Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Onko tuo kolariauto? Ainakin omassa 206:ssa bägi istui ratissa paljon siistimmin.
Olihan tuossa kilpikin solmussa ja tuota en muista menneiltä vuosilta. Mutta toisaalta tuo puskuri näyttää tutulta vuosien takaa kyllä ja jäljet myös tukisivat sen olevan vanha.

EDIT: Never mind. Katsoin äkkiä että olisi yhä tuosta GTI-206:sta puhe.
 
Loistavat kuvat! :D BMW 125 i E82 Coupe Coupé 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tässähän pitäisi olla vain 218hv eikä mitään 265hv?
Jep, 218hv vakiona mutta tuon saa ohjelmoitua sinne +250hp lukemiin, lähemmäksi 130i -mallia. Lähes sama 3-litrainen moottori, pienillä eroilla. Toinen vaihtoehto on, että tuo on oikeasti 130i, mutta myyjä laittanut virheellisesti 125i. Eli siis ohjelmoitu, tai virhe mallissa/teholukemissa.

EDIT:

Rekisteritiedoilla löytyi:

Ajoneuvon merkki:
BMW
Ajoneuvon malli:
1-SARJA
Käyttöönottopäivä:
24.7.2008
Sylinteritilavuus: (Jos kyseessä on sähköauto, ota yhteys asiakaspalveluun.)
2996 cm3
Teho: (Jos kyseessä on sähköauto, ota yhteys asiakaspalveluun.)
160.0 kW
 
Viimeksi muokattu:
Jep, 218hv vakiona mutta tuon saa ohjelmoitua sinne +250hp lukemiin, lähemmäksi 130i -mallia. Lähes sama 3-litrainen moottori, pienillä eroilla. Toinen vaihtoehto on, että tuo on oikeasti 130i, mutta myyjä laittanut virheellisesti 125i. Eli siis ohjelmoitu, tai virhe mallissa/teholukemissa.

Rekisteritiedoilla löytyi:

Ajoneuvon merkki:
BMW
Ajoneuvon malli:
1-SARJA
Käyttöönottopäivä:
24.7.2008
Sylinteritilavuus: (Jos kyseessä on sähköauto, ota yhteys asiakaspalveluun.)
2996 cm3
Teho: (Jos kyseessä on sähköauto, ota yhteys asiakaspalveluun.)
160.0 kW

Jep eli kuitenkin se 218hv myyjä ehkä kuvittelee, että siinä on 3.0i tehot...:D
 
Siitä Carina museoitavaksi. Hintapyyntökään ei ole kohtuuton.

Toyota Carina II Porrasperä 1985 - Vaihtoauto - Nettiauto

Jos olisi lähempänä niin hakisin pois. Harraste peliksi kauppa kassin virkaa toimittamaan. Yhdellä tojon lujimmista koneista, pienet kulut ja kauppa ajut menisi täysin.. 4A moottori on luotettava mitä niitä itellä on ollu aikaisemmin.

Miinuksena onhan se yks rumimpia tojotia varsinki tuon ikäluokkaisista. Silti omallaan tavallaan niin hienokin se on..
 
Jos nuo pösöt on yhtään kuin ne vanhemmat vuosimallit, niin kannattaa laittaa kiertoon heti kun takuu loppuu. Arvonalenema sitten onkin tunnetusti melkoinen ;)

Tervetuloa 2010-luvulle...

Tulos voi hämmentää suomalaisia: Eurooppalainen tutkimuslaitos laittoi automerkit luotettavuusjärjestykseen

Ainakin itselleni on aika helppokin uskoa esim. saksalaismerkkien taaperrusta (VAG, BMW, MB) katsellessa, että PSA-konserni on yleisesti ottaen ajanut luotettavuudessa ohitse. Mielikuvat toki tulevat pahasti perässä, äkkiseltään törmäsin esim. Valittujen Palojen mielikuvatutkimukseen vuodelta 2018, jossa VW oli neljänneksi luotettavimman paikalla...
 
Samat viat ne tahtoo olla kaikissa merkeissä valmistusmaasta riippumatta, itse olen omistanut ~160 autoa ja epäluotettavin on ollut volvo s60 d5(2002, 289tkm) ja luotettavin citroen xantia 1.9td 1998. Siltikin minulla jäytää takaraivossa pelko ranskalaisia kohtaan vaikkei minulla ole ollut muita ongelmia niiden kanssa kuin poismyyminen. Kaikki ongelmat jne ovat käytetyissä vain niin yksilökohtaisia. Esimerkiksi sähköjä ja johtosarjoja pidetään ranskalaisten ongelmana mutta yhtälailla 2004->vag autoissa on suorastaan surkeat johtosarjat, erittäin ohuita piuhoja jotka kovettuvat vuosien saatossa ja aiheuttavat kaikenlaista kivaa...sama koskee myös mersuja ja oikeastaan kaikkia eurooppalaisia merkkejä vm 2000->

Nimim. Säännöllisesti airbag merkkivaloa s-mersusta kuittaava(pelkääjän oven johtosarjassa katkos)

Jos etsii itselleen vain käyttöautoa eikä välitä arvonlaskusta niin uskallan hyvinkin suositella ranskalaista, kannattaa vain googlettaa ne normaalijutut kuten tyyppiviat jne. Tälläkin hetkellä kakkosautona ässämersun rinnalla toimii 300tkm ajettu 600€:n automaattivaihteinen citroen c5.
 
Viimeksi muokattu:
Samat viat ne tahtoo olla kaikissa merkeissä valmistusmaasta riippumatta, itse olen omistanut ~160 autoa ja epäluotettavin on ollut volvo s60 d5(2002, 289tkm) ja luotettavin citroen xantia 1.9td 1998. Siltikin minulla jäytää takaraivossa pelko ranskalaisia kohtaan vaikkei minulla ole ollut muita ongelmia niiden kanssa kuin poismyyminen. Kaikki ongelmat jne ovat käytetyissä vain niin yksilökohtaisia. Esimerkiksi sähköjä ja johtosarjoja pidetään ranskalaisten ongelmana mutta yhtälailla 2004->vag autoissa on suorastaan surkeat johtosarjat, erittäin ohuita piuhoja jotka kovettuvat vuosien saatossa ja aiheuttavat kaikenlaista kivaa...sama koskee myös mersuja ja oikeastaan kaikkia eurooppalaisia merkkejä vm 2000->

Nimim. Säännöllisesti airbag merkkivaloa s-mersusta kuittaava(pelkääjän oven johtosarjassa katkos)

Jos etsii itselleen vain käyttöautoa eikä välitä arvonlaskusta niin uskallan hyvinkin suositella ranskalaista, kannattaa vain googlettaa ne normaalijutut kuten tyyppiviat jne. Tälläkin hetkellä kakkosautona ässämersun rinnalla toimii 300tkm ajettu 600€:n automaattivaihteinen citroen c5.
Ranskisten parasta antia onkin olematon arvonalenema ja ihan hyvä käyttöarvo. Siksi itsellänikin käyttikswnä harrasteen kaverina nykyään suht tuore farkkurellu
 
Nimim. Säännöllisesti airbag merkkivaloa s-mersusta kuittaava(pelkääjän oven johtosarjassa katkos)
Jätä pari kuittaus kertaa väliin, keräät voimia ja korjaa se johtosarja?
Kerran tiedät missä vika on.

Tulee mieleen ne "pikkuvika, lähtee kuittaamalla hetkeksi tai korjaa asia x, sitten toimii"
 
Jätä pari kuittaus kertaa väliin, keräät voimia ja korjaa se johtosarja?
Kerran tiedät missä vika on.

Tulee mieleen ne "pikkuvika, lähtee kuittaamalla hetkeksi tai korjaa asia x, sitten toimii"

Saattaa olla hankala korjattava, vaikka ideana kuulostaa helpolta. Uusi johtosarja voi olla hivenen kallis. Tutun volkkarista meni kuskin oven johdot vituralleen omia aikojaan, tyyppikiva kuulemma. Hintaa sarjalle olisi tullut sen verran rasvaisesti että omistaja mieluummin tyytyy siihen että kaiutin, peilin säätö, lämmitys ja jotain muuta ei toimi. Sähköikkuna ja keskuslukko pelaa kyllä vielä.
 
Tuo on tarkoitus korjailla jahka kerkiää, paikka on aika tarkalleen saranan kohdalla, en ole vielä tuolla sen enempää päätäni vaivannut kun tulee niin satunnaisesti ja saa johtosukkaa heiluttamalla ja kuittaamalla pois.
 
4000e yli 20v vanhasta melkein 300 000km ajetusta pikkubemarista? BMW 323 ti Compact 3d Viistoperä 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto

"-Kattoverhoilu hieman roikkuu mutta ei häiritsevästi"

Vaikka itseä ei häiritse niin ostajaa voi häiritä, kannattaisi liimata se paikoilleen :D
Kesällä vastaavanlainen bemari ja olikohan hintapyyntökin samaa luokkaa, pinnassa enemmän ruostetta kuin maalia. Oli vielä paikallisen autoliikkeen myytävänä, olisi pitänyt ottaa rekkari ylös ja seurata erehtyykö joku sen ostamaan.
 
Saattaa olla hankala korjattava, vaikka ideana kuulostaa helpolta. Uusi johtosarja voi olla hivenen kallis. Tutun volkkarista meni kuskin oven johdot vituralleen omia aikojaan, tyyppikiva kuulemma. Hintaa sarjalle olisi tullut sen verran rasvaisesti että omistaja mieluummin tyytyy siihen että kaiutin, peilin säätö, lämmitys ja jotain muuta ei toimi. Sähköikkuna ja keskuslukko pelaa kyllä vielä.
Ei kai sitä koko johtosarjaa tarvitse vaihtaa. Korjaa vaan ne piuhat mitkä on sieltä poikki/oikosessa.

Vittumainenhan se korjaaminen toki voi olla. Suurin ongelma on todennäköisesti se, että niissä johdoissa ei ole paljoa ylimääräistä varaa ja ei ole tilaa tehdä korjauksia.
 
Ei kai sitä koko johtosarjaa tarvitse vaihtaa. Korjaa vaan ne piuhat mitkä on sieltä poikki/oikosessa.

Vittumainenhan se korjaaminen toki voi olla. Suurin ongelma on todennäköisesti se, että niissä johdoissa ei ole paljoa ylimääräistä varaa ja ei ole tilaa tehdä korjauksia.

Sehän se tuossa volsussa oli, seitinohutta kuparia tiukkaan käärittynä ja paikkakaan ei tarkenutut mistä kannattaisi lähtä kokeilemaan onnea. Samassa mestassa mun volvon takapaksin johdot, mitä oli jo ennenkin kuulemma joku muu korjaillut, saivat tinattua kuntoon pienellä vaivalla. Farkku siis, se volvo ja takavalot sekoili pikkuisen.



Sehän on Paroni itse, pitkästä aikaa.
 
Jos olisi lähempänä niin hakisin pois. Harraste peliksi kauppa kassin virkaa toimittamaan. Yhdellä tojon lujimmista koneista, pienet kulut ja kauppa ajut menisi täysin.. 4A moottori on luotettava mitä niitä itellä on ollu aikaisemmin.

Miinuksena onhan se yks rumimpia tojotia varsinki tuon ikäluokkaisista. Silti omallaan tavallaan niin hienokin se on..

No aika tuuheaa jos suomi on niin iso maa ettei voi etäisyyden takia hakea autoa :D Ei täällä nyt sentään mitään 5000km siirtymiä tarvi vetää
 
No juu mutta ei tuollaisen japsituonnin pyynti nyt ole kuitenkaan ihan sama kun validi täydellä historialla oleva Eu versio.
 
Jos ei olisi jo turbo-hothatchia tai tarviisi toisen kauppakassin, tuohan olis aika :hungry:
Vähän kuppainen alavääntöhän noissa kun vapari.
Mutta näyttää pirun hyväkuntoiselta ja orkkikselta ilman räpellyksiä.
Tuohon saa softalla 15hv ja 15nm lisää, jos ei tuo riitä.
 
Joo kyllähän niitä luvataan ummet ja lammet. Tampereellakin on yksi firma joka saisi varmaan 20hv tosta lisää ainakin omien puheidensa mukaan.
 
Joo kyllähän niitä luvataan ummet ja lammet. Tampereellakin on yksi firma joka saisi varmaan 20hv tosta lisää ainakin omien puheidensa mukaan.
Käppyrät on siis väärennetty heidän omassa dynossa ja kaikki muut myös kusettaa?
Ja vaikka saisikin ton tehonlisäyksen, niin ei tuollaista alle 10% tehonlisäystä käytännössä edes huomaa.
Eroa näyttäisi olevan käytännössä koko kierrosalueen verran, jos uskomme dynokäppyröitä.
 
Tommoisessa noin tonnin painoisessa autossa +15hp tekee melkein 0,5sek parannuksen 0-100km/h, numerona pieni mutta melko varmasti tuntuu perstuntumassa vaikkei mikään ”järisyttävä” ero olekaan.
 
Tuo 8,5% lisää tehoa ennestään kireään tehomalliin, on oikeasti aika syvää unta.
Tuosta kesymmästä 2.0 gti koneesta on saatu putkistolla, pakosarjalla, CAI:lla ja ohjelmoinnilla 23hp tehonlisäys, joten ymmärrät varmaan skeptisyyteni?
Kaikki siis kusettaa ja käppyrät on huijattu? Pelkällä softalla on siitä GTI:stä myös luvattu 150hv ennen ja jälkeen käppyrällä heidän oman dynon mukaan. Koneessa on pakko olla eroa, ei pelkällä softalla ole nostettu 136-->177 GTI vs RC vakiona! Softalla miedonnetun moottorin näkee käppyröistä mallia Mazda.
 
Viimeksi muokattu:
Empä muista ennen nähneeni yhtä rumaa Opelia
Mites tuo?
agila_2.jpg
 
Eikös tuo ole jo vanhakoppainen? Noi uudemmat typeärrät sopii hyvin johonkin amiksen parkkikselle, mutta muualle niitä on vaikea kuvitella.

Ei noilla liikenteessä oikein mitään tee. Nokivasaratkin kiihtyy paremmin ja mukavammin tänä päivänä. Mukavuuskin varmaan matalalla tasolla.
 
4000e yli 20v vanhasta melkein 300 000km ajetusta pikkubemarista? BMW 323 ti Compact 3d Viistoperä 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto

"-Kattoverhoilu hieman roikkuu mutta ei häiritsevästi"

Vaikka itseä ei häiritse niin ostajaa voi häiritä, kannattaisi liimata se paikoilleen :D

Mobile.de -saitilla noita 323ti -malleja on 50kpl myynnissä ja pyynnöt aika linjassa tuon kanssa (veroja ... 1ke, enemmänkin koska iso moottori?).

Alkaa nämä useimpien mielestä teinituninkiromujen hyvin pidetyt erikoismallit pitämään hintaansa siellä K-Euroopan puolella.

Oman teiniamisbemarini mallisia autoja löytyy jopa 15kpl, joista kolme on kilpa-autoja. Eli käyttöautoni on yli 10x harvinaisempi auto kuin harraste-Ferrarini mitä tulee Mobile.de:n myynti-ilmoituksiin (15kpl vs 170kpl). Haluttavuus suhteessa saatavuuteen = markkinahinta :confused:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 723
Viestejä
4 555 494
Jäsenet
75 048
Uusin jäsen
Lymppä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom