Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Täytyy sanoa että kerrankin näen auton mikä vastaa tekstiä ja hintaa!
Etenkin kun räpeltämättömän saa puoleen hintaan puolilla noista kilsoista.Taitaa olla aika vähissä ostajat tuolla hinnalla,jonneilla joita tuo kiinnostaa ei riitä massit ja niillä joilla riittää eivät koske tuohon edes pitkällä tikulla.
Tässä on vähän VAG massasta punainen/valkoinen/musta poikkeava ulkoväri ja sisustan värikin ei ole ihan perinteisen harmaa Audi A4 Sedan 2.0 TFSI 155kw Business multitro Porrasperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
Kiva sisusta ja ihan OK varusteilla, mutta tekniikkapuoli onkin sitten kaikkea muuta kuin mitä pitäisi
Ottaa suoraan S60 T koneella. Samat tehot ja helppo vetää 50hp lisää softalla.
Sama väsynyt läppä että audi pitää olla aina vähintään quattro
Tässä ois sitten hyvä Audi A4 Sedan 2,0 TFSI quattro S tronic Alpine Pro Porrasperä 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto
+pienillä kilsoilla
+ neliveto
+ suomi-auto
+ mäntäremppa jo tehty
+ täysnahkainen sisusta
- ulkoväri hieman aneeminen
Lähinnä koska tuon ikäisten ollessa kyseessä ottamalla sen V6 dieselin quattrolla saa huomattavasti luotettavamman (ei-ketjuvikaisen) motin ja hemmetisti paremman automaatin (tipin multin sijaan, DSG:stä puhumattakaan).Sama väsynyt läppä että audi pitää olla aina vähintään quattro ja jos ei riitä niin 6-mukinen kone.
e: ja joidenkin mielestä manuaali
Lähinnä koska tuon ikäisten ollessa kyseessä ottamalla sen V6 dieselin quattrolla saa huomattavasti luotettavamman (ei-ketjuvikaisen) motin ja hemmetisti paremman automaatin (tipin multin sijaan, DSG:stä puhumattakaan).
Jos välttämättä haluaa mäntä-, ketju,- öljysumpuvikaa, niin valitsee 2.0TFSIn sen haluamansa vika-cocktailin mukaan...
Eikös B8 3.0 tdiq yhteydessä vaihteisto muuttunut tiptronicista -> stroniciin ensimmäisen vuoden jälkeen.
Niinpä niin... mulla on ollut nyt 110k km nykyinen 2.0TFSI. Ajettu yhteensä 162k. Huohottimen olen ennakoivasti vaihtanut (joku 30€) ja N80 vaihdoin kun rämisteli (13€). Muuten konehuone moottorin osalta koskematon. Tässä on tosin tippi, eikä DSG, mutta öljyjä olen siihen vaihdellut pari kertaa ja solenoidit uusin jälkimmäisessä vaihdossa. Edellisellä 2.0 TFSI:llä ajoin 50k km ja siinä kallein remppa oli teettämäni nokkaketjun vaihto. Tais olla 1200€, kun säädin vaihdettiin myös. Se auto meni lunariin tarpeettoman nopeasti, kun liikennevaloissa toinen sukelsi perään (tosin vissiin joku sen oikoi takaisin tai purki osiksi).Lähinnä koska tuon ikäisten ollessa kyseessä ottamalla sen V6 dieselin quattrolla saa huomattavasti luotettavamman (ei-ketjuvikaisen) motin ja hemmetisti paremman automaatin (tipin multin sijaan, DSG:stä puhumattakaan).
Jos välttämättä haluaa mäntä-, ketju,- öljysumpuvikaa, niin valitsee 2.0TFSIn sen haluamansa vika-cocktailin mukaan...
Ja Bitissä on käsittääkseni ZF:n mehumaija.Kyllä muuttui ja kyseinen vaiheisto on ihan käypää tavaraa vaikka sama mutuilu luotettavuuden suhteen jatkuu vuodesta toiseen.
Juu näin on. ZF:n 8-lovinen.Ja Bitissä on käsittääkseni ZF:n mehumaija.
ZF:stä puheenollen.
BMW M140i M140i A xDrive 522hp/743nm Viistoperä 2017 - Vaihtoauto - Nettiauto
Nyt myynnissä BMW M140i M140i A xDrive 522hp/743nm, 70 000 km, 2017 - Espoo. Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot vaihtoautosta.www.nettiauto.com
Eikö noilla modeilla ole laatikon kohtalo sinetöity?
Nopeasti tutkein että ZF 8HP50 max. 500nm.
"Torque Limits set to 1000 Nm (737 ftlb) "Lisätiedoissa lukee XHP stage3 joka pikaisen googlauksen tuloksena lisää lootan kestävyyden 1000nm asti
Kaksi työkaveria on sen sijaan joutunut tuon 3.0TDI:n kanssa vekslaamaan. Toisella se söi öljyä jonkun 1l/3000km ja lopuksi jakoketju alkoi ääntää. Auto meni vaihdossa jossain 200k km jälkeen. Toinen joutui vaihdattamaan tuon ketjun á 3000€ (merkkihuolto tarjosi muistamani keskustelun mukaan yli 6000€). Kilometrejä en ihan varmaksi tästä muista, mutta taisi ostaa sen 200k ajettuna ja siitä noin vuosi-pari jälkeen kerrattiin autorintaman kuulumisia.
Lisäksi nuo uudet 3.0TDI koneet on monesti varustettu DSG:llä, paitsi isoissa katumaastureissa.
En nyt lähde tilastotiedettä harrastamaan mututuntumalla, mutta lienee myös 3 litraisten patojen osuus vähäinen vs pienemmät motit. Jo tästä syystä tapausten yleisyys on kohtuullista olettaa olevan pienempi.Veikkaan että 3.0TDI:stä on mennyt promilleja siitä ketjumäärästä mitä noista 2.0TFSI:stä meni - varsinkin kun puhutaan, niin kuin sanoin, kyseisen ikäluokan autoista eli noista ~10 vuotiaista.
Tämän nyt pitäisi olla ihan selvää ilman sanomistakin; vaikka tuo 3.0TDI on edelleen melkolailla suosittu motti ja sitä on löytynyt niin Audin A4:sta aina VW:n Touaregiin tai Porschen maasturiin, niin sitä ei ole samalla lailla joka toisen Skodan tai Volkkarin keulilla - varsinkin kun miettii miten suosittu diesel on jenkeissä vs bensa.En nyt lähde tilastotiedettä harrastamaan mututuntumalla, mutta lienee myös 3 litraisten patojen osuus vähäinen vs pienemmät motit. Jo tästä syystä tapausten yleisyys on kohtuullista olettaa olevan pienempi.
Ei mielestäni voi mitenkään verrata 2.7/3.0/4.0 TDI:n jossa *saattaa* jollain pienellä prosentilla ilmetä ongelma >200tkm:ssä...
Ennen kuin joku alkaa inttämään... taitaa olla myöhäistä. Korjataan nyt kuitenkin pari asiaa tästä sinun ei inttävästä tekstistä.Tämän nyt pitäisi olla ihan selvää ilman sanomistakin; vaikka tuo 3.0TDI on edelleen melkolailla suosittu motti ja sitä on löytynyt niin Audin A4:sta aina VW:n Touaregiin tai Porschen maasturiin, niin sitä ei ole samalla lailla joka toisen Skodan tai Volkkarin keulilla - varsinkin kun miettii miten suosittu diesel on jenkeissä vs bensa.
Mutta siinä ei sinänsä ole koskaan ollut täyttä suunnittelumokaa joka *takaa* että jokaisen tehtaalta ulos tulleen yksilön ketju paskoo kun öljynpaineella toimiva kiristimen takia tai koska ketju tulee samalta tehtaalta kuin Helkaman Kulkureille ( ). Tai että jokaisen yksilön sihti menee takuulla tukkoon jossain vaiheessa. Mäntäremppa on oikeastaan ainoa joka ei 100% varmuudella koske jokaista mottia.
Ja ennen kuin vänkääminen taas alkaa, niin kaikki mainitut viat eivät koske kaikkia 2.0TFSI:tä eikä varsinkaan samaan aikaan, vaan kaikkia tietyllä aikavälillä valmistettuja yksilöitä - ja silti voidaan puhua vuosista eikä kuukausista vuosien 2005 ja 2012 välillä viasta ja motin iteraatiosta riippuen. Eli käytännössä voi sanoa että 2.0TFSI:ssä on jokin perustavanlaatuinen suunnittelumoka noissa 7 mallivuodessa joka ilmenee yleensä helposti ennen 100tkm:ää...
Ei mielestäni voi mitenkään verrata 2.7/3.0/4.0 TDI:n jossa *saattaa* jollain pienellä prosentilla ilmetä ongelma >200tkm:ssä...
Koko juttuhan lähti tästä... johon vastasin koska vastoin kirjoittamaasi:Lähinnä koska tuon ikäisten ollessa kyseessä ottamalla sen V6 dieselin quattrolla saa huomattavasti luotettavamman (ei-ketjuvikaisen) motin ja hemmetisti paremman automaatin (tipin multin sijaan, DSG:stä puhumattakaan).
Jos välttämättä haluaa mäntä-, ketju,- öljysumpuvikaa, niin valitsee 2.0TFSIn sen haluamansa vika-cocktailin mukaan...
Ei se koko, vaan se mukien määrä.Sulla taitaa olla vaan joku fiksaatio näihin isoihin dieselmotteihin ja pieni 2.0 bensakone ei kelpaa
Tuollaisesta moottorista/virityksestä en juuri olekaan kuullu, vaikka Nissanien kanssa aika paljon aikaa viettäny. Olitko itse turbottanu vai sattuiko ajatusvirhe? Kenties tarkoitit ca18det tai sr20det?Ei se koko, vaan se mukien määrä.
Noh, on mulla 90-luvulla ollut ihan 1.8 turboakin (SR18DET), 2003 jälkeen tosin ei yhtään nelimukista...
ca:ta joo.Tuollaisesta moottorista/virityksestä en juuri olekaan kuullu, vaikka Nissanien kanssa aika paljon aikaa viettäny. Olitko itse turbottanu vai sattuiko ajatusvirhe? Kenties tarkoitit ca18det tai sr20det?
Mitenhän lie jakolaatikko kestää tuollaista voimaa?Opel Calibra 4x4 2.0i 16v 630hp/680nm VAIHTO? Coupé 1990 - Vaihtoauto - Nettiauto
Nyt myynnissä Opel Calibra 4x4 2.0i 16v 630hp/680nm VAIHTO?, 25 600 km, 1990 - Oulu. Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot vaihtoautosta.www.nettiauto.com
Jostain kumman syystä on yleensä aina eutuvetoisia, jos voimaa on enemmän.Mitenhän lie jakolaatikko kestää tuollaista voimaa?Opel Calibra 4x4 2.0i 16v 630hp/680nm VAIHTO? Coupé 1990 - Vaihtoauto - Nettiauto
Nyt myynnissä Opel Calibra 4x4 2.0i 16v 630hp/680nm VAIHTO?, 25 600 km, 1990 - Oulu. Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot vaihtoautosta.www.nettiauto.com
Toihan on jo puoleen hintaan:Takaveto Volvoissa vähän hinnat pompannu On kyl hieno auto.
Volvo 242 Turbo 2D Porrasperä 1984 - Vaihtoauto - Nettiauto
Korkataanpas "foorumineitsyys" kommentilla, että olisi kiva nähdä ne tehot dokumenteissa jolla tämä Calibra on muutoskatsastettu
Straya mate!Mercedes-Benz C 180 Kompressor A C180 Kompressor sport edition Facelif hopea Farmari 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto
Ei riitä että kuvat ovat huonoja, ne pitää vielä kääntää väärinpäin?
Mercedes-Benz C 180 Kompressor A C180 Kompressor sport edition Facelif hopea Farmari 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto
Ei riitä että kuvat ovat huonoja, ne pitää vielä kääntää väärinpäin?
On sentäs tuossa ensimmäisessä ilmossaan kuvannut ihan autoa, tässä toisessa ilmossaan yrittää vissiin myydä kämppänsäkkin kahdessa vikassa kuvassa.Mercedes-Benz C 200T CDI Elegance STW A 2.1 cdi C200 w203 Elegance vaurio ei ajokunnossa pikku laitto Farmari 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto
Nyt myynnissä Mercedes-Benz C 2.1 cdi C200 w203 Elegance vaurio ei ajokunnossa pikku laitto , 660 000 km, 2004 - Tornio. Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot vaihtoautosta.www.nettiauto.com