Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Täytyy myöntää. On siisti. Jos olisi tiloja, aikaa ja valuuttaa tuollaisen ylläpitoon niin napostelisi kyllä todella kovaa. Suorastaan kaunis yksilö.
No tämä. Välillä sitä harmittelee ettei ole tuvan pihassa isoa tallia, mutta samalla sitä kiittelee kun tietää että kaikki vähäinenkin vapaa-aika ja raha kuluisi siellä :asif:
 
Ei ole paljon tullut kilsoja, ainakin keväästä asti on ollut tuo sama 163tkm ilmoituksessa. Kuvat ovat vaihtuneet useampaan kertaan, joten on autolla ainakin vähän ajettu :D

Nuo 8J tt:t ja tts:t on ihan helvetisti ylihintaisia. Saksasta tuomalla verot, matkarahat ja kaikki laskettuna voi valita mieleisen hyvällä varustelulla halvemmalla. Seuraillut noita muutaman kuukauden ja vaihtuvuus nettiautossa minimit
 
Isot ketjut on tuoneet monia volyymimalleja ja merkkejä jo paljon enemmän kuin Suomen kokoinen markkina vetää. Jotkut autot täällä jopa halvempia kuin ulkomailta tuotavat.

Välillä näitä ketjujen Suomeen tuomia katsoessa näkee että heidän tuomat ovat halvimpia mitä löytyy huollot venytetty ihan maksimeihin, pientä jälkeä siellä täällä jne. Parhaan katteenhan noita tuomalla ja myymällä tekee mutta harva vastaavia lähtisi itse tuomaan, kun tarjontaa hyvistäkin on. Taitavat nuo liikkeet kyllä ostaa muutenkin suoraan isompia eriä leasing-yhtiöiltä ja paikallisilta liikkeiltä.
 
Välillä näitä ketjujen Suomeen tuomia katsoessa näkee että heidän tuomat ovat halvimpia mitä löytyy huollot venytetty ihan maksimeihin, pientä jälkeä siellä täällä jne. Parhaan katteenhan noita tuomalla ja myymällä tekee mutta harva vastaavia lähtisi itse tuomaan, kun tarjontaa hyvistäkin on. Taitavat nuo liikkeet kyllä ostaa muutenkin suoraan isompia eriä leasing-yhtiöiltä ja paikallisilta liikkeiltä.

Näinpä, mutta valitettavasti Suomalaisista autonostajista varmaan se 5% ymmärtää jotain autojen päälle tai hakee sitä supersiistiä yksilöä, niin tässä on lopputulos.
 
Välillä näitä ketjujen Suomeen tuomia katsoessa näkee että heidän tuomat ovat halvimpia mitä löytyy huollot venytetty ihan maksimeihin, pientä jälkeä siellä täällä jne. Parhaan katteenhan noita tuomalla ja myymällä tekee mutta harva vastaavia lähtisi itse tuomaan, kun tarjontaa hyvistäkin on. Taitavat nuo liikkeet kyllä ostaa muutenkin suoraan isompia eriä leasing-yhtiöiltä ja paikallisilta liikkeiltä.
Ruotsista ihan huutokaupasta ostavat. Firmojen autoja, liisaripoistoja ym. sitten tulee eikä takuuvarmasti ole tehty kuin pakolliset määräaikaishuollot ja nekin tosiaan venytetty maksimiin.

Mitä hieman olen aihetta seurannut, niin saattaa nykyisin olla ihan hyvin pidettyjä Suomi-autoja samaan hintaan tai aivan marginaalisesti tonnin tai pari kalliimmalla jopa merkkiliikkeessä kuin mitä vaihtoautoliiterit tuo Ruotsista. Ja Suomi-malli ei ole välttämättä yhtään huonommilla varusteilla vaan jopa päin vastoin koska noi Ruotsista tuotavat on tyypillisesti bisneskuleja.
 
Ruotsista ihan huutokaupasta ostavat. Firmojen autoja, liisaripoistoja ym. sitten tulee eikä takuuvarmasti ole tehty kuin pakolliset määräaikaishuollot ja nekin tosiaan venytetty maksimiin.

Tässäkin näkyy miten suomalaiset pitävät huolta vaikka ei itse omistaisikaan kaveri mm osti vanhan leasing Audin johon oli huollot tehty lyhennetyllä 15tkm huoltovälillä.

Katsoin erästä Saksasta tuotua f11 535d jossa muuttuvan huoltovälin öljynvaihto ajettu 6tkm pitkäksi ja 35tkm samoilla öljyillä.



Ei edes mikään nettiauton halvin vastaava ja ihan näppärät varusteet mutta ei niin omistushalua herättänyt, että olisi tarvinnut välirahaa kysyä. Kai vähemmän ajettua isompi koneista pitää pidempään kytätä tai itse uittaa mieluisa yksilö.

Mitä hieman olen aihetta seurannut, niin saattaa nykyisin olla ihan hyvin pidettyjä Suomi-autoja samaan hintaan tai aivan marginaalisesti tonnin tai pari kalliimmalla jopa merkkiliikkeessä kuin mitä vaihtoautoliiterit tuo Ruotsista. Ja Suomi-malli ei ole välttämättä yhtään huonommilla varusteilla vaan jopa päin vastoin koska noi Ruotsista tuotavat on tyypillisesti bisneskuleja.

Myydäänhän näitä Ruotsista/Saksasta tuotuja vain yksillä renkailla tai kahdet renkaat yhdet vanteet, jolloin hintaero kavenee ennestään.
 
Tässä taisi olla ripaus huumoria ton holkkihehkuttelun kanssa kun auto on etuveto...
 
Tässä taisi olla ripaus huumoria ton holkkihehkuttelun kanssa kun auto on etuveto...

Ei oikein huumori osu kun tuosta nyt päivänselvästi näkee, että mitään nelivedon osia ei mainosteta vaihdetuksi. Ilmoituksen laatija ei selkeästi suomalainen ole ja kääntäjää on käytetty. Holkki ja linkkivarsi nyt vaan muodostuu kun mennään kääntäjillä ja tarkoitetaan tukivartta puslineen.
 
Pakko olla japsituonti :D korisarja viittaa vahvasti siihen.
Noi on kaikki tietääkseni tolla laatikolla (USA:ssa sai M5 ja M6 vissiin manuaalina?), ei tuo mun mielestä mitenkään erityisen huono laatikko ole. En tiedä miksi SMG ja DKG on saanut niin huonon maineen.
 
Nakki palaa silti mukavasti, eihän tuo peltikasa paljoa paina :D

Palaahan se nakki melkein millä vain, kunhan ei liikaa pitoa renkaissa ole.

Ei siinä, ihan kiva kupla toki. Ihan ok lukemat suht vanhaa kunnioittaen. Itse toki alkaisin mutkaa tuonne suunnittelemaan ynnä muuta heti alkuunsa kun en niin nostalgiamiehiä ole..

Toki en yhtään ole perillä kuinka helppoa tai vaikeaa nykypäivänä mutka ois leimoihin leipoa tollaseen mutta ei sen mahdotontakaan pitäisi olla.
 
Mikä siinä muuten on, kun Mersussa ei oikein ikinä meinaa olla adaptiivista vakkaria vielä ihan pari vuotta vanhoissakaan vaikka muuten olisi kaikenlaisia varusteita.

Eikö sitä saanut ollenkaan vai oliko järjettömän hintainen lisävaruste?

On saanut jo vuosia sitten, ässässä oli joku 15v sitten. Mutta ei varmaan kukaan ole juuri täällä noita ruksannut ja uitetut on usein jotain fleet careja joissa on se varustelukin mitä sattuu.
 
Mikä siinä muuten on, kun Mersussa ei oikein ikinä meinaa olla adaptiivista vakkaria vielä ihan pari vuotta vanhoissakaan vaikka muuten olisi kaikenlaisia varusteita.

Eikö sitä saanut ollenkaan vai oliko järjettömän hintainen lisävaruste?
Suolaisen hintainen se on vieläkin.

Esim. halvimpaan C-meseen näyttää olevan pakollisena sen mukana ruksittavan peilipaketin ja autoveron kanssa yli 4100 €, eli yli 10% koko vehkeen hinnasta.

IMO tuo on yleisesti Mersun suurimpia ongelmia varsinkin jos uusista puhutaan, ei ne paljon sen kalliimpia ole kuin muutkaan premium merkit, mutta vakiovarustelu on aika ohkainen ja lisävarusteet törkeän hintaisia. Ei ne toki Skodan hinnoissa ole muillakaan Premiumeilla, mutta vähän järkevämpiä kuitenkin (ja perusvarustelu parempi).
 
Sai aikaan hymähdyksen facebookista :D



N-ytt-kuva-1.png
 

"varmaan sytkä vähän pielessä"
Ei ole monen minuutin vaiva ajoituslampulla tsekata ja säätää jos vika siinä on. Voisi ainakin sen jälkeen tuon maininnan poistaa ilmoituksesta.
Vanha virsi siis käyntihäiriöisestä moottorista, vähätellään ilmossa ongelmaa jotta sytkä tai kaasari(t) tarvii pientä säätöä. Vika voi olla vakavampikin, venttiilit vuotaa tms.. tai sitten ei vaan ole vaivauduttu tekemään moottoria valmiiksi vaan jätetään säätelyt sun muut uuden omistajan murheeksi. Luulisi kymppitonnin kuplassa olevan toimivan moottorin kuitenkin jota ei tarvia heti ruuvailla. Nuorena noita koneita tuli rakenneltua aikalailla.

Hieno kupla kyllä ei siinä :)
 
Tuo sytkän pielessä olo menee kyllä samaan kategoriaan kun "Ilmastointi vaatii täytön" ja muut Aku Ankan parhaat.. Ero tuossa toki se, että tuon sytkän voi lähes joka jannu vääntää kohdallaan etenkin jos paikallaan on kärkijakaja..
 
Joo sehän tuossa epäilyksiä herättikin kun kymppitonnilla myydään autoa, eikä sitten riitä rahkeet noinkin yksinkertaista homma hoitaa.
Kylmä totuus on, jotta vika on lähes aina ilmoitettua vakavampi. Ihan pari hassua poikkeusta on sentään sattunut omalla kohdalla. Näistä voisi todellakin kirjoitella "akuankan parhaat".
-"Syö vähän öljyä, ilmeisesti kampuran tiiviste hikoilee." Oli: 6. sylinterin männänrenkaat poikki ja öljyä kului vajaa 10 litraa / 250km kun ajoin auton kotiin. Kaveri ajoi perässä ja joutui käyttämään pyyhkijöitä öljytihkusateessa.

-"Vaatii pientä perussäätöä". Oli: sytytyspuolat rikki, kaasuttimen korkkikoho mennyt muodottomaksi mössöksi, kannentiiviste vuosi.. kaikki pielessä.

-"renkaat vähän epätasapainossa joten ei paras ajettava, moottori hyvässä kunnossa". Oli: todellakin epätasapainossa sen lisäksi jotta aurauskulmat täydellisen päin ryppyreikää. Pienikin epätasaisuus tai ura tiessä niin sai oikeesti tehdä töitä jotta auto pysyi suht omalla kaistalla. 100km kotimatkalla eturenkaiden reunasta lähti jokunen milli. 110hv moottorista irtosi perstuntumalla ehkä enää 70hv ja kulutti öljyä.

-"viritetty, peltisarjaa ym". Oli: tehoa vähemmän kuin originaalissa

Näitähän riittäs, enkä ole koskaan ollut jälkeenpäin myyjiin yhteydessä. Perävalotakuulla rohkeesti omalle pajalle, isoimmat viat kuntoon ja kovaa ajoa vaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Olen Suzuki carryä ajanut hki-ilosaarirock väliä joskus 20v sitten. Huojakka peli ja ajoasento oli vähintäänkin ahdas. Lisäksi kaikki halusivat ohi riippumatta omasta nopeudestani, aika kylmääviä ohituksia tuli koettua. Auto oli kuitenkin takaa niin tilava että kaverini ei päässyt ensimmäisenä päivänä sieltä edes rokkialueelle, vaan päätti meditoida autossa raskaan matkan päätteeksi seuraavaan päivään. Janojuomilla oli osuutta asiaan.
 
Oulussa näkyi taksina tuollainen Cube, vieläpä ratti oikealla. Mahtaa olla mielenkiintoista keskiyöllä jonkun känniääliön kanssa kun ratti ei olekaan normipaikassa. En oikein edes uskonut kun auton näin, mutta pakko se oli kun oli taksikylttikin katolla.
 
Tuttavani tietäen, onhan se kiva korjata autoja, vaikka lumisateessa. Autohalli on jo täynnä. Mondeo kävisi hyvin tuohon "ei koskaan valmistu" joukkoon.
 
Ehkä jotkut tykkää. Oma limitti meinasi tulla vastaan jo etuvilkun vaihdossa, kun pakkasella vanhat kaasujouset eivät jaksaneet pitää konepeltiä yllä, ja olin joskus umpioita irti käyttäessäni vetänyt virtajohdot niin, että vilkku ei meinannut mahtua kääntyä irti.. Noh, ehkä pitäis olla tyytyväinen, että polttimot mahtuu vaihtamaan omin käsin ilman purkutöitä.
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 598
Viestejä
4 426 008
Jäsenet
73 384
Uusin jäsen
EnglishCrumpet

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom