Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Takalasinpyyhin hyytynyt melkein 45 astetta ylemmäksi kuin mulla. Onkohan 3.2l takapyyhkijässä vahvempi moottori, kuin puolta pienemmässä kansanmallissa :think:

Täysin viaton auto tämän ikäinen ei ole.

- Huomautuksena katsastuksessa; vasemman puolen parkkivalo ei pala. Vika johdoissa jossain.

- takaikkunan pyyhkijä ei toimi (pyyhkijän moottori vaikuttaisi olevan rikki)

Enemmän mietityttäisi tuo valon palamattomuus, pahimmillaan joutuu selvittelemään jotain viheliäistä sähkövikaa. Takalasin pyyhkimen voi deletoida kokonaan pois
 
Enemmän mietityttäisi tuo valon palamattomuus, pahimmillaan joutuu selvittelemään jotain viheliäistä sähkövikaa.
... tai sitten sama kuin omassa Audissa; lampun kannalla huono kontakti / hapettunut ja hiomapaperi + elektroniikkapuhdistusaine auttoi.

Itsekin kirosin ensin kun ei lampun vaihtamisella korjaantunut...
 
Tai niin kuin minun Mersussa, kun koko polttimo tippui sinne umpion sisälle, ilmankos ei vilkku toiminut :)
 
... tai sitten sama kuin omassa Audissa; lampun kannalla huono kontakti / hapettunut ja hiomapaperi + elektroniikkapuhdistusaine auttoi.

Itsekin kirosin ensin kun ei lampun vaihtamisella korjaantunut...

Moni korjaa tuollaiset pikkuviat itse tai välillä näkee näitä "ilmastointi tulee kuntoon kylmäainetta lisäämällä" ja sitten tosiasiassa siellä kompura tai kenno rikki :D
 
Moni korjaa tuollaiset pikkuviat itse tai välillä näkee näitä "ilmastointi tulee kuntoon kylmäainetta lisäämällä" ja sitten tosiasiassa siellä kompura tai kenno rikki :D
Pakko ihmetellä, millainen ostaja funtsii, että kyllä se ilmastointi toimii, myyjä ei vain aidosti viitsi käyttää autoa kylmäainetiskillä. :confused:
 
Moni korjaa tuollaiset pikkuviat itse tai välillä näkee näitä "ilmastointi tulee kuntoon kylmäainetta lisäämällä" ja sitten tosiasiassa siellä kompura tai kenno rikki :D
Täyttä syöpää tuollaiset sankarit.

Itsellä kun oli auto myynnissä niin kylmästi vaan luki että ilmastointi lakkasi toimimasta ja painetesti ei mennyt läpi, enempää ei tutkittu. Kyllä sillekin autolle uusi omistaja löytyi.
 
Eihän normaalisti kukaan muutoskatsasta optimointeja, suuttimia, ahtimia tai dpf poistoja. Tuollaisen ostaja on luultavasti perillä asiasta eikä tule yllätyksenä.
 
Onhan nuo pienet kilsat ikään nähden. Lisäksi tuossa kone kestää helposti miljoonan. Muutenkaan hyvälle autolle 300tkm ei ole mitään. Eri asia jotkut ranskanpatongit :p
Mielummin itse ottaisin sen 100-200tkm vähemmän ajetun, ja 10v nuoremman ranskanpatongin.
Tuon hintaluokan vehkeissä ainakin itselle olisi pääasia, että varaosat on halpoja.

Mutta onneksi ei tarvi noita miettiä, eukolla 2018vm 208peugeot jolla ajettu 50tkm. Ja itsellä firman puolesta 110tkm ajettu vm 2014 transit.
Löytyy myös tuo vm2005 jeep cherokee, ja siihen tuntuu rahaa uppovaan. Ihan kun aikoinaan oli 328 e46 bmw, oli hyvä ajaa jne, mutta ne vakuutukset ja osien hinnat oli kovia.
 
Mielummin itse ottaisin sen 100-200tkm vähemmän ajetun, ja 10v nuoremman ranskanpatongin.
Tuon hintaluokan vehkeissä ainakin itselle olisi pääasia, että varaosat on halpoja.

Mutta onneksi ei tarvi noita miettiä, eukolla 2018vm 208peugeot jolla ajettu 50tkm. Ja itsellä firman puolesta 110tkm ajettu vm 2014 transit.
Löytyy myös tuo vm2005 jeep cherokee, ja siihen tuntuu rahaa uppovaan. Ihan kun aikoinaan oli 328 e46 bmw, oli hyvä ajaa jne, mutta ne vakuutukset ja osien hinnat oli kovia.

Jos nuo pösöt on yhtään kuin ne vanhemmat vuosimallit, niin kannattaa laittaa kiertoon heti kun takuu loppuu. Arvonalenema sitten onkin tunnetusti melkoinen ;)
Kun tuollanen e39 on alustaltaan kunnossa, sillä ajelee paljon mieluummin kun jollain uudenkarhealla ranskalaisella. Tai millä tahansa uudella kopperolla.
Vanhan bemarin varaosat on yllättävän halpoja. Vakuutukset ja verot taas toisaalta kalliit.
 
Ei ole vain yksi omistaja tai sitten tuulilasi on ollut rikki tehtaalta asti :D Muuten tuollainen pikkuauto jossa 250hv jav neliveto voisi olla näppärä

No itellä oli 4-korinen golf 2.8l ja haldexin nelkulla. 235hp.. ihan hauska talvipeli kyl :) Nyt tosiaan tollanen 5 metrinen A6 255hepalla quattrona... aikalailla erilainen peli :D
 
Jos nuo pösöt on yhtään kuin ne vanhemmat vuosimallit, niin kannattaa laittaa kiertoon heti kun takuu loppuu. Arvonalenema sitten onkin tunnetusti melkoinen ;)
Kun tuollanen e39 on alustaltaan kunnossa, sillä ajelee paljon mieluummin kun jollain uudenkarhealla ranskalaisella. Tai millä tahansa uudella kopperolla.
Vanhan bemarin varaosat on yllättävän halpoja. Vakuutukset ja verot taas toisaalta kalliit.
Alta vuoden tuo Peugeot ollut, ja ajatus on, että 2-3v olis ja sitten vaihto uudempaan. Näillä näkymin uuteen 208,kunhan tulee myyntiin.
 
Onhan nuo pienet kilsat ikään nähden. Lisäksi tuossa kone kestää helposti miljoonan. Muutenkaan hyvälle autolle 300tkm ei ole mitään. Eri asia jotkut ranskanpatongit :p

E39:t on muuten hyviä autoja mutta niiden nahkapenkit on aina suht hirveitä noin "pienilläkin kilsoilla"

0b6757100b6c60a8c19ac1820c550edd.jpg
 
Ihan kun aikoinaan oli 328 e46 bmw, oli hyvä ajaa jne, mutta ne vakuutukset ja osien hinnat oli kovia.
No jaa, mikä on kova hinta ja mikä ei. Jos nyt E61 täyskaskon kanssa maksaa tällä hetkellä 407€/v + veroja 450€ luokkaa niin en sitä pahaksi näe, auto kuitenkin lähestulkoon kaikilla varusteilla mitä tehtaalta saanut. Siihen jos kerran vuodessa joutuu muutaman 40€ nivelen ja öljynvaihdon tekemään niin ei se kallista ole. Tosin tiedä sitten että onko paljon hinnoissa eroja E46.
 
No jaa, mikä on kova hinta ja mikä ei. Jos nyt E61 täyskaskon kanssa maksaa tällä hetkellä 407€/v + veroja 450€ luokkaa niin en sitä pahaksi näe, auto kuitenkin lähestulkoon kaikilla varusteilla mitä tehtaalta saanut. Siihen jos kerran vuodessa joutuu muutaman 40€ nivelen ja öljynvaihdon tekemään niin ei se kallista ole. Tosin tiedä sitten että onko paljon hinnoissa eroja E46.

kun sanot että "täyskaskon kanssa" oletan että liikennevakuutus tuossa mukana? Jos kyllä niin kiinnostaisi että mikä yhtiö?
 
Mistä autosta tarkalleen ottaen? Otin randomilla Nettiautosta jonkun alle kymppitonnin bemarin (530xd):

Liikennevakuutus
359,94 €
Laaja Kasko
1 062,83 €
Kokonaishinta
1 422,77 €

Låhitapiolan laskurin mukaan.
 
Ei kyllä saa minkään järkevän E61:n vakuutuksia täyskaskon kanssa tuohon hintaan, ei edes -50% eka vuosi alennuksilla.
 
70/70% näyttäisi laskuri.

Eikä nyt ole kysymys kaksikymppisestä nuoresta jannusta vaan kolmen lapsen keski-ikäisestä äijästä.
 
No ei tarvitse kummoinen matikkapää olla niin noilla hinnoilla päätyy toteamukseen, ettei alle kymppitonnin autoon mitään täyskaskoa kannata ottaa.
 
No jaa, mikä on kova hinta ja mikä ei. Jos nyt E61 täyskaskon kanssa maksaa tällä hetkellä 407€/v + veroja 450€ luokkaa niin en sitä pahaksi näe, auto kuitenkin lähestulkoon kaikilla varusteilla mitä tehtaalta saanut. Siihen jos kerran vuodessa joutuu muutaman 40€ nivelen ja öljynvaihdon tekemään niin ei se kallista ole. Tosin tiedä sitten että onko paljon hinnoissa eroja E46.

No huh huh...

Itselläkin on 10v vanha erittäin perusluokan diesel ja pelkästään osakaskon nosto täyteen nostaisi vakuutusta melkein tuon 400€ vuodessa. Bonukset ovat täydet.

Olisi kiva tietää millä nuokin kaavat ovat sitten muka laskettu kun itsellä ilman millaistakaan onnettumuushistoriaa vakuutukset ovat sika kalliita ja sitten aina tulee noita vastaan joilla täyskasko on muka 400-500€ vuoteen..
 
No huh huh...

Itselläkin on 10v vanha erittäin perusluokan diesel ja pelkästään osakaskon nosto täyteen nostaisi vakuutusta melkein tuon 400€ vuodessa. Bonukset ovat täydet.

Olisi kiva tietää millä nuokin kaavat ovat sitten muka laskettu kun itsellä ilman millaistakaan onnettumuushistoriaa vakuutukset ovat sika kalliita ja sitten aina tulee noita vastaan joilla täyskasko on muka 400-500€ vuoteen..

"Kaavaa" nyt kukaan vakuutuksesta sulle kerro mutta siihen vaikuttaa postinumero, vakuutuksen ottajan ikä, vakuutuksen kohteen ikä sekä niiden määrä liikenteessä, sekä samankaltaisella autolla tehdyt vakuutuskeissit. Auton turvallisuus, sekä tekniikka vaikuttaa myös.
Ja varmasti monta muutakin asiaa siihen vaikuttaa.
 
"Kaavaa" nyt kukaan vakuutuksesta sulle kerro mutta siihen vaikuttaa postinumero, vakuutuksen ottajan ikä, vakuutuksen kohteen ikä sekä niiden määrä liikenteessä, sekä samankaltaisella autolla tehdyt vakuutuskeissit. Auton turvallisuus, sekä tekniikka vaikuttaa myös.
Ja varmasti monta muutakin asiaa siihen vaikuttaa.

Juu, tuo on kyllä selvillä.

Yhdessä kohtaa kun muutin, niin hetken päästä tuli soittoa että vakuutuksesi nousi sitten satasella. Pitäisi varmaan ilmoittaa asuinkunta jonnekkin perähipiälle niin säästäisi nekin sataset. (Sorry OT:ta)
 
No huh huh...

Itselläkin on 10v vanha erittäin perusluokan diesel ja pelkästään osakaskon nosto täyteen nostaisi vakuutusta melkein tuon 400€ vuodessa. Bonukset ovat täydet.

Olisi kiva tietää millä nuokin kaavat ovat sitten muka laskettu kun itsellä ilman millaistakaan onnettumuushistoriaa vakuutukset ovat sika kalliita ja sitten aina tulee noita vastaan joilla täyskasko on muka 400-500€ vuoteen..

Mulla 5v vanha noin10k€ ranskatar huippukaskon kanssa 500€/v.

800cc pätkässä koko vuoden osakasko 300€.

Mies 38v Vantaa, kaikissa täydet bonukset...
 
Mistä autosta tarkalleen ottaen? Otin randomilla Nettiautosta jonkun alle kymppitonnin bemarin (530xd):

Liikennevakuutus
359,94 €
Laaja Kasko
1 062,83 €
Kokonaishinta
1 422,77 €

Låhitapiolan laskurin mukaan.

E61 525xd 2008 ja vakuutukset täyskaskolla ifistä ~450€/vuosi, liikenne ~34€x4=136€/a ja täyskasko ~80€x4=320€/a. Jos veivais maksutapoja/kertoja, niin saattas saada jotain pois, en tiedä.
 
E61 525xd 2008 ja vakuutukset täyskaskolla ifistä ~450€/vuosi, liikenne ~34€x4=136€/a ja täyskasko ~80€x4=320€/a. Jos veivais maksutapoja/kertoja, niin saattas saada jotain pois, en tiedä.
Aika hyvän diilin olet saanut. Minulle tarjoaa IF 640 euroa tai 540 euroa, jos laittaa omavastuun tonniiin. Täydet bonukset, etuohjelman alennus, 36 vuotta, osoite maaseudulla, nolla vakuutustapausta autoiluhistoriassa.
 
Aika hyvän diilin olet saanut. Minulle tarjoaa IF 640 euroa tai 540 euroa, jos laittaa omavastuun tonniiin. Täydet bonukset, etuohjelman alennus, 36 vuotta, osoite maaseudulla, nolla vakuutustapausta autoiluhistoriassa.

Aika samoilla spekseillä mennään muuten, mutta mulla pari tapahtumaa hinauksista ja sijaisautosta, kolareita 0. En muuten tajunnut katsoa omavastuuta, mutta muistelen, että 300€ tai jossain siinä.

Edit: ~vuosi sitten viimeksi pääsin tutustumaan hinaukseen ja sijaisautoon. Sijaisautosta ei näy vakuutushistoriassa mitään, mutta hinaus ~40km matka oli karvan auki 400€. Hinaus tuli määränpäästä, eli auto ajoi sen 80km. Kuluja ittelle 0 ja vuokra-auto oli kaksi päivää ajossa.
 
Autoliiton plus -jäsenyys kattaa myös hinaukset ja sijaisauton. Ei omavastuuta. Hinta rapiat 100€/vuosi. Voimassa kaikissa ajoneuvoissa jossa satut istumaan kun matka jää kesken. Tästä syystä en noihin muutaman tonnin autoihin mitään kaskoa viitsi hankkia, etenkin kun autoja taloudessa useampia...
 
No ei nyt ihan, peruskuntoiset RC:t ovat yleensä 3000e ylöspäin eli tuplat pitää laittaa lisää



Hieno vanha esittelymalli GTI-206 rekisterikilpeä myöten. :D
Tiedän tasan tarkkaan missä tuo vietti vuosia aikaa. Ulkonäkö vain paheni ja kilvet+ulkonäkö naurattivat joka kerta kun ohi ajoi :D. Enpä olisi uskonut täällä moiseen törmääväni. Oletin jotenkin että olisi mällätty/paalattu jo kun ei ole tullut bongattua.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 831
Viestejä
4 567 316
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
Wisbargo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom