Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Hyvä kate kun mälliauto on raahattu rapakon ylitse ja vähän ehostettu :D 5500d on muuttunut 33500e eikä tietenkään mitään mainintaa kolarihistoriasta :D

Oliko se muuten tämä samainen Jyväskyläläinen autoliike mikä myi 1-2v sitten myös samanlaisen jenkeistä tuodun lunastus BMW:n 22k€ tms. Siitä löytyi ne tulvalunastuskuvat ja kylki kasassa. Täällä ketjussa siitäkin oli juttua.
Firma erikoistunut noihin ilmeisesti.
 
Jos kauppa käy ja katteet ovat tuota luokkaa (ostohinta risana 5500 dollaria ja myynti ehjänä 33500 euroa) niin mikä ettei! :D
Rahti, etupuskuri, pari ovea, sivubagit, pientä fiksausta - äkkiä saa parikymppiä palamaan.

Ellei tietty tee niin kuin ne "Turussa katsastetut" missä unohdettiin laittaa bagit paikalleen ja vaan feikattiin ne pois... :P
 
Rahti, etupuskuri, pari ovea, sivubagit, pientä fiksausta - äkkiä saa parikymppiä palamaan.

Jep, kyllä se kasassa veroineen varmaan reilun parikymppiä on mutta jää tuossa silti vielä vaivanpalkkaa. Tosin tuolla historialla tuskin siitä kukaan yli 30 000e maksaa
 
Pitäisi varmaan käydä heittämässä tuo linkki myös nettiauton ylläpidolle, jotta myyjä ilmoittelisi tuosta kolarihistoriasta myös mahdollisille asiakkailleen..

Yks kaveri jo kysyi tuota niin kertovat kyllä historiasta mutta jäi sellainen kuva, että vain jos osaa kysyä........ Suoraan eivät kertoneet mitään muuta kuin että jenkkimalli :D
 
Aivan, täytyykin pitää tuo runkonumerokikka mielessä. Pitäisi varmaan käydä heittämässä tuo linkki myös nettiauton ylläpidolle, jotta myyjä ilmoittelisi tuosta kolarihistoriasta myös mahdollisille asiakkailleen..
Nettiauto ei pakota ketään kertomaan tuollaisista vaikka mitä runoilisit heille. Tällä logiikalla jokaisessa vanhemmassa autossa pitäisi olla lueteltuna mikä puskuri minäkin vuonna on maalattu ja monettako kertaa.
 
Nettiauto ei pakota ketään kertomaan tuollaisista vaikka mitä runoilisit heille. Tällä logiikalla jokaisessa vanhemmassa autossa pitäisi olla lueteltuna mikä puskuri minäkin vuonna on maalattu ja monettako kertaa.

Tuo on niin totta, että aika moni vanhempi auto on enempi tai vähempi paikkailtu pikkuosumien takia, ainakin jos ollut ison ahtaan kaupungin liikenteessä tai, auta armias, jokin Italian tuonti.
Hyvin ne on myyntiä varten maalattu vauriout piiloon, mutta kyllä se ruoste sieltä tulee läpi vielä. Yhden maalautetun Bemarin kanssa taistelin pitkään. Ruostekorjasin ja maalasin yhtenään, mutta aina kukki läpi joka kerta pahempana.
 
Nettiauto ei pakota ketään kertomaan tuollaisista vaikka mitä runoilisit heille. Tällä logiikalla jokaisessa vanhemmassa autossa pitäisi olla lueteltuna mikä puskuri minäkin vuonna on maalattu ja monettako kertaa.
Voisivat kyllä sääntöjä päivitellä että olisi kerrottava jos auto on lunastettu suomessa tai ulkomailla.
 
Nettiauto ei pakota ketään kertomaan tuollaisista vaikka mitä runoilisit heille. Tällä logiikalla jokaisessa vanhemmassa autossa pitäisi olla lueteltuna mikä puskuri minäkin vuonna on maalattu ja monettako kertaa.
Palveluntarjoalla ei tietenkään ole missään vastuussa yksittäisten autoliikkeiden ilmoituksista, mutta mielestäni on hyvien kauppakäytäntöjen mukaista kertoa, että yli 30k€ autossa on ollu kylki sisässä ja turvatyynyt lauenneet. Kilpailu ja kuluttajaviraston mukaan tuo on jo painava syy kauppojen purkamiselle tai vähintään hinnan alennukselle.
 
Olis nyt edes ollut orkkiskuntoinen ilman alustasarjoja ja kolmen euron bilteman vaihdekepinnuppia.

"Ikäisekseen erittäin siisti ja vähän ajettu Corrado G60 johon on vuosien saatossa tehty yhtä ja toista mutta yritetty pitää lähes orkkis kuntoisena lukematta korkeussäädettävää alustaa ja vanteita eikä tuunattu pilalle "
 
Ottamatta kantaa tuon kyseisen Corradon alustaan tai sen toimintaan, niin kyllähän kolmekymmentävuotiaan "coupe-Golffin" alustaa saa parannettua huomattavasti jälkiasenteisilla osilla. Ei toki välttämättä niillä hinnat alkaen -satseilla mutta eipä laadukkaatkaan osat omaisuuksia maksa. No, tämänhän toki kaikki tiesikin.
 
Palveluntarjoalla ei tietenkään ole missään vastuussa yksittäisten autoliikkeiden ilmoituksista, mutta mielestäni on hyvien kauppakäytäntöjen mukaista kertoa, että yli 30k€ autossa on ollu kylki sisässä ja turvatyynyt lauenneet. Kilpailu ja kuluttajaviraston mukaan tuo on jo painava syy kauppojen purkamiselle tai vähintään hinnan alennukselle.
Totta kai on, omasta mielestä olisi ihan suotavaa että se olisi pakko kertoa (lunastushistoria siis). Mutta se ei varsinaisesti liity siihen mitä nettiauto pakottaa tai jättää pakottamatta kertomaan.
Mitään pikku maalailuja tai puskurin vaihtoja sun muita on ihan turha kertoa kun niitä nyt on tehty varmaan joka toiseen yli 2v vanhaan autoon näin kärjistettynä.

Mulle se ei ole orkkiskuntoinen jos on räpelletty alustaa alle joka yleensä vaan pilaa ajettavuuden. Never again.
No jos se yhden päivän alustan vaihtaminen on ylivoimainen homma, niin tuskin olet muutenkaan sitä ryhmää joka tuollaista Corradoa on harrasteautoksi ostamassa, jos saan veikata?
 
Itseäni viehättää vanhemmissa autoissa nimenomaan alkuperäisyys ja mielelläni harrastaisin myös VW tuotteilla. Pystyn kyllä katsomaan vähäisiä muutoksia sormien läpi, mutta alustasarjan vaihto ei ole sitä mielekkäintä harrastamista.
Onko tosiaan näin että alustasarja vaikka esim koni, bilstein yms tai sen pois ottaminen aiheuttaa niin suuren päänsäryn ettei sitä nimenomaista autoyksilöä voi ostaa jos se on muuten koriltaan/ tekniikaaltaan alkuperäinen? Saattaisi olla paikallaan joustaa tuollaisesta kriteeristä.
 
Aivan, no sitten varmaan kannattaa jättää ko. yksilö seuraavalle.
Se että alustalle on jotain tehty ei ainakaan itsellä ole automaationa -> paska ajaa.
Eikös se ole jo vakiona yksi parhaista etuvetoisista ajaa? Tietysti modattu DC2 Integra... Menee jo offin puolelle, mutta laitetaan spoilerin kanssa.

 
Onko tosiaan näin että alustasarja vaikka esim koni, bilstein yms tai sen pois ottaminen aiheuttaa niin suuren päänsäryn ettei sitä nimenomaista autoyksilöä voi ostaa jos se on muuten koriltaan/ tekniikaaltaan alkuperäinen? Saattaisi olla paikallaan joustaa tuollaisesta kriteeristä.
Tuossa ilmoituksessa ei mainittu merkkiä eli todennäköisesti joku Biltema alusta.

Ja kyllähän noi tuunaukset voi aiheuttaa kovaakin päänsärkyä. Jossain vaiheessa niitä alustan osia pitää vaihtaa ja sitten voi vaikeaksi löytää siihen tuunattuun alustaan sopivia osia myöhemmin. Etenkin jos ei ole selvää mikä se tuunaussarjan merkki ja malli tarkalleen oli. Vaikka toki se ei ole aina helppoa vakioalustaankaan, kun kyse pienempiä määriä tehdyistä autoista.

Käytännössä aina se on myyjä, joka joutuu tuunattua autoaan myydessä joustamaan ja laskemaan hintaa verrattuna orkkikseen. Vaikka olisikin laatuosia käyttänyt. Jos vastaava löytyy orkkiksena niin ei ole mitään syytä ostaa sitä tuunattuna, ellei hinta ole selvästi alempi.

t. Itsekkin kerran sen virheen tehnyt, että ostin esi-tuunatun auton. Toista kertaa en meinannut samaa tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Voihan tossa vaikka myyjältä kysyä että mikäs tilanne tai jos sattuu vaikka orkkis alusta olemaan jopa autossa paikallaan. Eikai nää tän ikäset autot niin monimutkaisia ole, siellä on varmaan edessä coiloverit ja takana coiloveri tai iskari+madallusjousi kombo riippuen pyöräntuennasta (en jaksanut perehtyä tarkemmin), joten alustaosien vaihtaminen orkkiksiin ei ole vaikeaa, eikä ole myöskään alustan päivittäminen laadukkaampaan jälkiasenteiseen alustaan, jos tuohon ei satu olemaan tyytyväinen. Toki jotkut arvostaa sitä originelliä ulkoasua yli kaiken, mutta eiköhän suuri osa ihmisistä ole sitä mieltä, että tollaseen jo nyttemmin lähinä kesäkäyttöön siirtyneeseen vähän sporttisemman ulkoasun omaavaan autoon sopii hyvin istuvat vanteet ja alustasarja ulkonäöllisesti kuin nenä päähän.
 
Voihan tossa vaikka myyjältä kysyä että mikäs tilanne tai jos sattuu vaikka orkkis alusta olemaan jopa autossa paikallaan. Eikai nää tän ikäset autot niin monimutkaisia ole, siellä on varmaan edessä coiloverit ja takana coiloveri tai iskari+madallusjousi kombo riippuen pyöräntuennasta (en jaksanut perehtyä tarkemmin), joten alustaosien vaihtaminen orkkiksiin ei ole vaikeaa, eikä ole myöskään alustan päivittäminen laadukkaampaan jälkiasenteiseen alustaan, jos tuohon ei satu olemaan tyytyväinen. Toki jotkut arvostaa sitä originelliä ulkoasua yli kaiken, mutta eiköhän suuri osa ihmisistä ole sitä mieltä, että tollaseen jo nyttemmin lähinä kesäkäyttöön siirtyneeseen vähän sporttisemman ulkoasun omaavaan autoon sopii hyvin istuvat vanteet ja alustasarja ulkonäöllisesti kuin nenä päähän.
Vaikka niistä tuunauksista tykkäiskin niin se on silti helpompi itse tuunata kuin alkaa jonkun toisen räpellyksiä selvittelemään.
 
Tuossa ilmoituksessa ei mainittu merkkiä eli todennäköisesti joku Biltema alusta.

Ja kyllähän noi tuunaukset voi aiheuttaa kovaakin päänsärkyä. Jossain vaiheessa niitä alustan osia pitää vaihtaa ja sitten voi vaikeaksi löytää siihen tuunattuun alustaan sopivia osia myöhemmin. Etenkin jos ei ole selvää mikä se tuunaussarjan merkki ja malli tarkalleen oli. Vaikka toki se ei ole aina helppoa vakioalustaankaan, kun kyse pienempiä määriä tehdyistä autoista.

Käytännössä aina se on myyjä, joka joutuu tuunattua autoaan myydessä joustamaan ja laskemaan hintaa verrattuna orkkikseen. Vaikka olisikin laatuosia käyttänyt. Jos vastaava löytyy orkkiksena niin ei ole mitään syytä ostaa sitä tuunattuna, ellei hinta ole selvästi alempi.

t. Itsekkin kerran sen virheen tehnyt, että ostin esi-tuunatun auton. Toista kertaa en meinannut samaa tehdä.

Ei kait mistään alustasta tule ongelmia, jos auton rakenteita ei ole sen asennuksen takia runneltu, ostaa vain tarpeeksi uutta osaa ja pulttaa paikoilleen.

Jollain biltema osilla tuunatusta jonnekiesistä ei kannata maksaa kovin montaa kopeekkaa.
Laadukkailla merkkiosilla lähiaikoina tehdyt järkevät muutokset taas ovat ennemminkin auton hintaa nostava tekijä, jos kyseessä ei ole mikään museoitava auto.

Mutta nämä ovat makuasioita, osa ostaa sen halvimman yksilön ja laittaa sen kuntoon, joku ostaa sen mint kuntoisen orkkiksen kovalla hinnalla ja joku maksaa enemmän siitä laadukkaasti tehdystä tuunatusta yksilöstä.
 
Ei kait mistään alustasta tule ongelmia, jos auton rakenteita ei ole sen asennuksen takia runneltu, ostaa vain tarpeeksi uutta osaa ja pulttaa paikoilleen.
Tuota ostamista tarkoitin ongelmalla. Niitä orkkisosia tai orkkista vastaavia tarvikkeena voi vielä pitkänkin ajan päästä löytyä. Sen sijaan, johonkin alustasarjaan ei välttämättä löydykkään. Toki sitten vaihtoehtona vaihtaa koko alusta, mutta kivempihan se olis vaihtaa vaan se osa mikä tarvii.

No kukin tyylillään. Itse olen tuunatun auton kanssa kerran polttanut näpit ja toista kertaa en meinannut.
 
Ensi kerralla en kyllä osta autoa jossa on alustasarja, varsinkin kun sitä ei ollut edes otteessa. Muutenkin auto oli kuin kivireellä olisi ajellut, ihan kivan näköinen mutta aivan liian kova alusta suomen huonoille teille ja tietysti pomppasi vielä leimastakin sen alustan takia, mistä ei ollut mitään muuta iloa kuin kiva stance.
 
Kokis-Beetle parilla tonnilla :D

Kyseisestä yksilöstä en tiedä, mutta noi New Beetlet ovat alkaneet viime aikoina tulemaan halutuiksi. Tai ainakin enemmän kuin silloin kun olivat uusia. Noissa on vähän sellaista että niin ruma, että melkein jo hieno. Vähän sama kuin Fiat Multipla.
 
Mites tämä halpa projekti, onko nelosärrät jo muka niin harvinaisia ja haluttuja että yllätysvialla varustettu yksilö on yli 17k€ arvoinen sijoitus?

"Myymisessä ei mitään järkeä siis ole, mutta talon rakennus kuitenkin pakottaa vihdoin luopumaan ärrästä "

Samaa mieltä tuosta myymisestä :D
”Tämä päätti muistuttaa luonteestaan ja alkoi temppuilemaan, nostelee veden lämpöjä vähän epämääräisesti. Lämmöt pysyy normaalina pidemmänkin matkaa, mutta jossain kohtaa alkaa nousta kohti punarajaa. Tuntuu tekevän painetta paisariin, mutta nesteet ei mene sekaisin. Kannentiiviste ehkä palanut, tai sitten vaan termari jumittaa? En tiedä, enkä aio itse tutkiakaan, ei riitä aika ihan kaikkeen. Eikä oikeastaan mielenkiintokaan. Nyt tämä lähtee remonttitaitoiselle alennushintaan 17 500e ilman bbs vanteita.”

Öö mitä vittu fakkia? Moottori ehkä paskana ja vanteet eivät sisälly hintaan. 17 500€ vanhasta Golfista, jolla on rullattu 271 000km :confused: :confused::confused:

Mistä hintaan on ylimääräinen 13-14k ilmestynyt?
 
Koska tuo on käytännössä sama logo
982px-Lexus_division_emblem.svg.png
 
Mistä hintaan on ylimääräinen 13-14k ilmestynyt?
Nämä on näitä autoja missä "harvinaisuus" johtuu lähinnä siitä että ne ruostuu pois teiltä ja koneet on niin luotettavan ketjuvikaisen paskan maineessa että jos se ei ruostu, niin sitten viimeistään tuon ikäisenä se motti vaatii niin kalliin korjauksen ettei kenellään ole intoa sitä maksaa.

On autoja jotka on harvinaisia klassikoita koska yksilöt pysyvät keräilijöiden autotalleissa, ja sitten on autoja jotka on harvinaisia koska ne ovat paskoja eikä kukaan halua korjata niitä ja pitää harrasteena...

Sitten joku kahdella aivosolulla varustettu kaveri-trio päättää että tällaisen arvon on *pakko* olla jotain ihan taivaallista, koska niitä ei löydy nettiautosta!


Kaipa me 10 vuoden päästä nähdään tilanne jossa joku myy 2.0TFSI:llä varustettua, DSG-vaihteista VAGinetta kahdella kympillä koska ne ovat niin harvinaisia - ei ihme, kun suurin osa ei kestänyt 10 vuoden ikään saakka...
 
Isompien markkinoiden tarjonnasta on hyvä tsiigailla näiden hintatasoa. Jokainen voi itse sitten miettiä onko asia kuten docweird sanoo vaiko eikö. Hintataso liikkuu siellä 20k tietämillä, joskin itsekin pidän tuota räpellettyä yksilöä muutaman tonnin liian kalliina.
 
Isompien markkinoiden tarjonnasta on hyvä tsiigailla näiden hintatasoa. Jokainen voi itse sitten miettiä onko asia kuten docweird sanoo vaiko eikö. Hintataso liikkuu siellä 20k tietämillä, joskin itsekin pidän tuota räpellettyä yksilöä muutaman tonnin liian kalliina.
No onhan tuo nyt "keräilymallina" melkoisen tuuheaa paskaa - mutta jokaiselle oman maun mukaan.
Saksasta saa alkaen ~12000 eur ja siihen ~1500 veroa ja kulut päälle (toki tällä hetkellä hinnat on mitä on jos tarjolla yksi paska yksilö hirveillä kilsoilla eikä kukaan pääse hakemaan ulkomailta mitään).

Tällä logiikalla muuten kannattaisi nyt ostaa talliin happanemaan pari kappaletta seuraavan sukupolven R32:ia, niitä kun saa noilla kilsoilla johonkin 11-12 tonniin ihan täältä kotimaasta. 5v tallissa ja 10 tonnia voittoa? :rolleyes:

Esim. tuommoisen manuaalin kun hakee (ja hakisin mieluummin kuin tuon mk4:n itse), niin rahantuloa ei voi estää - vissiin. :D
 
Olin katsellut Nettiautossa erästä Rellua joka oli listattu hyvään 20.500e hintaan. Ilmeisesti liian hyvään, sillä auto merkittiin myydyksi ja muutama päivä tämän jälkeen Kamux listasi saman auton hieman korjatulla 23.400e hinnalla.

Alkuperäinen ilmoitus: Renault Megane Sport Tourer GT TCe 205 EDC7 -Huippuvarusteilla- Farmari 2017 - Vaihtoauto - Nettiauto
Hintatarkistettu uusi ilmoitus: Renault Megane Sport Tourer GT TCe 205 EDC7-aut/ Huippuvarusteet! / 1om. Suomi-auto / Navi / P-Kamera / Vetokoukku Farmari 2017 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Olin katsellut Nettiautossa erästä Rellua joka oli listattu hyvään 20.500e hintaan. Ilmeisesti liian hyvään, sillä auto merkittiin myydyksi ja muutama päivä tämän jälkeen Kamux listasi saman auton hieman korjatulla 23.400e hinnalla.

Alkuperäinen ilmoitus: Renault Megane Sport Tourer GT TCe 205 EDC7 -Huippuvarusteilla- Farmari 2017 - Vaihtoauto - Nettiauto
Hintatarkistettu uusi ilmoitus: Renault Megane Sport Tourer GT TCe 205 EDC7-aut/ Huippuvarusteet! / 1om. Suomi-auto / Navi / P-Kamera / Vetokoukku Farmari 2017 - Vaihtoauto - Nettiauto
Ihan perustoimintaa autokaupoilta; siellä on sisäänostajat joiden homma on ostaa autoja halvemmalla kuin mitä niitä myydään? :D
Markkinatilanteesta ja haluttavuudesta riippuen nämä sitten ostelee juuri noita leasing-käytöstä poistuneita tai suoraan esim. yksityisiltä (siis joskus jopa tarjoaa hintaa jolla kannattaa myydä).

Yleensä kun näitä "valmiiksi hinnoiteltuja" vanhoja leasareita tulee jonnenkin tuollaiseen hyvään hintaan niin kannattaa pukea ostohousut jalkaan ja ostaa pois - muuten joku muu ostaa. Itselle kävi hiukan samalla tavalla tämän nykyisen kanssa ja onneksi tajusin ostaa pois kun oli huomattavasti puolet enemmän ajettuja halvemmalla myynnissä - uskoin kyllä myyjää kun totesi että siellä oli pari ostajaa odottamassa koeajoa kun vein auton suunnilleen toisena päivänä mitä se oli listattu nettiautoon...
 
Olin katsellut Nettiautossa erästä Rellua joka oli listattu hyvään 20.500e hintaan. Ilmeisesti liian hyvään, sillä auto merkittiin myydyksi ja muutama päivä tämän jälkeen Kamux listasi saman auton hieman korjatulla 23.400e hinnalla.

Eipä näiden kanssa kannata turhaan aikailla, jos ostohousut on jalassa. Jos tuote on myynnissä oikeaan hintaan niin kyllä se liikkuu, oli maailmantilanne yms. sitten mitä tahansa.

EDIT: Yllä oltiinkin nopeampia about samoin asioin.
 
No onhan tuo nyt "keräilymallina" melkoisen tuuheaa paskaa - mutta jokaiselle oman maun mukaan.
Saksasta saa alkaen ~12000 eur ja siihen ~1500 veroa ja kulut päälle (toki tällä hetkellä hinnat on mitä on jos tarjolla yksi paska yksilö hirveillä kilsoilla eikä kukaan pääse hakemaan ulkomailta mitään).

Tällä logiikalla muuten kannattaisi nyt ostaa talliin happanemaan pari kappaletta seuraavan sukupolven R32:ia, niitä kun saa noilla kilsoilla johonkin 11-12 tonniin ihan täältä kotimaasta. 5v tallissa ja 10 tonnia voittoa? :rolleyes:

Esim. tuommoisen manuaalin kun hakee (ja hakisin mieluummin kuin tuon mk4:n itse), niin rahantuloa ei voi estää - vissiin. :D

Et ole tainnut miettiä sitä että valmistusmäärät vaikuttavat yleensä jonkin verran hintoihin. MK5 ja MK4 R32 on kaksi ihan eri autoa ja valmistusmäärät MK4:ssä aika paljon pienemmät. Tästä on nyt ihan turha vääntää kun olet vain selvästi jotakin mieltä ja turha sitä on faktoilla sotkea.
 
Eivät nuo mk4 R32:set saksassakaan mitään halpoja ole, tosin hieman vähemmän ajettuja, kuin tuo turussa myynnissä oleva yksilö.

Mobile.de
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 634
Viestejä
4 494 251
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom