Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Ja juu en kyllä tiennyt, että 325 lasketaan astetta ripeämmäksi tai 150tkm on erittäin vähän ajettu :D

3-sarjan bemarit ostetaan ajettavaksi ja 13v vanhalle autolle 150tkm on vähän menty vain keskimäärin reilu kymppi vuodessa. Jossain Fiat Puntossa se olisi paljon :D

Samanlaiset katsomalla muut ovat enemmän ajettuja, paitsi yksi helmi 70tkm ajettu

Tuo kilven paikka on kyllä käsittämätön, varsinkin jos kaverilla on jo hallussaan ehjä M3 puskuri niin olisi laittanut sen siihen tilalle :hmm:
 
3-sarjan bemarit ostetaan ajettavaksi ja 13v vanhalle autolle 150tkm on vähän menty vain keskimäärin reilu kymppi vuodessa. Jossain Fiat Puntossa se olisi paljon :D

Samanlaiset katsomalla muut ovat enemmän ajettuja, paitsi yksi helmi 70tkm ajettu

Tuo kilven paikka on kyllä käsittämätön, varsinkin jos kaverilla on jo hallussaan ehjä M3 puskuri niin olisi laittanut sen siihen tilalle :hmm:
Nyt vähättelet Punton kestävyyttä. :) Ihan kunnon lukemia niillä (osalla) on ajettu. Maks 394tkm. Omakin Punto on vielä ihan ok kunnossa 150tkm ajettuna.



Tuotakin myydään vähänajettuna. 141tkm.
 
3-sarjan bemarit ostetaan ajettavaksi ja 13v vanhalle autolle 150tkm on vähän menty vain keskimäärin reilu kymppi vuodessa. Jossain Fiat Puntossa se olisi paljon :D

Samanlaiset katsomalla muut ovat enemmän ajettuja, paitsi yksi helmi 70tkm ajettu

Tuo kilven paikka on kyllä käsittämätön, varsinkin jos kaverilla on jo hallussaan ehjä M3 puskuri niin olisi laittanut sen siihen tilalle :hmm:
Okei. Itse en ajattele noin. Mielestäni kilometri on kilometri autossa kuin autossa. Toki joku 3 litrainen diisselipata saattaa kulkea pitempään kuin litranen eco boost, mutta ei se minun mielestäni kilometrejä mihinkään ”vähennä”. Ja toki onhan tuo jo melko vanha auto, mutta en näe miksi se antaisi syyn hehkuttaa tuota määrää kilometrejä. Näkeehän toki jotain 530d bemareita 250tkm mittarissa ja kehutaan vähäksi myös.
 
Okei. Itse en ajattele noin. Mielestäni kilometri on kilometri autossa kuin autossa. Toki joku 3 litrainen diisselipata saattaa kulkea pitempään kuin litranen eco boost, mutta ei se minun mielestäni kilometrejä mihinkään ”vähennä”. Ja toki onhan tuo jo melko vanha auto, mutta en näe miksi se antaisi syyn hehkuttaa tuota määrää kilometrejä. Näkeehän toki jotain 530d bemareita 250tkm mittarissa ja kehutaan vähäksi myös.
Niitä kilsoja hehkutetaan muihin vastaaviin autoihin nähden, ei esim uusiin kaupassa ostaa odottaviin, tai tällaisen bensabemarin ollessa kyseessä niihin 330/530d malleihin.

Kyllä 13v vanhalta autolta 150tkm on aika maltilliset kilometrit ja niitä kannattaa ”hehkuttaa” jos muilla 300-sarjalaisilla on ajettu huomattavasti enemmän...
 
Niin riippuu varmaan vähän väristä, jossain hopeanharmaassa ei näy kiveniskut läheskään niin selvästi kuin tummissa väreissä

Ovatko nuo Vossen vanteet jotenkin spesiaalit, kun niitä on erikseen mainostettu?
 
Niin riippuu varmaan vähän väristä, jossain hopeanharmaassa ei näy kiveniskut läheskään niin selvästi kuin tummissa väreissä

Ovatko nuo Vossen vanteet jotenkin spesiaalit, kun niitä on erikseen mainostettu?
En ole täysin varma, mutta aidot Vossenit ovat uutena ainakin melko arvokkaita vanteita. Kyllä mielestäni ovat mainitsemisen arvoisia.
 
Mistä sitä tietää, paljonko peltisepällä on ollut töitä?

No jos ei ole koko auton iän ollut erittäin kuivissa olosuhteissa, niin tuon pitäisi olla huomattavasti rapeampi kuin väyrysen. Ihan legenda tuo (100A) auto siitä, miten siihen tuli kevätkukkaa jo ensimmäisen vuoden jälkeen.
 
No jos ei ole koko auton iän ollut erittäin kuivissa olosuhteissa, niin tuon pitäisi olla huomattavasti rapeampi kuin väyrysen. Ihan legenda tuo (100A) auto siitä, miten siihen tuli kevätkukkaa jo ensimmäisen vuoden jälkeen.
Valitettavasti erittäin erittäin ruostuva malli :/. Oma 100a on edellisen omistajan toimesta fiksattu pelleille asti ja maalattu jne ja silti pintapuoli alkaa jo parin vuoden jälkeen ilmoittelemaan että kohta lähtee ruostumaan :(.
 
Tiedän toki, että on herkästi ruostuva malli. Piti vaan tarttua, kun Painkiller näki tuosta kuvasta työn määrän. ;)
 
Ainakin Touaregeissä oli jotain tyyppivikaa noiden katkaisijoiden softtouch-päällysteen kanssa, kesii käsittääkseni erittäin helposti irti. Jossain youtube-pätkässä rapsuttelivat noita irti ja laittoivat tarroja päälle. Sinänsä pikkuvika, joka ei vaikuta edes toimintaan, mutta auto menee ihan törkeän näköiseksi sisältä.

Edit: löysin tubepätkän.


Aika monessa näin on, mutta täytyy tunnustaa että edesmenneessä lähes 500tkm ajetussa 2007 touaregissa kaikki pinnat nappulat olisi vielä mennyt uudesta. Tai no, iskareiden "Auto" -nappulan säätimestä A:n keskikohdassa oleva neliö oli kulunut pois :)
 
Ilmeisesti joku koittaa koijata nettiautossa. En ole ennen törmännyt.
Samalla kaverilla matkailuauto ja golf myynnissä. Sitten passatti siirtyi muonioon, samat kuvat ja hinta 200 ylös.
 

Liitteet

  • Screenshot_20200421-181815.jpg
    Screenshot_20200421-181815.jpg
    827,2 KB · Luettu: 437
Onkohan sama kaveri kuka yritti kaupata mulle Jaguarin taka-apurunkoa. Sanoi että kuvan ottamisessa menee hetki. Illalla sitten tuli kuva mikä oli otettu all4jags sivustolta ja käännetty ylösalaisin Muoniossa kuullemma ja nouto ei käynyt.
 
Ilmeisesti siitä "hyvä yksilö" että on pellit korjatttu, ja ellen väärin katsonut, niin jopa koteloihin asti ruostesuojattu (helmassa tulppa?).

Nuohan ovat tuon ikäisinä koriltaan muuten enemmän ruosteesta kuin metallista koostuvia... ;)

Helmassa kuullu olla tulppa, siitä auto tunkataan ylös.
 
Helmassa kuullu olla tulppa, siitä auto tunkataan ylös.
Siinä päällä, kohdassa joka näkyy ylhäältä päin kun ovi avataan? :D

Edit: olisko 6. kuva. Saattaahan tuo olla mikä vaan musta täplä - mutta nuo CLK:t ovat olleet jo alle 10v iässä niin ruosteensyömiä, että ihmettelen ellei tuota olisi hitsattu, suojattu ja maalattu yli samalla kerralla...
 
Siinä päällä, kohdassa joka näkyy ylhäältä päin kun ovi avataan? :D

Edit: olisko 6. kuva. Saattaahan tuo olla mikä vaan musta täplä - mutta nuo CLK:t ovat olleet jo alle 10v iässä niin ruosteensyömiä, että ihmettelen ellei tuota olisi hitsattu, suojattu ja maalattu yli samalla kerralla...

Siinä kuuluisi olla kynnylista mikä tulee siihen "reikään" kiinni nastalla.
 
Kyllähän osa noista vanhemmista CLK:sta on hienossakin kunnossa, kunhan ei aja talvella tai sateella niin ei ole ruosteongelmia :) Muutenkin ei taida olla pahin ongelmalaitos tuon ikäisistä Mersuista, E-malli on ainakin ollut aika karu ilmestys, niitä on tullut nähtyä useampia karmeassa kunnossa.
 
Kyllähän osa noista vanhemmista CLK:sta on hienossakin kunnossa, kunhan ei aja talvella tai sateella niin ei ole ruosteongelmia :) Muutenkin ei taida olla pahin ongelmalaitos tuon ikäisistä Mersuista, E-malli on ainakin ollut aika karu ilmestys, niitä on tullut nähtyä useampia karmeassa kunnossa.

W210 ja S210 oli pahimpia, CLK oli ihmeen hyvin ruostetta vastustava.
 
Eikös tuo Pösö ole aikaisemminkin ollut täällä linkattuna, mutta nyt ilmeisesti jokin taho on sen rakentanut valmiiksi. Sellainen mielikuva on, että tuo on ollut myynnissä osittain rakennettuna.
 
Eikös tuo Pösö ole aikaisemminkin ollut täällä linkattuna, mutta nyt ilmeisesti jokin taho on sen rakentanut valmiiksi. Sellainen mielikuva on, että tuo on ollut myynnissä osittain rakennettuna.

Kyllä oikeassa olet ja hintakin on luonnollisesti noussut
 
No nyt!


6.3 AMG leimoja myöden wannabe AMG.. En kehtaisi ajaa tuolla.
:sdarra:
:srofl:
Ei vittu näitä badgetuuningeja:sdarra:

Hävettäisi tosiaan ajaa tuollaisella ennen kuin kaikki AMG-viittaukset poistettu.
 
Erikoiset penkit Volvossa, ei varmasti löydy ihan jokaisesta V70-mallista :D

 
Huippukuntoinen ja juuri kaikki käyty läpi, mutta jotain pientä voi olla ja aurauskulmia ei pysty säätämään. Niin ja se ohjaustehostinkin puuttuu :facepalm:

Mutta "ei pakkomyynnissä" puuttuu :tup:

Ei kai tuossa ole ohjaustehostinta ollutkaan. Toihan kannattaisi ostaa muutamalla donetsilla ja tehdä ulkoisesti ja sisustaltaan orkkiskuosiin ja nautiskella päivitetystä tekniikkapuolesta. Ei jokaisesta autosta aina ole pakko tehdä sitä klassikkostatusta vaalivaa keräilykappaletta. Veikkaan että tuonkin rakentelu aloitettu aikana jolloin ei mitään käsitystä ole ollut että tuollainen voisi joskus olla suht arvokaskin.
 
Valitettavasti erittäin erittäin ruostuva malli :/. Oma 100a on edellisen omistajan toimesta fiksattu pelleille asti ja maalattu jne ja silti pintapuoli alkaa jo parin vuoden jälkeen ilmoittelemaan että kohta lähtee ruostumaan :(.

Muistan miten luokkakaveri isoveli teki täysin mahdottoman määrän töitä monena vuotena että sai katsastuksesta läpi. Söpösti auto keksi ruostua merkkien alta, takavalot olivat pudota yms. vaikka kaikki helmat oli käytykin läpi. Kunto oli kuin olisi säilytetty jossain meren ulkoluodolla, ikää ruoskalla ei kuitenkaan ollut kuin joku 7-8v.
 
Eikös noissa w12 koneissa ollut onneton jakopää ala polkupyöränketju? ja ajoneuvoverot noissa ainakin on poskettomat.

W12 koneessa käsittääkseni on hyvät jakoketjut. Ainakaan ei ole tullut vastaan että niitä olisi pahemmin rempattu 300+ ajettunakaan. Lisäksi niissä oli aika pitkään vielä monipistesuihkut suorasuihkun lisäksi. Suht varmaa tekniikkaa nuo moottorit.
 
Melko... punainen.
On joo... Sananmukaisesti näki punaista kun avasi linkin. Tosin pakko sanoa että jopa omalla kierolla tavallaan siisti. Punainen on monesti aika meh väri mutta tuo toimii koska siitä on tehty auton teema.
 
Ei toi täyspunainen sisusta oikein toimi. Kyllä punainen toki voi olla se pääväri, mutta jotain kontrastia sentään pitäis olla.
Vaikuttaa siltä, että konfiguraatttorilla on voinut valita yksittäisiin kohtiin eri värejä ja joku on kokeillut, että mitä jos laittaa kaikkiin punaisen :D
 
Tuo täysipunainen on suorastaan kammoruma. Ei pystyisi omistamaan tuollaisella sisävärillä ikimaailmassa. Muistaakseni osassa mersuissa on ollut aikoinaan myös melkein täysi punainen sisusta ja ei kyllä sekään maistunut. Kaveri jolla tuollainen oli tykkäsi taas itse.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 600
Viestejä
4 501 801
Jäsenet
74 234
Uusin jäsen
Theun

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom