Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Ei nyt sentään ensimmäinen. Sanoisin että ehkä ensimmäinen laajalle levinnyt etuveto. Oli noita kokeiluja jo 1900-luvun alussa ja kilpa-autoissakin jo huomattavasti noita ennen. Ensimmäisenä itselle tulee mieleen Cordin joku malli mutta en kuollaksenikaan muista mallia. Ja sitten oli tosiaan nuo "autot" joita en nyt ota huomioon eli juuri käytännössä hevoskärryt moottorilla ja muut ei perinteisen auton luokitelmaa täyttävät laitteet.

Joo olikin näköjään ensimmäinen massatuotettu etuveto vaan, en lukenut tarpeeksi tarkasti.
 
Vähän vanha juttu kyllä aina katsella rattia ja vaihdenuppia, ja arvella pitääkö mittarilukema paikkaansa.

Jos aikaisemmalla kuskilla on sormuksia ja/tai ei välitä putsailla niitä aika ajoin, niin menevät melko nopeasti huonoon kuntoon.
 
Jonka lisäksi pitäisi olla kokemusta juuri sen kyseisen auton ratin kulumisesta.

Joissain autoissa se ratin pinta kuluu nopeammin / hitaammin, vaikka samoin käpälin ajelee.

Jokainen joka on enemmän kuin yhden atuon ajanut uudesta voi tuon todeta.
 
Komeat ratin/penkinpäälliset tässä, kuka laittaa tuollaisen rattiin jossei se ole kulunut puhki? :D Audi A4 Sedan 2.0 TFSI 132kw Business SUOMIAUTO Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

Vaihdekeppikin vaikuttaa kovasti manuaaliselta vaikka ilmoituksessa kehutaan automaatiksi

Nyt näkyy manuaalina. Työkaverille kävi sama juttu, kun nettiauto haki itse tiedot rek.no mukaan, niin ilmoitukseen tuli automaatti, vaikka auto oli manuaali.
Huomasi vasta, kun ensimmäinen katsomaan tullut ostajaehdokas sanoi että täähän on manuaali?
 
Nyt näkyy manuaalina. Työkaverille kävi sama juttu, kun nettiauto haki itse tiedot rek.no mukaan, niin ilmoitukseen tuli automaatti, vaikka auto oli manuaali.
Huomasi vasta, kun ensimmäinen katsomaan tullut ostajaehdokas sanoi että täähän on manuaali?

Aika nopeasti nuo yleensä korjautuu, kun raportoi noista virheistä ilmoituksessa. Ainakin itse tulee aina raportoitua, jos huomaa jonkun virheen. Ei mene kuin muutama sekunti ja on kuitenkin kaikkien etu, että väärät tiedot tulee sitten korjattua. Aika paljon noissa kuitenkin virheitä, paljon manuaalivaihteisia on merkattuna automaateiksi. Ja jonkun verran tuli vastaan myös vajaavetoisien ilmoituksia vastaan, jotka oli merkattu nelivedoksi, kun itsellä oli juuri neliveto hakusessa.
 
Tuohon en koskisi pitkällä tikullakaan. 10te edestä paskaa käsissään jos tuon ostaa.

Kaikki kokonaan omaksi ostetut autot on tänä päivänä paskaa, parasta olisi vain liisata joku pikku kippo niin ei olisi huolta vioista tai arvonalenemasta
 
Kaikki kokonaan omaksi ostetut autot on tänä päivänä paskaa, parasta olisi vain liisata joku pikku kippo niin ei olisi huolta vioista tai arvonalenemasta
Ihme näkemys. Auton lisäksi lisäksi maksat vielä liisausfirman katteesta. :facepalm: Hyväntekeväisyyttäkö luulet niiden tekevän? Ainoat mitenkään järkevät kuukausierät on just noissa hinnat-alkaen vessoissa, joilla nyt ainakaan huvita ajaa. Heti kun otat jonkun yhtään asiallisemman auton, niin hinta on aivan pilvissä ja varmasti tulee halvemmaksi ostaa oma, ellei nyt aivan tuuhioi sen valinnan kanssa.
 
Tarkoitin just lähinnä niitä 200-300e/kk "auto vuodeksi" diilejä, jolloin ei tarvitse miettiä arvonalenemaa eikä korjauksia. Se on sitten eri asia jos haluaa nauttia ajamisesta ja hommata jonkun 250hv premiumauton :D
 
Tarkoitin just lähinnä niitä 200-300e/kk "auto vuodeksi" diilejä, jolloin ei tarvitse miettiä arvonalenemaa eikä korjauksia. Se on sitten eri asia jos haluaa nauttia ajamisesta ja hommata jonkun 250hv premiumauton :D
Kiihtyvyys voi myös tuntua nopeammalta kuin se kellon kanssa olisi tai päinvastoin. Kuka nauttii mistäkin ja aina ei tarvita isoa moottoria hauskuuteen, mutkat on myös hauskoja kevyellä autolla, jos on renkaisiin luottoa.
 
Viimeksi muokattu:
Kiihtyvyys voi myös tuntua nopeammalta kuin se kellon kanssa olisi tai päinvastoin. Kuka nauttii mistäkin ja aina ei tarvita isoa moottoria hauskuuteen, mutkat on myös hauskoja kevyellä autolla, jos on renkaisiin luottoa.
Kokemuksesta voin sanoa että ne mutkaominaisuudet riittää vain tiettyyn pisteeseen ja aina lopulta tulee tehonälkä vaikka kuinka olisi mikroautomainen alusta... :D

parasta tietenkin on että on molemmat; hyvä ajettavuus (oikealla vetotavalla) ja tehoja. ;)
 
Kokemuksesta voin sanoa että ne mutkaominaisuudet riittää vain tiettyyn pisteeseen ja aina lopulta tulee tehonälkä vaikka kuinka olisi mikroautomainen alusta... :D

parasta tietenkin on että on molemmat; hyvä ajettavuus (oikealla vetotavalla) ja tehoja. ;)
Kokemuksella voin myös sanoa, että määritelmä mikroauto on ihan eri asia, se oma on minua kevyempi, mutta kiihtyy myös nopeammin kuin se minun varsinainen auto. Huoltokustannusten puolesta vielä kohtuullinen, mutta ei todellakaan ole se nopein kartingin puolelta, ei päästä edes lähelle.
 
Viimeksi muokattu:
Kokemuksesta voin sanoa että ne mutkaominaisuudet riittää vain tiettyyn pisteeseen ja aina lopulta tulee tehonälkä vaikka kuinka olisi mikroautomainen alusta... :D

parasta tietenkin on että on molemmat; hyvä ajettavuus (oikealla vetotavalla) ja tehoja. ;)
Tämä on niin totta! Ison turbokoneen raivokkaassa vetämisessä, on sitä jotain.
 
E39:t on muuten hyviä autoja mutta niiden nahkapenkit on aina suht hirveitä noin "pienilläkin kilsoilla"

0b6757100b6c60a8c19ac1820c550edd.jpg

Mitä ohjekirja sanoo penkkien huollosta? Ainakin oman Audin ohjekirjassa sanottiin, että nahkapenkit pitää putsata ja rasvata vähintään kerran vuoteen. Jos auto on esim. 20v, niin onko bemarikuski jaksanut 20x puunata penkkejä? Kuvan perusteella näyttää 0x huolletulta.
 
Nahan voi myös aika hyvin elvyttää. Kunhan ei repeytymiä ja reikiä ole niin saa lähes uudenveroisen.
 
Nahan voi myös aika hyvin elvyttää. Kunhan ei repeytymiä ja reikiä ole niin saa lähes uudenveroisen.
Tuossa yllä olevassa kuvassa näyttää kyllä siltä, että pehmusteet on lässähtäneet jolloin ei paljoa hoitoaineet auta. Pinnasta kuluneisiin tai pieniä halkeamia saaneisiin varmaan auttaakin.

Edit: Vai onko tuo nahka venynyt? Silloin voisi olla jotain varmasti tehtävissä.
 
Tuossa yllä olevassa kuvassa näyttää kyllä siltä, että pehmusteet on lässähtäneet jolloin ei paljoa hoitoaineet auta. Pinnasta kuluneisiin tai pieniä halkeamia saaneisiin varmaan auttaakin.

Edit: Vai onko tuo nahka venynyt? Silloin voisi olla jotain varmasti tehtävissä.
Tuossa kuvassa minusta vain nahka venynyt. Noi penkit on malliltaan tollaset lättänät.
 
Kyllä noissa on merkkikohtaisia eroja hyvinkin paljon. Mersussa on kestänyt varmaan parhaiten ilman mitään hoitoa. Tossa 16v 370 tkm ajettuna, ei ole ainakaan 5 vuoteen muuta kun istuttu. Kuskin penkin sivu alkaa jo rypyttymään, muttei ole vielä halki kuitenkaan. Varmaan jollain läskiperseellä olis nääkin venähtänyt toisiin mittoihin, että kyse on nyt vain tästä yksilöstä.

mersu penkki1.jpg
mersu penkki2.jpg
 
Se on varustetaso. 3 vuotiasta varmaan naurattais hiekkalaatikolla, sitä en ymmärrä miten aikuinen jaksaa noin väsähtäneestä läpästä saada huumoria.
Täällä nauretaan ja kommentoidaan autoja, älä ota sitä henkilökohtaisesti.

Kyllä noissa Audi ilmoituksissa jaksaa vaan ihmetyttää toi, että 200tkm ajetuissa tehdään alle 10tkm välein kallista remonttia ja vielä on listaa tulevista remonteista edessä... Ja vielä noi menee kaupaksi?
 
Täällä nauretaan ja kommentoidaan autoja, älä ota sitä henkilökohtaisesti.

Kyllä noissa Audi ilmoituksissa jaksaa vaan ihmetyttää toi, että 200tkm ajetuissa tehdään alle 10tkm välein kallista remonttia ja vielä on listaa tulevista remonteista edessä... Ja vielä noi menee kaupaksi?
Eihän tuossa ollut yhtään remppaa lueteltu sen ebempää tehdyksi kuin tekemättä, jos ei nyt ”juuri huollettu” mainintaa lasketa.
 
Täällä nauretaan ja kommentoidaan autoja, älä ota sitä henkilökohtaisesti.

Kyllä noissa Audi ilmoituksissa jaksaa vaan ihmetyttää toi, että 200tkm ajetuissa tehdään alle 10tkm välein kallista remonttia ja vielä on listaa tulevista remonteista edessä... Ja vielä noi menee kaupaksi?

Varmaan kannattaa miettiä sitäkin että verrattuna johonkin lexukseen / infinitiin, Audia/Volkkaria tai Bemaria myydään aika moninkertainen määrä täällä kotosuomessa. Ei kauheasti ihmetytä että niihin tehdään enemmän remppaakin. Epäilen että suhteessa myyntimääriin se remonttien osuus ei olekaan ihan niin paljon suurempi kuin vaikka justiinsa Lexuksessa / Infinitissä. Itsehän olen sisäinen japsiautomies ja pidän lekkeriä ja infinitiä ihan hienoina laitteina, eli en sillä tavalla yritä vetää "kotiin päin" vaikka nyt volkkarilla ja bemarilla ajelenkin.
 
On myös Le Mansin lisäksi Audi A4 DTM Edition, jossa ulkonäköä on muutettu mm. takana olevalla diffuusorilla, isommilla pakoputken ulostulolla ja uudelleen väritetyllä Phantom Black -etumaskilla.
Ilmeisesti Audilla jollekin suunnitteluosastolla maksetaan ihan rahaa palkaksi näistä lisänimistä ja all show no go -virityksistä?
 
2010 näytti olleen alla oleva kamppis saman vuoden Le Mans voiton kunniaksi. Pelkkä nimi siinä missä business sport, alpine pro, land of quattro ja vastaavat.

Audi A4 Le Mans -juhlamallin -varustelu¹
  • Urheiluistuimet, sis. sähkösäätöiset ristiseläntuet
  • 3-puolainen nahalla päällystetty urheiluohjauspyörä
  • Alumiinivanteet 17", 10-puolainen "Star" design
  • Urheilualusta (tilattavissa myös normaali alustalla ilman lisähintaa)
  • Paikallaanpitoavustin - Audi hold assist²
  • Jaettu takapenkin selkänoja
  • Keskikyynärnoja etuistuinten välissä
  • Xenon Plus -ajovalot ja LED -huomiovalot
  • Vakionopeussäädin
  • Ajotietokone värinäytöllä


¹vakiovarusteiden lisäksi
²Ei sisälly varusteluun Start-Stop -mallien yhteydessä
 
Sori jos loukkasin tunteitasi:itku: tylsä harmaa diesel Audi jossa lukee Le mans, on ihan uskomaton:facepalm:
Joo se on tää ihmisen biologia varmaan kun loukkaantumista tapahtuu ihan kaikkialla ja joka päivä.

Aika monella valmistajalla on jotain samantapaisia varustelupaketteja. Onhan honda civicistäkin Championship -versio. Onko sekin joku niin utopistinen nimitys ettei tavallinen tallaaja pysty sitä käsittämään?
 
Joo se on tää ihmisen biologia varmaan kun loukkaantumista tapahtuu ihan kaikkialla ja joka päivä.

Aika monella valmistajalla on jotain samantapaisia varustelupaketteja. Onhan honda civicistäkin Championship -versio. Onko sekin joku niin utopistinen nimitys ettei tavallinen tallaaja pysty sitä käsittämään?
Jos en ole ihan väärässä, niin tuota Championship versiota on tarjolla vain type-r malliin? Ei mihinkään dieseliin.
 
Subaru ei sentään turhaan ujostele. :D Tosin jokuhan tuostakin tietysti loukkaantuu.

Subaru esitteli hieman erikoisemmin nimetyn auton – Singaporen autonäyttelyssä komeilee Foresterin pohjalta tehty FUCKS Edition | Jokamies.fi

Muistatteko vielä sitä aikaa kun "parempi varustetaso" oli mallia GLI joka sitten väännettiin muotoon "galvanoidut sivulistat"? Onhan noita erilaisia kokeiluja nimien kanssa ollut iät ja ajat, liittynee ihan kokeiluun että myykö joku vai ei. Ei niitä järjellä tarvitse alkaa pähkimään jos ei itselle iske.

GLI=Galvanoidut Listat Irtonaisena?

GLS oli ne Galvanoidut Listat Sivussa. :)

Volvoissa nuo oli:
L: Luxe
DL: DeLuxe
GL: GrandLuxe
GLE: GrandLuxeExecutive
GLT: GrandLuxeTouring
GT: GrandTouring
Turbo: Turbo
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 089
Viestejä
4 657 704
Jäsenet
76 340
Uusin jäsen
Revel

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom