Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu

Tämä on kyllä hyvä, ja muutkin vastaavilla teksteillä olevat ilmoitukset:
"Etuperä vuotaa ihan minimaalisesti, ei merkkaa paikkaansa, mutta korjaan sen ennen myyntiä ostajan halutessa.
-raitisilmasuodattimet katsottu hyväkuntoisiksi 10tkm sitten."


Suorastaan ihmetyttää, miksi joku muotoilee tekstin noin. No totta vitussa ostaja haluaa korjatun, vielä kun sen noin mainitsee. Vai tarjoaako tuo kaiffari tuolla tekstillä ns. pelimerkkejä tinkimiseen?

Suodattimien tsekkaus - voi herranjumala. Vähän laadukkaammatkin suodattimet maksaa sen 40-50e, vaihto onnistuu muutamassa minuutissa. Itse en aikanaan omassa vastaavassa autossa edes availlut niitä koteloita ilman vaihtoaikeita ja vaihdot tein vuoden välein, jolloin rullattuna oli aina aika tarkalleen 10tkm. On siinäkin helvetti tarkan pennin mies.

Auto itsessäänhän taitaa olla max 4-5k arvoinen, omani lähti 210tkm mittarissa hintaan 9k, tosin bensana, muttei ihan jonoksi asti ostajia silloinkaan ollut.
 
No nyt! Astetta tehokkaampi volkkari, tuolla on varmaan nautinto ajaa +250km/h Volkswagen Golf GOLF 1.9 TwinTurboDiesel 3d 1995 - Vaihtoauto - Nettiauto
Mitähän katsastusinssin päässä liikkuu kun katsoo tuollaisen max.100km/h kulkevaksi rekisteröidyn Golf-pakettiauton konepellin alle, ja näkee tuollaisen turborakennelman? ”Mahtaa kelata nopeasti huiput sataseen”

Jos tuolla kevyellä kopalla teoreettisesti ajaisi vain sitä maksimi satasta niin pärjäisi varmaan ihan hyvin yhdellä tai kahdella pitkällä vaihteella pysähdyksistä huippuihin :confused::cigar2:
 
Viimeksi muokattu:
Jos tuolla kevyellä kopalla teoreettisesti ajaisi vain sitä maksimi satasta niin pärjäisi varmaan ihan hyvin yhdellä tai kahdella pitkällä vaihteella pysähdyksistä huippuihin :confused::cigar2:
Kyllähän tuo nyt onnistuu millä autolla tahansa, kakkosella on pääsee ongelmitta liikkeelle, ja jos se ei riitä sataseen asti niin kolmonen riittää (=yhdellä tai kahdella vaihteella).
 
Kyllähän tuo nyt onnistuu millä autolla tahansa, kakkosella on pääsee ongelmitta liikkeelle, ja jos se ei riitä sataseen asti niin kolmonen riittää (=yhdellä tai kahdella vaihteella).
Auriksella pääsi kolmosella liikkeelle yllättävän hyvin, 124hv vapari 1,6. "Miten tää on näin tukkonen, oho se oli kolmosella", hieman piti vain kytkimen kanssa pelata.
 
Hienot myyntikuvat :tup:

Audi S4 2.7 Avant Quattro 5d Farmari 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto
fe7349fa56a34f4d32cb75e08d89a7ac.png
 
Kyllähän tuo nyt onnistuu millä autolla tahansa, kakkosella on pääsee ongelmitta liikkeelle, ja jos se ei riitä sataseen asti niin kolmonen riittää (=yhdellä tai kahdella vaihteella).
No juu, mutta pointti tosiaan se että ei tuolla väännöllä kevyessä kopassa paria alinta ja paria ylintä vaihdetta tarvisi varsinkaan jos välitys olisi kokonaisuudessaan sinne 100km/h asti mitoitettu.
 
Tuossa ei muuten ollut mitään mainintaa lukosta, saattaa ikävästi sutia vain yhdellä pyörällä, kun painaa vähän kaasua ja pääsee ahdoille.
Jonkun sopivan Quaifen lukon kun lisäisi tasauspyörästöön, niin saattaisi olla ihan veikeä kesäkiesi.
Eikös noissa ole joku 20% lukko vakiona jonka voi "rengasmodata" 40 tai jopa 80%:ksi? Ei siis mikään aito LSD.

Aika harva varmaan jaksaa alkaa ~1000+ euron Quaifen LSD:tä asentelemaan 1999 mallin kolopalloon? ;)
 
Eikös noissa ole joku 20% lukko vakiona jonka voi "rengasmodata" 40 tai jopa 80%:ksi? Ei siis mikään aito LSD.

Aika harva varmaan jaksaa alkaa ~1000+ euron Quaifen LSD:tä asentelemaan 1999 mallin kolopalloon? ;)

Ei kait noissa mitään lukkoja ole?
Ei ainakaan minun tietääkseni.

Aika harva varmaan jaksaa alkaa mitään useamman tonnin maksavaa 350 heppaista konetta kasaamaan mihinkään 1995 mallin 500 € arvoiseen kolopalloon? ;)

Jos nyt aloittaa tekemään tuollaista voimavehjettä, niin tekee kerralla kunnolla.

Jos tuon ostaisin itselleni, niin kyllä leipoisin sinne Quaifen lukon, harrastaminen maksaa kuitenkin ja tuo tekniikka on "helppo" siirtää uuteen koppaan, jos vanha lahoaa. :D
 
Ei kait noissa mitään lukkoja ole?
Ei ainakaan minun tietääkseni.
Tiedä nyt mikä laatikko tuossa on, mutta 02J:ssä ainakin on joku härpäke tehtaalta 20% lukolla. Tosin noilla tehoilla se varmaan olisi jo antautunut ja vienyt laatikon mennessään. ;)
 
Tiedä nyt mikä laatikko tuossa on, mutta 02J:ssä ainakin on joku härpäke tehtaalta 20% lukolla. Tosin noilla tehoilla se varmaan olisi jo antautunut ja vienyt laatikon mennessään. ;)

Jotenkin heti ajattelin, että tuossa on perus 02A.
 
Aikamoinen syyshinta +300tkm ajetulle (ei tietenkään näy eikä tunnu missään) bemulle...BMW M3 Syyshintaan! Coupé 2003 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ja tuttu lause lopussa :D "HUOM tähän hintaan ilman kuvien vanteita!"
Vanteet ei kuulu hintaan
Ei talviajoa, lämppäri kuitenkin asennettu
300tkm ei M3ssa varmasti tunnu missään
Syyshinta alle 20 tonnia
Hehheh. Kahdeksas ihme jos 300tkm rullattu m3:sen moottori ei olisi muka aivan lopussa. Kiertokangenlaakereitakaan ei ole todennäköisesti vaihdettu. Kuitenkin sen verran yleinen ongelma noissa ämmissä, että kyllä se kuitti varmasti löytyisi jos olisi tehty.

Aivan vitun kallis pommi, jos tuon menee joku ostamaan..
 
Hehheh. Kahdeksas ihme jos 300tkm rullattu m3:sen moottori ei olisi muka aivan lopussa. Kiertokangenlaakereitakaan ei ole todennäköisesti vaihdettu. Kuitenkin sen verran yleinen ongelma noissa ämmissä, että kyllä se kuitti varmasti löytyisi jos olisi tehty.

Aivan vitun kallis pommi, jos tuon menee joku ostamaan..

Ja jos kone laukeaa, niin useamman tonnin remontti tulossa eli kymppitonni ainakin pois jos kerta tuollainen iso vika tiedossa.
 
Viimeksi muokattu:
Ja jos kone laukeaa, niin useamman tonnin remontti tulossa eli kymppitonni aikani pois jos kerta tuollainen iso vika tiedossa.

Joe E46 M3 motti laukeaa niin ei taida muutamalla tonnilla selvitä. Vaihtomoottorikin maltillisilla kilsoilla maksaa ihan mukavasti
 
Fiat Stilo Coupé 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto

Kuvat on kyllä kohdillaan taas. Ja klassikko:"Mahdollisuus ostaa myös näyttävät vanteet mukaan pinta rupeaa olemaan kyllä rehellisesti sanoen vähissä." Näkisi edes ne tai mitä ylipäätään auton alla on nyt. Runsaasta Abarth leimailusta myös pojot.

Ai saatana. Oli kyllä huikeita kuvia. Tuli vähän mieleen joidenkin asuntojen myyntikuvat, joissa itse omistaja myyjänä. Ei taida kauppa käydä.
 
Fiat Stilo Coupé 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto

Kuvat on kyllä kohdillaan taas. Ja klassikko:"Mahdollisuus ostaa myös näyttävät vanteet mukaan pinta rupeaa olemaan kyllä rehellisesti sanoen vähissä." Näkisi edes ne tai mitä ylipäätään auton alla on nyt. Runsaasta Abarth leimailusta myös pojot.
Ei hemmetti minkä tekstin kaveri on tuohon leipassu, ei jää ainakaan yrityksestä kiinni.
 
Vähän ajettu Jenkki-Passatti.

Valmistenumerolla löytyikin sitten tämmöstä.

Kaveri tuon bongasi, autokuumetta kun potee. Taitaa vain olla tuo laite enempi uhka kuin mahdollisuus. :D
Ihan siististi näemmä parsittu kahden vuoden aikana kasaan ennenkuin roudattu Suomeen. Myynti-ilmoitus on kyllä luokkaa 900 euron ruoska.

E: On kohtuullinen "kiertopalkinto" ilmeisesti ollut Suomessakin, 4 ilmoitusosaa rekisteriotteella 2,5 vuoden aikana
 
Ihan siististi näemmä parsittu kahden vuoden aikana kasaan ennenkuin roudattu Suomeen. Myynti-ilmoitus on kyllä luokkaa 900 euron ruoska.

E: On kohtuullinen "kiertopalkinto" ilmeisesti ollut Suomessakin, 4 ilmoitusosaa rekisteriotteella 2,5 vuoden aikana

Nykyisen omistajan lisäksi yksi aiempi omistaja, 2017 tuotu Suomeen Saksasta - jossa ilmeisesti harsittu kasaan. Rekisteröintikatsastuksessa kaksi hylsyä ennenkuin saatu kilpien väliin. Tätä on ihmetelty ja selvitetty vähän enemmänkin kun kaveri oikeasti sovittelee ostohousuja jalkaan ja huolella. :D
 
2017 tuotu Suomeen Saksasta - jossa ilmeisesti harsittu kasaan.
Eikö nää yleensä harsita kasaan jossain liettualaisella nyrkkipajalla, ja sen jälkeen kierrätetä saksan kautta myyntiin?

Tosta autosta pysyisin melko kaukana. Varaosiksi myyty väkisin oiottu kolarihylsy vuokra-auto/perusvarustuksella, 1,8TSIllä ja jenkkialustalla.
 
Eikö nää yleensä harsita kasaan jossain liettualaisella nyrkkipajalla, ja sen jälkeen kierrätetä saksan kautta myyntiin?

Tosta autosta pysyisin melko kaukana. Varaosiksi myyty väkisin oiottu kolarihylsy vuokra-auto/perusvarustuksella, 1,8TSIllä ja jenkkialustalla.

Juu, noin olen kuullut, että noita "kierrätetään" balttian maiden kautta. En tiedä, miten hyvin nuo 1.8L TSI-koneet kestää, mutta Volkkarihan sai jonkinlaisen kolauksen maineeseen
niistä 1.4L TSI koneista. Takavuosina yleensä nuo jenkkiautot olivat meidän teille aivan liian löysiä ja jossain vaiheessa maahantuoja vaihtoi jousitusta kovemmaksi meidän maanteille.

Ja pahimmassa tapauksessa mittari on suuntaan tai toiseen ruuvattu jopa "saksassa". Enemmän ajetuissa saksalaisesssa on saattanut kummasti lähtee 200-300tkm mittaristosta.
 
Tosi varovainen saa olla noiden USA:sta tuotujen autojen kanssa. Itse katselin Ford Mustangeja joskus ja nekin oli aika moni kolariautoja. Bilteman sivuille kun laittaa rekkarin, niin sieltä saa VIN:n ja sitten vaan hakemaan tietoa.
 
Viimeksi muokattu:
Tosi varovainen saa olla noiden USA:sta tuotujen autojen kanssa. Itse katselin Ford Mustangeja joskus ja nekin oli aika moni kolariautoja. Bilteman sivuille kun laittaa rekkarin, niin sieltä saa VIN:n ja sitten vaan hakemaan tietoa.
Eri osavaltioissa salvage-titlen saa eri syistä. Joissain esim. riittää pieni varkaus, vakuutusmaksujen maksamatta jättäminen tai pieni peltikolari.
Tietenkin vin-numerolla saa aika hyvin googlattua nuo tiedot, jos auto jostain vakuutusyhtiön kolarihuutokaupasta on ostettu, mutta aina se salvage-titlekään ei tarkoita sitä mällättyä romua.

Oma musse on salvage-titlellä tullut, mutta kyseessä oli pieni peltikolari. Korjaukseen riitti pintapeltien ja pakoputken uusimiset.
 
Tuollainen juttu käytettyjen autojen myynnistä Hesarissa.

”Eniten ärsyttää ulkoisesti sporttisen oloiset autot, joiden suorituskyky ei vastaa sitä mitä ulkokuori antaa ymmärtää. Myös viritysten ja tuunausten siisteys ja laatu puhuttaa”, Tuomola kertoo.

Hiljattain kriittisesti sosiaalisessa mediassa kommentoitiin esimerkiksi 156-hevosvoimaista C-Coupé Mercedestä, josta oli tehty sen 1,6-litraisen moottorin huomioon ottaen huomattavasti menevämmän näköinen. Toinen kritiikkiä saanut auto oli erittäin matalaksi tuunattu BMW, jota kuvailtiin ”lumiauraksi.”


Vääränlainen tuunaus suututti autopiirit – Käytettyjen autojen myynti-ilmoituksista aukeaa erikoinen maailma
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 471
Viestejä
4 497 546
Jäsenet
74 212
Uusin jäsen
floppana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom