Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Teslamyyjää kun googlaa, niin löytyy sotapäälliköiden lisäksi myös tällainen, sekin Tesla:


Edit, sekä tuo sama, mutta poistetuna:


Mielenkiintoisen näköinen Mersu :D

XBO-103 = "Muu" Mercedez Benz vuodelta 1972 :D
 
Viimeksi muokattu:
-Vajaavetoinen
-8,9 sekuntia 0-100 km/h
-Yhdistetty kulutus 8,0 l / 100 km

Noilla spekseillä sisätilan varustelut ja koristelut eivät paljon enää paina.
Hyvin kiihtyvä, mukavasti varusteltu ja tilava auto. Kyllähän tuommoisella kelpaisi ajella, eikä hintakaan kovin paha ole. Ulkonäköasiat on aina makukysymyksiä, mutta ihan nättihän tuo on.
 
Hyvin kiihtyvä, mukavasti varusteltu ja tilava auto. Kyllähän tuommoisella kelpaisi ajella, eikä hintakaan kovin paha ole. Ulkonäköasiat on aina makukysymyksiä, mutta ihan nättihän tuo on.
9 sekuntia oli "hyvin" ehkä joskus 90-luvulla.

Mutta nyt kun perus-perhefarkut dieselillä kiihtyy ~6 sekuntiin (A6/530) ja sähköautot 5 sek tai alle, niin ei tuossa vielä paljoa ole ihailtavaa. Vielä jos ohituskiihtyvyys peilautuu suoraan 0-100:n niin aika "välttävä" suoritus.

Niille kenelle tuolla ei ole väliä (ehkä se 85% kuskeista :D ), niin tietty varusteet tulee ensin. Meitä on kaikkiin juniin.
 
En löytänyt Nettiautosta yhtäkään saman vuosimallin, ~samoilla kilsoilla ja suht saman hintaluokan Audi A6 tai BMW 530 farkkua myynnissä.

Ehkä kuitenkin tuolla rahalla saa autoa aika paljon. Toki A6:n saa samoilla kilsoilla ja vuosimallilla, mutta rahaa joutuu laittamaan tiskiin aika paljon enemmän. Bemariin sitten A6:n nähden vielä pari kymppiä lisää. Eli yhden bemarin hinnalla saakaksi DS7:aa ja rahaa jää vielä kaljaankin.

Tosin, Bemarin hinnalla saakin sitten melkein ajamattoman DS7:n, joka kiihtyy 0-100:n 5,9 sekunnissa. Ja edelleen jää rahaa kaljaankin.
 
En löytänyt Nettiautosta yhtäkään saman vuosimallin, ~samoilla kilsoilla ja suht saman hintaluokan Audi A6 tai BMW 530 farkkua myynnissä.

Ehkä kuitenkin tuolla rahalla saa autoa aika paljon. Toki A6:n saa samoilla kilsoilla ja vuosimallilla, mutta rahaa joutuu laittamaan tiskiin aika paljon enemmän. Bemariin sitten A6:n nähden vielä pari kymppiä lisää. Eli yhden bemarin hinnalla saakaksi DS7:aa ja rahaa jää vielä kaljaankin.

Tosin, Bemarin hinnalla saakin sitten melkein ajamattoman DS7:n, joka kiihtyy 0-100:n 5,9 sekunnissa. Ja edelleen jää rahaa kaljaankin.


Näinpä. Ei tuolla 33ke:lla saa vuoden -19 A6:sta tai jos saa se on joku hinnat alkaen 2L TDI nokivasara ilman kiihtyvyyttä, nelivetoa tai yhtään mitään muitakaan mukavuuksia. Ranskalaisissa laatuautoissa saa samalla rahalla huomattavasti enemmän kuin saksalaisissa, vaikka täällä koitetaankin kovasti rummuttaa vaihtoehtoista todellisuutta. DS7:n takuu on vieläpä 7 vuotta ilman kilometrirajaa. Jostain syystä saksalaisiin "laatuautoihin" ei edelleenkään uskalleta luvata yli kahta vuotta (ellei ole äskettäin muuttunut). Aika pellehermanni saa olla, jos kuvittelee että se kahden vuoden takuulla myytävä laite olisi oikeasti laadukkaampi kuin seitsemän.

edit: allekirjoittaneen viimeiseksi Audiksi jäi A3 8V 132kW tfsi johon alkoi tulla sähkövikoja 3v vanhana. 60tkm mittarissa pellit alkoivat kuplia saumoista jne. Nykyisestä Golf Alltrackista on myös alkanut lahota osia jo 50tkm ajettuna. Esim. ratin kellojousi (taulu täyteen vikavaloja). Minulla ei ole ollut ikinä laadullisesti niin paskaa ranskalaista autoa kuin nämä kaksi em. saksalaista. Toki tämä oma otanta on aika pieni.
 
Viimeksi muokattu:
edit: allekirjoittaneen viimeiseksi Audiksi jäi A3 8V 132kW tfsi johon alkoi tulla sähkövikoja 3v vanhana. 60tkm mittarissa pellit alkoivat kuplia saumoista jne. Nykyisestä Golf Alltrackista on myös alkanut lahota osia jo 50tkm ajettuna. Esim. ratin kellojousi (taulu täyteen vikavaloja). Minulla ei ole ollut ikinä laadullisesti niin paskaa ranskalaista autoa kuin nämä kaksi em. saksalaista.

Et oppinut kerralla Audista vaan piti vielä ostaa Volkkari :facepalm: Ja anna kun arvaan: siihen sai parhaan hyvityksen :rofl:
 
Sisätilat mun mielestä ihan huikeat ja ajo-ominaisuudetkin varmasti hyvät. Ei mun mielestä ulkoakaan näytä pahalta, mutta ymmärrän, jos kaikki eivät syty.
Hallintalaitteet on kyl futuristiset.
3adf2f7611063b61-large.jpg
 
Näinpä. Ei tuolla 33ke:lla saa vuoden -19 A6:sta tai jos saa se on joku hinnat alkaen 2L TDI nokivasara ilman kiihtyvyyttä, nelivetoa tai yhtään mitään muitakaan mukavuuksia. Ranskalaisissa laatuautoissa saa samalla rahalla huomattavasti enemmän kuin saksalaisissa, vaikka täällä koitetaankin kovasti rummuttaa vaihtoehtoista todellisuutta. DS7:n takuu on vieläpä 7 vuotta ilman kilometrirajaa. Jostain syystä saksalaisiin "laatuautoihin" ei edelleenkään uskalleta luvata yli kahta vuotta (ellei ole äskettäin muuttunut). Aika pellehermanni saa olla, jos kuvittelee että se kahden vuoden takuulla myytävä laite olisi oikeasti laadukkaampi kuin seitsemän.

edit: allekirjoittaneen viimeiseksi Audiksi jäi A3 8V 132kW tfsi johon alkoi tulla sähkövikoja 3v vanhana. 60tkm mittarissa pellit alkoivat kuplia saumoista jne. Nykyisestä Golf Alltrackista on myös alkanut lahota osia jo 50tkm ajettuna. Esim. ratin kellojousi (taulu täyteen vikavaloja). Minulla ei ole ollut ikinä laadullisesti niin paskaa ranskalaista autoa kuin nämä kaksi em. saksalaista. Toki tämä oma otanta on aika pieni.
Jep, ranskalaiset on kyllä sellaisia että pienellä rahalla saa paljon autoa. Italialaisissa samaa. Mutta jostain syystä mielipiteet on jumittuneet jonnekin 70-luvulle ja aina noita haukutaan. Varsinkin täällä Suomessa. Käytetyn ostajalle kyllä etu, että eipä se sillä tavalla haittaa.
 
Tosin, Bemarin hinnalla saakin sitten melkein ajamattoman DS7:n, joka kiihtyy 0-100:n 5,9 sekunnissa. Ja edelleen jää rahaa kaljaankin.
Jep - ja tuohon verrattuna tämä yksilö ei todellakaan kiihdy "hyvin". Sähköautot (ja hybridit) ovat luoneet viimeisen 10 vuoden aikana aikamoisen myllerryksen tuohon autojen kiihtyvyyteen - oli merkki sitten mikä hyvänsä.

Ihan turha repiä tästä taas "ranskis vastaan muut" -keskustelua kun aivan hyvin olisi voinut verrata vaikka Jaguarin farkkuun pösön moottorilla. Eikä ikäkään ollut se pointti, vaan mikä on nykyään se "standardi". 70-luvulla 12 sekuntia oli "hyvä" kiihtyvyys. :P
 
Makuasioita - luulin ensin Huihaiksi itse. Aika "kloonimaasturi".

Lisäksi vielä melko tehoton ja etuvetoinen, ei jatkoon.

Jos ranskalaista muotoilua, niin mieluummin tämä uusi Pösön PSE. Ulkonäkö, tehot, kulutus ja vetotapakin kohdallaan... /ot
Nelivedolla pilattu...

Näinpä. Ei tuolla 33ke:lla saa vuoden -19 A6:sta tai jos saa se on joku hinnat alkaen 2L TDI nokivasara ilman kiihtyvyyttä, nelivetoa tai yhtään mitään muitakaan mukavuuksia. Ranskalaisissa laatuautoissa saa samalla rahalla huomattavasti enemmän kuin saksalaisissa, vaikka täällä koitetaankin kovasti rummuttaa vaihtoehtoista todellisuutta. DS7:n takuu on vieläpä 7 vuotta ilman kilometrirajaa. Jostain syystä saksalaisiin "laatuautoihin" ei edelleenkään uskalleta luvata yli kahta vuotta (ellei ole äskettäin muuttunut). Aika pellehermanni saa olla, jos kuvittelee että se kahden vuoden takuulla myytävä laite olisi oikeasti laadukkaampi kuin seitsemän.

edit: allekirjoittaneen viimeiseksi Audiksi jäi A3 8V 132kW tfsi johon alkoi tulla sähkövikoja 3v vanhana. 60tkm mittarissa pellit alkoivat kuplia saumoista jne. Nykyisestä Golf Alltrackista on myös alkanut lahota osia jo 50tkm ajettuna. Esim. ratin kellojousi (taulu täyteen vikavaloja). Minulla ei ole ollut ikinä laadullisesti niin paskaa ranskalaista autoa kuin nämä kaksi em. saksalaista. Toki tämä oma otanta on aika pieni.

Voisikohan pitkä takuu johtua siitä että houkutellaan asiakkaita sen turvin kaupoille kun muutoin ei oikein tuollainen vehje tarjoa mitään minkä takia vaikka nyt sitten se BMW tai Audi ostaja tuollaisen haluaisi... Laatuauton uskaltaa ostaa ilman takuutakin kun ei tarvitse sen varaan laskea.
 
Viimeksi muokattu:
Voisikohan pitkä takuu johtua siitä että houkutellaan asiakkaita sen turvin kaupoille kun muutoin ei oikein tuollainen vehje tarjoa mitään minkä takia vaikka nyt sitten se BMW tai Audi ostaja tuollaisen haluaisi... Laatuauton uskaltaa ostaa ilman takuutakin kun ei tarvitse sen varaan laskea.

Saa sen ainakin 5v takuun saksalaisiinkin mutta suomessa siitä joutuu n.tonnin maksamaan. (ainakin omaan bemariin 3v lisätakuuta maksoi aika tasan tonnin). Joo tuon hintaluokan autoissa se olisi ihan hyvin voitu suoraan laittaa myyntihintaan ja kukaan ei olisi huomannut.
 
No näinpä juuri, lisähinnasta.
no se on "lisähinnasta" kaikissa muissakin, ei se mitenkään siihen vaan ilmaannu vaan on vaan sitten laitettu suoraan myyntihintaan mikä omastakin mielestä on markkinoinnin kannalta ihan hyvä.
Kuten sanoin niin esim vaikka juuri bemarin markkinoinninkin kannalta olisi varmaan jees että olisi suoraan se 5v takuu ja autojen lähtöhinta suoraan tonnin enemmän.
 
No sehän ei nyt millään tavalla ole asian ydin.
Samalla tapaa vaikka paremmat sisustamateriaalit on laitettu suoraan myyntihintaan.
Et taida nyt oikein ymmärtää mitä ajan takaa. Tarkoitan sitä että hyönteistutkija menee riemastuen ostamaan sitikan koska siinähän on vallaton 7v takuu, ei ranskalaista autoa kuitenkaan pidetä niin kauaa niin miksei ostaisi sellaista kun kerran saman kaltaiset ominaisuudet saa halvalla. Hinta se yleensä on kuitenkin määräävä tekijä, vai kuinka moni mieluummin ottaa Ranskalaisen jos itse ei tarvitsisi autosta mitään maksaa. Kyllä niitäkin on mutta taitaa olla vähemmistö (paitsi ehkä tällä foorumilla xD )
 
No sehän ei nyt millään tavalla ole asian ydin.
Samalla tapaa vaikka paremmat sisustamateriaalit on laitettu suoraan myyntihintaan.
Et taida nyt oikein ymmärtää mitä ajan takaa. Tarkoitan sitä että hyönteistutkija menee riemastuen ostamaan sitikan koska siinähän on vallaton 7v takuu, ei ranskalaista autoa kuitenkaan pidetä niin kauaa niin miksei ostaisi sellaista kun kerran saman kaltaiset ominaisuudet saa halvalla. Hinta se yleensä on kuitenkin määräävä tekijä, vai kuinka moni mieluummin ottaa Ranskalaisen jos itse ei tarvitsisi autosta mitään maksaa. Kyllä niitäkin on mutta taitaa olla vähemmistö (paitsi ehkä tällä foorumilla xD )
Saattaa hyönteistutkijalle tulla yllätyksenä, että sitten kun auton vaihto koittaa niin se uusi Audi olisikin ollut kokonaiskuluiltaan sitikkaa halvempi, vaikka olisi jättänyt sen lisätakuun ottamatta ja kertaalleen vaihtanut omaan piikkiin moottorin ja laatikon ;)
 
Aika useinhan se menee niin että Premium ei kuitenkaan ole niin kallis pitää mitä monet luulevat.
Otetaan vaikka tähän ajatusleikkiin 10-v pitoaika autolle. Hyvä esimerkki on joku 10-15k hintaluokan 3-sarjan bemari. Samalla rahalla kun ostat passatin niin se on 10v päästä jätettä, kun taas vastaava bemari menee 3-4 tonnilla jollekin lippispäälle riemusta kiljuen. Bemarin ylläpitokustannukset eivät todennäköisesti ole juurikaan kummoisemmat kun vastaavan hintaluokan Volkkarissa.
 
Nelivedolla pilattu...



Voisikohan pitkä takuu johtua siitä että houkutellaan asiakkaita sen turvin kaupoille kun muutoin ei oikein tuollainen vehje tarjoa mitään minkä takia vaikka nyt sitten se BMW tai Audi ostaja tuollaisen haluaisi... Laatuauton uskaltaa ostaa ilman takuutakin kun ei tarvitse sen varaan laskea.

Pidätkö BMW:ä ja Audia laatuautoina mitä tekniseen luotettavuuteen tulee?
 
Hallintalaitteet on kyl futuristiset.
3adf2f7611063b61-large.jpg

Mitä helvettiä, onko tossa tosiaan manuaalikorkeussäädettävät ajovalot? Tuon perusteella jo voi sanoa, että yksi todella tärkeä varuste puuttuu kun ruksittu halogenvalot keulalle...

edit. eiku prkl, taitaakin olla niin, että noille pikkuxenoneille ei vaadita automaatista säätöä, eikä muuten taida olla pesuritkaan pakollisia silloin.
 
Ihan kiva, vähän tylsä vaan sisältä verrattuna DS:n.
Oletan, että kuskin paikalla olisit? Tunnin etappi vaikka A--->B, niin kuinka monta sekunttia ihailet sitä sisätilaa vaikka loskasäässä? Mutta joo, autot on fiilispohjaisia. Jotenkin vaan, kun poimitaan jotain muka erikoista ja hienoa, niin olisi kiva kuulla, että miksi? "Siinä ois aika magea peli" <-- Tuon lauseen kirjoitan varmaan ainakin sata kertaa vuodessa, mutta vaan pään sisälläni. :D
 
Oletan, että kuskin paikalla olisit? Tunnin etappi vaikka A--->B, niin kuinka monta sekunttia ihailet sitä sisätilaa vaikka loskasäässä? Mutta joo, autot on fiilispohjaisia. Jotenkin vaan, kun poimitaan jotain muka erikoista ja hienoa, niin olisi kiva kuulla, että miksi? "Siinä ois aika magea peli" <-- Tuon lauseen kirjoitan varmaan ainakin sata kertaa vuodessa, mutta vaan pään sisälläni. :D

No tuleehan sitä mittaristoa ja sisustaa muutenkin autoillessa katseltua. Tuossa on komea näyttö, nahkaa kojelaudassa ja ovissa luomassa premium-fiilistä.

Ei mulla ole DS:ä koskaan ollut toisin kuin Bemari jolla ajelin vuoden, ennen kuin takuu loppuu ja myin pois. Ihan turhaan pahastut eriävästä mielipiteestä.
 
Pidätkö BMW:ä ja Audia laatuautoina mitä tekniseen luotettavuuteen tulee?
Mielipideasioilla tämän suhteen tässä keskustelussa nyt ei ole merkitystä kun kumpikaan meistä ei faktisesti sitä kuitenkaan tiedä onko esim Citroen sen laadukkaampi tai laaduttomampi.

Laatuautolla viittasin yleiseen imagoon. Citroen ei valtavirrassa tänäkään päivänä vielä nauti mitään erityisen laadukkaan valmistajan mainetta vaikka saattaa hyvin laadukkaampi ollakin kuin muut em. merkit.

Ihan kiva, vähän tylsä vaan sisältä verrattuna DS:n.

Mielestäni tuo on malliesimerkki ranskalaisten "supertrendikäs hip" tyyppisestä muotoilusta. Tavan tallaajalle näyttää hienolta tässä ja nyt. vanhentuu ennen aikojaan ja 2v päästä näyttää aivan karmealta. Joku konservatiivisempi sisusta ei näytä järkyttävälle vielä välttämättä 10 vuoden päästäkään - joskaan ei välttämättä saa kaikissa aikaan tällä hetkellä mitään "WOU SIISTI!112 KUI MODERNI!" riemunkiljahduksia.
 
Mielipideasioilla tämän suhteen tässä keskustelussa nyt ei ole merkitystä kun kumpikaan meistä ei faktisesti sitä kuitenkaan tiedä onko esim Citroen sen laadukkaampi tai laaduttomampi.

Laatuautolla viittasin yleiseen imagoon. Citroen ei valtavirrassa tänäkään päivänä vielä nauti mitään erityisen laadukkaan valmistajan mainetta vaikka saattaa hyvin laadukkaampi ollakin kuin muut em. merkit.
10-vuotias sitikka alkaa olemaan paalikamaa tai maksimissaan jäljellä käyttäarvo ja jos vähänkin isompaa niin romarille, ainakaan mitään jälleenmyyntiarvoa sillä ei ole.
Harvemmin varmaan 10-vuotias bemari tai mersu menee paaliin?
 
10-vuotias sitikka alkaa olemaan paalikamaa tai maksimissaan jäljellä käyttäarvo ja jos vähänkin isompaa niin romarille, ainakaan mitään jälleenmyyntiarvoa sillä ei ole.
Harvemmin varmaan 10-vuotias bemari tai mersu menee paaliin?
Niin, paljon on kiinni auton haluttavuudestakin. Mutta hyvä pointti.
 
10-vuotias sitikka alkaa olemaan paalikamaa tai maksimissaan jäljellä käyttäarvo ja jos vähänkin isompaa niin romarille, ainakaan mitään jälleenmyyntiarvoa sillä ei ole.
Harvemmin varmaan 10-vuotias bemari tai mersu menee paaliin?

Vaikka tämä pitäisikin paikkansa, niin onhan se huomattavasti ympäristöystävällisempi, että vanhat romut poistetaan liikenteestä ;)
 
En tiedä kuinka harvinainen tälläinen avo on mutta kilsoihin nähden tuntuu aika arvokkaalta :hmm:

Saksassa näyttävät olevan hinnat 15-22k haarukassa, toki satkun vähemmän ajettuna ja automaattiaskilla. Muutenkaan varsinaisesti osaa henk. koht. antaa mitään lisäarvoa manuaalille tuollaisessa GT-autossa, ellei ole joku täysi bensalenkkari Keravalta.

Saahan sitä sillä speksirajauksella tehtyä "harvinaiseksi" mutta toisaalta ei myynnissä montaa Fiat 127:aakaan ole, eikä se siitäkään hyvää hankintaa tee :rofl2:
 
Vaikka tämä pitäisikin paikkansa, niin onhan se huomattavasti ympäristöystävällisempi, että vanhat romut poistetaan liikenteestä ;)
Juu, uusien autojen valmistaminenhan on ihan ilmaista ja luonnon kannalta järkevää. Vettäkään ei tainnut mennä kuin 200000L per auto, vai miten se oli?
 
Saksassa näyttävät olevan hinnat 15-22k haarukassa, toki satkun vähemmän ajettuna ja automaattiaskilla. Muutenkaan varsinaisesti osaa henk. koht. antaa mitään lisäarvoa manuaalille tuollaisessa GT-autossa, ellei ole joku täysi bensalenkkari Keravalta.

Saahan sitä sillä speksirajauksella tehtyä "harvinaiseksi" mutta toisaalta ei myynnissä montaa Fiat 127:aakaan ole, eikä se siitäkään hyvää hankintaa tee :rofl2:
En mäkään tuollaista kyllä manuaalina oikein ymmärrä, mutta kyllä niitä vanhempiakin herrasmiehiä on jotka haluavat sen keppivaihteisen ihan vaan ajamisen ilosta.
 
Tuossa on myös apurungot alumiinia, ja ilmajouset. Tuskin on ihan älyttömän hapan kun ei ole paljoa ruostuvia osia. Alumiinikorin ei pitäisi ruostua.
 
Olisikin polttanut bensiiniä, mutta se on nakuttanut naftaa. En noilla kilometreillä uskaltaisi ostaa luksusta kuin Lexukselta. Lämmitysöljyn poltto autossa sotii silti sen verran luksusta vastaan, että ei kiinnostaisi pienemmilläkään kilometreillä.
 
Olisikin polttanut bensiiniä, mutta se on nakuttanut naftaa. En noilla kilometreillä uskaltaisi ostaa luksusta kuin Lexukselta. Lämmitysöljyn poltto autossa sotii silti sen verran luksusta vastaan, että ei kiinnostaisi pienemmilläkään kilometreillä.
Oho, se olikin juu nokivasara. Ei jaksa kaivaa dieselin CO2 kerrointa ja laskea uudestaan, suuruusluokka varmasti kohdallaan näinkin :D
 
Älytön hinta kilsoihin nähden ja ei ole vaivautunut edes pesemään autoa ennen kuvia.

Tuo 88kw mopoversio on aika kauhea ajettava. Olen joskus tuollaista kokeillut ja sitä saa polkea tosissaan, että noinkin painava kori liikkuu johonkin

e: jos vertaa muihin niin ei tuo hinta ihan poskellaan ole, muutama halvempi löytyy mutta enemmän on kalliimpia vaikka 200tkm jo ylittynytkin

 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 155
Viestejä
4 587 140
Jäsenet
75 599
Uusin jäsen
Aarnio_1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom