Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Nakki palaa silti mukavasti, eihän tuo peltikasa paljoa paina :D

Palaahan se nakki melkein millä vain, kunhan ei liikaa pitoa renkaissa ole.

Ei siinä, ihan kiva kupla toki. Ihan ok lukemat suht vanhaa kunnioittaen. Itse toki alkaisin mutkaa tuonne suunnittelemaan ynnä muuta heti alkuunsa kun en niin nostalgiamiehiä ole..

Toki en yhtään ole perillä kuinka helppoa tai vaikeaa nykypäivänä mutka ois leimoihin leipoa tollaseen mutta ei sen mahdotontakaan pitäisi olla.
 
Mikä siinä muuten on, kun Mersussa ei oikein ikinä meinaa olla adaptiivista vakkaria vielä ihan pari vuotta vanhoissakaan vaikka muuten olisi kaikenlaisia varusteita.

Eikö sitä saanut ollenkaan vai oliko järjettömän hintainen lisävaruste?

On saanut jo vuosia sitten, ässässä oli joku 15v sitten. Mutta ei varmaan kukaan ole juuri täällä noita ruksannut ja uitetut on usein jotain fleet careja joissa on se varustelukin mitä sattuu.
 
Mikä siinä muuten on, kun Mersussa ei oikein ikinä meinaa olla adaptiivista vakkaria vielä ihan pari vuotta vanhoissakaan vaikka muuten olisi kaikenlaisia varusteita.

Eikö sitä saanut ollenkaan vai oliko järjettömän hintainen lisävaruste?
Suolaisen hintainen se on vieläkin.

Esim. halvimpaan C-meseen näyttää olevan pakollisena sen mukana ruksittavan peilipaketin ja autoveron kanssa yli 4100 €, eli yli 10% koko vehkeen hinnasta.

IMO tuo on yleisesti Mersun suurimpia ongelmia varsinkin jos uusista puhutaan, ei ne paljon sen kalliimpia ole kuin muutkaan premium merkit, mutta vakiovarustelu on aika ohkainen ja lisävarusteet törkeän hintaisia. Ei ne toki Skodan hinnoissa ole muillakaan Premiumeilla, mutta vähän järkevämpiä kuitenkin (ja perusvarustelu parempi).
 
Sai aikaan hymähdyksen facebookista :D



N-ytt-kuva-1.png
 

"varmaan sytkä vähän pielessä"
Ei ole monen minuutin vaiva ajoituslampulla tsekata ja säätää jos vika siinä on. Voisi ainakin sen jälkeen tuon maininnan poistaa ilmoituksesta.
Vanha virsi siis käyntihäiriöisestä moottorista, vähätellään ilmossa ongelmaa jotta sytkä tai kaasari(t) tarvii pientä säätöä. Vika voi olla vakavampikin, venttiilit vuotaa tms.. tai sitten ei vaan ole vaivauduttu tekemään moottoria valmiiksi vaan jätetään säätelyt sun muut uuden omistajan murheeksi. Luulisi kymppitonnin kuplassa olevan toimivan moottorin kuitenkin jota ei tarvia heti ruuvailla. Nuorena noita koneita tuli rakenneltua aikalailla.

Hieno kupla kyllä ei siinä :)
 
Tuo sytkän pielessä olo menee kyllä samaan kategoriaan kun "Ilmastointi vaatii täytön" ja muut Aku Ankan parhaat.. Ero tuossa toki se, että tuon sytkän voi lähes joka jannu vääntää kohdallaan etenkin jos paikallaan on kärkijakaja..
 
Joo sehän tuossa epäilyksiä herättikin kun kymppitonnilla myydään autoa, eikä sitten riitä rahkeet noinkin yksinkertaista homma hoitaa.
Kylmä totuus on, jotta vika on lähes aina ilmoitettua vakavampi. Ihan pari hassua poikkeusta on sentään sattunut omalla kohdalla. Näistä voisi todellakin kirjoitella "akuankan parhaat".
-"Syö vähän öljyä, ilmeisesti kampuran tiiviste hikoilee." Oli: 6. sylinterin männänrenkaat poikki ja öljyä kului vajaa 10 litraa / 250km kun ajoin auton kotiin. Kaveri ajoi perässä ja joutui käyttämään pyyhkijöitä öljytihkusateessa.

-"Vaatii pientä perussäätöä". Oli: sytytyspuolat rikki, kaasuttimen korkkikoho mennyt muodottomaksi mössöksi, kannentiiviste vuosi.. kaikki pielessä.

-"renkaat vähän epätasapainossa joten ei paras ajettava, moottori hyvässä kunnossa". Oli: todellakin epätasapainossa sen lisäksi jotta aurauskulmat täydellisen päin ryppyreikää. Pienikin epätasaisuus tai ura tiessä niin sai oikeesti tehdä töitä jotta auto pysyi suht omalla kaistalla. 100km kotimatkalla eturenkaiden reunasta lähti jokunen milli. 110hv moottorista irtosi perstuntumalla ehkä enää 70hv ja kulutti öljyä.

-"viritetty, peltisarjaa ym". Oli: tehoa vähemmän kuin originaalissa

Näitähän riittäs, enkä ole koskaan ollut jälkeenpäin myyjiin yhteydessä. Perävalotakuulla rohkeesti omalle pajalle, isoimmat viat kuntoon ja kovaa ajoa vaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Olen Suzuki carryä ajanut hki-ilosaarirock väliä joskus 20v sitten. Huojakka peli ja ajoasento oli vähintäänkin ahdas. Lisäksi kaikki halusivat ohi riippumatta omasta nopeudestani, aika kylmääviä ohituksia tuli koettua. Auto oli kuitenkin takaa niin tilava että kaverini ei päässyt ensimmäisenä päivänä sieltä edes rokkialueelle, vaan päätti meditoida autossa raskaan matkan päätteeksi seuraavaan päivään. Janojuomilla oli osuutta asiaan.
 
Oulussa näkyi taksina tuollainen Cube, vieläpä ratti oikealla. Mahtaa olla mielenkiintoista keskiyöllä jonkun känniääliön kanssa kun ratti ei olekaan normipaikassa. En oikein edes uskonut kun auton näin, mutta pakko se oli kun oli taksikylttikin katolla.
 
Tuttavani tietäen, onhan se kiva korjata autoja, vaikka lumisateessa. Autohalli on jo täynnä. Mondeo kävisi hyvin tuohon "ei koskaan valmistu" joukkoon.
 
Ehkä jotkut tykkää. Oma limitti meinasi tulla vastaan jo etuvilkun vaihdossa, kun pakkasella vanhat kaasujouset eivät jaksaneet pitää konepeltiä yllä, ja olin joskus umpioita irti käyttäessäni vetänyt virtajohdot niin, että vilkku ei meinannut mahtua kääntyä irti.. Noh, ehkä pitäis olla tyytyväinen, että polttimot mahtuu vaihtamaan omin käsin ilman purkutöitä.
 
Juu ja huoltokirja "kadonnut"
Tuolla tekniikalla ei ihmeempää huoltohistoriaa tarvitse paperilla olla, toteaa kunnon paikan päällä, ostaa pois ja vaihtaa nesteet + tarvittavat kulutusosat niin alla on hyvä menopeli. Tämä ohje siis verrattuna näihin dsg,tsi,egr,ym. tekniikoihin joita pitää vaihtaa, päivittää ja korjata kalenterin tai kilometrien mukaan aika varhaisessa vaiheessa ja tiheään. ;) Siltikin saa odottaa rivahtaako joku noista vai kaikki seuraavaksi.

Todennäköisesti hyvin pidetty yksilö niin ehkä taka-akseli on saanut tarvittavaa huolenpitoa, jarruputket saattaa silti olla syytä vaihtaa tässä iässä ellei autolle ole aiemmin tehty isompaa telakointia. Muuten varmaan olisi huoleton harrastepeli ja osiakin saa vielä mukavasti.

Omaa ysäri-nostalgiaan ostaisin tämän: https://www.nettiauto.com/opel/manta/11852398
 
Toihan ois hyvä. Hartwall varmaan maksaa kuitenkin kaikki käyttökulut tollasesta mainoskopista, eihän kukaan vapaaehtoisesti muuten sitä maalaisi.
Tuttu meinasi joskus jotain tällaista, mutta ei saanut provikkaa, koska lain mukaan ei voi maksaa, koska alkoholimainonta on kiellettyä.
 
Todennäköisesti hyvin pidetty yksilö niin ehkä taka-akseli on saanut tarvittavaa huolenpitoa, jarruputket saattaa silti olla syytä vaihtaa tässä iässä ellei autolle ole aiemmin tehty isompaa telakointia. Muuten varmaan olisi huoleton harrastepeli ja osiakin saa vielä mukavasti.

Omaa ysäri-nostalgiaan ostaisin tämän: https://www.nettiauto.com/opel/manta/11852398
Ei tuota hintaa silti ymmärrä. Olisi edes asteen enemmän linjassa jos tuo olisi Ti16, vai mikä se turboversio oli (toki myös luotettavuus olisi asteen eri linjassa, ellen väärin muista :D ).

Oma ysäripeli olisi 200SX:n uudelleen hommaaminen - harmittavaisesti 99,99% noista on täysin pilattu ja hinnat silti pilvissä... :(
 
Ei tuota hintaa silti ymmärrä. Olisi edes asteen enemmän linjassa jos tuo olisi Ti16, vai mikä se turboversio oli (toki myös luotettavuus olisi asteen eri linjassa, ellen väärin muista :D ).

Oma ysäripeli olisi 200SX:n uudelleen hommaaminen - harmittavaisesti 99,99% noista on täysin pilattu ja hinnat silti pilvissä... :(

Ihan T16.
 
Tuolla tekniikalla ei ihmeempää huoltohistoriaa tarvitse paperilla olla, toteaa kunnon paikan päällä, ostaa pois ja vaihtaa nesteet + tarvittavat kulutusosat niin alla on hyvä menopeli. Tämä ohje siis verrattuna näihin dsg,tsi,egr,ym. tekniikoihin joita pitää vaihtaa, päivittää ja korjata kalenterin tai kilometrien mukaan aika varhaisessa vaiheessa ja tiheään. ;) Siltikin saa odottaa rivahtaako joku noista vai kaikki seuraavaksi.

Todennäköisesti hyvin pidetty yksilö niin ehkä taka-akseli on saanut tarvittavaa huolenpitoa, jarruputket saattaa silti olla syytä vaihtaa tässä iässä ellei autolle ole aiemmin tehty isompaa telakointia. Muuten varmaan olisi huoleton harrastepeli ja osiakin saa vielä mukavasti.

Omaa ysäri-nostalgiaan ostaisin tämän: https://www.nettiauto.com/opel/manta/11852398

Komea Manta, mutta menee kasari-nostalgian puolelle imho.
 
Komea Manta, mutta menee kasari-nostalgian puolelle imho.
Sain kortin-88... olihan tuollainen Manta ysärin alussa lähes tavoittamaton unelma siksi lasken ysäri-nostalgiaan. Ysärin puolivälissä omassa tallissa oli ollut muutamia Kadetteja ja Ascona mutta Manta oli niin hinnoissa ettei ollut edes vaihtoehtona. Omissa Opeleissa oli monenlaista tekniikkaa konehuoneessa mutta vaihteistoon ja varsinkaan jarruihin ei tullut panostettua kuten kohteen Mantassa. :hmm:

Nykyisellään oma poika joutuu vaan kuuntelemaan kun kavereiden kanssa jutellaan menneistä autoista, olisi kyllä hänelle hienoa jos pääsisi kokemaan miltä tuntuu kun 2,4 L kone jyrkällä nokalla, virtaavalla kannella ja 45 tuplakaasareilla laulaa... Historic ralleissa noita näkee mutta olisihan se hienoa kun pääsisi arkiliikenteessä kyyditsemään.

Ja nyt kun autokuume pärähti tappiinsa otan tyhjän lompakon ja hieron sillä otsaani.;)
 
Vaihtoehtona myös halvempi ysärinostalgia, jossa tulee mukana 2000-luvun alun tuning-kulttuurinostalgiaa! https://www.nettiauto.com/peugeot/405/11824078

Isoisällä oli joskus 2000-luvun alkupuolella tuollainen Mi16, harmi vain että vaihtoi sen 3.0l 406:n silloin kun arvot olivat aivan pohjamudissa.

Miten onkin saatu ihan Ladan näköiseksi koko laite. Se ainakin itsellä tuli heti mieleen ekasta kuvasta lähtien, eikä se kuvia selaamalla parantunut.....
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 307
Viestejä
4 591 400
Jäsenet
75 619
Uusin jäsen
jouhala

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom