Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
En edes tiennyt että tuollaista autoa on olemassa. Erittäin hieno, tekis jo melkein mieli harkita ostaa. Todella hyvän näköinen, vetää oikeasta päästä ja ihan hyvä suorituskykykin ja hintakin on siedettävä. Ja automaattikaan ei haittaa yhtään.
 
Viimeksi muokattu:
Kuulosta vaan vähän hölmöltä ostaa tollanen automaattina. Samalla vaivalla se vois olla sitten joku litranen pölynimurikin jos ei sillä oo tarkoitus kepittää. Jos tossa olis joku nopea loota niin ymmärtäisin, mutta tollanen vanha mehumaija ei oikein lämmitä ton tyylisessä autossa.

Sellainen "oikea" Genesis olisi myös ihan hieno. Tällainen siis 2019 Genesis G80 3.8L SKU:KU296126 Sedan - cars & trucks - by dealer... Tässä ymmärrän jo sen automaatinkin ;)
 
Itse pidän kyllä, automaatti ja tarpeeksi iso moottori niin on miellyttävä ajella menemään. Kierroksia on se 1000rpm pintaan ja kick-downilla saa kulkuakin, toki onhan siinä aina viive ennenkuin mennään. Tosi paljon riippuu kyllä autosta jos on se perinteinen automaatti, että miten sopii kone ja laatikko yhteen.
 
Itse pidän kyllä, automaatti ja tarpeeksi iso moottori niin on miellyttävä ajella menemään. Kierroksia on se 1000rpm pintaan ja kick-downilla saa kulkuakin, toki onhan siinä aina viive ennenkuin mennään. Tosi paljon riippuu kyllä autosta jos on se perinteinen automaatti, että miten sopii kone ja laatikko yhteen.
Ei se iso moottori mitään pelasta jos kierrokset 1000rpm, edes 250hv ja 500nm ei pidä automaatilla kierroksia noin alhaalla vaan ne on lähempänä 2000rpm.
 
Varmaan ihan autosta riippuvaista tämäkin, ainakin Lexus LS mikä mulla oli laittoi vitosta sisään jo 50km/h vauhdeissa ja silloin oli kierrokset noin 1100rpm. Lexuxsessa oli 284hv / 400Nm. Mutta paljon on autokohtaisia eroja. Osassa autoissa automaatti vaihtaa koko ajan ja osassa taas pysyy pykälä päällä melkein tilanteessa kuin tilanteessa, itse pidän jälkimmäisestä enemmän. Esim Jaguar-S type millä ajoin, 3l bensa ja 5-nop. automaatti vaihtoi heti kun pienikin nyppylä tuli eteen, vähän oli hermostunutta menoa. Nykyinen CLK on ihan ok automaatin osalta.
 
Kyllä melko pitkä ja kivinen tie on jos tosta meinaa 13 donaa saada. Ehkä sen voi jossain liikkeessä vaihtaa johonkin 700 päivää varastossa olleeseen 3,2 v6 manuaali cayenneen tolla 13k hyvityksellä, mutta muuten voi olla aika tiukassa 13k :D

Varsinkin kun orkkiksia saa paljon halvemmalla ja pitäisin sellaista kuitenkin kalliimpana kun tollasta pärnäsen tekemää tuninkiversioo.
Myydyissäkin on esim 150tkm ajettu webastolla jonka pyyntihinta on ollut 10800. Pitäisin ton linkin auton hintana ehkä max jotain 7800-8000e ja silloinkin ostajan pitäisi haluta juuri nimenomaan ko. yksilö.

"Moottoria piristetty lisäämällä teholastu ja auton omaa moottorinohjausboksia säätämällä! Moottorista mitattu tehopenkissä n. 200hv ja vääntöä 400nm! Tehonmittauslappu löytyy!"

Ei kai tän ikäisiin nyt oikeasti enää mitään lastuja vaihdella...
 
Jos sinne on ensin laitettu "teholastu" eli eebaista tilattu paskalaatikko huijaamaan lisää löpöä (totuus: saatu rasia jossa ei ole mitään sisällä) ja myöhemmin joku softaaja on repinyt sen helvettiin ja ajanut halvimman bulkkisoftan sisään?
 
Jos sinne on ensin laitettu "teholastu" eli eebaista tilattu paskalaatikko huijaamaan lisää löpöä (totuus: saatu rasia jossa ei ole mitään sisällä) ja myöhemmin joku softaaja on repinyt sen helvettiin ja ajanut halvimman bulkkisoftan sisään?
Ja ilma tulee maagisesti polttoaineen mukana? Epäselvästihän tuo on kirjoitettu, mutta kyllähän siinä lukee, että vakiota moottoriohjausta säätämällä ja hehkutetaan Suomen ainoaksi. Valmiin softan lataaminen ei ole säätämistä, vaikka muiden tulkintoja ei voi tietää.
 
Ja ilma tulee maagisesti polttoaineen mukana? Epäselvästihän tuo on kirjoitettu, mutta kyllähän siinä lukee, että vakiota moottoriohjausta säätämällä ja hehkutetaan Suomen ainoaksi. Valmiin softan lataaminen ei ole säätämistä, vaikka muiden tulkintoja ei voi tietää.

Dieseleihin taitaa noita hienoja modeja löytyä jos silmällä katsoo. Bensoihin toki asia sitten eri.

Lähinnä oli tarkoitus hassutella noilla eebain "teholastuilla" dieseleihin, mutta hassuttelu on näköjään vaikea laji internetsissä. Tai ihmisillä liikaa hiekkaa persvaossa.

Jotenkin tuosta myyjän ilmaisukyvystä päättelisin, ettei kaveri välttämättä itsekkään tiedä mitä sinne on laitettu..
 
Dieseleihin taitaa noita hienoja modeja löytyä jos silmällä katsoo. Bensoihin toki asia sitten eri.

Lähinnä oli tarkoitus hassutella noilla eebain "teholastuilla" dieseleihin, mutta hassuttelu on näköjään vaikea laji internetsissä. Tai ihmisillä liikaa hiekkaa persvaossa.

Jotenkin tuosta myyjän ilmaisukyvystä päättelisin, ettei kaveri välttämättä itsekkään tiedä mitä sinne on laitettu..
Näkeehän niitä huonosti säädettyjä. Jos laitetaan puskemaan mustaa niin lämmöt nousee ja kulutus kasvaa, mutta ei sillä paljoa voimaa saada, kun ilmaa pitää olla. Luulisi että siinä dynolapussa näkyy myös seokset. Hintaa on kuitenkin liikaa.
 
Näkeehän niitä huonosti säädettyjä. Jos laitetaan puskemaan mustaa niin lämmöt nousee ja kulutus kasvaa, mutta ei sillä paljoa voimaa saada, kun ilmaa pitää olla. Luulisi että siinä dynolapussa näkyy myös seokset. Hintaa on kuitenkin liikaa.

Juu, en laskisi eebain "tehoboksia" kovin hyväksi "säätämiseksi" jolle tosiaan oli ajatus naureskella :rolleyes:
 
Jostain ihme syystä THP 200hp ja 270hp on toimivia ja ne pienempitehoiset taas ei. Ainakin tälläinen mielikuva on jäänyt kun Pösö foorumilla pyörin aikaisemmin 307:n takia. Tarkalleen en muista mitä eroja noissa koneissa oli eikä niin Pösöt jaksa muutenkaan kiinnostaa, edes tuo RCZ.
 
Noissa pienimmissä tosiaan ollut jakoketju ongelmia todella paljon, mitä THP200:ssa ei ole juurikaan raportoitu, mutta toisaalta kyllä noista aivan kaikista THP koneista on raportoitu myös muita ongelmia, esim. moni valittaa posketonta öljynkulutusta ja muita isompia tai pienempiä hajoamisia.
 
Noissa pienimmissä tosiaan ollut jakoketju ongelmia todella paljon, mitä THP200:ssa ei ole juurikaan raportoitu, mutta toisaalta kyllä noista aivan kaikista THP koneista on raportoitu myös muita ongelmia, esim. moni valittaa posketonta öljynkulutusta ja muita isompia tai pienempiä hajoamisia.
Eräästä vannoutuneesta ranskalaisten autojen ystävästä tuli käännynnäinen erään THP-koneisen Peugeotin omistamisen jälkeen (olikohan 3008?). Kaikenlaisia ongelmia kun tuon tuosta moottorin vikavalo päällä. Imusarjoja piti putsauttaa melkein yhtä usein kuin vaihtaa moottoriöljyt sun muita järjettömyyksiä. Voisi itseäkin vituttaa jos uuden auton oston jälkeen pitäisi seisottaa autoa marmorin pajalla useita kertoja vuosittain useita päiviä kerrallaan vaikka takuisiin menisikin.

Itselle taasen riitti yhden 307SW omistaminen kahden vuoden ajan joskus kymmenen vuotta sitten. Ranskalaisia en ala enää harrastamaan, mieluummin ostaa sitten sen oikean harrastusauton.
 
Jotenkin tuosta myyjän ilmaisukyvystä päättelisin, ettei kaveri välttämättä itsekkään tiedä mitä sinne on laitettu..
Pösö-jutut vielä jatkuivat, niin googlasin ton ekan diesel-pösön myyjän ja jotenkin jäi kutina, että kaveri saattaisi tietää jotain, mitä autolle on tehty. Viimeistään huoltojoukot ehkäpä?
 
Pösö-jutut vielä jatkuivat, niin googlasin ton ekan diesel-pösön myyjän ja jotenkin jäi kutina, että kaveri saattaisi tietää jotain, mitä autolle on tehty. Viimeistään huoltojoukot ehkäpä?

Jaa, saattaa se ollakkin, ei kiinnosta googlata random pösöjen myyjiä.

Yleensä vakavasti otettavat rakentelijat osaavat itsensä ymmärrettävästi ilmaista halutessaan. Mitä itse tai kaveriporukalla rakennettuja katu/rata-autoja on myyty, niin ei tulisi ihan heti mieleen laitella "teholastuja" sinne ilmoitukseen vaikka sillä tarkoitettaisiinkin esimerkiksi eeprommin vaihtoa jotta pääsee alkuperäiseen ecuun sisään.
 
No nyt aamulla 5008 -18 1.2 Puretech kylmäkäynnistäessä -7° herjaili moottorin öljypainetta hmm just meni 50tkm rikki pidemmällä reissulla. Pitäs varmaan tarkistettavaksi viedä.
Aikasemmin takuuseen uudet tulpat ja epäilivät pitäisikö puolakin samalla vaihtaa niin pienestä nykimisestä päätellen se ottaa samalla työnalle.
 
No nyt aamulla 5008 -18 1.2 Puretech kylmäkäynnistäessä -7° herjaili moottorin öljypainetta hmm just meni 50tkm rikki pidemmällä reissulla. Pitäs varmaan tarkistettavaksi viedä.
Aikasemmin takuuseen uudet tulpat ja epäilivät pitäisikö puolakin samalla vaihtaa niin pienestä nykimisestä päätellen se ottaa samalla työnalle.
Voi olla jo jakohihnan murua öljysihtiä tukkimassa ja siksi ei heti startissa nouse paine nopeasti, ei olis ihan eka 1.2 puretech joka hajoaa tuosta syystä. Paikallisen merkkihuollon takapihalla oli parhaimmillaan melkoinen rivi noita rikkoutuneita 1.2 puretech koneita.
Toivottavasti syy ei ole tuo mutta ei se todellakaan mahdoton skenaario ole :beye:
 
Voi olla jo jakohihnan murua öljysihtiä tukkimassa ja siksi ei heti startissa nouse paine nopeasti, ei olis ihan eka 1.2 puretech joka hajoaa tuosta syystä. Paikallisen merkkihuollon takapihalla oli parhaimmillaan melkoinen rivi noita rikkoutuneita 1.2 puretech koneita.
Toivottavasti syy ei ole tuo mutta ei se todellakaan mahdoton skenaario ole :beye:

2018 vuotisessa pitäisi olla jo uudempi lasikuituvahviseinen hihna, joka ei ole kärsinyt jakohihnan murentumisesta. Helpoiten tuon pystyy varmistamaan avaamalla öljykorkin ja katsomaan näkyykö hihnassa valkoiset vai keltaiset merkinnät. Valkoiset merkinnät on ensimmäisen ja toisen sukupolven hihnoissa sekä keltaiset merkinnät ovat kolmannen polven hihnoissa.
 
Mä olin hetken ihan ihmeissäni että mikä helvetin "murentunut jakohihna öljysihdissä" mutta pikaisen googlaamisen perusteella se on näemmä ihan oikea ongelma... Ja silti olen ihmeissäni että mitä helvettiä?? Miksi uittaa sitä hihnaa öljyssä?
 
Mä olin hetken ihan ihmeissäni että mikä helvetin "murentunut jakohihna öljysihdissä" mutta pikaisen googlaamisen perusteella se on näemmä ihan oikea ongelma... Ja silti olen ihmeissäni että mitä helvettiä?? Miksi uittaa sitä hihnaa öljyssä?

Kun hihna on öljykylvyssä se vähentää kitkaa. Sama ratkaisu löytyy mm. Fordin Ecoboostista. Joka on kärsinyt myös samoista ongelmista.
 
Kun hihna on öljykylvyssä se vähentää kitkaa. Sama ratkaisu löytyy mm. Fordin Ecoboostista. Joka on kärsinyt myös samoista ongelmista.

Vähentää kitkaa? O-kei... Rasti listaan vältettävien koneiden listalle. Ymmärrän konseptin, mutta on tainnut taas materiaalisuunnittelu jäädä puolitiehen...
 
Vähentää kitkaa? O-kei... Rasti listaan vältettävien koneiden listalle. Ymmärrän konseptin, mutta on tainnut taas materiaalisuunnittelu jäädä puolitiehen...

Ainakin PSA-moottoreissa ongelmat ovat yleisimpiä Suomessa, jossa on ollut suurinosa koko Euroopan tapauksista. Osasyyllisenä on ilmeisesti käytetty öljytyyppi ja tätä on pyritty ratkomaan sillä, että merkkiliikkeet joutuvat käyttämään pelkästään Totalin öljyjä. Ja ongelmat ovat koskeneet lähinnä ensimmäisen ja toisen sukupolven Puretechejä. Kun taas uusimman polven moottoreista ei ole ongelmia vielä raportoitu.
 
Vähentää kitkaa? O-kei... Rasti listaan vältettävien koneiden listalle. Ymmärrän konseptin, mutta on tainnut taas materiaalisuunnittelu jäädä puolitiehen...
Fordista luin samaa vikaa, jos on käytetty väärää moottoriöljyä, niin jakohihnasta alkaa lähtemään palasia. Ei ole ongelmaa, jos on käytetty aina oikeaa öljyä.

Tuossa ilmeisesti se Fordin perus öljy:

Jakohihnan vaihtoväli 1.0 ja 1.5 moottoreissa on muistaakseni 240tkm tai 10 vuotta.

Fordin tohtisin ostaa, mutta PSA ei ole oikein tuttu itselle nykypäivän autoista.
 
Joopa joo, frendillä oli kaksi noita. Ensimmäisen kohdalla sanoin että "mietihän nyt kaksi kertaa". No sälli osti sen ja ongelmia oli koko kattaus. Jakopää, öljynkulutus ja metallinen ääni koneesta tmv. en muista enää tarkasti mutta helikopterivalot siinä vilkkui taulussa ja jatkuvasti oli moottorista hattu irti. No kun se saatiin kuntoon niin hän osti samanlaisen mutta tehokkaamman version jossa "ei netin mukaan ole ollut ongelmia". Ja sama homma taas alusta.
 
Kakkossarjalaiset alkaa olla sitä "retrohienoa" ikäluokkaa kuten laatikkoladat ynnä muut joita sitten junnutkin voivat (vielä) rakennella ja laitella kun hinnat eivät ole aivan älyttömiä.

Toimivana ja leimallisena vois olla ihan mielenkiintoinenkin laite tuo remmillinen kakkonen
 
Hyvä kate kun mälliauto on raahattu rapakon ylitse ja vähän ehostettu :D 5500d on muuttunut 33500e eikä tietenkään mitään mainintaa kolarihistoriasta :D


Hinta on sentään tullut jo alle 30 000e mutta ei vieläkään mainintaa kolarihistoriasta :D
 

Liitteet

  • 14495516_660249904137237_978099137714581783_n[1].jpg
    14495516_660249904137237_978099137714581783_n[1].jpg
    44 KB · Luettu: 141
Hinta on sentään tullut jo alle 30 000e mutta ei vieläkään mainintaa kolarihistoriasta :D
Eihän tuossa ole kuvien mukaan ku vähän pintapeltejä uusittu? Tosi pahasti pahemmin mällätyn voit ostaa suomesta merkkiliikkeestä kolaroimattomana. Ei niistä mitään tartte ilmoittaa jos ei ole lunariks asti mennyt.
 
Hinta on sentään tullut jo alle 30 000e mutta ei vieläkään mainintaa kolarihistoriasta :D

Joo ei tuollaisilla ns. parkkipaikkakolhuilla ole mitään merkitystä, vähän ovea ja puskuria uusiksi niin se on kuin uusi.
 
Eihän tuossa ole kuvien mukaan ku vähän pintapeltejä uusittu?

No onhan tuo hyvä kauppa kun on alle 5000e on ostettu ja noin pienellä fiksattu 30 000e myyntiin :D Verot ja rahdit toki on maksettu.

Onko tuon ikäisessä jo digitaalinen mittataulu vai onko sekin huvikseen vaihdettu maileista kilsamalliseksi? Jos on koko mittaristo vaihdettu niin sehän on pienentänyt voittoa.......
 
Onko tuon ikäisessä jo digitaalinen mittataulu vai onko sekin huvikseen vaihdettu maileista kilsamalliseksi? Jos on koko mittaristo vaihdettu niin sehän on pienentänyt voittoa.......
On varustelistalla saatavilla, mutta tossa autossa ei ole. Toi on varmaan se isommalla näytöllä oleva välimallin mittaristo (tai ainakin näyttää mun mielestä samalta kuin mitä omassa autossa) Uutena toi mittaristo on jotain tonnin pintaa. Se täysdigitaali on melkein tuplat
 
On varustelistalla saatavilla, mutta tossa autossa ei ole. Toi on varmaan se isommalla näytöllä oleva välimallin mittaristo (tai ainakin näyttää mun mielestä samalta kuin mitä omassa autossa) Uutena toi mittaristo on jotain tonnin pintaa. Se täysdigitaali on melkein tuplat

Mitähän järkeä siinä on sitten ollut vaihtaa myyntikatetta pienentämään? Ei se jenkkituonti pelkästään sillä peity. Ei sentään kilsoja ole samalla kertaa ruuvattu satkuun :D
 
No nyt aamulla 5008 -18 1.2 Puretech kylmäkäynnistäessä -7° herjaili moottorin öljypainetta hmm just meni 50tkm rikki pidemmällä reissulla. Pitäs varmaan tarkistettavaksi viedä.
Aikasemmin takuuseen uudet tulpat ja epäilivät pitäisikö puolakin samalla vaihtaa niin pienestä nykimisestä päätellen se ottaa samalla työnalle.

Vastaillaan vielä tännekkin "löydöistä" kun aloitettiin. Jakohihna oli alkanut murentumaan ja tukkinut öljysihdin, se ja hihna takuuvaihtona.
Aikaisemmin jonnekkin mainitsin ettei vaihda +20 pakkasilla vaihteelle niin se jäänee pienen nykimisen kanssa toistaiseksi mysteeriksi. Pakkasia odotellessa. Pakin kautta antaa vaihtaa mutta suoriltaan ei.
IMG_20210222_184713.jpg
@RieskaMies @Tehoreca
 
Vastaillaan vielä tännekkin "löydöistä" kun aloitettiin. Jakohihna oli alkanut murentumaan ja tukkinut öljysihdin, se ja hihna takuuvaihtona.
Aikaisemmin jonnekkin mainitsin ettei vaihda +20 pakkasilla vaihteelle niin se jäänee pienen nykimisen kanssa toistaiseksi mysteeriksi. Pakkasia odotellessa. Pakin kautta antaa vaihtaa mutta suoriltaan ei.
IMG_20210222_184713.jpg
@RieskaMies @Tehoreca
Tuo 1.2 puretech olisi muuten aika hyvä pikkubensa mutta surullisen paljon kaikenlaisia ongelmia tuppaa olemaan. Imukanavien karstoittumista(tätä toki melkein kaikissa suoraruiskuissa), "super knock" rikkonut koneita, jakohihna murenee...
Muutamia tapauksia on ollut suomessakin missä nähty huoltokirjasta tms. että ei ole käytetty oikeilla luokituksilla olevaa öljyä ja mennyt hihnavikaisia koneita sitten asiakkaan tai öljyt vaihtaneen korjaamon piikkiin vaikka se oikea syy löytyy hihnasta itsestään.

Ei niitä vikoja toki läheskään kaikissa ole mutta jos omalla tuurillani pelaan niin en ihmettelisi vaikka sattuisi kunnon värisuora kohdille tuollaisen kanssa.
 
Tuo 1.2 puretech olisi muuten aika hyvä pikkubensa mutta surullisen paljon kaikenlaisia ongelmia tuppaa olemaan. Imukanavien karstoittumista(tätä toki melkein kaikissa suoraruiskuissa), "super knock" rikkonut koneita, jakohihna murenee...
Muutamia tapauksia on ollut suomessakin missä nähty huoltokirjasta tms. että ei ole käytetty oikeilla luokituksilla olevaa öljyä ja mennyt hihnavikaisia koneita sitten asiakkaan tai öljyt vaihtaneen korjaamon piikkiin vaikka se oikea syy löytyy hihnasta itsestään.

Ei niitä vikoja toki läheskään kaikissa ole mutta jos omalla tuurillani pelaan niin en ihmettelisi vaikka sattuisi kunnon värisuora kohdille tuollaisen kanssa.

En kyllä käsitä miksi kukaan kaataisi mihinkään moottoriin sinne sopimatonta öljyä.
Käsittääkseni myös ecoboosteissa on tuota hihnan murenemista, joka johtuu ainoastaan vääristä öljyistä.
 
Tuo 1.2 puretech olisi muuten aika hyvä pikkubensa mutta surullisen paljon kaikenlaisia ongelmia tuppaa olemaan. Imukanavien karstoittumista(tätä toki melkein kaikissa suoraruiskuissa), "super knock" rikkonut koneita, jakohihna murenee...
Muutamia tapauksia on ollut suomessakin missä nähty huoltokirjasta tms. että ei ole käytetty oikeilla luokituksilla olevaa öljyä ja mennyt hihnavikaisia koneita sitten asiakkaan tai öljyt vaihtaneen korjaamon piikkiin vaikka se oikea syy löytyy hihnasta itsestään.

Ei niitä vikoja toki läheskään kaikissa ole mutta jos omalla tuurillani pelaan niin en ihmettelisi vaikka sattuisi kunnon värisuora kohdille tuollaisen kanssa.

En nyt sanoisi mitenkään epäluotettavaksi kaikesta huolimatta. Tämä jakohihanmureneminen ei ole koskenut kuin hyvin pientä osaa moottoreista ja suurimmassa osassa on ollut juurisyynä luokitusten vastainen öljy tai Neste City Pro (Oli aiemmin luokitusten puolesta hyväksyttyä, mutta tarkempien tutkimusten jälkeen tämä PSA-luokitus poistui). Ja kuten aiemmin todettua nämä jakohihnan murenemistapaukset ovat olleet pääsääntöisesti Suomen erityisongelma, jota on pyritty ratkomaan valmistajan ja maahantuojan toimilla. Imukanavien karstoittuminen on suoraruiskun haittapuoli, jota ei nykyisellä päästötasolla voida tehokkaasti enää torjua. Jos Puretechiä verrataan esim 150-sarjalaisiin THP-koneisiin on luotettavuudessa huomattava ero. Noista 150-sarjalaisita THP:stä varmaan jokaiseen on vaihdettu koneen eliniän aikana vähintäänkin kerran jakoketju. Oman aiemman asentajakokemuksen perusteella mitä on näitä vehkeitä tullut korjattua on muodostunut selkeä kokonaiskuva siitä, miten paljon viattomia yksilöitä on liikenteessä viallisiin nähden. Omastakin taloudesta löytyy 130 PT (€6.2) vuodelta 2018 jolla on ajettu 60 tkm ja mitään moottoriin liittyvää murhetta ei ole vielä tullut vastaan.
 
Tuo 1.2 puretech olisi muuten aika hyvä pikkubensa mutta surullisen paljon kaikenlaisia ongelmia tuppaa olemaan. Imukanavien karstoittumista(tätä toki melkein kaikissa suoraruiskuissa), "super knock" rikkonut koneita, jakohihna murenee...
Muutamia tapauksia on ollut suomessakin missä nähty huoltokirjasta tms. että ei ole käytetty oikeilla luokituksilla olevaa öljyä ja mennyt hihnavikaisia koneita sitten asiakkaan tai öljyt vaihtaneen korjaamon piikkiin vaikka se oikea syy löytyy hihnasta itsestään.

Ei niitä vikoja toki läheskään kaikissa ole mutta jos omalla tuurillani pelaan niin en ihmettelisi vaikka sattuisi kunnon värisuora kohdille tuollaisen kanssa.

En nyt sanoisi mitenkään epäluotettavaksi kaikesta huolimatta. Tämä jakohihanmureneminen ei ole koskenut kuin hyvin pientä osaa moottoreista ja suurimmassa osassa on ollut juurisyynä luokitusten vastainen öljy tai Neste City Pro (Oli aiemmin luokitusten puolesta hyväksyttyä, mutta tarkempien tutkimusten jälkeen tämä PSA-luokitus poistui). Ja kuten aiemmin todettua nämä jakohihnan murenemistapaukset ovat olleet pääsääntöisesti Suomen erityisongelma, jota on pyritty ratkomaan valmistajan ja maahantuojan toimilla. Imukanavien karstoittuminen on suoraruiskun haittapuoli, jota ei nykyisellä päästötasolla voida tehokkaasti enää torjua. Jos Puretechiä verrataan esim 150-sarjalaisiin THP-koneisiin on luotettavuudessa huomattava ero. Noista 150-sarjalaisita THP:stä varmaan jokaiseen on vaihdettu koneen eliniän aikana vähintäänkin kerran jakoketju. Oman aiemman asentajakokemuksen perusteella mitä on näitä vehkeitä tullut korjattua on muodostunut selkeä kokonaiskuva siitä, miten paljon viattomia yksilöitä on liikenteessä viallisiin nähden. Omastakin taloudesta löytyy 130 PT (€6.2) vuodelta 2018 jolla on ajettu 60 tkm ja mitään moottoriin liittyvää murhetta ei ole vielä tullut vastaan.

Aikaisemmin jonnekkin mainitsin ettei vaihda +20 pakkasilla vaihteelle niin se jäänee pienen nykimisen kanssa toistaiseksi mysteeriksi. Pakkasia odotellessa. Pakin kautta antaa vaihtaa mutta suoriltaan ei.

Itse vaihtaisin korjaamoa, jos tuollaiselle selkeälle vialle ei mitään syytä löydetä. Onko tämä auto EAT6:sella vai EAT8:silla. Jos edellä mainitulla, niin vika on todennäköisesti Comelecin vaihteenasentoanturissa joka on muistikuvieni mukaan vaihteiston yläosassa.
 
En nyt sanoisi mitenkään epäluotettavaksi kaikesta huolimatta. Tämä jakohihanmureneminen ei ole koskenut kuin hyvin pientä osaa moottoreista ja suurimmassa osassa on ollut juurisyynä luokitusten vastainen öljy tai Neste City Pro (Oli aiemmin luokitusten puolesta hyväksyttyä, mutta tarkempien tutkimusten jälkeen tämä PSA-luokitus poistui). Ja kuten aiemmin todettua nämä jakohihnan murenemistapaukset ovat olleet pääsääntöisesti Suomen erityisongelma, jota on pyritty ratkomaan valmistajan ja maahantuojan toimilla. Imukanavien karstoittuminen on suoraruiskun haittapuoli, jota ei nykyisellä päästötasolla voida tehokkaasti enää torjua. Jos Puretechiä verrataan esim 150-sarjalaisiin THP-koneisiin on luotettavuudessa huomattava ero. Noista 150-sarjalaisita THP:stä varmaan jokaiseen on vaihdettu koneen eliniän aikana vähintäänkin kerran jakoketju. Oman aiemman asentajakokemuksen perusteella mitä on näitä vehkeitä tullut korjattua on muodostunut selkeä kokonaiskuva siitä, miten paljon viattomia yksilöitä on liikenteessä viallisiin nähden. Omastakin taloudesta löytyy 130 PT (€6.2) vuodelta 2018 jolla on ajettu 60 tkm ja mitään moottoriin liittyvää murhetta ei ole vielä tullut vastaan.



Itse vaihtaisin korjaamoa, jos tuollaiselle selkeälle vialle ei mitään syytä löydetä. Onko tämä auto EAT6:sella vai EAT8:silla. Jos edellä mainitulla, niin vika on todennäköisesti Comelecin vaihteenasentoanturissa joka on muistikuvieni mukaan vaihteiston yläosassa.

Pörhön omalla huoltamolla oli, samassa mistä on tilattukkin. Kuusilovisella vielä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 193
Viestejä
4 588 146
Jäsenet
75 604
Uusin jäsen
PetteriT.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom