Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Eikö näistä mersuista repeä se tikkaus nahan ja kankaan välillä? Joo, paskaa laatua, mutta tuossa bemarissa oli nahka kulunut puhki, ei mikään ohuen ompeleen repeämä, eli aivan kuin siinä olisi istuttu puolimiljoonaa kilsaa.
 
Teslasta puheenollen. Kun näitä huvikseen tullut seurattua, niin vanhempia yksilöitä alkanut ponnahtelemaan myyntiin sankoin joukoin, juuri kun valmistajan moottori / drive unit'n takuu on päättymässä. Tässäkin kulkineessa moottori vaihdettu takuuseen ja näissä ässissä pitää vielä varoa homevauriota vuotavan kattoikkunan vuoksi muista erikoisista tyyppivioista puhumattakaan. Silti pyynti tähtitieteellinen loppuunajetusta sammaloituneesta pulkasta, jossa seuraava ostaja saa etuoikeutettuna uusia muutamalla touhukympillä moottorin, akuston, vesivahingot, maalipintavauriot ynnä muut ihanat eteen tulevat yllärit. Hieman pistää ihmetyttämään, että näitä joku oikeasti näillä hinnoilla käytettynä hankkii.

https://www.nettiauto.com/tesla/model-s/11802820
 
Erikoista on Tesloissa myös se, että käytetyt Model 3:t näyttävät olevan useasti saman hintaisia tai kalliimpia kuin uudet tuolla Nettiautossa.

Ainoa järkevän hintainen Model 3 onkin sitten joku jenkeistä raahattu kolariauto :) Ei tulisi muutenkaan kolariautoa hommattua, mutta Tesla ilmeisesti bannaa kolariautot Superchargereista joten niitä ei todella kannata hommata..
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiinnosta miksi ostit noin kalliin auton? Halvemmallakin saa ihan pätevän käyttöauton, jos ei auton ylläpito tai huolto kiinnosta... sijoittaisit loput siihen sinun "parempaan tekemiseen" :D
Siksi että autoni on kaikille samanhintainen mutta kallis vain köyhille? Muutama prosentti omaisuudesta autoiluun ei niin tunnu kalliilta. Minun mielestäni halvemmalla ei saa pätevää käyttöautoa tarpeisiini, mutta tästäkin asiasta jokaisella on oma mielipide ja p****reikä. Ja loput rahat (tai ennemmin niistä saatava tuotto) käytetään parempaan tekemiseen. Minusta autolla ajaminenkin on on suunnilleen yhtä hauskaa kuin vessan siivoaminen, joten pyrin myös peltilaatikossa istumisen minimoimaan.
 
Mikäköhän tämän Teslan tarina on: https://www.nettiauto.com/tesla/model-3/11965631

Kuvissa on kaikesta päätellen 2021 Refresh (chrome delete, sisustusmuutokset) mutta kuvauksen mukaan auto on 2019 mallia. Hintapyyntö myös alle sen mitä näistä yleensä pyydetään.
Tää oli ajettu todella rusinaksi , kantsii katsoa missä kunnossa ollu enne ku on hiissattu eurooppaan ja parsittu kasaan. :D

Jenkki vermeet lataa muutenkin sika hitaasti koska yksivaihe yms jenkki sähkö normin mukanaan tuomat haasteet.
 
Mikäköhän tämän Teslan tarina on: https://www.nettiauto.com/tesla/model-3/11965631

Kuvissa on kaikesta päätellen 2021 Refresh (chrome delete, sisustusmuutokset) mutta kuvauksen mukaan auto on 2019 mallia. Hintapyyntö myös alle sen mitä näistä yleensä pyydetään.
https://www.nettiauto.com/tesla/model-3/11922016 Vanha ilmoitus jossa identtinen myyntiteksti mutta mainitaan vauriopoistosta:whistling:
5YJ3E1EA4KF402498
 

Rohkaisevan näköinen tuo kolarikuva :) ..Mistä me tiedetään, että kyseessä on nimenomaan tuo sama auto kuin tuolla Bidfax sivulla? En näe myynti-ilmossa mainintaa VIN-koodista.

Hiukan erikoista että maininta kolarista on poistettu uudesta ilmoituksesta.
 
Rohkaisevan näköinen tuo kolarikuva :) ..Mistä me tiedetään, että kyseessä on nimenomaan tuo sama auto kuin tuolla Bidfax sivulla?

Hiukan erikoista että maininta kolarista on poistettu uudesta ilmoituksesta.
Kopsasin vinin suoraan trafista rekisterinumeron perusteella tuohon viestiini, ja sama vin näkyy kahteen otteeseen noissa kuvissa.
 
Kopsasin vinin suoraan trafista rekisterinumeron perusteella tuohon viestiini, ja sama vin näkyy kahteen otteeseen noissa kuvissa.

Okei, en tajunnutkaan että vinin saa trafista tietoon.

Propsit kyllä sille pajalle joka on tuon alkuperäisen kuvan näköisen auton saanut korjattua myynti-ilmon näköiseen kuosiin. En silti ehkä ostaisi, ellei puoli-ilmaiseksi saisi :)
 
Propsit kyllä sille pajalle joka on tuon alkuperäisen kuvan näköisen auton saanut korjattua myynti-ilmon näköiseen kuosiin. En silti ehkä ostaisi, ellei puoli-ilmaiseksi saisi :)

Eipä tuo oikeastaan paljoa vaadi että saadaan kolari mälli näyttämään hyvälle. Uudet koripaneelit päälle ja tulos päällepäin kuin uusi. Ongelma onkin miten ne runkorakenteet siellä alla on oiottu.
 
Eipä tuo oikeastaan paljoa vaadi että saadaan kolari mälli näyttämään hyvälle. Uudet koripaneelit päälle ja tulos päällepäin kuin uusi. Ongelma onkin miten ne runkorakenteet siellä alla on oiottu.
Ja jos jenkkituonti niin ei taida Teslan akkutakuukaan olla voimassa jos auto viedään jenkeistä ulos yli 30 päiväksi, vai miten se meni?

Edit: takuu tosiaan ei voimassa, ja lisäksi navi ei toimi ellei päivitä sitä rahalla sekä auton datayhteys (päivitykset, ym.) ovat wifi-tetheringin varassa mikäli autoon ei osta uutta LTE modulia. Supercharger ilmeisesti toimii, mutta vaatii adapterin.
 
Viimeksi muokattu:
Kolari-Teslassa kuumottaa kyllä tuo akku jonkun verran, että miten hyvin on tutkittu onko se vaurioitunut ja mahdollinen tulipaloriski tulevaisuudessa.

Lisäksi jos Tesla tosiaan estää Superchargerien käytön kolaroiduilla autoilla, niin kyllä tuo aika arvoton on: Tesla now disables Supercharging in salvaged vehicles - Electrek

Ihan uuttakin Teslaa jos miettii, niin hiukan kyllä mietityttää että kuinka paljon siihen saa tulla kolhuja ennenkuin Tesla pistää bannit latureihin. Toivon mukaan eivät jostain pienestä naarmusta vielä ryhdy tollaseen.
 
Melkovarmasti fake, vikalista paljastaa... ei mesessä vaihdelaatikkoa sisäänajovaiheessa fiksailla. :smoke:
 
Teslamyyjää kun googlaa, niin löytyy sotapäälliköiden lisäksi myös tällainen, sekin Tesla:


Edit, sekä tuo sama, mutta poistetuna:


Mielenkiintoisen näköinen Mersu :D

XBO-103 = "Muu" Mercedez Benz vuodelta 1972 :D
 
Viimeksi muokattu:
-Vajaavetoinen
-8,9 sekuntia 0-100 km/h
-Yhdistetty kulutus 8,0 l / 100 km

Noilla spekseillä sisätilan varustelut ja koristelut eivät paljon enää paina.
Hyvin kiihtyvä, mukavasti varusteltu ja tilava auto. Kyllähän tuommoisella kelpaisi ajella, eikä hintakaan kovin paha ole. Ulkonäköasiat on aina makukysymyksiä, mutta ihan nättihän tuo on.
 
Hyvin kiihtyvä, mukavasti varusteltu ja tilava auto. Kyllähän tuommoisella kelpaisi ajella, eikä hintakaan kovin paha ole. Ulkonäköasiat on aina makukysymyksiä, mutta ihan nättihän tuo on.
9 sekuntia oli "hyvin" ehkä joskus 90-luvulla.

Mutta nyt kun perus-perhefarkut dieselillä kiihtyy ~6 sekuntiin (A6/530) ja sähköautot 5 sek tai alle, niin ei tuossa vielä paljoa ole ihailtavaa. Vielä jos ohituskiihtyvyys peilautuu suoraan 0-100:n niin aika "välttävä" suoritus.

Niille kenelle tuolla ei ole väliä (ehkä se 85% kuskeista :D ), niin tietty varusteet tulee ensin. Meitä on kaikkiin juniin.
 
En löytänyt Nettiautosta yhtäkään saman vuosimallin, ~samoilla kilsoilla ja suht saman hintaluokan Audi A6 tai BMW 530 farkkua myynnissä.

Ehkä kuitenkin tuolla rahalla saa autoa aika paljon. Toki A6:n saa samoilla kilsoilla ja vuosimallilla, mutta rahaa joutuu laittamaan tiskiin aika paljon enemmän. Bemariin sitten A6:n nähden vielä pari kymppiä lisää. Eli yhden bemarin hinnalla saakaksi DS7:aa ja rahaa jää vielä kaljaankin.

Tosin, Bemarin hinnalla saakin sitten melkein ajamattoman DS7:n, joka kiihtyy 0-100:n 5,9 sekunnissa. Ja edelleen jää rahaa kaljaankin.
 
En löytänyt Nettiautosta yhtäkään saman vuosimallin, ~samoilla kilsoilla ja suht saman hintaluokan Audi A6 tai BMW 530 farkkua myynnissä.

Ehkä kuitenkin tuolla rahalla saa autoa aika paljon. Toki A6:n saa samoilla kilsoilla ja vuosimallilla, mutta rahaa joutuu laittamaan tiskiin aika paljon enemmän. Bemariin sitten A6:n nähden vielä pari kymppiä lisää. Eli yhden bemarin hinnalla saakaksi DS7:aa ja rahaa jää vielä kaljaankin.

Tosin, Bemarin hinnalla saakin sitten melkein ajamattoman DS7:n, joka kiihtyy 0-100:n 5,9 sekunnissa. Ja edelleen jää rahaa kaljaankin.


Näinpä. Ei tuolla 33ke:lla saa vuoden -19 A6:sta tai jos saa se on joku hinnat alkaen 2L TDI nokivasara ilman kiihtyvyyttä, nelivetoa tai yhtään mitään muitakaan mukavuuksia. Ranskalaisissa laatuautoissa saa samalla rahalla huomattavasti enemmän kuin saksalaisissa, vaikka täällä koitetaankin kovasti rummuttaa vaihtoehtoista todellisuutta. DS7:n takuu on vieläpä 7 vuotta ilman kilometrirajaa. Jostain syystä saksalaisiin "laatuautoihin" ei edelleenkään uskalleta luvata yli kahta vuotta (ellei ole äskettäin muuttunut). Aika pellehermanni saa olla, jos kuvittelee että se kahden vuoden takuulla myytävä laite olisi oikeasti laadukkaampi kuin seitsemän.

edit: allekirjoittaneen viimeiseksi Audiksi jäi A3 8V 132kW tfsi johon alkoi tulla sähkövikoja 3v vanhana. 60tkm mittarissa pellit alkoivat kuplia saumoista jne. Nykyisestä Golf Alltrackista on myös alkanut lahota osia jo 50tkm ajettuna. Esim. ratin kellojousi (taulu täyteen vikavaloja). Minulla ei ole ollut ikinä laadullisesti niin paskaa ranskalaista autoa kuin nämä kaksi em. saksalaista. Toki tämä oma otanta on aika pieni.
 
Viimeksi muokattu:
edit: allekirjoittaneen viimeiseksi Audiksi jäi A3 8V 132kW tfsi johon alkoi tulla sähkövikoja 3v vanhana. 60tkm mittarissa pellit alkoivat kuplia saumoista jne. Nykyisestä Golf Alltrackista on myös alkanut lahota osia jo 50tkm ajettuna. Esim. ratin kellojousi (taulu täyteen vikavaloja). Minulla ei ole ollut ikinä laadullisesti niin paskaa ranskalaista autoa kuin nämä kaksi em. saksalaista.

Et oppinut kerralla Audista vaan piti vielä ostaa Volkkari :facepalm: Ja anna kun arvaan: siihen sai parhaan hyvityksen :rofl:
 
Sisätilat mun mielestä ihan huikeat ja ajo-ominaisuudetkin varmasti hyvät. Ei mun mielestä ulkoakaan näytä pahalta, mutta ymmärrän, jos kaikki eivät syty.
Hallintalaitteet on kyl futuristiset.
3adf2f7611063b61-large.jpg
 
Näinpä. Ei tuolla 33ke:lla saa vuoden -19 A6:sta tai jos saa se on joku hinnat alkaen 2L TDI nokivasara ilman kiihtyvyyttä, nelivetoa tai yhtään mitään muitakaan mukavuuksia. Ranskalaisissa laatuautoissa saa samalla rahalla huomattavasti enemmän kuin saksalaisissa, vaikka täällä koitetaankin kovasti rummuttaa vaihtoehtoista todellisuutta. DS7:n takuu on vieläpä 7 vuotta ilman kilometrirajaa. Jostain syystä saksalaisiin "laatuautoihin" ei edelleenkään uskalleta luvata yli kahta vuotta (ellei ole äskettäin muuttunut). Aika pellehermanni saa olla, jos kuvittelee että se kahden vuoden takuulla myytävä laite olisi oikeasti laadukkaampi kuin seitsemän.

edit: allekirjoittaneen viimeiseksi Audiksi jäi A3 8V 132kW tfsi johon alkoi tulla sähkövikoja 3v vanhana. 60tkm mittarissa pellit alkoivat kuplia saumoista jne. Nykyisestä Golf Alltrackista on myös alkanut lahota osia jo 50tkm ajettuna. Esim. ratin kellojousi (taulu täyteen vikavaloja). Minulla ei ole ollut ikinä laadullisesti niin paskaa ranskalaista autoa kuin nämä kaksi em. saksalaista. Toki tämä oma otanta on aika pieni.
Jep, ranskalaiset on kyllä sellaisia että pienellä rahalla saa paljon autoa. Italialaisissa samaa. Mutta jostain syystä mielipiteet on jumittuneet jonnekin 70-luvulle ja aina noita haukutaan. Varsinkin täällä Suomessa. Käytetyn ostajalle kyllä etu, että eipä se sillä tavalla haittaa.
 
Tosin, Bemarin hinnalla saakin sitten melkein ajamattoman DS7:n, joka kiihtyy 0-100:n 5,9 sekunnissa. Ja edelleen jää rahaa kaljaankin.
Jep - ja tuohon verrattuna tämä yksilö ei todellakaan kiihdy "hyvin". Sähköautot (ja hybridit) ovat luoneet viimeisen 10 vuoden aikana aikamoisen myllerryksen tuohon autojen kiihtyvyyteen - oli merkki sitten mikä hyvänsä.

Ihan turha repiä tästä taas "ranskis vastaan muut" -keskustelua kun aivan hyvin olisi voinut verrata vaikka Jaguarin farkkuun pösön moottorilla. Eikä ikäkään ollut se pointti, vaan mikä on nykyään se "standardi". 70-luvulla 12 sekuntia oli "hyvä" kiihtyvyys. :P
 
Makuasioita - luulin ensin Huihaiksi itse. Aika "kloonimaasturi".

Lisäksi vielä melko tehoton ja etuvetoinen, ei jatkoon.

Jos ranskalaista muotoilua, niin mieluummin tämä uusi Pösön PSE. Ulkonäkö, tehot, kulutus ja vetotapakin kohdallaan... /ot
Nelivedolla pilattu...

Näinpä. Ei tuolla 33ke:lla saa vuoden -19 A6:sta tai jos saa se on joku hinnat alkaen 2L TDI nokivasara ilman kiihtyvyyttä, nelivetoa tai yhtään mitään muitakaan mukavuuksia. Ranskalaisissa laatuautoissa saa samalla rahalla huomattavasti enemmän kuin saksalaisissa, vaikka täällä koitetaankin kovasti rummuttaa vaihtoehtoista todellisuutta. DS7:n takuu on vieläpä 7 vuotta ilman kilometrirajaa. Jostain syystä saksalaisiin "laatuautoihin" ei edelleenkään uskalleta luvata yli kahta vuotta (ellei ole äskettäin muuttunut). Aika pellehermanni saa olla, jos kuvittelee että se kahden vuoden takuulla myytävä laite olisi oikeasti laadukkaampi kuin seitsemän.

edit: allekirjoittaneen viimeiseksi Audiksi jäi A3 8V 132kW tfsi johon alkoi tulla sähkövikoja 3v vanhana. 60tkm mittarissa pellit alkoivat kuplia saumoista jne. Nykyisestä Golf Alltrackista on myös alkanut lahota osia jo 50tkm ajettuna. Esim. ratin kellojousi (taulu täyteen vikavaloja). Minulla ei ole ollut ikinä laadullisesti niin paskaa ranskalaista autoa kuin nämä kaksi em. saksalaista. Toki tämä oma otanta on aika pieni.

Voisikohan pitkä takuu johtua siitä että houkutellaan asiakkaita sen turvin kaupoille kun muutoin ei oikein tuollainen vehje tarjoa mitään minkä takia vaikka nyt sitten se BMW tai Audi ostaja tuollaisen haluaisi... Laatuauton uskaltaa ostaa ilman takuutakin kun ei tarvitse sen varaan laskea.
 
Viimeksi muokattu:
Voisikohan pitkä takuu johtua siitä että houkutellaan asiakkaita sen turvin kaupoille kun muutoin ei oikein tuollainen vehje tarjoa mitään minkä takia vaikka nyt sitten se BMW tai Audi ostaja tuollaisen haluaisi... Laatuauton uskaltaa ostaa ilman takuutakin kun ei tarvitse sen varaan laskea.

Saa sen ainakin 5v takuun saksalaisiinkin mutta suomessa siitä joutuu n.tonnin maksamaan. (ainakin omaan bemariin 3v lisätakuuta maksoi aika tasan tonnin). Joo tuon hintaluokan autoissa se olisi ihan hyvin voitu suoraan laittaa myyntihintaan ja kukaan ei olisi huomannut.
 
No näinpä juuri, lisähinnasta.
no se on "lisähinnasta" kaikissa muissakin, ei se mitenkään siihen vaan ilmaannu vaan on vaan sitten laitettu suoraan myyntihintaan mikä omastakin mielestä on markkinoinnin kannalta ihan hyvä.
Kuten sanoin niin esim vaikka juuri bemarin markkinoinninkin kannalta olisi varmaan jees että olisi suoraan se 5v takuu ja autojen lähtöhinta suoraan tonnin enemmän.
 
No sehän ei nyt millään tavalla ole asian ydin.
Samalla tapaa vaikka paremmat sisustamateriaalit on laitettu suoraan myyntihintaan.
Et taida nyt oikein ymmärtää mitä ajan takaa. Tarkoitan sitä että hyönteistutkija menee riemastuen ostamaan sitikan koska siinähän on vallaton 7v takuu, ei ranskalaista autoa kuitenkaan pidetä niin kauaa niin miksei ostaisi sellaista kun kerran saman kaltaiset ominaisuudet saa halvalla. Hinta se yleensä on kuitenkin määräävä tekijä, vai kuinka moni mieluummin ottaa Ranskalaisen jos itse ei tarvitsisi autosta mitään maksaa. Kyllä niitäkin on mutta taitaa olla vähemmistö (paitsi ehkä tällä foorumilla xD )
 
No sehän ei nyt millään tavalla ole asian ydin.
Samalla tapaa vaikka paremmat sisustamateriaalit on laitettu suoraan myyntihintaan.
Et taida nyt oikein ymmärtää mitä ajan takaa. Tarkoitan sitä että hyönteistutkija menee riemastuen ostamaan sitikan koska siinähän on vallaton 7v takuu, ei ranskalaista autoa kuitenkaan pidetä niin kauaa niin miksei ostaisi sellaista kun kerran saman kaltaiset ominaisuudet saa halvalla. Hinta se yleensä on kuitenkin määräävä tekijä, vai kuinka moni mieluummin ottaa Ranskalaisen jos itse ei tarvitsisi autosta mitään maksaa. Kyllä niitäkin on mutta taitaa olla vähemmistö (paitsi ehkä tällä foorumilla xD )
Saattaa hyönteistutkijalle tulla yllätyksenä, että sitten kun auton vaihto koittaa niin se uusi Audi olisikin ollut kokonaiskuluiltaan sitikkaa halvempi, vaikka olisi jättänyt sen lisätakuun ottamatta ja kertaalleen vaihtanut omaan piikkiin moottorin ja laatikon ;)
 
Aika useinhan se menee niin että Premium ei kuitenkaan ole niin kallis pitää mitä monet luulevat.
Otetaan vaikka tähän ajatusleikkiin 10-v pitoaika autolle. Hyvä esimerkki on joku 10-15k hintaluokan 3-sarjan bemari. Samalla rahalla kun ostat passatin niin se on 10v päästä jätettä, kun taas vastaava bemari menee 3-4 tonnilla jollekin lippispäälle riemusta kiljuen. Bemarin ylläpitokustannukset eivät todennäköisesti ole juurikaan kummoisemmat kun vastaavan hintaluokan Volkkarissa.
 
Nelivedolla pilattu...



Voisikohan pitkä takuu johtua siitä että houkutellaan asiakkaita sen turvin kaupoille kun muutoin ei oikein tuollainen vehje tarjoa mitään minkä takia vaikka nyt sitten se BMW tai Audi ostaja tuollaisen haluaisi... Laatuauton uskaltaa ostaa ilman takuutakin kun ei tarvitse sen varaan laskea.

Pidätkö BMW:ä ja Audia laatuautoina mitä tekniseen luotettavuuteen tulee?
 
Hallintalaitteet on kyl futuristiset.
3adf2f7611063b61-large.jpg

Mitä helvettiä, onko tossa tosiaan manuaalikorkeussäädettävät ajovalot? Tuon perusteella jo voi sanoa, että yksi todella tärkeä varuste puuttuu kun ruksittu halogenvalot keulalle...

edit. eiku prkl, taitaakin olla niin, että noille pikkuxenoneille ei vaadita automaatista säätöä, eikä muuten taida olla pesuritkaan pakollisia silloin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 652
Viestejä
4 494 994
Jäsenet
74 266
Uusin jäsen
ufozz112

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom