Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Onhan nuo pienet kilsat ikään nähden. Lisäksi tuossa kone kestää helposti miljoonan. Muutenkaan hyvälle autolle 300tkm ei ole mitään. Eri asia jotkut ranskanpatongit :p
Mielummin itse ottaisin sen 100-200tkm vähemmän ajetun, ja 10v nuoremman ranskanpatongin.
Tuon hintaluokan vehkeissä ainakin itselle olisi pääasia, että varaosat on halpoja.

Mutta onneksi ei tarvi noita miettiä, eukolla 2018vm 208peugeot jolla ajettu 50tkm. Ja itsellä firman puolesta 110tkm ajettu vm 2014 transit.
Löytyy myös tuo vm2005 jeep cherokee, ja siihen tuntuu rahaa uppovaan. Ihan kun aikoinaan oli 328 e46 bmw, oli hyvä ajaa jne, mutta ne vakuutukset ja osien hinnat oli kovia.
 
Mielummin itse ottaisin sen 100-200tkm vähemmän ajetun, ja 10v nuoremman ranskanpatongin.
Tuon hintaluokan vehkeissä ainakin itselle olisi pääasia, että varaosat on halpoja.

Mutta onneksi ei tarvi noita miettiä, eukolla 2018vm 208peugeot jolla ajettu 50tkm. Ja itsellä firman puolesta 110tkm ajettu vm 2014 transit.
Löytyy myös tuo vm2005 jeep cherokee, ja siihen tuntuu rahaa uppovaan. Ihan kun aikoinaan oli 328 e46 bmw, oli hyvä ajaa jne, mutta ne vakuutukset ja osien hinnat oli kovia.

Jos nuo pösöt on yhtään kuin ne vanhemmat vuosimallit, niin kannattaa laittaa kiertoon heti kun takuu loppuu. Arvonalenema sitten onkin tunnetusti melkoinen ;)
Kun tuollanen e39 on alustaltaan kunnossa, sillä ajelee paljon mieluummin kun jollain uudenkarhealla ranskalaisella. Tai millä tahansa uudella kopperolla.
Vanhan bemarin varaosat on yllättävän halpoja. Vakuutukset ja verot taas toisaalta kalliit.
 
Ei ole vain yksi omistaja tai sitten tuulilasi on ollut rikki tehtaalta asti :D Muuten tuollainen pikkuauto jossa 250hv jav neliveto voisi olla näppärä

No itellä oli 4-korinen golf 2.8l ja haldexin nelkulla. 235hp.. ihan hauska talvipeli kyl :) Nyt tosiaan tollanen 5 metrinen A6 255hepalla quattrona... aikalailla erilainen peli :D
 
Jos nuo pösöt on yhtään kuin ne vanhemmat vuosimallit, niin kannattaa laittaa kiertoon heti kun takuu loppuu. Arvonalenema sitten onkin tunnetusti melkoinen ;)
Kun tuollanen e39 on alustaltaan kunnossa, sillä ajelee paljon mieluummin kun jollain uudenkarhealla ranskalaisella. Tai millä tahansa uudella kopperolla.
Vanhan bemarin varaosat on yllättävän halpoja. Vakuutukset ja verot taas toisaalta kalliit.
Alta vuoden tuo Peugeot ollut, ja ajatus on, että 2-3v olis ja sitten vaihto uudempaan. Näillä näkymin uuteen 208,kunhan tulee myyntiin.
 
Onhan nuo pienet kilsat ikään nähden. Lisäksi tuossa kone kestää helposti miljoonan. Muutenkaan hyvälle autolle 300tkm ei ole mitään. Eri asia jotkut ranskanpatongit :p

E39:t on muuten hyviä autoja mutta niiden nahkapenkit on aina suht hirveitä noin "pienilläkin kilsoilla"

0b6757100b6c60a8c19ac1820c550edd.jpg
 
Ihan kun aikoinaan oli 328 e46 bmw, oli hyvä ajaa jne, mutta ne vakuutukset ja osien hinnat oli kovia.
No jaa, mikä on kova hinta ja mikä ei. Jos nyt E61 täyskaskon kanssa maksaa tällä hetkellä 407€/v + veroja 450€ luokkaa niin en sitä pahaksi näe, auto kuitenkin lähestulkoon kaikilla varusteilla mitä tehtaalta saanut. Siihen jos kerran vuodessa joutuu muutaman 40€ nivelen ja öljynvaihdon tekemään niin ei se kallista ole. Tosin tiedä sitten että onko paljon hinnoissa eroja E46.
 
No jaa, mikä on kova hinta ja mikä ei. Jos nyt E61 täyskaskon kanssa maksaa tällä hetkellä 407€/v + veroja 450€ luokkaa niin en sitä pahaksi näe, auto kuitenkin lähestulkoon kaikilla varusteilla mitä tehtaalta saanut. Siihen jos kerran vuodessa joutuu muutaman 40€ nivelen ja öljynvaihdon tekemään niin ei se kallista ole. Tosin tiedä sitten että onko paljon hinnoissa eroja E46.

kun sanot että "täyskaskon kanssa" oletan että liikennevakuutus tuossa mukana? Jos kyllä niin kiinnostaisi että mikä yhtiö?
 
Mistä autosta tarkalleen ottaen? Otin randomilla Nettiautosta jonkun alle kymppitonnin bemarin (530xd):

Liikennevakuutus
359,94 €
Laaja Kasko
1 062,83 €
Kokonaishinta
1 422,77 €

Låhitapiolan laskurin mukaan.
 
Ei kyllä saa minkään järkevän E61:n vakuutuksia täyskaskon kanssa tuohon hintaan, ei edes -50% eka vuosi alennuksilla.
 
70/70% näyttäisi laskuri.

Eikä nyt ole kysymys kaksikymppisestä nuoresta jannusta vaan kolmen lapsen keski-ikäisestä äijästä.
 
No ei tarvitse kummoinen matikkapää olla niin noilla hinnoilla päätyy toteamukseen, ettei alle kymppitonnin autoon mitään täyskaskoa kannata ottaa.
 
No jaa, mikä on kova hinta ja mikä ei. Jos nyt E61 täyskaskon kanssa maksaa tällä hetkellä 407€/v + veroja 450€ luokkaa niin en sitä pahaksi näe, auto kuitenkin lähestulkoon kaikilla varusteilla mitä tehtaalta saanut. Siihen jos kerran vuodessa joutuu muutaman 40€ nivelen ja öljynvaihdon tekemään niin ei se kallista ole. Tosin tiedä sitten että onko paljon hinnoissa eroja E46.

No huh huh...

Itselläkin on 10v vanha erittäin perusluokan diesel ja pelkästään osakaskon nosto täyteen nostaisi vakuutusta melkein tuon 400€ vuodessa. Bonukset ovat täydet.

Olisi kiva tietää millä nuokin kaavat ovat sitten muka laskettu kun itsellä ilman millaistakaan onnettumuushistoriaa vakuutukset ovat sika kalliita ja sitten aina tulee noita vastaan joilla täyskasko on muka 400-500€ vuoteen..
 
No huh huh...

Itselläkin on 10v vanha erittäin perusluokan diesel ja pelkästään osakaskon nosto täyteen nostaisi vakuutusta melkein tuon 400€ vuodessa. Bonukset ovat täydet.

Olisi kiva tietää millä nuokin kaavat ovat sitten muka laskettu kun itsellä ilman millaistakaan onnettumuushistoriaa vakuutukset ovat sika kalliita ja sitten aina tulee noita vastaan joilla täyskasko on muka 400-500€ vuoteen..

"Kaavaa" nyt kukaan vakuutuksesta sulle kerro mutta siihen vaikuttaa postinumero, vakuutuksen ottajan ikä, vakuutuksen kohteen ikä sekä niiden määrä liikenteessä, sekä samankaltaisella autolla tehdyt vakuutuskeissit. Auton turvallisuus, sekä tekniikka vaikuttaa myös.
Ja varmasti monta muutakin asiaa siihen vaikuttaa.
 
"Kaavaa" nyt kukaan vakuutuksesta sulle kerro mutta siihen vaikuttaa postinumero, vakuutuksen ottajan ikä, vakuutuksen kohteen ikä sekä niiden määrä liikenteessä, sekä samankaltaisella autolla tehdyt vakuutuskeissit. Auton turvallisuus, sekä tekniikka vaikuttaa myös.
Ja varmasti monta muutakin asiaa siihen vaikuttaa.

Juu, tuo on kyllä selvillä.

Yhdessä kohtaa kun muutin, niin hetken päästä tuli soittoa että vakuutuksesi nousi sitten satasella. Pitäisi varmaan ilmoittaa asuinkunta jonnekkin perähipiälle niin säästäisi nekin sataset. (Sorry OT:ta)
 
No huh huh...

Itselläkin on 10v vanha erittäin perusluokan diesel ja pelkästään osakaskon nosto täyteen nostaisi vakuutusta melkein tuon 400€ vuodessa. Bonukset ovat täydet.

Olisi kiva tietää millä nuokin kaavat ovat sitten muka laskettu kun itsellä ilman millaistakaan onnettumuushistoriaa vakuutukset ovat sika kalliita ja sitten aina tulee noita vastaan joilla täyskasko on muka 400-500€ vuoteen..

Mulla 5v vanha noin10k€ ranskatar huippukaskon kanssa 500€/v.

800cc pätkässä koko vuoden osakasko 300€.

Mies 38v Vantaa, kaikissa täydet bonukset...
 
Mistä autosta tarkalleen ottaen? Otin randomilla Nettiautosta jonkun alle kymppitonnin bemarin (530xd):

Liikennevakuutus
359,94 €
Laaja Kasko
1 062,83 €
Kokonaishinta
1 422,77 €

Låhitapiolan laskurin mukaan.

E61 525xd 2008 ja vakuutukset täyskaskolla ifistä ~450€/vuosi, liikenne ~34€x4=136€/a ja täyskasko ~80€x4=320€/a. Jos veivais maksutapoja/kertoja, niin saattas saada jotain pois, en tiedä.
 
E61 525xd 2008 ja vakuutukset täyskaskolla ifistä ~450€/vuosi, liikenne ~34€x4=136€/a ja täyskasko ~80€x4=320€/a. Jos veivais maksutapoja/kertoja, niin saattas saada jotain pois, en tiedä.
Aika hyvän diilin olet saanut. Minulle tarjoaa IF 640 euroa tai 540 euroa, jos laittaa omavastuun tonniiin. Täydet bonukset, etuohjelman alennus, 36 vuotta, osoite maaseudulla, nolla vakuutustapausta autoiluhistoriassa.
 
Aika hyvän diilin olet saanut. Minulle tarjoaa IF 640 euroa tai 540 euroa, jos laittaa omavastuun tonniiin. Täydet bonukset, etuohjelman alennus, 36 vuotta, osoite maaseudulla, nolla vakuutustapausta autoiluhistoriassa.

Aika samoilla spekseillä mennään muuten, mutta mulla pari tapahtumaa hinauksista ja sijaisautosta, kolareita 0. En muuten tajunnut katsoa omavastuuta, mutta muistelen, että 300€ tai jossain siinä.

Edit: ~vuosi sitten viimeksi pääsin tutustumaan hinaukseen ja sijaisautoon. Sijaisautosta ei näy vakuutushistoriassa mitään, mutta hinaus ~40km matka oli karvan auki 400€. Hinaus tuli määränpäästä, eli auto ajoi sen 80km. Kuluja ittelle 0 ja vuokra-auto oli kaksi päivää ajossa.
 
Autoliiton plus -jäsenyys kattaa myös hinaukset ja sijaisauton. Ei omavastuuta. Hinta rapiat 100€/vuosi. Voimassa kaikissa ajoneuvoissa jossa satut istumaan kun matka jää kesken. Tästä syystä en noihin muutaman tonnin autoihin mitään kaskoa viitsi hankkia, etenkin kun autoja taloudessa useampia...
 
No ei nyt ihan, peruskuntoiset RC:t ovat yleensä 3000e ylöspäin eli tuplat pitää laittaa lisää



Hieno vanha esittelymalli GTI-206 rekisterikilpeä myöten. :D
Tiedän tasan tarkkaan missä tuo vietti vuosia aikaa. Ulkonäkö vain paheni ja kilvet+ulkonäkö naurattivat joka kerta kun ohi ajoi :D. Enpä olisi uskonut täällä moiseen törmääväni. Oletin jotenkin että olisi mällätty/paalattu jo kun ei ole tullut bongattua.
 
Onko tuo kolariauto? Ainakin omassa 206:ssa bägi istui ratissa paljon siistimmin.
Olihan tuossa kilpikin solmussa ja tuota en muista menneiltä vuosilta. Mutta toisaalta tuo puskuri näyttää tutulta vuosien takaa kyllä ja jäljet myös tukisivat sen olevan vanha.

EDIT: Never mind. Katsoin äkkiä että olisi yhä tuosta GTI-206:sta puhe.
 
Loistavat kuvat! :D BMW 125 i E82 Coupe Coupé 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tässähän pitäisi olla vain 218hv eikä mitään 265hv?
Jep, 218hv vakiona mutta tuon saa ohjelmoitua sinne +250hp lukemiin, lähemmäksi 130i -mallia. Lähes sama 3-litrainen moottori, pienillä eroilla. Toinen vaihtoehto on, että tuo on oikeasti 130i, mutta myyjä laittanut virheellisesti 125i. Eli siis ohjelmoitu, tai virhe mallissa/teholukemissa.

EDIT:

Rekisteritiedoilla löytyi:

Ajoneuvon merkki:
BMW
Ajoneuvon malli:
1-SARJA
Käyttöönottopäivä:
24.7.2008
Sylinteritilavuus: (Jos kyseessä on sähköauto, ota yhteys asiakaspalveluun.)
2996 cm3
Teho: (Jos kyseessä on sähköauto, ota yhteys asiakaspalveluun.)
160.0 kW
 
Viimeksi muokattu:
Jep, 218hv vakiona mutta tuon saa ohjelmoitua sinne +250hp lukemiin, lähemmäksi 130i -mallia. Lähes sama 3-litrainen moottori, pienillä eroilla. Toinen vaihtoehto on, että tuo on oikeasti 130i, mutta myyjä laittanut virheellisesti 125i. Eli siis ohjelmoitu, tai virhe mallissa/teholukemissa.

Rekisteritiedoilla löytyi:

Ajoneuvon merkki:
BMW
Ajoneuvon malli:
1-SARJA
Käyttöönottopäivä:
24.7.2008
Sylinteritilavuus: (Jos kyseessä on sähköauto, ota yhteys asiakaspalveluun.)
2996 cm3
Teho: (Jos kyseessä on sähköauto, ota yhteys asiakaspalveluun.)
160.0 kW

Jep eli kuitenkin se 218hv myyjä ehkä kuvittelee, että siinä on 3.0i tehot...:D
 
Siitä Carina museoitavaksi. Hintapyyntökään ei ole kohtuuton.

Toyota Carina II Porrasperä 1985 - Vaihtoauto - Nettiauto

Jos olisi lähempänä niin hakisin pois. Harraste peliksi kauppa kassin virkaa toimittamaan. Yhdellä tojon lujimmista koneista, pienet kulut ja kauppa ajut menisi täysin.. 4A moottori on luotettava mitä niitä itellä on ollu aikaisemmin.

Miinuksena onhan se yks rumimpia tojotia varsinki tuon ikäluokkaisista. Silti omallaan tavallaan niin hienokin se on..
 
Jos nuo pösöt on yhtään kuin ne vanhemmat vuosimallit, niin kannattaa laittaa kiertoon heti kun takuu loppuu. Arvonalenema sitten onkin tunnetusti melkoinen ;)

Tervetuloa 2010-luvulle...

Tulos voi hämmentää suomalaisia: Eurooppalainen tutkimuslaitos laittoi automerkit luotettavuusjärjestykseen

Ainakin itselleni on aika helppokin uskoa esim. saksalaismerkkien taaperrusta (VAG, BMW, MB) katsellessa, että PSA-konserni on yleisesti ottaen ajanut luotettavuudessa ohitse. Mielikuvat toki tulevat pahasti perässä, äkkiseltään törmäsin esim. Valittujen Palojen mielikuvatutkimukseen vuodelta 2018, jossa VW oli neljänneksi luotettavimman paikalla...
 
Samat viat ne tahtoo olla kaikissa merkeissä valmistusmaasta riippumatta, itse olen omistanut ~160 autoa ja epäluotettavin on ollut volvo s60 d5(2002, 289tkm) ja luotettavin citroen xantia 1.9td 1998. Siltikin minulla jäytää takaraivossa pelko ranskalaisia kohtaan vaikkei minulla ole ollut muita ongelmia niiden kanssa kuin poismyyminen. Kaikki ongelmat jne ovat käytetyissä vain niin yksilökohtaisia. Esimerkiksi sähköjä ja johtosarjoja pidetään ranskalaisten ongelmana mutta yhtälailla 2004->vag autoissa on suorastaan surkeat johtosarjat, erittäin ohuita piuhoja jotka kovettuvat vuosien saatossa ja aiheuttavat kaikenlaista kivaa...sama koskee myös mersuja ja oikeastaan kaikkia eurooppalaisia merkkejä vm 2000->

Nimim. Säännöllisesti airbag merkkivaloa s-mersusta kuittaava(pelkääjän oven johtosarjassa katkos)

Jos etsii itselleen vain käyttöautoa eikä välitä arvonlaskusta niin uskallan hyvinkin suositella ranskalaista, kannattaa vain googlettaa ne normaalijutut kuten tyyppiviat jne. Tälläkin hetkellä kakkosautona ässämersun rinnalla toimii 300tkm ajettu 600€:n automaattivaihteinen citroen c5.
 
Viimeksi muokattu:
Samat viat ne tahtoo olla kaikissa merkeissä valmistusmaasta riippumatta, itse olen omistanut ~160 autoa ja epäluotettavin on ollut volvo s60 d5(2002, 289tkm) ja luotettavin citroen xantia 1.9td 1998. Siltikin minulla jäytää takaraivossa pelko ranskalaisia kohtaan vaikkei minulla ole ollut muita ongelmia niiden kanssa kuin poismyyminen. Kaikki ongelmat jne ovat käytetyissä vain niin yksilökohtaisia. Esimerkiksi sähköjä ja johtosarjoja pidetään ranskalaisten ongelmana mutta yhtälailla 2004->vag autoissa on suorastaan surkeat johtosarjat, erittäin ohuita piuhoja jotka kovettuvat vuosien saatossa ja aiheuttavat kaikenlaista kivaa...sama koskee myös mersuja ja oikeastaan kaikkia eurooppalaisia merkkejä vm 2000->

Nimim. Säännöllisesti airbag merkkivaloa s-mersusta kuittaava(pelkääjän oven johtosarjassa katkos)

Jos etsii itselleen vain käyttöautoa eikä välitä arvonlaskusta niin uskallan hyvinkin suositella ranskalaista, kannattaa vain googlettaa ne normaalijutut kuten tyyppiviat jne. Tälläkin hetkellä kakkosautona ässämersun rinnalla toimii 300tkm ajettu 600€:n automaattivaihteinen citroen c5.
Ranskisten parasta antia onkin olematon arvonalenema ja ihan hyvä käyttöarvo. Siksi itsellänikin käyttikswnä harrasteen kaverina nykyään suht tuore farkkurellu
 
Nimim. Säännöllisesti airbag merkkivaloa s-mersusta kuittaava(pelkääjän oven johtosarjassa katkos)
Jätä pari kuittaus kertaa väliin, keräät voimia ja korjaa se johtosarja?
Kerran tiedät missä vika on.

Tulee mieleen ne "pikkuvika, lähtee kuittaamalla hetkeksi tai korjaa asia x, sitten toimii"
 
Jätä pari kuittaus kertaa väliin, keräät voimia ja korjaa se johtosarja?
Kerran tiedät missä vika on.

Tulee mieleen ne "pikkuvika, lähtee kuittaamalla hetkeksi tai korjaa asia x, sitten toimii"

Saattaa olla hankala korjattava, vaikka ideana kuulostaa helpolta. Uusi johtosarja voi olla hivenen kallis. Tutun volkkarista meni kuskin oven johdot vituralleen omia aikojaan, tyyppikiva kuulemma. Hintaa sarjalle olisi tullut sen verran rasvaisesti että omistaja mieluummin tyytyy siihen että kaiutin, peilin säätö, lämmitys ja jotain muuta ei toimi. Sähköikkuna ja keskuslukko pelaa kyllä vielä.
 
Tuo on tarkoitus korjailla jahka kerkiää, paikka on aika tarkalleen saranan kohdalla, en ole vielä tuolla sen enempää päätäni vaivannut kun tulee niin satunnaisesti ja saa johtosukkaa heiluttamalla ja kuittaamalla pois.
 
4000e yli 20v vanhasta melkein 300 000km ajetusta pikkubemarista? BMW 323 ti Compact 3d Viistoperä 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto

"-Kattoverhoilu hieman roikkuu mutta ei häiritsevästi"

Vaikka itseä ei häiritse niin ostajaa voi häiritä, kannattaisi liimata se paikoilleen :D
Kesällä vastaavanlainen bemari ja olikohan hintapyyntökin samaa luokkaa, pinnassa enemmän ruostetta kuin maalia. Oli vielä paikallisen autoliikkeen myytävänä, olisi pitänyt ottaa rekkari ylös ja seurata erehtyykö joku sen ostamaan.
 
Saattaa olla hankala korjattava, vaikka ideana kuulostaa helpolta. Uusi johtosarja voi olla hivenen kallis. Tutun volkkarista meni kuskin oven johdot vituralleen omia aikojaan, tyyppikiva kuulemma. Hintaa sarjalle olisi tullut sen verran rasvaisesti että omistaja mieluummin tyytyy siihen että kaiutin, peilin säätö, lämmitys ja jotain muuta ei toimi. Sähköikkuna ja keskuslukko pelaa kyllä vielä.
Ei kai sitä koko johtosarjaa tarvitse vaihtaa. Korjaa vaan ne piuhat mitkä on sieltä poikki/oikosessa.

Vittumainenhan se korjaaminen toki voi olla. Suurin ongelma on todennäköisesti se, että niissä johdoissa ei ole paljoa ylimääräistä varaa ja ei ole tilaa tehdä korjauksia.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
269 091
Viestejä
4 657 769
Jäsenet
76 342
Uusin jäsen
maissihiutale

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom