Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Yleensähän noita nankangeja yms näkee juurikin näiden rantamakejen ja kynäniska-amisten autoissa koska se satanenkin on paljon rahaa ja autolla "ei ajeta radalla niin ei huippurenkaista ole hyötyä".

Todellisuudessa kuitenkin jos jätetään ne kalleimmat sport-renkaat pois niin niissä maksetaan laadusta ja turvallisuudesta. Nankang ei käsittääkseni kumpaakaan tarjoa vaan ihan ulkomuistista on aika hännänpitäjä sivuttaispidossa ja märkäominaisuuksissa.
 
Yleensähän noita nankangeja yms näkee juurikin näiden rantamakejen ja kynäniska-amisten autoissa koska se satanenkin on paljon rahaa ja autolla "ei ajeta radalla niin ei huippurenkaista ole hyötyä".

Todellisuudessa kuitenkin jos jätetään ne kalleimmat sport-renkaat pois niin niissä maksetaan laadusta ja turvallisuudesta. Nankang ei käsittääkseni kumpaakaan tarjoa vaan ihan ulkomuistista on aika hännänpitäjä sivuttaispidossa ja märkäominaisuuksissa.
Noi nankangin NS-2 katurenkaat on itseasiassa suhteellisen suorituskykyiset ja ihan ok märkäpito-ominaisuudetkin omaavat renkaat. Nankangin NS-2R semit on todetusti ihan laadukkaat semi slicksit. Edelliseen harrasteeseen kun renkaita hommasin, niin 17" kokoluokassa ei saanut enää misukan ps4s renkaita vaan pelkkää ps4 perusnakkia oli tarjolla, päädyin silloin tutkiskelun jälkeen falkenin azenis FK510 renkaisiin. Niillä ajelin myös satunnaisilla harrasteratapäivillä ja paljon arkiajoa myös sateella/märällä eli kokemusta niistä kertyi paljon.

Harrasteen vaihdon myötä mulle tuli sitten auton alla noi NS-2 renkaat, mutta pidin myös edellisen harrasteen toiset vanteet, joilla oli noi falkenit. Noi NS-2 vertautui noihin falkeneihin oikeastaan niin, että kuivalla suorituskyvyssä en huomannut suurta eroa, ehkä falkenit pärjäsivät keskimäärin vähän paremmin, mutta toisaalta ne oli mulla 17" vanteilla kun noi nankangit vähän matalammalla kyljellä 18 vanteilla. Märällä pidon menetys oli hieman epälineaarisempaa noilla nankangeilla, mutta silti paljon miellyttävämpää mitä monilla normaaleilla katurenkailla. Yhtenä miinuksena tuosta radiaalisesta kuviosta johtuen on kovempi rengasmelu. Sanoisin silti, että sporttisiksi katurenkaiksi noi nankangit on yllättävän miellyttävät ja hyvät.

Molemmat harrasteet on olleet sporttisia takavetojapseja ja keskenään suht samanlaiset. Pääsin myös ajamaan noilla ristiin. Arvioisin noi nankangit ihan kohtalaisiksi perusrenkaiksi, joilla suorituskyky kuitenkin parempaa kuin perus katurenkailla, joita ei mainosteta tollasina sporttisina renkaina.
 
Kuinka paljon auton kauppahintaa nostaa nämä tutut fraasit:

"Ei pakkomyynnissä!"

"Hinta vain tämän viikonlopun jonka jälkeen nousee xxx"
 
Yleensähän noita nankangeja yms näkee juurikin näiden rantamakejen ja kynäniska-amisten autoissa koska se satanenkin on paljon rahaa ja autolla "ei ajeta radalla niin ei huippurenkaista ole hyötyä".

Todellisuudessa kuitenkin jos jätetään ne kalleimmat sport-renkaat pois niin niissä maksetaan laadusta ja turvallisuudesta. Nankang ei käsittääkseni kumpaakaan tarjoa vaan ihan ulkomuistista on aika hännänpitäjä sivuttaispidossa ja märkäominaisuuksissa.

Omassa harraste japskikipossa on juurikin noi Nankangin NS-2 renkaat ja en oo ainakaa mitään turvallisuusriskiä noissa huomannu. Kyseisillä renkailla on tullu myös käytyy lentokentällä ajamassa 254km/h tutkaan ja mitään kuminpalasia ei renkaista irronnut. Toki eivät mistään hiljasimmasta päästä ole, mut uskallan suositella hinta/laatu suhteeltaan tota mallia. Märkäkeli ominausuudetki on iha hyvät et ei paljoo vesiliiroissa tartte ajella. Radalle toki en ehk suosittele ykkösrenkaiks, koska kovemmassa ratakäytössä renkaat meinaa vähä sulaa alle.
 
Kuinka paljon auton kauppahintaa nostaa nämä tutut fraasit:

"Ei pakkomyynnissä!"

"Hinta vain tämän viikonlopun jonka jälkeen nousee xxx"

Tai sitten nämä "Vaihtohinta eri!! Vaihtohinta +5000 EUR!"

Näihin voisi vain todeta, että omassa autossakin vaihtohinta +5000 EUR, niin ollaan taas plus miinus nolla -tilanteessa. :D
 
Tai sitten nämä "Vaihtohinta eri!! Vaihtohinta +5000 EUR!"

Näihin voisi vain todeta, että omassa autossakin vaihtohinta +5000 EUR, niin ollaan taas plus miinus nolla -tilanteessa. :D

Jumankauta joo, tuota en ole koskaan tajunnut että mikä hiton motiivi on viljellä ilmotuksiin tota.

Itse ainakin jos vaihtoja tarjotaan niin melkeen katselen että kiinnostaako se auto ylipäätään, olisiko sillä itselleni arvoa enemmän vai vähemmän sen mitä omalla autollani on.
 
Tai sitten nämä "Vaihtohinta eri!! Vaihtohinta +5000 EUR!"

Näihin voisi vain todeta, että omassa autossakin vaihtohinta +5000 EUR, niin ollaan taas plus miinus nolla -tilanteessa. :D
Tai sitten näissä on vain se takana, että kaikki ei viitsi alkaa myymään autoa auton perään.
 
Koska olisihan se vaikeaa sanoa "Ei vaihtoa" tai tapauskohtaisesti kieltäytyä.
Yleensä nämä vaihdattelijat on jotain täysidiootteja, jotka kuvittelevat olevan ihan ok vaihdatella omaa 2k arvoista autoa toisen 5k arvoiseen autoon päikseen. Ja tuo " Ei vaihtoa" on kyllä aivan turha lisätä siihen ilmoitukseen, koska siltikin niitä vaihtotarjouksia tulee maksimit.
 
Yleensä nämä vaihdattelijat on jotain täysidiootteja, jotka kuvittelevat olevan ihan ok vaihdatella omaa 2k arvoista autoa toisen 5k arvoiseen autoon päikseen. Ja tuo " Ei vaihtoa" on kyllä aivan turha lisätä siihen ilmoitukseen, koska siltikin niitä vaihtotarjouksia tulee maksimit.
Miten se ”vaihtohinta” tämän estää, eikö sitä voi jättää huomiotta ihan yhtä helposti kun ”ei vaihtoa” tekstiä.

Eli tarjota ”vaihtohinta” 10k€ autoon parin tonnin ritsaa päittäin (jos tosiaan siinä oli vaihtohinta +8k :D)
 
Miten se ”vaihtohinta” tämän estää, eikö sitä voi jättää huomiotta ihan yhtä helposti kun ”ei vaihtoa” tekstiä.

Eli tarjota ”vaihtohinta” 10k€ autoon parin tonnin ritsaa päittäin (jos tosiaan siinä oli vaihtohinta +8k :D)
Ehkäpä sillä, että se vaihdokkiaan tarjoava miettisi vielä toisen kerran sitä omaa ehdotustaan?
Sen enempää en tiedä näiden vaihtoa tarjoavien/ vaihtohinta +3k -jannujen pään sisään, koska en kumpiinkaan kuulu. Tämä on vain semmoista omaa spekulaatiota.
 
Yleensähän noita nankangeja yms näkee juurikin näiden rantamakejen ja kynäniska-amisten autoissa koska se satanenkin on paljon rahaa ja autolla "ei ajeta radalla niin ei huippurenkaista ole hyötyä".

Joskus noita halvimpia kiina renkaita laitetaan näihin leveillä vanteilla ja matalilla venykumeilla oleviin autoihin, koska nuo löysällä rungolla olevat halparenkaat venyvät paljon nätimmin kuin jäykkärunkoiset laaturenkaat.
Tämän lisäksi reilumpi venytys on jo pilannut renkaan ominaisuudet ja yleensä näissä autoissa on camberit sen verran pielessä, että kumeja kuluu reilusti, niin turha sinne on mitään kallista merkkirengasta laittaa.

Normaaliin käyttöön saa sitten jo muutaman kympin per kumi panostuksella paljon halvimpia kiinakumeja paremmat kumit alle.
 
Hirveetä paatosta halparenkaiden ylistykselle (ja vielä väärässä ketjussa). On se hienoa että kerrankin on löydetty halpatuote joka on yhtä hyvä kuin kalliimmat... :rolleyes:

... paitsi mitä nyt (kokemuksesta) helvetisti äänekkäämpi ja kukaan ei osaa oikeasti sanoa mitä se "hyvä märkäpito" on enää siinä vaiheessa verrattuina niihin "laaturenkaisiin" kun ikää on muutama vuosi ja pintaa on puolet pois (tosin siinä vaiheessa yleensä ne on muutenkin pilalla jo Jimsinkin yo. mainitsemien syiden takia).

Itse maksan mieluusti hieman extraa ettei tarvitse kuunnella helvetinmoista rengasääntä (yleisesti) ja/tai mouruamisia / jyrisemisiä tietyillä nopeuksilla, jne "ominaisuuksia" -ja siitä että tiedän että ne tasalaatuiset renkaat on edes jollain tapaa "varmemmin" turvalliset kun muksut on kyydissä (olisi kiva tietää mien esim täysin räjähtäneen halpiksen sivuvallit kestää motarinopeudessa kilsan, pari ajamista...).

Näkeehän sen nyt pitkälti mihin ja miksi noita halpiksia tungetaan; 99%:sesti se halpa 30-40 profiilin rengas on joko kuminsa levittäneellä, "camberit päin persettä" bemarikuskilla tai sillä nuorella henkilöllä joka pisti kaikki säästönsä siihen tuning-bem^D^D autoon johon sitten ei ole varaa ostella renkaita tai huoltaa hajonneita ilmast^D^D^D^D paikkoja. Niin, ja näillä "mul on varaa, mut säästän nyt tässä kun ei renkaat ole tärkeitä turvallisuuden kannalta" -autoilijoilla. :D

/OT
 
Se on ihan sama mitä sinne nettihautomoon kirjoittelee, tulee silti aina niitä "vaihda toi sun 10ke autos päittäin paskaan leimattomaan corollaan, virstapasaan ja mökkitonttiin 40km lähimmästä tiestä?"
 
Se on ihan sama mitä sinne nettihautomoon kirjoittelee, tulee silti aina niitä "vaihda toi sun 10ke autos päittäin paskaan leimattomaan corollaan, virstapasaan ja mökkitonttiin 40km lähimmästä tiestä?"
Hiukan rajoittaa, ainakin tuossa kympi tai yli luokassa, kun kirjoittaa jotain tyyliin "vaihto vain 5 vuotta uudempaan BMW 530d tai MB E250CDI farmareihin". Eli kun ilmaisee että haluaa vain selvästi uudempaa ja huomattavasti kalliimpaa niin on tuntunut rauhoittavan näitä "huonompiosaisia" tarjoajia.

On muutama "viimeisen hinnan" kyselijäkin korkeintaan sivukommenttina sanonut "en viitsi tarjota tätä romua X kun näytit etsivän noita uudempia" (mikä sekin tietenkin omalta osaltaan kalasteluyritys, mutta ei nyt suoraan se "tää romu X viiden sadan välillä tohon sun kymppitonnin autoon" p*skaa).

Mutta mikään ei toki 100% estä noita romuja päikseen tarjoavia ennen kuin maailmanloppu tulee, se toki on totta...


Niin, ja sitä yhtä heppua joka tarjoaa autoon välirahana niitä omia taideteoksiaan; sitä ei sitten estä yhtään mikään, kokemusta on... :D
 
Mulla oli harrastekikottimesta takarenkaat aika minimeissä kun sen hankin. Uudet vastaavat
Pirelli P Zero Asimmetrico 275/40/18 (F) spesifikaation renkaat olisivat olleet nettipuljuistakin +300e/kpl ja asennukset päälle.

Päädyin sitten hankkimaan kaksi vuotta vanhat ja 5tkm ajetut vastaavat eräältä merkkiklubilaiselta alle puoleen hintaan. Ei tullut mieleenkään hankkia mitään kuraa jotta olisi säästänyt ... 300-400e. Naurettava summa auton kuin auton 3-4 vuoden ylläpitokuluissa. Ja aivan jäätävän tärkeä osa auton ... jos ei rataile niin esimerkiksi yllättävästi eteen sattuvaa ääritilannekäyttäytymistä.

Ostin käyttisbenarin mallia 318is vuodelta 1997. Siihen oli entinen omistaja vasta keväällä hankkinut jotkin kiinanpaska-Sunnyt. Ei jumalauta mitä paskaa, takavetoisen, about 49:51 -painojakautumalla olevan auton saa PUSKEMAAN märällä kelillä liikenneympyrään yhtään vauhdikkaammin tultaessa. Perä sitten liukuukin ihan miten tahdot. Alusta ehjä, jämäkkä, katsastuslapun mukaan iskareissa ei isoja heittoja.
 
Niin, ja sitä yhtä heppua joka tarjoaa autoon välirahana niitä omia taideteoksiaan; sitä ei sitten estä yhtään mikään, kokemusta on... :D

No hemmetti, varmaan sama tyyppi, kun koitti viime kesänä edellistä ajokkiani tauluihin vaihtaa. Esitteli vaan itsensä autoihin hurahtaneeksi maalariksi, joka voisi muutaman tonnin arvoisia tauluja vaihtaa meikäläisen (tonnin) ritsaan. Tottakai luottavaisena suomalaisena oletin tuon olevan joku keskieuroopan kusettaja ja annoin asian olla.
Tän ku ois tienny, ni olishan mulle ne taulut kelvannu.
 
Hiukan rajoittaa, ainakin tuossa kympi tai yli luokassa, kun kirjoittaa jotain tyyliin "vaihto vain 5 vuotta uudempaan BMW 530d tai MB E250CDI farmareihin". Eli kun ilmaisee että haluaa vain selvästi uudempaa ja huomattavasti kalliimpaa niin on tuntunut rauhoittavan näitä "huonompiosaisia" tarjoajia.

On muutama "viimeisen hinnan" kyselijäkin korkeintaan sivukommenttina sanonut "en viitsi tarjota tätä romua X kun näytit etsivän noita uudempia" (mikä sekin tietenkin omalta osaltaan kalasteluyritys, mutta ei nyt suoraan se "tää romu X viiden sadan välillä tohon sun kymppitonnin autoon" p*skaa).

Mutta mikään ei toki 100% estä noita romuja päikseen tarjoavia ennen kuin maailmanloppu tulee, se toki on totta...


Niin, ja sitä yhtä heppua joka tarjoaa autoon välirahana niitä omia taideteoksiaan; sitä ei sitten estä yhtään mikään, kokemusta on... :D
Ei saakeli, ittellekki koitti joku tarjota tauluja vaihdossa johonkin 700 euron ruoskaan.
 
Mulle tarjottiin E30 sarjan bemarista päittäin Rickenbackerin sähköbassoa ja viikon vuokraa huviveneellä. Myöskin 20 vuotiasta Pajeroa ja puol miljoonaa rullattua Volvoa tarjottiin. Vaikka ilmoitukseni alkoi sanoilla ei vaihtoa koska uusi auto hommattu juuri. Myöskin tonnin tarjouksia kolmen tonnin autosta tuli kyllästymiseen asti.
Kaiken kaikkiaan helvetin rasittavaa koittaa myydä tollasta harrastepeliä, tuntuu että kaikki geenialtaan jämät haluaa itelleen vanhan bemarin.
 
Itse yritin myydä 3500€ moottopyörää, ainoa tarjous oli kaksi MP:ta joista toinen ei rekisterissä, sitten tais olla jonkinlainen vene mukana, sekä lomaosakkeita, varmaan jotain muutakin, en muista...

Tämä kaikki sijaitsi jossain yli 500km päässä.
 
Ihan kuin tämä olisi ollut vuosi sitten myös myynnissä, ainakin vastaavanlaisen bemarin osalta samaa asiaa täällä aiemminkin ihmetelty.

Voi ollakin. Mutta todella harvinainen yksilö, ei pelkästään pienien kilsojen suhteen, vaan tuo ettei ole ilmastointia otettu
 
Tuli kyllä allekirjoittaneelle yllätyksenä, että 2008 on bemua saanut ilman ilmastointia.
 
Tuli kyllä allekirjoittaneelle yllätyksenä, että 2008 on bemua saanut ilman ilmastointia.
Joskus vuosituhannen alussa BMW harrasti hinnoittelua jossa ilmoitettiin alkaen hinta X + Comfort-paketti tms. Käytännössä eivät kai myyneet ilman sitä pakettia. Ehkä tässä on vaatimalla vaadittu ilman jotain puolipakollista perusvarustepakettia?
 
Joskus vuosituhannen alussa BMW harrasti hinnoittelua jossa ilmoitettiin alkaen hinta X + Comfort-paketti tms. Käytännössä eivät kai myyneet ilman sitä pakettia. Ehkä tässä on vaatimalla vaadittu ilman jotain puolipakollista perusvarustepakettia?
Tai sitten alunperin jollekin muulle markkina-alueelle suunnattu malli joka on jotakin kautta sitten tänne päätynyt (esim. "erikoistarjous" kun eivät ole menneet johonkin kehitysmaahan tarpeeksi hyvin kaupaksi).
 
Mercedes-Benz C 180 BE Coupé A Premium Business 1,6 Coupé 2014 - Vaihtoauto
tämmöstäkin välillä, konttiin jätetty c180 jotta kaikki tietää että pellin alla mylvii 1,6l bensakone, ja vielä automaatin kanssa:rofl:
Jumaliste! Wannabe AMG. On putket ja spoilerit ja kaikki. Tärkein vain unohtui eli se tavara siellä pellin alla.. Lastutettu 200hp ja laatikko varmaan lahoaa kohta. Kyllä vituttaisi, kun amis bemarit tulevat ohi heittämällä eikä mitään mahda. Maksaisin tuosta maksimissaan 7k€.
 
Tai sitten alunperin jollekin muulle markkina-alueelle suunnattu malli joka on jotakin kautta sitten tänne päätynyt (esim. "erikoistarjous" kun eivät ole menneet johonkin kehitysmaahan tarpeeksi hyvin kaupaksi).

Tässä voi olla yksi selitys, tuossa autossa on kuitenkin paremmat sporttipenkit nahoilla ja M-sport korisarja, mutta sitten se ilmastointi puuttuu.

Yhdellä Veholla töissä olevalla kaverilla oli joskus aikoinaan 2011 mallinen Civic Type R, josta puuttui ilmastointi ja joitain muitakin perusvarusteita.
Olivat ilmeisesti viimeistä tehtaalta tullutta erää ja tarkoitettu lähinnä rata/ralli käyttöön muutettaviksi.

Veho sitten otti siitä erästä jonkun 10 kappaletta myytäväksi ja koska niistä ei mennyt kaupaksi kuin 4-5 kappaletta, niin möivät loput henkilökunnalle todella hyvällä tarjouksella vuoden lopulla.
 
Todellinen kauppakassi. Harmi, että ilmoituksessa ei ole mitään tarpeellisia tietoja.

Joku linkkihän siinä oli sivulle missä jotain speksejä. Muutenhan tuosta ei kaltaiselleni maallikolle paljoa selviä.

Hmm, olihan tuolla sähköautokeskustelussa joku rakentanut G merssusta sähköauton, joten vuosi kuvitella että joku osaava saisi tuonkin kuntoon. Pieni range tulikin jo mainittua, mutta kaipa sillä kauppaan ja takaisin ajaa, noin harrastemielessä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 471
Viestejä
4 497 546
Jäsenet
74 212
Uusin jäsen
floppana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom