Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Muistanko väärin mutta eikös noissa 3.2fsi koneissa ollut ongelmana jakoketjun kestävyys, ei rallata tai varoittele etukäteen vaan napsahtaa kerrasta poikki.
 
2008 ja aika ikävästi alkanut ruostekin kukkia. Onko tuo sitä "teknistä etumatkaa"?
Kivethän ne tuosta edestä syö jollei ole roiskeläppiä / muovihärpäkkeitä. Omassa A6:ssa oli samaa vikaa takana -> muovipuskurista lakat pois päältä kivisuihkussa (takanakin kun vetää niin välillä roiskuu vähän enemmän :D ).

Mutta onhan noissa A4:ssa varsinkin ollut tuota ruostevikaa esim. juuri takaluukussa jo monen sukupolven aikana 2000-luvulla; B7 ja B6 sieltä pahimmasta päästä.
 
Kivethän ne tuosta edestä syö jollei ole roiskeläppiä / muovihärpäkkeitä. Omassa A6:ssa oli samaa vikaa takana -> muovipuskurista lakat pois päältä kivisuihkussa (takanakin kun vetää niin välillä roiskuu vähän enemmän :D ).

Mutta onhan noissa A4:ssa varsinkin ollut tuota ruostevikaa esim. juuri takaluukussa jo monen sukupolven aikana 2000-luvulla; B7 ja B6 sieltä pahimmasta päästä.
Ajetaanko tuollaisilla Audeilla hiekkateitä koko käyttöikä? :confused: Omassa -07 yli 300tkm rullatussa bemarissa ei ole ruostetta/lakka irronnut noissa kohdin, eikä tosin missään muuallakaan korissa. Etupuskurissa kilometrit kyllä näkyy selvästi, hiekkapuhalletun näköinen pinta siellä missä lumiaurana toimiminen ei ole pintaa paskonut.
 
Ajetaanko tuollaisilla Audeilla hiekkateitä koko käyttöikä? :confused: Omassa -07 yli 300tkm rullatussa bemarissa ei ole ruostetta/lakka irronnut noissa kohdin, eikä tosin missään muuallakaan korissa. Etupuskurissa kilometrit kyllä näkyy selvästi, hiekkapuhalletun näköinen pinta siellä missä lumiaurana toimiminen ei ole pintaa paskonut.
Kai se riippuu autosta, tiedän useammankin kalliimman auton (esim. ML- / E-mersua) joilla ajetaan 95% ajosta vuodessa hiekkateillä.

Ei se nyt kovin kummoinen asuinpaikka tarvitse olla kun esim. 20 km työmatkasta on 5km hiekkatietä, tms.

Itsellä tulee muutama viikko vuodesta ajettua paljon hiekkateitä (mökkiakausi ja metsästysajat).
 
Audeissa tuntuu kuoriutuvan aina maalit tuosta etulokarin alapäästä/helman etureunasta, jos ei ole roiskeläppiä tai kunnon suojateippausta maalin päällä.

Samaa kuoriutumista tapahtuu kyllä myös monessa muussakin autossa, jos ei ole roiskeläppiä asennettuna, itsekkin olen paikannut etulokarin alareunat / helmojen etupäät kahdesta alle 8 vuotta vanhasta Opelista, joilla ei edes oltu ajettu määräänsä enempää hiekkateillä.

Ei tarvitse olla kovin kummoista vesi/hiekka seosta tiellä, niin johan se ehtii kilometrien saatossa hiomaan maalit rikki.
 
Tuossa audissa voi hyvinkin olla kivenhakkaumaa jne josta on lähtenyt ruostumaan mutta tässä nyt useampaa 04-10 vuotista vagia katsomassa käyneenä olen huomannut että jokaisesta oli lähtenyt irti tehtaan alkuperäiset kiveniskumassat.

Ovat mokomat vielä irronneet siten että seistessä näyttää hyvältä mutta kun kumartuu katsomaan alle niin roikkuvat pussilla ja välissä on ruostetta ym kurapaskaa.
 

Vaikka nuo rinkelikeulat on suht tuttuja, niin oli kyllä ihan uutta tietoa että tuollainenkin moottori on saatavana :D

Tuo on tosiaan sitä surullisen kuuluisaa korimallia jossa on tuo ruosteongelma. Johtuu kiveniskujen lisäksi myös siitä, että sinkitys ei kestä korissa ja lähtee altapäin mätänemään, ilman että pinta olis rikki. Näin oli itellä -09 vuosimallin A5:sessa. Pari paikkausta meni osittain takuuseen ja yksi omasta pussista. Sen jälkeen viisastuin ja laitoin kiertoon.
 
Jos joku on ehta Suomi-auto, niin se on kyllä tuo. Ei varmaan automaatin lisäksi ole yhtään mitään ruksittu varustelistalta :D

Monitoimiratti on sentään :D Mutta en ole ennen nähnyt B8 ilman Xenoneita, luulin että ne kuuluvat jo vakiovarusteisiin
 
Jos joku on ehta Suomi-auto, niin se on kyllä tuo. Ei varmaan automaatin lisäksi ole yhtään mitään ruksittu varustelistalta :D
Onhan siinä muovijalopuulistat ja monitoimiratti. Kumpikaan ei oletusarvoisesti ole vakiovaruste
:swait:
 
Miksi sitten rekisterinumerolla tulee ensirekisteröinti pvm 5/09? Jos olisi tuotu 2011 niin se lukisi tiedoissa

Ja ei kukaan tuo Saksasta tuollaista karvalakkia :D

Jengi tuo myös noita ihan karvalakkeja jostain syystä. Olen nähnyt mm. B7 Passatin saksantuontina niin spartalaisena ettei mitää järkeä, tuskin on Suomesta edes uutena sellasena saanut. Mm tuollanen halvempi soitin pikkunäytöllä. Jokanen voi katsoa nettiautosta kuinka harvasta 2011+ vuotisesta Passatista löytyy tuollanen soitin, tuskin yhdestäkään vaikka suomiautokin on usein karvalakin synonyymi. :D

44aa18518b3358f9934b5e780d30fbbd.jpg
 
Tuontiautoina tulee kyllä vastaan todella paljon karvalakimpia versioita kuin monet suomen alkaenmallit.
Monissa maissa joitain malleja niin mopokoneellakin ettei ole edes suomen ohjelmassa.

Sitä että miksi joku sellaisen tänne raahaa niin ei voi käsittää vai ovatko sitten lähes ilmaisia lähtömaassa?
 
Ei saatana, toi Passatin ohjaamo aiheutti melkein huonon olon kun on niin helvetin tylsän näkönen. :dead:
 
Ainakin noita B8 A4 sai noin viisi vuotta sitten, muutaman vuoden ikäisenä karvalakkeina Saksasta hyvinkin edukkaasti, luokkaa alle 15k Suomeen rekattuna.
 
Ainakin noita B8 A4 sai noin viisi vuotta sitten, muutaman vuoden ikäisenä karvalakkeina Saksasta hyvinkin edukkaasti, luokkaa alle 15k Suomeen rekattuna.
5v vanhat Passatit näyttäis olevan alkaen just alle 10k €, eli varmaan samaa luokkaa rahdin ja veron jälkeen. Paljon rullatun taksin saa jo alle 7k€. Itse en rahtaisi Saksasta mitään karvalakkimallia koska hintaero hyvin varusteltuun on käytännössä olematon. Monet "Trendline" mallit on myös vanhoja vuokra-/leasingautojä tai itä- ja etelä-Euroopan tuonteja. Varsinkin Berliinin tienoilla on paljon puolalaisten tuomia autoja joita ei ole välttämättä koskaan edes katsastettu Saksassa, etelämmässä sitten bulgarialaisia ja romanialaisia, mutta ne on pääosin ei-saksalaisia merkkejä kuten Daciaa ja Renaultia.
 
Näyttää kyllä yli äkkiseltään yli kymppitonnin pusulta ettei korjata enää kannata ellei itse osaa.
 
Siitä tyylikästä lumiauraa talveksi. Ensimmäistä kertaa näen autoliikkeen ilmoituksessa, että "VAIHTOHINTAERI!".

Opel Vectra 2.2i Elegance 4d Leimaa 04/2020asti! 2xalut+ renkaat! Siisti! Huoltokirja! Tuning! Aj.238tkm Porrasperä 2002 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tuo perä vielä menee mutta edestä katsottuna niin tuo korisarja on lähinnä karmea vakiomaskilla ja konepellillä.
Sivu ilme sitten lähinnä huutaa 2-3 tuumaa isompaa rengastusta :D tuo 108kw ei kyllä oikein sitten myöskään istu kyllä tuollaiselle härskille korille...

Sisätilan pesemättömät kumimatot ja lättäpenkit kyllä kruunaa laitoksen
 
Oliskohan kolmas tai neljäs kerta kun sama volvo postataan tänne, joko riittäis?
Todennäköisesti ei, jos on vielä pitkään myynnissä.

Sori vaan, mutta ei ollut edes edellisellä sivulla, en nyt ihan hirveästi viitsi tämän tyyppistä ketjua lukea varmuuden vuoksi taaksepäin.
 
Todennäköisesti ei, jos on vielä pitkään myynnissä.

Sori vaan, mutta ei ollut edes edellisellä sivulla, en nyt ihan hirveästi viitsi tämän tyyppistä ketjua lukea varmuuden vuoksi taaksepäin.

Nettiauton Id:n kun laittaa foorumin hakuun niin näkee vaikka puhelimella selaten noin viidessä sekunnissa onko aiemmin linkattu.

// Googleen laittaa tuosta hakuun vaikka "v60/10879867" niin näkee kuinka monella eri foorumilla ja sivulla tuo ilmotus on jo linkattu :D
 
Viimeksi muokattu:
Lisäksi auto on ehjän yksilön täydessä hinnassa.
Mistä saa ehjän alle viiteen tonniin - voisin ostaa vaikka heti kakkosautoksi. Näyttäis 8-9 tonnia olevan ~200tkm ajettujen pyynnit...

Toki eri asia saako tuosta 3000 tonnilla enää autoa, muuta kuin B-osilla kun on kaikki peltiosat, kummatkin umpiot ja tuulilasikin (kiikunkaakun tartteeko vaihtaa) paskana...
 
Volvo V60 D5 AWD Business Summum aut Plug in hybrid Farmari 2014 - Vaihtoauto

Siitä halpa pluggari ruuvattavalsi. Hyi <rumasana> noisen akkujen hintoja, saa nähdä mihin tämä puoli kehittyy kun noita sähkövehkeitä alkaa olla enemmän iäkkäinä.

Suomessa maksaa mansikoita ja hunajaa tuon korjaaminen, jenkeissä saat vuoden kaksi vanhaan Priukseen koko uuden akun kotiovelle kannettuna 2800 dollarilla (saat halvemmalla jos kasaat kennot itse) joten ei varmaan siellä Volvonkaan akut maltaita maksa, mutta täällä kyllä osataan rahastaa.
 
Suomessa maksaa mansikoita ja hunajaa tuon korjaaminen, jenkeissä saat vuoden kaksi vanhaan Priukseen koko uuden akun kotiovelle kannettuna 2800 dollarilla (saat halvemmalla jos kasaat kennot itse) joten ei varmaan siellä Volvonkaan akut maltaita maksa, mutta täällä kyllä osataan rahastaa.
Tarkoitatko nyt plugin-hybrid Priusta vai ihan tavallista? Käsittääkseni tavallisissa on akkujen kapasiteetti luokkaa 1/10 pistokeladattavista joten tuskin ihan tuohon hintaan irtoaa akustoa.
 
Ja toinen jonne myy melkein 20 000e autoa jossa ei toimi edes ilmastointi!! :confused: BMW 335 E93 Cabrio Avoauto 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

"Kaikki muu toimii loistavasti paitsi ilmastointi. Kesällä voi laskea toki katon alas, jos sattuu niin kuuma olemaan." :facepalm::facepalm::facepalm:
Kieltämättä hassua että autona on hieman arvokkaampi ja tehokkaampi peli ja renkaina paskimmat mahdolliset kumit. Unohtamatta tuota ilmastointia. Eli ei ole varmaan sitten lähtenyt pelkällä täytöllä toimimaan, pääasia että on kunnon poppivehkeet.
 
Kieltämättä hassua että autona on hieman arvokkaampi ja tehokkaampi peli ja renkaina paskimmat mahdolliset kumit. Unohtamatta tuota ilmastointia. Eli ei ole varmaan sitten lähtenyt pelkällä täytöllä toimimaan, pääasia että on kunnon poppivehkeet.
Ei ole mitenkään outoa, että juuri joutunut ostamaan uudet kumit ja ei ole ollut intressejä sijoittaa paljoa jos on ollut aikomus kohta luopua autosta. Jos menisi esim liikkeeseen niin ne ei maksa senttiikään siitä että olisi Michelinit vs. ninkangit
 
Ei ole mitenkään outoa, että juuri joutunut ostamaan uudet kumit ja ei ole ollut intressejä sijoittaa paljoa jos on ollut aikomus kohta luopua autosta. Jos menisi esim liikkeeseen niin ne ei maksa senttiikään siitä että olisi Michelinit vs. ninkangit

Mutta autoliikekin varmasti arvostaa toimivaa ilmastointia. Eikai sen korjaus voi älyttömiä maksaa?
 
Edellisestä autosta oli aiempi omistaja korjauttanut niin touhutonni oli mennyt kuittien mukaan. Kompura oli leikannut.

No kuten tuossa esimerkkiautossa, jossa pyynti oli 19 000e, niin luulisi kannattavan vielä vaikka tonni uhrata siihen. Jossain parin tonnin autossa ei kannattaisi.
 
Edellisestä autosta oli aiempi omistaja korjauttanut niin touhutonni oli mennyt kuittien mukaan. Kompura oli leikannut.
Järkyn kallis kompura on jostain haalittu. Myyntipokaan varmaan passais joku hinnat alkaen malli Autodocilta
 
Järkyn kallis kompura on jostain haalittu. Myyntipokaan varmaan passais joku hinnat alkaen malli Autodocilta
Marmorin hinnat, mutta oli siitä jotain muutakin vaihdettu samalla ettei toki pelkkä kompura. Mutta täytyy sanoa että ehkä saitaa olla korjaamatta 19k€ autoon ilmastointia. Toisaalta voisin ymmärtää että jollain voinut mennä kamelin selkä jos jo muutenkin auton vaihto mielessä.
 
No kuten tuossa esimerkkiautossa, jossa pyynti oli 19 000e, niin luulisi kannattavan vielä vaikka tonni uhrata siihen. Jossain parin tonnin autossa ei kannattaisi.

Jonnella varmaan menee kaikki rahat lyhennyksiin niin ei varaa korjata. Renkaatkin näyttää olevan halvinta, mitä kaupasta saa :cigar2:
 
Viimeksi muokattu:
Kieltämättä hassua että autona on hieman arvokkaampi ja tehokkaampi peli ja renkaina paskimmat mahdolliset kumit. Unohtamatta tuota ilmastointia. Eli ei ole varmaan sitten lähtenyt pelkällä täytöllä toimimaan, pääasia että on kunnon poppivehkeet.

No ei todellakaan ole paskimmat mahdolliset kumit, eivätkä nuo edes ole järin "halvat" jos katsoo listalta kaikki mahdolliset tuon koon renkaat läpi. Entisessä bemarissani takakumit olivat 275 ja 19', profiili muistaakseni 30, ja jos halusi ostaa parasta, niin yhden renkaan hinnaksi tuli jotakuinkin 300-350e. Saa olla aikamoinen ratamake, että hyötyy "parhaista" renkaista. Tulin vaihdon aikaan itsekin siihen tulokseen, että otanpa mielummin jotkut edullisemmat ja kehutut nankangit löysivät omankin auton alle. Hintaa oli muistaakseni 140e kipale, eli ei mitkään superhalvat nuokaan olleet, netistä tilattuna.

Petyinkö? En tosiaan, vaan hyvinkin tyytyväisenä ajelin kaksi kesää noilla, kunnes myin auton. Ei mitään valittamista, seassa motaria ja kaupunkia kaikilla keleillä. Ja kyllä, olisin kyennyt ostamaan myös ne 300/kpl renkaat, vaan miksi helvetissä kun en yli 120kmh ajele eli toisin sanoen se on aivan se ja sama.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 695
Viestejä
4 563 002
Jäsenet
75 010
Uusin jäsen
MrBrutalMachine

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom