi ostaa luksusta kuin Lexukselta. Lämmitysöljyn poltto autossa sotii silti sen verran luksusta vastaan, että ei kiinnostaisi pienemmilläkään kilometreillä.
Oho, se olikin juu nokivasara. Ei jaksa kaivaa dieselin CO2 kerrointa ja laskea uudestaan, suuruusluokka varmasti kohdallaan näinkin :D
 
Älytön hinta kilsoihin nähden ja ei ole vaivautunut edes pesemään autoa ennen kuvia.

Tuo 88kw mopoversio on aika kauhea ajettava. Olen joskus tuollaista kokeillut ja sitä saa polkea tosissaan, että noinkin painava kori liikkuu johonkin

e: jos vertaa muihin niin ei tuo hinta ihan poskellaan ole, muutama halvempi löytyy mutta enemmän on kalliimpia vaikka 200tkm jo ylittynytkin

 
Likaisuudesta myyntikuvissa: Osaan ostajista vaikuttaa, osaan ei. Itse osaan kyllä kuvitella sen auton kuvissa puhtaana. Itselle on oikeastaan ihan se ja sama jos auto nyt on normaalista käytöstä, että onko se vähän likainen päältä vai ei. Livenä se koppa kuitenkin täytyy nähdä jos nyt oikein haluaa syynätä onko naarmuja tai muita jälkiä.
 
Likaisuudesta myyntikuvissa: Osaan ostajista vaikuttaa, osaan ei. Itse osaan kyllä kuvitella sen auton kuvissa puhtaana. Itselle on oikeastaan ihan se ja sama jos auto nyt on normaalista käytöstä, että onko se vähän likainen päältä vai ei. Livenä se koppa kuitenkin täytyy nähdä jos nyt oikein haluaa syynätä onko naarmuja tai muita jälkiä.

Jos kauppa käy niin eihän siinä mitään, mutta jos kauppa ei käy niin se syy voi olla just niinkin pieni asia kuin se että auto on likainen kuvissa.
 
Näkyy se edelleen olevan myynnissä, näyttää vaan ilmestyneen ilmoon taas tieto siitä, että autossa on ollut vaurio: https://www.nettiauto.com/tesla/model-3/11992356
Varmaan joku ulkomaalainen myyjänä, koska ei osaa suomea, tai sitten translatorin läpi vedetty.
"Melko rohkea, mutta luultavasti oikein sanoa "
"Joitakin etuja ovat:"
"Lasi katon yli "
"Tesla App hallita autoa etänä"
"muita etuja suurella näytöllä."
"Auto oli vaurio pois jenkissa , mutta kaikki korit vaihto ja nyt kaikki kunnossa auton kanssa ei ole vikoja ."
 
Varmaan joku ulkomaalainen myyjänä, koska ei osaa suomea;
"Melko rohkea, mutta luultavasti oikein sanoa "
"Joitakin etuja ovat:"
"Lasi katon yli "
"Tesla App hallita autoa etänä"
"muita etuja suurella näytöllä."
"Auto oli vaurio pois jenkissa , mutta kaikki korit vaihto ja nyt kaikki kunnossa auton kanssa ei ole vikoja ."

"Ei ole vikoja" vaan onko hyvä on toinen asia :rofl:
 
Tuo 88kw mopoversio on aika kauhea ajettava. Olen joskus tuollaista kokeillut ja sitä saa polkea tosissaan, että noinkin painava kori liikkuu johonkin

Tuo taitaa olla aika helposti ohjelmoitavissa? Yksi tuttu osti aikoinaan tuon mopomallin A4 1.8 TFSI:n ja softauksen jälkeen kävin ottamassa sillä tyypit ja hyvin kiihtyi. Persetuntumalta sanoin, että vastasi silloisen oman 525i:n kiihtyvyyttä. Öljyä tuo Audi syö enemmän kuin bensaa.
 
Tuo taitaa olla aika helposti ohjelmoitavissa? Yksi tuttu osti aikoinaan tuon mopomallin A4 1.8 TFSI:n ja softauksen jälkeen kävin ottamassa sillä tyypit ja hyvin kiihtyi.

Kai siitä saa revittyä sen 200hv irti, tiedä sitten miten laatikko kestää jos vääntöjä ei rajoiteta alle 400nm
 
Naisille nuo vähänkään tuoreemmat A4:t mopoauton moottorilla ja CVT:llä uppoaa kuin häkä.
 
Kun B8 koppa tuli - oli supertrendikästä ajaa valkoisella Audilla. Joillekin se on vähän jäänyt päälle. Nykyään valkoinen (allroad) A4 on vähän sellainen "harrastavan perheenisän" välineurheiluvankkuri.
 
On maukkaan näköinen. Harmi että vetomassa on olematon. Lattiassa on kaksi keppiä vaihdekepin lisäksi. Tietääkö joku niiden tarkoitusta? Itse veikkaisin vetoa etupyöriin ja alennusvaihdetta.
Luonnostaan tehtaalta tullessa Nivassa on jatkuva neliveto, eli keskikokoinen keppi on Hi ja Lo gear, ja pienin keppi on tasauspyörästön lukko. Lisävarusteena saa irroitettavan etuperän, jolloin pienimpään keppiin tulee kolmas pykälä, josta muuttuu takavetoiseksi. Näin hämärien venäläisten maasturisivustojen perusteella :rofl2:
 
Ihmettelen vaan kuka ottaa nokivasaran tuollaiseen urheilullisuutta korostavaan autoon.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
254 667
Viestejä
4 428 759
Jäsenet
73 392
Uusin jäsen
RautiainenAaro

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom