Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Ei ole kukaan vieläkään hakenut tätä pikkukippoa. Tälläisellä parin tonnin korkealle kiertävällä ritsallahan olisi just hyvät kelit pöllytellä menemään lumisilla teillä......:D

Ilmoituksesta päätellen on hyvin ainakin huollettu vaikka kilsoja onkin jo takana!

Myyjä Tommi Mäkinen :D
 

Tuosta jotain vertailua ylipäätään kaikkien skyllejen kanssa euroopasta, upea kampe toi alkuperäinen linkkaus.
Väri vain on väärä, sininen on ainoa oikea :cool: Nykymittapuulla vähän tuhnu kun vain 280 heppaa, voiko se pitää paikkaansa? Suprasta otetaan helposti tuplat. Mailimittarikin vähän typerä mutta jos haluaa säilyttää alkuperäiskuntoisena... Harmi kun nää on yksisarvisia vasemmanpuoleisella ohjauksella ja konversiokittejäkään ei ole.
 
Väri vain on väärä, sininen on ainoa oikea :cool: Nykymittapuulla vähän tuhnu kun vain 280 heppaa, voiko se pitää paikkaansa? Suprasta otetaan helposti tuplat. Mailimittarikin vähän typerä mutta jos haluaa säilyttää alkuperäiskuntoisena... Harmi kun nää on yksisarvisia vasemmanpuoleisella ohjauksella ja konversiokittejäkään ei ole.
Siis vakiotehoistahan tossa puhutana ja mailimittari ei ole alkuperäinen vaan brittiräpellys. Mulla on r33 gtst ja senkin hinta tuplaantunut ostohetkestä, silti aivan eri hintaluokassa kuin r34 ovat. Mietin silloin sen edellisen r34 getarin hankintaa, mutta totesin, että haluan pitää ton harrasteen rataleluna ja +50k€ autosta ei ehkä sellaseksi enää ole, kun auton arvo on niin kunnosta riippuvaa.

2,5 ja 2,6 litrasista rb koneista otetaan isommalla ahtimella 5-600 heppaa suht turvallisesti vielä, mutta kyllä tojotan jiizeta on kovempi moottori.
 
Väri vain on väärä, sininen on ainoa oikea :cool: Nykymittapuulla vähän tuhnu kun vain 280 heppaa, voiko se pitää paikkaansa? Suprasta otetaan helposti tuplat. Mailimittarikin vähän typerä mutta jos haluaa säilyttää alkuperäiskuntoisena... Harmi kun nää on yksisarvisia vasemmanpuoleisella ohjauksella ja konversiokittejäkään ei ole.
Suprassa on se sama "280hv". Penkissä taitaa enemmän olla näissä järjestäen.
Eri asia sitten jotkut tuunatut vehkeet, kyllähän tosta nismostakin sitten saa voimaa ulos

Tälläinenkin olisi komia, Suomessa ilmeisest ainakin yksi violetti majaileekin. Liekö kilvissä?
 
Juu, harmi vaan että noita ei ole manuaalina. Tuo robottilaatikko on melko karmea ajettava ainakaan jos yhtään haluaa mitään kikkailla ja fiilistellä.
 
Väri vain on väärä, sininen on ainoa oikea :cool: Nykymittapuulla vähän tuhnu kun vain 280 heppaa, voiko se pitää paikkaansa? Suprasta otetaan helposti tuplat. Mailimittarikin vähän typerä mutta jos haluaa säilyttää alkuperäiskuntoisena... Harmi kun nää on yksisarvisia vasemmanpuoleisella ohjauksella ja konversiokittejäkään ei ole.
Japanilaisilla autovalmistajilla oli vuoteen 2004 asti herrasmies sopimus, että ei tehty yli 280hp autoja. Todellisuudessa tehot oli yli tuon, esim. GTR taitaa olla hyvän matkaa yli 300hp, mutta kaikkien ilmoitettu teho oli maksimissaan tuo.
Taustalla autojengit ja liikennekuolemat.
 
Japanilaisilla autovalmistajilla oli vuoteen 2004 asti herrasmies sopimus, että ei tehty yli 280hp autoja. Todellisuudessa tehot oli yli tuon, esim. GTR taitaa olla hyvän matkaa yli 300hp, mutta kaikkien ilmoitettu teho oli maksimissaan tuo.
Taustalla autojengit ja liikennekuolemat.
Autot on myös rajoitettu 180 nopeuteen
 
Joku testasi aikoinaan kaikki GT-R:t vakiona:

R34 tuossa testissa 308hv (täytyy myös muistaa että painokin on eri luokkaa kuin nykyautoissa) - kaipa tuolla se <5 sek 0-100 realisoituu osaavan kuskin käsissä.

Olisiko joku vakiosta yli 330:kin mitannut, toki dynoissa eroja.
 
Kaveri kävi ostamassa autoa tuosta liikkeestä ja olin apukuskina. Siinä odotellessa silmäilin tarjontaa ja tuommoinen osui silmään: https://www.nettiauto.com/smart/roadster/11585361

Hemmetti kun oli hienon näköinen livenä! Olis varmasti hauska ja katseita kääntävä kesäcruiseri tuo :smile:
Vaihteiston lisäksi noissa on vikana, että noita ei tehty vesitiiviksi eli jonkin sortin vesivahinkoa jokaisessa.
 
Typerä meni näköjään kaupaksi, toivottavasti meni hyvää kotiin, eikä ole parin viikon päästä Copartilla myynnissä :D Oli kuitenkin harvinaisen vähän ajettu peli
Aivan toivottavasti meni sellaiseen kotiin jossa pääsee sisätiloihin ja vain kesäkäyttöön sekä pysyy täysin alkuperäisenä.
 
"Muotiväri-valkoinen"

Joo näin taisi olla vuonna 2010, kaikki halusivat valkoisen auton, mutta nyt ollaan jo vuodessa 2021 :D


e: nyt ovat muokanneet ilmoitusta ja poistaneet muotivärijutun :D
Onhan se edelleen "muotiväri" kun bisnesmallistojen halvimman verotusarvon hinnat alkaen -malleissa värivaihtoehdot tyypillisesti musta ja valkoinen. :)
 
No nyt on jo yritystä kun ei oo ees otettu kuvaa puhelimella tietokoneen näytöltä vaan ihan toisesta puhelimesta :rofl:

Videotykillä kankaalle ja siitä kännykällä räpsy on kyllä se voittajan valinta myös :thumbsup:
 
Tohon hintaan ja kilometreihin se on ihan sama mikä laatikko on. Kestänyt tohon asti niin kestää vielä pitkään. Ostaisin jos olisi ihan perus käyttöautolle tarvetta.
En minä mitään potentiaalista vikapommia haluaisi tieten tahtoen ostaa. Perus edullinen ja vanha käyttöauto löytyy jo, joten mitään pakottavaa tarvetta ei auton vaihtamiselle ole.
 
Nää on näitä. 1000€ pitäs saada ikiliikkuja.
Hienosti vedetään keskustelu toiseen ääripäähän. Kyllä jos autosta on hintapyynti 3000€ niin silloin sen ei saa olla mikään täysi pommi joka jättää tielle seuraavan viikon aikana, toki ei sen tarvi kestää viattomana seuraavaa kolmea vuottakaan. Ainahan noissa on jotain laittoa mutta jos sentään tärkeimmät toimisi kuten vaihdelaatikko ja moottori.
 
Viimeksi muokattu:
Uhka vai mahdollisuus?

Muuten vaikuttaa hyvältä, mutta tuossa taitaa olla DSG-loota. :hmm:

Tuolla hinnalla ja noilla kilsoilla ihan ok hankinta.
Kyllä tuo 7 pykäläinen kuiva DSG kestää, kun on kestänyt tuohonkin asti, eli ei siinä ainakaan valmistusvikaa ole.

Pari kuukautta sitten möin kaverille tuohon nähden tuplahinnalla vuotta uudemman ja 30 tkm vähemmän ajetun Touranin samalla tekniikalla.

Oli isäukolla uudesta asti ollut auto, johon vaihdatin vielä kaksoismassa vauhtipyörän ja DSG:n kytkimet, kun kaksoismassa ravisteli ikävästi kylmänä.
Lisäksi vaihdoin siihen vuotta aiemmin EGR venttiilin ja EGR:n pakokaasun jäähdyttimen.
 
DSGn osto tuossa(kin) hintaluokassa on aika älyvapaata toimintaa, helpomminkin pääsee rahoistaan:dead:

Turhaa pelkoa, vaikka DSG laatikoissa on ollut vikoja hieman enemmän, kuin automaattilaatikoissa keskimäärin, on niitä valmistusmäärään suhteutettuna hajonnut kuitenkin varsin vähän.
 
Touranin samalla tekniikalla.

Oli isäukolla uudesta asti ollut auto, johon vaihdatin vielä kaksoismassa vauhtipyörän ja DSG:n kytkimet, kun kaksoismassa ravisteli ikävästi kylmänä.
Lisäksi vaihdoin siihen vuotta aiemmin EGR venttiilin ja EGR:n pakokaasun jäähdyttimen.
Paljonko tuli kaikille rempoille yhteensä hintaa? Toki kun itse osaa korjata, niin säästyy rahaa (egr jutut).
 
Paljonko tuli kaikille rempoille yhteensä hintaa? Toki kun itse osaa korjata, niin säästyy rahaa (egr jutut).

EGR remppa taisi kustantaa pyöreästi 500 € ( jäähdytin vajaat 400 € alennuksilla, EGR venttiili reilun satasen ja jotain pientarvikkeita kympeillä ) omaa työtä meni yhteensä se 10-12 tuntia, kun teki kolmena iltana rauhassa.

Kaksoismassan ja kytkinten vaihdon yhteydessä rempan tehnyt kaverini vaihtoi myös jakohihnan ja vesipumpun.

Osat maksoivat Trodollla 885 € ( sis. kaksoismassa, kytkimet, vesipumppu ja jakohihnasarja ), tuohon moottori + laatikkoyhdistelmään oli tietenkin pienestä menekistä johtuen kaikkein kalleimmat kaksoismassa ja kytkimet, esim. 140 hv 2,0 TDI:n kaksoismassa ja kytkimet olisivat maksaneet noin 350-400 € vähemmän.

Kaverille maksoin 600 € koko hommasta, eli remontin kokonaiskustannukset olivat 1485 €.

Eli yhteensä molempiin remppoihin paloi sellainen 2000 €.

Olisin voinut tuon kytkinrempankin tehdä itse, mutta kun ei ole hallilla kuin metriin nostava renkaanvaihto saksinostin ja aikakin on välillä kortilla, niin pääsi helpommalla kun antoi kaverin tehdä.
 
Kyllä tuo 7 pykäläinen kuiva DSG kestää
Onko tuossa Jetassa varmasti jo DQ200? Sen tiedän kokemuksesta, että 2007 Jetta oli vielä 6-vaihteisella laatikolla. Tuo myynnissä oleva Jetta on MY2008 (vaikka onkin otettu käyttöön vasta 2009).
 
Onko tuossa Jetassa varmasti jo DQ200? Sen tiedän kokemuksesta, että 2007 Jetta oli vielä 6-vaihteisella laatikolla. Tuo myynnissä oleva Jetta on MY2008 (vaikka onkin otettu käyttöön vasta 2009).

Tuo on Bilteman mukaan BLS koneella, jonka yhteydessä on varsin paljon käytetty DQ200 laatikkoa, joten mahdollisuudet ovat hyvät.
100% varmahan asiasta ei voi nettilähteiden kanssa koskaan olla.
 
Onko tuossa Jetassa varmasti jo DQ200? Sen tiedän kokemuksesta, että 2007 Jetta oli vielä 6-vaihteisella laatikolla. Tuo myynnissä oleva Jetta on MY2008 (vaikka onkin otettu käyttöön vasta 2009).
Tietämätön kysyy : onko noissa jotain silminnähtävää eroa vaihdekepissa josta jo heti tunnistaisi?
 
5500e kuulostaa paljolta, olkoonkin nelikko ja +200hv

Taidettu maalata konepelti ja toinen etulokasuoja samoilla maaleilla kuin lumiaura. Myöskin tunkin luukut puuttuu sekä taitaa takaistuintenkin välistä olla hukassa jotain kuten myöskin sumuvalotkin on otettu pois. Ja tämmösestä 5500€ pyynti? On kyllä melkonen paskakasa. Missähän kunnossa on voimansiirto ja moottori? varmasti saanut kenkää niin sootanasti kun on oikein racechip xlr.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä kate kun mälliauto on raahattu rapakon ylitse ja vähän ehostettu :D 5500d on muuttunut 33500e eikä tietenkään mitään mainintaa kolarihistoriasta :D


Tämäkin on edelleen lähes päivittäin Nettiauton etusivulla mainostettuna mutta eipä vaan ole kelvannut eikä hintaakaan ole laskettu :rofl:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 084
Viestejä
4 651 314
Jäsenet
76 365
Uusin jäsen
JJS24

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom