Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Kun ei ole edes referenssi hintaa niin väittäisin että lähemmäs 10k € koska juurikin varsin orkkis kuntoinen. Wankel on khyl hieno moottori.

Harmi ettei siitä wankelista saatu ikinä kestävää. Tuolla litratilavuudella tuo oli hyvinkin suosittu työsuhdeautona verotussyistä. NSU RO80 oli tai taisi olla ensimmäisiä wankeleita -60 luvulla, eipä noitakaan enää missään ole.

Mazda MX-3 1.8-24 V6 3d heinäkuussa katsastettu Coupé 1994 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tälläinenenkin näköjään vielä löytyy ja millä hintaa. Uutena oli varsin hauska ajettava, kaverin isällä oli bran new tuollainen ja kyllähän sillä räppäiltiin. Maailman pienin V6 motti tais olla, ja paksin nurkassa logo oli kullattu.:geek:
 
Jokseenkin huvittavaa miten vieretysten voisi olla vaikka tuo Mitsun 1.6 V6 ja melkein tuplasti suurempi rivinelonen esim Porsche 944 3.0 I4 :D
 
Jokseenkin huvittavaa miten vieretysten voisi olla vaikka tuo Mitsun 1.6 V6 ja melkein tuplasti suurempi rivinelonen esim Porsche 944 3.0 I4 :D
Pontiac Tempestin puolikas-V8 3.2l Trophy taitaa olla niitä suurimpia sodanjälkeisiä henkilöautoista löytyneitä nelosia :D
 
Tuollaisen ison bensanelosen värinä tyhjäkäynnillä alkaa varmaan lähennellä jonkun vanhan diesel transitin tyhjäkäynnin ravistusta... Joskus kokenut 2.5L 944 possun tärinän tyhjäkäynnillä, mutta tavallaan tuollaiseen vanhaan kevyeen sporttiin se sopi.
 
Viimeksi muokattu:
Pontiac Tempestin puolikas-V8 3.2l Trophy taitaa olla niitä suurimpia sodanjälkeisiä henkilöautoista löytyneitä nelosia :D
Löytyy myös suomalaisittain modattu 968:n kone 4l:n versiona, mutta ei ole enää mitään tekemistä tavallisen koneen kanssa. 2l V8 löytyy myös ihan sarjavalmisteisena.
 
Viimeksi muokattu:
Tuollaisen ison bensanelosen värinä tyhjäkäynnillä alkaa varmaan lähennellä jonkun vanhan diesel transitin tyhjäkäynnin ravistusta... Joskus kokenut 2.5L 944 possun tärinän tyhjäkäynnillä, mutta tavallaan tuollaiseen vanhaan kevyeen sporttiin se sopi.
Miksi se niin tekisi? Eihän se Volvon isossa punalohkossakaan mitään häirinnyt, vaan lähinnä auton pysähtyessä ihmiset luulivat, että moottori pääsi sammumaan koska mitään ei kuulu tuulettimen äänen yli. Auto värisi tai heilui kun moottori oli kovasta pakkasesta käynnistetty tai jos vedätettiin liian pienellä käyntinopeudella, mutta ei lämpimän koneen tyhjäkäynnillä. Vaikka tilavuus ei ollut 2,5 tai 3,0 litraa vaan vain noin 2,3 niin luulisi siinä olevan vähän varaa skaalata vielä ylöspäin. Ihan eri tunnelma kuin uudessa Fordin dieselhenkilöautossa, jossa ei tosiaan pääse unohtamaan että moottori käy tyhjäkäyntiä. Perkele, perse puutuu siitä jurinasta.
 
Kun ei ole edes referenssi hintaa niin väittäisin että lähemmäs 10k € koska juurikin varsin orkkis kuntoinen. Wankel on khyl hieno moottori.

Niin nyt nuokin vissiin alkaa olla jo keräilyharvinaisuuksia. Ite ostin kahdella tonnilla vuosituhannen vaihteessa yhden pakoputkivikaisen, mutta niukalla voitolla sen sitten myin korjattuna. Ja niihin aikoihin noita oli jenkeissä joka paikassa myynnissä suunilleen $500:lla, kun oli aika yleinen auto siellä. Aika masentavahan tuo peruswankel kuitenkin oli. Joo kiertää pitkälle, mutta tehoa kuitenkin rajallisesti niin ne kierrokset ja vauhti nousee aika hitaasti. Ja bensan kulutus tehoon nähden nykymittapuulla naurettava. Tai oikeastaan jo silloin aikanaan. Ja sitten tietysti roottorin tiivisteviat päälle. Turbona tietysti ihan eri laite. Sääli, ettei sitä turboa rx-8:iin saatu. Sillä olisi varmaan teho/kulutus suhteen saanut kohtalaiseksi, mutta kun sitten olisi ollut liikaa tehoa Japanilaiselle valmistajalle. Kyllähän rx-8 6-vaihteinen versio on aivan mainio ajaa ja siinä tehokin on ihan sopiva, mutta edelleen kulutus ja moottoriongelmat painaa. Käsittääkseni moottori säilyy huomattavasti paremmin, jos antaa hyvin lämmitä ja ajaa aina yli 3000 rpm, mutta sitten ollaan jo yli 12 litran keskikulutuksilla.
 
Niin nyt nuokin vissiin alkaa olla jo keräilyharvinaisuuksia. Ite ostin kahdella tonnilla vuosituhannen vaihteessa yhden pakoputkivikaisen, mutta niukalla voitolla sen sitten myin korjattuna. Ja niihin aikoihin noita oli jenkeissä joka paikassa myynnissä suunilleen $500:lla, kun oli aika yleinen auto siellä. Aika masentavahan tuo peruswankel kuitenkin oli. Joo kiertää pitkälle, mutta tehoa kuitenkin rajallisesti niin ne kierrokset ja vauhti nousee aika hitaasti. Ja bensan kulutus tehoon nähden nykymittapuulla naurettava. Tai oikeastaan jo silloin aikanaan. Ja sitten tietysti roottorin tiivisteviat päälle. Turbona tietysti ihan eri laite. Sääli, ettei sitä turboa rx-8:iin saatu. Sillä olisi varmaan teho/kulutus suhteen saanut kohtalaiseksi, mutta kun sitten olisi ollut liikaa tehoa Japanilaiselle valmistajalle. Kyllähän rx-8 6-vaihteinen versio on aivan mainio ajaa ja siinä tehokin on ihan sopiva, mutta edelleen kulutus ja moottoriongelmat painaa. Käsittääkseni moottori säilyy huomattavasti paremmin, jos antaa hyvin lämmitä ja ajaa aina yli 3000 rpm, mutta sitten ollaan jo yli 12 litran keskikulutuksilla.
Kyllä noi japanilaiset urheiluautot tuntuu aina olevan 12 litran keskikulutuksella ainakin mitä itse muutamia eri korimallin skylinejä olen omistanut.
 
BMW 335 E92 Coupé M-Sport Look ** ISOLLA RAHALLA JA LAADUKKAASTI JUURI RAKENNETTU ** OHJELMOITU N.400HP ** S Coupé 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mikähän homma? Kuitin mukaan bemmi viety johonkin nyrkkipajalle ja viritetty melkein 13k eurolla :confused:

Kuulostaa aika absurdilta 12v vanhalle bemarille.

Tämän jälkeen ilmeisesti melkein heti viety liikkeeseen.

Entinen omistaja ei jaksa paskaa myydä ja käyny laittaa uutta joka nurkkaan, tuostahan nuo kuitista selviää.
 
BMW 335 E92 Coupé M-Sport Look ** ISOLLA RAHALLA JA LAADUKKAASTI JUURI RAKENNETTU ** OHJELMOITU N.400HP ** S Coupé 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mikähän homma? Kuitin mukaan bemmi viety johonkin nyrkkipajalle ja viritetty melkein 13k eurolla :confused:

Kuulostaa aika absurdilta 12v vanhalle bemarille.

Tämän jälkeen ilmeisesti melkein heti viety liikkeeseen.

Kyseinen auto on ulosotettu ja myyty vissiin turbovikaisena joskus puoli vuotta sitten. Kai sen joku jobbari on pilkkahintaan ostanut sitten.
 
Kyseinen auto on ulosotettu ja myyty vissiin turbovikaisena joskus puoli vuotta sitten. Kai sen joku jobbari on pilkkahintaan ostanut sitten.
Ei välttämättä edes jobbari vaan joku harrastaja todennäköisemmin, jolla sitten kiinnostus ei riitä tai tietää saavansa hyvät fyrkat. Tiedä sitten.
 
Kyllä noi japanilaiset urheiluautot tuntuu aina olevan 12 litran keskikulutuksella ainakin mitä itse muutamia eri korimallin skylinejä olen omistanut.

Toyota Caldina vm. -03 tammikuussa tulee vuosi täyteen ja kulutus pyörinyt kesällä 10-11L/100km ja kylminä päivinä sen 12.5L/100km
 
Miksi se niin tekisi? Eihän se Volvon isossa punalohkossakaan mitään häirinnyt, vaan lähinnä auton pysähtyessä ihmiset luulivat, että moottori pääsi sammumaan koska mitään ei kuulu tuulettimen äänen yli. Auto värisi tai heilui kun moottori oli kovasta pakkasesta käynnistetty tai jos vedätettiin liian pienellä käyntinopeudella, mutta ei lämpimän koneen tyhjäkäynnillä. Vaikka tilavuus ei ollut 2,5 tai 3,0 litraa vaan vain noin 2,3 niin luulisi siinä olevan vähän varaa skaalata vielä ylöspäin. Ihan eri tunnelma kuin uudessa Fordin dieselhenkilöautossa, jossa ei tosiaan pääse unohtamaan että moottori käy tyhjäkäyntiä. Perkele, perse puutuu siitä jurinasta.

A downside of the Trophy 4 was engine vibration,[2] as an inline four-cylinder engine suffers from inherent secondary imbalance resulting from its 180 degree crankshaft. The two outside cylinders move together simultaneously, as do the two inside cylinders. Due to the geometry of the wrist pins, connecting rods and crankshaft journals a piston descending from top dead center will always move quicker through the first 30 degrees of crankshaft travel than a piston moving upward from bottom dead center, meaning that more mass is moving downward than is moving upward, causing a shaking in the vertical plane. Modern engines larger than 122 cu in (2.0 L) tend to have twin counter-rotating balance shafts to counteract these vibrations, but balance shafts were not commonly used until the mid-1970s.
En tiedä onko tuossa mainitsemassasi Volvon motissa tasapainoakseli, mutta muutenkin noissa aiemmin mainituissa melkein litra lisää tilavuutta lisää liikkuvaa massaa ja värinöitä melkoisesti.
Ja onhan nämä osin tottumiskysymyksiä kuitenkin, mutta yleisesti V6:n pehmeään ”vavahteluun” saatika R6:teen verrattuna rivi4 on kyllä melko karkea käynniltään.
 
Ei välttämättä edes jobbari vaan joku harrastaja todennäköisemmin, jolla sitten kiinnostus ei riitä tai tietää saavansa hyvät fyrkat. Tiedä sitten.

Käytännössä kamut antaa max 2/3 myyntihinnasta. Tulli antaa 17t myyntiarvoksi ~ hyvityshinta aika pitkälle.

Laiton peli, ohjelmoitu, vaihdettu välijäähy ja turbot, katti ja hiukkassuodatin poistettu, led valot ja alustasarja.
 
Viimeksi muokattu:
S3 huutokaupassa. Ilmoituksessa maalaillaan, että olisi halpa jos menee tuolla 13800e...Audi S3 Huutokauppa Sunnuntaina 15.12.2019 20:00! Viistoperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

3h ennen huutokaupan loppua ollaan vasta 6000e joten tuskin käy kauppa :D

Huutokaupat.com
Ihan vitsi tuo huutopaukat.com tai huutokaupat.fi, meneeköhän noiden kautta oikeasti kaupaksi muita kuin 500-1000€ ritsoja? Kymmenkunta kauppaa mitä seurannut niin kalliimmissa 10-20k€ autoissa huutohinnat nousseet n. puoleen tai 2/3 mitä nettiauton pyynti ja ei tietysti tuolla myyty. Miksi edes tarjota kun ei ole mitään velvoitetta myydä kuitenkaan? Varmaan laitettu tavoitehinta samaksi kuin nettiautossa pyynti.
 
Ihan vitsi tuo huutopaukat.com tai huutokaupat.fi, meneeköhän noiden kautta oikeasti kaupaksi muita kuin 500-1000€ ritsoja? Kymmenkunta kauppaa mitä seurannut niin kalliimmissa 10-20k€ autoissa huutohinnat nousseet n. puoleen tai 2/3 mitä nettiauton pyynti ja ei tietysti tuolla myyty. Miksi edes tarjota kun ei ole mitään velvoitetta myydä kuitenkaan? Varmaan laitettu tavoitehinta samaksi kuin nettiautossa pyynti.

Tuonne pistetään ne, joita liike ei voi myydä normaalia kautta takuun vuoksi :D
 
Ihan vitsi tuo huutopaukat.com tai huutokaupat.fi, meneeköhän noiden kautta oikeasti kaupaksi muita kuin 500-1000€ ritsoja? Kymmenkunta kauppaa mitä seurannut niin kalliimmissa 10-20k€ autoissa huutohinnat nousseet n. puoleen tai 2/3 mitä nettiauton pyynti ja ei tietysti tuolla myyty. Miksi edes tarjota kun ei ole mitään velvoitetta myydä kuitenkaan? Varmaan laitettu tavoitehinta samaksi kuin nettiautossa pyynti.

Aikalailla huuhaata. Ehkä noissa halvemmissa joskus tekee hyvät kaupat. Onhan se nettiautokin nykyään varsinaista huutokauppaa. Sata tarjousta tulee eikä yksikään lähellä pyyntiä. Miksi pitää olla rinnakkainen järjestelmä.
 
Takalasinpyyhin hyytynyt melkein 45 astetta ylemmäksi kuin mulla. Onkohan 3.2l takapyyhkijässä vahvempi moottori, kuin puolta pienemmässä kansanmallissa :think:

Täysin viaton auto tämän ikäinen ei ole.

- Huomautuksena katsastuksessa; vasemman puolen parkkivalo ei pala. Vika johdoissa jossain.

- takaikkunan pyyhkijä ei toimi (pyyhkijän moottori vaikuttaisi olevan rikki)

Enemmän mietityttäisi tuo valon palamattomuus, pahimmillaan joutuu selvittelemään jotain viheliäistä sähkövikaa. Takalasin pyyhkimen voi deletoida kokonaan pois
 
Enemmän mietityttäisi tuo valon palamattomuus, pahimmillaan joutuu selvittelemään jotain viheliäistä sähkövikaa.
... tai sitten sama kuin omassa Audissa; lampun kannalla huono kontakti / hapettunut ja hiomapaperi + elektroniikkapuhdistusaine auttoi.

Itsekin kirosin ensin kun ei lampun vaihtamisella korjaantunut...
 
Tai niin kuin minun Mersussa, kun koko polttimo tippui sinne umpion sisälle, ilmankos ei vilkku toiminut :)
 
... tai sitten sama kuin omassa Audissa; lampun kannalla huono kontakti / hapettunut ja hiomapaperi + elektroniikkapuhdistusaine auttoi.

Itsekin kirosin ensin kun ei lampun vaihtamisella korjaantunut...

Moni korjaa tuollaiset pikkuviat itse tai välillä näkee näitä "ilmastointi tulee kuntoon kylmäainetta lisäämällä" ja sitten tosiasiassa siellä kompura tai kenno rikki :D
 
Moni korjaa tuollaiset pikkuviat itse tai välillä näkee näitä "ilmastointi tulee kuntoon kylmäainetta lisäämällä" ja sitten tosiasiassa siellä kompura tai kenno rikki :D
Pakko ihmetellä, millainen ostaja funtsii, että kyllä se ilmastointi toimii, myyjä ei vain aidosti viitsi käyttää autoa kylmäainetiskillä. :confused:
 
Moni korjaa tuollaiset pikkuviat itse tai välillä näkee näitä "ilmastointi tulee kuntoon kylmäainetta lisäämällä" ja sitten tosiasiassa siellä kompura tai kenno rikki :D
Täyttä syöpää tuollaiset sankarit.

Itsellä kun oli auto myynnissä niin kylmästi vaan luki että ilmastointi lakkasi toimimasta ja painetesti ei mennyt läpi, enempää ei tutkittu. Kyllä sillekin autolle uusi omistaja löytyi.
 
Eihän normaalisti kukaan muutoskatsasta optimointeja, suuttimia, ahtimia tai dpf poistoja. Tuollaisen ostaja on luultavasti perillä asiasta eikä tule yllätyksenä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
269 091
Viestejä
4 657 769
Jäsenet
76 342
Uusin jäsen
maissihiutale

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom