• Live: io-techin Samsung Unpacked -kisastudio Galaxy S25 -puhelimien julkaisusta klo 20:00 alkaen. Seurataan Samsungin julkaisutilaisuus ja keskustellaan tuotejulkaisuista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Tommonen 3vuotta vanha pösö millä ajettu 240tkm, ja hinta 13k, niin seuraavan 3 vuoden aikana jos ajat sen sinne 300tkm kohdille niin sen arvo on 3k€, eli arvon alennus tuossa on 3k€/vuoteen + mahdolliset korjauset.
Itse en koskisi, ostaisin ennemminkin sen 30k€ auton minkä arvo tippuu sinne 20k€ seuraavan 3 vuoden aikana, joku vähän ajettu esittely auto jne?
 
Bentleyn citymaasturi. Edit; Bentayga oli mallin nimi.
:sick: Näin livenä tällaisen, mutta olipa karmean näköinen. Aivan kuin kiinalainen autopajan tekele. Ja näistä pyydetään näköjään rahaakin. Huh huh. Oksennus vaara linkin takana - ei ehkä digikuvissa mutta livenä sattuu silmään, huonolla tavalla.

 
Bentleyn citymaasturi. Edit; Bentayga oli mallin nimi.
:sick: Näin livenä tällaisen, mutta olipa karmean näköinen. Aivan kuin kiinalainen autopajan tekele. Ja näistä pyydetään näköjään rahaakin. Huh huh. Oksennus vaara linkin takana - ei ehkä digikuvissa mutta livenä sattuu silmään, huonolla tavalla.

Bentaygaan saa jotenki sellaisen erikoisversion, jossa mekaaninen kello kokelaudassa maksaa muistaakseni noin 200k€. Ei köyhille.
 
Bentleyn citymaasturi. Edit; Bentayga oli mallin nimi.
:sick: Näin livenä tällaisen, mutta olipa karmean näköinen. Aivan kuin kiinalainen autopajan tekele. Ja näistä pyydetään näköjään rahaakin. Huh huh. Oksennus vaara linkin takana - ei ehkä digikuvissa mutta livenä sattuu silmään, huonolla tavalla.

Onhan tuo hirveä edestäpäin,sivulta ja takaa näyttää tusina vag tuotokselta.Mites se menikään ei se hullu ole oka pyytää vaan se joka maksaa.
 
On kyllä kallis. Onkohan aina noin kalliita? Juuri katsoin, niin UK:ssa saa tuliterän M3:n likimain vastaavalla määrällä puntia :oops:

Ei todellakaan ole sama auto, mutta tekniikaltaan aika lähellä + nelikko M135i hinnat alkaen ~60k€ ja M2 alkaen ~98k€. Itte jos olisin tommosta hankkimassa, niin etsisin ulkomailta, tosin en tiedä hintatasoa, tai sitten saattaisin jopa tyytyä tuohon M135i, uuteen luonnollisesti tuolla hinnoittelulla.

Edit: tekniikka väärä sana, sanotaan suorituskyvyltään.
 

Nostin vähän budjettia 2000e, oisko näissä mitään järkeä?

Ei ole. Huutokaupoissa muutamalla satasella menee P12 primerat. Sähkövikoja luvassa ym. Hintaakin puolet liikaa mitä yksityiset noista pyytää, kun nopsaan katsoin. Mulla siis vähän epäsuorasti ollut tuollainen tuliterä ja siinä ei ollut mitään muuta kun vikaa, jatkuvasti korjaamolla.

Väärä lanka muuten.
 
Pitäisi ostaa joku max 1500e kottarainen Oulun lähistöltä. Ilmastointi on ihan pakko olla ja sellainen että kestää mahdollisimman vaivattomasti yhden vuoden verran. Auttakaa köyhää kun en tiedä noista oikein hirveästi muuta kuin perusjuttuja. :cry:

Laittaisin tämän: Citroen C5 Farmari 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tai tämän: Peugeot 307 SW 2.0 Farmari 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tai tämän: Renault Laguna 1.8 16V Authentique 5d Viistoperä 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto

Hankintahinnat halpoja, huollot halpoja. Tuollaisella C5:lla ajoin taannoin elämäni halvimmat 80tkm. Ja ajettavuus on "hieman" toista maata kuin jossain miljoonan rullanneessa Corollassa, jonka kestävyys varsinkin 1.8 bensakoneella on tuulihousukansan ylläpitämä myytti. Öljysyöppö paska suoraan sanottuna, kahdella kaverilla mennyt vuoden sisään "varma käyttis" Avensis paaliin.
 
Laittaisin tämän: Citroen C5 Farmari 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tai tämän: Peugeot 307 SW 2.0 Farmari 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tai tämän: Renault Laguna 1.8 16V Authentique 5d Viistoperä 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto

Hankintahinnat halpoja, huollot halpoja. Tuollaisella C5:lla ajoin taannoin elämäni halvimmat 80tkm. Ja ajettavuus on "hieman" toista maata kuin jossain miljoonan rullanneessa Corollassa, jonka kestävyys varsinkin 1.8 bensakoneella on tuulihousukansan ylläpitämä myytti. Öljysyöppö paska suoraan sanottuna, kahdella kaverilla mennyt vuoden sisään "varma käyttis" Avensis paaliin.
minulla on kokemusta toyotoista sekä citruunoista jo 70-luvulta lähtien. hyvin pidetty eli ajoissa huollettu citikka kyllä kestää, corollat laatikkomallin jälkeen eli 88 ja uudemmat ruostuu tiehensä samoin kuin anjovikset (yksi pihalta lähdössä just paaliin). koneet kyllä on muuten luotettavia, 4afe 450 000km avaamatta mutta öljyä tosiaan meni se litra tai kaksi tonnille.
 
Ei ole. Huutokaupoissa muutamalla satasella menee P12 primerat. Sähkövikoja luvassa ym. Hintaakin puolet liikaa mitä yksityiset noista pyytää, kun nopsaan katsoin. Mulla siis vähän epäsuorasti ollut tuollainen tuliterä ja siinä ei ollut mitään muuta kun vikaa, jatkuvasti korjaamolla.

Väärä lanka muuten.
Sellainen muistikuva, että lopettivat auton tekemisen vikojen takia.
 
Ei todellakaan ole sama auto, mutta tekniikaltaan aika lähellä + nelikko M135i hinnat alkaen ~60k€ ja M2 alkaen ~98k€. Itte jos olisin tommosta hankkimassa, niin etsisin ulkomailta, tosin en tiedä hintatasoa, tai sitten saattaisin jopa tyytyä tuohon M135i, uuteen luonnollisesti tuolla hinnoittelulla.

Edit: tekniikka väärä sana, sanotaan suorituskyvyltään.
1M oli lyhyen aikaa tehty erikoismalli. Tuo vielä oikean värinen. Tuon kun ostaa ja kilometrit pysyy alle 100k niin tosta saa aina omansa takaisin.
 
Sellainen muistikuva, että lopettivat auton tekemisen vikojen takia.

Tuosta en tiennytkään, luulisi että yrittäisi panostaa laatuun ja tehdä paremmin. Mutta sitten korvattiin kaskailla, eikä sekään ihan ongelmaton laitos ole.
 
Chrysler 300C Hemi 5.7 V8 TODELLA NÄYTTÄVÄ Porrasperä 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto melkonen pirssi

912fcb22b29915ec-large.jpg
 
Tuttu jenkeistä kerto, että siellä kyseinen kosla tunnetaan "ghetto bentleynä". Tietää kuka myy ja mitä kun jossain rupusella kadulla on parkissa tuommonen ja joku Escalade ja molemmissa tietysti helvetin isot vanteet. :lol:
 
1M oli lyhyen aikaa tehty erikoismalli. Tuo vielä oikean värinen. Tuon kun ostaa ja kilometrit pysyy alle 100k niin tosta saa aina omansa takaisin.

Mitähän tommoseen on verot? Mobilessa halvin parikymppiä enemmän ajettuna ~39k€, varusteita en vertaillut.
 
1M oli lyhyen aikaa tehty erikoismalli. Tuo vielä oikean värinen. Tuon kun ostaa ja kilometrit pysyy alle 100k niin tosta saa aina omansa takaisin.

Paremmin tuossa hinta pysyy kuin vastaavan ikäisessä M3 joita on markkinoilla paljon enemmän
 
Tuttu jenkeistä kerto, että siellä kyseinen kosla tunnetaan "ghetto bentleynä". Tietää kuka myy ja mitä kun jossain rupusella kadulla on parkissa tuommonen ja joku Escalade ja molemmissa tietysti helvetin isot vanteet. :lol:
Kieltämättä tuollainen vaikutelma tosta tulee.
Tuossa HEMI:ssä on ilmeisesti tyyppivikana että jokin venttilikoneiston osa (seeti?) voi tipahtaa sylinteriin kuumalla koneella, niin taitaisi olla vähän liian jännää kyytiä ajaa tuollaisella muutenkin.
 
Mitähän tommoseen on verot? Mobilessa halvin parikymppiä enemmän ajettuna ~39k€, varusteita en vertaillut.

Se pointti on nimenomaan siinä että se mobilen halvin on tosiaan mobilen halvin. Joku USA:sta bulgarian kautta tullut tulvavehje. Näiden kanssa kannattaa miettiä vähän sitäkin. Käytännössä erikoisautojen kanssa saa yleensä sen ensimmäisen kolmasosan skipata hintojen alapäästä, jos meinaa saada jotain järkevää ostettua.

Jos suomessa pyynnit on vaikka luokkaa 80k niin se verotusarvo on silloin siellä jossain 68 tietämillä, laske siitä.
 
1M oli lyhyen aikaa tehty erikoismalli. Tuo vielä oikean värinen. Tuon kun ostaa ja kilometrit pysyy alle 100k niin tosta saa aina omansa takaisin.

Huutava vääryys ostaa tollainen säästöön, ajettavaksi tarkoitettu radalla vierailu vähintään suositeltavaa. Näyttää olevan aito Suomi-auto business mankka ja karvalakki stereot :rofl2:
 
Laittaisin tämän: Citroen C5 Farmari 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tai tämän: Peugeot 307 SW 2.0 Farmari 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tai tämän: Renault Laguna 1.8 16V Authentique 5d Viistoperä 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto

Hankintahinnat halpoja, huollot halpoja. Tuollaisella C5:lla ajoin taannoin elämäni halvimmat 80tkm. Ja ajettavuus on "hieman" toista maata kuin jossain miljoonan rullanneessa Corollassa, jonka kestävyys varsinkin 1.8 bensakoneella on tuulihousukansan ylläpitämä myytti. Öljysyöppö paska suoraan sanottuna, kahdella kaverilla mennyt vuoden sisään "varma käyttis" Avensis paaliin.

Täältä löytyy ääni C5 patongille. Meillä on ollu 2.0hdi C5 vajaa pari vuotta. Muistaakseni vuosikertaa -03. Suunnilleen 1000 euroa siitä köyhdyin ja mittarissa oli ostohetkellä noin 300tkm. Nyt on tullut mittariin sen 56tkm lisää ja vain kuluvia osia on mennyt. Joitakin pieniä sähkövikoja, mutta hintaansa nähden on osoittautunut hyväksi autoksi. Jos miinus pitää antaa jostain niin automaattilaatikon välitykset on surkeat ja talvella tuntuma tiehen on ajottain jopa (jos ajaa vähänkään rivakammin) vaarallinen. Mutta rauhallisessa, kiireettömässä ajossa ja varsinkin kesällä tuo on mukava ja miellyttävä matka-auto...
 
Laguna II:sesta pysyisin kyllä kaukana, mutta esim tuo Pösö 307 on ihan ok, jos osaa itse korjata liitinvikoja yms peruspösön murheita. Kone ja laatikko on ihan ok ja vakkarinkin saa suurella mahdollisuudella asennettua, itselläni se onnistui 40e hintaan.
 
C5-sitikassa on yksi tympeämpi tyyppivika itse korjattavaksi eli lämppärin läpät menee johonkin jumiasentoon. Siinä sitten tuurista riippuen ei lämpene auto sisältä tai vaihtoehtoisesti jotain muuta ongelmaa. Saa purkaa kojelaudan edestä pois, että saa laitettua asiallisesti. Jotku kai värkänneet pienemmälläkin purkuhommalla sahaten koteloihin reikiä tms. Itsellä tuli tietenkin tuollainen ongelma eteen aikanaan joten myin äkkiä pois sen asiasta ymmärtävälle. Kyseessä oli automaatti-ilmastoinnilla varustettu facelift, en tiedä koskeeko muita malleja. Sama homma kuitenkin kaiketi myös 407 Pösössä.
 
C5-sitikassa on yksi tympeämpi tyyppivika itse korjattavaksi eli lämppärin läpät menee johonkin jumiasentoon. Siinä sitten tuurista riippuen ei lämpene auto sisältä tai vaihtoehtoisesti jotain muuta ongelmaa. Saa purkaa kojelaudan edestä pois, että saa laitettua asiallisesti. Jotku kai värkänneet pienemmälläkin purkuhommalla sahaten koteloihin reikiä tms. Itsellä tuli tietenkin tuollainen ongelma eteen aikanaan joten myin äkkiä pois sen asiasta ymmärtävälle. Kyseessä oli automaatti-ilmastoinnilla varustettu facelift, en tiedä koskeeko muita malleja. Sama homma kuitenkin kaiketi myös 407 Pösössä.
Muovinen akseli menee poikki ja sitten ei enää toimi. 407 on tosiaan sama juttu.

Itse korjasin 407 yksiaalueisesta auto ilmastoinnista. Siirsin vasemmalla puolella akselia olevan säätömoottorin akselin oikeaan päähän, joka oli tietysti vielä ehjä. Vähän piti sähköjohtoja jatkaa. Netistä löysin ohjeet miten säätömoottorin sai kytkettyä pyörimään päinvastaisesti.

Kaksialueisessa on tietysti kaksi omaa akselia, eli sama kikka ei siinä toimi ollenkaan. 407 säästyi siis kojelaudan purkamiselta tai reikien sahaamiselta. Akselissa oli siis sopiva pää vasemmassa ja oikeassa päässä.
 
C5-sitikassa on yksi tympeämpi tyyppivika itse korjattavaksi eli lämppärin läpät menee johonkin jumiasentoon. Siinä sitten tuurista riippuen ei lämpene auto sisältä tai vaihtoehtoisesti jotain muuta ongelmaa. Saa purkaa kojelaudan edestä pois, että saa laitettua asiallisesti. Jotku kai värkänneet pienemmälläkin purkuhommalla sahaten koteloihin reikiä tms. Itsellä tuli tietenkin tuollainen ongelma eteen aikanaan joten myin äkkiä pois sen asiasta ymmärtävälle. Kyseessä oli automaatti-ilmastoinnilla varustettu facelift, en tiedä koskeeko muita malleja. Sama homma kuitenkin kaiketi myös 407 Pösössä.

Oman käsitykseni mukaan tuo vika koskee nimenomaan vain facelift-C5:ttä (ja sisarmallia 407:aa), eli pre-faceliftien kanssa ei tarvitsisi harmitella tuota. Muistaakseni 2-alueinen automaatti-ilmastointi oli vakiovarusteena kaikissa C5:ssa, eli karvalakkia valitsemalla ei pääse ongelmasta eroon.
 

Moottori takuuvaihdettu 100tk/2018. Pitäisi jakohihnallakin olla vielä siis matkaa jäljellä. Olisko tuossa perheautoksi?
 

Moottori takuuvaihdettu 100tk/2018. Pitäisi jakohihnallakin olla vielä siis matkaa jäljellä. Olisko tuossa perheautoksi?

No itsellä ei ainakaan herätä luottamusta, että kone on vaihdettu 100tkm kohdalla ja nyt mittarissa 184tkm. Miten mahtaako kone mennä uudestaan vaihtoon 200tkm kohdalla ja sitten ei takuu enää korvaakaan?
 
Ainakin siihen on ympätty isolla vaivalla korisarja jotta corvette saadaan näyttämään datsun 280 zetalta
 
Nyt on meselle laitettu kunnon hinta. o_O


Jos edes yrittäisi kirjoitta merssun oikein, ja sitten kun kattoo mitä muuta on myytävänä niin...

Muuten ei ole mahdottomuus että jollain on oikeasti vähän ajettu vähän ajettu Mesredz Pens. Tässä lähistöllä on W123 joka on tiettävästi uutena ostettu, ajettu joskus varovaisesti ja pesty sen jälkeen, ja talliin. Kilsoja en tiedä mutta ei varmaankaan paljon.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 469
Viestejä
4 595 218
Jäsenet
75 662
Uusin jäsen
evzuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom