Niin nyt nuokin vissiin alkaa olla jo keräilyharvinaisuuksia. Ite ostin kahdella tonnilla vuosituhannen vaihteessa yhden pakoputkivikaisen, mutta niukalla voitolla sen sitten myin korjattuna. Ja niihin aikoihin noita oli jenkeissä joka paikassa myynnissä suunilleen $500:lla, kun oli aika yleinen auto siellä. Aika masentavahan tuo peruswankel kuitenkin oli. Joo kiertää pitkälle, mutta tehoa kuitenkin rajallisesti niin ne kierrokset ja vauhti nousee aika hitaasti. Ja bensan kulutus tehoon nähden nykymittapuulla naurettava. Tai oikeastaan jo silloin aikanaan. Ja sitten tietysti roottorin tiivisteviat päälle. Turbona tietysti ihan eri laite. Sääli, ettei sitä turboa rx-8:iin saatu. Sillä olisi varmaan teho/kulutus suhteen saanut kohtalaiseksi, mutta kun sitten olisi ollut liikaa tehoa Japanilaiselle valmistajalle. Kyllähän rx-8 6-vaihteinen versio on aivan mainio ajaa ja siinä tehokin on ihan sopiva, mutta edelleen kulutus ja moottoriongelmat painaa. Käsittääkseni moottori säilyy huomattavasti paremmin, jos antaa hyvin lämmitä ja ajaa aina yli 3000 rpm, mutta sitten ollaan jo yli 12 litran keskikulutuksilla.