Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Nää on näitä. 1000€ pitäs saada ikiliikkuja.
Hienosti vedetään keskustelu toiseen ääripäähän. Kyllä jos autosta on hintapyynti 3000€ niin silloin sen ei saa olla mikään täysi pommi joka jättää tielle seuraavan viikon aikana, toki ei sen tarvi kestää viattomana seuraavaa kolmea vuottakaan. Ainahan noissa on jotain laittoa mutta jos sentään tärkeimmät toimisi kuten vaihdelaatikko ja moottori.
 
Viimeksi muokattu:
Uhka vai mahdollisuus?

Muuten vaikuttaa hyvältä, mutta tuossa taitaa olla DSG-loota. :hmm:

Tuolla hinnalla ja noilla kilsoilla ihan ok hankinta.
Kyllä tuo 7 pykäläinen kuiva DSG kestää, kun on kestänyt tuohonkin asti, eli ei siinä ainakaan valmistusvikaa ole.

Pari kuukautta sitten möin kaverille tuohon nähden tuplahinnalla vuotta uudemman ja 30 tkm vähemmän ajetun Touranin samalla tekniikalla.

Oli isäukolla uudesta asti ollut auto, johon vaihdatin vielä kaksoismassa vauhtipyörän ja DSG:n kytkimet, kun kaksoismassa ravisteli ikävästi kylmänä.
Lisäksi vaihdoin siihen vuotta aiemmin EGR venttiilin ja EGR:n pakokaasun jäähdyttimen.
 
DSGn osto tuossa(kin) hintaluokassa on aika älyvapaata toimintaa, helpomminkin pääsee rahoistaan:dead:

Turhaa pelkoa, vaikka DSG laatikoissa on ollut vikoja hieman enemmän, kuin automaattilaatikoissa keskimäärin, on niitä valmistusmäärään suhteutettuna hajonnut kuitenkin varsin vähän.
 
Touranin samalla tekniikalla.

Oli isäukolla uudesta asti ollut auto, johon vaihdatin vielä kaksoismassa vauhtipyörän ja DSG:n kytkimet, kun kaksoismassa ravisteli ikävästi kylmänä.
Lisäksi vaihdoin siihen vuotta aiemmin EGR venttiilin ja EGR:n pakokaasun jäähdyttimen.
Paljonko tuli kaikille rempoille yhteensä hintaa? Toki kun itse osaa korjata, niin säästyy rahaa (egr jutut).
 
Paljonko tuli kaikille rempoille yhteensä hintaa? Toki kun itse osaa korjata, niin säästyy rahaa (egr jutut).

EGR remppa taisi kustantaa pyöreästi 500 € ( jäähdytin vajaat 400 € alennuksilla, EGR venttiili reilun satasen ja jotain pientarvikkeita kympeillä ) omaa työtä meni yhteensä se 10-12 tuntia, kun teki kolmena iltana rauhassa.

Kaksoismassan ja kytkinten vaihdon yhteydessä rempan tehnyt kaverini vaihtoi myös jakohihnan ja vesipumpun.

Osat maksoivat Trodollla 885 € ( sis. kaksoismassa, kytkimet, vesipumppu ja jakohihnasarja ), tuohon moottori + laatikkoyhdistelmään oli tietenkin pienestä menekistä johtuen kaikkein kalleimmat kaksoismassa ja kytkimet, esim. 140 hv 2,0 TDI:n kaksoismassa ja kytkimet olisivat maksaneet noin 350-400 € vähemmän.

Kaverille maksoin 600 € koko hommasta, eli remontin kokonaiskustannukset olivat 1485 €.

Eli yhteensä molempiin remppoihin paloi sellainen 2000 €.

Olisin voinut tuon kytkinrempankin tehdä itse, mutta kun ei ole hallilla kuin metriin nostava renkaanvaihto saksinostin ja aikakin on välillä kortilla, niin pääsi helpommalla kun antoi kaverin tehdä.
 
Kyllä tuo 7 pykäläinen kuiva DSG kestää
Onko tuossa Jetassa varmasti jo DQ200? Sen tiedän kokemuksesta, että 2007 Jetta oli vielä 6-vaihteisella laatikolla. Tuo myynnissä oleva Jetta on MY2008 (vaikka onkin otettu käyttöön vasta 2009).
 
Onko tuossa Jetassa varmasti jo DQ200? Sen tiedän kokemuksesta, että 2007 Jetta oli vielä 6-vaihteisella laatikolla. Tuo myynnissä oleva Jetta on MY2008 (vaikka onkin otettu käyttöön vasta 2009).

Tuo on Bilteman mukaan BLS koneella, jonka yhteydessä on varsin paljon käytetty DQ200 laatikkoa, joten mahdollisuudet ovat hyvät.
100% varmahan asiasta ei voi nettilähteiden kanssa koskaan olla.
 
Onko tuossa Jetassa varmasti jo DQ200? Sen tiedän kokemuksesta, että 2007 Jetta oli vielä 6-vaihteisella laatikolla. Tuo myynnissä oleva Jetta on MY2008 (vaikka onkin otettu käyttöön vasta 2009).
Tietämätön kysyy : onko noissa jotain silminnähtävää eroa vaihdekepissa josta jo heti tunnistaisi?
 
5500e kuulostaa paljolta, olkoonkin nelikko ja +200hv

Taidettu maalata konepelti ja toinen etulokasuoja samoilla maaleilla kuin lumiaura. Myöskin tunkin luukut puuttuu sekä taitaa takaistuintenkin välistä olla hukassa jotain kuten myöskin sumuvalotkin on otettu pois. Ja tämmösestä 5500€ pyynti? On kyllä melkonen paskakasa. Missähän kunnossa on voimansiirto ja moottori? varmasti saanut kenkää niin sootanasti kun on oikein racechip xlr.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä kate kun mälliauto on raahattu rapakon ylitse ja vähän ehostettu :D 5500d on muuttunut 33500e eikä tietenkään mitään mainintaa kolarihistoriasta :D


Tämäkin on edelleen lähes päivittäin Nettiauton etusivulla mainostettuna mutta eipä vaan ole kelvannut eikä hintaakaan ole laskettu :rofl:
 
Tuollaisessa Golfissa ei ole edes torsen vaan gen1 haldex, pumppu huutaa hoosiannaa ja pieni kytkinpakka joutuu ottamaan kaiken voiman vastaan.

Sitten ihmetellään kun se hajosi:facepalm:
 
Tuollaisessa Golfissa ei ole edes torsen vaan gen1 haldex, pumppu huutaa hoosiannaa ja pieni kytkinpakka joutuu ottamaan kaiken voiman vastaan.

Sitten ihmetellään kun se hajosi:facepalm:
Haldexia luonnollisesti tarkoitin, kun levypakoista puhuin.

Liian väsy vaan kun ei meinaa edes nähdä kunnolla ruudulle. :D
 
Mitähän toi haldex levypakka tykkää kun on vetarit irti edestä ja etupää "sutii" koko ajan ilman pitoa 100%?

Edit: nimet sekaisin
Oletettavasti ei kestä kauaa. Pumppu naukaisee ensimmäisenä. Haldex varmaan itsessään kestää kyllä jos siellä vaan on hyvät öljyt eikä pikimustaa kuraa.
 
Moottorijarru jää vähän kepeeksi jos vakio-ohjain löysää takavedon pois päältä kun löysää kaasun. Kaipa noihinkin on viriviri-ohjaimia saatavilla, kun uudempiinkin Haldexeihin
 
Toi yksilö varmaan 60-80k€ hintaluokassa. Kysyin myyjältä ja totes et tossa hinnassa ne maailmallakin liikkuu. Edellinen r34 gtr mikä suomessa myytiin tuli harrastajatutulle n. 50k€ hintaan
Tohmajärvellä oli, koitin ostaa pois mutta kerkes mennä.
 
Moottorijarru jää vähän kepeeksi jos vakio-ohjain löysää takavedon pois päältä kun löysää kaasun.
Ilmoituksessa mainittiin, että etuvetarit lisäämällä autossa olisi 50-50 voimanjaolla neliveto.

Veikkaan, että siellä on haldexin tilalla umpiluuta tai itse haldex on jotenkin hitsattu lukkoon, eihän toi takavetona muuten oikein mitenkään järkevästi toimisi. Melkoinen viritelmä kyllä.
 
Ei vittu vieläkö tuokin kiertää ja noita hintoja kysellään. Seisoi aikanaan varmaan pari vuotta jobbarin pihalla täällä päin.

Tai nyt kun tuumin niin en kyllä ole varma onko juuri sama yksilö mutta samat maalaukset ja jo silloin 10v+ sitten naureskeltiin että kuka ton tolla rahalla ostaa.

Sama se on, muistan itsekin tätä katselleeni. Eikä näitä muutenkaan montaa ole rakennettu. Alkaa olla jo niin kauan aikaa sitten tehty että omalla tavallaan mielestäni oikeinkin fiksu ja hauska idea - rumahan se on kun perkele mutta ei näitä ainakaan toista vastaan tule. Suurempi kulttuuriteko tuo on kun jälleen yhden E30 Bemarin entisöinti :D
 
DTM-Audi ja röökilistatkin valmiiksi laitettuna :D


Minkäs takia auton oikea puoli on alempana kuin vasen?


vas.JPG

oik.JPG
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 624
Viestejä
4 493 986
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom