Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Et ole tainnut miettiä sitä että valmistusmäärät vaikuttavat yleensä jonkin verran hintoihin. MK5 ja MK4 R32 on kaksi ihan eri autoa ja valmistusmäärät MK4:ssä aika paljon pienemmät. Tästä on nyt ihan turha vääntää kun olet vain selvästi jotakin mieltä ja turha sitä on faktoilla sotkea.
Määrät nyt johtuu lähinnä siitä että sitä valmistettiin vain se kaksi viimeistä vuotta mallisarjasta ennen kuin uusi tuli pihalle. Tosin ei tuota 2005-> malliakaan taidettu valmistaa kuin se 3 vuotta. Hyvä jos tuplamäärä on myyty (jenkkeihin sama 5000kpl mitä nelosta). Ja puolet, ellei enemmän, noista uusista on DSG:llä joten käsivaihteisten "keräilystatus" on varmaan yhtä taattu kuin Mk4:n.

Jos keräilyarvokasta yksilöä, niin sitten tämmönen: :D

Tuo hinta noissa oli lähinnä tuo mikä ei ole "keräilystatukseen" *omasta mielestä* linjassa - mutta saahan ne ihmiset pyytää ja maksaa mitä haluavat.
 
Taidat puhua nyt tosiaan USA:n valmistusmääristä. Täytyy myöntää että asia ei ihan niin paljoa kiinnosta että jaksaisin alkaa googlettelemaan tarkkoja valmistusmääriä. Muistikuvan mukaan MK5 on kuitekin reilusti enemmän myyty kuin MK4 jos R32:sta puhutaan. En minäkään tuota Turun autoa ostaisi munat vaahdossa, mutta ei se nyt sentään ihan kuninkaallisesti metsässä ole pyynniltään. Jos kone on about OK niin pikkujutuillahan tuosta saisi melkein orkkiksen jolloin varmaan kaupallisuus olisi ihan eri tasolla.
 
. Jos kone on about OK niin pikkujutuillahan tuosta saisi melkein orkkiksen jolloin varmaan kaupallisuus olisi ihan eri tasolla.

Omasta mielestä tuohon 17500e pyyntiin pitäisi yleiskunto olla parempi ja kilsat olla paljon vähemmät. Nythän tuossa on mahdollista konevikaa, ruostetta ympäri koria, sisustaa rikki yms. Olkoon vaikka kuinka harvinainen niin kyllä niissäkin kunto on tärkeä jos korkeaa hintaa meinaa saada. Pyytää voi vaikka miljoonan
 
Ei varmaan ole ihan halpa, vaikka itse arvostaisin pelkkää moottoria tuossa. Joskus vuosia sitten etin Lotus kansia, mutta loppui mielenkiinto, kun käytetylläkin oli hintaa yli 3000€:a, siis pelkällä kannella ilman nokkia, venttiileitä ja muita tilpehöörejä.

https://www.nettiauto.com/ford/cortina/11948315
 
Jos ostaisin autoa arvonnousu mielessä, niin harvinaisuuden ja haluttavuuden lisäksi pitäisi kyllä kilometrit olla jotenkin järkeviä, esim 100k pintaan.
Tämä on kyllä totta, ainakin niin kauan kun auto on näinkin tuore. Jossain kohtaa ne kilometrit menettää merkityksensä jossain määrin jos auto on täysin entisöity. Nyt kuitenkin myydään "vain ajettua" läjää joten parhaimmillaankin kyseessä on vain aihio.
 
Mitä erikoista tuollaisessa R32-Golffissa on - mahdollisen harvinaisuuden lisäksi - samalla tekniikalla varustettuun Audi A3:een, joita saa puoleen hintaan tuosta? Kysyn siis ihan rehdisti siksi, kun en tiedä ja itse ottaisin jälkimmäisen, jos olisi kaksi muuten identtistä yksilöä vierekkäin. Vaikkei toki siltikään tuo kone olisi oikein mielekkäin valinta omassa käytössäni.
 
Mitä erikoista tuollaisessa R32-Golffissa on - mahdollisen harvinaisuuden lisäksi - samalla tekniikalla varustettuun Audi A3:een, joita saa puoleen hintaan tuosta? Kysyn siis ihan rehdisti siksi, kun en tiedä ja itse ottaisin jälkimmäisen, jos olisi kaksi muuten identtistä yksilöä vierekkäin. Vaikkei toki siltikään tuo kone olisi oikein mielekkäin valinta omassa käytössäni.
Ihan samanikäiseen A3:een ei saanut muita kuin nelipyttyisiä koneita, ja automaattilaatikotkin olivat "vanhanaikaisia", eikä DSG. A3 sukupolvea 8L vastaa Golf IV:tä, vuodet 1996-2003, ja sitten Golf V kanssa sisarmalli A3 8P, johon sitten sai jo tosiaan saman koneen ja askin, mutta Golf IV:n aikana ei oikein ollut muuta samalla tekniikalla. Audi TT:kin tuolla isolohkolla tuli vasta 2003, eli tuolloin loppuvuodesta 2002 ei ollut muita tarjokkaita. Seuraavina parina vuonna niitä tulikin sitten jokunen.
 
Mitä erikoista tuollaisessa R32-Golffissa on - mahdollisen harvinaisuuden lisäksi - samalla tekniikalla varustettuun Audi A3:een, joita saa puoleen hintaan tuosta? Kysyn siis ihan rehdisti siksi, kun en tiedä ja itse ottaisin jälkimmäisen, jos olisi kaksi muuten identtistä yksilöä vierekkäin. Vaikkei toki siltikään tuo kone olisi oikein mielekkäin valinta omassa käytössäni.

Niin mäkin ottaisin sen Audin, jos siis omilla rahoilla pitäisi ostaa. Eihän tuo R32 ole kummoinenkaan autona. Silti vaan niitä keräilijöitä ja faneja löytyy paljon hullummillekin yksilöille ja kysynnän ja tarjonnan laki sen hinnan sitten lopulta määrittää.


Aikamoinen löytö näillä kilsoilla, tuskin löytyy montaa yhtä vähän ajettua maailmaltakaan. Tälläisessä hinta voi pysyä ja joskus vielä noustakin kun kilsat pitää matalina (max 1000-2000km vuodessa)

Kai näitä japani on vielä täynnä pikkukilsoillakin. Hinnat on toki kovia, mutta niin on tuossakin.
 
Jos keräilyarvokasta yksilöä, niin sitten tämmönen: :D

Tuo hinta noissa oli lähinnä tuo mikä ei ole "keräilystatukseen" *omasta mielestä* linjassa - mutta saahan ne ihmiset pyytää ja maksaa mitä haluavat.

Tuossa on maileja mittarissa alle 2000 mailia. Eli luokkaa 3000 kilometriä ajettu tai alle.

Jos keräily- tai sijoitusmielessä käytettyä autoa ostaa, niin tuollaisilla tai pienemmillä kilometreillä varustettunahan se kannattaa mielellään ostaa. Toki jos autoyksilön historia on mielenkiintoinen tyyliin joku merkittävä autokisan voitto tai sitten joku Adolf Hitlerin vanha Mercedes-Benz 770 tai James Deanin tappanut Porsche 550 Spyder olisi kilometreistä huolimatta sellaisia aarteita, että loppuelämän pärjäisi mukavasti sellaisen myyntihinnalla.
 
Jenkkituonti mutta rekkarilla ei löydy Biltemasta VIN:iä niin ei pääse katsomaan löytyykö Copart-kuvia :hmm:

Edellisessä myynti-ilmossa on jenkkipapereissa VIN, mutta eipä noissa dokuissa ainakaan mitään erikoista näy. Jännästi yksityinen myyjä koittaa kovempaa hintaa saada kuin autoliike vähemmän ajetusta halusi, tsemppiä myyntiin vaan
 
Edellisessä myynti-ilmossa on jenkkipapereissa VIN, mutta eipä noissa dokuissa ainakaan mitään erikoista näy. Jännästi yksityinen myyjä koittaa kovempaa hintaa saada kuin autoliike vähemmän ajetusta halusi, tsemppiä myyntiin vaan

Ei lue mainintaa öljynsyöntiongelma korjaamisesta, olisiko selvinnyt tuossa 6000km aikana, että öljyä menee ja päättänyt pistää auton eteenpäin...

Muokkaus: ei löydy enää kuvia mutta jossain VIN-sivulla oli maininta "sold damaged" eli mällipeliltä tuokin vaikuttaa vaikka on jo aikoja sitten tuotu SUomeen
 
Viimeksi muokattu:
Eivät nuo mk4 R32:set saksassakaan mitään halpoja ole, tosin hieman vähemmän ajettuja, kuin tuo turussa myynnissä oleva yksilö.

Mobile.de

Jos haluaa oikeasti harvinaisen ... voidaanko sanoa "4-kopan golffin" niin koettaa löytää myynnistä Audi TT quattro Sporttia. Niitä on valmistettu aikoinaan jotain 1100kpl, eli todennäköisemmin kadulla tulee vastaan Ferrarin F40 kuin tuollainen. Hehe gnuts.

img03.jpg


:smovember:
 
Jos haluaa oikeasti harvinaisen ... voidaanko sanoa "4-kopan golffin" niin koettaa löytää myynnistä Audi TT quattro Sporttia. Niitä on valmistettu aikoinaan jotain 1100kpl, eli todennäköisemmin kadulla tulee vastaan Ferrarin F40 kuin tuollainen. Hehe gnuts.

img03.jpg


:smovember:
Harmillisesti audi tt:llä on vähän huono maine tollasena vakavasti otettavana sporttikaarana, joten voi moni karsastaa tuota.
 
Harmillisesti audi tt:llä on vähän huono maine tollasena vakavasti otettavana sporttikaarana, joten voi moni karsastaa tuota.
"Klassinen 'hairdresser car' minkä ratissa ei Hetero Mies (tm) kehtaa näyttäytyä." taitaa olla tuo maine niin kuin pähkinänkuoressa...
 
Harmillisesti audi tt:llä on vähän huono maine tollasena vakavasti otettavana sporttikaarana, joten voi moni karsastaa tuota.

Yksi suurimpia tekijöitä asian kuin asian arvonnousulle on sen haluttavuus ja heti seuraavana saatavuus. Käytännössä vaikka millaisia rumasti sanottuna 1970/80 -lukujen "museoromuja" myydään melkoisilla hintapyynneillä vain koska vastaavia ei enää ole. Siis ihan tavallisia autoja vailla minkäänlaisia perinteitä tai meriittejä.

VÄittäisin että 4-kopan golffeista tuo sport Quattro on se, joka eniten nostaa arvoaan X-Y-Z vuosien aikana. R32 ... tuskin.
 
Ei taida siistikuntoista mk3 vr6 golfiakaan saada enää ihan muutamilla tonneilla.
Tai mk2 G60? Tai Polo G40?

Jos verkun hinta on nousujohteinen niin miksei R32:n?
 
Toi on vähän niinkun köyhän miehen 370z, ihan hyvän näköinen. En vaan ymmärrä minkä takia tollanen leikkikalu on pilattu automaatilla.
 
En edes tiennyt että tuollaista autoa on olemassa. Erittäin hieno, tekis jo melkein mieli harkita ostaa. Todella hyvän näköinen, vetää oikeasta päästä ja ihan hyvä suorituskykykin ja hintakin on siedettävä. Ja automaattikaan ei haittaa yhtään.
 
Viimeksi muokattu:
Kuulosta vaan vähän hölmöltä ostaa tollanen automaattina. Samalla vaivalla se vois olla sitten joku litranen pölynimurikin jos ei sillä oo tarkoitus kepittää. Jos tossa olis joku nopea loota niin ymmärtäisin, mutta tollanen vanha mehumaija ei oikein lämmitä ton tyylisessä autossa.

Sellainen "oikea" Genesis olisi myös ihan hieno. Tällainen siis 2019 Genesis G80 3.8L SKU:KU296126 Sedan - cars & trucks - by dealer... Tässä ymmärrän jo sen automaatinkin ;)
 
Itse pidän kyllä, automaatti ja tarpeeksi iso moottori niin on miellyttävä ajella menemään. Kierroksia on se 1000rpm pintaan ja kick-downilla saa kulkuakin, toki onhan siinä aina viive ennenkuin mennään. Tosi paljon riippuu kyllä autosta jos on se perinteinen automaatti, että miten sopii kone ja laatikko yhteen.
 
Itse pidän kyllä, automaatti ja tarpeeksi iso moottori niin on miellyttävä ajella menemään. Kierroksia on se 1000rpm pintaan ja kick-downilla saa kulkuakin, toki onhan siinä aina viive ennenkuin mennään. Tosi paljon riippuu kyllä autosta jos on se perinteinen automaatti, että miten sopii kone ja laatikko yhteen.
Ei se iso moottori mitään pelasta jos kierrokset 1000rpm, edes 250hv ja 500nm ei pidä automaatilla kierroksia noin alhaalla vaan ne on lähempänä 2000rpm.
 
Varmaan ihan autosta riippuvaista tämäkin, ainakin Lexus LS mikä mulla oli laittoi vitosta sisään jo 50km/h vauhdeissa ja silloin oli kierrokset noin 1100rpm. Lexuxsessa oli 284hv / 400Nm. Mutta paljon on autokohtaisia eroja. Osassa autoissa automaatti vaihtaa koko ajan ja osassa taas pysyy pykälä päällä melkein tilanteessa kuin tilanteessa, itse pidän jälkimmäisestä enemmän. Esim Jaguar-S type millä ajoin, 3l bensa ja 5-nop. automaatti vaihtoi heti kun pienikin nyppylä tuli eteen, vähän oli hermostunutta menoa. Nykyinen CLK on ihan ok automaatin osalta.
 
Kyllä melko pitkä ja kivinen tie on jos tosta meinaa 13 donaa saada. Ehkä sen voi jossain liikkeessä vaihtaa johonkin 700 päivää varastossa olleeseen 3,2 v6 manuaali cayenneen tolla 13k hyvityksellä, mutta muuten voi olla aika tiukassa 13k :D

Varsinkin kun orkkiksia saa paljon halvemmalla ja pitäisin sellaista kuitenkin kalliimpana kun tollasta pärnäsen tekemää tuninkiversioo.
Myydyissäkin on esim 150tkm ajettu webastolla jonka pyyntihinta on ollut 10800. Pitäisin ton linkin auton hintana ehkä max jotain 7800-8000e ja silloinkin ostajan pitäisi haluta juuri nimenomaan ko. yksilö.

"Moottoria piristetty lisäämällä teholastu ja auton omaa moottorinohjausboksia säätämällä! Moottorista mitattu tehopenkissä n. 200hv ja vääntöä 400nm! Tehonmittauslappu löytyy!"

Ei kai tän ikäisiin nyt oikeasti enää mitään lastuja vaihdella...
 
Jos sinne on ensin laitettu "teholastu" eli eebaista tilattu paskalaatikko huijaamaan lisää löpöä (totuus: saatu rasia jossa ei ole mitään sisällä) ja myöhemmin joku softaaja on repinyt sen helvettiin ja ajanut halvimman bulkkisoftan sisään?
 
Jos sinne on ensin laitettu "teholastu" eli eebaista tilattu paskalaatikko huijaamaan lisää löpöä (totuus: saatu rasia jossa ei ole mitään sisällä) ja myöhemmin joku softaaja on repinyt sen helvettiin ja ajanut halvimman bulkkisoftan sisään?
Ja ilma tulee maagisesti polttoaineen mukana? Epäselvästihän tuo on kirjoitettu, mutta kyllähän siinä lukee, että vakiota moottoriohjausta säätämällä ja hehkutetaan Suomen ainoaksi. Valmiin softan lataaminen ei ole säätämistä, vaikka muiden tulkintoja ei voi tietää.
 
Ja ilma tulee maagisesti polttoaineen mukana? Epäselvästihän tuo on kirjoitettu, mutta kyllähän siinä lukee, että vakiota moottoriohjausta säätämällä ja hehkutetaan Suomen ainoaksi. Valmiin softan lataaminen ei ole säätämistä, vaikka muiden tulkintoja ei voi tietää.

Dieseleihin taitaa noita hienoja modeja löytyä jos silmällä katsoo. Bensoihin toki asia sitten eri.

Lähinnä oli tarkoitus hassutella noilla eebain "teholastuilla" dieseleihin, mutta hassuttelu on näköjään vaikea laji internetsissä. Tai ihmisillä liikaa hiekkaa persvaossa.

Jotenkin tuosta myyjän ilmaisukyvystä päättelisin, ettei kaveri välttämättä itsekkään tiedä mitä sinne on laitettu..
 
Dieseleihin taitaa noita hienoja modeja löytyä jos silmällä katsoo. Bensoihin toki asia sitten eri.

Lähinnä oli tarkoitus hassutella noilla eebain "teholastuilla" dieseleihin, mutta hassuttelu on näköjään vaikea laji internetsissä. Tai ihmisillä liikaa hiekkaa persvaossa.

Jotenkin tuosta myyjän ilmaisukyvystä päättelisin, ettei kaveri välttämättä itsekkään tiedä mitä sinne on laitettu..
Näkeehän niitä huonosti säädettyjä. Jos laitetaan puskemaan mustaa niin lämmöt nousee ja kulutus kasvaa, mutta ei sillä paljoa voimaa saada, kun ilmaa pitää olla. Luulisi että siinä dynolapussa näkyy myös seokset. Hintaa on kuitenkin liikaa.
 
Näkeehän niitä huonosti säädettyjä. Jos laitetaan puskemaan mustaa niin lämmöt nousee ja kulutus kasvaa, mutta ei sillä paljoa voimaa saada, kun ilmaa pitää olla. Luulisi että siinä dynolapussa näkyy myös seokset. Hintaa on kuitenkin liikaa.

Juu, en laskisi eebain "tehoboksia" kovin hyväksi "säätämiseksi" jolle tosiaan oli ajatus naureskella :rolleyes:
 
Jostain ihme syystä THP 200hp ja 270hp on toimivia ja ne pienempitehoiset taas ei. Ainakin tälläinen mielikuva on jäänyt kun Pösö foorumilla pyörin aikaisemmin 307:n takia. Tarkalleen en muista mitä eroja noissa koneissa oli eikä niin Pösöt jaksa muutenkaan kiinnostaa, edes tuo RCZ.
 
Noissa pienimmissä tosiaan ollut jakoketju ongelmia todella paljon, mitä THP200:ssa ei ole juurikaan raportoitu, mutta toisaalta kyllä noista aivan kaikista THP koneista on raportoitu myös muita ongelmia, esim. moni valittaa posketonta öljynkulutusta ja muita isompia tai pienempiä hajoamisia.
 
Noissa pienimmissä tosiaan ollut jakoketju ongelmia todella paljon, mitä THP200:ssa ei ole juurikaan raportoitu, mutta toisaalta kyllä noista aivan kaikista THP koneista on raportoitu myös muita ongelmia, esim. moni valittaa posketonta öljynkulutusta ja muita isompia tai pienempiä hajoamisia.
Eräästä vannoutuneesta ranskalaisten autojen ystävästä tuli käännynnäinen erään THP-koneisen Peugeotin omistamisen jälkeen (olikohan 3008?). Kaikenlaisia ongelmia kun tuon tuosta moottorin vikavalo päällä. Imusarjoja piti putsauttaa melkein yhtä usein kuin vaihtaa moottoriöljyt sun muita järjettömyyksiä. Voisi itseäkin vituttaa jos uuden auton oston jälkeen pitäisi seisottaa autoa marmorin pajalla useita kertoja vuosittain useita päiviä kerrallaan vaikka takuisiin menisikin.

Itselle taasen riitti yhden 307SW omistaminen kahden vuoden ajan joskus kymmenen vuotta sitten. Ranskalaisia en ala enää harrastamaan, mieluummin ostaa sitten sen oikean harrastusauton.
 
Jotenkin tuosta myyjän ilmaisukyvystä päättelisin, ettei kaveri välttämättä itsekkään tiedä mitä sinne on laitettu..
Pösö-jutut vielä jatkuivat, niin googlasin ton ekan diesel-pösön myyjän ja jotenkin jäi kutina, että kaveri saattaisi tietää jotain, mitä autolle on tehty. Viimeistään huoltojoukot ehkäpä?
 
Pösö-jutut vielä jatkuivat, niin googlasin ton ekan diesel-pösön myyjän ja jotenkin jäi kutina, että kaveri saattaisi tietää jotain, mitä autolle on tehty. Viimeistään huoltojoukot ehkäpä?

Jaa, saattaa se ollakkin, ei kiinnosta googlata random pösöjen myyjiä.

Yleensä vakavasti otettavat rakentelijat osaavat itsensä ymmärrettävästi ilmaista halutessaan. Mitä itse tai kaveriporukalla rakennettuja katu/rata-autoja on myyty, niin ei tulisi ihan heti mieleen laitella "teholastuja" sinne ilmoitukseen vaikka sillä tarkoitettaisiinkin esimerkiksi eeprommin vaihtoa jotta pääsee alkuperäiseen ecuun sisään.
 
No nyt aamulla 5008 -18 1.2 Puretech kylmäkäynnistäessä -7° herjaili moottorin öljypainetta hmm just meni 50tkm rikki pidemmällä reissulla. Pitäs varmaan tarkistettavaksi viedä.
Aikasemmin takuuseen uudet tulpat ja epäilivät pitäisikö puolakin samalla vaihtaa niin pienestä nykimisestä päätellen se ottaa samalla työnalle.
 
No nyt aamulla 5008 -18 1.2 Puretech kylmäkäynnistäessä -7° herjaili moottorin öljypainetta hmm just meni 50tkm rikki pidemmällä reissulla. Pitäs varmaan tarkistettavaksi viedä.
Aikasemmin takuuseen uudet tulpat ja epäilivät pitäisikö puolakin samalla vaihtaa niin pienestä nykimisestä päätellen se ottaa samalla työnalle.
Voi olla jo jakohihnan murua öljysihtiä tukkimassa ja siksi ei heti startissa nouse paine nopeasti, ei olis ihan eka 1.2 puretech joka hajoaa tuosta syystä. Paikallisen merkkihuollon takapihalla oli parhaimmillaan melkoinen rivi noita rikkoutuneita 1.2 puretech koneita.
Toivottavasti syy ei ole tuo mutta ei se todellakaan mahdoton skenaario ole :beye:
 
Voi olla jo jakohihnan murua öljysihtiä tukkimassa ja siksi ei heti startissa nouse paine nopeasti, ei olis ihan eka 1.2 puretech joka hajoaa tuosta syystä. Paikallisen merkkihuollon takapihalla oli parhaimmillaan melkoinen rivi noita rikkoutuneita 1.2 puretech koneita.
Toivottavasti syy ei ole tuo mutta ei se todellakaan mahdoton skenaario ole :beye:

2018 vuotisessa pitäisi olla jo uudempi lasikuituvahviseinen hihna, joka ei ole kärsinyt jakohihnan murentumisesta. Helpoiten tuon pystyy varmistamaan avaamalla öljykorkin ja katsomaan näkyykö hihnassa valkoiset vai keltaiset merkinnät. Valkoiset merkinnät on ensimmäisen ja toisen sukupolven hihnoissa sekä keltaiset merkinnät ovat kolmannen polven hihnoissa.
 
Mä olin hetken ihan ihmeissäni että mikä helvetin "murentunut jakohihna öljysihdissä" mutta pikaisen googlaamisen perusteella se on näemmä ihan oikea ongelma... Ja silti olen ihmeissäni että mitä helvettiä?? Miksi uittaa sitä hihnaa öljyssä?
 
Mä olin hetken ihan ihmeissäni että mikä helvetin "murentunut jakohihna öljysihdissä" mutta pikaisen googlaamisen perusteella se on näemmä ihan oikea ongelma... Ja silti olen ihmeissäni että mitä helvettiä?? Miksi uittaa sitä hihnaa öljyssä?

Kun hihna on öljykylvyssä se vähentää kitkaa. Sama ratkaisu löytyy mm. Fordin Ecoboostista. Joka on kärsinyt myös samoista ongelmista.
 
Kun hihna on öljykylvyssä se vähentää kitkaa. Sama ratkaisu löytyy mm. Fordin Ecoboostista. Joka on kärsinyt myös samoista ongelmista.

Vähentää kitkaa? O-kei... Rasti listaan vältettävien koneiden listalle. Ymmärrän konseptin, mutta on tainnut taas materiaalisuunnittelu jäädä puolitiehen...
 
Vähentää kitkaa? O-kei... Rasti listaan vältettävien koneiden listalle. Ymmärrän konseptin, mutta on tainnut taas materiaalisuunnittelu jäädä puolitiehen...

Ainakin PSA-moottoreissa ongelmat ovat yleisimpiä Suomessa, jossa on ollut suurinosa koko Euroopan tapauksista. Osasyyllisenä on ilmeisesti käytetty öljytyyppi ja tätä on pyritty ratkomaan sillä, että merkkiliikkeet joutuvat käyttämään pelkästään Totalin öljyjä. Ja ongelmat ovat koskeneet lähinnä ensimmäisen ja toisen sukupolven Puretechejä. Kun taas uusimman polven moottoreista ei ole ongelmia vielä raportoitu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 637
Viestejä
4 494 416
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom