Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Ei kai sitä koko johtosarjaa tarvitse vaihtaa. Korjaa vaan ne piuhat mitkä on sieltä poikki/oikosessa.

Vittumainenhan se korjaaminen toki voi olla. Suurin ongelma on todennäköisesti se, että niissä johdoissa ei ole paljoa ylimääräistä varaa ja ei ole tilaa tehdä korjauksia.

Sehän se tuossa volsussa oli, seitinohutta kuparia tiukkaan käärittynä ja paikkakaan ei tarkenutut mistä kannattaisi lähtä kokeilemaan onnea. Samassa mestassa mun volvon takapaksin johdot, mitä oli jo ennenkin kuulemma joku muu korjaillut, saivat tinattua kuntoon pienellä vaivalla. Farkku siis, se volvo ja takavalot sekoili pikkuisen.



Sehän on Paroni itse, pitkästä aikaa.
 
Jos olisi lähempänä niin hakisin pois. Harraste peliksi kauppa kassin virkaa toimittamaan. Yhdellä tojon lujimmista koneista, pienet kulut ja kauppa ajut menisi täysin.. 4A moottori on luotettava mitä niitä itellä on ollu aikaisemmin.

Miinuksena onhan se yks rumimpia tojotia varsinki tuon ikäluokkaisista. Silti omallaan tavallaan niin hienokin se on..

No aika tuuheaa jos suomi on niin iso maa ettei voi etäisyyden takia hakea autoa :D Ei täällä nyt sentään mitään 5000km siirtymiä tarvi vetää
 
No juu mutta ei tuollaisen japsituonnin pyynti nyt ole kuitenkaan ihan sama kun validi täydellä historialla oleva Eu versio.
 
Jos ei olisi jo turbo-hothatchia tai tarviisi toisen kauppakassin, tuohan olis aika :hungry:
Vähän kuppainen alavääntöhän noissa kun vapari.
Mutta näyttää pirun hyväkuntoiselta ja orkkikselta ilman räpellyksiä.
Tuohon saa softalla 15hv ja 15nm lisää, jos ei tuo riitä.
 
Joo kyllähän niitä luvataan ummet ja lammet. Tampereellakin on yksi firma joka saisi varmaan 20hv tosta lisää ainakin omien puheidensa mukaan.
 
Joo kyllähän niitä luvataan ummet ja lammet. Tampereellakin on yksi firma joka saisi varmaan 20hv tosta lisää ainakin omien puheidensa mukaan.
Käppyrät on siis väärennetty heidän omassa dynossa ja kaikki muut myös kusettaa?
Ja vaikka saisikin ton tehonlisäyksen, niin ei tuollaista alle 10% tehonlisäystä käytännössä edes huomaa.
Eroa näyttäisi olevan käytännössä koko kierrosalueen verran, jos uskomme dynokäppyröitä.
 
Tommoisessa noin tonnin painoisessa autossa +15hp tekee melkein 0,5sek parannuksen 0-100km/h, numerona pieni mutta melko varmasti tuntuu perstuntumassa vaikkei mikään ”järisyttävä” ero olekaan.
 
Tuo 8,5% lisää tehoa ennestään kireään tehomalliin, on oikeasti aika syvää unta.
Tuosta kesymmästä 2.0 gti koneesta on saatu putkistolla, pakosarjalla, CAI:lla ja ohjelmoinnilla 23hp tehonlisäys, joten ymmärrät varmaan skeptisyyteni?
Kaikki siis kusettaa ja käppyrät on huijattu? Pelkällä softalla on siitä GTI:stä myös luvattu 150hv ennen ja jälkeen käppyrällä heidän oman dynon mukaan. Koneessa on pakko olla eroa, ei pelkällä softalla ole nostettu 136-->177 GTI vs RC vakiona! Softalla miedonnetun moottorin näkee käppyröistä mallia Mazda.
 
Viimeksi muokattu:
Empä muista ennen nähneeni yhtä rumaa Opelia
Mites tuo?
agila_2.jpg
 
Eikös tuo ole jo vanhakoppainen? Noi uudemmat typeärrät sopii hyvin johonkin amiksen parkkikselle, mutta muualle niitä on vaikea kuvitella.

Ei noilla liikenteessä oikein mitään tee. Nokivasaratkin kiihtyy paremmin ja mukavammin tänä päivänä. Mukavuuskin varmaan matalalla tasolla.
 
4000e yli 20v vanhasta melkein 300 000km ajetusta pikkubemarista? BMW 323 ti Compact 3d Viistoperä 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto

"-Kattoverhoilu hieman roikkuu mutta ei häiritsevästi"

Vaikka itseä ei häiritse niin ostajaa voi häiritä, kannattaisi liimata se paikoilleen :D

Mobile.de -saitilla noita 323ti -malleja on 50kpl myynnissä ja pyynnöt aika linjassa tuon kanssa (veroja ... 1ke, enemmänkin koska iso moottori?).

Alkaa nämä useimpien mielestä teinituninkiromujen hyvin pidetyt erikoismallit pitämään hintaansa siellä K-Euroopan puolella.

Oman teiniamisbemarini mallisia autoja löytyy jopa 15kpl, joista kolme on kilpa-autoja. Eli käyttöautoni on yli 10x harvinaisempi auto kuin harraste-Ferrarini mitä tulee Mobile.de:n myynti-ilmoituksiin (15kpl vs 170kpl). Haluttavuus suhteessa saatavuuteen = markkinahinta :confused:
 
Mun on vähän vaikea keksiä suomessa järkevää ostotilannetta tollasille sporttisille perusautoille. Tehoja ei kuitenkaan oo älyttömästi, yleensä etuvetoja (voivat olla kyllä mutka-ajossa nykyään hyviäkin) ja isojen päästöjen takia hinnat kalliita. Jos on tilanteessa jossa rahaa voi käyttää, ei ole halua tai osaamista ostella harrasteautoa tai tilaa ylimääräselle niin mikä jottei. Kuitenkin 10-20t€ hintaluokkaan löytyy paljonkin neliveto ja takavetosportteja joissa yleensä jo valmiiksi enemmän voimaa piristeltynä. Japseja nyt enimmäkseen tulee mieleen ja sieltä Skylinet, S-nissanit, evot, subarut, suprat (4 koriset karanneet toki) jne
 
Mun on vähän vaikea keksiä suomessa järkevää ostotilannetta tollasille sporttisille perusautoille. Tehoja ei kuitenkaan oo älyttömästi, yleensä etuvetoja (voivat olla kyllä mutka-ajossa nykyään hyviäkin) ja isojen päästöjen takia hinnat kalliita. Jos on tilanteessa jossa rahaa voi käyttää, ei ole halua tai osaamista ostella harrasteautoa tai tilaa ylimääräselle niin mikä jottei. Kuitenkin 10-20t€ hintaluokkaan löytyy paljonkin neliveto ja takavetosportteja joissa yleensä jo valmiiksi enemmän voimaa piristeltynä. Japseja nyt enimmäkseen tulee mieleen ja sieltä Skylinet, S-nissanit, evot, subarut, suprat (4 koriset karanneet toki) jne

Vanha on vanhaa ja käyttöautoon toivoisi vähän enemmän kuin ratin, polkimet ja pakoputken pärinää. Ei ole tiloja eikä mielenkiintoa tunkata vaan pitäisi vaan voida tankata ja ajaa, toisinaan huollattaa kuluvat osat jollain pajalla. Listasit kaikki skenaariot miksi sporttista perusautoa haetaan, harrastajat ovat muutenkin vahvasti vähemmistössä.
 
Kaikki siis kusettaa ja käppyrät on huijattu? Pelkällä softalla on siitä GTI:stä myös luvattu 150hv ennen ja jälkeen käppyrällä heidän oman dynon mukaan. Koneessa on pakko olla eroa, ei pelkällä softalla ole nostettu 136-->177 GTI vs RC vakiona! Softalla miedonnetun moottorin näkee käppyröistä mallia Mazda.
Ikävä kyllä nuo on monesti mainoshevosia.
Tuohon 15hp tehonlisäykseen päästäkseen, pitää tehdä jo hengityspuolelle muutoksia.
 
Ikävä kyllä nuo on monesti mainoshevosia.
Tuohon 15hp tehonlisäykseen päästäkseen, pitää tehdä jo hengityspuolelle muutoksia.
Aina ei myöskään oteta kaikkea moottorista irti. Tuosta patongin säädettävyydestä en tiedä, mutta esim. Hondalla on nokkien ajoitus ja vtec, jolloin saadaan vapari k24 yli 300hv teholla vielä ajettavaksi, mutta 400-500hv on jo full race, vakiota osaa ei sitten käytännössä enää ole.
 
Viimeksi muokattu:
Patongin täytteet on huolella valittu. Onko tuo nyt sitä etuvetojen aatelia?
 
Wikipedian mukaan tuo oli ensimmäinen etuvetoauto ikinä :tup:
Ei nyt sentään ensimmäinen. Sanoisin että ehkä ensimmäinen laajalle levinnyt etuveto. Oli noita kokeiluja jo 1900-luvun alussa ja kilpa-autoissakin jo huomattavasti noita ennen. Ensimmäisenä itselle tulee mieleen Cordin joku malli mutta en kuollaksenikaan muista mallia. Ja sitten oli tosiaan nuo "autot" joita en nyt ota huomioon eli juuri käytännössä hevoskärryt moottorilla ja muut ei perinteisen auton luokitelmaa täyttävät laitteet.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 090
Viestejä
4 657 736
Jäsenet
76 341
Uusin jäsen
Vaahtis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom