Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Mikähän lie takana, kun noilla km-määrällä tehty koneremppa ja mitä tehty? Ja itsellä on omassa autossa sentään vajaa 370tkm ja todennäköisesti alkuperäinen avaamaton moottori.

No tässähän lienee takana se 2009 - 2011 Vaggilaisten 1.8 ja 2.0 TFSI koneiden surullisen kuuluisa öljynkulutusongelma.
 
No tässähän lienee takana se 2009 - 2011 Vaggilaisten 1.8 ja 2.0 TFSI koneiden surullisen kuuluisa öljynkulutusongelma.

Tästä tulee mieleen, että noissa Nissan Primeroissa (P12-sarjalainen) 1.8L 16v oli tuota kuuluisaa öljynsyöntiongelmaa. Niissähän meni 3-sylinterin kohtaalla lohko hieman soikeaksi. Noissa P12 Primeroissa 2.0l 16v bensassa taisi taas olla tuon jakopään ketjun kanssa ongelmia.
 
Molemmissa koneissa oli öljynsyönti ja jakopää ongelmia, 1.6l "vain" jakoketju, sen vaihtoväliksi tosin taisi olla kirjassakin ilmoitettu 100tkm tjms...
 
Molemmissa koneissa oli öljynsyönti ja jakopää ongelmia, 1.6l "vain" jakoketju, sen vaihtoväliksi tosin taisi olla kirjassakin ilmoitettu 100tkm tjms...

Jotkuthan vaihtelivat ainakin 2.0l koneeseen vanhemman mallisarjan jakopään osia, kun noissa P10 sarjan 2.0l koneissa taas kesti jakopää. Mitä nyt pari P10 Primeraa 2.0L 16v bensakoneella omistaneena ja yli 300tkm ajettuna. En tiedä, olivatko tarkoituksella heikentäneet osia uudemmissa malleissa.
 
Mikähän lie takana, kun noilla km-määrällä tehty koneremppa ja mitä tehty?

Kaikissa 08-11 TFSi 2.0i pitää olla mäntäremppa tehty tai jossain kohtaa öljynsyönti alkaa. Näitä on tehty alle 50 000km ajettuihinkin mutta suurimmalla todennäköisyydellä tulee eteen alle 200 000km kohdilla. Hinta riippuu missä tekee ja mitä vaihdetaan 4000-6000e
 
Eikö TFSi koneissa ole enää jakopää tai öljynsyöntiongemia 2012-> ? Auto pitäisi vaihtaa ja olen kaikki TFSi koneiset skipannut, olettaen että paskoja kaikki.
 
Eikö TFSi koneissa ole enää jakopää tai öljynsyöntiongemia 2012-> ? Auto pitäisi vaihtaa ja olen kaikki TFSi koneiset skipannut, olettaen että paskoja kaikki.
Vuosiluku ei ole ihan noin tarkka, mutta kolmannen sukupolven koneissa tuota ongelmaa ei ole. Jossain noilla main niitä alkoi autoihin tulla, varmuuden saa katsomalla konepellin alle. Kolmossukupolven moottorissa on öljyn täyttökorkki tuolla tavalla "sivussa" kun ongelmallisessa moottorissa se on keskellä tuota muovisuojaa.

ea888.png
 
Vuosiluku ei ole ihan noin tarkka, mutta kolmannen sukupolven koneissa tuota ongelmaa ei ole. Jossain noilla main niitä alkoi autoihin tulla, varmuuden saa katsomalla konepellin alle. Kolmossukupolven moottorissa on öljyn täyttökorkki tuolla tavalla "sivussa" kun ongelmallisessa moottorissa se on keskellä tuota muovisuojaa.

ea888.png
Puhuit yksikössä "tuosta" ongelmasta, mutta kysyjä kysyi sekä jakopää- että öljynsyöntiongelmista. Onko ne molemmat korjattu? Jos noita uskaltaisi ostaa, niin autovalikoima kasvaisi kummasti. :)
 
Puhuit yksikössä "tuosta" ongelmasta, mutta kysyjä kysyi sekä jakopää- että öljynsyöntiongelmista. Onko ne molemmat korjattu?
Öljyä eivät ainakaan syö. En ole ainakaan suuremmin lukenut jakopääongelmistakaan. Omalla autolla on ajettu vasta noin 150tkm ja vielä pelaa, toki eihän tuollainen matka vielä mitään kerro. Mutta olisi noista varmaan foorumeilla mölytty, jos ongelmia kovasti olisi. Itse olen uskaltanut ostaa kaksi autoa joissa on tuo 3rd gen moottori ja ostaisin näillä kokemuksilla kolmannenkin.
 
Niin joo, tarkennetaan vielä kun alkuperäinen kysymys oli vain TFSI-koneista. Tässä mainittu koskee siis 1.8/2.0 litraisia TFSI ja TSI moottoreita.

1.0/1.2/1.4/1.5 TFSI/TSI on asioita erikseen, ei niissäkään nykyään mitään fataaleja vikoja ole mutta milloin uudempi moottori on mihinkin malliin tullut ja mistä sen tunnistaa, on asia erikseen.

Tuo havainnekuvani pätee siis vain 1.8/2.0 TFSI/TSI EA888 moottorien 2. vs 3. sukupolven tunnistamiseen.
 
Moottorirempan hinta näköjään isketty suoraan auton hintaan joka vastaa nyt 4-5 vuotta uudempia joissa ei remppaa tarvitse tehdä.

Noh, tyhmähän ei ollut se joka pyytää... :facepalm:

Eipähän tartte myyjän ihmetellä, kun se auto on vieläkin 10v päästä hänellä ylihinnalla. Tai sitten ei vaan haluta luopua autosta
 
Huvittavaa kun alussa kerrotaan miten Volvolla ajellessa haaveiltiin mekkeristä ja nyt vaihdossa kelpaa sitten eri Volvot. Oisko kannattanu vaan pysyä siinä Vollessa? :D
No kaverilla ollut hirmuinen meisseli-kuume, ja nyt kun auto on alla ja kuume hellittänyt tajunnut että volvo on parempi, niin kaduttaahan se..
 
Kun ei ole edes referenssi hintaa niin väittäisin että lähemmäs 10k € koska juurikin varsin orkkis kuntoinen. Wankel on khyl hieno moottori.

Harmi ettei siitä wankelista saatu ikinä kestävää. Tuolla litratilavuudella tuo oli hyvinkin suosittu työsuhdeautona verotussyistä. NSU RO80 oli tai taisi olla ensimmäisiä wankeleita -60 luvulla, eipä noitakaan enää missään ole.

Mazda MX-3 1.8-24 V6 3d heinäkuussa katsastettu Coupé 1994 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tälläinenenkin näköjään vielä löytyy ja millä hintaa. Uutena oli varsin hauska ajettava, kaverin isällä oli bran new tuollainen ja kyllähän sillä räppäiltiin. Maailman pienin V6 motti tais olla, ja paksin nurkassa logo oli kullattu.:geek:
 
Jokseenkin huvittavaa miten vieretysten voisi olla vaikka tuo Mitsun 1.6 V6 ja melkein tuplasti suurempi rivinelonen esim Porsche 944 3.0 I4 :D
 
Jokseenkin huvittavaa miten vieretysten voisi olla vaikka tuo Mitsun 1.6 V6 ja melkein tuplasti suurempi rivinelonen esim Porsche 944 3.0 I4 :D
Pontiac Tempestin puolikas-V8 3.2l Trophy taitaa olla niitä suurimpia sodanjälkeisiä henkilöautoista löytyneitä nelosia :D
 
Tuollaisen ison bensanelosen värinä tyhjäkäynnillä alkaa varmaan lähennellä jonkun vanhan diesel transitin tyhjäkäynnin ravistusta... Joskus kokenut 2.5L 944 possun tärinän tyhjäkäynnillä, mutta tavallaan tuollaiseen vanhaan kevyeen sporttiin se sopi.
 
Viimeksi muokattu:
Pontiac Tempestin puolikas-V8 3.2l Trophy taitaa olla niitä suurimpia sodanjälkeisiä henkilöautoista löytyneitä nelosia :D
Löytyy myös suomalaisittain modattu 968:n kone 4l:n versiona, mutta ei ole enää mitään tekemistä tavallisen koneen kanssa. 2l V8 löytyy myös ihan sarjavalmisteisena.
 
Viimeksi muokattu:
Tuollaisen ison bensanelosen värinä tyhjäkäynnillä alkaa varmaan lähennellä jonkun vanhan diesel transitin tyhjäkäynnin ravistusta... Joskus kokenut 2.5L 944 possun tärinän tyhjäkäynnillä, mutta tavallaan tuollaiseen vanhaan kevyeen sporttiin se sopi.
Miksi se niin tekisi? Eihän se Volvon isossa punalohkossakaan mitään häirinnyt, vaan lähinnä auton pysähtyessä ihmiset luulivat, että moottori pääsi sammumaan koska mitään ei kuulu tuulettimen äänen yli. Auto värisi tai heilui kun moottori oli kovasta pakkasesta käynnistetty tai jos vedätettiin liian pienellä käyntinopeudella, mutta ei lämpimän koneen tyhjäkäynnillä. Vaikka tilavuus ei ollut 2,5 tai 3,0 litraa vaan vain noin 2,3 niin luulisi siinä olevan vähän varaa skaalata vielä ylöspäin. Ihan eri tunnelma kuin uudessa Fordin dieselhenkilöautossa, jossa ei tosiaan pääse unohtamaan että moottori käy tyhjäkäyntiä. Perkele, perse puutuu siitä jurinasta.
 
Kun ei ole edes referenssi hintaa niin väittäisin että lähemmäs 10k € koska juurikin varsin orkkis kuntoinen. Wankel on khyl hieno moottori.

Niin nyt nuokin vissiin alkaa olla jo keräilyharvinaisuuksia. Ite ostin kahdella tonnilla vuosituhannen vaihteessa yhden pakoputkivikaisen, mutta niukalla voitolla sen sitten myin korjattuna. Ja niihin aikoihin noita oli jenkeissä joka paikassa myynnissä suunilleen $500:lla, kun oli aika yleinen auto siellä. Aika masentavahan tuo peruswankel kuitenkin oli. Joo kiertää pitkälle, mutta tehoa kuitenkin rajallisesti niin ne kierrokset ja vauhti nousee aika hitaasti. Ja bensan kulutus tehoon nähden nykymittapuulla naurettava. Tai oikeastaan jo silloin aikanaan. Ja sitten tietysti roottorin tiivisteviat päälle. Turbona tietysti ihan eri laite. Sääli, ettei sitä turboa rx-8:iin saatu. Sillä olisi varmaan teho/kulutus suhteen saanut kohtalaiseksi, mutta kun sitten olisi ollut liikaa tehoa Japanilaiselle valmistajalle. Kyllähän rx-8 6-vaihteinen versio on aivan mainio ajaa ja siinä tehokin on ihan sopiva, mutta edelleen kulutus ja moottoriongelmat painaa. Käsittääkseni moottori säilyy huomattavasti paremmin, jos antaa hyvin lämmitä ja ajaa aina yli 3000 rpm, mutta sitten ollaan jo yli 12 litran keskikulutuksilla.
 
Niin nyt nuokin vissiin alkaa olla jo keräilyharvinaisuuksia. Ite ostin kahdella tonnilla vuosituhannen vaihteessa yhden pakoputkivikaisen, mutta niukalla voitolla sen sitten myin korjattuna. Ja niihin aikoihin noita oli jenkeissä joka paikassa myynnissä suunilleen $500:lla, kun oli aika yleinen auto siellä. Aika masentavahan tuo peruswankel kuitenkin oli. Joo kiertää pitkälle, mutta tehoa kuitenkin rajallisesti niin ne kierrokset ja vauhti nousee aika hitaasti. Ja bensan kulutus tehoon nähden nykymittapuulla naurettava. Tai oikeastaan jo silloin aikanaan. Ja sitten tietysti roottorin tiivisteviat päälle. Turbona tietysti ihan eri laite. Sääli, ettei sitä turboa rx-8:iin saatu. Sillä olisi varmaan teho/kulutus suhteen saanut kohtalaiseksi, mutta kun sitten olisi ollut liikaa tehoa Japanilaiselle valmistajalle. Kyllähän rx-8 6-vaihteinen versio on aivan mainio ajaa ja siinä tehokin on ihan sopiva, mutta edelleen kulutus ja moottoriongelmat painaa. Käsittääkseni moottori säilyy huomattavasti paremmin, jos antaa hyvin lämmitä ja ajaa aina yli 3000 rpm, mutta sitten ollaan jo yli 12 litran keskikulutuksilla.
Kyllä noi japanilaiset urheiluautot tuntuu aina olevan 12 litran keskikulutuksella ainakin mitä itse muutamia eri korimallin skylinejä olen omistanut.
 
BMW 335 E92 Coupé M-Sport Look ** ISOLLA RAHALLA JA LAADUKKAASTI JUURI RAKENNETTU ** OHJELMOITU N.400HP ** S Coupé 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mikähän homma? Kuitin mukaan bemmi viety johonkin nyrkkipajalle ja viritetty melkein 13k eurolla :confused:

Kuulostaa aika absurdilta 12v vanhalle bemarille.

Tämän jälkeen ilmeisesti melkein heti viety liikkeeseen.

Entinen omistaja ei jaksa paskaa myydä ja käyny laittaa uutta joka nurkkaan, tuostahan nuo kuitista selviää.
 
BMW 335 E92 Coupé M-Sport Look ** ISOLLA RAHALLA JA LAADUKKAASTI JUURI RAKENNETTU ** OHJELMOITU N.400HP ** S Coupé 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mikähän homma? Kuitin mukaan bemmi viety johonkin nyrkkipajalle ja viritetty melkein 13k eurolla :confused:

Kuulostaa aika absurdilta 12v vanhalle bemarille.

Tämän jälkeen ilmeisesti melkein heti viety liikkeeseen.

Kyseinen auto on ulosotettu ja myyty vissiin turbovikaisena joskus puoli vuotta sitten. Kai sen joku jobbari on pilkkahintaan ostanut sitten.
 
Kyseinen auto on ulosotettu ja myyty vissiin turbovikaisena joskus puoli vuotta sitten. Kai sen joku jobbari on pilkkahintaan ostanut sitten.
Ei välttämättä edes jobbari vaan joku harrastaja todennäköisemmin, jolla sitten kiinnostus ei riitä tai tietää saavansa hyvät fyrkat. Tiedä sitten.
 
Kyllä noi japanilaiset urheiluautot tuntuu aina olevan 12 litran keskikulutuksella ainakin mitä itse muutamia eri korimallin skylinejä olen omistanut.

Toyota Caldina vm. -03 tammikuussa tulee vuosi täyteen ja kulutus pyörinyt kesällä 10-11L/100km ja kylminä päivinä sen 12.5L/100km
 
Miksi se niin tekisi? Eihän se Volvon isossa punalohkossakaan mitään häirinnyt, vaan lähinnä auton pysähtyessä ihmiset luulivat, että moottori pääsi sammumaan koska mitään ei kuulu tuulettimen äänen yli. Auto värisi tai heilui kun moottori oli kovasta pakkasesta käynnistetty tai jos vedätettiin liian pienellä käyntinopeudella, mutta ei lämpimän koneen tyhjäkäynnillä. Vaikka tilavuus ei ollut 2,5 tai 3,0 litraa vaan vain noin 2,3 niin luulisi siinä olevan vähän varaa skaalata vielä ylöspäin. Ihan eri tunnelma kuin uudessa Fordin dieselhenkilöautossa, jossa ei tosiaan pääse unohtamaan että moottori käy tyhjäkäyntiä. Perkele, perse puutuu siitä jurinasta.

A downside of the Trophy 4 was engine vibration,[2] as an inline four-cylinder engine suffers from inherent secondary imbalance resulting from its 180 degree crankshaft. The two outside cylinders move together simultaneously, as do the two inside cylinders. Due to the geometry of the wrist pins, connecting rods and crankshaft journals a piston descending from top dead center will always move quicker through the first 30 degrees of crankshaft travel than a piston moving upward from bottom dead center, meaning that more mass is moving downward than is moving upward, causing a shaking in the vertical plane. Modern engines larger than 122 cu in (2.0 L) tend to have twin counter-rotating balance shafts to counteract these vibrations, but balance shafts were not commonly used until the mid-1970s.
En tiedä onko tuossa mainitsemassasi Volvon motissa tasapainoakseli, mutta muutenkin noissa aiemmin mainituissa melkein litra lisää tilavuutta lisää liikkuvaa massaa ja värinöitä melkoisesti.
Ja onhan nämä osin tottumiskysymyksiä kuitenkin, mutta yleisesti V6:n pehmeään ”vavahteluun” saatika R6:teen verrattuna rivi4 on kyllä melko karkea käynniltään.
 
Ei välttämättä edes jobbari vaan joku harrastaja todennäköisemmin, jolla sitten kiinnostus ei riitä tai tietää saavansa hyvät fyrkat. Tiedä sitten.

Käytännössä kamut antaa max 2/3 myyntihinnasta. Tulli antaa 17t myyntiarvoksi ~ hyvityshinta aika pitkälle.

Laiton peli, ohjelmoitu, vaihdettu välijäähy ja turbot, katti ja hiukkassuodatin poistettu, led valot ja alustasarja.
 
Viimeksi muokattu:
S3 huutokaupassa. Ilmoituksessa maalaillaan, että olisi halpa jos menee tuolla 13800e...Audi S3 Huutokauppa Sunnuntaina 15.12.2019 20:00! Viistoperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

3h ennen huutokaupan loppua ollaan vasta 6000e joten tuskin käy kauppa :D

Huutokaupat.com
Ihan vitsi tuo huutopaukat.com tai huutokaupat.fi, meneeköhän noiden kautta oikeasti kaupaksi muita kuin 500-1000€ ritsoja? Kymmenkunta kauppaa mitä seurannut niin kalliimmissa 10-20k€ autoissa huutohinnat nousseet n. puoleen tai 2/3 mitä nettiauton pyynti ja ei tietysti tuolla myyty. Miksi edes tarjota kun ei ole mitään velvoitetta myydä kuitenkaan? Varmaan laitettu tavoitehinta samaksi kuin nettiautossa pyynti.
 
Ihan vitsi tuo huutopaukat.com tai huutokaupat.fi, meneeköhän noiden kautta oikeasti kaupaksi muita kuin 500-1000€ ritsoja? Kymmenkunta kauppaa mitä seurannut niin kalliimmissa 10-20k€ autoissa huutohinnat nousseet n. puoleen tai 2/3 mitä nettiauton pyynti ja ei tietysti tuolla myyty. Miksi edes tarjota kun ei ole mitään velvoitetta myydä kuitenkaan? Varmaan laitettu tavoitehinta samaksi kuin nettiautossa pyynti.

Tuonne pistetään ne, joita liike ei voi myydä normaalia kautta takuun vuoksi :D
 
Ihan vitsi tuo huutopaukat.com tai huutokaupat.fi, meneeköhän noiden kautta oikeasti kaupaksi muita kuin 500-1000€ ritsoja? Kymmenkunta kauppaa mitä seurannut niin kalliimmissa 10-20k€ autoissa huutohinnat nousseet n. puoleen tai 2/3 mitä nettiauton pyynti ja ei tietysti tuolla myyty. Miksi edes tarjota kun ei ole mitään velvoitetta myydä kuitenkaan? Varmaan laitettu tavoitehinta samaksi kuin nettiautossa pyynti.

Aikalailla huuhaata. Ehkä noissa halvemmissa joskus tekee hyvät kaupat. Onhan se nettiautokin nykyään varsinaista huutokauppaa. Sata tarjousta tulee eikä yksikään lähellä pyyntiä. Miksi pitää olla rinnakkainen järjestelmä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 829
Viestejä
4 567 277
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
Wisbargo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom