Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Eipä tuota järkeä Suomessa olisi kilpiin pistää, jo verot ja etulyhtyjen vaihto yms tekee sen kalliimmaksi mitä täältä ostettu.
Varaosina menisi mutta eipä tuosta paljoa niitäkään irtoa.
 
Pientä pintanaarmua. Kerran karkasi sivuluisussa koivuun ja pari kertaa 80 markkaa lasissa hidastetöyssystä, ei muuta (kuin) vikaa.
 
Kukin tyylillään, mutta paskalta tuo kyllä näyttää. Olisi maailmassa varmaan parempiakin tapoja kuluttaa rahaa ja aikaa kuin H Astran tekeminen ajokelvottomaksi.
 
Onneksi kukaan ei ole tarjonnut mitään tuosta romukasasta :D Lähtöhinta on aivan liian korkea, joku 50€ alkaisi menetellä.

En edes huomannut lähtöhintaa, on se kyllä hieman liian korkea. Saas nähä niin joku tuonkin auton vielä ostaa:eek: Jos ei edes lähtöhintaa löydy niin seuraava huutokauppa varmaan eniten tarjoavalle. Mutta kyllähän porukka on niin pöljää että huutamisen ilosta ostavat hirveää roskaa, mitä välillä noita tullut seurattua.
 
Eihän toi Mazda ole välttämättä edes paha. Toki vaikea ostaa näkemättä, mutta jos tilanne on todella se, ettei pohjassa ole reikiä ja menee leimasta läpi jarrupalojen vaihdolla, niin ei tuohon rahaan taida parempaa kesäautoa saada. Rumahan se on kuin mikä, mutta sillä ei liene merkitystä.

E: No joo, näkyyhän noita saavan reilulla tonnilla vähän paremmassakin kunnossa, joten on tuo 400 ehkä liikaa ilman leimaa.
 

Olen monesti miettinyt, että kuinka päin persausta on näiden autojen suunnittelu tehty, jotka ruostuvat tällä tavalla. Korroosio on iän tuoma haitta varmaan kaikissa autoissa, mutta kelvollisen ruoste-eston toteuttaminen on kaikesta päätellen halpaa hommaa (esim. useimmat ranskikset), joten miten esim. Mersussakin voi olla reilun vuosikymmenen ajan tehty umpiruosteeseen pamahtavia autoja, vaikka kyse on kalliista autosta?
 
Olen monesti miettinyt, että kuinka päin persausta on näiden autojen suunnittelu tehty, jotka ruostuvat tällä tavalla. Korroosio on iän tuoma haitta varmaan kaikissa autoissa, mutta kelvollisen ruoste-eston toteuttaminen on kaikesta päätellen halpaa hommaa (esim. useimmat ranskikset), joten miten esim. Mersussakin voi olla reilun vuosikymmenen ajan tehty umpiruosteeseen pamahtavia autoja, vaikka kyse on kalliista autosta?

Ja mitäpä hittoa, viimeksi kun vilkaisin niin tuo oli jo myyty, nyt kun tarkemmin katsoin niin tämähän onkin eri maza, ihan yhtä ruosteessa kuin se aikaisemmin linkitetty ruoska - joka meni jollekin onnelliselle hintaan 900€:kippis: Hyvät huudot vaan...

OTOTOT, ruostuuhan nuo, näköjään pahemmin mitä jotkut fordit ja opelit aikanaan. Mersu näyttänyt osaamisensa kanssa. Harmittavaa että vain tulevaisuus näyttää miltä se uusi auto näyttää 10v iässä. Kun ei massata, maalataan vesiväreillä ja mitä kaikkea nyt ympäristö vaatii ettei ympäristö tuhoudu ihan kokonaan ja lopulisesti siksi ettei vaan voi valmistaa tuotetta joka kestää pidempää käyttöä. Jaada jaada ot off. kele:comp:
 
Kiva ölpänkulutus 1l/1000km :D mutta pointsit myyjälle että myöntää rehdisti eikä tule yllätyksenä ostajalle Audi A5 Coupé 2,0 TFSI 155kw quattro Coupé 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Kesärenkaat myyty jo ilmeisesti. Kuviinkin panostettu huolella, oikein kaksi kuvaa valkoisesta autosta joka ihan paskainen.

No joo, onhan noita nähty. Yks puolituttu myi autoaan jossa oli kuvan puolikkaasta autosta ja toinen kuva kaukaa jostain. Oikeasti autossa ei ollut mitään vikaa etteikö siitä olisi voinut ottaa parempiakin kuvia, mutta jos ei jaksa niin eihän siinä mitään. Ei sitä kai kukaan ostanut.
Mutta tuon hintaluokan superpremiumhyper Audista olisi voinut vähän paremmin panostaa kuviin, hinta sentään 18k. Tai sitten vitutti se öljynkulutus niin paljon että myyntiin ja nyt. Hyvä että oli rehellinen sen suhteen.
 
Onhan tuo ihan järkyttävä kulutus, saa lähes joka tankilla heittää pullon öljyä koneeseen :D Eikä varmaan parane ajan myötä....
 
Linkkaamallasi ajettu n. 50k enemmän, mutta lienee silti parempi ostos :D ei ole softattu, pilattu överimatalalla alustalla ja korjattu se vika mikä tossa toisessa on :D
23tkm enemmän, mutta toki pienempitehoinen ja etuvetoinen.

Lähinnä kuitenkin sama motti kyseessä ja aikamoinen korjauslasku on ollut vaikka alustan osat tuosta kuitista nappaisi pois. Huh...
 
No on se vähän ajettu mutta en ostaisi tuohon hintaan. 12v seisonut, se tekee aika pahaa jo autolle, ellei olla täysin käyty lävitse. Sitä paitsi samaan koppaan sais myös 5l kasin about samaan hintaan, toki enemmän ajettuna.
 
En tiedä onko sarkastisesti laitettu mutta joo, huoletonta ajoa sen jälkeen kun huollot tekee.
 
Vieläköhän tälläisellä ajaa Vaihtoautot | Auto- ja koneliike AKR Oy vai pitääkö vaan suosiolla skipata nuo mersut.

Itseä kyllä huolestuttaisi ruoste. Kerran harkitsin vm 2000 mallin c mersun mikä oli kauttaaltaan ruosteessa, ja sitten useampikin varoitusvalo paloi, ei mitään toivoa että olisi mennyt leimasta läpi. Sitten yhden tutun clk -02, kukkii joka nurkasta, pikku vaihteistovika ja muuta huoltoa, 4000€ lasku. Yhden tutun cls -07, alkoi mätänemään ja 5l V8:n tuli joku venttiilivika, korjauksen hinta 7000€, vaihtui uudempaan E mersuun vikoineen. Ei ollut paljon ajettu. Ja ja ja....

Pidän kyllä mersuista, ovat hyviä ajaa ja monet asiat herättää positiivia tuntemuksia. Mutta ne hyvät mersut on kyllä tehty joskus vuosikymmeniä sitten. Ikinä en ole omistanut, monia olen ajanut, monta omistajaa tunnen, kyllä jättäisin väliin.
Eihän ne kaikki automaattisesti paskoja ole, riippuu niin monesta seikasta, mutta 10v mese noilla kilsoilla voi olla melkoinen rahareikä.
 
Itseä kyllä huolestuttaisi ruoste. Kerran harkitsin vm 2000 mallin c mersun mikä oli kauttaaltaan ruosteessa, ja sitten useampikin varoitusvalo paloi, ei mitään toivoa että olisi mennyt leimasta läpi. Sitten yhden tutun clk -02, kukkii joka nurkasta, pikku vaihteistovika ja muuta huoltoa, 4000€ lasku. Yhden tutun cls -07, alkoi mätänemään ja 5l V8:n tuli joku venttiilivika, korjauksen hinta 7000€, vaihtui uudempaan E mersuun vikoineen. Ei ollut paljon ajettu. Ja ja ja....

Pidän kyllä mersuista, ovat hyviä ajaa ja monet asiat herättää positiivia tuntemuksia. Mutta ne hyvät mersut on kyllä tehty joskus vuosikymmeniä sitten. Ikinä en ole omistanut, monia olen ajanut, monta omistajaa tunnen, kyllä jättäisin väliin.
Eihän ne kaikki automaattisesti paskoja ole, riippuu niin monesta seikasta, mutta 10v mese noilla kilsoilla voi olla melkoinen rahareikä.

Ei toi w211 facelifti ainakaan kukkimaan ala. Siinä on jo todella hyvä ruostesuojaus.

Mutta muuten tommosen 10v vanhan ja 600 k+ ajetun mersun osto on vähä niinkuin rulettia pelaisi - saattaa pelittää nätisti, tai sitten ei.
5000e pitäis saada, niin vähä olis pienempi riski.
 
Ei toi w211 facelifti ainakaan kukkimaan ala. Siinä on jo todella hyvä ruostesuojaus.

Mutta muuten tommosen 10v vanhan ja 600 k+ ajetun mersun osto on vähä niinkuin rulettia pelaisi - saattaa pelittää nätisti, tai sitten ei.
5000e pitäis saada, niin vähä olis pienempi riski.

Rulettia tosiaan. Jos ei mätävikaa, niin pienikin vika maksaa jo saman kuin auto. Mitä katselin noita 07 hintoja isoilla kilometreilla.
Tuolla ylempänä Audi A5 löydöissä oli vähän osviittaa mitä korjaukset voi maksaa. Toki merkistä ei voi puhua edes samana päivänä, mutta premiumissa on premiun hintaiset korjauksetkin.

Mutta joo, mitä itsellä ollut paljon ajettuja, eli 500-700tkm ajettuja kaksi kappaletta, niin hinta ollut 500-1000€, leimattuna ostettuja ja sillä riskillä että jos hajoaa niin paaliin koska melkein minkä tahansa vian korjaaminen ylittäisi auton arvon. Kumpikaan ei hajonnut, vaikka sanottavaa oli.. mutta meni eteenpäin myydessä.

Nuo paljon ajetut oli aina vähän sillä fiiliksellä, kun muisti mitä mittarissa on, niin sitä miettii koska tämä tuote räjähtää ja pidempiä reissuja ei tarvinnut edes ajatella.
Kaveri omistaa korjaamon, ihan merkkihuolto, mutta siellä kyllä hoidetaan muutkin merkit. Sieltä kun kuulee juttuja ja näkee käydessään mitä on työn alla niin morjes. Täydellistä autoa ei ole vielä tehty, ja itsekin on aika skeptinen monen merkin suhteen mitä tuolla näkee ja kuulee.

Tämän voi sitten laittaa lauantai huurujen kansioon. Mun juttujen taso laskee jos mahdollista tähän aikaan illasta. Vastuu siirtyy lukijalle:cigar2:
 
Viimeksi muokattu:
Toisaalta tuo kyseinen Mersu niin suomiauto kuin olla ja voi manuaalivaihteilla ja rautajousilla, ettei oikein mitään kallista hajottavaa olekkaan.
Toki jos lohkon kyljestä kurkkaa kampi pihalle ja välttämättä haluaa tehdasuuden moottorin tilalle laittaa, niin rahaa palaa.
Joo, eihän faceliftissä ole edes niitä hajoamaan mitoitettuja sähköjarruja.

Tuohon kun tee-se-itse-mies ostaa saksasta umpiuosteisen (=halvan) varaosa-auton toisella moottorilla niin hyvinhän sillä ajelee. Itse kun ei ole remppamahdollisuuksia niin en kyllä ostaisi... :D
 
Ois kyllä hauska mennä joskus ostamaan tuommoista ja alkaa latoa rahoja tiskiin ja sanoa myyjälle, että käyppä tässävälin ruuvaamassa alusta ja renkaat irti ja katsoa miten ilme muuttuu siinä vaiheessa.

Tuo on kyllä hyvä pointti, siinä voi laske työlleen hintaa. Ja kuka ne osat sitten ihan noin vaan ostaisi käytettynä jatkossa. Noita ei nyt niin hirveästi kaupan ole, ja kovin moni ei halua tehdä autosta käyttökelvotonta:vihellys:

Subaru BRZ 6MT 200hv ***HIENO ** TAKAVETO SPORTTI Coupé 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto

Jos vaikka tuollainen mieluummin, tuning kuuluu hintaan kuka sellaista haluaa.
 
Ylilevitettyjä 255:ia noilla tehoilla kaipaakin.

Muutenkin, auto jossa on alustageometrialla tehty mahdolliseksi perän irroittaminen helposti - miksi pilata se "paremmalla pidolla" perässä. Varsinkin kun 250hv:kin tuossa autossa on kroonisesti alitehoinen (varsinkin jos tuolla tavalla väännön uhraamisella tehty, - nimim. "mulla enemmän vääntöä <200hv Passatissa aikoinaan").
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 482
Viestejä
4 497 949
Jäsenet
74 213
Uusin jäsen
Naxu20

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom