Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olet aivan oikeassa että Cliossa on tiukempi kone ja varmasti nopeampi radalla. Mutta sillä kun ei ole tekemistä keräilyarvon kanssa, vaan siihen vaikuttaa enemmälti fiilis ja erikoisuus. Ei kai kukaan vanhoilla jenkki V8:llakaan aja sen takia että niissä on hyvät litratehot tai ovat nopeita radalla. No, ymmärrän kyllä että tartuit varmaan tuohon että kuvailin sitä 2.0 aika tavalliseksi myllyksi. No sitä mieltä olen kyllä vieläkin, rivi4 on sieluton moottori ja ne pitää kaikki melko samanlaista pörinää viritysasteesta riippumatta, ja muistuttaa ääneltään 90% liikenteessä olevilta autoilta(eli niiltä rivinelosilta) joten ei mitään erikoista siltä rintamalta.Kyllä mä sanoisin että aika paljon erikoisempi moottori cliossa on jos vertaa ihan litra/hp, alfassa 3,2l kone missä vain 239hv kun clion 2l on jo 197hv. Isosta moottorista saa helpommin hevosvoimia vaikka ei edes yritä, mutta pienestä se vaatii tietotaitoa ja 100hv/l ei ole tavanoimainen luku perusmoottorissa, varsinki vapaastihengittävässä.
Alfa on ihan erilainen auto ja hieno omassa elementissään eli kruisailuun, mutta radalla tuo clio vie alfaa kuin litran mittaa mutta maantiellä ei varmasti se mukavin auto.
Muuten aikalailla samaa mieltä (paitsi että hauskojakin/erikoisia/muuten veikeitä 4sylinterisiä on) mutta pakko sanoa että 3pyttyiset sentään kuulostavat erilaiselta ja omaavat sentään omanlaisensa luonteen vs 4syl ns "normikoneet".Olet aivan oikeassa että Cliossa on tiukempi kone ja varmasti nopeampi radalla. Mutta sillä kun ei ole tekemistä keräilyarvon kanssa, vaan siihen vaikuttaa enemmälti fiilis ja erikoisuus. Ei kai kukaan vanhoilla jenkki V8:llakaan aja sen takia että niissä on hyvät litratehot tai ovat nopeita radalla. No, ymmärrän kyllä että tartuit varmaan tuohon että kuvailin sitä 2.0 aika tavalliseksi myllyksi. No sitä mieltä olen kyllä vieläkin, rivi4 on sieluton moottori ja ne pitää kaikki melko samanlaista pörinää viritysasteesta riippumatta, ja muistuttaa ääneltään 90% liikenteessä olevilta autoilta(eli niiltä rivinelosilta) joten ei mitään erikoista siltä rintamalta.
Tuo 3.2 V6 nousee sitä erikoisemmaksi ja haluttavammaksi myllyksi mitä pidemmälle downsizing villitys 3- ja nelisylinteriin menee. Sen huomaa että 147 ja 156 GTA:n hinnat ovat jo ampaisseet nousuun, luultavasti GT seuraa pian perässä. Renaultilta Clio V6 on jo näyttänyt mitä hinnalle tapahtuu kun koko paketti moottoria myöten on selkeästi massasta poikkeava. (Tähtitieteellisen kalliin ja haluttavan Clio V6 litrateho muuten sama kuin Busson, kun tuli tuo puheeksi)
Kyllä, kolme on parempi kuin neljä. Jopa uuden Fiat 500:n kaksisylinteristäkin joku lehden arvostelija taisi mainita hauskan/sporttisen kuuloiseksi kokemukseksi, en epäile, poikkeaa massasta.Muuten aikalailla samaa mieltä (paitsi että hauskojakin/erikoisia/muuten veikeitä 4sylinterisiä on) mutta pakko sanoa että 3pyttyiset sentään kuulostavat erilaiselta ja omaavat sentään omanlaisensa luonteen vs 4syl ns "normikoneet".
Täytyy kyllä sanoa, että harvoin kuulee kehuttavan jotain 3 sylinteristä Mitä enemmän litroja, sitä enemmän luonnollista vääntöä alarekisterissä ilman turboviivettä ja valitettavasti 4 sylinterinen on yleensä litroiltaan isompi. Jos haluaa auton moottoria fiilistellä niin heitän noi alle 5 sylinteriset kyllä kaikki sinne paskakoppaan ja siksi omassa autossa sylintereitä onkin rivissä pitkittäin 6kpl
Täytyy kyllä sanoa, että harvoin kuulee kehuttavan jotain 3 sylinteristä Mitä enemmän litroja, sitä enemmän luonnollista vääntöä alarekisterissä ilman turboviivettä ja valitettavasti 4 sylinterinen on yleensä litroiltaan isompi. Jos haluaa auton moottoria fiilistellä niin heitän noi alle 5 sylinteriset kyllä kaikki sinne paskakoppaan ja siksi omassa autossa sylintereitä onkin rivissä pitkittäin 6kpl
Mulla on tollanen nissanin skyline kesäkäytössä. Ja kyllähän jenkit voi olla mitä mieltä tahansa, mutta fakta on se, että euroopassa nykyään noita vitos, kutos, kasi jne koneita on autoissa suht vähän ja ne lisäsylinterit kyllä selkeästi tuo neloseen tai jopa pienempiin verrattuna lisänsä. Rivikoneissa isompi määrä sylintereitähän tarkoittaa korkeampaa taajuutta ulos työntävää konetta suhteessa kierroksiin.Toi on sama ku jenkkiharrastaja sanoisi sinulle, että kaikki alle 5L ja 8cyl koneet on pelkkiä starttimoottoreita.
Edit. BMW omassa käytössäsi?
Meinasin siis lähinä, että isompi kone kyllä liikkelle lähdettäessä jne vääntää vahvemmin vaikka tollanen tilavuudeltaan pienempi virikone olisikin tehoiltaan kovempi. Etenkin ahtimen heräilyssä litratilavuus ratkaisee myös aika paljon.Mulla ollut muutamia V6 bensa-autoja ja piti ihan tarkistaa millaisia vääntöjä niissä on ollut. Ei ainakaan ajossa tunnu mitenkään alarekisterissä.
Ford Mondeo st220, 2967 cm3,
166 kW (226 hv) @ 6150 r/min,
285 Nm @ 4900 r/min
Alfa 156 2492 cm3
140 kW (192 hv) @ 6300 r/min
218 Nm @ 5000 r/min
Verrokkina Golf MK4 1984 cm3.
85 kW (115 hv) @ 5400 r/min
172 Nm @ 3200 r/min
Äkkiseltään ajateltuna Alfassa tosi huonosti vääntöä vrt. koneen tilavuus. Ahdettu 1.8 -2.0 -litrainen 4-syl. paljon miellyttävämpi normaalissa ajossa.
Meinasin siis lähinä, että isompi kone kyllä liikkelle lähdettäessä jne vääntää vahvemmin vaikka tollanen tilavuudeltaan pienempi virikone olisikin tehoiltaan kovempi. Etenkin ahtimen heräilyssä litratilavuus ratkaisee myös aika paljon.
Joo itsellä on nyt myös r33 skylle ja on vaatinut vähän päivitystä eli käytännössä gt-r mallin alcantaratyyliset kuppimaisemmat istuimet, uutta nahkarattia, siistit lisämittarit ja uuden mankan ja pientä kosmeettista maalailua noille kojelaudan muoviosille, jotta tuosta välittyy vähän sporttisempi fiilis. R32 olisi todennäköisesti valinta muuten, mutta sellaisenkin aiemmin omistaneena täytyy sanoa, että toi r33 on vaan koneeltaan ja alustaltaan parempi ajettava vaikka r32 sellaselta rata-automaisemmalta tuntuikin. Jos unohtaa tollasen japsiautomaisen sisustan olemassaolon niin tollanen on kyllä yhdistelmänä ajettavuutta, tehoja, viripotentiaalia ja hintaa, erinomainen paketti sporttiseksi autoksi jos vaan korjaushommat luonnistuu omasta takaa.Periaatteessa noin mutta käytännössä moottorin luonteen lisäksi vaikuttaa vaihdevälit ja auton paino. Omasta mielestä Hyundai Getz 1.4 oli kevyempi ja helpompi lähtemään liikkeelle kun v6 Mondeo. Olen myös huollon sijaisautona saanut 3-syl Fiestan ja oli ihan hauska eikä tuntunut laiskalta. En muista miten väänsi, ei ainakaan huonona jäänyt mieleen. Äänet oli hyvät. Tällä hetkellä meillä on 3.0tdi eikä ole ikävä bensakutosia.
Skylinestä vielä mieleen: Niitä nuorena ihaili lehdissä ja autopeleissä. Sitten kun pääsi tutun R33 skylinen kyytiin niin olihan se hieno kokemus ja tehokas auto mutta kun näytti ihan Almeralta sisältä. Hirveästi ei nissani ollut panostanut urheiluautomaiseen ohjaamoon. Penkitkin ruutukuosilla eivätkä mitään kuppimallisia.
On 3-sylinterissä hyvät äänet. Sehän kuulostaa samalta kuin suora kutonen, mutta puolilla kierroksilla. Mutta muuta hyvää ei noissa sitten olekkaan.Täytyy kyllä sanoa, että harvoin kuulee kehuttavan jotain 3 sylinteristä Mitä enemmän litroja, sitä enemmän luonnollista vääntöä alarekisterissä ilman turboviivettä ja valitettavasti 4 sylinterinen on yleensä litroiltaan isompi. Jos haluaa auton moottoria fiilistellä niin heitän noi alle 5 sylinteriset kyllä kaikki sinne paskakoppaan ja siksi omassa autossa sylintereitä onkin rivissä pitkittäin 6kpl
Sinkkuturbolla toi rb26 on melkein sama kone kuin rb25det, twineillä noita ei monella olekaan enää. Enemmän siinä on se neliveto vs takaveto aspekti mikä painaa sit lopullisessa valinnassa.@jonesky12345
R32-34 on oikein siistejä autoja varsinkin RB26 DETT koneella. Samoin kuin neloskoppanen Supra 2JZ-GTE koneella. ei valittamista miltään osin.
Itselläni on 4cyl 2.5L turbo. Se on mielestäni oikein balanssissa oleva kone. En tarvitse tuohon lisäsylintereitä omalla kohdalla ainakaan. On siis ollut esim. Audin S6 2.2 20v Turbo 5cyl, 8cyl 4.2 koneella olevia Audeja. Jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa tavalla tai toisella. Siitä ei pääse mihinkään.
Sinkkuturbolla toi rb26 on melkein sama kone kuin rb25det, twineillä noita ei monella olekaan enää. Enemmän siinä on se neliveto vs takaveto aspekti mikä painaa sit lopullisessa valinnassa.
Puhutaanko täällä turboista? Tuosta kaiken muun ohella miettimään onko hinta kuinka linjassaan.
Fiat Punto vaihtoautot - Nettiauto
Nettiautossa on myynnissä Suomen laajin valikoima Fiat Punto -autoja. Tutustu huikeaan tarjontaamme ja löydä unelmiesi Fiat!www.nettiauto.com
Vaikka on Fiat niin sleeper henkisyys on aina uponnut. Ei anneta ulkokuoren osalta mitään signaalia mitä siellä pellin alla on. Varmasti yllättää monet. Mielestäni ihan hyvä hinta, kun katsoo minkälaista osaa siellä on esim. uusi turbo ja kireämmät nokat.
Haaveilijoita on ainakin etuvetoinen Volvo kerännyt.Suorastaan tyylikäs tämä V90. Hintaa tosin on.
Volvo V90 T5 R-Design aut *B&W, Panorama, HUD, Pilot assist, 21
Nyt myynnissä Volvo V90 *B&W, Panorama, HUD, Pilot assist, 21www.nettiauto.com
On tosiaan paljon kyselty autosta. Mahtaa olla silti liian kallis, kun ei ole mennyt kaupaksi. Auto on kumminkin jo 3 vuotta vanha.Haaveilijoita on ainakin etuvetoinen Volvo kerännyt.
Volvo on kyllä ottanut muotoilun suhteen aimo harppauksen eteenpäin siirryttyään kiinalaisomistukseen.
Haaveilijoita on ainakin etuvetoinen Volvo kerännyt.
Volvo on kyllä ottanut muotoilun suhteen aimo harppauksen eteenpäin siirryttyään kiinalaisomistukseen.
Hahhah oikeen näyttelypeli. Näyttäisi kuutioksi paalattuna paremmalta..
Onneks ei kunnon moottorilla olevaa raiskannut.Ja luonnollisesti moottorina se surkein vaihtoehto, olis edes 3.8 mutta ei. En kyllä oikein jaksa ymmärtää tuollasia rakentajia, auto on melkoisen karmea ilmestys.
Ettei olisi hra Jussi pienessä kännissä kirjoitellut ilmon kun haikein mielin pitää luopua kökkäreestään.Ai helvetti miten raskasta on lukea kun joku kirjoittaa murteella, en tiedä onko se joku "läppä" vai mikä mutta eikai kukaan oikeesti noin kirjoita?
Perusvarusteistakin on jäänyt takaovet ruksimatta.
Mikä perusvaruste se coupen takaovet nyt on?Perusvarusteistakin on jäänyt takaovet ruksimatta.
Mikä perusvaruste se coupen takaovet nyt on?
Piti ihan tarkistaa ja CLS w219 nähneenä luullut niitä 2-ovisiksi. Hienoja autoja kyllä. Onkohan ne takaovet A5 tapauksessa enemmänkin kauppakasseja kuin ihmisiä varten?CLS, Merssu miehet tietää
Sedan ilman takaovia.Mikä perusvaruste se coupen takaovet nyt on?
Jos ei puskuria viitsi/ole varaa uusia, niin helposti jäänyt muutakin tekemättä. En tuollaista raiskattua pommia kyllä omalla rahalla ostaisi.Näinkin voi puskurin korjauksen hoitaa BMW 325 M-sport Juuri Huollettu! Porrasperä 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto
"Etu puskuri on hieman ottanut osumaa. Tämän takia kilpi sijoitettu jälkien päälle. "
Veikkaan lahjakorttia, jolla saa valtuutetussa huollossa määräaikaishuollon yhteydessä ilmastointihuollon hintaan 69e (norm. 129e)Kuitenkin mukaan saa vielä 60e lahjakortin "Mukaan vielä 60€ lahjakortti BMW jälleenmyyjille "
Jos ei puskuria viitsi/ole varaa uusia, niin helposti jäänyt muutakin tekemättä. En tuollaista raiskattua pommia kyllä omalla rahalla ostaisi.
Ei varmasti ole halpaa joo, mutta kun autoa kehutaan oikein siistiksi ym. niin mielestäni olisi aiheellista korjata, kun on vahinko sattunut.Eipä noi puskurien uusimiset ihan kaikista halvimpia hommia ennenkään jos ei vakuutusta ole. Punaisessa sävyerot usein vaativat jonkin verran sävytystä, jonkun verran näkyy selkeästi erisävyisiä luukkuja tai puskureita varsinkin +10 vuotiaissa. Samaa voisi sanoa oikomattomista parkkipaikka lommoista tai korjaamattomista tuulilaseista.
Mistäköhän lähtien 325 on ollut astetta ripeämpi eikä ihan tavan 3-sarjalainen.
No onhan se nyt juuri sitä. Astetta ripeämpi kuin se karvalakki 320-malli. Ja kun se 320 oli oikeasti melko laiska, niin ei siihen paljoa tarvitaJa juu en kyllä tiennyt, että 325 lasketaan astetta ripeämmäksi
Ei varmasti ole halpaa joo, mutta kun autoa kehutaan oikein siistiksi ym. niin mielestäni olisi aiheellista korjata, kun on vahinko sattunut.
Ja juu en kyllä tiennyt, että 325 lasketaan astetta ripeämmäksi tai 150tkm on erittäin vähän ajettu