Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Juu ja huoltokirja "kadonnut"
Tuolla tekniikalla ei ihmeempää huoltohistoriaa tarvitse paperilla olla, toteaa kunnon paikan päällä, ostaa pois ja vaihtaa nesteet + tarvittavat kulutusosat niin alla on hyvä menopeli. Tämä ohje siis verrattuna näihin dsg,tsi,egr,ym. tekniikoihin joita pitää vaihtaa, päivittää ja korjata kalenterin tai kilometrien mukaan aika varhaisessa vaiheessa ja tiheään. ;) Siltikin saa odottaa rivahtaako joku noista vai kaikki seuraavaksi.

Todennäköisesti hyvin pidetty yksilö niin ehkä taka-akseli on saanut tarvittavaa huolenpitoa, jarruputket saattaa silti olla syytä vaihtaa tässä iässä ellei autolle ole aiemmin tehty isompaa telakointia. Muuten varmaan olisi huoleton harrastepeli ja osiakin saa vielä mukavasti.

Omaa ysäri-nostalgiaan ostaisin tämän: https://www.nettiauto.com/opel/manta/11852398
 
Toihan ois hyvä. Hartwall varmaan maksaa kuitenkin kaikki käyttökulut tollasesta mainoskopista, eihän kukaan vapaaehtoisesti muuten sitä maalaisi.
Tuttu meinasi joskus jotain tällaista, mutta ei saanut provikkaa, koska lain mukaan ei voi maksaa, koska alkoholimainonta on kiellettyä.
 
Todennäköisesti hyvin pidetty yksilö niin ehkä taka-akseli on saanut tarvittavaa huolenpitoa, jarruputket saattaa silti olla syytä vaihtaa tässä iässä ellei autolle ole aiemmin tehty isompaa telakointia. Muuten varmaan olisi huoleton harrastepeli ja osiakin saa vielä mukavasti.

Omaa ysäri-nostalgiaan ostaisin tämän: https://www.nettiauto.com/opel/manta/11852398
Ei tuota hintaa silti ymmärrä. Olisi edes asteen enemmän linjassa jos tuo olisi Ti16, vai mikä se turboversio oli (toki myös luotettavuus olisi asteen eri linjassa, ellen väärin muista :D ).

Oma ysäripeli olisi 200SX:n uudelleen hommaaminen - harmittavaisesti 99,99% noista on täysin pilattu ja hinnat silti pilvissä... :(
 
Ei tuota hintaa silti ymmärrä. Olisi edes asteen enemmän linjassa jos tuo olisi Ti16, vai mikä se turboversio oli (toki myös luotettavuus olisi asteen eri linjassa, ellen väärin muista :D ).

Oma ysäripeli olisi 200SX:n uudelleen hommaaminen - harmittavaisesti 99,99% noista on täysin pilattu ja hinnat silti pilvissä... :(

Ihan T16.
 
Tuolla tekniikalla ei ihmeempää huoltohistoriaa tarvitse paperilla olla, toteaa kunnon paikan päällä, ostaa pois ja vaihtaa nesteet + tarvittavat kulutusosat niin alla on hyvä menopeli. Tämä ohje siis verrattuna näihin dsg,tsi,egr,ym. tekniikoihin joita pitää vaihtaa, päivittää ja korjata kalenterin tai kilometrien mukaan aika varhaisessa vaiheessa ja tiheään. ;) Siltikin saa odottaa rivahtaako joku noista vai kaikki seuraavaksi.

Todennäköisesti hyvin pidetty yksilö niin ehkä taka-akseli on saanut tarvittavaa huolenpitoa, jarruputket saattaa silti olla syytä vaihtaa tässä iässä ellei autolle ole aiemmin tehty isompaa telakointia. Muuten varmaan olisi huoleton harrastepeli ja osiakin saa vielä mukavasti.

Omaa ysäri-nostalgiaan ostaisin tämän: https://www.nettiauto.com/opel/manta/11852398

Komea Manta, mutta menee kasari-nostalgian puolelle imho.
 
Komea Manta, mutta menee kasari-nostalgian puolelle imho.
Sain kortin-88... olihan tuollainen Manta ysärin alussa lähes tavoittamaton unelma siksi lasken ysäri-nostalgiaan. Ysärin puolivälissä omassa tallissa oli ollut muutamia Kadetteja ja Ascona mutta Manta oli niin hinnoissa ettei ollut edes vaihtoehtona. Omissa Opeleissa oli monenlaista tekniikkaa konehuoneessa mutta vaihteistoon ja varsinkaan jarruihin ei tullut panostettua kuten kohteen Mantassa. :hmm:

Nykyisellään oma poika joutuu vaan kuuntelemaan kun kavereiden kanssa jutellaan menneistä autoista, olisi kyllä hänelle hienoa jos pääsisi kokemaan miltä tuntuu kun 2,4 L kone jyrkällä nokalla, virtaavalla kannella ja 45 tuplakaasareilla laulaa... Historic ralleissa noita näkee mutta olisihan se hienoa kun pääsisi arkiliikenteessä kyyditsemään.

Ja nyt kun autokuume pärähti tappiinsa otan tyhjän lompakon ja hieron sillä otsaani.;)
 
Vaihtoehtona myös halvempi ysärinostalgia, jossa tulee mukana 2000-luvun alun tuning-kulttuurinostalgiaa! https://www.nettiauto.com/peugeot/405/11824078

Isoisällä oli joskus 2000-luvun alkupuolella tuollainen Mi16, harmi vain että vaihtoi sen 3.0l 406:n silloin kun arvot olivat aivan pohjamudissa.

Miten onkin saatu ihan Ladan näköiseksi koko laite. Se ainakin itsellä tuli heti mieleen ekasta kuvasta lähtien, eikä se kuvia selaamalla parantunut.....
 

Mikähän logiikka siinä on ettei voi rek # ilmottaa ja kuvatkin pakko ottaa tahallaan niin ettei kilpi näy? Itselle tulee heti sellainen fiilis että nyt peitellään jotain.

Ainahan sitä jotain peiteltävää yleensä on. Tuossa hetki sitten kaverin pojan teini bemari lähti myyntiin, katsastettu ok äskettäin, tosin autossa "pikkuvika" konehuoneessa mikä ei katsastusta haittaa. Juuri sellaiset kuvat missä ei kilpiä näy - eikä ilmoitusessakaan ollut.

Vaihtui sitten kuitenkin vielä pommimpaan vehkeeseen, mistä löytyi vikaa ja vikaa. Kyseinen romu lähdössä myyntiin, tosin niillä kilsoilla ei kiinnosta muita kun hevosharrastajia. Ei vielä myynnissä mutta odotan vaan minkälainen ilmo tulee kun se on harsittu jotenkin kasaan.

En kyllä noihin ilmoihin jaksaisi innostua sekunnin vertaa missä ei rekkaria näy mainitsemastasi syystä. Omat rojut on menneet aina kilvet näkyvissä ja rek. ilmoitettuna, oli niissä jotain sanomista katsastuksessa tai ei. Ainakin ostajalla on mahdollisuus etsiä viimeinen vikalista, jos haluaa.
 
Ainahan sitä jotain peiteltävää yleensä on. Tuossa hetki sitten kaverin pojan teini bemari lähti myyntiin, katsastettu ok äskettäin, tosin autossa "pikkuvika" konehuoneessa mikä ei katsastusta haittaa. Juuri sellaiset kuvat missä ei kilpiä näy - eikä ilmoitusessakaan ollut.

Vaihtui sitten kuitenkin vielä pommimpaan vehkeeseen, mistä löytyi vikaa ja vikaa. Kyseinen romu lähdössä myyntiin, tosin niillä kilsoilla ei kiinnosta muita kun hevosharrastajia. Ei vielä myynnissä mutta odotan vaan minkälainen ilmo tulee kun se on harsittu jotenkin kasaan.

En kyllä noihin ilmoihin jaksaisi innostua sekunnin vertaa missä ei rekkaria näy mainitsemastasi syystä. Omat rojut on menneet aina kilvet näkyvissä ja rek. ilmoitettuna, oli niissä jotain sanomista katsastuksessa tai ei. Ainakin ostajalla on mahdollisuus etsiä viimeinen vikalista, jos haluaa.

Itse toki näytän kuvissa rekkarin, mutta en missään tapauksessa kirjota sitä siihen ilmoitukseen.
Auttaa seuraavaa omistajaa; Jos hänelle sattuu liikenteessä kolari, toisen osapuolen syy, niin vakuutusyhtiöt katsovat vanhoja ilmoituksia Nettiautosta, ja etsivät nimenomaan rekkarilla.
Kun eivät sitä sieltä löydä, niin eivät voi alkaa länkyttämään "näköjään tuo oli myynnissä summalla X€, paljonko tinkasit vielä?"
Ja sen perusteella myös sitä korvausta antavat.

Tämä toki sillä, jos se myytävänä oleva auto on halvempi kuin samat mallit yleensä.

Ai mistäkö tiedän?
 

Mikähän logiikka siinä on ettei voi rek # ilmottaa ja kuvatkin pakko ottaa tahallaan niin ettei kilpi näy? Itselle tulee heti sellainen fiilis että nyt peitellään jotain.

Nyt tuohon ilmoon on lisätty kuva jossa näkyy , tuohan on ihan nettiauton säännöissä että pitää olla ainakin yksi kuva josta käy ilmi auton rek.tunnus
 
Itse toki näytän kuvissa rekkarin, mutta en missään tapauksessa kirjota sitä siihen ilmoitukseen.
Auttaa seuraavaa omistajaa; Jos hänelle sattuu liikenteessä kolari, toisen osapuolen syy, niin vakuutusyhtiöt katsovat vanhoja ilmoituksia Nettiautosta, ja etsivät nimenomaan rekkarilla.
Kun eivät sitä sieltä löydä, niin eivät voi alkaa länkyttämään "näköjään tuo oli myynnissä summalla X€, paljonko tinkasit vielä?"
Ja sen perusteella myös sitä korvausta antavat.

Tämä toki sillä, jos se myytävänä oleva auto on halvempi kuin samat mallit yleensä.

Ai mistäkö tiedän?

Sitten kun auto on myyty, niin nettiautohan poistaa rekkarin, hinnan, myyjän tiedot etc..

Kuitenkin jos etsii autoa mikä on jo myyty, niin riittää että rekkari on tiedossa, pistää sen googleen ABC-123 BMW, ja kuvahaulla löytyy sitten ilmoitus tai useampi kyseisestä autosta. Jos hinta on erikseen kirjoitettu tyyliin "viikonlopun tarjous 450€" niin sehän näkyy toki.

Mitä itse ilmoitellut, niin myymisen jälkeen poistanut kuvat missä kilpiä ei näy ja kaikki muutkin turhat höpinät. Tässäkin taas jokainen tyylillään.
 
Sitten kun auto on myyty, niin nettiautohan poistaa rekkarin, hinnan, myyjän tiedot etc..

Kuitenkin jos etsii autoa mikä on jo myyty, niin riittää että rekkari on tiedossa, pistää sen googleen ABC-123 BMW, ja kuvahaulla löytyy sitten ilmoitus tai useampi kyseisestä autosta. Jos hinta on erikseen kirjoitettu tyyliin "viikonlopun tarjous 450€" niin sehän näkyy toki.

Mitä itse ilmoitellut, niin myymisen jälkeen poistanut kuvat missä kilpiä ei näy ja kaikki muutkin turhat höpinät. Tässäkin taas jokainen tyylillään.
Nettiautoon saa rekkarin joko näkymään tai piiloon. Jos rekkari on piilossa, niin google ei löydä autoa ainakaan rekkarin perusteella.

Kuvista taas voi rekkarin katsoa ja syöttää sinne traficomille.
 
Nettiautoon saa rekkarin joko näkymään tai piiloon. Jos rekkari on piilossa, niin google ei löydä autoa ainakaan rekkarin perusteella.

Kuvista taas voi rekkarin katsoa ja syöttää sinne traficomille.

Tarkoitin että kuvahaulla löytyy, koska google lukee kuvia. Jos auton kuvassa rekkari näkyy, niin silloin myös löytyy n. sekunnissa se vanha ilmoitus - mitä muuten saisi etsiä kuin neulaa heinäsuovasta, jos ja kun ei ole tarkempia tietoja.
 
Tarkoitin että kuvahaulla löytyy, koska google lukee kuvia. Jos auton kuvassa rekkari näkyy, niin silloin myös löytyy n. sekunnissa se vanha ilmoitus - mitä muuten saisi etsiä kuin neulaa heinäsuovasta, jos ja kun ei ole tarkempia tietoja.
Aivan :) Tuota googlen kuvahakua en ole älynnyt käyttääkään.
 
Sitten kun auto on myyty, niin nettiautohan poistaa rekkarin, hinnan, myyjän tiedot etc..

Kuitenkin jos etsii autoa mikä on jo myyty, niin riittää että rekkari on tiedossa, pistää sen googleen ABC-123 BMW, ja kuvahaulla löytyy sitten ilmoitus tai useampi kyseisestä autosta. Jos hinta on erikseen kirjoitettu tyyliin "viikonlopun tarjous 450€" niin sehän näkyy toki.

Mitä itse ilmoitellut, niin myymisen jälkeen poistanut kuvat missä kilpiä ei näy ja kaikki muutkin turhat höpinät. Tässäkin taas jokainen tyylillään.

Vakuutusyhtiöt, ainakin yksi, tallentaa ihan itselleen jollain scriptillä Nettiauton sivuja. Aspa sitten aina sieltä etsii rekkarilla sen auton, että jos löytyisi myyntisummaa.
 
Ainahan sitä jotain peiteltävää yleensä on. Tuossa hetki sitten kaverin pojan teini bemari lähti myyntiin, katsastettu ok äskettäin, tosin autossa "pikkuvika" konehuoneessa mikä ei katsastusta haittaa. Juuri sellaiset kuvat missä ei kilpiä näy - eikä ilmoitusessakaan ollut.

Vaihtui sitten kuitenkin vielä pommimpaan vehkeeseen, mistä löytyi vikaa ja vikaa. Kyseinen romu lähdössä myyntiin, tosin niillä kilsoilla ei kiinnosta muita kun hevosharrastajia. Ei vielä myynnissä mutta odotan vaan minkälainen ilmo tulee kun se on harsittu jotenkin kasaan.

En kyllä noihin ilmoihin jaksaisi innostua sekunnin vertaa missä ei rekkaria näy mainitsemastasi syystä. Omat rojut on menneet aina kilvet näkyvissä ja rek. ilmoitettuna, oli niissä jotain sanomista katsastuksessa tai ei. Ainakin ostajalla on mahdollisuus etsiä viimeinen vikalista, jos haluaa.
On sielä rekkari näkyvillä kuvissa:

ISZ-110
bimmer.jpg
bimmer.jpg
bimmer.jpg

Alustanumero: WBAMY91080D122835
Moottorikoodi: N57 D30 C
Rekisterinumero: ISZ-110
Rekisteröity: 08.01.13
Tyyppi: M 550 d xDrive
Polttoaine: Dieselöljy
Sylinterit: 6 (2993cm3)
Teho: 280kW / 381hv
 
Tarkoitin että kuvahaulla löytyy, koska google lukee kuvia. Jos auton kuvassa rekkari näkyy, niin silloin myös löytyy n. sekunnissa se vanha ilmoitus - mitä muuten saisi etsiä kuin neulaa heinäsuovasta, jos ja kun ei ole tarkempia tietoja.
Piti ihan kokeilla omalla rekkarilla, joku on parkkipaikalla kuvannu miun autoa. Sitä kun koittaa matalaa profiilia pitää niin joku laittaa kuvaa näkyville rekkarin kera.
 
Viimeksi muokattu:
Eikai tuollaiseen isoon autoon mitään 16" vanteita saa alle laitettua? Luulisi, että 17" on minimi mikä pitää olla

Se on vuoden 1994 malli. Muistaakseni 16" on vakiokoko, 17" sitten preemiumia. S8-urheilumallissa oli huimat 18" vanteet. Tuo urheilualusta on ainakin mun ja kaverin autoissa ihan järkyttävä kivireki 20" vanteilla, molempien mielestä 18":lla paljon parempi.
 
Piti ihan kokeilla omalla rekkarilla, joku on parkkipaikalla kuvannu miun autoa. Sitä kun koittaa matalaa profiilia pitää niin joku laittaa kuvaa näkyville rekkarin kera.

Nyt kokeilin itekin omaa autoa, löytyi vanha ilmoitus mikä oli nettiautossa pari päivää ennenkun poistin. Sitä vanhempaa en löytänyt eli edellisen omistajan. Taisin kyllä pyytää että poistaa kaiken ylimääräisen ilmoituksesta.

Ja niin, kaveri osti käyttiksen halvalla. Löysin kaksi ilmoa missä toisessa oli "ei tieliikennekelpoinen" ja toinen muu. Kilsat ei juuri muuttuneet siinä välissä. Ei siinä parin satkun rojussa mitään isoa vikaa ollut kuitenkaan, muutama kymppi korjauksiin ja leimalle.

Tuo kyllä ikävää että muut kuvailee mitä sattuu, eikä tarvi taustoja kertoa, ja sitten käy näin että kuvat on pitkin nettiä.
 
Vakuutusyhtiöt, ainakin yksi, tallentaa ihan itselleen jollain scriptillä Nettiauton sivuja. Aspa sitten aina sieltä etsii rekkarilla sen auton, että jos löytyisi myyntisummaa.
Miksi tämä "myyntisumma" muuten vakuutuksen korvaukseen edes vaikuttaa?

Ihan sama kuin hajottaisin lahjaksi saadun puhelimen ja vakuutus toteaa "ei korvata koska sait ilmaiseksi".

Jos joku kaveri / tyhmä / kiireessä esim. myy auton 2 tonnia alle markkinahintaan, ei se sitä tarkoita että vakuutuksen korvaushetkellä saisi vastaavanlaisen auton sillä hinnalla tilalle - ja tämähän on yleensä se mihin vakuutuksella pyritään jos korvataan käytettyjä vehkeitä kuten autoja, veneitä tai palaneita saunamökkejä ( mistäkö tiedän? :D ).
Lisäksi esim. autoon tehdyt korjaukset sen oston jälkeen vaikuttavat sen arvoon - itse asiassa ihan sama missä tahansa jutussa; itse sain 600 euron korvauksen ~10v vanhasta maastopyörästä koska siihen oli juuri vuoden sisällä uusittu about kaikki vaihteistosta ja laakereista vaijeireihin ja vanteeseen (kuititkin olisi ollut, ei tarvinnut näyttää - pyörä hajosi siis kolarissa auton kanssa). Auton kanssa sama juttu; tarkastaja kyseli mitä mieltä olen lunastusarvosta ja totesin "vastaavia saa X eurolla näköjään nykyään kun hiukan ottaa tinkivaraa pois Nettiauton hinnoista", niin totesi vain "tätä minäkin olin katsellut" ja homma oli siinä (~kymppitonnin auto kyseessä).
 
Miksi tämä "myyntisumma" muuten vakuutuksen korvaukseen edes vaikuttaa?

Ihan sama kuin hajottaisin lahjaksi saadun puhelimen ja vakuutus toteaa "ei korvata koska sait ilmaiseksi".

Voisi kuvitella, että myyntihintaa enemmän vakuutusyhtiötä kiinnostaa auton mahdolliset viat ja ajettu kilometrimäärä myynti-ilmoituksessa.

Esim. muutama vuosi sitten lehdestä luin oikeudessa tuomitusta vakuutuspetoksesta, jossa raviheimolainen oli ostanut halvalla 500-600 tuhatta ajetun luokkaa viisi vuotta vanhan E-sarjalaisen mersun. Sitten oli muutama viikko myöhemmin ajanut sen lunastuskuntoon. Ja mittarissa oli ollut reilu 100 tkm. Jutun mukaan vakuutusetsivä oli soittanut aiemmalle omistajalle ja kysynyt ajokilometrejä. Tosin mahdollisesti vakuutusetsivä hoksannut epäillä niitä jos vakuutusyhtiöt ne nettiauton ilmoitukset tallentavat automaattisesti omaan varastoon.
 
Miksi tämä "myyntisumma" muuten vakuutuksen korvaukseen edes vaikuttaa?

Ihan sama kuin hajottaisin lahjaksi saadun puhelimen ja vakuutus toteaa "ei korvata koska sait ilmaiseksi".

Jos joku kaveri / tyhmä / kiireessä esim. myy auton 2 tonnia alle markkinahintaan, ei se sitä tarkoita että vakuutuksen korvaushetkellä saisi vastaavanlaisen auton sillä hinnalla tilalle - ja tämähän on yleensä se mihin vakuutuksella pyritään jos korvataan käytettyjä vehkeitä kuten autoja, veneitä tai palaneita saunamökkejä ( mistäkö tiedän? :D ).
Lisäksi esim. autoon tehdyt korjaukset sen oston jälkeen vaikuttavat sen arvoon - itse asiassa ihan sama missä tahansa jutussa; itse sain 600 euron korvauksen ~10v vanhasta maastopyörästä koska siihen oli juuri vuoden sisällä uusittu about kaikki vaihteistosta ja laakereista vaijeireihin ja vanteeseen (kuititkin olisi ollut, ei tarvinnut näyttää - pyörä hajosi siis kolarissa auton kanssa). Auton kanssa sama juttu; tarkastaja kyseli mitä mieltä olen lunastusarvosta ja totesin "vastaavia saa X eurolla näköjään nykyään kun hiukan ottaa tinkivaraa pois Nettiauton hinnoista", niin totesi vain "tätä minäkin olin katsellut" ja homma oli siinä (~kymppitonnin auto kyseessä).

En tiedä miksi se vaikuttaa, mutta kyllä se niitä tuntuu kiinnostavat, varsinkin jos auto on ollut omistuksessa heidän mielestään vähän aikaa.

Oman vakuutushomman aikaan vastaavan kuntoinen, kilometrinen ja muutenkin samanlainen auto, siinä taisi vain olla lisänä kattoluukku, se oli Nettiautossa vähän reipas 4k€.
Oman olin ostanut about 6kk aiemmin ja hintapyyntö Nettiautossa oli 1600€. Toki se oli vähän vikanen mutta ei se heitä kiinnostanut.
Eli sain korvauksen perustuen siihen mikä oli auton pyyntihinta, ei sen perusteella millä hintapyynnöllä niitä oli sillä hetkellä myynnissä.

Korjausarvio omaan autoon oli vähän reipas 5k€.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä ihmeellistä tuossa lausahduksessa on?

No se, että tämän myyntilauseen saa lukea useasti juuri +250tkm ajetuissa. Kyllä ne kilsat näkyvät muuallakin kuin mittarissa esim. maalipinnassa. Ja ehkä tekniikassakin kun on tuollainen huippuunsa viritetty S5
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 622
Viestejä
4 493 870
Jäsenet
74 264
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom