Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Miksi sitten rekisterinumerolla tulee ensirekisteröinti pvm 5/09? Jos olisi tuotu 2011 niin se lukisi tiedoissa

Ja ei kukaan tuo Saksasta tuollaista karvalakkia :D

Jengi tuo myös noita ihan karvalakkeja jostain syystä. Olen nähnyt mm. B7 Passatin saksantuontina niin spartalaisena ettei mitää järkeä, tuskin on Suomesta edes uutena sellasena saanut. Mm tuollanen halvempi soitin pikkunäytöllä. Jokanen voi katsoa nettiautosta kuinka harvasta 2011+ vuotisesta Passatista löytyy tuollanen soitin, tuskin yhdestäkään vaikka suomiautokin on usein karvalakin synonyymi. :D

44aa18518b3358f9934b5e780d30fbbd.jpg
 
Tuontiautoina tulee kyllä vastaan todella paljon karvalakimpia versioita kuin monet suomen alkaenmallit.
Monissa maissa joitain malleja niin mopokoneellakin ettei ole edes suomen ohjelmassa.

Sitä että miksi joku sellaisen tänne raahaa niin ei voi käsittää vai ovatko sitten lähes ilmaisia lähtömaassa?
 
Ei saatana, toi Passatin ohjaamo aiheutti melkein huonon olon kun on niin helvetin tylsän näkönen. :dead:
 
Ainakin noita B8 A4 sai noin viisi vuotta sitten, muutaman vuoden ikäisenä karvalakkeina Saksasta hyvinkin edukkaasti, luokkaa alle 15k Suomeen rekattuna.
 
Ainakin noita B8 A4 sai noin viisi vuotta sitten, muutaman vuoden ikäisenä karvalakkeina Saksasta hyvinkin edukkaasti, luokkaa alle 15k Suomeen rekattuna.
5v vanhat Passatit näyttäis olevan alkaen just alle 10k €, eli varmaan samaa luokkaa rahdin ja veron jälkeen. Paljon rullatun taksin saa jo alle 7k€. Itse en rahtaisi Saksasta mitään karvalakkimallia koska hintaero hyvin varusteltuun on käytännössä olematon. Monet "Trendline" mallit on myös vanhoja vuokra-/leasingautojä tai itä- ja etelä-Euroopan tuonteja. Varsinkin Berliinin tienoilla on paljon puolalaisten tuomia autoja joita ei ole välttämättä koskaan edes katsastettu Saksassa, etelämmässä sitten bulgarialaisia ja romanialaisia, mutta ne on pääosin ei-saksalaisia merkkejä kuten Daciaa ja Renaultia.
 
Näyttää kyllä yli äkkiseltään yli kymppitonnin pusulta ettei korjata enää kannata ellei itse osaa.
 
Siitä tyylikästä lumiauraa talveksi. Ensimmäistä kertaa näen autoliikkeen ilmoituksessa, että "VAIHTOHINTAERI!".

Opel Vectra 2.2i Elegance 4d Leimaa 04/2020asti! 2xalut+ renkaat! Siisti! Huoltokirja! Tuning! Aj.238tkm Porrasperä 2002 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tuo perä vielä menee mutta edestä katsottuna niin tuo korisarja on lähinnä karmea vakiomaskilla ja konepellillä.
Sivu ilme sitten lähinnä huutaa 2-3 tuumaa isompaa rengastusta :D tuo 108kw ei kyllä oikein sitten myöskään istu kyllä tuollaiselle härskille korille...

Sisätilan pesemättömät kumimatot ja lättäpenkit kyllä kruunaa laitoksen
 
Oliskohan kolmas tai neljäs kerta kun sama volvo postataan tänne, joko riittäis?
Todennäköisesti ei, jos on vielä pitkään myynnissä.

Sori vaan, mutta ei ollut edes edellisellä sivulla, en nyt ihan hirveästi viitsi tämän tyyppistä ketjua lukea varmuuden vuoksi taaksepäin.
 
Todennäköisesti ei, jos on vielä pitkään myynnissä.

Sori vaan, mutta ei ollut edes edellisellä sivulla, en nyt ihan hirveästi viitsi tämän tyyppistä ketjua lukea varmuuden vuoksi taaksepäin.

Nettiauton Id:n kun laittaa foorumin hakuun niin näkee vaikka puhelimella selaten noin viidessä sekunnissa onko aiemmin linkattu.

// Googleen laittaa tuosta hakuun vaikka "v60/10879867" niin näkee kuinka monella eri foorumilla ja sivulla tuo ilmotus on jo linkattu :D
 
Viimeksi muokattu:
Lisäksi auto on ehjän yksilön täydessä hinnassa.
Mistä saa ehjän alle viiteen tonniin - voisin ostaa vaikka heti kakkosautoksi. Näyttäis 8-9 tonnia olevan ~200tkm ajettujen pyynnit...

Toki eri asia saako tuosta 3000 tonnilla enää autoa, muuta kuin B-osilla kun on kaikki peltiosat, kummatkin umpiot ja tuulilasikin (kiikunkaakun tartteeko vaihtaa) paskana...
 
Volvo V60 D5 AWD Business Summum aut Plug in hybrid Farmari 2014 - Vaihtoauto

Siitä halpa pluggari ruuvattavalsi. Hyi <rumasana> noisen akkujen hintoja, saa nähdä mihin tämä puoli kehittyy kun noita sähkövehkeitä alkaa olla enemmän iäkkäinä.

Suomessa maksaa mansikoita ja hunajaa tuon korjaaminen, jenkeissä saat vuoden kaksi vanhaan Priukseen koko uuden akun kotiovelle kannettuna 2800 dollarilla (saat halvemmalla jos kasaat kennot itse) joten ei varmaan siellä Volvonkaan akut maltaita maksa, mutta täällä kyllä osataan rahastaa.
 
Suomessa maksaa mansikoita ja hunajaa tuon korjaaminen, jenkeissä saat vuoden kaksi vanhaan Priukseen koko uuden akun kotiovelle kannettuna 2800 dollarilla (saat halvemmalla jos kasaat kennot itse) joten ei varmaan siellä Volvonkaan akut maltaita maksa, mutta täällä kyllä osataan rahastaa.
Tarkoitatko nyt plugin-hybrid Priusta vai ihan tavallista? Käsittääkseni tavallisissa on akkujen kapasiteetti luokkaa 1/10 pistokeladattavista joten tuskin ihan tuohon hintaan irtoaa akustoa.
 
Ja toinen jonne myy melkein 20 000e autoa jossa ei toimi edes ilmastointi!! :confused: BMW 335 E93 Cabrio Avoauto 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

"Kaikki muu toimii loistavasti paitsi ilmastointi. Kesällä voi laskea toki katon alas, jos sattuu niin kuuma olemaan." :facepalm::facepalm::facepalm:
Kieltämättä hassua että autona on hieman arvokkaampi ja tehokkaampi peli ja renkaina paskimmat mahdolliset kumit. Unohtamatta tuota ilmastointia. Eli ei ole varmaan sitten lähtenyt pelkällä täytöllä toimimaan, pääasia että on kunnon poppivehkeet.
 
Kieltämättä hassua että autona on hieman arvokkaampi ja tehokkaampi peli ja renkaina paskimmat mahdolliset kumit. Unohtamatta tuota ilmastointia. Eli ei ole varmaan sitten lähtenyt pelkällä täytöllä toimimaan, pääasia että on kunnon poppivehkeet.
Ei ole mitenkään outoa, että juuri joutunut ostamaan uudet kumit ja ei ole ollut intressejä sijoittaa paljoa jos on ollut aikomus kohta luopua autosta. Jos menisi esim liikkeeseen niin ne ei maksa senttiikään siitä että olisi Michelinit vs. ninkangit
 
Ei ole mitenkään outoa, että juuri joutunut ostamaan uudet kumit ja ei ole ollut intressejä sijoittaa paljoa jos on ollut aikomus kohta luopua autosta. Jos menisi esim liikkeeseen niin ne ei maksa senttiikään siitä että olisi Michelinit vs. ninkangit

Mutta autoliikekin varmasti arvostaa toimivaa ilmastointia. Eikai sen korjaus voi älyttömiä maksaa?
 
Edellisestä autosta oli aiempi omistaja korjauttanut niin touhutonni oli mennyt kuittien mukaan. Kompura oli leikannut.

No kuten tuossa esimerkkiautossa, jossa pyynti oli 19 000e, niin luulisi kannattavan vielä vaikka tonni uhrata siihen. Jossain parin tonnin autossa ei kannattaisi.
 
Edellisestä autosta oli aiempi omistaja korjauttanut niin touhutonni oli mennyt kuittien mukaan. Kompura oli leikannut.
Järkyn kallis kompura on jostain haalittu. Myyntipokaan varmaan passais joku hinnat alkaen malli Autodocilta
 
Järkyn kallis kompura on jostain haalittu. Myyntipokaan varmaan passais joku hinnat alkaen malli Autodocilta
Marmorin hinnat, mutta oli siitä jotain muutakin vaihdettu samalla ettei toki pelkkä kompura. Mutta täytyy sanoa että ehkä saitaa olla korjaamatta 19k€ autoon ilmastointia. Toisaalta voisin ymmärtää että jollain voinut mennä kamelin selkä jos jo muutenkin auton vaihto mielessä.
 
No kuten tuossa esimerkkiautossa, jossa pyynti oli 19 000e, niin luulisi kannattavan vielä vaikka tonni uhrata siihen. Jossain parin tonnin autossa ei kannattaisi.

Jonnella varmaan menee kaikki rahat lyhennyksiin niin ei varaa korjata. Renkaatkin näyttää olevan halvinta, mitä kaupasta saa :cigar2:
 
Viimeksi muokattu:
Kieltämättä hassua että autona on hieman arvokkaampi ja tehokkaampi peli ja renkaina paskimmat mahdolliset kumit. Unohtamatta tuota ilmastointia. Eli ei ole varmaan sitten lähtenyt pelkällä täytöllä toimimaan, pääasia että on kunnon poppivehkeet.

No ei todellakaan ole paskimmat mahdolliset kumit, eivätkä nuo edes ole järin "halvat" jos katsoo listalta kaikki mahdolliset tuon koon renkaat läpi. Entisessä bemarissani takakumit olivat 275 ja 19', profiili muistaakseni 30, ja jos halusi ostaa parasta, niin yhden renkaan hinnaksi tuli jotakuinkin 300-350e. Saa olla aikamoinen ratamake, että hyötyy "parhaista" renkaista. Tulin vaihdon aikaan itsekin siihen tulokseen, että otanpa mielummin jotkut edullisemmat ja kehutut nankangit löysivät omankin auton alle. Hintaa oli muistaakseni 140e kipale, eli ei mitkään superhalvat nuokaan olleet, netistä tilattuna.

Petyinkö? En tosiaan, vaan hyvinkin tyytyväisenä ajelin kaksi kesää noilla, kunnes myin auton. Ei mitään valittamista, seassa motaria ja kaupunkia kaikilla keleillä. Ja kyllä, olisin kyennyt ostamaan myös ne 300/kpl renkaat, vaan miksi helvetissä kun en yli 120kmh ajele eli toisin sanoen se on aivan se ja sama.
 
Yleensähän noita nankangeja yms näkee juurikin näiden rantamakejen ja kynäniska-amisten autoissa koska se satanenkin on paljon rahaa ja autolla "ei ajeta radalla niin ei huippurenkaista ole hyötyä".

Todellisuudessa kuitenkin jos jätetään ne kalleimmat sport-renkaat pois niin niissä maksetaan laadusta ja turvallisuudesta. Nankang ei käsittääkseni kumpaakaan tarjoa vaan ihan ulkomuistista on aika hännänpitäjä sivuttaispidossa ja märkäominaisuuksissa.
 
Yleensähän noita nankangeja yms näkee juurikin näiden rantamakejen ja kynäniska-amisten autoissa koska se satanenkin on paljon rahaa ja autolla "ei ajeta radalla niin ei huippurenkaista ole hyötyä".

Todellisuudessa kuitenkin jos jätetään ne kalleimmat sport-renkaat pois niin niissä maksetaan laadusta ja turvallisuudesta. Nankang ei käsittääkseni kumpaakaan tarjoa vaan ihan ulkomuistista on aika hännänpitäjä sivuttaispidossa ja märkäominaisuuksissa.
Noi nankangin NS-2 katurenkaat on itseasiassa suhteellisen suorituskykyiset ja ihan ok märkäpito-ominaisuudetkin omaavat renkaat. Nankangin NS-2R semit on todetusti ihan laadukkaat semi slicksit. Edelliseen harrasteeseen kun renkaita hommasin, niin 17" kokoluokassa ei saanut enää misukan ps4s renkaita vaan pelkkää ps4 perusnakkia oli tarjolla, päädyin silloin tutkiskelun jälkeen falkenin azenis FK510 renkaisiin. Niillä ajelin myös satunnaisilla harrasteratapäivillä ja paljon arkiajoa myös sateella/märällä eli kokemusta niistä kertyi paljon.

Harrasteen vaihdon myötä mulle tuli sitten auton alla noi NS-2 renkaat, mutta pidin myös edellisen harrasteen toiset vanteet, joilla oli noi falkenit. Noi NS-2 vertautui noihin falkeneihin oikeastaan niin, että kuivalla suorituskyvyssä en huomannut suurta eroa, ehkä falkenit pärjäsivät keskimäärin vähän paremmin, mutta toisaalta ne oli mulla 17" vanteilla kun noi nankangit vähän matalammalla kyljellä 18 vanteilla. Märällä pidon menetys oli hieman epälineaarisempaa noilla nankangeilla, mutta silti paljon miellyttävämpää mitä monilla normaaleilla katurenkailla. Yhtenä miinuksena tuosta radiaalisesta kuviosta johtuen on kovempi rengasmelu. Sanoisin silti, että sporttisiksi katurenkaiksi noi nankangit on yllättävän miellyttävät ja hyvät.

Molemmat harrasteet on olleet sporttisia takavetojapseja ja keskenään suht samanlaiset. Pääsin myös ajamaan noilla ristiin. Arvioisin noi nankangit ihan kohtalaisiksi perusrenkaiksi, joilla suorituskyky kuitenkin parempaa kuin perus katurenkailla, joita ei mainosteta tollasina sporttisina renkaina.
 
Kuinka paljon auton kauppahintaa nostaa nämä tutut fraasit:

"Ei pakkomyynnissä!"

"Hinta vain tämän viikonlopun jonka jälkeen nousee xxx"
 
Yleensähän noita nankangeja yms näkee juurikin näiden rantamakejen ja kynäniska-amisten autoissa koska se satanenkin on paljon rahaa ja autolla "ei ajeta radalla niin ei huippurenkaista ole hyötyä".

Todellisuudessa kuitenkin jos jätetään ne kalleimmat sport-renkaat pois niin niissä maksetaan laadusta ja turvallisuudesta. Nankang ei käsittääkseni kumpaakaan tarjoa vaan ihan ulkomuistista on aika hännänpitäjä sivuttaispidossa ja märkäominaisuuksissa.

Omassa harraste japskikipossa on juurikin noi Nankangin NS-2 renkaat ja en oo ainakaa mitään turvallisuusriskiä noissa huomannu. Kyseisillä renkailla on tullu myös käytyy lentokentällä ajamassa 254km/h tutkaan ja mitään kuminpalasia ei renkaista irronnut. Toki eivät mistään hiljasimmasta päästä ole, mut uskallan suositella hinta/laatu suhteeltaan tota mallia. Märkäkeli ominausuudetki on iha hyvät et ei paljoo vesiliiroissa tartte ajella. Radalle toki en ehk suosittele ykkösrenkaiks, koska kovemmassa ratakäytössä renkaat meinaa vähä sulaa alle.
 
Kuinka paljon auton kauppahintaa nostaa nämä tutut fraasit:

"Ei pakkomyynnissä!"

"Hinta vain tämän viikonlopun jonka jälkeen nousee xxx"

Tai sitten nämä "Vaihtohinta eri!! Vaihtohinta +5000 EUR!"

Näihin voisi vain todeta, että omassa autossakin vaihtohinta +5000 EUR, niin ollaan taas plus miinus nolla -tilanteessa. :D
 
Tai sitten nämä "Vaihtohinta eri!! Vaihtohinta +5000 EUR!"

Näihin voisi vain todeta, että omassa autossakin vaihtohinta +5000 EUR, niin ollaan taas plus miinus nolla -tilanteessa. :D

Jumankauta joo, tuota en ole koskaan tajunnut että mikä hiton motiivi on viljellä ilmotuksiin tota.

Itse ainakin jos vaihtoja tarjotaan niin melkeen katselen että kiinnostaako se auto ylipäätään, olisiko sillä itselleni arvoa enemmän vai vähemmän sen mitä omalla autollani on.
 
Tai sitten nämä "Vaihtohinta eri!! Vaihtohinta +5000 EUR!"

Näihin voisi vain todeta, että omassa autossakin vaihtohinta +5000 EUR, niin ollaan taas plus miinus nolla -tilanteessa. :D
Tai sitten näissä on vain se takana, että kaikki ei viitsi alkaa myymään autoa auton perään.
 
Koska olisihan se vaikeaa sanoa "Ei vaihtoa" tai tapauskohtaisesti kieltäytyä.
Yleensä nämä vaihdattelijat on jotain täysidiootteja, jotka kuvittelevat olevan ihan ok vaihdatella omaa 2k arvoista autoa toisen 5k arvoiseen autoon päikseen. Ja tuo " Ei vaihtoa" on kyllä aivan turha lisätä siihen ilmoitukseen, koska siltikin niitä vaihtotarjouksia tulee maksimit.
 
Yleensä nämä vaihdattelijat on jotain täysidiootteja, jotka kuvittelevat olevan ihan ok vaihdatella omaa 2k arvoista autoa toisen 5k arvoiseen autoon päikseen. Ja tuo " Ei vaihtoa" on kyllä aivan turha lisätä siihen ilmoitukseen, koska siltikin niitä vaihtotarjouksia tulee maksimit.
Miten se ”vaihtohinta” tämän estää, eikö sitä voi jättää huomiotta ihan yhtä helposti kun ”ei vaihtoa” tekstiä.

Eli tarjota ”vaihtohinta” 10k€ autoon parin tonnin ritsaa päittäin (jos tosiaan siinä oli vaihtohinta +8k :D)
 
Miten se ”vaihtohinta” tämän estää, eikö sitä voi jättää huomiotta ihan yhtä helposti kun ”ei vaihtoa” tekstiä.

Eli tarjota ”vaihtohinta” 10k€ autoon parin tonnin ritsaa päittäin (jos tosiaan siinä oli vaihtohinta +8k :D)
Ehkäpä sillä, että se vaihdokkiaan tarjoava miettisi vielä toisen kerran sitä omaa ehdotustaan?
Sen enempää en tiedä näiden vaihtoa tarjoavien/ vaihtohinta +3k -jannujen pään sisään, koska en kumpiinkaan kuulu. Tämä on vain semmoista omaa spekulaatiota.
 
Yleensähän noita nankangeja yms näkee juurikin näiden rantamakejen ja kynäniska-amisten autoissa koska se satanenkin on paljon rahaa ja autolla "ei ajeta radalla niin ei huippurenkaista ole hyötyä".

Joskus noita halvimpia kiina renkaita laitetaan näihin leveillä vanteilla ja matalilla venykumeilla oleviin autoihin, koska nuo löysällä rungolla olevat halparenkaat venyvät paljon nätimmin kuin jäykkärunkoiset laaturenkaat.
Tämän lisäksi reilumpi venytys on jo pilannut renkaan ominaisuudet ja yleensä näissä autoissa on camberit sen verran pielessä, että kumeja kuluu reilusti, niin turha sinne on mitään kallista merkkirengasta laittaa.

Normaaliin käyttöön saa sitten jo muutaman kympin per kumi panostuksella paljon halvimpia kiinakumeja paremmat kumit alle.
 
Hirveetä paatosta halparenkaiden ylistykselle (ja vielä väärässä ketjussa). On se hienoa että kerrankin on löydetty halpatuote joka on yhtä hyvä kuin kalliimmat... :rolleyes:

... paitsi mitä nyt (kokemuksesta) helvetisti äänekkäämpi ja kukaan ei osaa oikeasti sanoa mitä se "hyvä märkäpito" on enää siinä vaiheessa verrattuina niihin "laaturenkaisiin" kun ikää on muutama vuosi ja pintaa on puolet pois (tosin siinä vaiheessa yleensä ne on muutenkin pilalla jo Jimsinkin yo. mainitsemien syiden takia).

Itse maksan mieluusti hieman extraa ettei tarvitse kuunnella helvetinmoista rengasääntä (yleisesti) ja/tai mouruamisia / jyrisemisiä tietyillä nopeuksilla, jne "ominaisuuksia" -ja siitä että tiedän että ne tasalaatuiset renkaat on edes jollain tapaa "varmemmin" turvalliset kun muksut on kyydissä (olisi kiva tietää mien esim täysin räjähtäneen halpiksen sivuvallit kestää motarinopeudessa kilsan, pari ajamista...).

Näkeehän sen nyt pitkälti mihin ja miksi noita halpiksia tungetaan; 99%:sesti se halpa 30-40 profiilin rengas on joko kuminsa levittäneellä, "camberit päin persettä" bemarikuskilla tai sillä nuorella henkilöllä joka pisti kaikki säästönsä siihen tuning-bem^D^D autoon johon sitten ei ole varaa ostella renkaita tai huoltaa hajonneita ilmast^D^D^D^D paikkoja. Niin, ja näillä "mul on varaa, mut säästän nyt tässä kun ei renkaat ole tärkeitä turvallisuuden kannalta" -autoilijoilla. :D

/OT
 
Se on ihan sama mitä sinne nettihautomoon kirjoittelee, tulee silti aina niitä "vaihda toi sun 10ke autos päittäin paskaan leimattomaan corollaan, virstapasaan ja mökkitonttiin 40km lähimmästä tiestä?"
 
Se on ihan sama mitä sinne nettihautomoon kirjoittelee, tulee silti aina niitä "vaihda toi sun 10ke autos päittäin paskaan leimattomaan corollaan, virstapasaan ja mökkitonttiin 40km lähimmästä tiestä?"
Hiukan rajoittaa, ainakin tuossa kympi tai yli luokassa, kun kirjoittaa jotain tyyliin "vaihto vain 5 vuotta uudempaan BMW 530d tai MB E250CDI farmareihin". Eli kun ilmaisee että haluaa vain selvästi uudempaa ja huomattavasti kalliimpaa niin on tuntunut rauhoittavan näitä "huonompiosaisia" tarjoajia.

On muutama "viimeisen hinnan" kyselijäkin korkeintaan sivukommenttina sanonut "en viitsi tarjota tätä romua X kun näytit etsivän noita uudempia" (mikä sekin tietenkin omalta osaltaan kalasteluyritys, mutta ei nyt suoraan se "tää romu X viiden sadan välillä tohon sun kymppitonnin autoon" p*skaa).

Mutta mikään ei toki 100% estä noita romuja päikseen tarjoavia ennen kuin maailmanloppu tulee, se toki on totta...


Niin, ja sitä yhtä heppua joka tarjoaa autoon välirahana niitä omia taideteoksiaan; sitä ei sitten estä yhtään mikään, kokemusta on... :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 942
Viestejä
4 647 554
Jäsenet
76 350
Uusin jäsen
MoppeFi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom