Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Likaisuudesta myyntikuvissa: Osaan ostajista vaikuttaa, osaan ei. Itse osaan kyllä kuvitella sen auton kuvissa puhtaana. Itselle on oikeastaan ihan se ja sama jos auto nyt on normaalista käytöstä, että onko se vähän likainen päältä vai ei. Livenä se koppa kuitenkin täytyy nähdä jos nyt oikein haluaa syynätä onko naarmuja tai muita jälkiä.
 
Likaisuudesta myyntikuvissa: Osaan ostajista vaikuttaa, osaan ei. Itse osaan kyllä kuvitella sen auton kuvissa puhtaana. Itselle on oikeastaan ihan se ja sama jos auto nyt on normaalista käytöstä, että onko se vähän likainen päältä vai ei. Livenä se koppa kuitenkin täytyy nähdä jos nyt oikein haluaa syynätä onko naarmuja tai muita jälkiä.

Jos kauppa käy niin eihän siinä mitään, mutta jos kauppa ei käy niin se syy voi olla just niinkin pieni asia kuin se että auto on likainen kuvissa.
 
Näkyy se edelleen olevan myynnissä, näyttää vaan ilmestyneen ilmoon taas tieto siitä, että autossa on ollut vaurio: https://www.nettiauto.com/tesla/model-3/11992356
Varmaan joku ulkomaalainen myyjänä, koska ei osaa suomea, tai sitten translatorin läpi vedetty.
"Melko rohkea, mutta luultavasti oikein sanoa "
"Joitakin etuja ovat:"
"Lasi katon yli "
"Tesla App hallita autoa etänä"
"muita etuja suurella näytöllä."
"Auto oli vaurio pois jenkissa , mutta kaikki korit vaihto ja nyt kaikki kunnossa auton kanssa ei ole vikoja ."
 
Varmaan joku ulkomaalainen myyjänä, koska ei osaa suomea;
"Melko rohkea, mutta luultavasti oikein sanoa "
"Joitakin etuja ovat:"
"Lasi katon yli "
"Tesla App hallita autoa etänä"
"muita etuja suurella näytöllä."
"Auto oli vaurio pois jenkissa , mutta kaikki korit vaihto ja nyt kaikki kunnossa auton kanssa ei ole vikoja ."

"Ei ole vikoja" vaan onko hyvä on toinen asia :rofl:
 
Tuo 88kw mopoversio on aika kauhea ajettava. Olen joskus tuollaista kokeillut ja sitä saa polkea tosissaan, että noinkin painava kori liikkuu johonkin

Tuo taitaa olla aika helposti ohjelmoitavissa? Yksi tuttu osti aikoinaan tuon mopomallin A4 1.8 TFSI:n ja softauksen jälkeen kävin ottamassa sillä tyypit ja hyvin kiihtyi. Persetuntumalta sanoin, että vastasi silloisen oman 525i:n kiihtyvyyttä. Öljyä tuo Audi syö enemmän kuin bensaa.
 
Tuo taitaa olla aika helposti ohjelmoitavissa? Yksi tuttu osti aikoinaan tuon mopomallin A4 1.8 TFSI:n ja softauksen jälkeen kävin ottamassa sillä tyypit ja hyvin kiihtyi.

Kai siitä saa revittyä sen 200hv irti, tiedä sitten miten laatikko kestää jos vääntöjä ei rajoiteta alle 400nm
 
Naisille nuo vähänkään tuoreemmat A4:t mopoauton moottorilla ja CVT:llä uppoaa kuin häkä.
 
Kun B8 koppa tuli - oli supertrendikästä ajaa valkoisella Audilla. Joillekin se on vähän jäänyt päälle. Nykyään valkoinen (allroad) A4 on vähän sellainen "harrastavan perheenisän" välineurheiluvankkuri.
 
On maukkaan näköinen. Harmi että vetomassa on olematon. Lattiassa on kaksi keppiä vaihdekepin lisäksi. Tietääkö joku niiden tarkoitusta? Itse veikkaisin vetoa etupyöriin ja alennusvaihdetta.
Luonnostaan tehtaalta tullessa Nivassa on jatkuva neliveto, eli keskikokoinen keppi on Hi ja Lo gear, ja pienin keppi on tasauspyörästön lukko. Lisävarusteena saa irroitettavan etuperän, jolloin pienimpään keppiin tulee kolmas pykälä, josta muuttuu takavetoiseksi. Näin hämärien venäläisten maasturisivustojen perusteella :rofl2:
 
Ihmettelen vaan kuka ottaa nokivasaran tuollaiseen urheilullisuutta korostavaan autoon.
 
Ei ole auto mutta mitähän ihmettä liike tuolla kommentilla tarkoittaa.. ettäkö ei ole pakko ottaa luottoa :hmm:

Kawasaki ULTRA 300 X vesijetti 2013 - Kankaanpää - Nettivene


1616665759771.png
 
Ottavat rahan myös vastaan käteisenä seteleinä yms.

Todennäköisesti näin, monikaan liike ei enää kelpuuta muovikassillista rahaa maksuksi autosta tai muusta laitteesta, koska rahanpesua estävät säädökset vaativat melkoisen selvityksen tekemisen.

Eräässä koko maan kattavassa merkkiliikkeessä tekivät uusien rahanpesu säädösten takia 2016 tai 2017 päätöksen, ettei käteistä rahaa enää hyväksytä maksuksi, tällöin noin puolet ko. konsernin automyyjistä protestoi tätä vastaan, koska kuulemma myynnit laskisivat radikaalisti kun esimerkiksi rehdeiltä ( etnisten ) ravintoloiden yrittäjiltä ei voisi ottaa käteismaksuja vastaan.
 
Todennäköisesti näin, monikaan liike ei enää kelpuuta muovikassillista rahaa maksuksi autosta tai muusta laitteesta, koska rahanpesua estävät säädökset vaativat melkoisen selvityksen tekemisen.

Eräässä koko maan kattavassa merkkiliikkeessä tekivät uusien rahanpesu säädösten takia 2016 tai 2017 päätöksen, ettei käteistä rahaa enää hyväksytä maksuksi, tällöin noin puolet ko. konsernin automyyjistä protestoi tätä vastaan, koska kuulemma myynnit laskisivat radikaalisti kun esimerkiksi rehdeiltä ( etnisten ) ravintoloiden yrittäjiltä ei voisi ottaa käteismaksuja vastaan.
Tarkkaa on tosiaan. Mullakin kysyivät pankista kahden auton traficomin tietoja, kun siirtelin vähän enempi rahoja tilien välillä. Samalla kysyttiin esim että missä paikassa on ollut töissä.

Voin kuvitella miten hankalaa olisi käteisen kanssa :) 3000€ pystyy tallettamaan ainakin Nordean automaattiin per kk.
 
Missä maassa ikkunanrikkomisvasarat on pakollisia nykyään, vai onko jollain vain ollut huono maku noitten oranssien "koristeiden" kanssa? :D

Jos oot yhtään Volkkareita omistanut niin tiedät, että ne lukot ja ikkunat ei välttis talvella aukea. Noi on hyvä olla siinä käden ulottuvilla, että autosta pääsee ulos jos sen ajaa johonkin pöpelikköön. Tai ihan vaikka siinä marketin pihalla.
 
Jos oot yhtään Volkkareita omistanut niin tiedät, että ne lukot ja ikkunat ei välttis talvella aukea. Noi on hyvä olla siinä käden ulottuvilla, että autosta pääsee ulos jos sen ajaa johonkin pöpelikköön. Tai ihan vaikka siinä marketin pihalla.
Edellisessä VAGineessa brakasi kyllä ovien mikrokytkimet, mutta niiden kanssa ongelmat olivat lähinnä päinvastaisia (joku ovi ei mennyt lukkoon). Nykyisessä ei taas ole brakannut vielä (kop, kop) mikään vaikka ikää alkaa olemaan kuniottavasti.

Mutta noissa pienemmissä noita ongelmia on kuulunut olevan, joo...

Edit: ylläolevan huutokauppa-jäniksenkolon kautta bongattu sisään ajettu Avensis (747tkm).


... sen verran huollettu että huoltokirjastakin sivut jo loppu. 30 min ennen huutokaupan loppua oli tarjous huimat 420 eur. :D
 
Viimeksi muokattu:
https://www.nettiauto.com/audi/a1/11842586
Kamuxin kautta oli myyty tällainen madallus tuotos hintaan 9280e

Huutokaupat.com
Ja kuinka ollakkaan auto palautunut Kamuxille ja nyt huutokaupattavana melkoisen pitkällä vikalistalla, josta osa tosin trailerikuskin aikaansaamia.
Kuvastaa kyllä hyvin tuota Kamuxin toimintatapaa olla tarkastamatta autoja mitä sisään otetaan.

Jätän kyl kamuxit, sakat yms. heti pois laskuista kun edes haaveilen auton vaihdosta. En siis tän perusteella pelkästään mut sellanen yleinen fiilis vaan on että ei kannata. Mut kai niistä joku autoja ostaakin. Ja varmaan ihan hyviäkin siel on.
 
Jätän kyl kamuxit, sakat yms. heti pois laskuista kun edes haaveilen auton vaihdosta. En siis tän perusteella pelkästään mut sellanen yleinen fiilis vaan on että ei kannata. Mut kai niistä joku autoja ostaakin. Ja varmaan ihan hyviäkin siel on.
No minkä perusteella sitten pääosin?
 
Mitä kauppaa suosittelet tai on vähintään "ok"?
Autolle comilta saapui vuosia sitten kuntotarkistettu BMW kotiin toimituksella, oli ihan A-katsastuksessa käynyt. Siltikin moottorivalo paloi ja öljyä tiputteli. Tiivisteitä ja valvetronicin uusivat vasta tappelun jälkeen vaikka lupasivat kuntoon laittaa. Renkaistakin sanomista..
Harvaa autolle comin ilmoitusta sen jälkeen vilkaissutkaan.
 
Tuo Audi on jälleen kerran hyvä muistutus siitä, että kuinka varovainen noiden tuunattujen autojen kanssa kannattaa olla.
 
Tuossa Audissa suurimman osan vaurioista on todennäköisesti aiheuttanut "ei kiinnosta v*ttuakaan" autonkuljetusauton kuski, joka on ilmeisesti toimittanut auton asiakkaalle.
Tokihan tuollaisen laitetun ilma-alusta vehkeen kanssa saa olla pientä harrastuneisuutta ja on parempi ettei peukalo ole keskellä kämmentä.
 
Tuossa Audissa suurimman osan vaurioista on todennäköisesti aiheuttanut "ei kiinnosta v*ttuakaan" autonkuljetusauton kuski, joka on ilmeisesti toimittanut auton asiakkaalle.
Tokihan tuollaisen laitetun ilma-alusta vehkeen kanssa saa olla pientä harrastuneisuutta ja on parempi ettei peukalo ole keskellä kämmentä.

"taka-akselilla on tehty omia viritelmiä hitsaamalla eli en tiedä saako enää mitenkään leimalle....Ilmajousituksen kompr. rikki....Takana ilmajousituksen kiinnitys puutteellinen ja jousilautanen vaurioitunut....Jousitusta ei ole muutoskatsastettu ja dokumentit puuttuu....Muutoskatsastus saattaa vaatia, että autoon asennetaan alkuperäinen alusta takaisin. Tätä ei ole kuitenkaan saatavilla."

Taisi olla vain kirsikka kakun päälle tuo kuljettajan sekoilu, jossa poltti kytkimen ja rikkoi sisälokarit. Epäilisin, että järjestelemässä on ollut vettä ja se jäätyessään rikkonut alustan ja tipputanut paineet. Olisikohan alusta hajonnut kuljetuksen aikana, koska autohan on ehjänä saatu tuonne kyytiin?
 
Jätän kyl kamuxit, sakat yms. heti pois laskuista kun edes haaveilen auton vaihdosta. En siis tän perusteella pelkästään mut sellanen yleinen fiilis vaan on että ei kannata. Mut kai niistä joku autoja ostaakin. Ja varmaan ihan hyviäkin siel on.
Kamuxilla tuntuu olevan nopea tyyli kierrättää noita autoja. Eivät kovin tarkasti tutki mitä tulee sisään, mahdollisimman nopeasti vaan myyntiin. Mutta toisaalta parin tutun kokemuksen mukaan tulevat kyllä hyvin vastaan jos jotain vikaa löytyy.
 
"taka-akselilla on tehty omia viritelmiä hitsaamalla eli en tiedä saako enää mitenkään leimalle....Ilmajousituksen kompr. rikki....Takana ilmajousituksen kiinnitys puutteellinen ja jousilautanen vaurioitunut....Jousitusta ei ole muutoskatsastettu ja dokumentit puuttuu....Muutoskatsastus saattaa vaatia, että autoon asennetaan alkuperäinen alusta takaisin. Tätä ei ole kuitenkaan saatavilla."

Taisi olla vain kirsikka kakun päälle tuo kuljettajan sekoilu, jossa poltti kytkimen ja rikkoi sisälokarit. Epäilisin, että järjestelemässä on ollut vettä ja se jäätyessään rikkonut alustan ja tipputanut paineet. Olisikohan alusta hajonnut kuljetuksen aikana, koska autohan on ehjänä saatu tuonne kyytiin?

Sitähän emme toki tiedä millainen turopetteri tuon alustan on asentanut, emmekä myöskään sitä, mikä on tuon tekstin kirjoittaneen kamuxin myyjän teknisen osaamisen taso ja onko hän käynyt tutkimassa autoa kuljetuksen jälkeen.

Uskoisin auton olleen ainakin ajettavassa kunnossa, kun kamux on ottanut sen vaihdossa, joten jotain on tapahtunut siinä välissä, kun auto on ollut kamuxilla.
On myös mahdollista, ettei tuo kuljettaja ole osannut/jaksanut/viitsinyt odotella että pussit täyttyvät tai ole osannut laittaa kompuraa päälle/säätää ajokorkeutta, vaan on ajanut auton väkisin pois.
Jäätyminen tai vuoto alustassa ja tästä johtuva pumpun ( tai sulakkeen ) palaminen ovat myös mahdollisia.

Hiukan on vaikea sanoa, kun ei ole nähnyt autoa, eikä tiedä miten alusta on asennettu.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
265 391
Viestejä
4 598 726
Jäsenet
75 599
Uusin jäsen
Aarnio_1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom