Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Hmm, meillä on 257tkm ajettu tiquan josta voisi sanoa ettei kilometrit näy, keulasta/umpioista ei löydy ainoatakaan kiveniskeymää tai jälkeä, kaikki massat, kahvojen ympärykset kuin vuoden -pari vanhassa. Sama ei voinut sanoa monesta satatuhatta vähemmän ajetusta vastaavasta.

Mutta joo, ymmärrän jokatapauksessa mitä tuolla ajettiin takaa.
 
No se, että tämän myyntilauseen saa lukea useasti juuri +250tkm ajetuissa. Kyllä ne kilsat näkyvät muuallakin kuin mittarissa esim. maalipinnassa. Ja ehkä tekniikassakin kun on tuollainen huippuunsa viritetty S5

"Huippuunsa viritetty". Eikös tuossa ole litratehot aika mitättömät.
Sanoisin että joku 200hp / litra alkaa olla "huippuunsa viritetty" pikkukoneisissa.
 
Joo kyllä tuo lausahdus on joskus/monesti paikallaankin. Esim. omassa 231tkm ajetussa SLK:ssa ei ole talviajoa ollenkaan suomessa ennen tätä talvea niin sen huomaa että nastaniskemiä ei ole keulassa/tuulilasissa yhtään vielä näillä kilometreillä (motari/maantieajoa ei tule onneksi nytkään juuri yhtään niin ehkä säilyykin sellaisena). Sinänsä hyvä maalipinta on tullut vielä myllytettyä mintiksi, nahkajakkarat/ratti saaneet huoltoa ja hoivaa ym. tekniikasta puhumattakaan, niin uskallan jo tässä vaiheessa sanoa että 250tkm kohdalla tulee olemaan poikkeavan hyvä yksilö ja voi heittää tuon aiemman mittarimantran ilmoille.
 
"Huippuunsa viritetty". Eikös tuossa ole litratehot aika mitättömät.
Sanoisin että joku 200hp / litra alkaa olla "huippuunsa viritetty" pikkukoneisissa.

No vapari on aina vapari. Tarkoitin "huippuunsa viritetyllä" sitä, että tuo on pajalta jo lähtenyt sellaisilla setupeilla, ettei ilman turboa lisätehoja ole paljoa puristettavissa irti. Ei ole mikään vähäpäästöinen peli

En pitäisi silti tänä päivänä 4.2l bensamottia pikkukoneisena, jenkit yms ovat sitten asia erikseen
 
Nykypäivänä pikkukoneet on alle 2 litraisia ja 2 litraisista jo otetaan ahdettuna yleisesti 400hp irti. Se siitä, mutta joku S5 250tkm näkyy todellakin kilometrit ja jos ei ole tehty täydellistä moottorin läpikäyntiä niin onnea vaan ostajalle remonttiin jos uskoo noita lähinnä naurettavia myyntipuheita. Ei siinä mitään jos tietäen ostaa ja on varautunut.
 
Joku päästellyt koppimopolla 250 000km eikä vissiin yhtään ehjää kulmaa koko autossa :D

Perinteinen "kilsat näkyvät vain mittarissa" :D


Eikö nämä sun kaksi perättäistä postausta tuo juurikin esille tuon pointin "kilsat näkyvät vain mittarissa" kun kyseessä kaksi saman ikäistä ja ajettua autoa jokseenkin erilaisissa kunnoissa..
 
S5 myyjä ilmeisesti lukee näitä viestejä kun nosti hintaa 400e ja lisäsi viestiin sanan "lähinnä" :D Varmasti edistää kaupan syntymistä :thumbsup:
 
no nopealla googletuksella alkuperäiskuntoiset cossu sierrat ei ole mitään halpoja enää, ja tuo on lähes alkuperäisessä kuosissa. Magee kosla kaikinpuolin ja ottaisin talteen jos ei olisi rahanpuutetta.
 
Ja maailmassa on aika paljon muitakin hintoja jotka ei perustu järkeen, mutta niin se kauppa vaan tuntuu käyvän.
 
Onko tuon joku mennyt ostamaan ja yrittää laittaa vahingon kiertämään vai onko tuolla ollut sama myyjä jo vuosia? :lol:
 
Ei ole kukaan vieläkään hakenut tätä pikkukippoa. Tälläisellä parin tonnin korkealle kiertävällä ritsallahan olisi just hyvät kelit pöllytellä menemään lumisilla teillä......:D

Ilmoituksesta päätellen on hyvin ainakin huollettu vaikka kilsoja onkin jo takana!

 
Ei ole kukaan vieläkään hakenut tätä pikkukippoa. Tälläisellä parin tonnin korkealle kiertävällä ritsallahan olisi just hyvät kelit pöllytellä menemään lumisilla teillä......:D

Ilmoituksesta päätellen on hyvin ainakin huollettu vaikka kilsoja onkin jo takana!

Myyjä Tommi Mäkinen :D
 

Tuosta jotain vertailua ylipäätään kaikkien skyllejen kanssa euroopasta, upea kampe toi alkuperäinen linkkaus.
Väri vain on väärä, sininen on ainoa oikea :cool: Nykymittapuulla vähän tuhnu kun vain 280 heppaa, voiko se pitää paikkaansa? Suprasta otetaan helposti tuplat. Mailimittarikin vähän typerä mutta jos haluaa säilyttää alkuperäiskuntoisena... Harmi kun nää on yksisarvisia vasemmanpuoleisella ohjauksella ja konversiokittejäkään ei ole.
 
Väri vain on väärä, sininen on ainoa oikea :cool: Nykymittapuulla vähän tuhnu kun vain 280 heppaa, voiko se pitää paikkaansa? Suprasta otetaan helposti tuplat. Mailimittarikin vähän typerä mutta jos haluaa säilyttää alkuperäiskuntoisena... Harmi kun nää on yksisarvisia vasemmanpuoleisella ohjauksella ja konversiokittejäkään ei ole.
Siis vakiotehoistahan tossa puhutana ja mailimittari ei ole alkuperäinen vaan brittiräpellys. Mulla on r33 gtst ja senkin hinta tuplaantunut ostohetkestä, silti aivan eri hintaluokassa kuin r34 ovat. Mietin silloin sen edellisen r34 getarin hankintaa, mutta totesin, että haluan pitää ton harrasteen rataleluna ja +50k€ autosta ei ehkä sellaseksi enää ole, kun auton arvo on niin kunnosta riippuvaa.

2,5 ja 2,6 litrasista rb koneista otetaan isommalla ahtimella 5-600 heppaa suht turvallisesti vielä, mutta kyllä tojotan jiizeta on kovempi moottori.
 
Väri vain on väärä, sininen on ainoa oikea :cool: Nykymittapuulla vähän tuhnu kun vain 280 heppaa, voiko se pitää paikkaansa? Suprasta otetaan helposti tuplat. Mailimittarikin vähän typerä mutta jos haluaa säilyttää alkuperäiskuntoisena... Harmi kun nää on yksisarvisia vasemmanpuoleisella ohjauksella ja konversiokittejäkään ei ole.
Suprassa on se sama "280hv". Penkissä taitaa enemmän olla näissä järjestäen.
Eri asia sitten jotkut tuunatut vehkeet, kyllähän tosta nismostakin sitten saa voimaa ulos

Tälläinenkin olisi komia, Suomessa ilmeisest ainakin yksi violetti majaileekin. Liekö kilvissä?
 
Juu, harmi vaan että noita ei ole manuaalina. Tuo robottilaatikko on melko karmea ajettava ainakaan jos yhtään haluaa mitään kikkailla ja fiilistellä.
 
Väri vain on väärä, sininen on ainoa oikea :cool: Nykymittapuulla vähän tuhnu kun vain 280 heppaa, voiko se pitää paikkaansa? Suprasta otetaan helposti tuplat. Mailimittarikin vähän typerä mutta jos haluaa säilyttää alkuperäiskuntoisena... Harmi kun nää on yksisarvisia vasemmanpuoleisella ohjauksella ja konversiokittejäkään ei ole.
Japanilaisilla autovalmistajilla oli vuoteen 2004 asti herrasmies sopimus, että ei tehty yli 280hp autoja. Todellisuudessa tehot oli yli tuon, esim. GTR taitaa olla hyvän matkaa yli 300hp, mutta kaikkien ilmoitettu teho oli maksimissaan tuo.
Taustalla autojengit ja liikennekuolemat.
 
Japanilaisilla autovalmistajilla oli vuoteen 2004 asti herrasmies sopimus, että ei tehty yli 280hp autoja. Todellisuudessa tehot oli yli tuon, esim. GTR taitaa olla hyvän matkaa yli 300hp, mutta kaikkien ilmoitettu teho oli maksimissaan tuo.
Taustalla autojengit ja liikennekuolemat.
Autot on myös rajoitettu 180 nopeuteen
 
Joku testasi aikoinaan kaikki GT-R:t vakiona:

R34 tuossa testissa 308hv (täytyy myös muistaa että painokin on eri luokkaa kuin nykyautoissa) - kaipa tuolla se <5 sek 0-100 realisoituu osaavan kuskin käsissä.

Olisiko joku vakiosta yli 330:kin mitannut, toki dynoissa eroja.
 
Kaveri kävi ostamassa autoa tuosta liikkeestä ja olin apukuskina. Siinä odotellessa silmäilin tarjontaa ja tuommoinen osui silmään: https://www.nettiauto.com/smart/roadster/11585361

Hemmetti kun oli hienon näköinen livenä! Olis varmasti hauska ja katseita kääntävä kesäcruiseri tuo :smile:
Vaihteiston lisäksi noissa on vikana, että noita ei tehty vesitiiviksi eli jonkin sortin vesivahinkoa jokaisessa.
 
Typerä meni näköjään kaupaksi, toivottavasti meni hyvää kotiin, eikä ole parin viikon päästä Copartilla myynnissä :D Oli kuitenkin harvinaisen vähän ajettu peli
Aivan toivottavasti meni sellaiseen kotiin jossa pääsee sisätiloihin ja vain kesäkäyttöön sekä pysyy täysin alkuperäisenä.
 
"Muotiväri-valkoinen"

Joo näin taisi olla vuonna 2010, kaikki halusivat valkoisen auton, mutta nyt ollaan jo vuodessa 2021 :D


e: nyt ovat muokanneet ilmoitusta ja poistaneet muotivärijutun :D
Onhan se edelleen "muotiväri" kun bisnesmallistojen halvimman verotusarvon hinnat alkaen -malleissa värivaihtoehdot tyypillisesti musta ja valkoinen. :)
 
No nyt on jo yritystä kun ei oo ees otettu kuvaa puhelimella tietokoneen näytöltä vaan ihan toisesta puhelimesta :rofl:

Videotykillä kankaalle ja siitä kännykällä räpsy on kyllä se voittajan valinta myös :thumbsup:
 
Tohon hintaan ja kilometreihin se on ihan sama mikä laatikko on. Kestänyt tohon asti niin kestää vielä pitkään. Ostaisin jos olisi ihan perus käyttöautolle tarvetta.
En minä mitään potentiaalista vikapommia haluaisi tieten tahtoen ostaa. Perus edullinen ja vanha käyttöauto löytyy jo, joten mitään pakottavaa tarvetta ei auton vaihtamiselle ole.
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 614
Viestejä
4 426 609
Jäsenet
73 387
Uusin jäsen
Myrrä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom