Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla oli peugeotissa joskus tollainen "puoli automaattinen" ja ei sitä voi hyvällä tahdollakaan automaatti ilmastoinniksi sanoa, erittäin perseestä koko systeemi. Ehkä mersun tekele ei yhtä surkea.
 
Mulla oli peugeotissa joskus tollainen "puoli automaattinen" ja ei sitä voi hyvällä tahdollakaan automaatti ilmastoinniksi sanoa, erittäin perseestä koko systeemi. Ehkä mersun tekele ei yhtä surkea.

Vaikea uskoa, koska Citroenin vastaava toimi mainiosti. Ei sitä tarvinnut säätää muutoin kuin huurteenpoistonappia painamalla tarvittaessa. Suuntaus manuaalisesti, muutoin toimi automaattisesti. Ehkä Pösössäsi oli se sisätilan anturin ropelli rikki tai tukossa.
 
Ruoste, 4v automaatti, janoinen, hidas
Mistä päin nämä ruostuu, siis tavallista enemmän kuin muut ~15v vanhat autot?

Mitä näitä on liikenteessä katsonut, niin yleisesti ottaen ihan siistin näköisiä helmoista ja kaarista, suuri osa. Muutenkin yllättävän hyvin ikääntynyt ulkonäkö, vaikken uutena kovin paljoa pitänytkään.

Tehottomia, vetävät väärästä päästä ja janoinen "iso" kone varmaan tuo 2.4 tosiaan on. Tiedä sitten dieseleistä. Mutta ei esim. tämä vaikuta hirvittävän huonolta yksilöltä hintaan ja kilometreihin nähden (on manuaalikin):

Tuollaista voisi hyvin harkita pieneen ajoon kakkosautoksi, tms...
 

Onpa vähän ajettu ja siisti Sonata. Eikös nuo ole ihan luotettavia pelejä vielä?
Anopilla n. 140tkm ajettuna 3,3 bensa V6. Tosi jees sikäli. "yhtä kivat" kovat muovit ohjaamossa kuin silloisessa BMW e91 318, vähän vanhahtava tosin. Lähtee kuin hauki rannasta kaasua painettaessa. Talvella oli jotain käynnistymisongelmia oli ja hihnaa rallatti. Bensa kyllä maistu. Ruostetta ei havaittavissa. Sähköpenkissä ainakin manuaali ristiselän säätö että tarkistasin että sellainen löytyy (omalle selälle).

Ainakin ko. koneelle 4v automaatti vallan riittävä.
 
Mistä päin nämä ruostuu, siis tavallista enemmän kuin muut ~15v vanhat autot?

Mitä näitä on liikenteessä katsonut, niin yleisesti ottaen ihan siistin näköisiä helmoista ja kaarista, suuri osa. Muutenkin yllättävän hyvin ikääntynyt ulkonäkö, vaikken uutena kovin paljoa pitänytkään.

Tehottomia, vetävät väärästä päästä ja janoinen "iso" kone varmaan tuo 2.4 tosiaan on. Tiedä sitten dieseleistä. Mutta ei esim. tämä vaikuta hirvittävän huonolta yksilöltä hintaan ja kilometreihin nähden (on manuaalikin):

Tuollaista voisi hyvin harkita pieneen ajoon kakkosautoksi, tms...

Alustahan noissa hapertuu
 
Alustahan noissa hapertuu
Eli se perus "japsi / korea" -ongelma. Jos löytää uudesta massatun yksilön, niin lieneen "paras diili".

Anopilla n. 140tkm ajettuna 3,3 bensa V6. Tosi jees sikäli. "yhtä kivat" kovat muovit ohjaamossa kuin silloisessa BMW e91 318, vähän vanhahtava tosin. Lähtee kuin hauki rannasta kaasua painettaessa. Talvella oli jotain käynnistymisongelmia oli ja hihnaa rallatti. Bensa kyllä maistu. Ruostetta ei havaittavissa. Sähköpenkissä ainakin manuaali ristiselän säätö että tarkistasin että sellainen löytyy (omalle selälle).

Ainakin ko. koneelle 4v automaatti vallan riittävä.
Huomasin itsekin että tuosta on 235 ja facelit-250hv versiot joille luvataan 7,7 ja faceliftille ilmeisesti allekin hieman. ~15L kaupungissa ei tosin ole tätä päivää. :D
 
Mulla oli peugeotissa joskus tollainen "puoli automaattinen" ja ei sitä voi hyvällä tahdollakaan automaatti ilmastoinniksi sanoa, erittäin perseestä koko systeemi. Ehkä mersun tekele ei yhtä surkea.
Nettiautossa ei vaan ole mahdollista valita puoliautomaattia, joten se on vähän tulkinannvaraista miksi tuollainen pitäisi ruksia.

Toki oma lukunsa on sitten tapaukset jotka raksivat ilmastoimattomaan manuaali ilmastoinnin luullen sen tarkoittavan puhallinta.
 
Nettiautossa ei vaan ole mahdollista valita puoliautomaattia, joten se on vähän tulkinannvaraista miksi tuollainen pitäisi ruksia.

Toki oma lukunsa on sitten tapaukset jotka raksivat ilmastoimattomaan manuaali ilmastoinnin luullen sen tarkoittavan puhallinta.
Aika turhaa hommaa sinne hakuun ruksia haluamiaan varusteita, niin isossa osassa ilmoituksia ne on kuitenkin päin helvettiä laitettu että jää helposti monta autoa näkemättä jos niitä käyttää.
Autoliikkeetkin osaavat tuon kusta kunnolla, vasta tässä etsin "uutta" autoa ja oli moneen jäänyt esim. vak.nop. ja sadetunnistin listaamatta.
 
Aika turhaa hommaa sinne hakuun ruksia haluamiaan varusteita, niin isossa osassa ilmoituksia ne on kuitenkin päin helvettiä laitettu että jää helposti monta autoa näkemättä jos niitä käyttää.
Autoliikkeetkin osaavat tuon kusta kunnolla, vasta tässä etsin "uutta" autoa ja oli moneen jäänyt esim. vak.nop. ja sadetunnistin listaamatta.
Juurikin tästä syystä hakuun vain välttämättömimmät korimalli, moottorikoko yms.
 
Juurikin tästä syystä hakuun vain välttämättömimmät korimalli, moottorikoko yms.

Tuntuu vaan että korimalliakaan ei monesti osaa ihmiset laittaa. Monet kerrat nähnyt esimerkiksi CE124 mersuja sedanina ja tila-autoja viistoperinä yms.
Merkki ja sijainti ovat ainoita mihin voi luottaa noissa tiedoissa, muuten voi olla ihan mitä sattuu.
 
Tässäkin on jo lähes kuskinpenkin sivuittaistuen nahka hinkkautunut turvavyöstä puhki. Sporttinahoissa näin usein käy mutta aina se on rumannäköinen katsella.....

 
Vähän ajettu Camry. Mutta onko viimeisin huoltoväli iän puolesta tosiaan 12 vuotta :D

5000km ajettu huoltojen välissä.. Jos ollut säilytyksessä esim. lämpöisessä niin ei tosiaan suuremmalti merkitystä.

Kuitenkin viimeisessä huollossa vaihdettu kaikki kriittiset asiat. mm. nesteet.
 
Tässäkin on jo lähes kuskinpenkin sivuittaistuen nahka hinkkautunut turvavyöstä puhki. Sporttinahoissa näin usein käy mutta aina se on rumannäköinen katsella.....


Eiköhän toi sivuttaistuki ihan autoon istumisesta ja sieltä noustessa kulu. Turvavyö ei tollasta kulumaa tee. No oli mikä syy tahansa niin ruman näköistä mutta korjattavissa.
 
Mistä päin nämä ruostuu, siis tavallista enemmän kuin muut ~15v vanhat autot?

Mitä näitä on liikenteessä katsonut, niin yleisesti ottaen ihan siistin näköisiä helmoista ja kaarista, suuri osa. Muutenkin yllättävän hyvin ikääntynyt ulkonäkö, vaikken uutena kovin paljoa pitänytkään.

Tehottomia, vetävät väärästä päästä ja janoinen "iso" kone varmaan tuo 2.4 tosiaan on. Tiedä sitten dieseleistä. Mutta ei esim. tämä vaikuta hirvittävän huonolta yksilöltä hintaan ja kilometreihin nähden (on manuaalikin):

Tuollaista voisi hyvin harkita pieneen ajoon kakkosautoksi, tms...
En ole noista muuta isompaa kuullut kuin se että taka-akseli voi katketa täysin yllättäen. Sinne ei ilmeisesti ole tehtaalla laitettu minkäänlaista suojausta sisään. Tuosta oli takaisinkutsukampanjakin mutta siinäkin tutkittiin vain päällisinpuolin akselin kunto.

Tässä vielä lähde: Läpi ruostunut auto läpäisi katsastukset ainakin vuosina 2015-17 – HS: Akselipalkki katkesi moottoritiellä!

Itselleni olin myös moista hommaamassa mutta tuo ei faceliftin kojelauta oli vain jotenkin niin kökön näköinen että jäi hankkimatta.
 
joltakin voi itku päästä kun ei ole topicin mukaisesti nettiautosta mutta kuitenkin..


kuskin puolen lokari jo venkurassa kun ei lökäpöksyvanteet renkaineen ole sopinut pyörimään ja sit perinteinen:
"Huom. auto myydään siirtovanteilla ja renkailla, alla olevat 24" rinkulat +1400 jos haluaa niillä auton.
Autossa on mielenkiintoisia juttuja mm. näyttöjä monta, 24" kromivanteet hyvin renkain, lokinsiipiovet, ajettu vain 160 th km, toimii loistavasti, voi ajamalla siirtää. mm Pohja huippukunnossa katso kuvat."
mielenkiintoisena juttuna autossa on 24" vanteet mutta ei olekkaan.
 
joltakin voi itku päästä kun ei ole topicin mukaisesti nettiautosta mutta kuitenkin..


kuskin puolen lokari jo venkurassa kun ei lökäpöksyvanteet renkaineen ole sopinut pyörimään ja sit perinteinen:
"Huom. auto myydään siirtovanteilla ja renkailla, alla olevat 24" rinkulat +1400 jos haluaa niillä auton.
Autossa on mielenkiintoisia juttuja mm. näyttöjä monta, 24" kromivanteet hyvin renkain, lokinsiipiovet, ajettu vain 160 th km, toimii loistavasti, voi ajamalla siirtää. mm Pohja huippukunnossa katso kuvat."
mielenkiintoisena juttuna autossa on 24" vanteet mutta ei olekkaan.

Hyi helvetti mikä ruoska:woot: Viime sekunnilla ehdin katsomaan ettei mennyt kaupaksi, ja taas on kaupan.
Onhan täällä tori.fi ilmoituksiakin ja näitä huutokaupat, joten hyvin sopii sekaan.

Tuollaisen Lincolnin voisi ostaa kesäautoksi huvin vuoksi, jos olisi liikaa tilaa säilyttää, ja kaikki vakiona pl. öljyt, renkaat ja muut huolto-osat... Joku tunaroinut tuonkin pilalle tuunaamalla.
 
joltakin voi itku päästä kun ei ole topicin mukaisesti nettiautosta mutta kuitenkin..


kuskin puolen lokari jo venkurassa kun ei lökäpöksyvanteet renkaineen ole sopinut pyörimään ja sit perinteinen:
"Huom. auto myydään siirtovanteilla ja renkailla, alla olevat 24" rinkulat +1400 jos haluaa niillä auton.
Autossa on mielenkiintoisia juttuja mm. näyttöjä monta, 24" kromivanteet hyvin renkain, lokinsiipiovet, ajettu vain 160 th km, toimii loistavasti, voi ajamalla siirtää. mm Pohja huippukunnossa katso kuvat."
mielenkiintoisena juttuna autossa on 24" vanteet mutta ei olekkaan.

Ja hyvä kun mainostetaan lokinsiipioviakin, joita tuossa ei edes ole.
 
Eiköhän toi sivuttaistuki ihan autoon istumisesta ja sieltä noustessa kulu. Turvavyö ei tollasta kulumaa tee. .

Jaa, omasta mielestä nimenonaan turvavyö hinkkaa tuon ylemmän sivuttaistuen rikki. Sen näkee siitä, että monessa vaaleassa sisustassa tuo kohta on mustana (mustat turvavyöt)

Se alempi reisituki taas kuluu autoon menemisestä ja pois nousemisesta.
 
Jaa, omasta mielestä nimenonaan turvavyö hinkkaa tuon ylemmän sivuttaistuen rikki. Sen näkee siitä, että monessa vaaleassa sisustassa tuo kohta on mustana (mustat turvavyöt)

Se alempi reisituki taas kuluu autoon menemisestä ja pois nousemisesta.
Tuossa nimenomaisessa Audissa kyllä näkee että raskas kuski on omistanut auton joskus; penkki ei ole pelkästään kulunut, vaan ne urat / painaumat kertoo että sieltä on tullut kaveri pihalle niin että kylki on painanut tuon sivutuen kasaan.

Omassa nahkapenkissä pahiten kulunut kohta tuossa sivulla on kyljen kohdilla - ottaa joka kerta kiinni kun autoon nousee tai istuu.
 
Jaa, omasta mielestä nimenonaan turvavyö hinkkaa tuon ylemmän sivuttaistuen rikki. Sen näkee siitä, että monessa vaaleassa sisustassa tuo kohta on mustana (mustat turvavyöt)

Se alempi reisituki taas kuluu autoon menemisestä ja pois nousemisesta.
Kyllä se ylempi sivutuki menee autoon istumisesta ja nousemisesta.
 
Kyllä se ylempi sivutuki menee autoon istumisesta ja nousemisesta.

Mistä se musta väri siihen tulee vaikkapa vaaleassa nahkasisustassa? Näitä löytyy varmasti nettiautosta +200km ajetuista vaaleista nahkasporteista, varsinkin jos löytyy VW Gti golf

Oikein lihavalla ei tietenkään pääse hinkkaamaan siihen sivuttaistukeen asti kun maha pitää vyön poissa :D
 
Mistä se musta väri siihen tulee vaikkapa vaaleassa nahkasisustassa? Näitä löytyy varmasti nettiautosta +200km ajetuista vaaleista nahkasporteista, varsinkin jos löytyy VW Gti golf

Oikein lihavalla ei tietenkään pääse hinkkaamaan siihen sivuttaistukeen asti kun maha pitää vyön poissa :D
Vaatteista?
 
Kyllä varmaan jos pukeutuu aina mustiin. Katso joku 2005-2007 Gti Golf vaikka olisi kangassisustalla niin suurimmassa osassa niissä on se kuskin terävä sivuttaistuki kulunut puhki turvavyöstä.
Missä skenaariossa turvavyö edes osuu tuohon sivuttaistukeen? Pitää aika erikoisesti käsitellä vyötä jos se edes osuu tuohon kohtaan penkkiä...
 
Kuskin sisään hinkkaamisesta ne kuluu eikä mistään turvavyöstä. Kun tiedostaa ajavansa sporttipenkeillä varustetulla autolla niin kulumista voi hidastaa kun miettii vähän miten sen röllykän sinne ratin taakse änkeää eikä hinkkaa sitä sivutukea aina koko selän mitalta siinä.
 

"Auto myydään kunnostettavana. Havaittuja vikoja: varashälytin sekoilee, öljynpainevalo syttyy ajossa, autolla käyty ajamassa ja on aivan ajokuntoinen. Paikalla jälkiasenteinen ilmanpuhdistin, joka todennäköisesti aiheuttaa vikavalojen syttymisen"
 
Ja muutenkin 12v vanha auto, jolla melkeen 200tkm ajettu, niin ei mielestäni ihme, jos penkki ei enään uuden veroinen.
Jos olis kangaspenkit, niin saattais penkki näyttää ehjältä, mutta varmasti "runko" lässähtänyt kuskinpenkin vasemmasta reunasta.

Ainakin 4v nuoremmassa, inan yli 300tkm ajetussa kuorma-autossa penkki näyttäis kuvassa uudelta, mutta huomaa ton vasemmanpuolen pehmusteiden muutoksen.
Toki k-auto sellaisessa ajossa jossa tulee paljon ulkona hyppäämistä, mutta sama pätee henkilöautoon.
Se 100tkm ajetun penkki voi huonommassa kunnossa olla, kun 300tkm ajetun, itse istuminen ei kuluta penkkiä niin paljon, kuin "ajokerrat"

Ja se musta väri on ihan likaa, tulee jopa valkoisten vaatteiden mukana, tai vaikka olisit ilman vaatteita.
 
Viimeksi muokattu:
Honda NSX kiehtoisi enemmän kuin tuo Supra ja taitaa olla hintaluokkakin aika sama. Ellei siinäkin hinnat ole nousseet, yksi oli suomessakin myynnissä hintaan 55k pari vuotta sitten.
 
Nyt kun puhutaan autoista joiden arvo nousee, niin en ihan näitä nyt vielä tähän hintaluokkaan näkisi:


... vaikka kuinka on vähän ajettu TT, niin yli 45 tonnia??
Katsoin että avoauto... no nyt on harvinainen! ja hintakin sitten ehkä kohdallaan. Mutta tavallisempi targahan se sieltä tuli.
 
Honda NSX kiehtoisi enemmän kuin tuo Supra ja taitaa olla hintaluokkakin aika sama. Ellei siinäkin hinnat ole nousseet, yksi oli suomessakin myynnissä hintaan 55k pari vuotta sitten.

Espoossa taisi olla punainen. Oli aika kauan myynnissä.
 
Honda NSX kiehtoisi enemmän kuin tuo Supra ja taitaa olla hintaluokkakin aika sama. Ellei siinäkin hinnat ole nousseet, yksi oli suomessakin myynnissä hintaan 55k pari vuotta sitten.
Kyllähän NSX on paljon harvinaisempi ja hinnakkaampi siten kun tuo Supra. Vitos, nelos ja kolmoskopan supria näkee useampia joka kesä, NSX en ole livenä nähnyt koskaan.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun puhutaan autoista joiden arvo nousee, niin en ihan näitä nyt vielä tähän hintaluokkaan näkisi:


... vaikka kuinka on vähän ajettu TT, niin yli 45 tonnia??

Eurospec Suprat on jo pitkään olleet hinnaltaan tuossa luokassa, oikeasti erittäin hyväkuntoiset originaalit on vielä tuotakin kalliimpia. Myös jdm- versiot on olleet jo vuosikausia nousussa hintansa puolesta.
 
Eurospec Suprat on jo pitkään olleet hinnaltaan tuossa luokassa, oikeasti erittäin hyväkuntoiset originaalit on vielä tuotakin kalliimpia. Myös jdm- versiot on olleet jo vuosikausia nousussa hintansa puolesta.
Hmm... mielestäni siitä ei ole kivin montaa vuotta kun noita vasemmalta ohjattavia TT:ä katselin ja silloin oli useampia 2x teur hintaluokassa...

ilmeisesti olisi kannattanut ostaa sijoitusmielessä pois (kyllä se ainakin Marimekon viimeaikaisen kurssin hakkaa :D)...
 
Viimeksi muokattu:
Ettei vaa olis n47 variantti. Ja tuleeha tuoho päälle viel pari puuhatonnia kytkin, kaksoismassa ja idrive remontin jälkeen. Ja onha tolla jo rullattukki.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 468
Viestejä
4 489 510
Jäsenet
74 243
Uusin jäsen
Alzu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom