Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Voihan toiminimen perustaa vaikka luottotiedot olisi kuinka persiillään. Siitä vaan jonon jatkoksi odottamaan saataviaan kun mitään ei ole mistä ottaa.
On se odottaminenkin lähempänä rahojen saamista kuin se, että firma on konkassa ja on varmaa ettei sieltä enää mitään saa.

Meni kyllä aika kauas offtopicciin. Pointti oli että ei se toiminimi ole mikään vapaudu vastuusta -kortti autokaupoissa.
 
On se odottaminenkin lähempänä rahojen saamista kuin se, että firma on konkassa ja on varmaa ettei sieltä enää mitään saa.

Meni kyllä aika kauas offtopicciin. Pointti oli että ei se toiminimi ole mikään vapaudu vastuusta -kortti autokaupoissa.

Turhaa positiivista ajattelua:)
 
Turhaa positiivista ajattelua:)
Toki käytännössä rahojen takaisin saaminen voi olla aika pitkä prosessi, mutta ei toiminimi eikä myyjän lisäämät omat disclaimerit poista myyjän vastuuta, jos kaupankäynti ei ole mennyt sääntöjen mukaan.
 
No joo, ei paha jos öljyremppa tehty vaan. En nyt jaksa googlata vaivaako just tuota myllyä, se tehdään kun oikea kohde ja vuosimalli haarukassa:bored:
Tuon genin S3 SB vaan on pirun tyylikäs laite ulkoisestikin.
 
Toki käytännössä rahojen takaisin saaminen voi olla aika pitkä prosessi, mutta ei toiminimi eikä myyjän lisäämät omat disclaimerit poista myyjän vastuuta, jos kaupankäynti ei ole mennyt sääntöjen mukaan.

Yks jobbari laittaa lintat vaan luottotiedottoman kaverin nimiin, ja näin syntyy kauppa yksityishenkilöiden välillä jolta on turha mennä mitään kyselemään. Jos ulostottomies kyselee jotain auton perään, niin se on sitten hajonnut jonnekin mettätielle, saa hakea jos kiinnostaa:vihellys:

Muutenkin ne on kärryt on sitten vaan myyntitilissä. Turha noista mitään veroja ym. turhaa on maksaa.

Mitähän tuo nyt maksaa kun ei hintaa näy? En jaksa rekata tai mitä vittua tuo nyt tarvitsee hinnan näyttämiseen:facepalm:
Kun tehokas nelkku haussa vajaavedon tilalle itsellä.
E: Juuh olikin myyty. Millähän pyynnillä oli?

Ei näy rekattunakaan, myyjä poistanut hinnan, kuten itsekin teen. Toki poistan kaikki ylimääräiset kuvatkin ja jäljelle jää esim kuva renkaista. Tarvi kenenkään uteliaan etsiä vaikkei asia enää itselle kuulu.
 
Yks jobbari laittaa lintat vaan luottotiedottoman kaverin nimiin, ja näin syntyy kauppa yksityishenkilöiden välillä jolta on turha mennä mitään kyselemään. Jos ulostottomies kyselee jotain auton perään, niin se on sitten hajonnut jonnekin mettätielle, saa hakea jos kiinnostaa:vihellys:

Muutenkin ne on kärryt on sitten vaan myyntitilissä. Turha noista mitään veroja ym. turhaa on maksaa.
Toki kaikenlaisia skenaarioita voi keksiä. Tosin vastuusta ei vapauta tuokaan.
 
Kyllä vastuu jää ihan ostajalle, sanoo laki mitä hyvänsä. Jos myyjällä ei ole mitään millä maksaa niin ei mahda minkään.
Kyllä se vastuu silti on sillä myyjällä. Se katotaan vasta sen jälkeen, että onko varaa maksaa vai ei. Ei varattomatkaan saa autokaupoilla toimia ihan miten sattuu.
 
Kyllä se vastuu silti on sillä myyjällä. Se katotaan vasta sen jälkeen, että onko varaa maksaa vai ei. Ei varattomatkaan saa autokaupoilla toimia ihan miten sattuu.

Kyllä ne saa, ja sen myös tekevät koska voivat. Mihin noitten halpisten myynti sitten perustuisi tai voisi edes toimia jos kaikesta voisi valittaa ja perätä oikeuksiaan jostain tonnin pommista mistä löytyy kahden tonnin vika.
 
Kyllä ne saa, ja sen myös tekevät koska voivat. Mihin noitten halpisten myynti sitten perustuisi tai voisi edes toimia jos kaikesta voisi valittaa ja perätä oikeuksiaan jostain tonnin pommista mistä löytyy kahden tonnin vika.
Vastuut menee auton iän ja kilometrien perusteella. Eli ei tonninkaan autoa saa myydä, edes varattomana tai toiminimen takaa, ilman mitään vastuita.
 
Vastuut menee auton iän ja kilometrien perusteella. Eli ei tonninkaan autoa saa myydä, edes varattomana tai toiminimen takaa, ilman mitään vastuita.

Tee käytännön testi, osta joltain vähemmistön edustajalta sellainen halpa mikä on edes leimassa. Sitten jos jotain tulee, niin perää oikeuksiasi.

Ja tosiaan, tässäkin langassa on näytetty myynti-ilmoituksia missä kalliskin auto on myytävänä, ja taustoilta löytyy jenkeissä tulvan viemä tai kolaroitu auto.
Siten oli se joku postaus vissiin minultakin, missä USA tuonti Volvo 740 mailimittarilla, muistaakseni myyjäliike voitti, vaikka ostajalla oli tosiasiantuntija™ mukana. Eikä siinäkään tainut olla mitään muuta kummasteltavaa kuin mittarilukema. Vaikka tyhmempikin näkee mittaristoa paikanpäällä vilkaisemalla että mailithan ne siinä.

No joo, menee OT puolelle. Mutta käytännössähän jos paskan ostaa halvalla, niin peilistä löytyy syyllinen. Ellei sitten halua käydä oikeutta kalliimman kautta.
 
Tee käytännön testi, osta joltain vähemmistön edustajalta sellainen halpa mikä on edes leimassa. Sitten jos jotain tulee, niin perää oikeuksiasi.

Ja tosiaan, tässäkin langassa on näytetty myynti-ilmoituksia missä kalliskin auto on myytävänä, ja taustoilta löytyy jenkeissä tulvan viemä tai kolaroitu auto.
Siten oli se joku postaus vissiin minultakin, missä USA tuonti Volvo 740 mailimittarilla, muistaakseni myyjäliike voitti, vaikka ostajalla oli tosiasiantuntija™ mukana. Eikä siinäkään tainut olla mitään muuta kummasteltavaa kuin mittarilukema. Vaikka tyhmempikin näkee mittaristoa paikanpäällä vilkaisemalla että mailithan ne siinä.

No joo, menee OT puolelle. Mutta käytännössähän jos paskan ostaa halvalla, niin peilistä löytyy syyllinen. Ellei sitten halua käydä oikeutta kalliimman kautta.
Toki käytännössä rahojen takaisin saaminen ei ole niin helppoa, mutta sehän ei ole sama asia kuin että myyjä voisi myydä ilman mitään vastuita.
 
Toki käytännössä rahojen takaisin saaminen ei ole niin helppoa, mutta sehän ei ole sama asia kuin että myyjä voisi myydä ilman mitään vastuita.

No sovitaan että teoreettinen vastuu, mikä tosin harvoin jos koskaan toteutuu. Koska kumpikaan ei tunnusta olevansa oikeassa tai väärässä, niin oliskohan tämä tässä:tup:
 
Ei pitäisi tästä enää jatkaa, mutta jatkan silti:

Määrittelevä tekijä siinä mitä ostaja voi olettaa saavansa on hinta ja ilmoituksessa annetut tiedot. Tonnilla tuskin voi oikeudessa pitävästi olettaa saavansa kulkinetta joka ei viikon päästä leviä.

Eri asia sitten kun myydään useamman tuhannen euron autoa, jota erikseen kehutaan siistiksi ja hyväkuntoiseksi, kuten tässä bemariesimerkissä.
 
Tässä sekoitetaan nyt kolmea erillistä asiaa, joitten kaikkien on toteuduttava tuossa järjestyksessä, että korvauksia saisi (jos ei sopuun vapaaehtoisesti päästä)

1) Jaksaako/kannattaako tapella.
2) Kuuluuko homma virhevastuuseen.
3) Onko myyjällä varaa maksaa.

Useinmiten homma tyssää jo tuohon ensimmäiseen kohtaan, jos on halpa auto tai vika ja myyjä ei vapaaehtoisesti edes kuluttajariitalautakunnan päätökseen jälkeen korvaa. Viimekädessä vain oikeus voi pakottaa ketään maksamaan yhtään mistään yhtään mitään, oli auto vanha romu tai pakasta vedetty. Väitän, että aika harvoin kohta kolme on se ongelma , oli sitten T:mi, henkilöyhtiö, osuuskunta tai Oy. Kahdessa ekassa se vastuusta luikertelu on nimenoamaan vaikeampaa, kun yrittäjä maksaa laskusta koko omaisuudellaan. Oy taas jos kippaa niin velat jaa konkurssipesälle.

Kakkoskohdan osalta tonninpommissa ei voi kestävyydeltä perustellusti juuri mitään odottaan, mutta ei sielläkään myyjä saa väärää tietoa antaa. Jos luvataan talvirenkaiden olevan uudet ja mukaan saakin loppukuluneet nakit niin todellakin menee virhevastuuseen. Olettan siis että kohdat 1 ja 3 toteutuvat.

Viranomaismääräyksien mukaisuuden osalta olisi kiinnostava nähdä case esim. poistetusta DPF:stä, jos tästä ei ole kerrottu. Se saattaisi käräjillä mennäkin virhevastuuseen vanhemmassakin, koska ei ole normaalia kulumista tai kestoa vaan viranomaismääräysten vastaiseksi tarkoituksella tehty tuote. Tosin uudella DPF:llä auto tulee parempaan kuntoon, joten välttämättä koko lystiä ei korvattaisi vanhaan autoon.

Tuostahan voi joutua yksityinenkin vastuuseen:
Oudon riidan päätös: Kuluttaja maksaa autoliikkeelle tuhansia euroja

Kahden yksityisten välillä kauppalaki eiole pakottava, eli siitä voidaan sopimuksella poiketa. Ja kuluttajaviranomaiset ei auta kahden yksityisen välisessä riidassa, vaan asiaa joutuu ajamaan ihan itse. Eli tuskin kannataa missään tonninpommin riidoissa. Eriasia jos on selkeä petos, silloin se on jo rikosilmolla hoidettava homma eikä riita asia.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun tämä keskustelu lähti liikkeelle tuosta kyseisestä bemarista, niin kyllä minä ainakin ymmärrän täysin sen, että myyjä yrittää myydä tuota perävalotakuulla, eikä tuohon välttämättä edes liity mitään tiedossa olevaa vikaa. Viritetty laitos, jonka saa varmasti poljettua paskaksi suhteellisen nopeasti sopivan ammarin käytössä. Yritä siinä sitten selvitellä, että miksi se porsi, kun on vedetty donitseja paikallisen s-marketin pihamaalla.

Eniten jäin melkein miettimään tuota kohtaa "tieliikennekelpoinen".. Eli onko tuo edes sitä, jos nyt ihan suurennuslasilla katsotaan?
 
Miksei olisi _jos_ on muutoskatsastettu noille hilppeille
JB4 moottorin virityssofta ei taida olla katsastuskelpoinen "HUOMIOI ! Ainoastaan käytettäväksi radalla, kilpailuissa ja suljetuissa ajotilaisuuksissa, tuotetta EI saa käyttää tieliikenteessä! Tuotteessa EI ole TÜV tai muita hyväksyntöjä!"

Sama noi castless downpipes ym. palikat mitä autossa on eivät taida olla ihan leimalle vietäviä osia.
 
BMW 335 3.0l 510hv 2007

"Huomioithan, että kohteella ei ole kuluttajasuojalain etäkaupan mukaista 14 vrk palautus- tai vaihto-oikeutta eikä minkäänlaista takuuta. Mikäli ostaja ei suostu sitoutumaan näihin huutokauppaehtoihin, hänen ei tule tehdä tarjousta."

Vähän kuullostaa siltä että laitettu pommi huutokauppaan vähän ennen kuin laukeaa. Legendaarinen perävalotakuu :rolleyes:.

Tuskin meni tuolla 11100e myyjä haluaa varmasti puolet lisää koska: Auto sutii vielä 120km/h vauhdistakin helposti, kun painaa kaasua :D
 
Lukoton ja jos jotkut <255 sirkkelinterät takana alla niin ei varmasti mitään ongelmaa siinä (ei sillä että se mikään hyvä/tavoiteltava asia olisi). Samoilla väännöillä mutta pienemmällä teholla vilkuttaa itselläkin e92 koppa luistoestoa 180km/h asti kun riittävän paskat nakit alla.
 
niistä 1.4L TSI koneista. Takavuosina yleensä nuo jenkkiautot olivat meidän teille aivan liian löysiä ja jossain vaiheessa maahantuoja vaihtoi jousitusta kovemmaksi meidän maanteille.

Amerikkalainen kuluttajatutkimus kertonut että haluavat pehmeämmän jousituksen autoihinsa, ja siksi jousitus viritetty erilaiseksi kuin euroopassa, kukaan maahantuoja ei jousituksia ole vaihtanut, muuten kuin korkeintaan joudenkin teknisten vaatimusten täyttämiseksi. Eri alueiden maanteiden kanssa asialla ei ole merkitystä, jos olisi niin meikäläisille maanteille tarvitsisi nimenomaan sitä pehmeämpää jousitusta.
 
Paremmista kuvista ei kannata välittää. Käsittääkseni auto on vaihtanut omistajaa "jonne" ajan jälkeen ja alla taitaa olla vakio alusta tai ainakin sillä korkeudella tuo näyttää olevan viimeisissä kuvissa.

Tuommonen olisi kyllä kiva varsinkin talvella. Harmi vain ettei vähän ajettuja oikein ole tyrkyllä. Vituttaa tolla bemarilla yrittää talvella edetä, kun vetää vain takaa.
 
Mikähän lie takana, kun noilla km-määrällä tehty koneremppa ja mitä tehty? Ja itsellä on omassa autossa sentään vajaa 370tkm ja todennäköisesti alkuperäinen avaamaton moottori.

No tässähän lienee takana se 2009 - 2011 Vaggilaisten 1.8 ja 2.0 TFSI koneiden surullisen kuuluisa öljynkulutusongelma.
 
No tässähän lienee takana se 2009 - 2011 Vaggilaisten 1.8 ja 2.0 TFSI koneiden surullisen kuuluisa öljynkulutusongelma.

Tästä tulee mieleen, että noissa Nissan Primeroissa (P12-sarjalainen) 1.8L 16v oli tuota kuuluisaa öljynsyöntiongelmaa. Niissähän meni 3-sylinterin kohtaalla lohko hieman soikeaksi. Noissa P12 Primeroissa 2.0l 16v bensassa taisi taas olla tuon jakopään ketjun kanssa ongelmia.
 
Molemmissa koneissa oli öljynsyönti ja jakopää ongelmia, 1.6l "vain" jakoketju, sen vaihtoväliksi tosin taisi olla kirjassakin ilmoitettu 100tkm tjms...
 
Molemmissa koneissa oli öljynsyönti ja jakopää ongelmia, 1.6l "vain" jakoketju, sen vaihtoväliksi tosin taisi olla kirjassakin ilmoitettu 100tkm tjms...

Jotkuthan vaihtelivat ainakin 2.0l koneeseen vanhemman mallisarjan jakopään osia, kun noissa P10 sarjan 2.0l koneissa taas kesti jakopää. Mitä nyt pari P10 Primeraa 2.0L 16v bensakoneella omistaneena ja yli 300tkm ajettuna. En tiedä, olivatko tarkoituksella heikentäneet osia uudemmissa malleissa.
 
Mikähän lie takana, kun noilla km-määrällä tehty koneremppa ja mitä tehty?

Kaikissa 08-11 TFSi 2.0i pitää olla mäntäremppa tehty tai jossain kohtaa öljynsyönti alkaa. Näitä on tehty alle 50 000km ajettuihinkin mutta suurimmalla todennäköisyydellä tulee eteen alle 200 000km kohdilla. Hinta riippuu missä tekee ja mitä vaihdetaan 4000-6000e
 
Eikö TFSi koneissa ole enää jakopää tai öljynsyöntiongemia 2012-> ? Auto pitäisi vaihtaa ja olen kaikki TFSi koneiset skipannut, olettaen että paskoja kaikki.
 
Eikö TFSi koneissa ole enää jakopää tai öljynsyöntiongemia 2012-> ? Auto pitäisi vaihtaa ja olen kaikki TFSi koneiset skipannut, olettaen että paskoja kaikki.
Vuosiluku ei ole ihan noin tarkka, mutta kolmannen sukupolven koneissa tuota ongelmaa ei ole. Jossain noilla main niitä alkoi autoihin tulla, varmuuden saa katsomalla konepellin alle. Kolmossukupolven moottorissa on öljyn täyttökorkki tuolla tavalla "sivussa" kun ongelmallisessa moottorissa se on keskellä tuota muovisuojaa.

ea888.png
 
Vuosiluku ei ole ihan noin tarkka, mutta kolmannen sukupolven koneissa tuota ongelmaa ei ole. Jossain noilla main niitä alkoi autoihin tulla, varmuuden saa katsomalla konepellin alle. Kolmossukupolven moottorissa on öljyn täyttökorkki tuolla tavalla "sivussa" kun ongelmallisessa moottorissa se on keskellä tuota muovisuojaa.

ea888.png
Puhuit yksikössä "tuosta" ongelmasta, mutta kysyjä kysyi sekä jakopää- että öljynsyöntiongelmista. Onko ne molemmat korjattu? Jos noita uskaltaisi ostaa, niin autovalikoima kasvaisi kummasti. :)
 
Puhuit yksikössä "tuosta" ongelmasta, mutta kysyjä kysyi sekä jakopää- että öljynsyöntiongelmista. Onko ne molemmat korjattu?
Öljyä eivät ainakaan syö. En ole ainakaan suuremmin lukenut jakopääongelmistakaan. Omalla autolla on ajettu vasta noin 150tkm ja vielä pelaa, toki eihän tuollainen matka vielä mitään kerro. Mutta olisi noista varmaan foorumeilla mölytty, jos ongelmia kovasti olisi. Itse olen uskaltanut ostaa kaksi autoa joissa on tuo 3rd gen moottori ja ostaisin näillä kokemuksilla kolmannenkin.
 
Niin joo, tarkennetaan vielä kun alkuperäinen kysymys oli vain TFSI-koneista. Tässä mainittu koskee siis 1.8/2.0 litraisia TFSI ja TSI moottoreita.

1.0/1.2/1.4/1.5 TFSI/TSI on asioita erikseen, ei niissäkään nykyään mitään fataaleja vikoja ole mutta milloin uudempi moottori on mihinkin malliin tullut ja mistä sen tunnistaa, on asia erikseen.

Tuo havainnekuvani pätee siis vain 1.8/2.0 TFSI/TSI EA888 moottorien 2. vs 3. sukupolven tunnistamiseen.
 
Moottorirempan hinta näköjään isketty suoraan auton hintaan joka vastaa nyt 4-5 vuotta uudempia joissa ei remppaa tarvitse tehdä.

Noh, tyhmähän ei ollut se joka pyytää... :facepalm:

Eipähän tartte myyjän ihmetellä, kun se auto on vieläkin 10v päästä hänellä ylihinnalla. Tai sitten ei vaan haluta luopua autosta
 
Huvittavaa kun alussa kerrotaan miten Volvolla ajellessa haaveiltiin mekkeristä ja nyt vaihdossa kelpaa sitten eri Volvot. Oisko kannattanu vaan pysyä siinä Vollessa? :D
No kaverilla ollut hirmuinen meisseli-kuume, ja nyt kun auto on alla ja kuume hellittänyt tajunnut että volvo on parempi, niin kaduttaahan se..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 909
Viestejä
4 646 698
Jäsenet
76 343
Uusin jäsen
jujapa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom